شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 07 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 18,553
بازدید دیروز: 54,568
بازدید کل: 151,785,433
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 144
کاربران حاضر: 144
کدخبر: 7796 زمان ارسال: یکشنبه 01 مرداد 1391 - 22:08 تعداد بازدید: 14489
مصاحبه سایت مدیر با محمدحسن فرازمند؛ رتبه 44 مدیریت فناوری اطلاعات (IT) و 60 رشته مدیریت اجرایی کنکور کارشناسی ارشد سال 1391

سایت مدیر به روال سالهای گذشته گفتگوهایی با نفرات برتر گرایشهای مختلف رشته مدیریت ترتیب داده است. در این بخش گفتگوی سایت مدیر با آقای محمدحسن فرازمند رتبه 44 مدیریت فناوری اطلاعات و  60 رشته مدیریت اجرایی کنکور کارشناسی ارشد سال 1391 را می خوانید.

ضمن تبریک به شما در ابتدا لطفا درصدهای خود در دروس مختلف کنکور و رتبه خود را بیان کنید؟
زبان : ۱۱.۱۱ ریاضی و آمار :‌۳۱.۶۲ تئوری : ۴۸ اقتصاد خرد و کلان : ۳۸.۳۳ تحقیق در عملیات : ۷۱.۲۱ مدیریت تولید : ۳۱.۶۷ بازاریابی : ۵۳.۳۳
زبان : ۴۴.۴۴ استعداد تحصیلی : ۶۰.۸۳ دانش مسائل : ۳۷.۷۸ نظریه های عمومی : ۲۶.۶۷ زبان فارسی : ۱۷.۳۳
رتبه مدیریت فناوری اطلاعات :‌۴۴ مدیریت صنعتی : ۶۵ مدیریت اجرایی : ۶۰

رشته و دانشگاه محل تحصیل شما در مقطع لیسانس چه بوده است و با چه معدلی فارغ التحصیل شده اید؟
رشته تحصیلی کارشناسی : مهندسی کامپیوتر- نرم افزار - دانشگاه بین المللی امام خمینی - با معدل ۱۴/۹۹ که ۱۵/۴۰ معدل موثر بود.

آیا در کلاسهای کنکور و آزمونهای آزمایشی موسسات آمادگی کنکور شرکت داشتید؟ این آزمونها و کلاسها را تا چه در موفقیت خود موثر می دانید؟ اگر در آزمونها شرکت داشتید معمولا چه رتبه ای کسب می نمودید؟

برای شرکت در آزمون و کلاس با توجه به این تغییر رشته ای که دادم خیلی تحقیق کردم و از کمک های سایت مدیر هم استفاده کردم. از اوایل تیرماه با تعداد زیادی از رتبه های برتر سال های گذشته و اساتید صحبت کردم. چون اطلاعات دقیقی از رشته مدیریت و شرایط کنکورش نداشتم.
 من سال آخر به سبب شرکت در کلاس های درس بازاریابی دانشگاه و علاقه ای که به این موضوع  داشتم با مدیریت بیشتر آشنا شدم و بعد از اطلاع از وجود گرایشی با عنوان فناوری اطلاعات و کسب اطلاع از دروس و آینده اش،‌برای کارشناسی ارشد این رشته را انتخاب کردم. در حالی که ۴ سال دروس دیگری خوانده بودم و برای آزمون ۶ ماه وقت داشتم  این تغییر رشته برای من خیلی سخت بود. برای همین موضوع پس از برنامه ریزی اولیه تصمیم گرفتم که برای یکی از دروس به کلاس بروم که باقی وقت را به مطالعه منابع اختصاص دهم. با تحلیل سوالات سال های قبل برای درس پژوهش های عملیاتی به کلاس های دکتر فدوی رفتم که بسیار راضی بودم و علیرغم اینکه ۷۱ درصد زدم سایر سوالات نیز برایم آشنا بود که با کمبود وقت مواجه شدم.
برای آزمون های آزمایشی با توجه به اینکه هیچ دیدی نسبت داوطلبان رشته مدیریت نداشتم و می خواستم موقعیت خودم را محک بزنم در آزمون های پارسه شرکت کردم چون برنامه ریزی آزمون هایش با برنامه من هماهنگ تر بود. روند خوبی در آزمون ها طی کردم و در ۲ یا ۳ آزمون میانی همین رتبه کنکورم را کسب کردم. راهنمایی های خانم موسوی که همپای پارسه بودند در کنار صحبت با دوستان مثل آقای صالحی (‌رتبه ۱۲بازرگانی)‌در این مسیر خیلی به من کمک کردند.
 

از چه زمانی شروع به مطالعه دروس نمودید و به طور متوسط روزانه چه مقدار مطالعه داشتید؟
از اواخر تیر ماه شروع به مطالعه کردم. خودم را مقید به زمان مشخصی نمیکردم. سعی می کردم بخش هایی از هر کتاب را که برای هر روز مشخص میکردم به خوبی مطالعه کنم. شاید ۴ تا ۵ ساعت طول می کشید و شاید بیش از ۷ ساعت.من زمان را محاسبه نمیکردم!

کدام دانشگاه و گرایش را برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد انتخاب کرده اید؟
چون هدفم فناوری اطلاعات بود. فناوری اطلاعات دانشگاه تهران، تربیت مدرس، علامه طباطبایی و بهشتی را در اولویت قرار دادم.

کتابها و منابع پیشنهادی شما در هر یک از دروس رشته مدیریت کدامها هستند و در هر درس چه توصیه های خاصی به داوطلبان دارید؟
زبان : سعی کردم در یک سطح حداقلی خودم را قرار بدهم که به میانگینم لطمه ای وارد نشود. با توجه به آزمون های آزمایشی انتظار درصد بیشتری داشتم ولی در کنکور با توجه به سوالات ریسک را برای زبان حداقل کردم. کتاب های آرمان اشراقی( تخصصی و عمومی). کتاب پارسه. لغات ۵۰۴ و لغات تخصصی مدیریت به صورت لایتنر.

تئوری : برای تئوری با توجه به اهمیتی که داشت کتاب های زیادی مطالعه کردم که به من کمک کرد. هر چند سوالات امسال سخت تر از سال های قبل بود ولی با ذهنیتی که پیداکرده بودم توانستم نتیجه نسبتا خوبی بگیرم. علاوه بر منابع اصلی سایت مدیر، تست پرچ و کتاب های پارسه را هم خواندم. برای مرور هم از فلش کارت های دی ال ام استفاده کردم هرچند وعده ناشر این فلش کارت ها عملی نشد!

اقتصاد خرد و کلان: کتاب محسن نظری. من برای خرد ۲۰۰۰ تست را هم استفاده کردم.
تحقیق در عملیات: کتاب دکتر فدوی کتاب خوبی برای کنکور است.
بازاریابی : کتاب پارسه را همراه با تست های سایت مدیر
تولید : کتاب درس و تست هایده متقی
ریاضی : ریاضی امید محمودیان و برای آمار کتاب رنجبران
برای مدیریت اجرایی هم هیچ مطالعه خاصی نداشتم و فقط دروس و ماهیت آن ها را می دانستم.

در آزمون به چه ترتیبی به سوالات پاسخ دادید؟ به نظر شما این ترتیب تاثیری در نتیجه دارد؟
من در کنکور همانند تجربه ای که در آزمون های پارسه داشتم، ترتیب پاسخگویی را تغییر دادم. اول با سوالات تئوری شروع کردم چون آنقدر بر روی زبان مسلط نبودم و ترجیح دادم با درسی که توانایی بیشتری دارم شروع کنم و زبان را در آخر زدم و به لحاظ روحی برای من خیلی خوب بود.

به طور کلی چه توصیه هایی در خصوص نحوه مطالعه داوطلبان و آمادگی برای کنکور کارشناسی ارشد دارید؟
توصیه من به داوطلبان این است که خیلی درگیر تبلیغات نشوند. حتما برای خود برنامه ریزی های کوتاه مدت و بلند مدت داشته باشند. قبل از شروع به مطاله خود را محک بزنید تا متوجه شوید در چه دروسی نیاز با زمان و مطالعه بیشتری خواهید داشت. یک برنامه نرمال را اجرا کنید و در هیچ بازه زمانی خاصی فشار بیش از حد به خود وارد نکنید. و از همه مهم تر اینکه کنکور یک رقابت است. من وقتی کنکور دادم تصور میکردم نتیجه مطلوبی نخواهم گرفت. با همین میانگین درصد من، شاید سال قبل چنین نتیجه ای قابل تصور نبود ولی این رتبه نتیجه رقابتی بودن کنکور است!
منبع: Modir.ir

مصاحبه با سایر نفرات برتر کنکور کارشناسی ارشد سال 1391 (گرایشهای مختلف رشته مدیریت) را از اینجا ببینید

  در صورتی که سوالی از آقای محمدحسن فرازمند دارید می توانید در بخش نظرات این خبر ارسال نمایید تا ایشان پاسخگوی شما باشند.

نظرات کاربران
طالعی : 1391/05/02

سلام آقای فرازمند.تبریک صمیمانه میگم بهتون آقای فرازمند من هم توی رشته مدیریت فناوری اطلاعات رتبه 79 آوردم.رشته لیسانس هم مدیریت بازرگانی بوده.و الان بعضی ها میگن که ممکنه برام سخت باشه.به نظرتون چون کامپیوتر نخوندم با مشکل مواجه میشم؟

علی صالحی به فرازمند : 1391/05/02

سلام محمد جان خوبی ؟ قبلا تبریک گفتم ولی بازم بهت تبریک میگم . منم سال قبل که کنکور داشتیم تو سایت همپای پارسه از راهنمایی های آقای فرازمند خیلی استفاده کردم

فرازمند : 1391/05/03

سلام. ممنون منم به شما تبریک میگم. نه به نظر من وابستگی به هم ندارند. رویکرد فناوری اطلاعات مدیریتی هستش و دروسی هم که برای این گرایش در نظر گرفته شده محوری مدیریتی دارند. به نظر من هرکسی متناسب با هدفی که از ورود به این گرایش داشته، میتونه موفق باشه. من خیلی دوست دارم دوستانی که این گرایشو اولویت دادند و اول انتخاب کردند اینجا ببینم چون رتبه ها هم پوشانی دارند میخوام ببینم چه رتبه هایی اومدن سمت این گرایش.

فرازمند به علی صالحی : 1391/05/03

سلام. ممنون. شما خوبی؟ من هم به شما تبریک مجدد میگم. اختیار دارید. دوستان خوبی تو سایت همپا داشتیم که دوست داشتم الان و بعدا هم باز در کنار هم بودیم.

sh : 1391/05/03

با سلام. من خودم کتاب زبان تخصصی مقدماتی (ونوس) و کتاب زبان تخصصی (علی اکبر افجه - حسین منتی) رو دارم. که کتاب زبان (اقجه - منتی) نمونه سولات کنکور سالهای قبل و لغات تخصصی و همچنین روش جواب دادن به سولات درک مطلب رو داره. وکتاب زبان (ونوس) هم فقط متن های تخصصی در زمینه مدیریت داره .به نظر شما همین 2 کتاب کافیه؟ یا اینکه علاوه بر این دو کتاب که خودم دارم کتاب اشراقی رو هم تهیه کنم و بخوننم؟ موفق باشید

فرازمند به sh : 1391/05/04

سلام. خیلی عنوان کتاب مهم نیست. مهمه اینکه دایره لغاتتون رو افزایش بدید با برنامه!‌ و تعداد زیادی تست بزنید! به نظر من هر روز یه سری تست زبان بزنید. از زبان عمومی غافل نشید. من کتاب افجه رو ندیدم ولی کتاب تخصصی اشراقی پاسخ های کاملی داشت اگر افجه هم همینطوره نیازی به تهیه کتاب دیگری نیست. ولی بازم میگم یه منبع خوب برای عمومی هم داشته باشید

sh : 1391/05/04

خیلی ممنون

بهاره : 1391/05/04

لطفا مشخصات کامل و نام انتشارات و رنگ کتاب تست تئوری مدیریت پرچ رو بگید. با تشکر

شهاب بذرافشان به فرازمند : 1391/05/04

با سلام به شما آقای فرازمند و تبریک بابت رتبه های خوبتون. کار سختی داشتین شما که در دو امتحان شرکت کردین و رتبه های خوب آوردین. من در مدیریت فناوری اطلاعات 13 و در مدیریت صنعتی 15 شدم و گرایش های IT رو اول زدم به دلیل علاقه ای که داشتم هم به فضای نظری دروس مدیریتی و هم به خاطر ارتباطی که با IT داره. انشاالله که بتونم موفق باشم. لیسانسم مهندسی شیمی بود وتازه تو فضای مهندسی کار هم کردم و پارسال هم کارم رو رها کردم که بتونم بخونم.

behrooz321 : 1391/05/04

با سلام و تبریک. من زیاد دچار بی تمر کزی می شوم به نظر شما موقع درس چه طور با تمر کز بخوانم. اگر شما دچار این مشگل می شدید چه می کردید؟ لطفا راهنماییم کنید. وایا شما در یک روز چند تا درس می خوندیدیا یک کتاب رو؟ با تشکر

فرازمند به بهاره : 1391/05/05

سلام. مجموعه سؤالات طبقه بندی شده کنکور کارشناسی ارشد تئوری های مدیریت با پاسخ های تشریحی. نشر مهربان. پرچ دو تا کتاب شبیه هم و همرنگ داره. کتابی که منظوره من بود کتابیه که قطورتره.

