شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
پنجشنبه 09 فروردین 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 29,176
بازدید دیروز: 43,706
بازدید کل: 151,131,858
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 251
کاربران حاضر: 251
کدخبر: 7818 زمان ارسال: یکشنبه 15 مرداد 1391 - 08:45 تعداد بازدید: 16667
مصاحبه سایت مدیر با فرزانه واشقانی فراهانی؛ رتبه 30 کنکور کارشناسی ارشد سال 1391 رشته مدیریت جهانگردی

سایت مدیر به روال سالهای گذشته گفتگوهایی با نفرات برتر گرایشهای مختلف رشته مدیریت ترتیب داده است. در این بخش گفتگوی سایت مدیر با خانم فرزانه واشقانی فراهانی رتبه 30 رشته مدیریت جهانگردی کنکور کارشناسی ارشد سال 1391 را می خوانید.


ضمن تبریک به شما در ابتدا لطفا درصدهای خود در دروس مختلف کنکور و رتبه خود را بیان کنید؟
با عرض سلام به دوستان عزیز و داوطلبای ارشد 92 مدیریت جهانگردی
زبان انگلیسی 45% ، برنامه ریزی توسعه و اقتصاد 72% ، روش های کمی( آمار، ریاضی و پژوهش) 8% ، بازاریابی، رفتارسازمانی و اصول مدیریت 28%، علوم اجتماعی 7%، تاریخ و جغرافی 37%
چون در حال تحصیل بودم معدلم تا آخر ترم 5 محاسبه شده 17.21 بوده است. ترم 6 بودم که امتحان ارشد دادم.
رتبه 30

رشته و دانشگاه محل تحصیل شما در مقطع لیسانس چه بوده است و با چه معدلی فارغ التحصیل شده اید؟
رشته مدیریت جهانگردی از دانشگاه محقق اردبیلی در دوره روزانه و معدل کل 17.45

آیا در کلاسهای کنکور و آزمونهای آزمایشی موسسات آمادگی کنکور شرکت داشتید؟ این آزمونها و کلاسها را تا چه در موفقیت خود موثر می دانید؟ اگر در آزمونها شرکت داشتید معمولا چه رتبه ای کسب می نمودید؟
به نظر من یک آموزشگاه خوب آموزشگاهی هست که راه مطالعه صحیح رو نشان بده و کار اصلی با خود داوطلب است. من برای درس اقتصاد که خیلی احساس ضعف می کردم از گروه آموزشی پاسارگاد استفاده کردم که واقعا عالی بود. همچنین آزمون های آزمایشی خوبی داشت. توصیه می کنم همه آزمون رو بدهدند.مشاوره های پاسارگاد به من خیلی کمک کرد تا مسیر انحرافی نروم و جا داره از زحمات دو استاد بزرگوار آقای محمدیان و آقای میرزایی تشکر کنم.
 البته بازم می گم مهم تلاش و انگیزه خود شماست نه آموزشگاه و کتاب!!!

از چه زمانی شروع به مطالعه دروس نمودید و به طور متوسط روزانه چه مقدار مطالعه داشتید؟
از مرداد شروع کردم ولی برنامم منسجم نبود. از شهریور میانگین مطالعه ام 7 ساعت بود. دورانی که دانشگاه کلاس میرفتم ساعت مطالعم کم می شد اما روزهای تعطیل جبران می کردم.

کدام دانشگاه و گرایش را برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد انتخاب کرده اید؟
انتخاب اولم دانشگاه تهران گرایش بازاریابی می باشد و بعد از آن دانشگاه علامه طباطبایی رو انتخاب کردم.

کتابها و منابع پیشنهادی شما در هر یک از دروس رشته مدیریت کدامها هستند و در هر درس چه توصیه های خاصی به داوطلبان دارید؟
زبان: برا این درس یک General English  قوی احتیاج هست. به نظرم با چند ماه نمیشه برای این درس نتیجه گرفت.  لغت خیلی لازم هست و هر کتابی که بخونید می تواند مفید یاشد. تمرین زیادی برای passage  احتیاج است. برای شروع 504 و Tourism  Planning  مفید است. بیشتر تمرکزتون باید رو انگلیسی عمومی باشه. نه تخصصی. از اونجایی که ضریب این درس 4 است بیش از دروس دیگر تاثیر گذار است.چون از قبل کلاس زبان رفته بودم تو این درس مشکلی نداشتم. اگه زبانتون قوی نیست باید خیلی تلاش کنید.حتی اگر هم قبول بشید، جهانگردی بدون دانستن زبان معنایی ندارد!
اقتصاد: خرد، کلان و گردشگری. اکثر سوال ها امسال از خرد بود. برای اقتصاد خرد و کلان فرقی نمیکنه از چه کتابی باشه مهم تسلط روی مطالب هست. اگه جزوه خوبی دارین می توانید از همون استفاده کنید. پیشنهاد می کنم که تست های کنکور مدیریت و MBA  هم حتما بزنید.  کتاب اقتصاد گردشگری دکتر فرزین  هم که همش نکته است باید خونده بشه.
برنامه ریزی: مفاهیم بر اساس کتاب Tourism Planning   هست و سوالا تحلیلی هست. کتاب ترجمه شده به فارسی متن روانی ندارد، بهتر است از همان انگلیسی بخوانید که هم برنامه ریزی هم انگلیسی خود را تقویت کنید.
برای بازاریابی اول کتاب 3 استاد رو بخونید بعد منابع بازاریابی گردشگری را. کتاب 3 استاد متن روانی دارد و مثال های آن شیرین است.
مدیریت و رفتار سازمانی: من از فلش کارت های DL M  استفاده کردم برای این دو درس. مطالب رو خیلی خوب گردآوری کردند و تنوعی در مطالعاتم ایجاد می کرد که تمام منابع این دو درس را با نکته های کنکوری یاد گرفتم. 2 تا ایراد داره یکی اینکه روزی 2 ساعت بیشتر باید وقت گذاشت. یکی دیگه اینکه برای مدیریت و MBA  تعریف شده و یک سری قسمت های اضافی داره که به درد جهانگردی نمی خورد. امیدوارم در سال های آینده نسخه ای ویژه جهانگردی ارائه شود.
روش های کمی: بستگی به ریاضیات شما دارد اگه ضعیف هستید فقط چند مبحث را انتخاب کنید. البته به دلیل کمبود وقت معمولا همان هایی هم کار کردید نرسید بزنید. کتاب آمارو کاربرد آن در مدیریت آقای رنجبران  و کتاب ریاضی  آقای ابراهیمی و صدقیانی را توصیه می کنم. از اون جایی که اکثرا این درس را نمی زنند، درصد کم شما هم خیلی تاثیر گذار است.
در مورد جغرافیا: نقشه خوانی یمانی و Tourisim Geography  ( یا ترجمه آقای ضیایی از انتشارات پیام نور) خیلی مهم هستند
تاریخ، باستان شناسی و معماری فقط جزوه علامه کافیه و تمرکزی روی این دروس نداشته باشید
علوم اجتماعی: وقتتون را برای این درس نگذارید چون منابع زیاد است و لازم نیست به همه سوالات پاسخ دهید.

