شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 20 اسفند 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 22,644
بازدید دیروز: 26,309
بازدید کل: 160,961,025
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 79
کاربران حاضر: 79
کدخبر: 8828 زمان ارسال: یکشنبه 20 اسفند 1391 - 17:27 تعداد بازدید: 8471
گلایه داوطلبان آزمون دکتری سراسری سال 92 از سوالات استعداد تحصیلی

سومین آزمون نیمه‌ متمرکز دکتری در شرایطی برگزار می‌شود که در آن برای اولین بار سهم «آزمون» و«مصاحبه» در پذیرش شرکت‌کنندگان به صورت برابر در نظر گرفته شده است.

این شیوه برگزاری البته بازتاب‌های متفاوتی در میان داوطلبان داشته است. برخی داوطلبان معتقدند برگزاری آزمون تستی برای دوره دکتری که بخش قابل توجهی از زمان آن را به انجام پژوهش می‌گذرانند قابل قبول نیست و معیار خوبی برای سنجش سطح علمی و قدرت پژوهشی دانشجوی دکتری محسوب نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اما برخی دیگر از داوطلبان که روز جمعه در دانشگاه شهید بهشتی -به عنوان یکی از حوزه‌های برگزاری آزمون دکتری 92 حضور دارند- خواستار برگزاری آزمون متمرکز و انجام‌ نشدن مصاحبه از سوی دانشگاه‌ها هستند. این دسته از دانشجویان بر این اعتقادند که برگزاری آزمون متمرکز از دخالت و اعمال سلیقه دانشگاه‌ها و به نوعی از آنچه آن را «پارتی‌بازی» می‌خوانند جلوگیری می‌کند.

اما عده‌ای دیگری از داوطلبان نیز هستند که موافق برگزاری آزمون با همین سهم موجود هستند و می‌گویند که آزمون قدرت آموزشی و مصاحبه قدرت پژوهشی فرد را محک می‌زند و در عین حال قدرت اعمال سلیقه دانشگاه‌ها را تا حد قابل قبولی کاهش می‌دهد.

اما رییس سازمان سنجش آموزش کشور در این باره با اشاره به نظرسنجی از داوطلبان در آزمون کارشناسی ارشد و دکتری در زمینه نحوه پذیرش دانشجوی دکتری، می‌گوید: حدود 85 درصد از داوطلبان موافق برگزاری آزمون دکتری هستند، اما در این زمینه نباید افراط و تفریط کرد. باید پذیرش به گونه‌ای انجام شود که هم مردم و هم دانشگاه‌ها رضایت داشته باشند؛ بنابراین سهم 50 درصدی آزمون و مصاحبه منطقی به نظر می‌رسد و خواست مردم است.

در این شرایط یکی از داوطلبان که برای دومین سال متوالی در آزمون دکتری شرکت کرده از نحوه طرح سوالات آزمون ابراز رضایت می‌کند و آن‌ها را دشوارتر از سوالات آزمون 91 می‌داند.

او می‌گوید: سوالات آزمون دکتری باید به گونه‌ای باشد که تنها افرادی که به طور عمیق مطلب را آموخته‌اند قادر به پاسخگویی باشند و از این حیث کیفیت سوالات آزمون امسال افزایش یافته است.

در عین حال یکی دیگر از داوطلبان سوالات را به مراتب ساده‌تر از آزمون 90 توصیف می‌کند و می‌گوید: اگر کسی مطالب را خوانده بود می‌توانست به سوالات پاسخ دهد و پرسشها نسبت به آزمون سال 90 منطقی‌تر و ساده‌تر بودند.

این اظهارنظرهای متفاوت از سوی داوطلبان در حالی بیان می‌شود که قریب به اتفاق آن‌ها از سوالات بخش "استعداد تحصیلی" گله‌مندند و اعتقاد دارند که پرسشهای این بخش مفید و مربوط به رشته مورد نظرشان نیست.

آزمون دکتری 92 در حالی از صبح امروز (جمعه، 18 اسفندماه) با رقابت 218 هزار نفر در سراسر کشور آغاز شد که از روز پنجشنبه بارش برف و باران در کشور شرایط آب و هوایی خاصی را برای برگزاری این کنکور و مسیر رفت‌ و آمد داوطلبان به حوزه‌های امتحانی رقم زده بود.

طبق گفته داوطلبان به دلیل همین تغییر شرایط ناگهانی آب و هوا، سالن‌های برگزاری آزمون سرد بود؛ به طوریکه عوامل برگزاری آزمون با قرار دادن بخاری برقی سعی در گرم کردن فضای سالن داشتند که تحقق آن در یک سالن بزرگ با تعداد محدودی بخاری برقی کار سختی به نظر می‌رسید.