فرازمند به شهاب بذرافشان : 1391/05/05

سلام. منم به شما تبریک میگم. امیدوارم موفق باشید و همدیگرو تو مراحل بالاتر ببینم. من هم برای این رتبه کارم رو رها کردم ولی با هدف بدست آوردن کارهای مورد علاقم به این سمت اومدم. شما که ایشالا دانشگاه تهران قبول میشید ولی توی گرایش فناوری اطلاعات به دلیل همپوشانی رتبه های حدس اینکه با چه رتبه ای کجا قبول میشی سخته.

فرازمند به behrooz321 : 1391/05/05

سلام. ممنون. سعی کنید برای شروع تو فضاهایی باشید که کمتر عوامل حواس پرتی شما اونجا هست. مثل کتابخونه. اگر این راهکار فایده نداشت سعی کنید مطالعه چالشی داشته باشید یعنی مطالعه رو با حل و پاسخ دادن به سوالات شروع کنید تا ذهن شما درگیر مسئله بشه. ولی به مرور زمان سعی کنید که با حواس کامل کتاب را باز کنید و اگر این آمادگی را ندارید مطاله سنگین نداشته باشید چون بازدهی نخواهد داشت. امیدوارم موفق باشید.

m : 1391/05/09

سلام نظر شما در مورد dlm واسه درس تئوری و اقتصاد چیه ؟

فرازمند به m : 1391/05/10

سلام. در مجموع روش خوبی برای جمع بندی هستش و به داوطلب اعتماد به نفس میده. ولی به نظر من نباید فقط dlm یه عنوان منبع مطالعه باشه چون ممکنه مثل سوالات امسال تئوری مدیریت بشه که همپوشانی کمی با dlm داشت.

مریم : 1391/05/10

سلام.با عرض تبریک شمابرای درس پژوهش عملیاتی چه جزوه ای را به جزکتاب فدوی پیشنهاد می کنید که دارای نکات مهم باشند؟

فرازمند به مریم : 1391/05/11

سلام. ممنون. به نظر من کاملترین منبع برای نکات پژوهش های عملیاتی کتاب فدوی و پاسخ های تشریحی سوالاتشه. ولی کتاب نکات پژوهش های مهرگان کتاب خوبی هستش. بهترین راه برای پژوهش های عملیاتی حل نمونه سوال زیاد به خصوص تست های سال های قبله. موفق باشید

امین : 1391/05/13

سلام آقای فرازمند من هم تبریک میگم بتون. من هم مثل شما رشته ام کامپیوتره و قصده شرکت در کنکور مدیریت و مشخصا” مدیریت IT رو دارم. ازتون کمی راهنمایی میخواستم. من ریاضیم خوبه اما زبانم به شدت ضعیفه، اقتصاد خرد و کلان رو هم الان تو تابستون دارم میخونم، که اوضاش هم بد نیست، پژوهش عملیاتی رو هم تازه از روی کتاب خانم فدوی شروع کردم، و به هیچ کلاسی هم دسترسی ندارم و البته این ترم حدود ۱۸-۱۹ واحد هم درسای خودمن که باید پاس کنم!!! اگه ممکنه کمی راهنماییم کنید با حذف زبان و سرمایه گذاری برای زدن ریاضی بالای ۶۰، و البته احتمالا پژوهش عملیاتی پایین (مثلا ۲۰-۳۰) و تئوری همین حدودای ۲۰-۳۰ و اقتصاد ۴۰-۵۰ و مثلا بازاریابی ۵۰-۶۰ (بادرس بازاریابی مقداری آشنایی دارم) میتونم موفق شم؟ و یه سوال دیگه اینکه، مدیریت تولید هم باید بخونم؟ (با توجه به اینکه حدف من گرایش IT هست) پیشاپیش ممنونم از راهنمایی هاتون.

فرازمند به امین : 1391/05/13

سلام ممنون. اول از همه توصیه میکنم حتما با شناخت نسبت به این گرایش راه خودتونو ادامه بدید. ریاضی رشته مدیریت برای دانشجوهای فنی به نظر ساده می آید ولی نباید از این نکته غافل بشید که با توجه به زیاد بودن سوالات این درس ( 45 سوال ) سرعت عمل بالایی برای کسب درصد 60 در این درس لازمه. به هیج عنوان از زبان غافل نشید چون ممکنه سطح سوالات متوسط باشه و میانگین بقیه خوب باشه و شما با درصد پایین از بقیه فاصله بگیرید. پس حتما خودتونو در یک سطح حداقلی قرار بدید. پژوهش های عملیاتی هم درس مهمیه و میتونه برگ برنده شما باشه حتما برای این درس حساب ویژه ای باز کنید و اصلا به 20-30 درصد قانع نباشید. به طور کلی برای هیج درسی از الان درصد پایین متصور نباشید چون سطح سوالات در هیچ سالی قابل پیش بینی نبوده. برای تئوری حتما برنامه ویژه ای داشته باشید. منابع سایت مدیر + تست های پرچ کمک خوبی برای شما میتونه باشه. تا میتونید کتاب در این زمینه بخونید. سعی کنید مطالعه کتب اقتصاد رو هم زود تموم کنید و چندین بار تست های سال های قبل و 2000 تست محسن نظری را دروه کنید. تسلط بر روی اقتصاد شما رو در رده داوطلبای برتر قرار میده. بازاریابی و تولید هر دو ضریب یک دارند ولی تولید به مراتب درس مهمتری برای شما به شمار میره. به هیچ عنوان تولید را کنار نذارید. کتاب هایده متقی کتابیه با متن بسیار روان و قابل فهم. من وقت بیشتری برای تولید گذاشتم چون خیلی ها این درس را کنار می گذارند. شما حتما میتونید موفق باشید. فراموش کنید کنکور یه رقابته و برد با اونایی هست که محکمتر قدم بر می دارند و هیچ درس یا کتابی را کنار نمیذارند. قرار نیست شما مثل بقیه رفتار کنید قراره شما بهترین باشید.

امین : 1391/05/14

بینهایت ممنونم از لطفتون آقای فرازمند. انشاالله همیشه و در همه ی عرصه های زندگیتون همینجوری موفق و سربلند باشید.

فرازمند به امین : 1391/05/17

امیدوارم شما هم در راهی که انتخاب کردید موفق باشید

دنیا : 1391/05/26

سلام آقای فرازمند.بهتون تبریک میگم.من رشتم نرم افزار بوده ولی با توجه به اینکه دنیای کامپیوتر وسیعه همیشه ناامیدم.چون واقعا نه تنها من بلکه دوستام علاقه ای به برنامه نویسی نداشتیم و دنبالش نرفتیم واسه همیبن همش فک میکنم هیچی نمیدونم.اول تصمیم گرفتم مدیریت بازرگانی بخونم ولی پس از تحقیق فهمیدم که باید خیلی جسور و تاثیر گذار باسم و کلا خوشم نیومد بعدشم تصمیم گرفتم حسابداری بخونم ولی حس میکنم خیلی سخته.کلا خوندنیام خوبه.با توجه به رشته دبیرستانم ریاضیم بدک نیست.زبان هم ترم 14 کانون زبانم.حالا میخوام بیشتر تحقیق کنم و از هفته اول شهریور شروع کنم به خوندن.بنظرتون میتونم موفق شم و در آینده حرفی واسه گفتن داشته باشم؟

بهار : 1391/05/27

باسلام وتبریک برای موفقیتتون من هم مثه شما کارشناسیم رو مهندسی نرم افزار خوندم وامسال فارغ تحصیل شدم و میخوام از گرایشای IT و صنعتی وبازرگانی یکی رو انتخاب کنم نظر شما رو میخواستم بدونم. ضمنا از نظر شما از کجا شروع کنم بهتره؟ وبا چه درسی شروع کنم؟

بهار : 1391/05/28

سلام تست تئوری مدیریت کدوم کتاب مناسب تر هست؟ درس تئوری اول الوانی رو بخونم یا مبانی مدیریت رضاییان؟

فرازمند به دنیا : 1391/06/01

سلام، ممنون. اول از اینکه هیچ وقت ناامید نباشید. شغل من در رابطه با مهندسی کامپیوتره ولی این رشته رو برای کارشناسی ارشد با هدف تامین شغل انتخاب نکردم و کاملا علاقه شخصی بود. به نظرم در حال حاضر در ایران هم مدیریت IT آینده روشنی نداره. اول دقیقا هدفتون از ورود به کارشناسی ارشد مشخص کنید. دوما برای مدیریت بازرگانی فقط 2تا درس با IT تفاوت داره. کسی رتبه خوب برای IT میاره حتما رتبه قابل قبولی در بازرگانی هم داره. پس برای IT هم نیاز به جسارت هست.3- مدیریت برخلاف اسمش رشته کاملا خوندنی نیست و کاملا مفهوم توش جریان داره پس شما نهایتا برای یک یا 2 دروس متکی به مطالعه صرف هستید. به نظر من بعد از تعیین هدف، یه شناخت کامل نسبت به این رشته پیدا کنید حتما چند نمونه سوال ببینید. حتما کتاب های مهم را ورق بزنید ببینید واقعا اون چیزیه که می خواهید یا نه! برای مهندسی کامپیوتر بازار کار فقط برنامه نویسی نیست. جای کار داره. برای اون مورد هم سوالی یا راهنمایی خواستید من در خدمتم. موفق باشید.

فرازمند به بهار : 1391/06/01

سلام. ممنون. دلیلتون برای تغییر رشته چیه؟ از این انتخاب مطمئن هستید؟ اگر هدفتون را بگید راحت تر میتونم جواب بدم که کدوم گرایش بهتره. از کجا شروع کردن بستگی به پایه شما داره و برنامه کار و درستون و اینکه چقدر وقت دارید. این سوالاتو جواب بدید من در خدمتم

فرازمند به بهار : 1391/06/01

سلام . برای تئوری چقدر زمان در نظر گرفتید و کلا چقدر زمان دارید؟ من خودم اول کتاب رضائیان رو خوندم. کتاب فوق العاده مهمیه. اصلا از کنارش با مطالعه صرف عبور نکنید. موفق باشید

بهار : 1391/06/04

سلام تشکر ازپاسخگوییتون. دلیلم برای تغییر رشته بی علاقگی بود کلا چیزی رو که دوست نداشته باشم توش پیشرفتی نمی کنم.البته هوش مصنوعی وشبکه رو علاقه دارم که تودرسای ارشد مدیریت IT هم هست.در ضمن به کارای مدیریتی علاقه دارم وانشاا.. ازپسش برمیام . بین گرایشای بازرگانی وصنعتی وIT موندم وتقزیبا هم پوشانی دارن اما اگه براتون امکان داره از شغل های آیندش برام بیشتر بگید .پایه زبانم بدنیست. اگه براتون امکانش هست یه برنامه ای درخصوص اینکه چه جور بخونم بگید ممنون میشم.

