شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 16,702
بازدید دیروز: 33,746
بازدید کل: 151,729,014
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 133
کاربران حاضر: 133
کدخبر: 7843 زمان ارسال: دوشنبه 09 مرداد 1391 - 22:20 تعداد بازدید: 26385
مصاحبه سایت مدیر با پدرام بهنیا؛ رتبه 86 کنکور کارشناسی ارشد سال 1391 رشته مدیریت MBA

 سایت مدیر به روال سالهای گذشته گفتگوهایی با نفرات برتر گرایشهای مختلف رشته مدیریت ترتیب داده است. در این بخش گفتگوی سایت مدیر با آقای پدرام بهنیا رتبه 86 رشته مدیریت MBA کنکور کارشناسی ارشد سال 1391 را می خوانید.
 
ضمن تبریک به شما در ابتدا لطفا درصدهای خود در دروس مختلف کنکور و رتبه خود را بیان کنید؟  
با سلام و تشکر از سایت خوب مدیر درصد های من به ترتیب
 جی مت:45%   ریاضی:86% زبان : %57 و رتبه 86 رشته MBA
 
رشته و دانشگاه محل تحصیل شما در مقطع لیسانس چه بوده است و با چه معدلی فارغ التحصیل شده اید؟ 
رشته من در مقطع لیسانس متالورژی است و در دانشگاه صنعتی امیر کبیر مشغول به تحصیل هستم و معدل کل من 13.90 است.
 
آیا در کلاسهای کنکور و آزمونهای آزمایشی موسسات آمادگی کنکور شرکت داشتید؟ این آزمونها و کلاسها را تا چه در موفقیت خود موثر می دانید؟ اگر در آزمونها شرکت داشتید معمولا چه رتبه ای کسب می نمودید؟ 
من در ازمون های ازمایشی یکی از موسسات خصوصی فقط شرکت میکردم و به طور میانگین رتبه 250 میشدم
این ازمون ها رو فقط از این نظر که بهم انگیزه میداد تا بیشتر درس بخونم تا بهتر عمل کنم موثر میدونم اما همیشه میدونستم سنجش در این ازمون ها دقیق نیست و نباید خیلی بر اساس انها رتبه ام را پیش بینی کنم.
 
از چه زمانی شروع به مطالعه دروس نمودید و به طور متوسط روزانه چه مقدار مطالعه داشتید؟ 
از هفته سوم مهر ماه با روزی 4 ساعت شروع به مطالعه کردم و از ابتدای دی ماه روزی 6 7 ساعت مطالعه داشتم
 
کدام دانشگاه و گرایش را برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد انتخاب کرده اید؟ 
در انتخاب رشته به ترتیب دانشگاه های شریف تهران خواجه نصیر و علوم اقتصادی را انتخاب کردم
 
کتابها و منابع پیشنهادی شما در هر یک از دروس رشته مدیریت کدامها هستند و در هر درس چه توصیه های خاصی به داوطلبان دارید؟  
در درس جی مت من به جز کتاب صداقت و بخشهایی از عرفانیان کتاب دیگری مطالعه نکردم و خوب البته نتیجه عالی نگرفتم اما کتاب های سایت مدیر را خوب ارزیابی میکنم.
در درس ریاضی فقط مطالعه کتاب اقای اقاسی با کتاب های تستش کافیست.
در درس زبان عموما هرچه سطح زبان عمومی شما بالاتر باشد بیشتر کمک میکند برای لغت به ترتیب 504 .اسنشیال و 1100 رو پیشنهاد میکنم..
 
در آزمون به چه ترتیبی به سوالات پاسخ دادید؟ به نظر شما این ترتیب تاثیری در نتیجه دارد؟   
ترتیب پاسخ گویی من به سوالات همان ترتیب سوالات کنکور یعنی به ترتیب جی مت ریاضی و زبان بود.و فکر میکنم تکنیک کلی در امتحانات تستی عدم اختصاص وقت زیاد به هر تست و درس است و ترتیب پاسخ گویی اهمیت چندانی ندارد.

به طور کلی چه توصیه هایی در خصوص نحوه مطالعه داوطلبان و آمادگی برای کنکور کارشناسی ارشد دارید؟  
توصیه من این است که برای قبولی در این رشته نیاز به تسلط در ریاضیات است و کسانی که فکر میکنند در این بخش قوی هستند باید خود را محک بزنند و به طور طبیعی مشکلی در جی مت نخواهند داشت.
در پایان توصیه من به داوطلبان شروع به موقع مطالعه حداکثر از ابتدای مهر است و مهم اینست که انگیزه قبولی هیچ وقت از بین نرودحفظ خود باوری و اعتماد به نفس نیز اهمیت زیادی دارد
در پایان از سایت خیلی خوب مدیر تشکر میکنم به خصوص که در تخمین رتبه من خیلی کمک کرد.با تشکر..
منبع: Modir.ir

مصاحبه با سایر نفرات برتر کنکور کارشناسی ارشد سال 1391 (گرایشهای مختلف رشته مدیریت) را از اینجا ببینید

در صورتی که سوالی از آقای پدرام بهنیا دارید می توانید در بخش نظرات این خبر ارسال نمایید تا ایشان پاسخگوی شما باشند.
 