در آزمون به چه ترتیبی به سوالات پاسخ دادید؟ به نظر شما این ترتیب تاثیری در نتیجه دارد؟
به ترتیب خود دفترچه. اگر می خواهید ترتیب رو عوض کنید مشکلی نداره اما سر جلسه هم با همان ترتیبی که عادت کرده اید پاسخ دهید. زمان این آزمون خیلی کم هست. خیلی زمان بندی مهم است. تکنیک ضربدر منفی به شما کمک خواهد کرد.

به طور کلی چه توصیه هایی در خصوص نحوه مطالعه داوطلبان و آمادگی برای کنکور کارشناسی ارشد دارید؟
بر روی زبان، اقتصاد، برنامه ریزی و بازاریابی و اصول مدیریت و رفتار سازمانی وقت بگذارید. خصوصا زبان!!!! از تست های رشته های مدیریت استفاده کنید. از کسانی که کنکور دادن مشورت بگیرید و حتما آزمون دهید و از آن نترسید.
امسال بازاریابی و مدیریت خیلی سخت بود و اندازه ای که وقت گذاشتم جواب نگرفتم از این درس.  ممکن است سال دیگر دروس سخت تر یا آسان تر شود. مهم پیشرفت شماست. پس زیاد درگیر درصد نشوید.
امیدوارم همه موفق باشید

آدرس وبلاگ مدیریت جهانگردی: http://voyagistee.blogfa.com

منبع مصاحبه: Modir.ir


مصاحبه با سایر نفرات برتر کنکور کارشناسی ارشد سال 1391 (گرایشهای مختلف رشته مدیریت) را از اینجا ببینید
 

در صورتی که سوالی از خانم فرزانه واشقانی فراهانی دارید می توانید در بخش نظرات این خبر ارسال نمایید تا ایشان پاسخگوی شما باشند.


 
نظرات کاربران
elmira : 1391/05/06

سلام،تبریک میگم .ممنون از توضیحات خوبتون..

فرزانه : 1391/05/06

به elmiraا: خیلی ممنون سوالی بود بپرسید حتما

محمد : 1391/05/10

با درود و سپاس فراوان... توضیحات سازنده و بسیار مفیدی بود،،، موفق باشید...

maleknaz : 1391/05/10

salam tabrik migam,age momkene kettab 3ostad bishtar moarefi konid?az kodom entesharat?

فرزانه به محمد : 1391/05/11

mamnoon az shoma

فرزانه به maleknaz : 1391/05/11

3 استاد کتاب معروفی هست. انتشارات سمت. احمد روستا، داور ونوس، عبدالحمید ابراهیمی نویسنده هاش هستن.

maede : 1391/05/12

سلام کتاب tourism planing را از کجا تهیه کنیم؟

فرزانه به maede : 1391/05/14

tourism planning رو از کتاب خانه علامه میتونید تهیه کنید.

ابراهیم : 1391/05/14

ممنونم از توضیحات خوبتون تبرییییییییییییییییییک مییییییییییییییییییییییییگم

فرزانه به ابراهیم : 1391/05/14

خواهش می کنم.

maede : 1391/05/17

کتاب tourism planing از کدام انتشارات است؟

فرزانه به maede : 1391/05/17

کتاب خارجیه. تو بازار نیست. علامه ای ها دارن فقط کپیشو نویسنده: اینسکیپ

حامد : 1391/05/30

باتشکرازراهنمایی ها ی خوبتون.دلیل انتخاب رشته مدیریت جهانگردی ازطرف خودتون را بفرمایید؟؟جزوه های که عرض کردید رو باید از کجا تهیه کنم؟؟با تشکر

maede : 1391/05/30

چند تا سوال از برنامه ریزی میاد؟

بهار : 1391/06/02

با عرض سلام و تبریک، میخواستم بپرسم چرا رشته مدیریت جهانگردی رو انتخاب کردید؟من موندم چی بخونم! امسال رشته مدیریت جهانگردی کنکور دادم اما هنوز خیلی مطمئن نیستم، ممنونم.

فرزانه به حامد و بهار : 1391/06/04

من رشته کارشناسیم همین بوده. به گردشگری واقعا علاقه دارم. یکی از رشته های پر طرفدار و جدید دنیاست. اگر دنبال یک کار آماده و استخدام شدن در یک سازمان هستید این رشته را انتخاب نکنید. اما اگر واقعا غلاقه دارید و برنامه آینده خوبی دارید.