فرازمند به بهار : 1391/06/05

سلام. خواهش میکنم. ارشد مدیریت IT شبکه نداره. هوش مصنوعی هم در قالب منطق فازی مطرح میشه و کلا نگاه مدیریتی هستش و بحث تخصصی کامپیوتری مطرح نیست. بازرگانی، صنعتی و IT سه دنیای متفاوت دارند. چشم انداز بازرگانی و صنعتی کاملا مشخصه و بازرگانی بهترین گرایش موجود مدیریت در ایران هست. برای IT چشم انداز دقیقی حداقل من توی سازمان های موجود ندیدم ولی گرایش کارآمدی در حوزه فناوری اطلاعات محسوب میشه اگر جا بیوفته. به لحاظ موقعیت شغلی بازرگانی در حال حاضر بهترینه. ولی اینا کاملا از هم متفاوتن و همپوشانی فقط در کلیت آزمون کارشناسی ارشد دارند و همپوشانی برای دوره ارشد ندارند. اگر شما صرفا مدیریتو دوس دارید، بازرگانی خیلی پرستیژ مدیریتی جا افتاده ای تو ایران داره. اگر موقعیت شغلی الان دارید روی اون برنامه ریزی کنید. من از دوستان مدیریت فناوری اطلاعاتی پرسیدم ، گفتن که این گرایش علیرغم اسمش، یه گرایش میان رشته ای نیست هرچند مفاهیمی از کامپیوتر توش مطرح میشه ولی نهایت امر تربیت یک مدیر هست نه یک کارشناس! در مورد زبان سعی کنید برنامه روزانه برای مرور لغت داشته باشید. تکنیک جعبه لایتنر یا جی 5 برای این کار مفید هستند. زبان نیاز به برنامه مداوم داره. هر روز تعدادی لغت و تست تو برنامه داشته باشید. ترجیحا تست های سال های قبل رو چند بار مرور کنید. منبع برای زبان تخصصی زیاد هست که توی سایت مدیر هم معرفی شدند ولی بخش مهمش مرور هر روزست. امیدوارم موفق باشید

بهار : 1391/06/07

باسلام وتشکر از جوابتون منظورم از علاقه به شبکه درهمون مقطع کارشناسی بود.گفته بودم که علاقه ای به کامپیوتر ندارم که الانم بخوام توارشد دنبالش باشم ودرباره همپوشانی که خدمتتون عرض کردم مقصودم همون کلیت آزمون بود که دوس دارم رتبه ام در این سه رشته خوب بشه.فعلا که شروع کردم به خوندن.ضمنا میشه بفرمایید شما هم صرف علاقه الان IT رو انتخاب کردید بااینکه می فرمایید بازار کارش خوب نیس؟

فرازمند به بهار : 1391/06/07

متوجه منظورتون شدم. ببینید کلیت آزمون یکی هست ولی برای رتبه خوب باید دقیق انتخابتون رو مشخص کنید. قطعا رتبه خوب IT رتبه خوب صنعتی و بازرگانی رو هم داره ولی برای رتبه خوب همون یک یا دو درس تفاوت، مهم هستش. برای اینکه دقیقا بدونیم بازار کارش چطوره باید با فارغ التحصیلاش صحبت کنیم. ولی من دو موردی که دیدم به چشم کسب شغل با ارشدش این گرایشو انتخاب نکرده بودند و هر دو نفر شاغل بودند قبل از ارشد! علاقه محض نبود، با تجربه 4 ساله کارشناسی ترجیح دادم این مسیرو طی کنم. از اول هم به فکر IT بودم و به این فکر نمیکردم که تو 3 تا گرایش رتبم خوب بشه.

بهار : 1391/06/08

باسلام ممنون از پاسخگویی خوبتون من از اول نظرم رو IT بوده ولی تعداد پذیرش کمش وبازار کارش وهمچنین مشورت با دیگران توشکم انداخت والان واقعا موندم ! کتب سه گرایشم تهیه کردم وفعلا دارم 504 وتیوری وبازاریابی رو میخونم.از اینکه IT به رشته قبلیم نزدیک بوده راضیم ولی موارد دیگه به شکم میندازه اگه میشه راهنماییم کنید که چه جور به نظری واحد برسم.شما کی فارغ تحصیل شدین واز کی شروع کردین به خوندن برا مدیریت؟سپاس.

فرازمند به بهار : 1391/06/08

سلام. تعداد پذیرشش کم هست ولی به خاطر همپوشانی رتبه ها در مدیریت شانس قبولی بیشتر میشه یعنی با رتبه100 هم تو این گرایش که 40 نفر ظرفیت داره سال گذشته قبول شدند. من بازم میگم معیار انتخابتون نزدیکی به کامپیوتر نباشه چون فضا مدیریتیه. فقط اسما شبیه هم هستند. یعنی شما بعد از ارشد این رشته مدیر میشید و عنوان مهندسو دیگه ندارید و کسی هم از شما توقع مهارت کامپیوتری نداره. درس های دوره ارشد گرایش های مدیریت و توضیحاتشون رو سایت مدیر حتما یه نگاهی بندازید. من سال 90 درسم تموم شد. از تیر ماه 90 هم شروع کردم .

بهار : 1391/06/09

سلام ممنون لطف کردید منم بخاطر اینکه مدیریتی باشه دوست دارم مدیریت بدم واصلا دنبال این نیستم که مهارت کامپیوتریم زیاد شه چون علاقه ای بهش نداشتم.در هر صورت ممنون.

بهار : 1391/06/09

با سلام وتشکر منم دوس ندارم باز اسم مهندسی رو یدک بکشم وبیشتر علاقه مند هستم در زمینه مدیریت تجربه کسب کنم ومهارت کامپیوتری رو دوس ندارم همچنانکه نتونستم تو ارشد باهاش ارتباط بسزایی برقرار کنم.فقط یه کم تو گرایشا موندم.اگر اطلاع داشته باشید جزوه مالی ماهان چه جوره؟

فرازمند به بهار : 1391/06/10

سلام. من در مورد مدیریت مالی اطلاعی ندارم. در مورد درس های مدیریت IT اگر سوالی هست در خدمتم

فرزاد : 1391/06/14

باسلام و تبریک فراوان در مورد جی مت و منبع مطالعه و نحوه ی مطالعه وتست زدنتون تو جی مت لطفا راهنماییم کنید ممنون

فرازمند به فرزاد : 1391/06/15

سلام.ممنون. من هدفم اجرایی نبود و به عنوان سوپاپ اطمینان کنکور دادم. برای جی مت هم هیچ کتابی مطالعه نکردم و فقط چند سری( حدود 10 سری) سوال حل کردم. علاقه زیادی به این درس دارم و از حل کردنش لدت میبرم. توصیم اینکه دنبال فرمول برای سوال های جی مت نباشید.سوال های زیاد حل کنید، سعی کنید با سوال درگیر بشید و تمرکز داشته باشید. امیدوارم موفق باشید.

علی صالحی : 1391/06/15

سلام اقای فرازمند بهت تبریک میگم . امیدوارم همیشه موفق باشی

فرازمند به علی صالحی : 1391/06/16

سلام ممنون آقای صالحی، منم به شما تبریک میگم، امیدوارم مراتب بالاتر ببینمتون

الهه : 1391/06/30

با سلام و تشکر من کاردانی نرم افزار و کارشناسی سخت افزار و مدرک MCITP دارم، می خواستم راهنماییم کنید که رشته مدیریت IT برای من خوبه و از چه دروسی استفاده کنم؟

الهه : 1391/06/30

با سلام و تشکر من کاردانی نرم افزار و کارشناسی سخت افزار و مدرک MCITP دارم، می خواستم راهنماییم کنید که رشته مدیریت IT برای من خوبه و از چه دروسی استفاده کنم؟

فرازمند به الهه : 1391/06/31

سلام. منظورتون از خوب، از چه لحاظه؟

بهار : 1391/07/03

سلام جناب فرازمند سال تحصیلی جدید و اومدن پادشاه فصلها رو بهتون تبریک میگم. محبت می کنید بگید که از کتاب مدیریت تولید هایده متقی کدوم فصلها مهم تر هس که فقط رو اون تاکید کنم چون حقیقتش وقت همش رو ندارم. باتشکر.

فرازمند به بهار : 1391/07/04

سلام. ممنون، منم اومدن پائیزو تبریک میگم. شاید به نظر بیاد خوندن کتاب متقی زمان بر باشه ولی اینجوری نیست. متن روانی داره و پیشنهاد میکنم حتما کامل بخونیدش. از اونجایی که تنوع سوالات زیاده و قابل پیش بینی نیست که امسال چجوری باشه، ترجیحا یه دور بخونیدش. ولی اگر اصرار دارید که گزیده بخونید میتونیم فصلهایی که بیشتر سوال اومده ازشون انتخاب کنیم. ولی یه مشکل دیگه هم هست که بعضی مطالب و تست ها پیوستگی داره. سوالات ترکیبی از چند فصل هم متداول هست برای تولید. موفق باشید

parisaa23 : 1391/07/07

سلام خسته نباشین من رشته کارشناسیم صنایع بوده تصمیم گرفتم ارشدم مدیزیت صنعتی شرکت کنم از اواسط مرداد هم شروع کردم اما جدی نخوندم 3 فصل از اقتصاد خرد و کلان و 6 فصل ا تحقیق در عملیات فدوی رو به همراه یه سری تست خوندم اما 3 هفته اخر شهریور رو اصلا نخوندم الان خواستم فصل 7 تحقیق در عملیات و فصلای بعدیه اقتصاد رو شروع کنم دیدم اصلا نمیتونم تستای فصلای قبل بزنم یادم رفته این باعث شده روحیه مو از دست دادم ای طبیعیه؟و هنوز تیوری رو هم شروع نکردم میشه کمکم کنید که چکار کنم ؟

فرازمند به parisa23 : 1391/07/07

سلام.مرسی. این مسئله طبیعیه و مجددا در مراحل مختلف ممکنه تکرار بشه و خاص شما نیست ولی بهتره که جریان مستمر مطالعه ادامه داشته باشه و فاصله ای بین این مراحل ایجاد نشه. برنامه ریزی های کوتاه مدت و بلند مدت داشته باشید و سعی کنید سریعتر یک دور مطالعه رو تموم کنید. این حس در وقت مرور باز هم به سراغتون میاد ولی با مرور جبران میشه. نگران نباشید

parisaa23 : 1391/07/09

سلام ممنون از راهنماییتون .واسه تحقیق در عملیات من بعداتمام هر فصل که تست میزنم مخصوصا فصل تحلیل حساسیت شاید 60 درصد تستا رو نتونستم بزنم و کتاب فدوی رو م میخونم به نظرتون درسنامش طوری هست که بشه بار اول به اکثر تستاش جواب داد؟

فرازمند به parisa23 : 1391/07/09

سلام. خواهش میکنم. اگر هم نمیتونید مرتبه اول تست حل کنید، اشکالی نداره، سعی کنید وقتی حلش را دیدید یک مرتبه دیگه خودتون حل کنید. تست هایی که به نظر سخت میاند علامت دار کنید اگر تعداد این تست ها زیاده نگران نشید ولی حتما مجدد برگردید و همه تست ها را مرور کنید و زمان بیشتری برای تست های علامت دار در نظر بگیرید. به دفعات زیاد تست های تحقیق در عملیات را با کتاب فدوی حل کنید تا کاملا مسلط بشید موفق باشید

parisaa23 : 1391/07/10

سلام ممنون از لطفتون اخه مشکلم اینه که فک میکنم الن از پس خیلی از تستای تحقیق بر نمیام پس تو کنکورم اگه سوالا مفهومی و جدید باشه نمیتونم نتیجه خوبی یگیرم شما که این درس رو خوب زدین اون موقع که بار اول تست میزدین معمولا به چند درصد سوالای هر فصل میتونستین جاب بدی اقای فرازمند؟من خیلی استرس دارم

parisaa23 : 1391/07/11

سلام اقای فرازمند همه ففصلای مدیریت عمومی الوانی و مبانی سازمانن رضاییان رو باید خوند؟

فرازمند به parisa23 : 1391/07/11

سلام.خوندنش خیلی کمک میکنه. البته اگر تا الان نخوندید پیشنهاد میکنم یکیشو حداقل زودتر تموم کنید و برید سراغ کتاب های جمع بندی.

مهسا : 1391/07/11

با سلام و عرض تبریک،من تازه می خوام شروع کنم و می خواستم بپرسم به نظر شما نیازی به مطالعه ی سه کتاب تئوری سازمان و مبانی رفتار سازمانی رابینز و کتاب تئوری سازمان دفت هست یا نه؟

فرازمند به مهسا : 1391/07/11

سلام. ممنون. باید بر اساس زمانی که در اختیار دارید برنامه ریزی کنید. اگر فرصت کافی دارید خوندن کتاب های رابینز بهتون کمک میکنه ولی اگر زمان کافی در اختیار ندارید به سراغ کتاب های جمع بندی برید.

parisaa23 : 1391/07/14

سلام خسته نباشید اقای فرازمند من رشتم هم مدیریت نبوده الان بخام شروع کنم شما چه کتابهایی واسه تئوری پیشنهاد میدین؟که

فرازمند به parisa23 : 1391/07/14

سلام. مرسی. موسسه ای برای آزمون آزمایشی ثبت نام کرده اید؟ الان چه منابعی در اختیار دارید؟

بهار : 1391/07/15

سلام وقتتون بخیر از اونجاییکه شما موسسه پارسه شرکت کرده بودین اگه امکان داره راهنماییم بفرمایید که کتاب مالی پارسه که مولفش دکتر تهرانی هست وهمچنین کتاب تئوری مدیریت که مولفش جناب طبرسا هست البته هردو چاپ 88 هست چون پارسه کتاباش رو بیرون نمیده واین رو باهزار دردسر گیر آوردم. درست خریدم؟ شما این کتابا رو مطالعه کردین؟ البته من الوانی رو تمام کردم ونصف کتاب رضاییان هم خوندم و خلاصه منابع دیگه مثه کتاب دکتر سعادت وآرین قلی پور هم دارم پیشنهاد شما چی هست برای ادامه مطالعه ام. پیشاپیش از راهنماییتون تشکر میکنم.

parisaa23 : 1391/07/15

سلام .من رفتار سازمانی رضاییان"منابع سازمان و رفتار سازمان رضاییان تجزیه تحلیل رضاییان منابع انسانی اسکندری جزوه ماهان و پارسه اما تا حلا واسه این درس وقت نذاشتم و الن نمیدونم چکار کنم تا حالا هم هیچ کتاب مدیریتی نخوندم اقی فرازمند

parisaa23 : 1391/07/15

سلام .من رفتار سازمانی رضاییان"منابع سازمان و رفتار سازمان رضاییان تجزیه تحلیل رضاییان منابع انسانی اسکندری جزوه ماهان و پارسه اما تا حلا واسه این درس وقت نذاشتم و الن نمیدونم چکار کنم تا حالا هم هیچ کتاب مدیریتی نخوندم اقی فرازمند.حالا برادرم کتاب پرچ رو هم پست کرده واسم