نظرات کاربران
محمود سپاسی : 1391/05/10

با سلام و تبریک بخاطر رتبه خوبتون 1_اینکه چرا بعد شریف تهران رو نزدید؟ 2_لطفا گرایشهایی رو که زدید بگید؟ 3_با توجه به اینکه تعداد سوالات و سطح آزمون زبان دکتری مجموعه مدیریت برابره با سطح زبان کنکور MBA یه راهنمایی کامل در مورد منابع و نحوه مطالعه این درس بفرماید من از مهرماه دانشجوی ارشد میشم ولی میخوام از الان زبانمو واسه دکتری تقویت کنم مرسی

پدرام بهنیا : 1391/05/10

سلام با تشکر از شما. بعد از شریف تهران رو انتخاب کردم این موضوع در مصاحبه ام نیز ذکر کردم. MBA گرایش های زیادی دارد که به ترتیب اولویت خودم اونها رو در روزهای اینده روی سایت قرار میدهم. در مورد شروع مطالعه زبان شرکت در موسسات مطرح زبان تهران با توجه به وقت شما برای تقویت زبان عمومیتان بسیار مفید است.در مورد لغت نیز لطفا به مصاحبه ام رجوع کنید. با تشکر

غلامرضا : 1391/05/10

با عرض سلام و تبریک خدمت شما دوست عزیز من می خوام در کنکور 93 mba شرکت کنم با توجه به این زمان واینکه در درس زبان ضعیفم چطور میتونم برای این درس برنامه ریزی کنم وایا این منابعی که ذکر کردید کافیه.موفق باشید.

ف اژند : 1391/05/10

سلام وعرض تبریک . 1-به نظرتون میشه با این رتبه تهران قبول شد؟2-دانشگاه ازاد هم این رشته رو داره از شهریش خبردارین ؟3-راسته که این رشته به زبان انگلیسی تودانشگاه تدریس میشه 4-من کارشناس مدارک پزشکی هستم امیدی برای قبولی تواین رشته برای من هست ؟میدونین بازار کار این رشته برای خانمها چطوره ؟5-اگر بخوام از کلاسهای خصوصی استفاده کنم شما چه موسسه ای رو برای کدوم درسها توصیه میکنید ؟6-از کجا وکی شروع کنم و چطور ادامه بدم که بهترین نتیجه ممکن رو بگیرم ؟ ودر آخر لطفا اگه مقدوره منابع رودقیق بفرمایید و قسمت هایی رو که توهرکتاب مهم تر وکلیدی تر هستند بیان کنید . میدونم طولانی شد ولی ممنون میشم پاسخ بدید

behrooz321 : 1391/05/11

با سلام . به نظر شما فرق مدیریت اجرایی با mba چیه و کدوم بازار کار بهتری داره؟

پدرام بهنیا : 1391/05/11

اقای غلامرضا: با تشکر از شما برای تقویت عمومی زبان تان با توجه به وقتی که دارید به پست قبلی من در همین بخش رجوع کنید. منابع برای لغت تقریبا کافیست گرچه هر چه بیشتر لغت بخونید بهتره. اقای ف اژند: با تشکر از شما. امسال به دلایل نا معلوم ظرفیت دانشگاه شریف تقریبا نصف شد در مجموع امسال شریف و تهران 82 نفر پذیرش میکنند اگر منظورتان شهر تهرانه که میشه چون 170 نفر حدودا امسال تهران ظرفیت داره اما دانشگاه تهران اگر منظورتون هست به احتمال زیاد میشه اما 100% نیست. تا اونجایی که من میدونم تا امسال که دانشگاه ازاد mba نداشت. منابع این درس به زبان اینگلیسیی هست اما فکر نمیکنم در همه دانشگاه ها اینطور باشه.امید به قبولیتونو با شرکت در امتحانات ازمایشی با جامعه اماری مناسب تا حدود زیادی میتونید تخمین بزنید. در مورد اطلاعات دیگه راجع به این رشته حتما در همین سایت مطالعه کنید اطلاعات جامعی دارد. بازار کار این رشته بسیار مناسب هست هم اقایان هم خانم ها. از تابستان سال کنکورتون شروع کنید کافیه از کتاب اقای اقاسی برای ریاضی. احمد صداقت جی مت و 504 برای زبان شروع کنید. برای منابع به مصاحبه و سایت مدیر حتما رجوع کنید. با تشکر

