شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 13,621
بازدید دیروز: 33,746
بازدید کل: 151,725,933
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 169
کاربران حاضر: 169
کدخبر: 7795 زمان ارسال: یکشنبه 01 مرداد 1391 - 21:53 تعداد بازدید: 13506
مصاحبه سایت مدیر با مهران کرمی فخرآبادی؛ رتبه 63 کنکور کارشناسی ارشد سال 1391 رشته مدیریت اجرایی

سایت مدیر به روال سالهای گذشته گفتگوهایی با نفرات برتر گرایشهای مختلف رشته مدیریت ترتیب داده است. در این بخش گفتگوی سایت مدیر با آقای مهران کرمی فخرآبادی رتبه 63 رشته مدیریت اجرایی کنکور کارشناسی ارشد سال 1391 را می خوانید.

ضمن تبریک به شما در ابتدا لطفا درصدهای خود در دروس مختلف کنکور و رتبه خود را بیان کنید؟
با سلام و تشکر از سایت modir.ir  . به لطف خدا رتبه 63 مدیریت اجرایی و 55 مدیریت شهری شدم.
درصدها : زبان 55.56 استعداد تحصیلی 40.83  دانش مسایل روز  40  تئوری مدیریت 28.89 زبان فارسی :40
 
رشته و دانشگاه محل تحصیل شما در مقطع لیسانس چه بوده است و با چه معدلی فارغ التحصیل شده اید؟
رشته مهندسی کامپیوتر گرایش سخت افزار از دانشگاه اصفهان با معدل 13.77
 
 
آیا در کلاسهای کنکور و آزمونهای آزمایشی موسسات آمادگی کنکور شرکت داشتید؟ این آزمونها و کلاسها را تا چه در موفقیت خود موثر می دانید؟ اگر در آزمونها شرکت داشتید معمولا چه رتبه ای کسب می نمودید؟
در هیچ کلاس کنکوری شرکت نکردم. اما از آزمونهای آزمایشی استفاده کردم . با توجه به اینکه من با استفاده از بودجه بندی آزمون ها جلو رفتم آزمون تاثیر خوبی داشت و موجب انگیزه می شد اما به نظرم سطح آزمون ها با سوالات کنکور یکسان نبود برای مثال درس آمادگی تحصیلی آزمون ها فوق العاده ساده تر از کنکور بود. اما وجود آزمون آزمایشی کمک به جدی تر شدن و مصمم تر شدن می شود و توجه به جامعه آماری بالا در انتخاب آزمون آزمایشی کمک به برآورد بهتر از سطح و نقاط ضعف و قوتتان دارد . در مورد رتبه هم من رتبه بین 8 تا 150 را در آزمون ها داشته ام اما در آزمون های جامع تقریبآ همین میانگین وزنی و تراز را داشتم.
 
از چه زمانی شروع به مطالعه دروس نمودید و به طور متوسط روزانه چه مقدار مطالعه داشتید؟
با توجه به اینکه من در ترم مهر 90 ، 17 واحد درسی داشتم از اواسط تابستان شروع به خواندن دروس زبان و استعداد تحصیلی کردم و از اوایل مهرماه به طور جدی شروع به خواندن تمامی دروس کردم . به طور متوسط از مهر تا 1 ماه مانده به کنکور  بین 5تا 6 ساعت در روز می خواندم و در یک ماه آخر شروع به تست های سالهای گذشته و مرور درسها حدودا روزی 10 تا 11 ساعت می خواندم.
 
کدام دانشگاه و گرایش را برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد انتخاب کرده اید؟
دانشگاه تهران- شهید بهشتی- علم و صنعت – علامه- شهید بهشتی (شبانه)- تهران پردیس (هر دو گرایش)- تهران(شبانه)- علامه (شبانه)
 
کتابها و منابع پیشنهادی شما در هر یک از دروس رشته مدیریت کدامها هستند و در هر درس چه توصیه های خاصی به داوطلبان دارید؟
 
زبان : کتاب 504 – کتاب  Barron’s Essential Words For the TOEFL- کتاب زبان عمومی  محمدرضا ناصرزاده - یاشار دهدشتی تمام قسمتها به جز گرامر - زبان عمومی کارشناسی ارشد آرمان اشراقی به جز گرامر – برای گرامر من فلش کارت گرامر تافل را استفاده کردم.
 
GMAT: کتابهای  احمد صداقت  و امیر عرفانیان. کتاب عرفانیان در قسمت حل مسله کامل تر و ساده تر گفته و برای دانشجویان علوم انسانی مفید تر است . اما احمد صداقت در تصحیح جملات و درک مطلب قوی تر و کامل تر است . خواندن هر دو را توصیه می کنم . در این درس تمرین زیاد و تسلط بر روش های تست های سالهای گذشته مهم است .

دانش مسایل روز : کتاب آرمان اشراقی و قانون اساسی و قوانین کار و تجارت، بیمه و رفاه و تامین اجتماعی قانون واردات و صادرات  و مصوبات مجلس و ...من برای این درس از سایت استاد مسیح خواه استفاده زیادی کردم و اخبار سالهای گذشته و اسلاید و قوانین مهم کشور را از این سایت بدست آوردم . مراجعه روزانه به این سایت را به داوطلبان توصیه می کنم.

تئوری مدیریت: کتاب جامع مدیریت نوشته مهرداد پرچ و کتاب مجموعه سوالات طبقه بندی شده کنکور کارشناسی ارشد نظریه های عمومی مدیریت نوشته  داور ونوس، مهرداد پرچ – داوطلبان فنی مهندسی اشتباه من را نکنند و با توجه به اینکه این درس حفظیه به عقب نندازند و از تابستان شروع به خواندن کنند چون واقعآ درس مهم و تاثیر گذاری است.