مریم تقوی : 1391/07/15

با سلام .من رشته کارشناسی ام فناورری اطلاعات بودمیخواهم ارشد بخونم .همان رشته فناوری اطلاعات.لطفا من راهنمایی کنید من توی دانشگاه تمامی درس ها در حد جزوه خوندم و اصلا چیزی بلد نیستم

فرازمند به parisa23 : 1391/07/15

سلام. جزوه ماهان خوبه و قابل اعتماد. اول اونو بخونید. اگر کتاب تشریحی پرچه، اونم خوبه. کتاب تست پرچ خیلی خوبه. حتما با اون تست بزنید. کتاب پارسه هم نکات خوبی داره ولی بعضی جاهاش اشتباه داره. اگر اینا رو خوندید، وقت داشتید نگاهی هم به کتاب مبانی سازمان رضائیان بندازید. موفق باشید

فرازمند به مریم تقوی : 1391/07/15

سلام. برای مدیریت فناوری اطلاعات باید درس های مدیریت را بخونید که راهنمایی های لازم در همین سایت هست. رشته مهندسی فناوری اطلاعات فقط در تئوری مدیریت با مدیریت فناوری اطلاعات اشتراک دارند و بقیه درس ها و منابع متفاوت است.

parisaa23 : 1391/07/16

خیلی ممنونم از لطفتون من الان مشکلم رو تئروری و تحقیق بود که تئوری رو که همون ماهان میخونم اما تحقیق رو من میفهمم اما تستای 89 90 رو که دیدم اکثرشو نتونستم جواب بدم اخه من این 10 فصلی که خوندم از هر فصلی واقعا کم تست زدم به نظرتوون با تست زدن مشکلم حل میشه؟اخه اکثر رتبههای خوب تحقیق بالا زدن .تستای فدوی کافیه؟

فرازمند به parisaa23 : 1391/07/16

سلام.خواهش میکنم.قطعا با تست زدن مشکل حل میشه. با یک بار تست زدن هم حل نمیشه. باید چند بار مرور بشه. فدوی کافیه. برای تست های تحقیق باید روی این مسئله کار کنید که سریع متوجه بشید که سوال چی میخواد و راه حل چیه. با تست زدن زیاد امکان پذیر میشه. تست های تحقیق روند یکسانی هم نداشتند سال ۸۹ سخت بوده ولی ۹۱ برای ما راحت تر بود. فقط به خوب بودن در یک درس اکتفا نکنید ممکنه سخت باشه و سر جلسه کلافتون کنه. سعی کنید حداقل در ۲ درس مطمئن باشید که تسلط خوبی دارید. موفق باشید

بهار : 1391/07/16

سلام جناب فرازمند منتظر پاسختونم اما نمیدونم چرا از قلم افتادم تو پاسخگوییتون آخه جواب دوستان رو دادین!!!!!!!!!!!!

فرازمند به بهار : 1391/07/17

سلام. عذرخواهی میکنم بابت تاخیر. در مورد کتاب مالی که نظری ندارم چون این درس در کنکور فناوری اطلاعات ضریب نداره. برای تئوری هم کتاب پارسه برای جمع بندی بعد از منابع اصلی خوبه ولی چند موردی غلط داشت و نمیشه بعنوان منبع اصلی روش حساب کرد. کتاب ماهانم شنیدم که برای جمعبندی خوبه ولی ندیدمش. من تو منابعی که خوندم فقط تئوری و بازاریابی از پارسه کمک گرفتم و بیشتر منابع اصلی رو خوندم. پارسه به لحاظ برنامه ریزی و مشاوره بیشتر به من کمک کرد. ولی از کتاب پرچ غافل نشید. موفق باشید

parisaa23 : 1391/07/17

سلم خسته نباشید بابت راهنماییهتون هم ممنونم.من الان مبانی سازمان رو شروع کردم اما خیلی وقتم رو گرفت 5 ساعت وقت گذاشتم فقط 20 صفحه خوندم و فرار هم هست.به نظرتون همین مبانی سازمان رضاییان اول تموم کنم و بعد کتاب رفتار سازمانی و منابع و تجزیه تحلیل رو از کتاب ماهان بخونم؟یا همزمان؟احساس میکنم 4 ماه خیلا کم هستش واسه تئوری

فرازمند به parisa23 : 1391/07/17

سلام. خواهش می کنم. اگر متنش داره اذیتتون میکنه. اول کتاب ماهان رو بخونید اگر وقت اضافه آوردید نگاهی به کتاب رضائیان بیندازید. موفق باشید

p : 1391/07/18

سلام.میشه 30%زد تئوری رو با خوندن کتاب ماهان؟اکه ارزششو داره من بخونم

فرازمند به p : 1391/07/18

سلام. اصلا نمیشه چنین قاعده ای تعیین کرد. همانطور که امسال هم کسی نمیتونست سوالات با این اندازه از سختی را از قبل پیش بینی کنه

بهار : 1391/07/21

سلام ممنون از پاسختون اما ذکر نکرده بودین که برا تئوری کتابی که من گرفتم چاپش 88 هست درسته ونزدیک به 44 صفحه اس؟ من کتاب الوانی رو تمام کردم واز مبانی رضاییان 350 تا خوندم 200 تا مونده تقریبا ودر کنارش تستاش هم از کتاب خلاصه وتست سلامی ماهان خلاصه وتشتش هم تا اینجا خوندم از نظر شما بعدش چی بخونم؟ کتاب تست پرچ رو دارم کتاب پارسه وهمچنین خالاصه کتاب دکتر سعادت ورفتار فردی آرین قلی پور وخلاصه رفتار رضاییان پیشنهاد شما باتوجه به منابع من چی هست؟ ممنون.

بهار : 1391/07/21

اصلاح میکنم پیام قبلیم رو پارسه نزدیک به 400 صفحه اس که 300 صفحش درسه و100 تاش تست. مجدد سپاسگزارم.

parisaa23 : 1391/07/22

سلام خسته نباشید.اقای فرازمند من تئوری رو که میخونم یادم مره شما که تونستین خوب بزنید این درس چطور خوندین؟برنامتون چطور بود؟

فرازمند به بهار : 1391/07/25

سلام. من کتاب پارسه 88 را ندیدم و نمیدونم محتویاتش چیه چون کتابی که ما داشتیم دو جلدی بود. از کتاب تست های پرچ غافل نشید. حتما اونجاهایی را که خوندید با اون کتاب تست بزنید و مرور کنید. کتاب ماهان هم خوب هست. کتاب دکتر سعادت و رفتار رضائیان هم منابع مهم هستند. من رو تست پرچ تاکید میکنم. ولی بسته به برنامه زمانبندیتون بهتر میشه راهنمایی کرد. موفق باشید

فرازمند به parisa23 : 1391/07/25

سلام. من هر روز تئوری میخوندم حداقل یک ساعت. سعی کردم همیشه درگیرش باشم و همین موضوع باعث شد که مطالبش همیشه در ذهنم باشه. البته در مورد کنکور 91 باید یه کم با تاکتیک کار میکرد.

parisaa23 : 1391/08/01

سلام ممنون بابت راهنماییتون.اقای فرازمند من تا هفته دوم ابان کتابا رو یه دور میخونم البته جز تئوری و زبان.حالا دوستام میگن خیلی دیر دور اولم تموم میشه میگن تا 3 یا 4 دور نزنی مسلط نمیشی.الان به نظرتون من خیلی عقب هستم؟با توجه به اینکه اقتصاد و تحقیق نیاز به تمرین زیادم داره و من 155 ابان تازه تموم میکنم

فرازمند به parisa23 : 1391/08/01

سلام خواهش میکنم. نه اصلا عقب نیستید. شما راهی را شروع کردید و الان برای رسیدن به هدف راهی جز تمام کردن این راه ندارید. یک پایان موفق. پس باور داشته باشید که میتونید و اصلا عقب نیستید. مطمئن باشید خیلی ها از ناامیدی شما نهایت استفاده را خواهند کرد. پس نگران نباشید

parisaa23 : 1391/08/02

سلام مرسی.من مشکلم اینه دیگه خیلی زود استرس میگیرم.راستی من هنوز تئوری نخوندم من اگه بتونم ای رو شروع کنم واسه بقیه دیگه مشکلی ندارم اصلا نمیتونم حفظش کنم چند صفحه رو که میخونم باز یادم میره و دیگه نمیخونم.اگه روزی 1 ساعت وقت بزارم 3 صفحه میخونم.به نظرتون بی خیالش بشم؟

فرهادی : 1391/08/02

سلام اقای فرازمند من امسال ازمونهای پارسه رو امتحان میدم میخواستم ببینم رتبه شما پارسال تو ازمونا در چه حدودی بوده ؟؟ با توجه یه اینکه جامعه اماری پارسه انقد کمه 550 نفره امسال .بعد شما اصلا با زمانبندی پارسه جلو نمیرفتید کلا جلو بودید؟ من اگه یا پارسه برم جلو یعنی خیلی عقبم؟؟

فرازمند به parisa23 : 1391/08/02

سلام. آزمون آزمایشی میدید؟ نتیجش چطوری بود؟ سعی کنید با زدن تست های زیاد بر استرستون غلبه کنید. نذارید اسیرتون کنه. برای تئوری این مشکل برای همه هست. اصلا بیخیال هیچ درسی نشید! تا جایی که میتونید تلاش کنید براش به خصوص تئوری. فلش کارت های DLM میتونه بهتون اعتماد به نفس بده. خیلی روی یک مطلب نمونید که حتما همون لحظه حفظش کنید. سریع بخونید، خلاصه برداری کنید. کتاب های جامعو بخونید حتما تست های پرچو بزنید. سعی کنید خودتونو در یک دور رقابتی قرار بدید که نباید لحظه ای مکث و تعلل کرد. نباید نا امید شد. وظیفه شما تلاش در راهیه که جلوتون هست

parisaa23 : 1391/08/02

سلام خسته نباشین اقای فرازمند.من فقط گفتم ازمونای جامع رو بدم من ریاضی امار اصلا مشکل ندارم اما از تابستون زبان تئوری رو شرکت نکردم .پرچ رو هم دارم داداشم از اصفهان هر چی کتاب خاستم گرفت ولی من کلا درسای حفظ کردنیم خوب نیست.به امید اینکه تهران قبول شم شروع کردم اما من الان 2 تا درس مهم که ضریب 3 داره رو نمیدونم ...راستی ازمونای ازمایشی شرکت میکردی؟

فرازمند به فرهادی : 1391/08/02

سلام. من تو آزمون های پارسه هم 5 داشتم هم 40 50. ولی چندبار همین رتبه کنکورمو آوردم. هیچ رابطه قاعده مندی بین رتبه پارسه و کنکور وجود نداره. تو آزمون های آزمایشی باید دنبال چیزهای دیگه بود. من یه سری از درسهای مهمو با پارسه مرور کردم و بعضی دیگرو با پارسه خوندم. برنامه پارسه برنامه معقول و منطقی هستش و اصلا استرس عقب یا جلو بودن را نداشته باشید. موفق باشید

فرازمند به parisa23 : 1391/08/04

سلام. آره تو متن مصاحبه در مورد آزمون های آزمایشی گفتم.با توجه به اینکه اولین باره در کنکور ارشد شرکت می کنید دفعتا در آزمون های جامع شرکت نکنید چون ممکنه به یه مشکلی پی ببرید و فرصت برطرف کردنشو نداشته باشید.مثلا در مورد ریاضی منم تصور می کردم خیلی راحت به درصدای بالا میرسم ولی تو آزمون های آزمایشی متوجه شدم واقعا سوالات به زمان کنکور زیاده. در مورد درسای حفظ کردنی هم مطمئنا خیلی ها مثل شما مشکل دارند ولی با به تعویق انداختن مطالعه این درسا فقط به خودتون استرس میدید. به نظر من شروع کنید و با هر سطحی از بازدهی به کارتون ادامه بدید. شما در این مرحله راهی پیش رو دارید که باید تلاش کنید به بهترین شکل و با نهایت تلاش به خواستتون برسید. باور داشته باشید که لایق بهترینها هستید.