فرزانه به maede : 1391/06/04

مجموع برنامه ریزی و اقتصاد 25 سوال با ضریب 3

حامد : 1391/06/05

با تشکر از پاسختون.چرا مدیریت جهانگردی برا استخدامب بدرد نمیخوره؟؟ برای جذب شدن در دانشگاه ها چطور رشته ای هست؟با تشکر

مژگان : 1391/06/05

سلام.تبریک میگم.موفق باشین.من هم امسال کنکور دادم ولی رشته ی کارشناسیم این نبود و فقط ٣ ماه آخرو خوندم.تطبیق درصدهای شما با خودم خیلی جالب بود.برای دوستان علاقه مند به این رشته مقایسه درصدهای من و شما خیلی بهشون کمک میکنه تا بدونن چه درسی چطور تاثیر گذاره.رتبه ی من ١٢٠ و البته منابعی متفاوت از شما رو تقریبا خوندم که تو ٣ماه برای من عالی بود زبان: 50% اقتصاد: 48% روش های کمی: 0% بازاریابی: 44% تاریخ و جغرافیا: 23% علوم اجتماعی: 0%

فرزانه به حامد : 1391/06/08

هر رشته ای که شما فکر کنید می تونه در سیستم تدریس استفاده بشه. منظورم از بازار کار اینه که جایی رشته مدیریت جهانگردی رو جز رشته های استخدامی نمیزنه. البته فعلا. چون رشته جدید هست

فرزانه به مژگان : 1391/06/08

بله درصد ها خیلی به هم نزدیک هستن. یه درسم رو اگه 15% بیشتر می زدم رتیم نصف می شد. امیدوارم شما هم موفق باشید و حتما به وبلاگم سر بزنید.آدرسش هست پایین مصاحبه

بهاره : 1391/06/12

سلام و خسته نباشید به شما.من دانشجوی مترجمی زبان انگلیسی ترم 5 هستم و می خوام ارشد جهانگردی بخونم.می خواستم شما من رو راهنمایی کنید و بگید که از کجا شروع کنم و چه جزوهایی رو بخونم.و ایا خبری از ظرفیت های این رشته اگاهی دارید ؟ایا ظرفیت هارو برای دختران در ارشد کم میکنند.

فرزانه به بهار : 1391/06/14

سلام اول کتاب بعد جزوه ظرفیت ها فرقی نداره برا دخترو پسر. فقط علامه مساوی بر میداره که یه جورایی به ضرر خانمها است. می تونید ظرفیت های امسال و ضریب دروس رو از وبلاگم که پایین صفحه هست مشاهده کنید. باز هم سوالی بود بفرمایید

حامد : 1391/06/14

سلام.بازم ببخشید مزاحم شدم. کجا قبول شدید؟؟ سوال داشتم بعضی جزوه های ارشد جهانگردی هستن که خیلی به درد میخورن:مثل جزوه بازاریابی استاد تاج زاده یا جزوه جغرافیای ایرانگردی و جزوه علوم اجتماعی رو از کجا میتونم گیر بیارم.و آیا بازاریابی گردشگری لس لومسدن را مطالعه کردید؟؟ با تشکر

فرزانه به حامد : 1391/06/15

سلام. دانشگاه علامه، بازاریابی قبول شدم. این جزوه ها رو فقط بچه های علامه دارن من هم از علامه هایی ها گرفتم. خیلی مفید هستند.جزوه علوم اجتماعی و جغرافی خیلی مهم تر از کتاب هستند. اما درمورد بازاریابی هم لس لومزدن و لاولاک رو خوندم. البته اول از همه 3 استاد، دوباره 3 استاد بعد فرصت شد 2 کتاب دیگر.

فریبا : 1391/06/15

سلام من ارشد مدیریت جهانگردی رتبم 982 شده ولی هیچ جا قبول نشدم بنظرتون تکمیل ظرفیت شانسی واسه قبولی دارم؟

فرزانه به فریبا : 1391/06/15

احتمالش هست خیلی ها غیرانتفاعی را نروند. اگر فرصت دارید امسال جدی تر شروع کنید

حامد : 1391/06/16

سلام با تبریک موفقیتتون و بازم ببخشید.هیچ راهی نداره بتونم از اون جزوه ها استفاده کنم. کتابخانه علامه گیرم نمیاد؟؟ راهنمایی بفرمایید.با تشکر. شما از علامه ای ها گرفتید ما اونجا آشنا نداریم چه کنیم.!!!!!!!!!!!!! با تشکر

فرزانه به حامد : 1391/06/17

شما الان باید سفت و سخت به دروس زبان، اقتصاد، برنامه ریزی و بازاریابی بچسبید. اون دورس حفظی هست و نمیشه روش حساب کرد. 2 ماه آخر بخونید اونا رو. کتابخونه فقط tourism planning رو داره. نمیدونم چطور به دست شما برسونم. اگر سایت این امکان رو ایجاد کنه که خیلی خوب میشه!

bahar : 1391/07/07

سلام بهتون تبریک میگم.راستش من دانشجوی ترم آخر مدیریت جهانگردی دانشگاه تبریز هستم.معدل کل من17.22 و در تابستون 504 خوندم اول انگیزه کافی نداشتم که ارشد بخونم اما حالا احساس میکنم با تلاش میتونم .لطفا راهنماییم کنید.

المیرا : 1391/07/09

سلام .ممنون از توضیحات خوبتون . من خیلی دنبال کتابtourism planing گشتم نتونستم پیدا کنم. همون مشکل آقا حامد رو دارم .در ضمن من یک ماه اردبیل یک ماه تهران هستم. ممکنه در مورد تهیه این کتاب کمکم کنید.موفق باشید.

eli : 1391/07/15

salam tabrik migam,soal aval inke alan koja ghabul shodid?va inke man mikham hatman rozane tehran ghabul sham be nazarot ta che rotbe shanse ino daram? man uni shz hasam sale 4 reshteye phy.