زبان فارسی : کتاب زینلی و کتاب های جیبی گاج نکات دروس دبیرستان کافی است.
 
 
در آزمون به چه ترتیبی به سوالات پاسخ دادید؟ به نظر شما این ترتیب تاثیری در نتیجه دارد؟
من به ترتیب سوالات دفترچه پاسخ دادم ابتدا 30 سوال زبان و بعد جی مت و دانش و نظریه مدیریت و زبان فارسی . اما من در زمان کنکور با توجه به اینکه دفترچه زبان mba  را نمی خواستم بزنم 2 3 تا از سوالات حل مسله را در آن زمان حل کردم و پاسخ دادم که درست هم شد . اما در آزمون های آزمایشی سعی کنید با توجه به نقاط ضعف و قوتتان بهترین ترتیب را بدست آورید تا دچار کمبود وقت نشوید.
 
به طور کلی چه توصیه هایی در خصوص نحوه مطالعه داوطلبان و آمادگی برای کنکور کارشناسی ارشد دارید؟
1-      معروفه که هر چقدر پول بدی همون قدر آش می خوری. من از رشته کامپیوتر وارد این رشته شدم و اصلا با درسی مثل تئوری یا دانش آشنایی نداشتم ولی با خوندن  و تلاش و تونستم نتیجه  بگیرم... مطمئن باشید تلاشتون بی نتیجه نمیمونه.

2-زیادم اهل توصیه و نصیحت نیستم فقط من چند تا جمله داشتم که بد نیست به شما هم بگه شاید شعارم بود " من شب و روز درس می خونم تا پشت کنکور نمونم " " یه سال بخور نون و تره یه عمر بخور نون و کره " البته با این قیمت نان که دیگه هیچ کدوم را نمیشه خورد.

3-برای همتون آرزوی شادی و موفقیت دارم. با تلاش و کوشش هر سختی، آسان است.  
 
در آخر به احترام و سپاس گذاری از پدر و مادرم و دوستم که کمک های بسیاری به من کردند می ایستم و دستشون را می بوسم و برایشان آرزوی سلامتی و شادکامی می کنم.

منبع: Modir.ir

مصاحبه با سایر نفرات برتر کنکور کارشناسی ارشد سال 1391 (گرایشهای مختلف رشته مدیریت) را از اینجا ببینید

  در صورتی که سوالی از آقای مهران کرمی فخرآبادی دارید می توانید در بخش نظرات این خبر ارسال نمایید تا ایشان پاسخگوی شما باشند.

 

نظرات کاربران
فرزاد : 1391/05/01

با سلام با تبریک به شما دوست عزیز ، میخواستم بدونم مهمترین عامل موفقیتتون چی بود ؟

باران : 1391/05/02

باسلام و تبریک بخاطر کسب این رتبه خوب....می خواستم بدونم شما تموم منابعی که برای درس زبان مطرح کردید را...همگی کامل خوندید؟ واینکه از فلش کارت استفاده نکردید؟؟یا قبلا پیش زمینه زبانتان خوب بوده که تونستید این درصد را بزنید؟ و یک سوال دیگر...برای ازمونهای ازمایشی باید دنبال موسسه ای رفت که جامعه اماری ان بالا باشه..یا موسسه ای که کیفیت سوالهاش عالی باشه..کدوم ارجحیت داره؟؟ ممنون

بهروز خادم : 1391/05/02

با سلام.وعرض تبریک.من رشته مدیریت صنعتی خوندم ایا رشته مدیریت اجرایی از بقیه مدیریت ها بازار کار بهتری داره که شما انتخاب کردید وبازار کارش در ایران چه طوره؟وسوال دوم این که ایا شما در یک روز چند تا درس رو میخوندید یا یک درس ؟

مهران کرمی : 1391/05/02

فرزاد: با تشکر از شما دوست عزیز .شاید مهمترین عامل انگیزه باشه و حضور دوستان خوب که موجب ایجاد انگیزه و تلاش بیشتر شوند .

مهران کرمی : 1391/05/02

باران: با سپاس از شما. برای زبان از فلش کارت برای لغات استفاده نکردم ولی کتابهای 504 و تافل و دو کتاب دیگر را لغاتش را خواندم و خودم نکته نوشتم. اما برای گرامر از فلش کارت استفاده کردم و برای درک مطلب و ریدینگ دو کتاب دیگر خوب بود. پیش زمینه زبانم چندان خوب نبود اما وقت زیادی گذاشتم به خصوص شاید در کنکور یک سوم از وقت را به زبان اختصاص دادم و شاید به این دلیل متاسفانه برای استعداد تحصیلی حل مسله وقت کم آوردم. هر دو عامل مهم است اما تمام موسسات سوالاتشان در یک سطح است و زیاد سوالات تالیفی جالب ندارند پس توصیه می کنم به جامعه آماری بالا . من از ماهان استفاده کردم جامعه آماری خوبی داشت و واقعا در درس دانش مسایل کمک خوبی کرد سوالات آزمون هایش .

