شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 39,809
بازدید دیروز: 33,746
بازدید کل: 151,752,121
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 282
کاربران حاضر: 283
کدخبر: 7816 زمان ارسال: پنجشنبه 05 مرداد 1391 - 09:09 تعداد بازدید: 8843
مصاحبه سایت مدیر با نورالهدی سادات اسدی؛ رتبه 40 کنکور کارشناسی ارشد سال 1391 رشته کارآفرینی

سایت مدیر به روال سالهای گذشته گفتگوهایی با نفرات برتر گرایشهای مختلف رشته مدیریت ترتیب داده است. در این بخش گفتگوی سایت مدیر با خانم نورالهدی سادات اسدی رتبه 40 رشته کارآفرینی کنکور کارشناسی ارشد سال 1391 را می خوانید.

با سلام. رشته و دانشگاه محل تحصیل شما در مقطع لیسانس چه بوده است و با چه معدلی فارغ التحصیل شده اید؟
با سلام خدمت سایت مدیر و ضمن تشکر بابت همراهی داوطلبان کنکور در تمامی مراحل من در رشته ی مهندسی کامپیوتر  _ نرم افزار با معدل 15.59 از دانشکده فنی دکتر شریعتی فارغ التحصیل شدم و امسال اولین باری بود که در کنکور مدیریت شرکت کردم .

لطفا درصدهای خود در دروس مختلف کنکور و رتبه خود را بیان کنید؟
زبان : 40
ریاضی وآمار : 29.91
تئوری های مدیریت :13.33
اقتصاد خردوکلان :58.33
بازاریابی : 41.67
مبانی کارآفرینی : 28.33
و موفق به کسب رتبه 40 در مدیریت کارآفرینی شدم.

آیا در کلاسهای کنکور و آزمونهای آزمایشی موسسات آمادگی کنکور شرکت داشتید؟ این آزمونها و کلاسها را تا چه در موفقیت خود موثر می دانید؟ اگر در آزمونها شرکت داشتید معمولا چه رتبه ای کسب می نمودید؟
من به دلیل تغییر رشته لازم دونستم که در بعضی دروس که کاملا برام جدید بودند شرکت کنم. دروس تئوری های مدیریت و آمار رو در موسسه ماهان و درس اقتصاد خرد و کلان رو در مدرسان شریف ثبت نام کردم، از بابت استاد هردوموسسه از سطح خوبی برخوردار بودند اما موسسه ماهان مدیریت بهتری در تشکیل کلاسها و زمان بندی  درست و به موقعی داشت. بعلاوه در 3 آزمون جامع موسسه ماهان هم شرکت کردم. قطعا این آزمونها و کلاسها تاثیر بسزایی در موفقیت من داشتند. نکته قابل توجه این آزمونهای آزمایشی علاوه بر سنجش اطلاعات دانشجو مدیریت زمان در جلسه ی آزمون هست که هرکس از اطلاعاتش بتونه بهترین نتیجه رو بگیره. در آزمونها رتبم بین 100 تا 150 میشد.

از چه زمانی شروع به مطالعه دروس نمودید و به طور متوسط روزانه چه مقدار مطالعه داشتید؟
من  از اواسط مهر ماه مطالعه ی دروس را شروع کردم و اوایل روزی 2_3 ساعت مطالعه می کردم که با سنگین شدن دروس این میزان بیشتر شد و به روزی 9_8 ساعت رسید.