به گزاش ایسنا، آزمون دکتری 92 با برگزاری جداگانه آزمونهای دروس اختصاصی و استعداد تحصیلی صبح روز جمعه آغاز و آزمون زبان نیز بعدازظهر این روز برگزار شد. البته این نحوه برگزاری آزمون نیز به گفته داوطلبان مشکلاتی را برای آن‌ها به وجود آورده بود. بسیاری از داوطلبان معتقد بودند که ایجاد فاصله زمانی بین این دروس برای برگزاری آزمون باعث خستگی آنها می‌شود. از طرفی داوطلبان باید زمانی را در هوای سرد محیط دانشگاه می‌گذراندند که البته به گفته مسئولان دانشگاه شهد بهشتی فضای مسجد و سلف دانشجویان برای این داوطلبان در نظر گرفته شده بود اما اکثر آنها ن در محیط دانشگاه مشغول قدم زدن بودند.

در این میان داوطلبانی نیز بودند که با توجه به نحوه برگزاری آزمون در دو نوبت انتظار داشتند که وزارت علوم برای داوطلبان ناهار تدارک دیده باشد؛ چرا که داوطلبان باید مسیری را طی می‌کردند تا برای صرف ناهار به خارج از دانشگاه بروند.

برخی دیگر از داوطلبان از دور بودن حوزه امتحانی تا محل سکونتشان گله می‌کردند، به طوریکه تعدادی از آنها از جنوبی‌ترین نقطه تهران به شمالی‌ترین نقطه شهر عزیمت کرده بودند.

از دیگر مشکلاتی که داوطلبان در برگزاری کنکور به آن اشاره کردند کیفیت صندلی‌های حوزه امتحانی بود که با توجه به ممانعت مسئولان برگزاری آزمون در دانشگاه شهید بهشتی از ورود خبرنگاران، بررسی این موضوع از سوی خبرنگار ایسنا مقدور نبود.

به گزارش ایسنا، سومین آزمون نیمه‌متمرکز دکتری تا بعدازظهر امروز (جمعه، 18 اسفندماه) ادامه دارد که به گفته رییس سازمان سنجش بیش از 13 هزار نفر از طریق این آزمون در دوره دکتری پذیرش می‌شوند.

منبع : ایسنا  
نظرات کاربران
سمیرا : 1391/12/18

دقیقا واقعا استعداد تحصیلی بی ربط به مدیریت بود اصلاً چی بود؟!! مثل امتحانایی بود که تو خواب میدیدم هیچی بلد نیستم

ارمین : 1391/12/18

استعداد خیلی خیلی نسبت به سالهای پیش سخت بود.البته زبان هم دست کمی نداشت

داوطلب : 1391/12/18

قرار نیت سوالات استعداد مربوط باشه !!! این یه امریه در تمام دنیا، سنجیدن هوش عمومی و توانایی های تحلیلی دانشجوها یه امر کاملا طبیعیه و قرار نیست حتما همه یسری کتاب تئوری رو حفظ کنن !!! و برن دکتری قبول شن.

arash_sh : 1391/12/18

مشکل اینه که ریاضی و آمار هم 15 تا بود، زبانم منفی نداره،اونم از GMAT که اونقدر سخت بود.این که دیگه نمیشه امتحان

بهروز : 1391/12/18

با سلام، لازم است اشاره کنم که سوالات امسال استعداد تحصیلی خیلی سخت طرح شده بودند شاید هم خیل حلی کردن آنها مشکل بود و زمان بر. از اینکه از سوالات کاسته شده بود متشکریم/.

سامان : 1391/12/18

اتفاقا به نظرم استعداد تحصیلی یکی از بهترین آزمونهاست که قدرت تحلیل افراد رو مورد سنجش قرار می‌ده و می‌دونیم که یه مدیر یکی از مهمترین توانایی‌های ذهنی که لازم داره قدرت تحلیله. متاسفانه نظام آموزشی ما «حافظه محور» هست و به همین دلیل خیلی ها که به حفظ مطالب (به جای درک و تحلیل اونها) عادت کردن و با تحلیل مشکل دارن یا GMATمشکل دارن. من خودم استعداد تحصیلی رو خوب نزدم(چون نسبت به سالهای قبل سخت تر شده بود) ولی کاملا با این ماده امتحانی موافقم.

