شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 14 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 1,324
بازدید دیروز: 24,358
بازدید کل: 151,947,739
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 105
کاربران حاضر: 105
Research on Social Marketing Strategies with An Agent-based Propagation Model
Abstract:

Considering the increasing complexity of social networks and user behaviors, it is very challenging for advertisers to formulate their strategies of selecting proper initial seed users in their social marketing efforts. In this paper, we tackle this challenge by proposing an agent-based propagation model and injecting it into typical social networks with three types of structures, i.e., Erdős-Rényi random graph, Watt-Strogatz small world graph, and Barabási-Albert scale-free graph. We instantiate this agent-based model with demographic characteristics extracted from real-world census data collected in China. By investigating the diffusion process of advertising information in these social networks, we can analyze and compare the performance of advertisers’ targeting and influencer strategies. Our experimental results indicate that advertisers adopting influencer strategies should manipulate the initial well-connected seeds to deliver information only to the potential customers instead of a wide range of generic users.

Keywords: social marketing , information diffusion , agent-based propagation model , seeding strategy
Author(s): Shuai Zeng*, Juanjuan Li*, Xiaochun Ni*, Yong Yuan*, Fei-Yue Wang (IFAC Fellow)
Source: IFAC PapersOnLine 50-1 (2017) 13581–13586
Subject: بازاریابی
Category: مقالات ترجمه شده - دانلود ترجمه مقاله
Release Date: 2017
No of Pages: 6
Price(Tomans): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 ترجمه این مقاله موجود است.
مشاهده ترجمه مقاله