شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
پنجشنبه 01 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 19,796
بازدید دیروز: 20,937
بازدید کل: 157,592,226
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 127
کاربران حاضر: 128
Collaborating to innovate: Effects on customer knowledge management and performance
Abstract:

Scholars regard customer knowledge management (CKM) as a strategic resource for businesses to improve innovation, facilitate the detection of new market opportunities, and support long-term customer relationship management. However, literature suffers from a lack of understanding of customer collaboration's role in the innovation process and innovation orientation in CKM. Accordingly, this paper tests a model examining how both variables act as antecedents of CKM. The model also explores CKM and customer collaboration's effect on marketing results. Findings have important academic and managerial implications, and show that collaboration with customers and openness to innovation are key inputs because of their effects on CKM and marketing results.

Keywords: Customer knowledge management, Innovation orientation, Customer collaboration, Marketing results, Innovation process
Author(s): Pilar Fidel, Walesska Schlesinger, Amparo Cervera
Source: Journal of Business Research 68 (2015) 1426–1428
Subject: تئوریهای مدیریت
Category: مقالات ترجمه شده - دانلود ترجمه مقاله
Release Date: 2015
No of Pages: 3
Price(Tomans): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 ترجمه این مقاله موجود است.
مشاهده ترجمه مقاله