ف اژند : 1391/05/11

ممنون اقای بهنیا از پاسختون . در ضمن من خانم هستم نه اقا به همین دلیل بازار کار خانمها رو پرسیدم

بهروز خادم : 1391/05/12

با سلام من میخوام در 6 مرحله ازمون ازمایشی سازمان سنجش شرکت کنم به نظر شما خوبه؟ چون شنیدم میانگین شرکت کندگان تو این رشته در هر ازمون 300 نفره؟ تعداد شرکت کنندگان ماهان چند نفره؟توصیه شما کدومه؟ورتبه تون چند میشد؟

معین : 1391/05/12

دوست عزیز ازمون های ماهان به دلیل سابقه درخشان این اموزشگاه و جامعه اماری بالا از اولویت برخوردار است.

پدرام بهنیا : 1391/05/12

اقای بهروز خادم: از نظر جامعه اماری ماهان جامعه اماری بالاتری دارد اما در مورد کیفیت موسسات اموزشی من اطلاعات دقیقی ندارم. تعداد شرکت کنندگان ماهان پارسال به طور میانگین حدودا 2000 نفر بود. رتبه من از 160 تا 360 متغیر بود اما به طور میانگین در ماهان 250 میشدم. توصیه من بیشتر اتکا به توانایی خودتون هست تا موسسات موجود.

نیلوفر : 1391/05/12

باسلام من کتابهای ریاضی اقای اقاسی روتهیه کردم ولی نمیدونم بایدتاکنکور چنددور وچطوری بخونم ونمیدونم اول باید ریاضی 1 وکتاب تست ریاضی 1روتموم کنم وبعدبه سراغ ریاضی 2 برم یا باید بعدازتموم کردن کتاب درس ریاضی 1 کتاب درس ریاضی 2 روبخونم ودراخرتست هردوروبخونم لطف کنیددرمورد ریاضی راهنمایی های لازم روبفرمایید ممنون

azin : 1391/05/13

با سلام وتبریک.من داوطلب کنکور 92هستم.به نظر شما از کی شروع کنم؟؟میتوانم هم کنکور mba بدم هم مدیریت اجرایی؟

پدرام بهنیا : 1391/05/14

اقای بهروز: جواب سوال شما شاید خیلی طولانی باشه این دو رشته ضمن شبا هت های زیاد از نظر واحد های درسی تفاوت هایی هم دارند به طور کلی مدیریت MBA از جنبه کلانتر ای به مدیریت نسبت به مدیریت اجرایی میپردازه و شاید بازار کار بهتری داشته باشه اقای سپاسی: گرایش های انتخابی من به ترتیب: استراتژی.بازاریابی.مالی.توسعه سازمان و منابع انسانی.کار افرینی.مدیریت تکنولوژی. اقتصاد مدیریت و مدیریت عملیات است. خانم نیلوفر: بهتره که با کتاب ریاضی یک شروع کنید چون مطالب پیش نیاز همدیگه هستند.تعداد دفعات مطالعه برای افراد مختلف و بسته به زمانی که در اختیار دارند متفاوت هست. روش من اینطور بود که یک بار مطالعه کردم و شروع کردم به تست زدن(ابتدا تست های اخر هر فصل و 2 ماه مونده به امتحان تست های جلد دوم) و در تست زدن بار ها و بارها به کتاب دوباره رجوع میکردم. یادتون باشه که تست زدن مهمتر از مطالعه دوباره است. برای اینکه مطالب هر فصل دائما مرور شه باید همیشه مقداری تست نزده نگه دارید.اگر سوال دیگه دارید من پاسخ بدم؟ خانم اذین: با تشکر از شما. بسته به شناختی که از خودتون دارید هرچه زودتر شروع کنید بهتر هست. اگر الان شروع کنید بهتر هست بخصوص اگر فکر میکنید در درس زبان ضعیف هستید. از نظر عملی امکان پذیر هست اما فقط درس جی مت مشترک هست ضمن اینکه شما فقط به اندازه یک درس وقت در اختیار دارید پس توصیه اکید میکنم که این کارو نکنید چون از هر دو درس جا میمونید.mba به اندازه کافی وقت گیر هست پس از الان یکیشو انتخاب کنید.

بهروز خادم : 1391/05/14

با سلام . به نظر شما فرق مدیریت اجرایی با mba چیه و کدوم بازار کار بهتری داره؟

Soraya : 1391/05/15

باسلام وعرض تبریک بشما دوست عزیز.من لیسانس رشته شیمی محض هستم وقصددارم برای ارشد رشته MBAشرکت کنم اما ریاضیم ضعیفه.بنظرشما با جزوه وکتاب میتونم موفق شم؟

بهناز از مشهد : 1391/05/15

با سلام. ایا شما خودتون برنامه ریزی برای درس خوندن می کردید یا مشاور ؟چون من هر وقت بر نامه ریزی کردم نتونستم عمل کنم. مثلا گفتم فردا هر درس رو 2 ساعت و از ساعت چند تا چند بخونم و نتونستم؟ لطفا راهنماییم کنید.