رویا : 1391/07/17

سلام از پژوهش عملیاتی و ریاضی و آمار چه مبحثایی بیشتر سوال پرسیده میشود؟ و اگر بخواهیم چند مبحث را بزنیم فقط چه سر فصلایی از هر کدام را بخونیم؟ مخصوصا پژوهش عملیاتی و ریاضی

فرزانه به بهار : 1391/07/19

بخونید حتما موفق میشید

فرزانه به المیرا : 1391/07/19

سلام اگه اردبیل هستید یه سر به دانشگاه محقق بزنید و از مدیرگروه محترم مدیریت جهانگردی یا دانشجوای عزیز اونجا این کتاب رو بگیرین اگر هم تهران هستید از کتابخانه علامه تهیه فرمایید

فرزانه به الی : 1391/07/19

شما باید رتبتون زیر 40 باشه تا دانشگاه علامه و تهران قبول شید. می تونید به ظرفیت رشته ها مراجعه کنید. من علامه روزانه هستم

فرزانه به رویا : 1391/07/19

پژوهش و ریاضی رو خوندنش رو توصیه نمی کنم اگر ریاضی قوی هستید مباحث رو انتخاب کنید آمار هم فقط توصیفی

رویا : 1391/07/19

چرا پژوهش نه ؟ من توی این درس قویم. اگه ممکنه سر فصلاشو بگین(ریاضی و پژوهش).ممنون.

فرزانه به رویا : 1391/07/23

معمولا چون زمان خیلی کم هست. هرچه قدر هم که شما دروس کمی بلد باشید وقت کافی نیست که بزنید. از اونجایی که دروس 2 هست ممکن است برای زدن 1 تست کمی 3 تست جغرافی رو از دست بدید. اگر در این درس قوی هستید به تست ها تگاه کنید مباحث رو انتخاب کنید و بزنید. مشکل اصلی تو کنکور جهانگردی زمان هست. سعی کنید تست ها و مباحثی که زمان کمتری از شما در کنکور می گیرد را الویت دهید.

المیرا : 1391/07/23

ممنون از راهنمایتون . کتابخانه علامه که فقط به بچه های خودشون کتاب میدن.محققم حتما سر میزنم فقط میشه لطف کنید و اسم مدیر گروه مدیریت رو بگید تا بپرسم ببینم چه وقت هایی هستند! آخه میدونید که محقق ورود خروجش یکم گیر میدن.

انگشت دونه : 1391/07/24

سلام خوب هستین؟ شرمنده من میتونم وقتتونو بگیرم؟ من میتونم آدرس وبلاگتونو داشته باشم؟

فرزانه به المیرا : 1391/08/08

دکتر ابراهیم پور هستند مدیر گروه. بگین من معرفی کردم شما رو.

فرزانه به انگشت به دونه : 1391/08/08

سلام ادرس وبلاگ هست پایین صفحه voyagistee.blogfa.com

ehsan : 1391/09/21

سلام .تبریک.ببخشیدخواستم ببینم میتونم جزوهها یا خلاصه هاتونو اگه دارین ازتون خریداری کنم هرچی دنبال منابع زبان گشتم پیدا نکردم با تشکر

قرزانه به احسان : 1391/09/28

لطفا از طریق وبلاگم پیغام بگذارید تا راهنماییتون کنم از کجا تهیه کنید http://voyagistee.blogfa.com

مهسا : 1391/10/01

سلام ضمن تبریک و آرزوی موفقیت های پیاپی/ من کارشناسی زبان انگلیسی خوندم برای ارشد امسال جهانگردی شرکت کردم . برای روشهای کمی که اصلا پیش زمینه ای ندارم از آنجایی که تا کنون به صورت جدی شروع نکردم به نظرتون توی این 45 روز با چه برنامه ای میتونم نتیجه بگیرم. با این رشته هم بیگانه نیستم 1 سال تو دفتر مسافرتی کار کردم. ممنون میشم اگه راهنماییم کنید

مینا : 1391/10/04

با سلام وبا تشکر از شما خانم فراهانی از اطلاعاتی که ارائه داده اید بی نهایت ممنونم خانم فراهانی اگر براتون ممکنه منابع را منسجم و مشخص همراه با نویسنده هاش(خارجی-داخلی) ارائه فرمایید چون بنده لیسانس مدیریت بازرگانی دارم میخوام برای سال آینده بخوانم که لازمه اش در ابتدا گردآوری منابع وشروع به مطالعه. از خداوند منان ارزوی سر بلندی وسلامتی برای شما وخانواده بزرگوارتان دارم

فرزانه به مینا : 1391/11/26

سلام دوست عزیز منایعی که لازم هست در متن ذکر شده. ضمن اینکه کلیه منابع اعلام شده هم در وبلاگم قرار دادم. موفق باشید

ابوالفضل واشقانی فراهانی : 1392/01/30

سلام فرزانه خانم تبریک میگم بابت این موفقیتتون من هم یه واشقانیم و این موفقیت شما برای من باعث افتخار. امیدوارم موفق بشی

غزل : 1392/03/14

salam tabrik migam.. man daneshjooye terme 7 mohandesie polymer hastam va mikham karshenasi arshade jahangardi bekhunam .. ba tavajoh be inke alan daneshgah azad hastam, be nazaretun ehtemale ghabulim tuye sarasari cheghadre??? man az koja bayad shuru konam va che ketabayi bayad bekhunam ??? mamanoon misham age rahnamyim konid

محسن : 1392/04/14

سلام امیدوارم موفق باشید من لیسانس مکانیک دارم ولی جهانگردی رو خیلی دوس دارم میخام ارشد جهانگردی بخونم راهنمایی کنید منابع رو از کجا گیر بیارم و چطوری مذسی