عباس : 1391/12/18

آقا شوکه شدم پارسال سوالای ریاضی و آمار 30 تا بود من هم روی این دو تا درس تمرکز کردم ، چند وقت پیش هم ریس سازمان سنجش گفت که تعداد و ترکیب سوالات تخصصی تغییری نکردن این دیگه چه کاری که ترکیب سوالا را بدون اطلاع تغییر میدن این واقعا باعث تضییع حق من شد.

sina : 1391/12/18

من سال پیش استعداد تحصیلی رو 53% زدم امسال با اینکه کلی وقت گذاشتم روش و سرمایه گذاری کردم که کمک حالم بشه نتونستم به 50% سوالات جواب بدم! حالا معلوم نیست درصدم چند بشه و این یعنی کل برنامه ریزیم به هم خورد کسی با نفس استعداد تحصیلی مخالف نیست ولی زیادی سخت طرح کردنش اعصاب داوطلب رو به هم می ریزه چون ثبات رویه در طرح سوالات مطرح نیست و این بدترین چیزه این که نمی دونی قراره چه آشی برات بپزن!

مهردادمرادی : 1391/12/18

من فارغ التحصیل کارشناسی زبان سال 75 هستم و طی 16 سال مرتب زبان را کنار نگذاشتم ولی واقعا تو آزمون زبان امروز تعجب کردم و نتوانستم با اطمینان به سوالات جواب بدم. حالا وای به هرحال آنهایی که زبان آنها ضعیف است. البته امروز می دیدم که دانشجو ها زود حوصاه شان سر می رفت جلسه را ترک کردند. برای همه آرزوی موفقیت می کنم.

پرویز : 1391/12/18

به نظرم زبان بسیار مشکل بود اما استعداد متوسط به بالا بود.

shayan : 1391/12/18

با سلام کاش سوالات استعداد تحصیلی را کم می کردن و زبان را هم صبح برگزار می کردن ، برگزاری آزمون تو دو نوبت واقعا خسته کننده است. مورد بعد این است که مسولان سازمان سنجش ، مواد آزمون، تعداد سوالات و ضرایب را حداکثر تا شهریور ماه اعلام کنند تا تکلیف مان مشخص باشه، بالاخره باید یک نظم و برنامه ای برای آزمون دکترا در نظر بگیرند ، با بخت و اقبال که نمیشه آزمون داد، تو رو خدا وحدت رویه داشته باشید

زهرا : 1391/12/18

خیلی کار خوبی کردن که ریاضی و امار رو کم سوال داده بودن چون همیشه بچه های فنی و مهندسی میان و این درس رو بالا میزدن و قبول میشدن . به نظرم کارشون عالی بود

مسلم : 1391/12/18

آزمون امسال نسبت به سال پیش بهتر شده بود هم تعداد استعداد شده بود 40 که مثل سالهای پیش بود فقط یه کم سوالات کمیتی مشگل تر شده بود که در کل خوب بود. واسه مدیریت هم سوالهای ریاضی و آمار شد 15 تا که همین 15 تا هم اضافه هست و به جاش روش تحقیق باشه خیلی بهتره که درصد ورود افراد دیگر از رشته های غیر مدیریتی(فنی و ریاضی و....) به مدیریت کم شه و اگر گرایش های مختلف مدیریت و یر فصل دروس تخصصی را تفکیک کنن که عالی میشود

ش : 1391/12/18

استعداد تحصیلی باید باشه ولی سطح سوالات در همه امتحانات باید به صورتی باشه که هم سوال راحت هم متوسط هم سخت هم خیلی سخت باشه تا معلوم شه کی چی و جقدر بلده

مهدی : 1391/12/18

استعداد تحصیلی نصفش خوب بود وقتشم کم بود .

chem. : 1391/12/18

دقیقا با آقای سینا موافقم..حیف اون همه وقتی که واسه خوندن استعداد تلف شد..اقای سامان کسی با استعداد مخالف نیست اما اولا نه در این حد سخت دوما اصلا فرصت نشد ما نیمه ی دوم دفترچه رو نیگا کنیم!!!! زبانم که هیچی، کسی که خونده بود و نخونده بود فرقی باهم نداشتن همه شانسی زدن، آخه نمره منفی و برداشتن یعنی چی؟ که هر کسی الله بختکی تستارو جواب بده؟ این در حد کنکور دکتراست؟!! دکترای طراح سوال واقعا خسته نباشین..جالب اینجاس که هر کدومشون یه نظری واسه جواب سوال زبان پارسال داشتن...وای به حال داوطلب بیچاره

رضا حسن پور : 1391/12/18

کم دادن سوالات ریاضی مطلوب بود. دست بچه های مهندسی بسته شد. تئوری متناسب با منابع معروف بود و زبانش 25% مطلوب بود و بقیش واقعا سخت بود

داوطلب : 1391/12/18

چرا همه بحث سوالات استعداد تحصیلی رو می کنن که ضریب یک داره؟!!! یکی درباره سوالات تخصصی بگه که واقعا سخت بود.