کتابها و منابع پیشنهادی شما در هر یک از دروس رشته مدیریت کدامها هستند و در هر درس چه توصیه های خاصی به داوطلبان دارید؟
منابعی که من خوندم به قرار زیر بودند :
زبان عمومی و تخصصی : کتابهای اشراقی _ کتاب  504 words_ Essential word for toefl
ریاضی :  کتاب هادی رنجبران
آمار : کتاب و جزوه ی دکتر ناصحی فر
تئوری های مدیریت : کتاب آقای سلامی
اقتصاد خردوکلان : جزوه آقای اسد اللهی _ کتاب تست دکتر نظری
بازایابی : کتاب کاتلر
مبانی کارآفرینی :کتاب جامع کارآفرینی دکتر احمدپور داریانی ، بهروز جمالی و احسان قاسمی

لازم به توضیح است که تستهای تئوریهای مدیریت و مبانی کارآفرینی خیلی متفاوت از سالهای پیش مطرح شده بود وبا وجود اینکه من روی این دروس خیلی سرمایه گذاری کرده بودم نتیجه ی مطلوبی ازشون نگرفتم. بنابراین اگرچه زدن تستهای سالهای پیش کمک بسیاری به داوطلبان می کند اما این نکته هرگز فراموش نشود که ممکن است  سر جلسه ی کنکور همه چیز طبق پیش بینی پیش نرود پس مهمترین نکته حفظ روحیه تا آخرین لحظات کنکور و مدیریت زماناست .

در آزمون به چه ترتیبی به سوالات پاسخ دادید؟ به نظر شما این ترتیب تاثیری در نتیجه دارد؟
من ابتدا دروس خواندنی را درجلسه ی آزمون جواب دادم سپس دروس حل کردنی که نیاز به زمان بیشتری دارند به این ترتیب : تئورهای مدیریت ، مبانی کارآفرینی ، بازاریابی ، اقتصاد ، زبان ، ریاضی و آمار
البته من خودم از دیدن سوالهای تئوری و کارآفرینی سر جلسه یک  کمی شوکه شدم و خودم رو باختم همین باعث شد که سر درس ریاضی و آمار وقت کم بیارم. ترتیب جواب دروس برای هرکس ممکن است متفاوت باشد که این ترتیب در آزمونهای آزمایشی مشخص می شود که چه حالتی بهتر است.

به طور کلی چه توصیه هایی در خصوص نحوه مطالعه داوطلبان و آمادگی برای کنکور کارشناسی ارشد دارید؟
توصیه ی من به داوطلبان اینست که قبل از شروع نقاط ضعف و قوتشان رو بشناسند وبرای هر درسی که لازم می دانند کلاس بروند  ، تا جایی که می توانند هیچ درسی را حذف نکنند اگر با کمبود زمان مواجه هستند بخشهای مهم درسی که می خواهند حذف کنند را بخوانند چون کنکور  مقوله ی قابل پیش بینی نیست و چه بسا درس مهمی که نقطه قوتشان است بسیار سخت باشد و نتیجه ی دلخواهشان را نگیرند. در آزمونهای آزمایشی هم شرکت کنند در خانه هم تست ها رو با زمان بزنند و تقریبا از یک ماه مانده به کنکور تست های کنکور ده سال اخیر  رو به طور جامع و با همان زمان کنکور بزنند و در این مدت دروس را دوره کنند.

کدام دانشگاه و گرایش را برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد انتخاب کرده اید؟
من گرایش ITو کسب و کار الکترونیکی در دانشگاه تهران را به عنوان انتخابهای اولم زدم.

منبع: Modir.ir


مصاحبه با سایر نفرات برتر کنکور کارشناسی ارشد سال 1391 (گرایشهای مختلف رشته مدیریت) را از اینجا ببینید
 

در صورتی که سوالی از خانم نورالهدی سادات اسدی دارید می توانید در بخش نظرات این خبر ارسال نمایید تا ایشان پاسخگوی شما باشند.