مهران کرمی : 1391/05/02

با تشکر از شما دوست عزیز. در مورد بازار کار نمی توانم بگویم از بقیه مدیریت ها بازار کار بهتری دارد اما به نظر من تمام رشته ها بازار کار خوبی دارد اگر ما مهارت کافی داشته باشیم و به طور خلاصه حرفی برای گفتن داشته باشیم.اگر به دنبال علاقه ات بری مطمین باش ضرر نمی کنی.من به طور متوسط هر روز 3 تا 4 درس را می خوندم که نظریه مدیریت و دانش را هر روز و سه درس دیگر را گردشی می خواندم . اما شما چون علوم انسانی بودی بهتر است gmat را هر روز بخوانی شاید.

behrooz321 : 1391/05/04

با سلام . من مدیریت خوندم و ریاضیم ضعیفه در درس gmat ایا همین 2 کتاب رو بخونم می تونم درصد بالا بزنم؟تا اخر تابستان چه درسهایی رو کامل بخونم؟و سوال اخر ایا دانشگاه بهشتی از علم و صنعت بهتره؟ ممنون

مهران کرمی : 1391/05/05

با سلام این دو کتاب کتابهای کاملی است و اگر کامل بخونی و تمرین کنی درس جالبی است. هیچ کدام از درس ها را کامل نخون اما ادبیات نخون وقتت رو بیشتر روی نظریه مدیریت و gmat بگذار لغات زبان ها هم شبی 1 ساعت تویه تابستان بخوان. نمی تونم بگم کدام دانشگاه بهتره اما علم و صنعت بیشتر رشته های مهندسی دارد و شهید بهشتی اکثر رشته های انسانی را دارد و تحقیقات من به این نتیجه رسید که در این رشته شهید بهشتی برای من ارجحیت دارد به علم و صنعت .

behnam : 1391/05/05

با سلام و تبریک. من زیاد دچار بی تمر کزی می شوم به نظر شما موقع درس چه طور با تمر کز بخوانم. اگر شما دچار این مشگل می شدید چه می کردید؟ لطفا راهنماییم کنید. با تشکر

sssddd : 1391/05/05

با عرض سلام و ارادت. به نظر شما اگر زبان کتابهای 504 و عمومی و تخصصی اشراقی رو بخونم کافیه ؟شما به چه روشی زبان رو خوندید که درصد بالا زدید؟ لطفا راهنماییم کنید

محمود : 1391/05/05

سلام تبریک میگم میشه در رابطه با آینده شغلی مدیریت اجرایی بیشتر توضیح بدین؟ مرسی

مهران کرمی : 1391/05/06

بهنام :با سلام و تشکر. من زیاد دچار مشکل عدم تمرکز نمی شدم اما ساعاتی که حدس می زدم دچار این مشکل شوم مانند ظهر ها رو درس هایی مثل gmat و ادبیات را می خوندم . البته من تا یک ماه آخر در کتابخانه درس می خوندم و با توجه به نوع لباس و صندلی ها و جو؛ زیاد احساس خواب آلودگی و عدم تمرکز دست نمی دهد . موفق باشی

مهران کرمی : 1391/05/06

sssddd: با سلام وسپاس . این ها را بخونیه عالیه اما اون کتاب بارون تافل را حتما بخون کتاب جیبیش موجوده تو بازار. روش من تکرار زیاد بود و وقت زیادی هم سر جلسه کنکور گذاشتم بر خلاف خیلی ها که زبان متن ها را نمی خونند کامل خوندم . اما با استفاده از تکرار و در اوقات فراغت نگاهی به لغات بنداز برای مثال من سر کلاسهای دانشگاه لغات زبان را که نکته برداری کرده بودم می خواندم ;)

مهران کرمی : 1391/05/06

محمود: مدیریت اجرایی سه گرایش دارد گرایش مدیریت بازاریابی و صادرات ؛ گرایش استراتژیک ؛مدیریت تولید و عملیات پیشرفته که هر کدام نیاز مند توانایی هایی برای فراهم شدن بازار کار هستند. دوره‌ی کارشناسى ارشد مدیریت اجرایى به منظور پرورش کادر مدیریت اجرایى بنگاه‌هاى تولیدى و خدماتى خصوصى، تعاونى و دولتى و نیز تأمین مدیر براى طرح‌هاى بزرگ عمرانى، طراحى و ایجاد شده است. اما تحقق این امر در ابتدا وابسته به مهارتهای جانبی و عملی دانش آموختگان دارد . لازم است دانشجویان نسبت به کسب تجربه و مهارتهای ارتباطی و کاری موثر من جمله زبان در سطح خوب ، ICDL ، Ms Project و ... کوشا باشند.

behrooz321 : 1391/05/07

با سلام من میخوام در 6 مرحله ازمون ازمایشی سازمان سنجش شرکت کنم به نظر شما خوبه؟ چون شنیدم میانگین شرکت کندگان تو این رشته در هر ازمون 300 نفره؟ تعداد شرکت کنندگان ماهان چند نفره؟شما کدوم رو توصیه میکنید؟

sssddd : 1391/05/07

با سلام. لطفا نام کامل کتاب جیبی تافل بارون رو بگید؟ وایا تمام کتاب ولغاتش رو بخونم؟

مهرداد : 1391/05/07

آقا مهران خیلی تبریک میگم کوچکتیم ایشالا کار ما هم درست میشه باهم میریم یه دانشگاه:);)

مهران کرمی : 1391/05/07

behrooz321: آزم.ن های ماهان جامعه آماری خوبی داشت همیشه بالای 1500 نفر بود . مهمترین مزیت آزمون های شاید عامل انگیزشی آنها باشد

مهران کرمی : 1391/05/07

behrooz321: آزم.ن های ماهان جامعه آماری خوبی داشت همیشه بالای 1500 نفر بود . مهمترین مزیت آزمون های شاید عامل انگیزشی آنها باشد

مهران کرمیl : 1391/05/07

Barron’s Essential Words For the TOEFL این کتاب حدودآ 450 تا لغت داره و زیاد نیست روزی 1 درس یعنی 15 کلمه بخونی روزی 1 ساعت بعد از 30 روز تمام میشود. و فقط نیاز داره هفته ای یه ساعت دوره کنی لغات را.