مجید : 1391/08/04

با سلام و خسته نباشید به شما...می خواستم بپرسم برای درس زبان خوندن 504 واجبه؟به نظر شما کتابش رو تهیه کنم بهتره یا فلش کارشو ؟ ممنون میشم راهنماییم کنید..اگه لطف کنید بگید کدوم مترجم و ناشر بهتره لطف بزرگی کردید.....با تشکر

فرازمند به مجید : 1391/08/05

سلام. آره خوندنش واجبه. کتابش بهتره ولی چون یادگیریش نیاز به تکرار داره داشتن فلش کارتش خالی از لطف نیست برای مرور. کتاب های موجود در بازار خیلی باهم تفاوت ندارند ولی به نسخه های انتشارات معتبر مثل جنگل میشه بیشتر اعتماد کرد. موفق باشید

parisaa23 : 1391/08/05

سلام مرسی از راهنماییتون.اشتباهی بود که از تابستون کردم و همش وقتم به خاطر علاقم به ریاضیم رو همین درس رفت.الانم اخه دیگه کاری نمیشه کرد تو این فرصت کم تا کنکور.من درصد ریاضی شما رو دیدم تعجب کردم با توجه به اینکه دانشگاه قزوین هم...اتفاقا همون موقع گفتم احتمال کم اوردن وقت تو ریاضی هست.اقای فرازمند به نظر شما اگه تو این فرصت تئوری بخونم اصلا تاثیر داره؟من 1ساعت میخونمش کلافه میشم.

فرازمند به parisa23 : 1391/08/05

سلام. من قصدم این بود که هیپچ درسی را سفید نذارم. از دوستانم هستند که تئوری کم زدند یا یک درسو سفید گذاشتند ولی ریاضی و زبان را خیلی خوب زدند. به هرحال اگر برای ریاضی خوب کار کردید جای امیدواری زیاد هستش. اولا که فرصت کم نیست. شما هرچه در توان دارید برای تئوری بذارید تا به یک حد نرمال برسید تا میانگین درصدتون خراب نشه. ولی حتما سعی کنید شرایط آزمونو برای خودتونو درست کنید و تو اون بازه زمانی مهارت های خودتونو محک بزنید. موفق باشید

بهار : 1391/08/16

سلام اساتید وبعضی از دوستانم میگن چون کارشناسیم مهندسی نرم افزار بوده بهتره همون رو ادامه بدم آخه واسه پذیرش دکترا به مشکل بر میخورم وکلی نا امیدم کردن که فایده نداره که بخوام مدیریت امتحان بدم ومن با دلی نا امید ارشد مدیریت ثبت نام کردم میخواستم اگه امکان داره صحت این رو مطلع شم وشما هم بهم روحیه بدین هم راهنماییم کنین "خدایی" خیلی دلم گرفته.

فرازمند به بهار : 1391/08/17

سلام. این که درست نیست از پیش بگن که این راه درست نیست یا نتیجه ای نداره. بالاخره در هر مسیری هم نمونه های موفق هست هم ناموفق. این موضوع هم بستگی به شرایط شما و هدفتون داره. نمیشه یک نسخه براش پیچید که اینجوری موفقیت حاصل میشه.ابزاری میشه به خدمت گرفت برای موفقیت. ناامید نباشید. من نمیدونم رشته کارشناسی شما چه مشکلی میتونه برای دکترا ایجاد کنه!؟ من همچین رابطه ای ندیدم تا الان. به اضافه این نکته که بعنوان مثال دانشگاه تهران با توجه به این که این رشته مقطع کارشناسی نداره برای تعیین پیش نیازهای دوره ارشد رشته مهندسی کامپیوترو در کنار مدیریت به عنوان رشته نیمه مرتبط تشخیص داده و بقیه رشته ها غیر مرتبط! همین نکته نشون میده که همون قدر که مدیریت به این گرایش نزدیکه ، کامپیوترم نزدیکه و این میتونه یک امید برای تلاش در این مسیر باشه. موفق باشید

بهار : 1391/09/09

sلام جناب فرازمند من همینجور که گفتم تغییر رشته ای هستم ومتاسفانه نشد کلاس پژوهش برم با فصل سیمپلکس فدوی مشکل دارم نمیدونم بی خیال پژوهش بشم یا نه؟ فصلای بعدی به این فصل مرتبطه؟ چی کار کنم تو این وقت کم ؟ من بازاریابی رو خوندم ومبانی رضاییان الوانی وهمچنین رفتار رضاییان ورفتار افجه +نیمی از کتاب تست وخلاصه تیوری ماهان وتافل اقتصادم 4 فصل ریاضی 2 فصل ومالی روهم فصلای مهم رو خوندم تقریبا از نظر شما تو این 2ماه رو چه چیزایی تمرکز کنم؟

سجاد : 1391/09/11

سلام بنظر شما من برای مدیریت گرایش دولتی إمتحان بدم و مدیریت اجرایی هم میتونم مثه شما رتبه دو رقمی بیارم؟ شما چطور نخونده رتبه آوردین توی کنکور اجرایی!؟بدون تست و کنکور آزمایشی إجرایی و زدین؟

فرازمند به بهار : 1391/09/11

سلام. سیمپلکس فصل مهمیه و باید بهش رسیدگی کنید. به آموزشگاه ها سر بزنید شاید بتونید به این مبحث کلاسشون برسید. یا بعضی جاها جمع بندی دارند با اونا مشکل را مطرح کنید. ولی ازش نگذرید.سعی کنید در مدت ۲ماه مطالب مهم تر را همراه با زدن تست مرور کنید. پژوهش، ریاضی، زبان و تئوری اولویت شما باشه. سعی کنید بیشتر به تست زدن بپردازید. موفق باشید.

فرازمند به سجاد : 1391/09/11

سلام. این شانسو دارید چون تئوری میخونید و میتونید به دانش مسائل روزم برسید. زبان هم که در همون سطح مدیریته. من به GMAT علاقه داشتم از قبل. شما هم اگر بتونید با علاقه به این درس برسید میتونید از پسش بربیاید. مهم اینکه ازش فرار نکنید و باهاش درگیر بشید. زبان فارسی هم البته من خیلی خوب نزدم ولی با زدن چند مجموعه تست میتونید به این درس برسید، من صرفا از دانسته های قبلیم استفاده کردم. موفق باشید.

فرهادی : 1391/09/16

سلام اقای فرازمند نمیدونید امسال تا چه رتبه ای it قبول میشه روزانه دانشگاههای تهران حتی علامه؟؟؟؟؟؟

فرازمند به فرهادی : 1391/09/17

سلام آمار قبولی های هر سال در همین سایت مدیر موجوده. دانشگاه علامه به خاطر سیاست های جدیدش با بقیه دانشگاه ها فاصله گرفته. اگر همین سال گذشته رو نگاه کنید متوجه خواهید شد. 100 نفر اول، تهران، مدرس و بهشتی قبول میشن. ولی فکر میکنم تا 300 هم شانس قبولی علامه رو داشته باشه.

فرهادی : 1391/09/17

روزانه تا 100 قبول میشه؟؟؟

فرازمند به فرهادی : 1391/09/18

به خاطر هم پوشانی گرایش های مدیریت، اتفاق عجیبی نیست. سال 91 با رتبه 99 روزانه شهید بهشتی قبول شده. http://www.modir.ir/arshad/rm9110.aspx . هم پوشانی یعنی اینکه رتبه 10 بازرگانی ممکنه 12 فناوری باشه و بره بازرگانی پس پس 12 فناوری نداریم جایی از این گرایش اشغال نمیکنه. به همین نسبت و با توجه به اینکه علاقه به این گرایش در بین مدیریتی های کمتره این احتمال هر ساله وجود داره و آمار هم اینو نشون میده.

ترنم : 1391/11/17

سلام.جناب فرازمند من در رشته ی مهندسی کامپیوتر نرم درس خوانده ام و به رشته ی فناوری اطلاعات علاقه دارم اما نمیدانم فرق رشته ی مدیریت با مهندسی آن چیست؟و با توجه به این که در کنکور مدیریت از رشته های زیادی شرکت میکنند میخواهم بدانم شانس قبولی در کدام بیشتر است؟در کنکور آزاد نمیدانم کدام را بزنم و بخوانم کنم!

فرازمند به ترنم : 1391/11/19

سلام. در رشته مدیریت فناوری اطلاعات، بیشتر مفاهیم مدیریتی و کمتر فنی است. شما با درس هایی مثل مدیریت منابع و پروژه و اطلاعات و استراتژی روبرو هستید ولی در مهندسی قالب درس ها فنی است. هر کدام جذابیت های خاص خودشونو دارند.شانس قبولی در هر دو رشته بستگی به تلاش شما داره.در کنکور سراسری مدیریت متناسب با شرکت کننده ها ظرفیت بیشتری دارد و در مهندسی نیز به همین نسبت شرکت کننده کمتر و ظرفیت کمتر. به نظرم اساس انتخاب را بر علاقه بذارید نه شانس انتخاب چون اگر علاقه نداشته باشید ضرر می کنید چون بحث ها تخصصی تر میشن. برای کنکور آزاد برای مدیریت فناوری کار سخت تر خواهد بود چون ظرفیت بسیار محدود است ولی به همان نسبت متقاضی در این گرایش کمتر است.

زهرا : 1391/12/17

سلام من در رشته ی مهندسی کامپیوتر نرم افزار درس خوانده ام و امسال هم کنکور همین رشته شرکت کردم ولی با تحقیقاتی که انجام دادم به این نتیجه رسیدم که سال دیگه در رشته مدیریت فناوری اطلاعات شرکت کنم. به نظر شما من برای هر درسی چه کتاب ها و جزواتی تهیه کنم؟(می خواهم از پایه شروع کنم) به نظر شما برای اقتصاد خرد و کلان کلاس کنکور برم؟چه موسسه ای را پیشنهاد می کنید؟ با آرزوی موفقیت

فرازمند به زهرا : 1391/12/19

سلام. در مورد کتاب ها و جزوات که راهنمایی سایت مدیر کامل هستش و تمام موارد مورد نیاز چه از پایه و چه برای جمع بندی ذکر شده. برای اقتصاد هم منابع خوبی هستش. اینکه کلاس برید یا نه بستگی به وقت و برنامه ریزی شما داره. اگر فرصت برای خواندن منابع دارید نیازی به کلاس نیست. در مورد موسسه هم به عملکرد سال قبل و اساتید باید توجه کرد. هر سال اساتید و کلاس ها متفاوت هستند. موفق باشید

زهرا : 1391/12/22

سلام. لطف می کنید درباره بازار کار رشته مدیریت فناوری اطلاعات در ایران بگویید. شما خودتون از اینکه تغییر رشته دادید و ارشد همون نرم افزار نخوندید راضی هستید؟

فرازمند به زهرا : 1391/12/22

سلام. مدیریت IT در ایران بازار بالقوه ای داره که رفتن به سمتش و تبدیلش به بالفعل شاید سخت تر از مهندسی نرم افزار باشه ولی واسه من جذابیت داره. البته در ارشد 4 گرایش داره که بازار هر کدوم متفاوته و حتی ماهیت درس ها و حوزه های کاری متفاوتی دارند. طبیعتا گستره بازارکاری مهندسی نرم افزار را نداره. در مورد گرایش های ارشد و تخصص هاش بیشتر اطلاع پیدا کنید و با دید بهتری بیاید سمتش.

علی صالحی : 1392/03/05

سلام و خسته نباشید،آقای فرازمند،من رشته ام علوم کامپیوتره،هم به مسائل ریاضی اشراف دارم هم به مساول کامپیوتری،علاقم هم به کامپیوتر شدیدتره اما به علت چارت نامناسب علوم کامپیوتر در ایران شدیدا از ریاضی زده شدم،برای همین می خوام به مدیریت روی بیارم و چون با کامپیوتر سر و کار دارم،گرایش فناوری اطلاعات رو مد نظر قرار دادم،در شاخه سیستم های اطلاعاتی پیشرفته،حالا سوال من اینه،آیا این گرایش و شاخه با پایگاه های داده سر و کار داره؟ و میشه ازش به یک شغل نسبتا اکتیو و نه کاملا مدیریت و پشت میز نشینی رسید یا نه؟ مثل مسئول انفورماتیک یک سازمان یا مدیر بخش اطلاعات و پایگاه داده های یک شرکت؟ میدونین،میخوام میدیریت رو داشته باشم اما از کامپیوتر و فعالیت هایی که میشه تو شاخه های فراوانش انجام داد جا نمونم

فرازمند به علی صالحی : 1392/03/30

سلام. ممنون. مدیریت فناوری اطلاعات در دانشگاه های مختلف رویه های متفاوتی داره. حتی عنوان درس ها نیز با هم متفاوته. بنابراین نمیشه یه نظر کلی داد که اگر گرایش مدیریت سیستم های اطلاعاتی پیشرفته بخونید به هدفتون میرسید یا نه. نکته ای که مهمه اینه که مدیریت فناوری اطلاعات حداقل در یک سال اول کاملا فضای مدیریتی داره و خیلی کم به مباحث فنی اشاره میشه. حتی درس هایی که عناوین فنی دارند با رویکرد مدیریتی تدریس می شوند. نکته دیگه ای که باید در نظر بگیرید اینه که دوستانی که با شما هم دوره خواهند شد ممکنه با شما هم نظر نباشند و ممکنه حتی گرایش شما تشکیل نشه. پس بهتره دید کلی تری داشته باشید نسبت به این رشته و با شناخت تمام جوانب تصمیم بگیرید و صرفا با دونستن یک اسم سیستم های اطلاعاتی پیشرفته به این سمت نیاید. کارشناسی ارشد جای آزمون و خطا نیست. توصیه می کنم که چارت درسی این رشته و در صورت امکان سیلابس درس ها را در دانشگاه های مختلف نگاهی بیندازید. موفق باشید

