شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 02 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 25,707
بازدید دیروز: 20,937
بازدید کل: 157,598,137
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 650
کاربران حاضر: 650
Cross-cultural advertising communication: Visual imagery, brand familiarity, and brand recall
Abstract:

The focus of this paper is to address the issue of visual imagery in cross-cultural consumer research. The authors investigate the relationship between visual imagery, brand familiarity, and brand claim recall in two distinct cultural environments — the U.S. and Russia. The paper consists of two studies that explored imagery potency from the point of view of memory-evoking effects. The results suggest that image-intensive tools generate different returns depending on the level of brand familiarity and cultural media. The research findings may be of interest to marketing scholars studying cross-cultural consumer behavior as well as to practitioners operating in international advertising and global brand building

Keywords: Advertising, Cross-cultural, Imagery, Brand familiarity, Brand recall
Author(s): Andrey Mikhailitchenko , Rajshekhar (Raj) G. Javalgi , Galina Mikhailitchenko , Michel Laroche
Source: Journal of Business Research 62 (2009) 931–938
Subject: بازاریابی
Category: مقالات ترجمه شده - دانلود ترجمه مقاله
Release Date: 2009
No of Pages: 8
Price(Tomans): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 ترجمه این مقاله موجود است.
مشاهده ترجمه مقاله