مهران کرمی : 1391/05/07

با سلام و تبریک و سپاس به تو به خاطر تلاش ها و کمک هات امیدوارم موفق باشی. ایشالا کارت درست میشه :)

behnam : 1391/05/10

با سلام .ببخشید من روش درست یادداشت برداری رو بلد نیستم میشه توضیح بدید ؟ و ایا مثلا ایا از یک کتاب500 صفحه ای چند صفحه یادداشت بردارم و یادداشت های هر کتابی رو تو یک دفتر جدا بنویسم؟

سعید : 1391/05/10

با سلام.من لیسانس مکانیک دارم و مدت زمان زیادی میشه که از درس و کتاب به دورم و ضمنا" شاغل هستم و بیشتر اوقات زندگیم تو محل کارم میگذره یعنی از 7 صبح تا 8 شب و میشه گفت زمان کافی بدلیل مشغله کاری و ذهنی ندارم.چندی پیش با این سایت آشنا شدم و به این رشته علاقمند و تصمصم رو هم گرفتم که هر طوری شده بخونم و امتحان بدم و فوق لیسانس رو بگیرم اگه خدا بخواد.چه باید بکنم با این شرایط؟از کجا شروع کنم؟چطوری شروع کنم؟ضمنا"فلش کارت DLM اصلا" چی هست و چه باید بکنم باهاش؟؟ممنونم و روز خوبی داشته باشید.

مهران کرمی : 1391/05/13

behnam: با سلام . روشی که من می خوندم برای یادداشت برداری یه دور برای مثال 10 صفحه را می خوندم سریع و روزنامه وار بعد بر می گشتم اون 10 صفحه را می خوندم و نکته می نوشتم برای هر درس یه دفتر 40 برگ داشتم.

مهران کرمی : 1391/05/13

سعید: سلام. با توجه به لیسانس مکانیک که دارید درس gmat براتون آسونه پس بیشتر نیازه که وقتتون رو روی نظریه مدیریت بذارید و بیشتر هم کتابهای نکته و تست را بخوانید با توجه به زمانی که دارید فکر می کنم فرصت برای خواندن کتابهای اصلی نداشته باشید . من کتاب جامع مدیریت مهرداد پرچ نشر مهربان را توصیه می کنم حتما بخونی . نمونه ای هایی از Dlm را سایت مدیر گذاشته آنها برای الان خوب نیست اما دو ماه آخر فوق العاده است استفاده از آنها. با امید موفقیت

behrooz321 : 1391/05/14

با سلام .ببخشید برای جی مت 2کتاب صداقت 900 صفحه و عرفانیان 500 صفحه ایا وقت میشه هر دو رو خوند چون درس وقت گیری هست وایا هر 2 لازمه؟

بهروز خادم : 1391/05/14

با سلام .کدوم یک از 3 گرایش اجرایی بهتره؟

امیرارسلان : 1391/05/14

با سلام .شمادر ازمون کدوم یک از موسسه ها شرکت کردیدو ایا همه مراحل رابودید؟شما کدام موسسه را وبه چه علت توصیه می کنید؟

بهناز از مشهد : 1391/05/14

با سلام. ایا شما خودتون برنامه ریزی برای درس خوندن می کردید یا مشاور ؟چون من هر وقت بر نامه ریزی کردم نتونستم عمل کنم. مثلا گفتم فردا هر درس رو 2 ساعت و از ساعت چند تا چند بخونم و نتونستم؟ لطفا راهنماییم کنید.

behrooz321 : 1391/05/15

با سلام . به نظر شما فرق مدیریت اجرایی با mba چیه و کدوم بازار کار بهتری داره؟

kh.jafari : 1391/05/22

با عرض سلام وخسته نباشیدو تبریک فراوان برای کسب رتبه تون، سوالم ازتون اینه که سایت استاد مسیح خواه شامل خیلی مسایل میشه،شما بیشتر چه مطالبی رو مطالعه کردید؟ ممنون و متشکرم

ssssss : 1391/05/24

سلام و تبریککک برایه زبان عمومی کتاب تست ناصر زاده عمومی خوب است یا اشراقی ؟ میشه بگید از چه لحاظ ؟ و از کدوم استفاده کنم/؟

ssssss : 1391/05/25

سلام و تبریککک برایه زبان عمومی کتاب تست ناصر زاده عمومی خوب است یا اشراقی ؟ میشه بگید از چه لحاظ ؟ و از کدوم استفاده کنم/؟