سارا 112 : 1392/03/30

سلام رشته کارشناسی من IT بوده و امسال فارغ التحصیل شدم . خیلی واسم مهمه که حتما به دانشگاه های برتر تهران راه پیدا کنم. اول اینکه چون من به یک سری دروس مثل ساختمان داده و طراحی الگوریتم و.. در رشته آیتی علاقه ای ندارم ولی حوزه های کاری مثل شبکه و طراحی وب رو دوس دارم . و دوم اینکه چون به نظرم کنکور آیتی خیلی سخته و دسترسی به دانشگاه های برتر برام سخته و من به دروس مدیریتی که داشتیم علاقه زیادی دارم میخوام رشته مدیریت آیتی رو انتخاب کنم . من فکر میکنم رشته کامپیوتر اینجوریه که هر چقدر هم درس بخونی اگه کار و فن بلد نباشی علم تئوری در این رشته اصلا بدرد نمیخوره ، تصمیم گرفتم خودم رو در حوزه شبکه قوی کنم تا بتونم کار کنم و رشته مدیریت رو انتخاب کنم تا راحت تر بتونم دکتری بگیرم و در دانشگاه تدریس کنم . میخوام بدونم رشته کامپیوتر اینجوری هست که سطح شغلم به میزان مدرک وابسته باشه یا نه فقط به تخصصه؟؟ اگه ارشد مدیریت آیتی بخونم و شغل متناسب با کامپیوتر داشته باشم برای مدرک ارشد مدیریتم ارزشی قائل میشن یا نه مثل یک لیسانس هستم؟البته من به شغل های مدیریت هم علاقه زیادی دارم .(البته اگه حالته بازاریابی نباشه :) ) اصلا گرایش بدرد بخوری هست که روش وقت بذارم ؟لطفا جواب بدید خیلی ممنونم

سارا : 1392/03/31

آقای فرازمند اینجوری که شما میگین ارشد جای آزمون و خطا نیست من واقعا ترسیدم .. یعنی چی؟؟؟ من خیلی میترسم ارشد مدیریت بخونم و بعد یک مدرک بی ارزش باشه که نتونم باهاش کاری انجام بدم ... من فقط میدونم که بعد از خوندن درس تئوری مدیریت فهمیدم خیلی به این رشته علاقه دارم ولی همه بهم میگن لیانس مهندسی آیتی رو با مدرک مدیریتی عوض نکن، خواهش میکنم کمکم کنییییییید!!!!!

فرازمند به سارا۱۱۲ : 1392/04/02

سلام. ۱ - در حوزه آکادمیک مسیری که پیش روی شماست بعضی جنبه هاش ممکنه برای شما خوشایند نباشه پس بخاطر بود یا نبود ۲ تا درس تصمیم گیری نکنید. ۲- درس هایی مثل شبکه و طراحی وب در مدیریت IT‌جایی ندارند. ۳- مدیریت IT به دلیل ظرفیت کم و محدودیت دانشگاه به مراتب قبولی سخت تره. ۴- منظور شما از علاقه به دروس مدیریتی چیه؟ با سیلابس مدیریت IT آشنایی دارید؟ ۵- در هررشته ای تئوری فایده ای نداره! شبکه هم که فنیه و تئوری نیست!‌منظورتون از این بخش متوجه نشدم که چون فن بلد نباشی فایده ای نداره پس میخواید برید سرغ شبکه؟! مدرک مدیریت بگیرید؟ تدریس؟! من این موارد در کنار هم را متوجه نمیشم! دقیقا هدفتون چیه؟ تدریس؟ ۶- هر رشته ای کارکردن توش به تخصصه!‌مدیریت هم اینجوریه! ۷- ارزش قائل شدن برای مدرک باز هم به تخصص شما بستگی داره!‌مدرک خالی که هیچ جا ارزش نداره! ۸- منظورتون از شغل مدیریتی چیه؟ پشت میز نشستن؟ فقط نظر و دستور دادن؟ منظورتون اینکه دست به کار نباشید؟ نمیخواید فنی باشید؟ توصیه میکنم نگاهی به درس های مدیریت IT‌در دانشگاه های ایران بیندازید. به نظر نمیاد که علاقه و خوندن چند درس مدیریتی شما را به شغل مدیریتی خوب برسونه. شاید نهایت مدرس خوب تربیت کنه. نکته اول تعیین هدفه. موفق باشید

فرازمند به سارا : 1392/04/02

سلام. من قصدم ترسوندن نیست. چون ارشد دو ساله بهتره که تصمیم بادقت بیشتری در موردش گرفته بشه چون مثل کارشناسی نمیشه گفت که حالا خوشم نیومد برم یه چیز دیگه بخونم! چون هم کار بیشتری میبره هم مباحث سنگین تره. لطفا با خوندن یه درس تصمیم نگیرید. به آینده هم فکر کنید. درس هایی که قراره تو ارشد بخونیدم نگاه کنید! شما هر رشته ای بخونید باید کاربلد باشید. یقینا با خوندن چندتا درس به شما پست مدیریتی نمیدن. مهندسی و مدیریتی هر کدوم مزایا و معایبی داره. قاعده کلی نداره. بستگی به علاقه و انگیزه و هدفگذاری شما داره. شاید برای الان ایران به نظر برسه که مهندس زودتر بتونه کار پیداکنه ولی مدیریت هم اگر کاربلد باشید جای کار زیاد داره. موفق باشید

سارا : 1392/04/02

چرا جواب نمی دییییییین؟ :((

سارا 112 : 1392/04/03

منظورم اینه : من با یکی از دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی که مدیریت آیتی خونده بود و درسش رو تموم کرده بود صحبت کردم بهم گفت برای مدیریت آیتی هیچ کاری توی ایران نیست و اگر فکر میکنی کارهای پژوهشی رو دوس داری بیا این رشته رو بخون تا برای دکتری ادامه تحصیل بدی و بتونی در دانشگاه ها تدریس کنی چون کار بازاری پیدا نمیکنی واسش و اگه بخوای کار کنی باید از همون مدرک کامپیوترت استفاده کنی... و اصلا در ایران جایگاه مدیریت آیتی رو نمیدونن... برای همین مثل اینه که فقط یه مدرک گرفتی!! 2- منظورم از کار شبکه رو اشتباه متوجه شدین ... خب حرفتون درسته کار شبکه فنیه دیگه .. من اصلا با کار فنی مشکلی ندارم اتفاقا علاقه دارم. و کاملا هم میدونم که در مدیریت آیتی این دروس وجود نداره سیلابس های درسی رو دیدم. 3- واقعا فکر میکنین قبولی در رشته آیتی نسبت به مدیریت آیتی برای دانشگاه های تهران راحت تره؟؟ من به نظرم میاد کنکور آیتی سخت تره و درسهاش هم مشکل تره؟

فرازمند به سارا۱۱۲ : 1392/04/04

خروجی هر دانشگاه (‌در مقطع ارشد)‌با دانشگاه دیگه فرق داره. عده زیادی از دوستان با همین دید میان سمت ارشد. بعضی گرایش های مدیریت آی تی در ارشد کاملا انتزاعی هستند ولی اگر دنبال کار باشید، جای کار داره. ۲- منظورتون از کار پس توضیح بدید تا منم متوجه بشم. ۳- چون هر دو کنکور را تجربه کردم بنظرم کنکور آی تی برای بچه های فنی راحت تر از مدیریته. من به این علاقه داشتم اومدم مدیریت زدم.

مهسا : 1392/04/06

سلام من از رشته کامپیوتر میخوام ارشد مدیریت آیتی شرکت کنم.. 1-نیاز هست که کلاس برم؟؟2-کدوم درس ها بیشتر نیاز به کلاس دارن؟؟3-اگه بخوام یک کلاس برم تئوری کلاس برم یا تحقیق در عملیات؟؟4- برای رتبه های بالا باید از الان شروع کنم؟

مهسا : 1392/04/06

من دوسوال دیگه هم دارم لطفا کمکم کنید .. 1- من در شهرستان (مازندران) زندگی میکنم و چون فکر میکنم کلاسهای تهران خیلی متفاوت است تصمیم داشتم از کلاسهای ارشد تهران را استفاده کنم .. به نظر شما اینکار من اشتباه است و رفت و آمد هر هفته به تهران باعث میشه خیلی از وقتم هدر برود ؟؟ 2-مهلت ثبت نام کلاس ها تمام شده و من خیلی نگران هستم که نمیتوانم از کلاسهای تابستان استفاده کنم ، کدام یک از موسسات برای کلاس تحقیق در عملیات خوب است؟ خانوم عارفه فدوی در کدام موسسه تدریس میکنند؟ متشکرم

فرازمند به مهسا : 1392/04/06

سلام . تمامی سوالاتی که پرسیدید بستگی به توانایی شما داره. بهتره اینکه خودتون شروع کنید و یه محکی خودتونو بزنید نقاط ضعف و قوت خودتون بشناسید! به صورت پیش فرض اینجوری نیست که اگر از کامپیوتر دارید میاید این سمتی پس حتما فلان درس به کلاس نیاز دارید! من خودم اواخر تابستون به خاطر مشکل در یکی از مباحث تحقیق در عملیات کلاس رفتم و مشکلی با بقیه مباحث نداشتم و بیشتر زمان کلاسم تست حل کردم! نگران نباشید که اگر کلاس فرصتش تموم شده پس شما شانس بزرگی از دست دادید! اصلا اینجوری نیست! از برنامه امسال خانم فدوی اطلاعی ندارم. ولی توصیه میکنم شما شروع کنید ، نگاهی به محتوا و جنس درسا بیندازید اگر مشکل جدی در فهم مطلب داشتید سراغ کلاس برید! کلاس به خودی خود معجزه ای برای قبولی نمیکنه و بعضا وقت شما را هم هدر میده موفق باشید

مهسا : 1392/04/06

خیلی ممنونم که جواب دادین . میشه بهم بگین من با چه برنامه ای باید پیش برم که تا آخر تابستون یک دور تموم کنم؟ مثلا تا آخر تیر باید مدیریت الوانی تموم بشه و بعد برم سراغ کتابهای رضاییان هر ماه یک کتاب تموم بشه؟؟من خیلی ازین کنکور میترسم .. چون همه بهم میگن مدیریت شرکت نکن و من بخاطر علاقم اصرار دارم شرکت کنم ولی برای ظرفیت کمی که داره میترسم قبول نشم.

فرازمند به مهسا : 1392/04/07

اول از همه اینکه ترس بذارید کنار! با ترس شروع کنید نتیجه جالب نخواهد بود! شما یه توانایی دارید و یه هدف و قصد دارید نهایت توانتون برای رسیدن به هدف بکار بگیرید و برای اینکه فردا پیش وجدان خودتون راحت باشید راهی جز این ندارید! پس با اعتماد به نفس شروع کنید و منتطر حرف و نظر بقیه نباشید! خودتون مقید به تاریخ مشخص برای تموم کردن کتابا نکنید! برای اینکه بتونید برنامه خوبی داشته باشید شروع کار با تمام توان پیش برید تا ببینید خوندن منابع چقدر زمان بره و حدود دستتون بیاد بعد برنامه ریزی کنید. توصیه میکنم حتما آزمون آزمایشی شرکت کنید چون به برنامه ریزیتون کمک می کنه. تا آخر تابستون سعی کنید منابعی که ضریب 2 و 3 دارند حداقل بخش زیادیش تموم بشه ( یک دور) . ولی اگر اینم محقق نشد باز جای نگرانی نیست چون حدود 4 ماه از اول مهر باز وقت دارید. موفق باشید

sara : 1392/04/07

ُسلام اقای فرازمند.من میخوام شروع به خوندن دروس مدیرت صنعتی کنم.به نظرتون تو تابستون چه کتاب هایی رو بخونم و از طرفی هم اگر از مهر ازمون ها رو شرکت کردم برای دروسی که تابستون نخوندمشون طبق برنامه با کمبود وقت مواجه نشم؟و سئوال دوم اینکه تئوری با خوندن چه کتاب هایی شروع کنم ؟

sara : 1392/04/07

ُسلام اقای فرازمند.من میخوام شروع به خوندن دروس مدیرت صنعتی کنم.به نظرتون تو تابستون چه کتاب هایی رو بخونم و از طرفی هم اگر از مهر ازمون ها رو شرکت کردم برای دروسی که تابستون نخوندمشون طبق برنامه با کمبود وقت مواجه نشم؟و سئوال دوم اینکه تئوری با خوندن چه کتاب هایی شروع کنم ؟

farazmand be sara : 1392/04/08

سلام. بستگی به زمینه شما داره که چقدر با درس های مدیریتی آشنا هستید. ولی اگر نگاهی به همه درس ها داشته باشید خوبه چون مشخص میشه اگر در درسی مشکل دارید باید وقت بیشتری تو برنامه ها براش بذارید. موردهایی بوده که حتی از مهر شروع کردن ولی با کمبود وقت مواجه نشدن. همه چی به برنامه شما بستگی داره. بهتره در تابستون منابع اصلی ( حداقل۳تا) برای تئوری بخونید. هرکتاب جمعبندی ای باشه بعد از منابع اصلی برای مرور. موفق باشید

sara : 1392/04/08

سلام آقای فرازمند شما همیشه در این قسمت مشاوره میدید؟ آخه یک سری از رتبه های برتر دیگه جواب نمیدن..امکان داره تا اگر در طول سال مشاوره خواستیم ازتون کمک بگیریم؟

farazmand be sara : 1392/04/10

سلام. من معمولا به پروفایل سایت هایی که عضوم سر می زنم متناسب با وقتی که دارم. معمولا بی پاسخ نمیذارم شاید فقط کمی دیر بشه. با دوستان دیگه هم در ارتباط هستم معمولا فرصت نمیکنن یا یادشون رفته اینجا هنوز بازه برای سوال و جواب. موفق باشید