نگار : 1392/04/24

سلام. با عرض تبریک و تشکر میخواستم شماره و ادرس موسسه ای که به شما کمک کرده رو بدونم. البته فرموده بودید پاسارگاد اما من گشتم و به این اسم موسسه ای پیدا نکردم. مدت هاست که دنبال یه موسسه که در رابطه با کنکور ارشد جهانگردی کار کنه میگردم اما متاسفانه پیدا نکردم. لطفا راهنمایی بفرمایید. وقتم داره از دست میره.ممنون

فاطمه : 1392/05/05

سلام تبریک من فارغ التحصیل مهندسی سخت افزارم یه دور واسه اجرایی خوندم اما موفق نشدم الان به جهاندگردی جذب شدم میشه بگید دروسش درباره چی هست ؟ و اینکه دست برای قبولی این رشته زیاده یا نه ؟ یعنی چقد شرکت کننده داره و چند نفر قبول میشن دولتی(روزیا شب)؟

پریسا : 1392/05/08

سلام....تبریک میگم...دوتا سوال داشتم..من کتاب بازاریابی سه استاد رو خوب خوندم،می خواستم بدونم این منبع برای پاسخ دادن به سوالات بازاریابی کفایت میکنه یا نه؟ چون کاب بازاریابی گردشگری ترجمه ابوالفضل تاج زاده حجم زیادی داره و من فکر می کنم وقت صرف کردن برای خوندنش بی فایدس....سوال بعدی اینکه کتاب جهانگردی در چشم اندازی جامع نوشته: چاک.وای.گی ترجمه پاساییان و اعرابی اینقدر اهمیت داره که بخوام براش وقت بزارم یا نه؟ ممنون

حمید به غزل و محسن و نگار و فاطمه و پریسا : 1392/05/30

بنده دانشجوی ارشد جهانگردی دانشگاه تهران هستم چند تا سوال از دوستان رو دیدم بر خودم واجب دونستم که جواب بدم اول سوال غزل:شما باید بدونید در چه دروسی قوی هستین ضمن اینکه باید زبانتون هم قوی باشه چون مهمترین درس برای قبولی هستش منابعی که میگم رو بخونید قطعا برای شما و همه دوستان مفید خواهدبود برای درس زبان کتابهای 504 و تافل و 1100 رو بخونید(فلش کارت) و همچنین متون تخصصی جهانگردی که اون هم با زدنtourism توی گوگل از سایت ویکی پدیا متون خوبی پیدا میکنید برای درس اقتصاد و توسعه کتابهای اقتصاد خرد و کلان 4 فصل اول دکتر نظری و اقتصاد گردشگری دکتر فرزین و برنامه ریزی توسعه جهانگردی حمید ضرغام رو بخونید برای درس مدیریت و بازاریابی کتاب 3 استاد و مدیریت عمومی الوانی و رفتار سازمانی رابینز رو بخونید برای دروس کمی ریاضیات و کاربرد آن در مدیریت و آمار و پژوهش عملیاتی حتی الامکان جزوات موسسات رو تهیه کنید علوم اجتماعی هم فقط جزوات اساتید علامه اگه سفید هم بزنید اشکال نداره برای تاریخ و جغرافیا جهانگردی در چشم انداز جامع از چاک گی و جغرافیا و صنعت توریسم رضوانی مبانی نقشه خوانی دکتر یمانی جغرافیای گردشگری محمود ضیایی و هنر معماری ایران محمدیوسف کیانی رو بخونید. برای محسن هم بالا نوشتم برای فاطمه حدود 4 تا 5 هزار شرکت کننده روزانه و شبانش هم تو سایت زده چندتا قبول میشه فکر کنم حدود 150 نفر میشه برای پریسا شما سه استاد رو خوندین و اگه خوب مطالعه کرده باشین میتونین حداقل 8 سوال از 10 سوال بازاریابی رو بزنید اگر میخواین 10 تا سوالو بزنید و معلومات بازاریابی گردشگری رو بالا ببرید حتما بخونید در ضمن کتاب بازاریابی گردشگری به زبان بسیار ساده نوشته شده با آرزوی موفقیت برای تمام دوستان عزیز

باران : 1392/06/03

باران به حمید من دانشجوی کارشناسی گردشگری هستم ترم6 امسال میخوام ارشد شرکت کنم ولی نمیدونم چطوری بخونم همه منابع رو هم گرفتم واقعا سردر گم هستم ولی هدفمم داشگاه تهرانه واقعا بهتون تبریک میگم خوش به حالتون میشه بهم کمک کنید؟ رتبه لازم برا تهران چنده ؟ روزی چند ساعت بخونم بیشتر رو چه درسایی تمرکز کنم؟ امیدی هس که اگه از شهریور شرو کنم قبول بشم روزانه یا شبانه؟؟؟

حمید به باران : 1392/06/06

سلام شما منابعی رو که در بالا نوشتم بخونید کافیه اگر می خواهید دانشگاه تهران قبول بشید باید در وهله اول زبان خودتون رو تقویت کنید باید میانگین دروس شما بالای 40 درصد باشه معمولا تمام نفرات برتر دانشگاه تهران رو می زنن سال 91 تا رتبه 16 دانشگاه تهران روزانه قبول شدن بنده از مهر ماه روزی 5 ساعت خوندم البته در تمام دروس بجز زبان قوی بودم شما در هر سطحی باشین اگه از شهریور شروع کنید به طور متوسط روزی 7 ساعت بخونید کافیه فقط منابعی که در بالا نوشتم رو بخونید نیاز به خوندن تمام منابع نیست موفق باشید.

حمید به باران : 1392/06/06

سلام شما منابعی رو که در بالا نوشتم بخونید کافیه اگر می خواهید دانشگاه تهران قبول بشید باید در وهله اول زبان خودتون رو تقویت کنید باید میانگین دروس شما بالای 40 درصد باشه معمولا تمام نفرات برتر دانشگاه تهران رو می زنن سال 91 تا رتبه 16 دانشگاه تهران روزانه قبول شدن بنده از مهر ماه روزی 5 ساعت خوندم البته در تمام دروس بجز زبان قوی بودم شما در هر سطحی باشین اگه از شهریور شروع کنید به طور متوسط روزی 7 ساعت بخونید کافیه فقط منابعی که در بالا نوشتم رو بخونید نیاز به خوندن تمام منابع نیست موفق باشید.