مهران کرمی : 1391/05/27

behroz321: کتاب صداقت معمولاً جز منابعی است که بسیار زیاد برای کنکور مدیریت اجرایی و رشته MBA معرفی می شود. اما علت آن چیست؟ این کتاب در ابتدا به عنوان بهترین منبع محسوب می شده است و در زمان خود جز بهترین منابع این درس به شمار می رفته است اما به تدریج با کنکور و سوالات آن پیش نرفته است. از طرفی کتاب هایی که بعد از این کتاب به چاپ رسیده اند سعی کرده اند با رفع نقائص این کتاب، منابع بهتری برای درس جی مت باشند که امیر عرفانیان به نظرم این کار را بهتر از سایرین انجام داده است. از دیگر ایرادات کتاب صداقت حجم بی دلیل زیاد آن است که در دو جلد ارائه شده است و گرچه مطالب با فاصله زیادی از هم قرار گرفته اند اما به هر حال فکر مطالعه یک جلد کتاب برای یک درس از دو جلد کتاب برای همان درس آرامش بیشتری برای داوطلب به همراه دارد. نقطه ضعف بعدی کتاب احمد صداقت، ارائه مطالبی مازاد بر مطالب کنکور مدیریت اجرایی مانند آزمون های جی مت به زبان انگلیسی، تصحیح های نگارشی که به هیچ عنوان در کنکور مطرح نمی شوند و ... است. از سویی این کتاب علاوه بر داشتن مطالب زیاد از حد، نکات اضافی زیاد و حجم بیشتر، خیلی از سرفصل های مهم کنکور مدیریت اجرایی مانند مبحث لگاریتم ها و ... را اصلا در خود جای نداده است. حسن کتاب امیر عرفانیان این است که با تحلیل کنکور سال های اخیر به تفکیک، موضوعات مختلف مورد پرسش در کنکورها را استخراج و با طبقه بندی آن ها، طرح درسی ارائه می کند و بر اساس این سرفصل ها به آموزش مباحث به تفکیک و با جزیئات زیاد می پردازد. حسن دیگر کتاب امیر عرفانیان بررسی کامل گزینه ها و پاسخ های تشریحی جامع و کامل آن است. به هر حال انتشار کتاب جی مت عرفانیان پس از کتاب جی مت احمد صداقت و رفع نواقص موجود در کتاب احمد صداقت نکته ای است که کتاب امیر عرفانیان را به نحو بارزی از کتاب صداقت متمایز می کند. پیشنهاد بنده هم این است داوطلبان به جای مطالعه هر دو کتاب سعی کنند کتاب امیر عرفانیان را به عنوان مبنا مطالعه و از تست های تالیفی موجود در کتاب احمد صداقت به صورت گزینشی یا کتاب های بانک تست موجود که سعی می کنم در زمان مقتضی معرفی کنم استفاده کنند.

مهران کرمی : 1391/05/27

بهروز خادم :هر فرد تا توجه به علاقه ای که دارد گرایش مورد نظرش را انتخاب می کند اما استراتژیک و بازار یابی و صادرات گرایش های خوب هستند.

مهران کرمی : 1391/05/27

امیر ارسلان: بنده در تمام آزمون های موسسه ماهان شرکت کردم. یک نکته ای که معمولاً می بینیم این است که بهترین رتبه های کنکور معمولاً در این کنکورهای آزمایشی شرکت کرده اند و موفق به کسب رتبه خوب شده اند. در واقع اصلی ترین دلیل آن هم این است که کنکور یک صحنه رقابت جدی است و داوطلبان با حضور در کنکور آزمایشی ابتدا نتیجه مطالعات هفتگی خود را محک می زنند، بعد از ان جایگاه خود را نسبت به رقبا نه به صورت لحظه ای در آزمون اصلی کنکور که به تدریج در طول چند ماه می سنجند و سعی می کنند در جهت بهبود ان تلاش کنند و در نهایت سعی می کنند تا با آشنایی از نقاط قوت و ضعف خود برنامه ریزی، روش های مطالعه، منابع و ساعات مطالعه خود را اصلاح و به سمت رتبه های بالاتر حرکت کنند. در واقع کنکور آزمایشی باعث می شود پیش از ان که داوطلب به صورت مقطعی با در شرایط کنکور اصلی قرار گیرد در یک سیر تدریجی بارها و بارها در کنکورهای مشابه شرکت کرده و ضمن ارزیابی خود با اعتماد به نفس بهتری در کنکور اصلی شرکت کند. به طور مثال در کنکور امسال اگر کسی صرفاً به سوالات جی مت سال های قبل کفایت می کرد و به دور از رقابت با رقبای خود در منزل تست های جی مت سال های قبل را فقط پاسخ می داد، زمان کنکور دچار استرس سنگینی می شد اما کسانی که در کنکورهای آزمایشی در رقابت با رقبای دیگر در درس جی مت بارها رتبه خوبی کسب کرده بودند به راحتی می دانستند که سرآمد بقیه در این درس هستند و قطعا سوالات امسال مشکل است و هر درصدی بزنند باز هم از سایرین جلوتر هستند. رسیدن به این نکته و جلوگیری از ایجاد استرس شدید در فضای پر رقابت و پر استرس کنکور امری مهم است که صرفا در سیر طولانی و ارزیابی مستمر صورت خواهد پذیرفت. به طور خلاصه می توانم فواید حضور در کنکورهای آزمایشی را این طور دسته بندی کنم: 1- ارزیابی مستمر و اشراف بر نقاط ضعف و وقت 2- دیدن نتیجه کار خود در مقاطع مختلف و ایجاد انگیزه برای مطالعه بهتر برای آزمون بعدی 3- ارزیابی جایگاه خود نسبت به سایر رقبا 4- قرار گیری در شرایط مشابه کنکور 5- تمرین زمانبندی و عدم کم آوردن وقت در کنکور اصلی 6- آشنایی با یک بانک سوال با پوشش کلیه مطالب 7- رفع نقاط ضعف و بهبود روش مطالعه 8- دستیابی به اعتماد به نفس واقعی 9- و ... با این اوصاف پیشنهاد بنده شرکت در کنکور آزمایشی است و در مورد هزینه هم باید بگویم بالاخره کنکور یک سرمایه گذاری است و شما ماه ها وقت خود را در این راه صرف خواهید کرد پس حتی اگر مشکل مالی هم دارید برای گرفتن نتیجه خوب باید سرمایه گذاریتان را تکمیل کنید. در نهایت به عنوان یک موسسه مناسب برای داوطلبان رشته مدیریت اجرایی که بتواند کلیه اهداف مذکور را محقق کند در رشته مدیریت اجرایی موسسه آموزش عالی ماهان را معرفی می کنم و علت این امر رضایت شخصی بنده از خدمات آن، سرعت تصحیح کارنامه ها، حضور اساتید برتر کشور به عنوان طراحان سوال و از همه مهمتر جامعه آماری بسیار بالای آن و نتایج خوبی است که هر ساله کسب می کند.