نیما : 1392/04/10

سلام 1-به نظر شما برای من که رشتم مدیریت نبوده اگر بخوام تحقیق در عملیات کلاس برم، کلاس آموزش استاد یگانه رو برم یا کلاس حل تمرین ایشون رو؟ آخه من اطلاعی از سبک این درس ندارم یکی بهم گفت درسش مباحثش جداست و حل تمرینش مباحث جداست. 2- تابستون که آزمون آزمایشی برگزار نمیشه با چه برنامه ای بخونیم؟ کدوم درس هارو بخونیم؟ شما تابستون چیجوری خوندی؟

فرازمند به نیما : 1392/04/11

سلام. ۱- اگر مسلط هستید نکته و تست بروید. اگر با درسش مشکل دارید از نکته و تست نتیجه ای نمی گیرید. جدا از هم نیستند. در دانشگاه ها مباحثی از این درس مطرح می شود که خیلی مستعد سوال تستی نیست . ولی در کلاس های کنکور مباحثی که در کنکور نمی آیند تدریس نمیشه. ۲- شما میتونید از جایی که میخواید از مهر آزمون بدهید برنامه بگیرید. تمام موسسات مشاور دارند که از الان فعال هستند.

saaaraa : 1392/04/13

salam aghaye farazmand be nazareton man eghtesade khord va kalan ro ham zaman ba ham bekhonam?va soale 2 inke tahghigh ro chetori bekhonam ke beshe darsade balaei bezanam miham ro in dars taarkoz konam ama dar zadane testa moshkel daram.shoma chetor khondin hame testha ro mizadin hamon bare aval k khondin?

بهار : 1392/04/13

سلام.ممکنه توضیح بدید این رشته چقدر با مهندسی IT در ارتباطه؟همیشه دوست داشتم رشته مهندسی IT بخونم اما وقتی دروس این رشته رو دیدم منصرف شدم!به نظرم خیلی بیچیده و خشک اومد.بعد از مهندسی IT انتخابم رشته های مدیریت بود که در رشته مدیریت بازرگانی قبول شدم و خیلی خوب تونستم با دروس این رشته ارتباط برقرار کنم.به نظر شما مدیریت IT رشته ای هست که من بتونم به موضوع موردعلاقه م برسم؟چون این رشته در ایران تقریبا جدیده هیچ تصّوری ازش ندارم.ممنون میشم راهنمائیم کنید.

farazmand be saaraa : 1392/04/14

سلام. اول اقتصاد کلان بعد اقتصاد خرد. همزمان خوندن این دو تا درس نتیجه خوبی نداره. برای تحقیق هم باید تست های زیادی حل کنید و حتی بعضی تست هایی که مشکل دارید چندبار بزنید. منم با یه بار خوندن قطعا نتونستم نتیجه خوبی بگیرم. باید بخونید، مرور کنید و تست بزنید. موفق باشید

فرازمند به بهار : 1392/04/14

سلام . مدیریت IT و مهندسی IT خیلی بهم ربطی ندارند. مهندسی زمینه فنی داره ولی مدیریت زمینه تئوری داره. حتی درس های متفاوتی از هم دارند. شاید بشه از مدیریت IT به کار فنی رسید ولی واقعیت هدف این رشته آموزش یک نیروی فنی نیست. بیشتر به جنبه های مدیریتی دنیای فناوری اطلاعات می پردازه. نگاه انداختن به درس های دوره ارشد این رشته ها میتونه بهتون کمک کنه. من نمیدونم موضوع مورد علاقه شما چیه. مدیریت IT رشته جدیدیه، جای کار داره ولی خیلی آینده واضح و روشنی مثل مدیریت بازرگانی نداره و تلاش بیشتری می طلبه. موفق باشید

saaaraa : 1392/04/15

salam.mamnon az rahnamaeiton.man ta akhare tabeston agar betonam taghriban 1dor bekhonam tahghigh ro, onvaght be nazareton mishe chizi yad gereft vaghti tekrar nashe?shoma ye barnamei bedin vase khondane tahghigh dar amaliat ba tavajoh b inke tonestin to in dars natijeye khobi begirid.n

farazmand be saaraa : 1392/04/15

سلام. من هر مبحث که میخوندم تست هاشو کامل میزدم(سراسری، آزاد، تالیفی) بعد تست های نکته دارو علامت میزدم. بعد نکاتشو یادداشت میکردم و خلاصه ای از هر مبحث. بعد دائم همین نکاتو تست ها رو چندبار دوره کردم. موفق باشید

بهار : 1392/04/15

سلام.ممنون از راهنماییتون.کمک بزرگی بود.چون رشته م ریاضی بوده،ناخودآگاه وقتی با این همه دروس تئوری مواجه شدم یکم برام سخت بود امّا به خاطر علاقه م خوب جلو رفتم.انتخاب مدیریت IT برای ارشد به این دلیله که یکم از فضای تئوری خارج بشم.فقط یکم!کمااینکه رشته مورد علاقه دوره دبیرستانم بوده.مطمئناٌ فضایی که در رشته های مهندسی وجود داره در رشته های مدیریت نیست،حتی به نظر من گرایش مدیریت بازرگانی در دوره کارشناسی از مدیریت صنعتی و کسب و کار و...تئوری تر است!به هر حال کمک بزگی کردید.چارت دروس رشته مدیریت IT و بازرگانی رو دیدم و مقایسه کردم.اما ممکنه بگید در چه گرایشی تحصیل می کنید؟این رشته گرایشهای زیادی داره اما دانشگاهها گرایش های محدودی رو ارائه می کنند.درسته؟

فرازمند به بهار : 1392/04/15

سلام . خواهش می کنم. گرایش من مدیریت منابع اطلاعاتی پیشرفته است. این رشته در هر دانشگاه به شکل متفاوتی ارائه میشه و حتی در یک دانشگاه در 2 سال پی در پی هم تفاوت هایی در دروسش دیده میشه. کمبود استاد متخصص و وارداتی بودن اکثر درس ها چالش های جدی این رشته هستند. یه نقطه قابل تامل نه تنها در مورد این رشته بلکه در مورد اکثر رشته های دانشگاهی وجود داره اینکه ذهنیت دانشجو قبل از ورود به دانشگاه با چیزی که بعدا با اون مواجه میشه متفاوته. این نکته ایه که به عینه دیدم؛ تصور قبل از کنکور از این رشته چیز دیگه ای بوده و چیزی که در مقابل دانشجو گذاشته شده دنیای دیگری بوده. قطع به یقین در سه گرایش معروف این رشته(تجارت الکترونیک، مدیریت دانش، مدیریت پروژه) درهیچ یک از دانشگاه های ایران هیچ بحث فنی به صورت جدی مطرح نمیشه و اگر مطلبی باشه در حد یک کارگاه یا کلاس فوق برنامه به اون پرداخته میشه. تنها گرایشی که شاید ربطی به بحث فنی داشته باشه گرایش مدیریت منابع اطلاعاتی پیشرفته باشه که اونم من فقط در دانشگاه تهران دیدم چندبار ارائه شده که اونم همیشه با مشکل استاد همراه بوده بطوریکه این دغدغه تا به امروز فرصت طراحی چارت درسی مناسب عنوان این گرایشو ازش گرفته + این گرایش طرفدار چندانی هم در بین مدیریتی ها نداره چون وادی بسیار بکر و دست نخورده ای در فضای آکادمیک مدیریت IT داره + مشابهت های جدی با مهندسی صنایع داره. امیدوارم که با هر دیدی که به این سمت اومدید موفق باشید.

بهار : 1392/04/16

سپاس از شما آقای فرازمند

مژگان : 1392/04/20

سلام آقای فرازمند.من توی انتخاب کتاب موندم .رشتم صنایعه یه لیست از کتابای خوب تهییه کردم .نمیدونم اونارو بخرم یا فقط از کتابای پارسه استفاده کنم لطفا کمکم کنید

فرازمند به مژگان : 1392/04/20

سلام . اول از همه اینکه دور خودتون با کتابای زیاد شلوغ نکنید. نکته بعد قطعا کتابای اصلی و منبع به کتابای پارسه ارجحیت دارند. کتابای پارسه برای زمانی خوبه که شما وقت کافی ندارید ، اونم نه همه کتاباش. موفق باشید

نیما : 1392/04/20

سلام میشه بهم بگین این برنامه خوبه یا نه: از روی برنامه آزمون ها میخونم .. هر 3هفته یک آزمون رو پوشش میدم این جوری انشالا تا 15 مهر همه ی دروس یک دور تمام میشه .. فقط میخوام اول اقتصادکلان رو تموم کنم بعد برم سراغ اقتصاد خرد. به نظر شما با توجه به اینکه رشته ام کامپیوتره و مدیریت نیستم این برنامه خوبه یا تموم کردن همه دروس در تابستان لازم نیست ؟حجمش زیاده برای تابستان؟

sara : 1392/04/20

سلام یکی از رتبه های برتر بهم گفتن برای مدیریت منابع رو هم زمان پیش ببرم بهتره و باعث پیوستگی مطالب میشه. من رشتم مدیریت نیست.. مثلا میخوام برای قسمت مفاهیم اولیه و کلیات مدیریت کتاب مدیریت الوانی و رضاییان رو هم زمان بخونم 1-آیا این کار خوبه؟؟ یا یکیرو تموم کنم بعد یکی دیگه؟2-کتابهای منابع به جز مبانی الوانی و مبانی رضاییان دیگه کدوم کتابهارو بخرم؟

phoenix : 1392/04/22

سلام. وقتتون به خیر. غیر از منابعی که برای تحقیق در عملیات معرفی کردین، نظرتون درباره ی کتاب آقای زاهدی سرشت چیه؟؟ ممنون

فرازمند به نیما : 1392/04/29

سلام. تمام کردن یک دور از درس های اصلی (‌ضریب بیش از یک) در تابستان میتونه کمک خوبی برای ادامه کار در پاییز باشه. اگر بتونید از تئوری منابع بیشتری را بخونید خیلی خوبه. بیشتر سعی کنید تا نقاط ضعف را در درس های اصلی شناسایی کنید و برای این درس ها برنامه مناسبی داشته باشید. تئوری، اقتصاد، تحقیق، زبان درسهای مهمی در بین مدیریتی ها حساب میشه. این نکته با این پیش فرضه که شما از پس ریاضی و آمار بر می آید. موفق باشید

فرازمند به sara : 1392/04/29

سلام. در مورد کنکور ممکنه هر کدوم از دوستان تجربه خاص خودشونو داشته باشند. نکته مهم اینه که شما از یه زمانی به بعد کار خودتونو شروع کنید و دنبال حرف جدید نباشید.منم با پیوستگی مطالب موافقم ولی با خوندن همزمان کتاب الوانی و رضاییان موافق نیستم. این دو کتاب از جهاتی هم پوشانی دارند. به نظرم اول کتاب رضاییان بعد کتاب الوانی. در مورد منابع مهم هم به راهنمایی سایت مدیر مراجعه کنید. موفق باشید

فرازمند به phoenix : 1392/04/29

سلام. من کتاب آقای زاهدی رو ندیدم و نظری در این مورد ندارم. موفق باشید

امیر حسین : 1392/05/01

سلام.ببخشید ی سوال داشتم من ترم 7 ادبیات انگلیسی هستم میخواستم ارشد مدیریت اجرایی بخونم درباره با درس جیمت سوال داشتم من در محاسبات کمی ضعیفم از چ منبعی میتونم استفاده کنم که درصدی خوبی در جیمت کسب کنم؟؟؟