حمید به باران : 1392/06/07

سلام خیلیییییی ممنونم از شما به خاطر راهنماییتون. منم فقط زبان ضعیفه از کجا باید جزوات علامه رو گرفت؟؟؟ من خرد و کلان رو خوندم و زبان رو هم هر روز میخونم اقتصاد گردشگری رو هم شرو کردم با برنامه ریزی توسعه که تا آخر شهریور تمومشون کنم. انشاالله که بتونم بخونم و قبول شم دانشگاه تهران.مرسیییییییی

باران به حمید : 1392/06/08

سلام خیلیییییی ممنونم از شما به خاطر راهنماییتون. منم فقط زبانم ضعیفه از کجا باید جزوات علامه رو گرفت؟؟؟ من خرد و کلان رو خوندم و زبان رو هم هر روز میخونم اقتصاد گردشگری رو هم شرو کردم با برنامه ریزی توسعه که تا آخر شهریور تمومشون کنم. انشاالله که بتونم بخونم و قبول شم دانشگاه تهران.مرسیییییییی

فاطمه : 1392/06/10

سلام فرزانه -خدا قوت -خیلی خوشحالم یکی از علاقه منئان به رشته جهانگردی با رتبه خوبی قبول شده -کارشناسی منم جهانگردی پیام نور -امسال می خوام ارشد جهانگردی شرکت کنم -خیلی دوست دارم رتبه بالا بیارم و در علامه مشغول به تحصیل بشم -کتاب برنامه ریزی را باید از کجا تهیه کنم فکر کنم ضریب 3 داره -میخوا رو این درس و زبان تکیه کنم -راهنماییم کن -ممنون میشم -دعا کن سال دیگه در علامه ببینمت-ممنون .

حمید به باران : 1392/06/11

خواهش می کنم در خصوص زبان باید بدونید من خیلی ضعیف بودم سال اول منفی 13 درصد زدم!!!!!! اما بعدش با خوندن فلش کارت های 504 و تافل و 1100 و متون جهانگردی سایت ویکی پدیا تونستم 64 درصد بزنم. جزوات علامه رو فقط برای درس علوم اجتماعی و تاریخ پیشنهاد میکنم که میتونید با رفتن به دانشگاه علامه اونارو از دانشجویان بگیرید موفق باشید.

باران به حمید : 1392/06/11

خیلی ممنون شما هم موفق باشید.

حمید به باران : 1392/06/12

مرسی امیدوارم دانشگاه تهران قبول بشین با آرزوی بهترین ها برای شما.

باران به حمید : 1392/07/07

سلام امیدوارم که خوب باشین ببخشید دوباره وقتتون رو میگیرم شما برای تست از چه کتابهایی استفاده کردین و اگه امکان داره درصدهاتون رو میخواستم بدونم اگه ممکنه. چون رشته دبیرستان من انسانی بوده میخوام از بخش سوالهای کمی فقط آمارو بخونم ولی همونم زیاده با کلاسهای دانشگاه وقت نمیکنم ب نظرتون کدوم فصلاش رو بخونم. ممنون ببخشید که مزاحمتون میشم.

گیتی : 1392/07/11

سلام حداکثر رتبه واسه قبولی در رشته گردشگری(دانشگاه دولتی مشهد) چنده؟ من سال سوم انسانی هستم ... فقط میخوام دانشگاه مشهد قبول بشم... اگه رتبه کم میخواد لطفا بگین چیکار کنم که رتبم پایین بیـآد؟

باران به گیتی : 1392/07/11

سلام حداکثر رتبه فک کنم 3000 باشه البته به نظر من بهتره اگه میخواین این رشته رو بخونید به دانشگاه علامه فکر کنید چون برا ادامه تحصیلاتتون هم مطمئنا تا ثیر گذار خواهد بود.

حمید به باران : 1392/07/11

سلام مرسی.همونطور که می دونید در رشته جهانگردی کتابهای تست زیادی وجود نداره ولی تست بازاریابی سه استاد از داور ونوس و تست تئوری مدیریت مهرداد پرچ بسیار مناسب هستند واین دروس را پوشش می دهند برای اقتصاد هم خود کتاب دکتر نظری به اندازه کافی تست دارند. البته درصد های بنده در همین سایت زده شده زبان63.33 برنامه ریزی توسعه 52 دروس کمی 28.33 مدیریت و بازاریابی 21.67 علوم اجتماعی -1.66 و تاریخ و جغرافیا هم 51.67 رتبه 16 معدل موثر 16.34

باران به حمید : 1392/07/12

آمارو چیکار کنم کدوم فصلا رو بخونم اصلا وقت ندارم دلسرد شدم نمیدونم چطور با دانشگاه برنامه ریزی کنم و بخونم روحیه خوبی ندارم ببخشید که همش وقتتون رو میگیرم کس دیگه ای نیس که راهنماییم بکنه برا ارشد. ممنون...

حمید به باران : 1392/07/18

برای درس آمار همون جزوه رو بخونید کافیه آمار توصیفی و احتمال و واریانس و انحراف معیار و اینا شما اگر دانشگاه میرید سعی کنید روزهایی که کلاس ندارید ساعت مطالعه خودتونو زیاد کنید مثلا اگه روزایی که دانشگاه ندارید 13 ساعت مطالعه دارید 10 ساعت برای ارشد و 3 ساعت دروس خودتونو بخونید. روزهایی هم که کلاس دارید اگر 3 یا 4 ساعت فرصت مطالعه دارید کل وقتتون رو برای دروس ارشد بزارید نگران نباشید هر چه به کنکور نزدیکتر میشین این مسائل پیش میاد شما تلاشتونو بکنید قطعا نتیجه می گیرید.