مهران کرمی : 1391/05/27

بهناز : بله بنده خودم یک برنامه بلند مدت و یک برنامه کوتاه مدت داشتم و مشاور نداشتم چون تنها خود آدم می تونه بهترین برنامه را برای خودش داشته باشد کمی توصیه برای شما دارم که تا کنکور جگونه درس بخوانید: به طور کلی می توان دوران مطالعه کنکور برای رشته مدیریت اجرایی را به چند بخش تقسیم کرد: 1- مرحله اول: تابستان این مرحله در واقع، مقطعی است که داوطلب سعی می کند با مطالعه منابع و تحقیق پیرامون رشته ای که کنکور می دهد در شرایط رقابتی کنکور قرار گیرد. داوطلب می تواند به راحتی با استفاده از تابستان از بسیاری از رقبای خود که معمولاً از مهر و آبان شروع به مطالعه می کنند، پیشی بگیرد. در واقع تابستان فرصتی است که داوطلب به دور از استرس و فشار بعضا تا یک دور کامل، منابع اصلی را مطالعه کند و بهترین مزیت شروع مطالعه از تابستان، تمرین مطالعه پس از سال ها به صورت مستمر است و در کنار آن راه های افزایش بازدهی مطالعه، انتخاب بهترین محل برای مطالعه، قطعی کردن منابع و ... از دیگر مزیت های شروع زودهنگام مطالعه در تابستان است. داوطلب با این کار در واقع از مهر و آبان که رقابت جدی می شود دیگر قرار نیست تازه با منابع آشنا شود و مدتی را طول بکشد تا در فضای کنکور قرار گیرد و این در رقابت نفس گیر کنکور بسیار حائز اهمیت است. از سویی این زمان برای داوطلبانی که هنوز مشغول به تحصیل هستند و مجبور هستند زمانی را در طول سال تحصیلی به گذراندن درس های دانشگاه ها بگذرانند فرصت بسیار خوبی است. در این مقطع توصیه می کنم داوطلبان چند کار را به صورت جدی دنبال کنند: یک- تحقیق دقیق و گسترده پیرامون منابع و انتخاب قطعی منابع دو- آشنایی با تجربیات و توصیه های داوطلبان، اساتید و مشاوران سه- انتخاب محل مناسب برای مطالعه چهار- تنظیم ساعت بیداری و مطالعه پنج- تمرین برای افزایش ساعات مطالعه در کنار افزایش بازدهی و تمرکز شش- مطالعه منابع اصلی تا حد امکان و کاهش بار استرس حجم منابع (بهتر است داوطلب بیش از نیمی از منابع را به طور کامل مطالعه کند. این کار فارغ از اینکه دقیقا داوطلب می تواند مطالب را به خاطر بیاورد یا خیر به دلیل تاثیر بر سرعت دورهای بعدی مطالعه و آشنایی با کلیت مطالب بسیار مهم است.) 2- مرحله دوم: جدی تر شدن رقابت همانطور که در مرحله اول بیان کردم از اوایل مهر و آبان کم کم به تعداد رقبا افزوده می شود و کسانی موفق خواهند بود که اگر در تابستان شروع کرده اند، با همیان جدیت فاصله خود را از این رقبا حفظ کنند و کسانی که تازه شروع کرده اند سرعت و جدیت بیشتری به کار گیرند تا بتوانند فاصله خود را نسبت به سایر رقبا کمتر و کمتر کنند. در این مرحله توصیه های زیر را می توانم به داوطلبان داشته باشم: یک- افزایش تدریجی ساعات مطالعه دو- افزایش بازدهی و تمرکز مطالعه سه- شروع دورهای بعدی مطالعه و تکرار و مرور چهار- زدن تست های متفرقه حین مطالعه و آشنایی با نوع طراحی تست های کنکور پنج- ارزیابی نقاط ضعف و قوت و بهبود آن ها با شرکت در کنکورهای آزمایشی شش- بهبود برنامه ریزی با توجه به رقبا، شناخت نقاط ضعف و قوت خود و ... 3- مرحله سوم: تثبیت در این مرحله داوطلب بایستی از مراحل قبل با موفقیت عبور کرده باشد. مطالب را بارها و بارها مرور و مطالعه کرده باشد و بتواند به راحتی مطالب را به خاطر بیاورد. برای این مهم داوطلب بهتر است در مقاطعی که مرور و تکرار یک درس به حد کافی رسیده است و البته حدود یک و نیم تا دو ماه به زمان برگزاری کنکور مانده است از تست های مجموعه ای استفاده کند و به صورت طبقه بندی شده و موضوعی تست های هر درس را به صورت جداگانه پاسخ دهد. روش دیگر، پاسخگویی به تست هایی است که قبلا با آن ها آشنا شده است و با این کار علاوه بر تسلط کامل بر تست های سال های گذشته، کلیه مطالب را مرور و یادآوری آن ها را آسان تر می کند. در این مرحله داوطلب بایستی سعی کند، مطالب مطالعه شده را کم کم تثبیت کند. بهتر است این مرحله در اواسط کار انجام شود تا داوطلب فرصت داشته باشد با شناخت نقاط ضعف خود، مجددا منابع را مطالعه کرده و این کاستی ها را رفع کند. این مرحله بهتر است زمان صورت پذیرید که هم تعداد مرور پیش از آن به حد کافی بوده باشد و هم فرصت کافی پس از آن برای مطالعه وجود داشته باشد. داوطلب باید بتواند پس از پاسخگویی به تعداد زیادی تست هر درس با نوع طراحی سوالات، نکات مورد پرسش و هدف طراحان آشنا شود و یک تا دور با چنین دیدی به مطالعه بپردازد تا بتواند بر نکات کنکوری تمرکز ویژه ای بکند و با این روش کم کم به همه مطالب ریز و درشت منابع مسلط می شود. در این مرحله توصیه می کنم داوطلب روندهای زیر را در نظر داشته باشد: یک- آشنایی با نوع سوالات و هدفگیری طراحان کنکور دو- مرور و تکرار توام با افزایش دقت برای فراگیری دقیق نکات ریز سه- تسلط بر تست های هر درس و فراگیری مطالب بخشی که سوال از آن طرح شده است فراتر از صرفا پاسخ خود سوال 4- مرحله چهارم: آمادگی نهایی داوطلب یک ماه به کنکور مانده دیگر تقریبا باید آماده شده باشد. منابع را کامل مطالعه کرده باشد. در این مرحله داوطلب بایستی سعی کند هر چند روز یک کنکور سال های گذشته را که بهتر است از سال های دورتر شروع شود، در شرایطی مشابه کنکور، با همان زمانبندی پاسخ دهد و پس از آن با تصحیح پاسخ ها به نقاط ضعف خود پی برده و در چند روز فاصله تا پاسخ دهی به کنکور بعدی، منابع مرتبط با ضعف های خود را مطالعه کرده و سعی کند این کاستی ها را جبران کند. این مرور ها در روندی با تاکید بر نقاط ضعف باید به گونه ای باشد که همه مطالب در یک روند منطقی پوشش داده شود و داوطلب بتواند تقریبا یک مرور کامل بر کلیه مطالب داشته باشد. در این مرحله نکات زیر را باید در نظر داشت: یک- مشابه سازی کنکور برای قرار گرفتن هر چه بهتر در شرایط دو- تمرین زمانبدی برای جلوگیری از کمبود وقت در کنکور اصلی سه- رفع آخرین نقاط ضعف چهار- مرور جامع منابع با تاکید بر نقاط ضعف 5- مرحله پنجم: آخرین گام در این مرحله داوطلب کمتر از یکی دو هفته به کنکور زمان دارد و بهترین کار تورق سریع و مرورهای سریع کلیه مطالب است که به نحوی که مطالب را به صورت تصویری و تثبیت شده در ذهن او در زمان کنکور بتواند کمک کند. بهترین ابزارها در این مرحله مخصوصاً برای دروس زبان و جی مت، نکته برداری هایی است که داوطلب در طول دوران مطالعه پیش از آن داشته است. کم کم در این مرحله فشار مطالعه کم و کمتر می شود و در چند روز مانده به کنکور کاملا متوقف می شد و داوطلبی که در یک پروسه منطقی و علمی، منابع اصلی کنکور مدیریت اجرایی را مطالعه کرده است می تواند به دور از هر گونه استرس و فشار در کنکور شرکت کرده و موفق شود به کلیه سوالات مطرح شده در کنکور با بالاترین ضرایب دست یابد. امیدوارم روند بیان شده بتواند دورنما و مسیر برنامه ریزی مشخصی برای داوطلبان مشخص کند تا با تکیه بر آن در روندی طولانی مدت که البته به اندازه یک چشم به هم زدن خواهد گذشت، موفق به کسب رتبه دلخواه خود شوند و کسانی بعد از کنکور افسوس نخواهند خورد که از این زمان به نحو احسن استفاده کنند و قدر ثانیه ثانیه این لحظات را بدانند.