یک داوطلب : 1391/12/19

کسی میدونه منبع سوالات زبان چی بوده ؟

ف . ن : 1391/12/19

سلام من کارآفرینی امتحان دادم سوالات تئوری مدیریت (که فکرکنم امسال به تخصصی کارآفرینی اضافه شده بود )خییییییللللللییییی راحت بود یعنی من نخونده تونستم چن تاشو بزنم سوالای کارآفرینی نسبت به پارسال راحت تربود .واسه هوش وقت کم آوردم زبان بد نبود چون نمره منفی نداشت همه رو زدم درکل امتحان نسبت به سال های پیش خیلی راحت تربود

امیرحسین : 1391/12/19

به نظر بنده استعداد تحصیلی باید حذف شود و به جای آن ازمون تخصصی تر برگزار شود مانند آزمون ارشد. جای دروس تخصصی مانند مدیریت تولید-تحقیق در عملیات و... در امتحان خالی است

loolivash : 1391/12/19

گرامر و واژگان آزمون زبان واقعا مشکل بود اما متون نسبتا ساده ای آمده بود. استعداد هم مثل پارسال. تخصصی هم نسبتا ساده اما حیف که نخونده بودم و 20درصدی که زدم با صرف وقت زیاد برای اثبات روابط و ... طی شد. بنظر من استعداد ربطی به خوندن و مهندس بودن یا نبودن نداره و من یه دقیقه هم برای آماده شدن براش وقت صرف نکردم و امیدوارم مثل سال گذشته نزدیکای 50 بزنم. حوزه ما که خیلی باحال بود. مراقبه راه افتاده بود جواب تستا رو به بچه ها میگفت! دمش گرم اما ای کاش جواباش درست بودن! همه از دم غلط! فقط تمرکزتو میپروند... با این حال حال کردم باهاش نیتش خیر بود بیچاره.

محمد : 1391/12/19

با آرزوی موفقیت برای داوطلبان آزمون دکترا به نظر من در کل سؤالات ریاضی و آمار و همچنین سؤالات تخصصی رشته مدیریت نسبت به سال 91 ساده تر بود، استعداد تحصیلی زیاد جالب نبود و زبان هم در مقایسه با دو سال 90 و 91 آسون تر بود و تعدادش هم که 70 تا بود خوب بود. سؤالات تخصصی بیشتر شبیه به سال 90 بود که وجود سؤالات تکراری هم مشهود بود. به نظر من سؤالات هر بخش باید نه خیلی آسون باشه و نه خیلی سخت. اگه خیلی آسون باشه فرقی بین کسی که خیلی خونده با کسی که کم خونده مشخص نمیشه، و اگه خیلی هم سخت باشه وضع به همین شکله چون هیچ کدوم نمیتونن جواب بدن. با تشکر از دست اندرکاران سایت مدیر، همگی موفق باشید

داوطلب 92 : 1391/12/19

جواب به جناب loolivash خود طراح سوال هم مطمنا جواب خیلی سوالا را نمی دونسته شما اون وقت می گین مراقبی که معلوم نبود نبود سوادش در چه حدی جواب سوالا را می گفته اونم بچه ها بهش اطمینان می کردن واقعا حرف عجیبیه شاید سازمان سنجش در برگزاری امتحانات و نحوه طراحی سوالات اشکالاتی داشته باشه اما در مورد امنیت برگزاری امتحان واقعا عالی عمل کرده خود داوطلبا هم نمی تونستن تو امتحان دکتری به هم کمک کنن چه برسه به مراقبا

مریم : 1391/12/19

جدا از همه چی دستشون درد نکنه ریاضی و آمار کم داده بودن...والا! مدیریت شده واسه تبعیدی های رشته های فنی و مهندسی...

huri : 1391/12/19

من که تونستم نصف سوالای استعداد تحصیلی رو بزنم و فکر می کنم همین موجب تمایز من با بقیه می شه چون سوالای تخصصی فوق العاده راحت بود طوری که فکر میکنم همه تونسته باشن بزنن

مصطفی : 1391/12/19

با اینکه امسال آزمایشی امتحان دادم ولی به نظر من سوالات کنکور دکتری در حد کارشناسی بود.من که چیزی نخونده بودم با دیدن این سوالات واقعا به قبولی امیدوارم.تخصصی هاش واقعا پیش پا افتاده بود.جی مت هم بد نبود فقط حیف واسه 4 سوال آخر وقت کم آوردم.سوالات آمار هم که اصلا نیاز به فرمول بندی نداشت.زبانش هم به نظرم ساده بود.امیدوارم سال بعد هم به همین منوال برگزار بشه. مر30

