شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 07 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 16,617
بازدید دیروز: 54,568
بازدید کل: 151,783,497
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 154
کاربران حاضر: 154
کدخبر: 7788 زمان ارسال: شنبه 31 تیر 1391 - 17:08 تعداد بازدید: 18862
مصاحبه سایت مدیر با معین سالاری؛ رتبه 20 کنکور کارشناسی ارشد سال 1391 رشته مدیریت اجرایی

سایت مدیر به روال سالهای گذشته گفتگوهایی با نفرات برتر گرایشهای مختلف رشته مدیریت ترتیب داده است. در این بخش گفتگوی سایت مدیر با آقای معین سالاری رتبه 20 رشته مدیریت اجرایی کنکور کارشناسی ارشد سال 1391 را می خوانید.

ضمن تبریک به شما در ابتدا لطفا درصدهای خود در دروس مختلف کنکور و رتبه خود را بیان کنید.
با سلام و تشکر، به لطف خدا رتبه 20 مدیریت اجرایی شدم
درصدها: زبان 42.22   استعداد تحصیلی 27.5   دانش مسائل روز 71.11   تئوری 40   فارسی 21.33
نمره کل (تراز) 8313
 
رشته و دانشگاه محل تحصیل شما در مقطع لیسانس چه بوده است و با چه معدلی فارغ التحصیل شده اید؟
مدیریت گمرک دانشگاه هرمزگان با معدل 14.97
 
آیا در کلاسهای کنکور و آزمونهای آزمایشی موسسات آمادگی کنکور شرکت داشتید؟ این آزمونها و کلاسها را تا چه در موفقیت خود موثر می دانید؟
در هیچ کلاسی شرکت نکردم. فقط در 2 آزمون جامع شرکت تعاونی خدمات آموزشی سازمان سنجش شرکت کردم. بر کسی پوشیده نیست که شرکت در آزمون آزمایشی نیاز مبرم یک داوطلب ارشد هست. با آزمون آزمایشی باانگیزه تر و منظم تر و جدی تر میشید. مطمئن باشید!
توی آزمون های آزمایشی رتبه اهمیت چندانی ندارد. چیزی که مهمه اینه درصدها و میانگین وزنی دروس با توجه به سختی آزمون چطوره. میانگین وزنی من در آزمون آزمایشی شد حدود 43 که در آزمون اصلی هم همین حدود شد 42.59
 
 از چه زمانی شروع به مطالعه دروس نمودید و به طور متوسط روزانه چه مقدار مطالعه داشتید؟
از خرداد 90 درس خوندن رو شروع کردم. چون ترم مهر فقط 2 درس غیر حضوری تا فارغ التحصیلی داشتم به همین دلیل زمان مناسب و کافی در اختیارم بود تا خوب درس بخونم. ساعت مطالعه اصلا اهمیتی نداشت. مهم این بود که درس ها رو کامل بخونم و یاد بگیرم. در تابستان تاکیدم بیشتر روی دانش مسایل روز و تئوری بود.
 
 کدام دانشگاه و گرایش را برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد انتخاب کرده اید؟
دانشگاه تهران – شهیدبهشتی – علم و صنعت ایران – تهران پردیس قم ( هر دو گرایش ) – یزد – هرمزگان
 
 کتابها و منابع پیشنهادی شما در هر یک از دروس رشته مدیریت کدامها هستند و در هر درس چه توصیه های خاصی به داوطلبان دارید؟
دانش مسایل روز– ابتدا کتاب اشراقی و 3 نویسنده دیگر رو خوندم که جزو منابع پیشنهادی سایت مدیر هم بود اما مطالب به صورت کلی بیان شده بود. به همین دلیل قانون اساسی، قانون کار ( قدیم و جدید )، بیمه بیکاری ( قدیم و جدید )، تجارت، تامین اجتماعی ( ازدواج و عائله مندی – فوت – بازنشستگی – بیماری )، بورس و اوراق بهادار، برنامه پنجم توسعه رو از اینترنت درآوردم. بعد از یک مطالعه کلی، بخش هایی از این قوانین که قابلیت مطرح شدن در آزمون رو داشتند رو هرکدام جداگانه فقط روی یک برگه A4پشت و رو خیلی مرتب نوشتم و تا روز کنکور فقط این برگه ها رو مرور میکردم! ممکنه بگید چه حوصله ای داشتم!؟  درسته کمی زحمت داشت اما روز آزمون پاداش کارم رو گرفتم. این روش باعث شد ذهنم منسجم بشه. چون یک بار نوشته میشه و به دفعات هم مرور میشه.
روند سوالات این چند سال اخیر نشان میداد که احتمال خیلی کمی هست از روزنامه و اخبار و ... سوال بیاد.
در آزمون ترکیب سوالات به این صورت بود: 4 بازاریابی - 4 اقتصاد - 6 تئوری - 4 کار - 5 تجارت - 4 مدیریت مالی - 3 متفرقه
چون رشتم مدیریت بود دروس اقتصاد، بازاریابی، مدیریت مالی رو بلد بودم و میدونستم از چه بخش هایی از این دروس سوال میاد. واقعیت اینه که از این 3 درس سوالات مفهمومی و عمیق مطرح نمیشه و عین جمله کتاب میاد و طراح سوال میخواد بسنجه که شما به عنوان یک مدیر چقدر از اقتصاد، مدیریت مالی و بازاریابی میدونید.
در آزمون از 30 سوال دانش روز 24 سوال رو جواب دادم که فقط 2 تای آن غلط بود ( 71.11 درصد )
 