نظرات کاربران
شبنم : 1391/05/05

سلام. به غیر از کتاب مبانی کار آفرینی نوشته پور داریانی-مقیمی کدام یک از دو کتاب زیر را بخونم ؟ 1-کتاب جامع کارآفرینی(ویژه داوطلبان ارشد) داریانی-جمالی-قاسمی 2-کارآفرینی (تعاریف-نظریات-الگوها) پور داریانی با تشکر

بهروز خادم : 1391/05/05

با سلام و عرض ارادت. ازمون های ازمایشی سازمان سنجش از نظر کیفیت سوال ها و جامعه اماری از بقیه موسسات بهتره؟من میخوام هر 6 مرحله سنجش رو شرکت کنم چه طوره؟ایا تعداد شرکت کنندگان تو ماهان بیشتره ؟کدوم رو توصیه می کنید؟

behrooz321 : 1391/05/05

با سلام و تبریک. من زیاد دچار بی تمر کزی می شوم به نظر شما موقع درس چه طور با تمر کز بخوانم. اگر شما دچار این مشگل می شدید چه می کردید؟ لطفا راهنماییم کنید. با تشکر

hoda : 1391/05/06

به شبنم : من خودم کتاب جامع کارآفرینی رو خوندم اما تنها تونستم بخشی از سوالات کارآفرینی رو جواب بدم و کتاب دیگری که گفتید رو تنها تستهایش رو از همین سایت مدیر گرفتم اما خود کتابش رو نخوندم. شما اگر فرصت دارید هرچی منبع بیشتر بخونید بهتر است. چون تستها خیلی پراکنده و ازمنابع مختلف بسته به سلیقه ی طراحان میاد و در آزمون دانشگاه آزاد به نظرم بخشی از تستها از اطلاعات عمومی بود (در مورد سازمان دیده بان جهانی کارآفرینی) که این مطالب در هیچ کدام از منابع نیست

hoda : 1391/05/06

به بهروز خادم : با سلام و تشکر ،من از جامعه ی آماری سنجش خبر ندارم ، برای ماهان حدود 5 الی 6 هزار نفر و برای مدرسان شریف حدود 2 الی 3 هزار نفر بودند. اما فکر می کنم آزمون های سنجش شباهت بیشتری با تستهای کنکور داشته باشند.بازم این سوال رو از کسانی که آزمونهای سنجش رو دادند بپرسید قطعا بهتر از من راهنمایی می کنند.

hoda : 1391/05/06

به behrooz321 : با سلام و تشکر ، من خیلی دچار این مشکل نمی شدم فقط گاهی اوقات، شاید بهتر باشه مسائلی که تمرکزتون رو بهم میزنه رو شناسایی کنید و قبل از از شروع درس بهشون بپردازید. وبرای مطالعه و استراحتتون یک زمان بندی بذارید فرضا 2 ساعت درس بخونید و فلان مبحث رو تموم کنید سپس 1 ساعت استراحت یا هر کار دیگه ای که دوست دارین رو انجام بدین و یا به مسائلی که در حین درس به سراغتون میاد و تمرکزتون رو می گیره رو بهش بپردازین و کم کم ذهنتون رو شرطی کنید که در حین درس به چیز دیگه ای فکر نکنید. بعد از یک مدت این میزان استراحت رو کم کنید.

ali 32 : 1391/05/06

با عرض سلام . به نظر شما اگر زبان کتابهای 504 و عمومی و تخصصی اشراقی رو بخونم کافیه ؟شما به چه روشی زبان رو خوندید که درصد بالا زدید؟ لطفا راهنماییم کنید

parisa : 1391/05/06

سلام و تبریک برای رتبتون شما برای ریاضی کدوم مباحثو خوندیدمنم می خوام برای کنکور در حد 30 تا40 درصد بخونم و کدوم مباحث رو پیشنهاد میدید با تشکر.