باران به حمید : 1392/07/19

خیلی خیلی ممنون. انشاالله که بتونم با راهنماییهای شما و تلاش خودم به خواسته ام برسم بازم ممنون.

سروش : 1392/07/22

با سلام من رشته جهانگردی هستم در حال خوندن کارشناسی پیام نور بجنوردم میشه بگید بهترین دانشگاه جهانگردی در کشور کجاست من با استاد های اون دانشگاه در تماس باشم

سحر : 1392/08/02

با سلام میخواستم بپرسم که خیلی مهمه که برای کارشناسی ازاد خونده باشی یا سراسری؟ و معدل ازاد رو چه قدر تاثیر مدن به نسبت سراسری؟ مرسی

حمید به سروش : 1392/08/05

بهترین دانشگاه جهانگردی در کشور دانشگاه تهران میباشد به دلیل برند دانشگاه و اساتید قوی و همچنین دسترسی به اکثر مجلات خارجی

حمید به سحر : 1392/08/05

خیلی تفوتی ندارن اونایی که سراسری رشته جهانگردی خوندن 50 صدم تا 1 نمره برحسب دانشگاهی که درس خوندن به معدلشون اضافه می شه اما دانشجویان آزاد همون معدل خودشون رو میزنن

فرزانه فراهانی به آقای حمید : 1392/08/06

اقای حمید عزیز، مدتی بود که فرصت نشد بیام و پاسخ سوالات دوستان رو بدم. خیلی ممنونم از شما که جای بنده این زحمت پاسخگویی به سوالات دوستان رو دادید.

فرزانه به ابوالفضل : 1392/08/06

از لطف شما سپاس گزارم...

فرزانه به فاطمه : 1392/08/06

از اینکه دیر پاسخ می دهم پوزش می خواهم. این کتاب برنامه ریزی ترجمش در بازار موجود هست، و کپی این کتاب رو باید از دانشگاه علامه تهیه بفرماییید

فرزانه : 1392/08/06

دوستان خواهشمندم برای عدم تکرار سوالات، لطفا اول از همه مطالب سایت رو بخونید و سپس در همین قسمت سوالات دوستان خود را مشاهده کنید، چنانچه پاسخ سوال خود را نیافتید پاسخگو خواهم بود

فرزانه به آقای حمید و آقای سروش : 1392/08/06

دوستان عزیز در خصوص قوی ترین دانشگاه در زمینه گردشگری، دانشگاه علامه با سابقه طولانی در این رشته قوی ترین دانشگاه محسوب می شود. اگرچه دانشگاه تهران بسیار قدیمی تر از علامه می باشد و بقول دوستمون برند هست، در زمینه علوم انسانی به ویژه گردشگری حرف اول رو دانشگاه علامه می زند.آقای سروش میتونید از اساتید و کتابخانه غنی این دانشگاه استفاده کنید

سحر به حمید : 1392/08/14

ممنون از راهنماییتون

nahid : 1392/08/19

با تبریک به شما دوست عزیزم.من بایستی به امریکا مهاجرت کنم اما تا ان زمان دوست دارم مدرک ارشدم را هم بگیرم.رشته کارشناسی من مترجمی زبان انگلیسی است.ایا این رشته در امریکا بازار کار خوبی داره یا نه.ممنون میشوم اگر راهنمایی کنید.

فرزانه به ناهید : 1392/08/19

اطلاعی ندارم در مورد آمریکا. فقط میدونم با صرف داشتن مدرک دانشگاهی گردشگری نمی توان کار خوب پیدا کرد در هیج جای دنیا. و اگر بررسی بفرمایید کمتر کسی در مشاغل گردشگری مدرک دانشگاهی گردشگری داره

حمید به سحر : 1392/08/24

خواهش می کنم وظیفه ام بود دوستان از این پس اگر سوالی داشتین از خانم واشقانی فراهانی بپرسید دلیل اینکه بنده سوالات دوستان رو جواب دادم این بود که خانم فراهانی یه مدت تو سایت نبودن هر سوالی دارید چه من چه ایشون جوابمون نزدیک به همه الان خانم فراهانی به سایت سر میزنن دیگه درست نیست بنده جواب دوستان رو بدم ولی بازهم اگر سوالی از بنده داشتین در خدمتتون خواهم بود با آرزوی موفقیت برای همه دوستان عزیز.

زهرا : 1392/08/29

سلام به دوستان عزیز من همین دو شب پیش تصمیم گرفتم شرکت کنم پارسال رتبم 157 شد ولی قبول نشدم.الانم فرصتم کمه.نگرانم.چی بخونم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

فرزانه به زهرا : 1392/09/03

با توجه به کارنامه پارسالتون ببینید چه درسایی رو خوب نزدین، روی اونا کار کنید

مرتضی : 1392/09/07

من نظرات بچه هارو خوندم و از اونجایی که امسال رتبه من 3 شد باید بگم صرف داشتن مدرک خیلی مهم نیست .نهایت هم دانشگاه تهران.دوستان داشتن ارشد جهانگردی بسیار خوبه ولی خاصیت رشته ما اینه که مثلا اگه مدیر فنی یا تور لیدری یا یه زبونی مثل چینی بلد باشی فرصت شغلی بهتری میتونی داشته باشی.

maryam : 1392/09/08

ba salam, mikhastam bebinam to in forsate kam che ketabi bekhonam, lotfan rahnamaim konid, chon man reshtam hoghogh bod, be dalil alaghe be in reshte, arshad jahangardi sherkat kardam,,,,