بهروز : 1391/05/16

سلام خدا قوت من سال قبل رتبه 524 شدم مشکلم توی زبا گرامر بود برای همین 40 درصد زدم منبع خوبی برای گرامر نمیشناسین

زهرا : 1391/05/20

با سلام . در مورد درس GMAT‌ می خواستم بدونم واسه کسی که قبلا IELTS کار کرده و الان برای امتحان GRE درس می خونه این درس سخت هست یا امکان زدن درصد بالا وجود داره؟ با توجه به اینکه به خاطر داشتن امتحان GRE وقت کمتری واسه کنکور می تونم بذارم... ممنون از راهنمایی شما

زهرا : 1391/05/21

با سلام. مطلبی رو از دوستام شنیدم که برای قبولی در این رشته حتماً نیاز به سابقه کار هست..آیا این مطلب صحت داره؟ با توجه به اینکه این رشته پایان نامه نداره چه قدر شانس پذیرش در مقطع دکترا در خارج از ایران هست؟؟

ایدا : 1391/05/21

با سلام مییخاستم بدونم سطح زبان وریاضی شما قبل از اینکه بخونید برای کنکور در چه حد بود؟وحتما باید پایه قوی باشه برای انتخاب این رشته؟اگه تو این مدت حسابی بخونم میشه زبان و ریاضی رو به سطح خوبی رسوند

کیهان : 1391/05/21

ماهان رتبه ها و 3برابر میکرد این موضوع و مشاور ماهان تهران هم تایید کرد دلیلشم واضحه,برای بیشتر نشون دادن جامعه آماری این دوستمونم برا همین رتبش کمتر شده!ضمنا تبریک میگم :)

پدرام بهنیا : 1391/05/22

با سلام به همه دوستان اقای خادم: لطفا به پست های قبلی رجوع کنید. خانم ثریا: جواب این سوال شماسخته. با شرکت در ازمون های ازمایشی میتونید خودتون رو یکبار محک بزنید. خانم بهناز: بله من خودم برنامه ریزی میکردم و همون تایمی که برای خودم تعیین میکردم رو مطالعه می کردم. برای ایجاد انگیزه بیشتر شاید بهتر باشه از یک نفر متخصص مشاوره بگیرید. اقای بهروز من خودم هم بخش گرامر رو خوب نزدم اما فکر کنم کتاب grammer in use خوب باشه. خانم زهرا: برای درس GMAT دو سری سوال از سال های قبل رو بدون هیچ مطالعه ای بزنید بعد با در صد های GMAT رتبه های قبولی سال های قبل در سایت مدیر مقایسه کنید حتما از مقایسه اینها جواب سوالتونو میگیرید. خانم زهرا: این مطلب صحت نداره. پذیرش در دانشگاه های خارج از کشور در این رشته نسبت به سایر رشته ها کمی دشوارتر هست به این علت که متقاضیان این رشته در ان کشور ها بیشتر هست. خانم ایدا: از نظر زبان کنکور سالهای قبل رو به طور میانگین40% میزدم. اما پایه ریاضی قوی داشتم. بله پایه نسبتا قوی لازم هست. با شرکت در ازمون های ازمایشی میتونید خودتون رو یکبار محک بزنید.

زهرا : 1391/05/30

با سلام برای شروع خوندن درس GMAT بهتره از چه کتابی شروع کنم؟؟ با توجه به اینکه هیچ ذهنیت و مطالعه قبلی در این درس نداشتم؟؟کتاب آقای صداقت خوبه؟؟

f : 1391/05/31

سلام تبریک میگم!آقای بهنیا من برای درس زبان لغت زیاد خوندم (به جز، تافل و 504 رونخوندم)و گرامر خوبی هم ندارم ولی حدودا 4هفته ای میشه که در کنار کلاس های زبانم (البته احتمالا دیگه وقت نکنم کلاس های زبانم رو ادامه بدم!)شروع کردم به خوندن گرامر (کتاب english gramar in use) و لغات 504 به صورت روزانه همراه با خوندن لغاتی که از جملات این کتاب استخراج میکنم و برای listening هم از سی دی های extera and tactics استفاده میکنم!! ولی به شدت با درک مطلب و ترجمه متون مشکل دارم و میترسم سال آینده که احتمالا دانشگاه تهران قبول میشم در مقاله نویسی با مشکل مواجه بشم میشه 1برنامه کلی برا نحوه خوندن زبان به من بدید تا در زمینه درک مطلب و ترجمه تا حدی مشکلم رفع بشه!من حاضرم حتی روزی 4تا 5 ساعت هم در روز برا زبان وقت بذارم!و بفرمایید که برنامه فعلیم برا زبان درسته؟یا متن خوندن رو هم به این برنامه اضافه کنم و اگه نظرتون اینه که متن خوندن رو هم به برنامم اضافه کنم پیشنهادتون برای متن چیه؟(فقط خواهشا متون کنکورهای سال قبل رو معرفی نکنید چون متون اصلا جذابی نیستن و من زیاد راغب به خوندن متونی که چیزی ازشون یاد نگیرم نیستم!)تشکر فراوان!