hoda : 1391/05/07

به ali32 : با سلام. حقیقتش برای زبان هیچ وقت کافی نیست، چون تستهای مخصوصا قسمت واژگان پراکندگی بیش از حدی داره و هیچ منبعی رو نمیشه بطور 100% تضمین کرد. من این موضوع رو وقتی کنکورهای آزمایشی رو می دادم متوجه شدم. من البته پایه ی زبانم خوب بود و مثل بقیه ی داوطلبان روی زبان وقت زیادی نذاشتم.من در هفته یک روز زبان عمومی و یک روز زبان تخصصی می خوندم. که در قسمت عمومی کتاب اشراقی +1 یا 2 درس کتاب 504 + دوره گرامر + تست لغت و ماه آخر هم essential word for toeflو در بخش تخصصی هم متن های کتاب اشراقی رو می خوندم.به نظرم اگه رو بخش تخصصی و گرامر سرمایه گذاری کنید شانستون بالاتر میره چون لغتها خیلی پراکنده هستند.

hoda : 1391/05/07

به پریسا : با سلام و تشکر ، من البته این درصدی که آوردم بیشتر از درس آمار است چون من تنها 3 تست از ریاضی رو زدم و وقت تموم شد.من همه ی فصول کتاب رنجبران رو خونده بودم. اما شما اگر می خواین روبخش های کمتری وقت بذارین فصول حد ، مشتق و ماتریس و دترمینان رو حتما بخونیدچون قسمتهای سوال خیزی هستند.

erfan : 1391/06/07

ضمن عرض سلام به استحضارتون میرسانم که در کارنامه ی ارائه شده در سایت سازمان سنجش رتبه ی اینجانب نیز در گرایش کارآفرینی 40 ثبت شده بود.از سه حالت خارج نیست یا من رتبه ی 40 نیستم یا جسارتا" شما رتبه ی 40 واقعی نیستید یا هر دوی ما باتفاق هم رتبه ی 40 کارآفرینی رو کسب کردیم! به هر حال تبریک میگم

مهدیه : 1391/06/17

با سلام وقت بخیر می خواستم در صورت امکان با شما مشورت کنم،حقیقتش لیسانسم رو سال گذشته در رشته مدیریت بیمه دانشگاه علامه گرفتم و خیلی دوست داشتم که ارشدم رو بازاریابی دانشگاه تهران بخونم اولش با انگیزه ی زیاد شروع کردم،ازمون های ماهان هم ثبت نام کردم ولی وقتی دیدم از خیلی دوستام و برنامه ماهان عقب افتادم فقط یه ازمون رو دادم و به طور کلی از قبولی در امسال ناامید شدم و درس خوندن رو کنار گذاشتم که البته دو هفته اخر خیلی جدی خوندم نتیجه اینکه رتبم در مدیریت بازرگانی 1700شد و چون ریاضی رو خوب زدم در کارافرینی رتبه ی537 رو اوردم حالا هم اخرین انتخابم یعنی کارافرینی علامه(شبانه)قبول شدم ولی متاسفانه در مورد این رشته هیچ اطلاعاتی ندارم و از طرفی مطمئن نیستم سال بعد بتونم درس بخونم بازاریابی قبول شم حالا از شما خواهش دارم که راهنماییم کنید که این رشته چه بازارکاری داره وضعیتش برای ادامه تحصیل به چه صورتی هست و اصلا در مورد چی صحبت می کنه؟ ممنون

ندا : 1391/06/18

سلام شما چه گرایشی وکدوم دانشگاه قبول شدید؟

رویا ایرانی اصل : 1391/06/30

سلام من شدیدا با ریاضی مشکل دارم چه پیشنهادی دارید بذارمش کنار؟

maryam : 1391/08/05

سلام الان کجا مشغول تحصیل هستید؟؟دانشگاه تهران؟ گرایشتون چیه؟

mohammadreza : 1392/08/24

نظر کاربر erfan بسیار قابل تامله !!

علی به mohammadreza و erfan : 1392/08/24

اینکه 2 یا 3 یا چند نفر رتبه یکسان داشته باشند امری طبیعی و رایج هست و در نمونه کارنامه ها از این موارد هر ساله زیاد می تونید ببینید.

mohammadreza به علی : 1392/08/25

چرا معدل رو تاثیر نمیدن با فرض نمره های یکسان ؟؟

نام شما (ضروری)

ایمیل (ضروری)