تئوری– فقط منابع اصلی و پیشنهادی سایت مدیر رو خوندم. ( رفتار رضاییان - رفتار رابینز - منابع انسانی سعادت - تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم ها رضاییان - مدیریت الوانی - مدیریت رضاییان ) + تست های چند سال اخیر کنکور ( انتشارات پردازش )
اگه کسی مدیریت الوانی و مدیریت و رفتار رضاییان رو کامل و مفهومی بخونه میتونه به درصد بالایی برسه ( برخلاف امسال که بیش از حد مفهومی بود و درصدها خیلی کم )
تئوری رو روزانه و منظم و با یادداشت برداری و نکته برداری میخوندم. 
در آزمون از 30 سوال تئوری 20 سوال رو جواب دادم که 6 تای آن غلط بود ( 40 درصد )
 
استعداد تحصیلی– کتاب احمد صداقت رو خوندم. علاقه ای به بخش کفایت داده ها نداشتم. برای من بهترین بخش این درس استدلال منطقی و درک مطلب و تا حدودی حل مساله بود. در روز آزمون به دلیل کمبود وقت نتونستم به سوالات بیشتر جواب بدم چون نیاز به تجزیه و تحلیل داشت. بیشتر وقتم برای زبان و تئوری صرف شد.
از 40 سوال استعداد تحصیلی 15 سوال رو جواب دادم که فقط 3 سوال غلط بود ( 27.5 درصد )
 
فارسی– فقط کتابهای دوره دبیرستان و پیش دانشگاهی رو خوندم. چون فارسی امسال سطح بالایی داشت فایده ای برام نداشت ( برخلاف پارسال که سطحش در حد کنکور کارشناسی و حتی کمی پایین تر بود )
 
زبان– من زبانم خوبه و حداقل انتظار درصد 60 رو داشتم اما درصد اشتباهاتم کمی بالا بود، بازم 42 درصد میتونه خوب باشه
لازمه درصد خوب در زبان اینه لغات زیادی بلد باشی. یادگیری لغت در قالب جمله و ترجمه انگلیسی به انگلیسی به فهم درست زبان کمک میکنه. به نظرم صحیح نیست که یک کلمه انگلیسی رو به تنهایی و بدون دانستن کاربردهایش و تنها با یک معادل فارسی بیان کرد. کلماتی مثل entitle  -sack -grave  باید در قالب جمله درک بشه.
من فقط یک دفترچه جیبی داشتم و فقط کلمات مهم و جدید رو همراه با مترادف انگلیسی در آن مینوشتم.
 
ترتیب جواب دادن به سوالات اینطور بود که ابتدا 10 سوال عمومی زبان رو جواب دادم. بعد به ترتیب دانش مسایل روز، تئوری ها. فارسی (تا هر تعدادی که بشه با اطمینان جواب داد و بدون وقت گذاشتن روی سوالات مبهم و وقت گیر ) بعد استعداد تحصیلی و در انتها بقیه سوالات زبان. با این روش حدود یک ساعتی وقت اضافه میاد. هر سوالی رو که جواب ندادم رو برمیگردم به ترتیب بالا جواب میدم. این روش پاسخگویی رو در آزمون های آزمایشی هم انجام میدادم. برای من خیلی موثر بود.
 