پدرام بهنیا : 1391/06/01

خانم زهرا: با سلام به شما.هم میتونید با کتاب اقای صداقت شروع کنید هم با کتاب اقای عرفانیان هر دو خوب هستند لازم نیست عجله کنید وقت دارید با حوصله یک کتاب رو شروع کنید. کتاب اقای عرفانیان توضیحات و تست های تالیفی بیشتری دارد پس اگر وقت دارید با این کتاب شروع کنید کتاب اقای صداقت به تنهایی کافی نیست. بر عکس اقای صداقت کتاب اقای عرفانیان به روز تر است و تست های سالهای اخیر رو دارند. f: با سلام و تشکر از شما.من متوجه نشدم شما برای MBA میخونید یا درس دیگه ای ؟ اگر برای MBA میخونید در دانشگاه در این درس تحقیق وجود ندارد و مانند سایر رشته ها موظف به گذراندن واحد های پروژه و دفاع مانند سایر رشته ها نیستید. پیش بینی این که در کدام دانشگاه قبول میشوید سخت هست اما به هر حال MBA در دانشگاه های تهران واحد های یکسانی دارد. لغات موسسه اریان پور تافل و ماهان نیز مناسب اند ضمن اینکه 1100 هم باید بعد از اینها مطالعه کنید گرچه امسال زیاد از این کتاب نیامد اما در سالهای قبل زیاد استفاده میشد. برای درک مطلب 2 ماه از الان به مطالعه مجلات ساده اینگلیسی مانند VIVA و READERS DIGEST بپردازید سپس به درک مطلب های ازمون تافل بپردازید. بهترین زمان مطالعه خودتون در طول روز رو به مطالعه ریاضی بپردازید نه زبان.بشتر ریاضی مطالعه کنید. بعد از خوندن منابعی که برای لغت گفتم برای مطالعه 1100 هر روز یک هفته از کتاب رو که شامل 20 لغت هست طبق شیوه خود کتاب مطالعه کنید تا بعد از حدود 45 روز تمام شود.

نوید : 1391/06/07

سلام.آقا تبریک میگم.من لیسانسم مکانیکه. ریاضیام تا آخر شهریور تموم میشه. جیمت کتاب عرفانیان رو خوندم. الان نگران جیمتم چون تا 88 تستاشو خوب زدم یه ذره شک کردم!حالا بنظر شما کتاب صداقتو شروع کنم یا تستای تالیفیه عرفانیانو بزنم؟منبعی که فقط تست تالیفی درست و حسابی داشته باشه معرفی میکنین؟با تشکر.

حسین : 1391/06/08

برای قبول شدن در رشته mba در دانشگاه روزانه و شبانه طبق آخرین ظرفیت ها باید رتبه زیر چند باشه ؟ مرسی

حسین : 1391/06/09

آقای بهنیا رشته mba نه تحقیق میخواد نه پایان نامه ؟ فقط موظف به پاس کردن درسها هستیم؟

غلامرضا : 1391/06/09

با سلام 1) ایا mba دانشگاه شریف مصاحبه داره؟2)برای درس زبان حتما لازمه کتاب 1100 خونده بشه چون حجمش زیاده وخیلی وقت می گیره 3)از انجایی که رشته mba دکتری نداره برای دکتری کدام یک از گرایشهای مدیریت مناسبتره؟

مهرداد : 1391/06/11

در مورد mbe و تفاوت ان با mba اطلاعی دارین. مرسی

مریم : 1391/06/12

سلام و تبریک میگم من امسال در رشته کامپیوتر گرایش نرم افزار فارغ التحصیل شدم و تا کنکور ارشد فقط 5 ماه فرصت دارم یعنی از اول مهر ماه.سوالم اینکه بین شرکت در دو رشته mba ورشته خودم گرایش هوش مصنوعی موندم به نظر شما کدوم بهتره و بازار کار بهتری داره وسوال دیگه اینکه اگه از اول مهر روزی 8 ساعت شروع کنم به درس خوندن برا mba به نظرتون قبول میشم اخه من فقط دانشگاه های تهرانو می خواهم.رتبه ام در mba باید چند بشه تا بتونم روزانه یا شبانه دانشگاه های تهران قبول بشم؟؟؟

کامی : 1391/06/12

با عرض سلام و تبریک خدمت شما دوست عزیز من دانشجوی سال آخر الکترونیکم ، برای کنکور کارشناسی ارشد بیشتر روی MBA نظر دارم ولی باز هم مرددم نسبت به این رشته و رشته خودم ،یعنی بشتر هم کلاسیام منو به تردید میندازم، بیشتر به دلیل بازار کار و شاید آدمای موفق این رشته به MBA جذب شدم ، لطفا درباره این رشته و آینده آن بیشتر بگین. ببخشید طولانی شد...