یک داوطلب آزمون دکترا : 1391/12/19

آزمون دکترا اگر برای بسیار مدرک تحصیلی نشد ولی برای راهنمایی رانندگی تهران نون خوبی داشت. دیروز برای شرکت در آزمون به حوزه امتحانی(دانشگاه شهید عباسپور- صنعت آب و برق) رفتیم. نداشتن فضای مناسب برای پارک اتومبیل‌ها، کم بودن علائم راهنمایی جهت یافتن مسیر درست، نبودن حتی یک سرباز صفر کیلومتر نیروی زحمت کش راهنمایی و رانندگی جهت هدایت خودروها، باعث ایجاد ترافیک زیاد و صد البته ایجاد صحنه های خطرناک در اتوبان بابایی شد. بارها و بارها در اماکن مختلف دیدیدم برای برنامه های خاص تدابیر امنیتی خاصی را می اندیشند که متاسفانه گویا داوطببان آزمون دکتری برای برخی مسؤولین ارزش فکر کردن و برنامه ریزی کردن نداشتند. صد البته ناگفته نماند دوستان زحمت کش راهنمایی و رانندگی ساعتی بعد از شروع آزمون به سر صحنه حاضر شده و تمام اتومبیل‌های پارک شده را به مبلغ ناچیز 30هزار تومان جریمه کردند.  یک سوال از مسؤولین برگزاری آزمون: شما که محل آزمون را انتخاب می‌کنید آیا فکری برای پارک خودروها کرده اید؟ یک سوال از مسؤولین نیروی زحمتکش راهنمایی و رانندگی: آیا داوطلبین آزمون دکترا(!!!!!) باید اتومبیل‌خود را با خود (توی جیبشان) به سر جلسه می بردند؟ آیا ارزش این داوطلبین از تماشاگران فوتبال که این همه برایشان برنامه ریزی می کنید کمتر بود که اینقدر هم برایتان ارزش نداشتند. آنها را جریمه کردید آیا بخاطر تخلف بود یا دیدن جوانی که از نظر سنی از شما کوچکتر ولی ....

هادی : 1391/12/19

سلام در رشته حقوق خصوصی از شصت تا سوال سی تا سوال از فقه داده بودند و پانزده تا حقوق مدنی و پانزده تا حقوق تجارت. این یعنی نصف سوالات این رشته غیر تخصصی بوده است. البته واسه این کارشون یه عنوان فقه قبل از حقوق خصوص اضافه کردن که یکی یا دو دانشگاه در این گرایش پذیرش می کنند. لذا نتیجه این می شه که فارغ التحصیلان رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی به راحتی صندلی های دکتری رشته حقوق خصوصی را اشغال می کنند بدون این که اطلاعات کافی در این خصوص داشته باشند!!!

کریمی : 1391/12/19

با سلام و خسته نباشید خدمت کلیه دست اندرکاران سازمان سنجش اینکه دغدغه اجرای عدالت درتمامی عرصه ها رو از سوی دولت خدمتگزار (حتی در کنکور دکترا) می بینیم خیلی خوبه و جای خدا قوت داره.فقط یه انتقاد داشتم اینکه چرا نباید رشته ای مثل تاریخ اسلام آزمون عربی و قرآن جداگانه داشته باشه.قرآن مهمترین و دقیقترین منبع تاریخ اسلامه.یک دانشجوی دکترای تاریخ اسلام باید سطح سواد عربیش خیلی باشه.زبان انگلیسی خوبه اما عربی در تاریخ اسلام اهمیت بسیار بیشتری داره!

احسان : 1391/12/19

من نمی دونم چرا بچه ها درباره gmat نظرات منحصر به فردی میدن تنها چیزی که میشه گفت تقریبا استاندارد برگذار میشه همینه ازمون GMAT و GRE همه جا مربوط به اطلاعات عمومی ، نه اینکه بشینی چند تا کتاب رو حفظ کنی بیای سر جلسه . همین حفظیاط و نئوری بودن که در رشته های انسانی حرفی واسه گفتن نداریم

محمد : 1391/12/19

با سلام. آزمون امسال خیلی خوب بود. زبانش نسبت به سال قبل خیلی خوب بود چرا که برخی از قبول شدگان سال قبل دکتری اکثرا به خاطر زبان قبول شدند. مثلا یک نفر به مصاحبه دکتری علامه دعوت شده بود که کشاورزی خونده بود. تخصصی رو 8 درصد زده بود و زبان رو بالای 75 درصد. آزمون سال قبل از روایی برخوردار نبود به گونه ای که خیلی از دانشگاه ها به وزارت علوم و سازمان سنجش اعتراضیه نوشتند. به نظر آزمون امسال طوری بود که توپ توی میدون بچه های مدیریتی بود.

