دانلود رایگان پاسخنامه تشریحی درس اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام کنکور دکتری سال 1399
این فایل دربرگیرنده پاسخ تشریحی به 12 سوال درس اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام کنکور دکتری سال 1399 مجموعه های مدیریت بازرگانی و راهبردی ، مدیریت دولتی ، مدیریت صنعتی ، مدیریت فناوری اطلاعات ، مدیریت رسانه و اطلاعات ، کارآفرینی ، آینده پژوهی و مدیریت تکنولوژی و مالی با ذکر منبع پاسخگویی به هر سوال می باشد.
برای دریافت فایل ابتدا عضو سایت شده و سپس فایل را به صورت رایگان از لینک زیر دانلود کنید.
دانلود پاسخنامه تشریحی سوالات درس اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام
https://modir.ir/Articles/6060.aspx
شما می توانید با مراجعه به بخش
تستهای ارشد سایت مدیر لیست کامل تستهای تالیفی و کنکوری کارشناسی ارشد و سوالات سالهای گذشته را مشاهده نمایید. همچنین می توانید از بخش
جزوات کنکوری، لیست آنها را مشاهده کنید.
امام صادق (ع) سه ویژگی عمده را برای «بهترین زمامدار» برمی شمارند. کدام گزینه حاوی این سه ویژگی کلیدی است؟
مهربانی، بخشندگی و دادگری
عطوفت، بخشندگی، بصیرت
بخشندگی، مهربانی، سعه صدر
امانتداری، نرمخویی، خداباوری
از دیدگاه پیامبر اکرم (ص) کدام زمامدار را خداوند متعال در روز رستاخیز، وارونه در آتش می اندازد؟
زمامداری که کاری از مردم برعهده گیرد و عدالت پیشه نکند.
زمامداری که برای تأمین نظم و امنیت در جامعه، به تأدیب جنایتکاران نپردازد.
زمامداری که با فساد خود، امت را نیز به فساد می کشاند.
زمامداری که در کار امت همانند کارهای خصوصی خود کوشش و دلسوزی نکند.
با عنایت به فرمایش امام علی (ع)، دوراندیشی به عنوان سنجه برنامه ریزی از چه مؤلفه هایی تشکیل شده است؟
سعادت و نیکبختی –فرصت شناسی
تنظیم نقشه ی کامل –عزم و اراده
نظرافکندن به سرانجام کار –مشاوره با خردمندان
عزم و اراده –نظرافکندن به سرانجام کار
در سازمانهای آخرت گرا، «نیاز به فضایل اخلاقی» و «نیاز به رشد و ترقی و تفوق» در کدام دسته از نیازهای انسانی قرار می گیرند؟
عقلانی
مدنی
معنوی
الهی
از دیدگاه قطب الدین شیرازی، سیاست و مدیریت از چه طریقی افراد جامعه را به سمت اعتدال می کشاند؟
تجانس، مودت و همیاری
معرفی فضیلت و مصادیق آن
قانون توأم با نصوص الهی
حل تنازعات و تخاصمات
کدام جمله، بیانگر جایگاه «مصلحت» در نظام تصمیم گیری مدیریت اسلامی است؟
مصلحت الزاما تابع عقلانیت جمعی و اجتماعی نیست.
مصلحت را نمی توان به عنوان مبنا و ضابطه ی قوانین و احکام حکومتی دانست.
مفهوم مصلحت قید و شرط خاصی ندارد و دایره ی تأمین مصلحت بسیار گسترده تر از رفع ضرورت است.
مصلحت هر چیزی است که موجب کمال انسانیت شود و با آنچه که نسبیت خوانده می شود، یکسان است.
تعریف دقیق «اجتهاد» که همانا مدیریت جامعه از جانب ولی فقیه و با استفاده از منابع فقهی و پاسخگویی به نیاز جاری و روز و آینده می باشد، کدام گزینه است؟
تلاش قانونگذاری با روش دقیق برای درک مقررات دینی با استفاده از احکام حکومتی
کوشش عالمانه با روش صحیح برای درک مقررات اسلام با استفاده از منابع فقه
تلاش و کوشش عالمانه فقیه دینی برای فهم دین و ترسیم شریعت و مناسک
ترسیم سه مرحله ی کلی اَسنادی، اِسنادی و استنادی از قرآن کریم
«رفتار مغالطه ای»، «اقدامات فرانقشی» و «شترانی بی ساربان» به ترتیب، بیانگر رفتارهای سازمانی کدام گروه از کارکنان هستند؟
بی تفاوتها –پرهیزکاران - منافقان
منافقان –پرهیزکاران –بی تفاوتها
بی تفاوتها –منافقان –بی تفاوتها
پرهیزکاران –بی تفاوتها –منافقان
«صوت مناسب به هنگام تعامل با دیگران»، «گفتار خلل ناپذیر و موافق عدل» و «انتخاب عبارات کوتاه و جامع در گفتار» به ترتیب، بیانگر کدام یک از انواع مهارت گفتاری است؟
اعتدال گفتاری –قول سدید –حکمت گفتاری
مجادله ی نیکو –عدالت بصری –بلاغت گفتاری
بلاغت گفتاری –عدالت بصری –حکمت گفتاری
اعتدال گفتاری –قول سدید –بلاغت گفتاری
کدام گزینه از شاخصه های مهم مدیریت حضرت موسی (ع) است و چه فتنه هایی در آن دوره مطرح بوده است؟
درخواستهای صنفی بنی اسرائیل و با سه فتنه ی «دینی»، «فرهنگی» و «اقتصادی» روبه رو بوده است.
«مبارزه با استبداد فرعونی» و با سه فتنه ی «ساحری»، «سامری» و «قارونی» روبه رو بوده است.
«تبدیل تهدیدها به فرصت ها» و با سه فتنه ی «اقتصادی»، «فرهنگی» و صنفی روبه رو بوده است.
رویارویی با بهانه های بنیاسرائیل و با سه فتنه ی «اقتصادی»، «سامری» و «منافقان» روبه رو بوده است.
«بخشش اشتباهات و آسان گیری بر مردم»، «اصل مسئولیت الهی در پیگیری اهداف» و «روابط ارگانیک و پویا» به ترتیب، از مؤلفه های کدام یک از سبک های رهبری در مدیریت اسلامی هستند؟
مراوده ای –جهادی - اعتدالی
اعتدالی –ناصحانه - خدمتگزار
صبورانه- مراوده ای - ناصحانه
مشفقانه –تعاون محور - ناصحانه
«ذکر نمونه هایی از مجازات اقوام پیشین»، «نحوهی مجازات فرعونیان» و «هشدار انسانها به مجازات دنیوی و اخروی در صورت عدم رعایت حدود الهی» در قرآن کریم، به ترتیب، بیانگر کدامیک از انواع کنترل سازمانی است؟
بعد از عمل –حین عمل –آینده نگر
حین عمل –گذشته نگر –بعد از عمل
آیند نگر –قبل از عمل –گذشته نگر
بعد از عمل –قبل از عمل –حین عمل
نظرات کاربران