پدرام بهنیا : 1391/06/13

اقای نوید: با سلام و تشکر از شما. تست های تالیفی عرفانیان رو شروع کنید در مجموع وضعیت مناسبی دارید تستهای عرفانیان و صد اقت کافی هستند در ازمون های ازمایشی هم شرکت کنید. اقای حسین: بله باید واحد هارو پاس کنید البته پروژه در دانشگاه های مختلفی وجود دارد اما به عنوان بخشی از درس باید تحویل دهید نه به عنوان پایان نامه چیزی وجود ندارد. اقای غلامرضا: نه خیر تا اونجایی که من میدونم مصاحبه نداره. بله لازم هست 1100 رو بخونید. متاسفانه من راجع به دکتری اطلاعاتی ندارم. اقای مهرداد: متاسفانه من در این مورد اطلاعاتی ندارم. خانم مریم:با سلام و تشکر از شما قبول شدن در mba 100% نیست ریسک بالایی داره پس باید در انتخابتون این موضوع رو در نظر داشته باشید هر چه قدر هم مطالعه کنید تضمینی برای قبولی وجود ندارد. رتبه شما باید زیر 170 باشه تا مطمئن شوید در تهران قبول میشید. اقای کامی: با سلام و تشکر از شما.بازار کار mba بسیار مناسب هست البته رشته خود شما نیز همین طور ولی mba برای کسانی که به مدیریت علاقه مندند و نمیخواهند به عنوان فقط مهندس کار کنند و یا علاقه دارند برای خودشان کار کنند مناسب هست اینده این رشته نیز بسیار روشن و قابل اتکا است.

نفیسه : 1391/06/13

با سلام. ابتدا تبریک بابت قبولیتون. انشااله همیشه سربلند باشید.من برای سال سوم می خوام رشته mba شرکت کنم دو سال قبل رتبم 1800 و 1600 شد. راستش خیلی نا امیدم اینقدر که می ترسم دوباره برم جلو اما واقعا این رشته رو دوست دارم خصوصا دروسی که باید ازمون داد من عاشق زبانو و ریاضی هستم. اما نمیدونم چرا نمیتونم موفق باشم .به نظر شما من اصرار بیخود دارم واسه قبولی یا جای امیدی هست؟

پدرام بهنیا : 1391/06/16

خانم نفیسه: با سلام و تشکر از شما. نظر شخصی من این است که کلا کنکور ارزش بیشتر از 2 بار امتحان کردن رو نداره ضمن این که رتبه های شما با قبولی زیاد فاصله داره به نظر من برای یک درس دیگه برنامه ریزی کنید اگر وقت داشتید نزدیکای کنکور برای mba هم مطالعه کنید و فقط کنکورشو شرکت کنید.

ف : 1391/06/16

برای قبول شدن در رشته mba در دانشگاه روزانه و شبانه طبق آخرین ظرفیت ها باید رتبه زیر چند باشه ؟ مرسی

پدرام بهنیا : 1391/06/19

ف: برای قبولی فقط در روزانه تهران باید رتبه زیر ۱۴۰ باشه و برای شبانه رتبه زیر ۱۷۰ نیاز هست

ا.م : 1391/06/23

با سلام و تبریک بخاطر قبولیتون.من دانشجوی سال اخر رشته مترجمی زبان انگلیسی هستم و میخوام امسال کنکور mbaشرکت کنم و فقط مشکلم در درس ریاضی هستش با توجه به اینکه من هیچ واحدی در زمینه ریاضی پاس نکردم برای رفع مشکلم کلاس های ریاضی موسسه ماهان و کتابهای اقاسی خوبه؟برای جی مت چطور؟به نظرتون استفاده از کلاس های ریاضی دانشگاه که مربوط به رشته های فنی هست میتونه موثر باشه؟مرسی