مهران کرمی : 1391/05/27

behrooz321: آینده شغلی: سوالی که در این مدت بارها از من شده و یکی از نکاتی که باید به طور ویژه به آن نگاه شود آینده و دورنمایی است که فرد برای خود ترسیم می کند. اینکه فرد می خواهد استخدام شود، ارتقا رتبه بگیرد، برای خود کار کند و ... می تواند در انتخاب رشته وی تاثیر گذار باشد. به طور مثال کسانی که به ارتقای رتبه در ادارات دولتی نیاز دارند معمولا به سمت مدیریت اجرایی تمایل دارند. از سویی اینکه فرد بخواهد برای خود کسب و کار شخصی راه بیاندازد و صرفا دید مدیریتی نسبت به مباحث پیدا کند شاید کفایت کند در رشته مدیریت اجرایی سرمایه گذاری کند و بدون صرف وقت زیاد برای تحصیل بتواند با فراگیری اهم مطالب مدیریتی یک کسب و کار موفق راه بیندازد. از سویی مثلا برای مدیریت طرح های عمرانی و مدیریت ارشد طرح های بزرگ تمایل به مدیریت اجرایی بیشتر است. از سویی کسانی که علاقه مندند در کارهای مشاوره ای یا خصوصی در سطوح بالا فعالیت کنند رشته MBA انتخاب بهتری است. ناگفته نماند که به دلیل قرابت زیاد این دو رتبه تفکیک دقیق بازار کار این دو گرایش تقریبا عملی غیرممکن است و در واقع سایر پارامترها می توانند تاثیر بیشتری در انتخاب گرایش داشته باشند. کسانی که توانایی فراگیری دروس تئوری را دارند، به مباحث کیفی علاقه بیشتری دارند، بیشتر از کسب وجهه اجتماعی به دنبال راه اندازی یک کسب و کار شخصی موفق هستند، در رشته های علوم انسانی تحصیل کرده اند یا در دروس ریاضی و زبان از توانایی کمتر برخوردارند بهتر است گرایش مدیریت اجرایی را برگزینند. کسانی که در دروس زبان و ریاضی از توانایی بالا برخوردار هستند، وجهه اجتماعی و شهرت رشته برایشان دارای اهمیت است، در رشته های فنی و مهندسی تحصیل کرده اند، به مباحث کمی و عددی علاقه بیشتری دارند، علاقه دارند برای ورود به بازار کار نسبت به مدیریت اجرایی زودتر استخدام شوند، بهتر است گرایش MBA را برگزینند.