یک داوطلب ازمون دکتری : 1391/12/19

سلام بنده در رشته روان شناسی تربیتی شرکت کردم اصلا سوالات تخصصی هیچ ربطی به روان شناسی تربیتی نداشت اصلا برای این رشته نیازی به اسیب شناسی روانی نمی باشد باید ما مثل سال گذشته به سوالات روان شناسی تربیتی و یادگیری جواب می دادیم من واقعا سر کنکور شوک شده بودم .همچنین سوالات آمار در حد مهندسی بود و اصلا در حد رشته های علوم انسانی نبود .

علی : 1391/12/19

سلام به نظرم سوالات تخصصی فوق العاده ساده بود ولی سوالات زبان واستعداد تحصیلی خیلی سخت بود.

davtalab : 1391/12/19

شاید بهتر باشه که آزمون زبان تخصصی بشه در حد دونستن معانی لغات تخصصی.

حمید 1367 : 1391/12/19

سلام به همه دوستان من سال اولی بود که تو کنکور دکتری شرکت کردم تخصصی و استعداد رو حدودا 35-30 میزنم و زبان هم در حدود 40 فکر می کنین می تونم جایی قبول بشم ممنون از جواب شما......

رضا حسن پور : 1391/12/19

من در دانشگاه پیام نور رشت امتحان دادم و رشته ام مدیریت بود. پاسخنامه زبان من در 3جا پاره شده بود. یکی در قسمت بالا صفحه ، یکی هم نزدیک به 2سانتی متر در قسمت جدولی که گفته بودند هیچ علامتی نزنید و یکی هم در انتهای پاسخ نامه. اینقدر حالم گرفته شده که شوکه شدم.یکسال زحمت ما معلوم نیست این چه بلایی بود سرش اومد

1 : 1391/12/19

استعداد که ضریب بالایی نداره!! پس زیاد بهش گیر ندیم بهتر. درکل اگه آسون تر بود بهتر میشد، اینجوری خیلی از سوالات رو نه باهوش ها جواب دادن و نه کم هوش تر ها!!

سحر : 1391/12/19

با اینکه گفته بودند که روال مثل پارساله و تغییری نکرده.. اما تغییر کرده بود: 1- سوالات تخصصی و استعداد رو در یک نوبت دادن برای حل کردن. 2- 45 سوال تخصصی رشته ما (ریاضی محض) در 91 به این شکل بود: 7 جبر 7 جبرخطی 7 آنالیز 12 جبر پیشرفته 12 آنالیز حقیقی اما امسال سیستمش 5-5-5- 15-15 بود. 3- زمان پاسخگویی به سوالات استعداد خیلی کم بود. 4- از وضعیت جاده و راه و وسایل نقلیه و تو راه موندن ما شب قبل از آزمون (از یه شهر دیگه باید میرفتیم مشهد با اون برف و سرما) و برگشتن ماشین و ناله و زاری ما هم نذارید بگم اشکتون در میاد...

علی : 1391/12/19

نداشتن نمره منفی تو زبان واقعا چیز مسخره ایه!!!!!! سازمان سنجش می خواد سواد مارو بسنجه یا شانس مارو؟؟؟؟؟؟ با این وضعیت، همه داوطلب ها پاسخ نامه زبان رو سیاه کردن تحویل دادن. ممکنه کسی که یک کلمه هم زبان بلد نیست بالاترین نمره رو بیاره... واقعا که... عجب سازمان سنجشی داریم ما...

بهمن : 1391/12/19

من امسال دکتر می شوم . مطمئنم

رزناز : 1391/12/20

سوالات زبان و استعداد واقعا سخت بودند همه زحمت هامون با این دست گل های طراح های سوال برباد رفت.

امیر86 : 1391/12/20

باسلام.زبان برای من که لیسانسم مترجمی زبان بودوخودم 6ساله که مدرس پایه تا تافلم خیلی راحت بود.بطوری که مطمعنم بالای85 درصدمیزنم.لغاتش همه ازکتاب 1100واژه بود.تئوری سهل ممتنع بود.استداد سخت.