نازی : 1391/06/27

سلام . به نظر شما بهترین منابع برای ام بی ای چه کتابهایی هست؟

naghme : 1391/06/29

با سلام،مدرک کارشناسی آمار دارم .زبانم در حدFCE هست ،ریاضی هم درحدمتوسط ،به نظر شما شانس قبولی در رشته MBA امسال رو دارم (شاغل و متاهل نیز هستم)؟ضمن اینکه در قیاس با مدیریت مالی کدام رشته هم به لحاظ ادامه تحصیل و هم به لحاظ زمینه اشتغال و فعالیت برای خانم ها مناسبتر است؟

sahar : 1391/06/29

درود و شادباش بخاطر قبولیتون دانشگاه آزاد هم MBA دارد یا نه؟چه شهرهایی؟

کنکوری : 1391/07/01

توروخدا کمک کنید ریاضی رو از کی شرو کرده بودید و چطوری می خوندید؟

نفیسه : 1391/07/04

با سلام می تونید روش خوندن لغات زبانتون رو بگید. انگلیسی به انگلیسی می خوندید یا هر جور دیگه؟ تو رو خدا بگید من مشکل بزرگی با این مسئله دارم.

alireza : 1391/07/06

با عرض سلام و تبریک. من امسال میخوام کنکور شرکت کنم. و واقعا مصمم هستم که رتبه خوبی بیارم.درس زبانم ضعیف هست و به غیر از 504. و 1100 چه کتاب دیگری پیشنهاد میکنید؟ در ریاضی هم شما فقط کتاب 2جلدی آقاسی رو خوندید؟ ممنون میشم کمکم کنید

علیرضا : 1391/07/06

با سلام. منظورتون از 1100 کدوم کتاب هست؟؟؟ لطفا کمک کنید...

محمد : 1391/07/09

با عرض تبریک. اگر از درصد کنکور دوستانتان که رتبه زیر 86 کسب کرده اند اطلاع دارید لطفا روی سایت قرار دهید.

تیوا : 1391/08/16

آفرین که تو بدترین شرایط هم تونستی خوب بخونی و بترکونی! واقعا مایه افتخاری!!!!!!!!!!!! تو مدت درس خوندن واسه ارشد تفریح هم می کردین؟ اوقات فراغت خودتون رو چطور پر می کردین؟

شادلی : 1391/08/16

اعتماد به نفس رو خوب اومدی!موسسه آریان پور برای زبان خوبه؟

کریم : 1391/08/17

سلام پدرام . من لیسانس مترجمی زبان از پیام نور هستم. اما تو دانشگاه بخاطر کار ضعیفشون یه خورده از زبان سرد شدم و خیلی خوب پیشرفت نکردم. من خودمو خوب میشناسم هوشم نسبتاً بالاست، تو ریاضی هم نسبتاً خیلی خوبم، زبانمم خوبه. موقع ثبت نام ارشد امسال، دوستام با توجه به شناختی که ازم داشتن گفتن mba ادامه بده موفق میشی. منم آموزش زبان رو رشته اصلی و mba رو شناور انتخاب کردم. حالا باتوجه به اینکه خودم به درسهای عملیاتی و هوشی بیشتر علاقه دارم و بازار کار هم خیلی برام مهمه کدوم رشته رو درنظر گرفتن وقت کمی که دارم (حدود 90 روز) بخونم آیا میتونم هر دورشته رو باهم بخونم؟ که اگه یکیشون اسمم نیاد دیگری اسمم بیاد. درضمن من خودم معلمم و دوس دارم به جاهای بزرگ برسم. ممنون میشم پدرام جون راهنماییم کنید.

آرزو : 1391/09/11

من می خوام mba شرکت کنم واز وضعیت رقابتی شدیدی که تو این رشته اس خیلی می ترسم.ریاصی ام معمولیه خیلی قوی یا ضعیف نیستم زبان به کتاب تافل تسلط دارم ومی خوام ضعف ریاضی رو با جی مت جبران کنم.به نظرتون صلاحه؟ کتابهای درسی آقاسی و صداقتو خوندم. حالا بایدچطور ادامه بدم؟چطور جی متم رو قوی کنم که بتونم درصد بالایی بزنم؟

زهره : 1391/10/26

با سلام.من می خواستم از حالا برای کنکورmba93 بخونم اگر امکان داره میشه بگین از چه درسایی شروع کنم و چند ساعت بخونم ?لازمه هر سه درسو هم زمان شروع کنم یا اول ریاضی بعد gmat ?(میخوام دانشگاه خوبی قبول بشم)ممنون.