فرزانه به مریم : 1392/09/09

سال بعد وقت بگذارید

فاطمه : 1392/10/11

فرزانه عزیزسلام.باخوندن مصاحبتون و جوابهایی که دادین مشتاق بودم مشتاقتر شدم.من ترم سه جهانگردی هستم البته دانشگاه پیام نور.میخاستم قضیه سهمیه شاگرد اولی و معدل برای آزمون ارشد رو بدونم معدل کارشناسی چه تاثیری برآزمون ارشددارد؟سوال بعدیم اینکه ارشداین رشته فقط دو گرایش دارد؟ امیدوارم بتونید بهم کمک کنید ممنونم عزیزم

فرزانه به فاطمه : 1392/10/21

سلام معدل که زمان ما 20% تاثیر داشت. دفترچه رو نگاه کنید زده.سهمیه شاگر اول هم خیلی تاثیرش زیاده، اما دقیق نمیدونم چه قدر هست درحال حاضر همین دو گرایش هست برنامه ریزی و بازاریابی با آرزوی موفقیت

ماهان : 1392/10/25

با،سلام با تشکر از مطالب مفیدی که در اختیار ما گذاشتی، من کارشناسی علوم آزمایشگاهی دارم، ولی یک سالی هست گه تو آژانس کار میکنم میخواستم ارشد جهانگردی شرکت کنم شما میتونید به من راهنمایی بدید؟

فرزانه به ماهان : 1392/10/27

سلام دوست عزیز میتونید سوالاتون رو در اینجا یا وبلاگ شخصی بنده عنوان فرمایید، بتونم حتما راهنمایی می کنم voyagistee.blogfa.com

مریم : 1393/02/25

سلام جزوه ی علامه رو از کجا می تونم پیدا کنم؟

فرزانه به مریم : 1393/03/01

از بچه های خود علامه باید بگیرید. بعضی از اموزشگاه های توریسم هم میفروشن

مریم : 1393/04/13

سلام من دانشجوی رشته ریاضی هستم و امسال میخوام کنکور ارشد رشته جهانگردی بدم منابع ریاضی(روش های کمی ) و زبان را دارم واما درس های تخصصی رشته را نمیدانم که از کدام شروع کنم و کدام مهمتر است در واقع با چه اولویتی بخوانم ممنون میشم اگر راهنماییم کنید

zahra : 1393/04/31

سلام.خسته نباشین بهتون تبریک میگم.ی سوال داشتم.من رشتم مترجمی زبان انگلیسی هست وامسال فارغ التحصیل شدم.به این رشته علاقه دارم چون زبانم خوب هست .منتها امسال میخواستم مدیریت جهانگردی رو برای ارشد انتخاب کنم.اما اصلا ب این ریاضی علاقه ندارم و نمیدونم ک میتونم از پس درسای مدیریت برای اکنکورارشد بر بیام؟میشه کمکم کنین و مقداری راهنماییم کنید.ممنونم

نگین : 1393/05/01

سلام ممنون میشم جواب سوال منم بدید امسال یعنی سال 93رتبم 420 شده یخواستم بدونم چقدر و کدوم دانشگاه شانس قبولی دارم؟

نگین : 1393/05/01

سلام ممنون میشم جواب سوال منم بدید امسال یعنی سال 93رتبم 420 شده یخواستم بدونم چقدر و کدوم دانشگاه شانس قبولی دارم؟

saman : 1393/06/01

سلام شما خودتون جزواتتونو نمیفروشین؟ لطفا جواب بدین

parisan : 1393/07/03

سلام دوستان من کارشناسی فضای سبز خوندم رشتمو دوس نداشتم عاشق رشته زبان بودم در ضمن حفظیاتم عالیه اگه از الان شروع کنم مدیریت جهانگردی یه دانشگاه خوب چند درضد احتمال قبولی دارم؟

نسیم سید طراح : 1393/08/06

سلام رشته کارشناسی من مدیریت بازرگانی بوده میشه بگید اگر ارشدو در رشته جهانگردی امتحان بدم کجا می تونم مشغول به کار بشم و آیا بازار کار خوبی براش وجود داره؟

leila : 1394/02/25

سلام دوستان .من خیلی به راهنمایی احتیاج دارم.قصد دارم برای ارشد مدیریت جهانگردی کنکور بدم.لیسانس زبان فرانسه دارم.منابع رو ندارم و نمیدونم از کجا تهیه کنم. راهنماییم کنین لطفا

رسول : 1395/11/24

بنده همکلاسی خانم فراهانی تو دوران کارشناسی بودم مطالبشون درست بود عین واقعیت ایشان راهنمای خوبی هستن برای کسایی که واقعا هدفشون قبولی ارشدمدیربت جهانگردی هست

سعیده : 1396/11/27

سلام وقتتون بخیر من فاره التحصیل رشته کامپیوترم و اطلاعات زیادی از این رشته ندارم منابعی ک به من معرفی شد کتاب اقتصاد گردشگری دکتر فرزین و کتاب برنانه ریزی گردشگری محمود حشن پور و سعید داهستانی و کتاب جغرافیای مجتبی یمانی و کتاب مبانی سازمان و مدیریت طاهره فیضی و برلی باستان شناسی و زبان هم کتاب جلد یک زیرذره بین و کتاب تست مدرسان شریف خودم انتخاب کردم و معماری هم جزوه معرفی کردن میشه بگین برای این دروس چه کتاب تستی بگیرم؟و میخوام ریاضی و امتر هم بخونم ولی یه کتاب تست معرفی کنین ک هم درس نامه داشته باشه هم تست چون من بخاطر رشتم نیاز ندارم زیاد برای یادگیریش وقت بزارم پس فقط درسنامه برام کفایت میکنه خوااااهش میکنم جواب برلم میل کنین از 14بهمن هم شروع به مطالعه کردم و هدفمم تهرانه لطفا راهنماایی کنین ممنوووون

مرجان : 1401/03/05

سلام لطفاً یک نفر راهنمایی کنه که تا نهایت چه رتبه ای بیاریم میتونیم روزانه ارشد جهانگردی قبول شویم ؟

نام شما (ضروری)  

ایمیل (ضروری)