امین : 1391/12/20

سلام دوستان واقعا آدم نسبت به این آزمون و نتیجه آن حس مبهمی داره.. اصلا نمیشه گفت سوالاتش استاندارده..مثلا تو رشته ما {روانشناسی} سئوالات آمارش وحشتناک بود.. اصلا مشخص نبود هدف از طرح چنین سئوالاتی چه بوده. ولی خب زبان به نسبت بهتر بود.. در هر صورت توکل به خدا و به امید به بار نشستن زحمات تمامی دوستان

هنگام : 1391/12/20

استعداد تحصیلی عالی بود فقط زمان پاسخگویی که در نظر گرفته بودن خیلی کم بود, امیدوارم در سال های اینده زمان بیشتری برای پاسخگویی به سوالات در نظر بگیرند وتعداد سوالات رو هم بیشتر کنند

عزیز : 1391/12/20

کسی که لیسانس و فوق لیسانس گرفته چه لزومی دارد که با سوالات گیج کننده استعداد راه ترقی وی را سد کرد؟ به جای آن سوالات علمی تری در سایر دروس تخصصی داده شود بهتر خواهد بود و یا لااقل منابع در این زمینه معرعی گردد.

عزیز : 1391/12/20

کسی که لیسانس و فوق لیسانس گرفته چه لزومی دارد که با سوالات گیج کننده استعداد راه ترقی وی را سد کرد؟ به جای آن سوالات علمی تری در سایر دروس تخصصی داده شود بهتر خواهد بود و یا لااقل منابع در این زمینه معرعی گردد.

سهیل : 1391/12/20

هیچی مسخره تر از این نمیشه که ازمون دکتری نمره منفی نداره !!! (منظورم زبان انگلیسی). شما با هیچ معیار و سنجشی نمیتونی بگی یه زمون بدون نمره منفی باعث تفکیک سطح علمی داوطلبها میشه. واقعا، واقعا متاسفم برای همچین تصمیمی که برای انتخاب افراد تو بالاترین سطح علمی یک کشور انجام میشه .

abc : 1391/12/21

فکر کنم آزمون زبان GRE به صورت استاندارد بین المللی، نمره منفی نداره. اگه نمره می ذاشتن، غیر استاندارد می شد.

saba : 1391/12/21

من موندم با این ای کیو چه طور تونستم تا ارشد بخونم. سوالای تست هوش بود یا ادبیات. به نظرم جوابای آین سوالا کاملا سلیقه ای بود نه هوشی

اشکان : 1391/12/24

هیچ جای این کره خاکی تو 10 ماه 2 تا آزمون دکتری برگذار نمیشه. واقعا جای تاسف داره.

محمد : 1391/12/26

به نظر من استعداد تحصیلی رو باید از آزمون حذف کنن....خیلی مسخره هست

وحید : 1391/12/26

سوالات تخصصی رشته تاریخ بعد اسلام دیوانه وار سخت بود

سینا : 1391/12/27

بیش 1 سال درس خوندم اما سوالات رشته تاریخ ایران بعد از اسلام (ایران اسلامی)اینقد سخت بود که حد نداشت ...بنظرم دکتری باید سخت باشه اما نه تا این اندازه.......الان خونده و نخونده فرقی نمی کنن

سیما : 1391/12/27

سوالای استعداد تحصیلی واقعا مبهم بودن نمشد هیچ توجیهی براشون پیدا کرد.

دانشجوی دکترای مدیریت : 1392/01/03

نمی دونم چرا بعضی ها این همه کینه دارند نسبت به فارغ التحصیلان رشته های فنی! بنده لیسانس برق خوندم توی یه دانشگاه سراسری معتبر. اتفاقاً یه بار هم ارشد برق شرکت کردم (بدون آمادگی) که تو گرایش خودم می تونستم شبانه همان دانشگاه قبول شم که البته چون هنوز واحد داشتم قبولی میسر نبود وگرنه چه بسا مسیر زندگیم عوض می شد. بعدا تصمیم گرفتم مدیریت بخونم. در زمینه تخصصی خودم یه کتاب ترجمه کردم، 2 تا طرح مطالعاتی انجام دادم، یه کتاب تألیف کردم و مقاله علمی پژوهشی هم دارم. به انگلیسی کاملاً مسلطم، آلمانی هم کمی یاد دارم اما به علت دغدغه کاری و خرج زن و بچه نمی تونم وقت بذارم واسه دکترا و مثل شما روزی 8 ساعت!!! درس بخونم یا به عبارت دقیقتر کتاب حفظ کنم. پس مجبورم به نقاط قوتم تکیه کنم یعنی زبان، جی مت و صد البته ریاضی (که در سطح پیش دانشگاهی بود سؤالاتش) و آمار. علت افتضاح بودن وضعیت علوم انسانی در کشور ما و ضعف خلاقیت در این رشته ها حضور کسانی است که نقش فلش مموری و در بهترین حالت هارد اکسترنال را دارند و دریغ از سر سوزنی پردازش و تحلیل!!!