ebi : 1392/02/02

سلام میخوام MBA شرکت کنم واسه زبان چی پیشنهاد میکنین

محبوب : 1392/02/12

با سلام و عرض تبریک من لیسانس مترجمی زبان دارم ولی میخوام برا ارشد یکی از گرایشهای مدیریت رو بخونم ولی خیلی اطلاعات کافی در این زمینه ندارم میخوام رشته ای بخونم که بازار کارش خوب باشه لطفا من رو راهنمایی کنید چون واقعا درمونده شدم از رشته خودم هیچ خیری ندیدم ممنون میشم جوابم رو بدین

mohammad_018 : 1392/03/25

سلام من کارشناسیم رادیولوژی بودم علوم پزشکی حالا اومدم تو یه جای غیر بیمارستان استخدام شدم(بازرس بیمه) فک نمیکنم دیگه ارشد علوم پزشکی ب دردم بخوره چون کارم اداریه حالا میخام ارشد مدیریت بدم ولی نمیدونم چ رشته ای؟ ریاضیم زیاد خوب نیس ب نظر شما میتونم mbaقبول بشم؟؟؟؟ ممنونم

NAZANIN : 1392/04/13

سلام بهتو تبریک میگم میخواستم بدونم برای زبان تخصصی از چه کتابی استفاده کردید؟

وحید : 1392/05/19

سلام تبریک میگم :) من طراحی صنعتی میخونم و میخوام شرکت کنم برا MBA و با توجه به اینکه ریاضیم ضعیفه میخوام رو زبان و GMAT وقت بزارم البته خوب نمبدونم ریاضی MBA سطحش چجوریه ولی بعید میدونم بیشتر از 10 - 20 درصد بتونم جواب بدم اکا زبان و GMAT رو میتونم یه کاریش کنم چقد شانس دارم که روزانه تهران قبول بشم ؟؟؟ و اینکه از کی شروع کنم خوبه ؟؟؟

asalban007 : 1392/05/27

سلام میخواستم در خصوص منابع ازتون سوال کنم.مثلا در سایت برای درس ریاضی 6 منبع ذکر شده.باید همه اونارو مطالعه کرد یا فقط یکیشونو؟

neda : 1392/06/04

سلام .میخواستم بپرسم که آیا شش ماه برای اماده شدن برای کنکور mbaکافیه ؟

علی : 1392/06/29

سلام ضمن آرزوی موفقیت روزافزون برای شما وتشکربابت دراختیار گذاشتن تجربتون.بنده ریاضیم خیلی خوب نیست ولیسانس صنایع دارم.اگه از الان با ساعات مطالعه بالا شروع کنم به نظرشما امکان داره روزانه قبول بشم؟

امیر : 1392/07/10

سلام من هم راجع به ریاضایت سوال داشتم برای کسی که ریاضیاتش ضعیفه ، درصد بالای زبان و جی مت میتونه کمک کنه برا قبولی در روزانه - مثلا روزانه تبریز واینکه ریاضی ضعیف مشکلی در ادامه تحصیل ایجاد نمیکنه ؟؟؟ سپاس

anim68 : 1392/11/08

سلام تبریک میگم بهتون ایشالا همیشه موفق باشید.ببخشید فرق مدیریت اجرایی با رشته mba رو میخواستم بدونم برای ادامه تحصیل کدوم بهتره مدیریت اجرایی یا mba ؟؟البته رشته خودم بیمه هستش.ممنون میشم راهنماییم کنین .بازم مرسی

رکسانا طاهری : 1392/12/14

سلام اقای بهنیا من ریاضیم خیلی خوب نیس بنظرتون چیکار کنم؟ به این رشته هم علاقه دارم

عطیه : 1393/01/29

باعرض سلام .ازتعدادشرکت کنندگان کنکورسراسری اطلاع دارید؟بازارکاربرای فارغ التحصیلان دانشگاه ازادوپیام نوروسراسری خیلی متفاوته؟باتشکر

فریبا : 1393/02/22

با سلام من رشته کارشناسیم مهندسی الکترونیک بود و امسال ارشد شرکت کردم و رتبم 2005 شد به نظر شما امیدی به قبولی برای دانشگاههای روزانه و شیانه هست؟

هومن : 1393/05/26

به نام خدا با عرض سلام برای زبان تخصصی بعد از کتاب essential (450 words) کتاب های دیگر که اجباری هست باید بخوانیم چیست؟ مثلا: 400 word you need to know toefl 504 1100 GRE با تشکر قبلی

رز : 1394/10/08

با سلام و عرض تبریک منابع رو میشه معرفی بفرمایید با توجه ب اینکه من پشتوانه خوبی در ضمینه ریاضی و زبان دارم ممنون

پریسا : 1395/03/22

سلام تبریک میگم آقای پدرام,من کارشناسیم دبیری ریاضی هست خودمم شاغلم,میخواستم واسه ارشدم MBA بخونم,البته اینم بگم خودمم انصرافی رشته ارشدتحقیق درعملیات هستم به خاطر یه جراحی نتونستم به درسام برسم وچندترم عقب موندم,ولی تصمیم گرفتم دیگه اون رشته روادامه ندم,لطفاراهنماییم کنین چطوری شروع کنمومنابع معتبروازکجاتهیه کنم

نام شما (ضروری)

ایمیل (ضروری)