مهران کرمی : 1391/05/27

kh.jafari : همان طور که قبلا عرض کردم این سایت اطلاعاتی در مورد دانش مسال روز دارد که به نظر من یکی از بهترین منابع برای درس دانش مسایل روز است.

مهران کرمی : 1391/05/27

ssss: من هر دو کتاب را داشتم و تستهای هر دو کتاب را زدم فقط تستهای تالیفی و لغات آنها را خواندم اما گرامر را توصیه نمی کنم از این دو کتاب بخوانبد.

پریا : 1391/06/04

سلام آقای کرمی. نظرتو راجع به DLM چیه؟ و اینکه میگید 2 ماه اخر شروع کنیم. آخه تموم نمیشه. اگه خوبه بهتر نیست از الان شروع کنم؟

سارا : 1391/06/14

با سلام و خسته نباشید و ضمن تبریک به شما ببخشید من رشته ام امار و می خواهم مدیریت اجرایی شرکت کنم خواستم بپرسم کتاب تئوری مدیریت غلامعلی طبرسا که مال پارسه است خوبه ؟ من اگر این کتاب را بخونم کافیه ؟ ممنون میشم از پاسختون

kh.jafari : 1391/06/27

با سلام و عرض تبریک مجدد میشه بگید کدوم دانشگاه قبول شدید؟

maryam : 1391/07/02

باسلام خدمت شما من فارغ التحصیل رشته حسابداری هستم وقصد دارم درارشد رشته مدیریت اجرایی شرکت کنم وچیزی درباره این رشته نمیدانم وبا توجه به اینکه تازه قصد دارم ازهمین اوایل مهرماه شروع به مطالعه کنم ایا شانس قبولی دارم یا روی امسال حسابی باز نکنم وبه سال بعد موکول کنم؟ سوال دیگر اینکه ایا کتابهای پارسه نیز به خوبی ماهان هستند یا نه؟

مهسا : 1391/07/11

با سلام و عرض تبریک،من تازه می خوام شروع کنم و می خواستم بپرسم به نظر شما نیازی به مطالعه ی سه کتاب تئوری سازمان و مبانی رفتار سازمانی رابینز و کتاب تئوری سازمان دفت هست یا نه؟

مجید : 1391/08/04

با سلام و خسته نباشید به شما...می خواستم بپرسم برای درس زبان خوندن 504 واجبه؟به نظر شما کتابش رو تهیه کنم بهتره یا فلش کارشو ؟ ممنون میشم راهنماییم کنید..اگه لطف کنید بگید کدوم مترجم و ناشر بهتره لطف بزرگی کردید.....با تشکر

maryam : 1391/08/20

باعرض سلام خدمت شما . ایاخوندن جزوات استاد سپندار وکتاب مجموعه سوالات طبقه بندی شده مهرداد پرچ اکتفا می کند ومیتونم کتابهای رضاییان و... رو نخونم؟

مرید مالکی : 1391/11/14

باسلام.وبا تبریک قبولی شما اگه میشه منو برای کنکو 92مدیریت اجرایی کمک کنید که چه منابعی مهمتر است را بخونم از همین حالا میخوام شروع کنم با تشکر

حمید قاین : 1392/08/13

من یک سوال ازتان داشتم امیدوارم بتوانید جئاب بدهید من الان دانشجوی کارشناسی برق قدرت هستم تصمیم گرفتم برای ارشد 95 در مدیریت شرکت کنم از بین mba،اجرایی و صنعتی گرایش mba را بدلیل ضعف ریاضیم و رقابت سنگینش حذف کردم در بین اجرایی وصنعتی مردد هستم هدف من این است که کارافرینی بزرگ وتولید کننده ای برتر بشوم و هیچ چیز را شیرین تر ا ز این که بتوان م برای عده ای کار ایجاد کنم وتولیداتمان را تا دل اروپا برسانم نمی دانم حال با این اهداف پیشنهاد شما چیه ؟

حمید قاین : 1392/08/27

سلام مهران افا می دانم سوالم زیاد به این جا مربوط نیست ولی لطفا جواب بدهید من الان دانشجوی کارشناسی برق قدرت می باشم تصمیم گرفته ام برای ارشد سال بعد مدیریت شرکت کنم از بین سه گرایش mba،اجرایی وصنعتی گرایش mba را بدلیل رقابت بالا و ضعف ریاضی خودم کنار گذاشته ام ولی از بین اجرایی وصنعتی دچار تردید هستم هدف دنیایی من این است که کار افرین و تولید کننده ای بزرگ شوم و هیچ چیز برایم لذت بخش تر از این نیست که برای تعدادی شغل ایجاد کنم و محصولاتمان را تا قلب اروپا بفرستیم وبا این هدف شما چه پیشنهادی بابت رشته به من می دهید؟ لطفا کمکم کنید

محمداسدی : 1393/02/08

سلام چرادرصد ریاضی بیان نکردید چند بود

نام شما (ضروری)

ایمیل (ضروری)