فرازمند به امیرحسین : 1392/05/06

سلام متاسفانه در مورد منابع حضور ذهن ندارم. تنها کمکم اینه که توصیه کنم به حل تمرین های زیاد از روی کنکور سال های قبل و سوالات تالیفی. موفق باشید

saaaraa : 1392/05/07

salam aghaye farazmand man ye ghesmathaei az ketabe fadavi ro eshkal daram.ye ghesmati hast to ketbe fadavi rajebe mahdodiatha ke mahdodiate zaed va faal va moasero neshonmide va gofte agar noghtei dar mahdodiati sedgh nakard on mahdodiat zaed nist va faale ama to shekli k to hamon safhe avorde noghte behine dar mahdodiat sedgh mikone bazi jaha noghte behine mitone to mahdoditi ke moaser ham hast sedgh kone ama man to testa ham didam har noghtei k daghighan roye khat gharar ham dasht mahdodiate marbot b on ro zaed b hesab avorde chera?age rahnamaeim konid mamnon misham

likh : 1392/05/09

سلام 2تا سوال دارم ممنون میشم جواب بدین : 1- اگر تا آخر تابستان برای درس تئوری 3کتاب مبانی الوانی ، مبانی رضاییان و رفتارسازمانی رضاییان تمام شود مناسب است یا نه ؟ 2- من میخواهم قسمت های مرتبط کتاب ها را باهم بخونم، چون رشتم مدیریت نیست نمیدونم هر کدوم از کتاب ها چیجورین ، آیا سرفصل کتابهای مبانی و کتاب های رفتارسازمانی باهم مشترک هستن یا نه؟ مثلا مبانی الوانی و رضاییان رو باهم بخونم بعد که تمام شد برم سراغ رفتار سازمانی رضاییان؟

فرازمند به saaaraa : 1392/06/09

سلام . کتاب استاد فدوی الان در دسترسم نیست که باهاتون چک کنم. چه کمک دیگه ای از دستم برمیاد؟

فرازمند به likh : 1392/06/09

سلام . شما هرچه زودتر منابع اصلی را تموم کنید فرصت بیشتری برای دوره خواهید داشت ولی نباید کیفیت مطالعه فدای سرعت بشه. من توصیه نمی کنم همزمان بخونید. کتاب به کتاب پیش برید. موفق باشید

maryam : 1392/06/16

با عرض سلام و تبریک بینهایت بابت قبولی شما من تصمیم به خوندم گرفتم ولی نمیدونم از کجا و چه جوری شروع به خوندن کنم میخواستم در این زمینه منو راهنمایی کنید. یه سوال دیگه من در درس زبان بسیار مشکل دارم یعنی در حد صفر هستم ایا کار درستیه که براش وقت بزارم یا نه بطور کامل کنارش بزارم

فرازمند به maryam : 1392/06/17

سلام. ممنون. بستگی به زمان در نظرگرفته شما برای کنکور داره. یه سری کتاب باید بخونید با برنامه ریزی!‌کار پیچیده ای نیست. اصلا توصیه نمی کنم که زبان کنار بذارید. فلش کارت های ۵۰۴ بخونید.تست لغت بزنید و یه کتاب گرامر داشته باشی! تست زیاد بزنید حتی غلط!‌تست زیاد ببینید با پاسخ تشریحی!

م .ا : 1392/06/18

با سلام .... امیدوارم در بقیه مراحل زندگیتون هم همینطور موفق باشید . سوال من : من امسال مدیریت فناوری اطلاعات گرایش مدیریت منابع اطلاعاتی واحد علوم تحقیقات آزاد تهران قبول شدم . لیسانس مهندسی کامپیوتر نرم افزار دارم البته فارغ التحصیلسال 80 هستم . حدود 12 سال سابقه کار IT و شبکه در سازمانی دولتی دارم . و در ضمن متاهل و فرزندی کوچک هم دارم . اما امسال به توصیه دوستانم در کنکور ارشد شرکت کردم و به لطف خدا در این رشته پذیرفته شدم اممممممممممممممممممما مشکلم اینه که به شدت دچار استرس شدم ... به نظر شما با درنظر گرفتن جمیع شرایط ( شاغل بودن و تاهل ) درسهای این رشته خیلی سنگین نیست ؟؟؟؟ اگر از اول ترم هر شب 1-2 ساعت درس بخونم میتونم موفق باشم ..... ببخشید که سوالم متفاوته از موضوع بحث .... ولی واقعا" سردرگم شدم ... حتی برای رهایی از رفت و آمد به فکر انتقال از روزانه به مجازی هم افتادم ولی همه با من دعوا کردن .... راهنماییم میکنید ؟؟؟؟؟

maryam : 1392/06/19

سلام ، ممنون بابت پاسختون،من از امروز تصمیم به خوندن گرفتم میخواستم بپرسم با زمان محدودی که من دارم ایا خوندن منابع اصلی درسته یا اینکه به پکیجهای آموزشگاهها و جزوات خلاصه نویسی شده اکتفا کنم آیا با خوندن این جزوات میتوانم رتبه خوبیو کسب کنم؟در درس تئوری تنها خوندن فلش کارتهای dlm کافیست؟ ممنون میشم از راهنماییتون

فرازمند به maryam : 1392/06/19

سلام. اینم بستگی داره که رتبه خوب برای شما چیه؟ به هرحال تا بهمن ماه زمان زیادی دارید. می تونید برای درس های مهم منابع اصلی رو بخونید و برای درس های با ضریب پایین به جزوات خلاصه مراجعه کنید. قطعا برای تئوری هم DLM‌کافی نیست ولی میتونه تا حدی خیال شما رو از سوالات روتین و تکراری راحت کنه. موفق باشید

م.ا : 1392/06/19

ببخشید آقای فرازمند من را راهنمائی نمیکنید ؟؟؟؟؟ سوالم را 92/6/18 مطرح کردم !!!!

فرازمند به م.ا : 1392/06/20

سلام . عذرخواهی بابت تاخیر در جواب. تبریک میگم. امیدوارم موفق باشید. برنامه ریزی داشته باشید هیچ مشکلی نخواهید داشت. من هم همین شرایط را تجربه کردم. وقتی وارد فضای درس بشوید متوجه میشید که چطوری میتونید برنامه ریزی خوبی داشته باشید.

maryam : 1392/06/20

بازم سلام، ممنون از راهنماییتون،راجع به نحوه خوندن درس تئوری سوال داشتم میخواستم بدونم شما کل منابع را خوندید مثلا کل کتاب دکتر رضاییان رو مطالعه کردید یا بر اساس بودجه بندی که در کنکور داشته وقت خود را روی مباحث مهم اختصاص داده اید راجع به بقیه دروس هم همینطور، ممنون

فرازمند به maryam : 1392/06/22

سلام. من اول منابع اصلی رو خوندم بعد برای تست و جمع بندی رو مباحث مهم بیشتر وقت گذاشتم. من چون تغییر رشته ای بودم مجبور بودم منابع اصلی رو بخونم تا متوجه فضای درس ها بشم. موفق باشید

maryam : 1392/06/22

ممنون از راهنماییتون، به امید موفقیت های بیشتر برای شما

raziye : 1392/07/14

با عرض سلام و تبریک خدمت شما.من امسال شهریور درسم رو توی رشته مهندسی فناوری اطلاعات تموم کردم وقصد ادامه تحصیل دارم اما بین رشته ی خودم و مدیریت فناوری اطلاعات موندم علاقی خودم بیشتر روی مدیریت فناوری اطلاعات اما میترسم تئی این فرصت نتونم خودمو برسونم .به نظر شما الان دیر تیست برا شروع کردن و تغییر رشته؟تغییر رشته برام سخت نیست؟ قبولی توی کدوم رشته راحت تره؟ ممنون میشم اگه راهنماییم کنید

فرازمند به raziye : 1392/07/16

سلام. بستگی به وقت آزاد و برنامتون داره. الانم دیر نیست اگر برنامه مناسبی داشته باشید. تغییر رشته بستگی به پایه درسی شما داره و نمیشه گفت سخته یا نه. قبولی هر دو رشته سختی های خاص خودشو داره. توصیه میکنم با شناخت کامل و آگاهی از دروس و ظرفیت های آن ها اقدام به تغییر رشته نمایید. موفق باشید

raziye : 1392/07/29

سلام با تشکر از راهنماییتون. به نظر شما برای رشته مدیریت فناوری اطلاعات تو این فرصت باقی مونده منابع اصلی رو بخونم یا کتابای نکته و تست موسسه ها؟

فرازمند به raziye : 1392/08/02

سلام. فرصت دارید یه سری از منابع اصلی رو هم بخونید. کتاب های نکته و تست خوبی هم هست میتونید از اونا هم استفاده کنید که اسمشون تو سایت مدیر هست. من هر دوی این موسسه ها را تجربه کردم. فرق چندانی ندارند. هر کدوم یه سری معایب و مزایا دارند. اصولا تمام این موسسه ها فرق زیادی با هم ندارند. مهم اینه که شما برنامه برای درس خوندن داشته باشید.

maedeh : 1392/08/11

سلام وقت شما بخیر.چندتا سوال داشتم.ممنون میشم راهنماییم کنید.من دانشجوی ترم7 مهندسی فناوری اطلاعات هستم.این ترم15 واحد برداشتم از شهریور شروع کردم برای ارشد مدیریت بازرگانی یا آی تی.مدیریت عمومی الوانی رو خوندم و مدیریت عمومی رو تموم کردم با تستاش و رفتار رو شروع کردم ولی خیلی نگران فرار بودن مطالبم.الان که میخوام مرور کنم چطور مرور کنم؟ اقتصاد خردو از کتاب نظری تموم کردم الان سراغ2000تست خرد نظری برم یا برم سراغ اقتصاد کلان؟ زبان 504رو خوندم ولی پایه زبانم ضعیفه.نمیدونم برای تخصصی چکنم؟از ریاضی و مالی مباحث استراتژیک رو تعیین کردم ولی کمی از اون رو خوندم...برای تحقیق کلاس کنکور میرم...بازاریابی رو از3استاد وتست باهم پیش میرم الان فصل8هستم. خیلی نگرانم به درسام نرسم.چون رشته خودم نبوده دقیق تر میخونم ولی از فرار بودن مطالب خیلی نگرانم.معدل کلم17 هست.لطفا کمکم کنید چطور پیش برم؟ببخشید طولانی شد

عباس : 1393/02/27

سلام تبریک میگم من دانشجوی مدیریت سیستمهای اطلاعاتی هستم میخواستم دکتری مدیریت فناوری اطلاعات شرکت کنم ولی نمیدونم چه مهارتهایی بهتره کسب کنم لطفا راهنمایی کنید

خانم زحمتکش : 1393/05/11

سلام. لطفا کمکم کنید. من در حال حاضر دانشجوی ترم7ریاضیات کاربدها هستم و دوست دارم برای ارشد تغییر گرایش به مدیریت بدهم.اصلا کار درستی هست؟باید چی کار کنم و مهمترین منابعی که باید بخونم چیا هست؟ یعنی نمیخوام همه ی منابع رو بخونم. با توجه به این که زمان زیادی ندارم! لطفا جواب رو به ایمیلم بفرستید. ممنون.

تیری هانری همیشه محبوب : 1393/10/11

سلام استاد عزیز ممنون از جوابهای خوبی که به بچه ها میدی استفاده بردم سلامت باشی زیر سایه ی مرتضی علی (ع)

آزیتا : 1394/02/11

سلام آقای فرازمند ...من کارشناسی کامپیوتر دارم ولی به خاطر اینکه علاقه ای به این رشته ندارم میخوام ارشد مدیریت ای تی امتحان بدم...واقعیتش خیلی استرس دارم ....اول اینکه میترسم باز تصمیم اشتباهی گرفته باشم برخلاف اینکه به رشته مدیریت علاقه دارم و بهمون اندازه از کدنویسی فراریم میخواستم ببینم بنظر شما این تغییر رشته معقول هستش .؟؟؟و در واقع من میتونم با تلاشم و در کنارش دو تا ازدرسا رو کلاس رفتن خودمو با کسی که 4سال بیشتر از من این دروس رو خونده رقیب بدونم ....همه این مسائل باعث استرس من میشه....و متاسفانه این استرسم کلا باعث بی برنامگی و در واقع سر در گمی من شده... جناب فرازمند وضعیت بورس گرفتن توی این رشته چه جوریه ؟؟؟ممنون میشم اگه راهنماییم کنید ...موفق باشید

الهام : 1394/04/09

سلام وقتتون به خیر آقای فرازمند می خواستم بپرسم از شما برای ارشد سخت افزار هم می تونم سوال بپرسم و مشاوره بگیرم؟ خواهش می کنم کمکم کنید ..... باتشکر

مونا : 1394/08/12

سلام وقتتون بخیر بنده لیسانس مترجمی هستم و دوره ای مجتمع فنی را در طراحی و برنامه نویسی سایت تحت زبان .net گذروندم و الان مشغول طراحی و برنامه نویسی و تولید محتوا سایت هستم. میخواستم آیا رشته مدیریت آی تی مرتبط با کار من هست چون برای یافتن موقعیت بهتر به مدرک مرتبط با کارم احتیاج دارم. اگرهست چه شاخه ای؟ لطفا راهنماییم کنید

نام شما (ضروری)

ایمیل (ضروری)