دانشجوی دکتری آینده پزوهی : 1392/01/11

جناب دانشجوی دکتری مدیریت صحبت در باره آزمون دکتری است یعنی نهایت تخصص تحصیلی ، بچه های رشته فنی بهتره خلاقیت خود را در رشته ای خرج کنن که چند سال برای اموزش مبانی ان زحمت کشیده اند و برای انها هزینه شده است بحث بر سر این است که سوالات دکتری باید تخصص و مهارت علمی افراد را پس از شش سال تحصیل در رشته ای خاص بسنجد حتما شما هم قبول ندارید که در ازمون دکتری رشته برق سوالات تئوری مدیریت طرح شود در حال حاضر این کار خنده دار در ازمون دکتری رشته مدیریت در حال انجام است که از قبل ان افرادی مثل شما پذیرفته می شوند که حتی پس اتمام تحصیلات دکتری به اندازه یک کارشناس ارشد مدیریت اطلاعات مدیریتی ندارید که خدا را شکر این وضعیت در ازمون دکتری 92 تا اندازه ای اصلاح گردید

مریم : 1392/01/18

اتفاقا منم مخالف مصاحبه هستم. حتی یکی از داوطلبا که از دانشگاه فردوسی مشهد بود و پارسال توی مصاحبه تهران قبول نشده بود گفت خب امسال قبولم چون دانشگاه خودمه و منظورش این بود که با استاداش آشناس! به نظر من مصاحبه به ندرت استاندارده و با اعمال سلیق همراهه یعنی یا از طرف خوششون میاد اوکی می شه یا خوشش نمیاد رد می شه. مصاحبه رو و استعداد تحصیلی رو بردارن. همون زبان عمومی و تخصصی چشه آخه؟

فرهاد : 1392/01/22

بابا انقد به نمره منفی زبان گیر ندین. هیچ کسی اگه نخونده باشه نمیتونه شانسی به سوالات جواب بده. تازه اگه هم شانسی بزنه اونایی که خوندن هم میتونن شانسی بزنند. پس شرایط برای همه یکسانه. در ثانی در آزمون های بین المللی زبان هم نمره منفی وجود ندارد. پس این تصمیم درست بوده است.

رضا : 1392/02/14

اگر قبل از برگزاری آزمون چند کتاب را به عنوان منبع اعلام نمایند فکر می کنم سردرگمی شرکت کنندگان در کنکور خیلی کم خواهد شد تا اینکه مثلا شرکت کننده برود و 20 کتاب را بخواند که معلوم نیست از توی کدام کتاب سئوالات طرح خواهد شد و از طرفی آزمون استعداد تحصیلی فکر می کنم برای کسانی که تا این مرحله پیش آمده و زحمت کشیده اند چیز جالبی نیست و قطعا دارای استعداد بوده اند که تا این مرحله پیش آمده اند و این آزمون را می بایست برای موارد استخدامی لحاظ نمایند نه برای کنکور دکترا و دیگر اینکه درسهایی که برای آزمون اعلام می شود بعد از اینکه فرد قبول شد اصلا دیگر در طی زمان تحصیل با آن روبه رو نخواهد شد پس این کار چه لزومی دارد که منابعی را معرفی نمایند که پس از پذیرش دانشجو حتی یکبار هم به سراغ آن نخواهد رفت و از طرفی کسانی که رشته مهندسی هستند به مراتب آزمون ریاضی و آمار و استعداد تحصیلی را از دیگر شرکت کنند ه ها قطعا بهتر زده و امکان قبولی آنها خیلی زیابد می شود باتشکر واحترام

نسترن : 1392/07/30

سلام دوستان میشه خواهش کنم یکنفر بگه چطوری جواب سوالات آزمون استعداد تحصیلی سالهای 92-90 از کجاتهیه کنم .برای همه آرزوی موفقیت دارم .

علی : 1392/10/05

چرا کسی نمیگه در بین سوالات استعداد تحصیلی سوالاتی بودند که ایرادات منطقی داشتن و اصلا قابل حل نبودند و ممکنه کسی وقت زیادی برای یه سوال غلط تلف کنه و دیگری اصلا سراغ اون سوال نره پس شرایط برای همه یکسان نمیشه.

نام شما (ضروری)

ایمیل (ضروری)