شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 20,898
بازدید دیروز: 24,996
بازدید کل: 151,921,930
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 58
کاربران حاضر: 59
Brand equity and the exacerbating factors of product innovation failure evaluations: A communication effect perspective
Abstract:

When both high-equity and low-equity brands experience an innovation failure, does the high-equity brand fare better? This study investigates this question by exploring how consumers view and evaluate brands following an innovation failure. The researchers examine whether brand equity, preannouncement of the innovation, and word-of-mouth from an opinion leader exacerbate or alleviate the negative impact of the failure. Two experiments with a total of 816 subjects show that high-equity brands suffer less than low-equity brands from the adverse effects of innovation failures. However, innovation failures are more detrimental to high-equity brands that have preannounced the innovation and to low-equity brands that do not receive supportive word-of-mouth from an opinion leader after the failures occur.

Keywords: Brand equity , Innovation failure , Communication effect , Preannouncement , Opinion leade r, Word-of-mouth
Author(s): .
Source: Journal of Business Research 67 (2014) 2919–2925
Subject: بازاریابی
Category: مقالات ترجمه شده - دانلود ترجمه مقاله
Release Date: 2014
No of Pages: 7
Price(Tomans): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 ترجمه این مقاله موجود است.
مشاهده ترجمه مقاله