به طور کلی چه توصیه هایی در خصوص نحوه مطالعه داوطلبان و آمادگی برای کنکور کارشناسی ارشد دارید؟
1- از درس خوندن لذت ببرید و علاقه نشان بدهید. اگه به درسی بیشتر علاقه داشته باشیم بهتر و سریع تر یادش می گیریم
2- در این چند ماه که درس میخونید از افرادی که فاز منفی می دهند فاصله بگیرید. اجازه ندید یک حرف سرد و ناامید کننده شما رو دچار تردید و در نتیجه بی انگیزه کند.
3- حتما آزمون آزمایشی شرکت کنید. بدون آزمون آزمایشی ضعف و قوت های شما مشخص نمیشه
4- اگه معدلتون کمه، تلاشتون رو بیشتر کنید و بیشتر درس بخونید. اما در کل نگران معدل نباشید
5- سوالاتی رو که مطمئن نیستید جواب ندید. خیلی مهمه که درصد اشتباهاتتون پایین بیاد. من جواب سوالات رو با اطمینان بالا انتخاب میکردم.
6- روش درس خوندن من مبتنی بر نوشتن هست. عادت دارم هر چیزی را که قراره بخونم و یاد بگیرم، خیلی مرتب و تمیز بنویسم ( البته مطالبی که دارای اعداد و ارقام و جدول و نمودار و رابطه های بین بخش های مختلف کتاب و کتابهای دیگر بود ) اینجوری ذهنم منسجم میشه و جزئیات رو خوب یادم می مونه.
7- زبان انگلیسی و فارسی رو جدی بگیرید. درسته ضریب یک دارند اما هر 8 درصد از هرکدام از این درس ها، میانگین شما رو یک نمره بالاتر میبره
8- تلاش هدفمند داشته باشید و امیدوار باشید. خدا تلاش شما رو می بینه
 
از سایت مدیر واقعا ممنونم. در موفقیتم نقش زیادی داشت.

منبع: Modir.ir

مصاحبه با سایر نفرات برتر کنکور کارشناسی ارشد سال 1391 (گرایشهای مختلف رشته مدیریت) را از اینجا ببینید

در صورتی که سوالی از آقای معین سالاری دارید می توانید در بخش نظرات این خبر ارسال نمایید تا ایشان پاسخگوی شما باشند.


 

نظرات کاربران
saeede : 1391/05/01

saeede : 1391/04/27 سلام خسته نباشید تبریک میگم .من تیر 91از رشته بازرگانی فارغ تحصیل شدم وقصد دارم ارشد 92اجرایی شرکت کنم برا درس جی مت من کتاب صداقتو گرفتم +جزوه بارسه .و استرس دارم بابت همین درس چون من ریاضیم متوسطه بدون کلاس با خوندن همینا میتونم موفق بشم تصمیم گرفتم دولتی قبول شم میشه یا از خیر این رشته بگذرم؟؟؟دانش مسایل روز چه طوریه سخته یا آسونه ممنونم موفق باشید

امید محبوبی : 1391/05/01

با سلام و تبریک برای رتبه خوبتان. می خواستم بدونم آیا شبانه ها با روزانه ها در نوع تدریسی که به دانشجو می شود فرق دارد یا نه؟ آیا شما در انتخاب هایتان شبانه هم داشتید؟ چون که دوستانم که ارشد 91 دادند حتی بعضی شبانه ها را زودتر از روزانه زدند....با تشکر

معین سالاری به امید محبوبی : 1391/05/01

سلام ممنون. از نظر تدریس فرقی با هم ندارند. فرق شبانه با روزانه فقط در پرداخت شهریه هست. حتی مدرک بدون درج نوبت دوم (شبانه) اعطا میشه. شبانه ها رو انتخاب نکردم چون هزینه های شهریه و خوابگاه و مسائل رفاهی حدود 2 میلیون در هر ترم می شود. بعضی از دوستان شما که شبانه یک دانشگاه خاص رو زودتر از روزانه دانشگاه های دیگر انتخاب کردند به دلایل زیر بوده است: 1- در یک دانشگاه معتبرتر تحصیل کنند 2- از شهر محل سکونتشان خارج نشوند 3- توانایی پرداخت هزینه ها رو دارند

معین سالاری به saeede : 1391/05/01

سلام. فقط 20 سوال جیمت ریاضی هست که 10 سوال آن مربوط به بخش کفایت داده هاست که خیلی وقت گیر و نیاز به تجزیه و تحلیل دارد که متاسفانه باید دانش ریاضیتون قوی باشه و 10 سوال بقیه هم حل مساله است که کمی وقتگیر و بیشتر جنبه هوش دارد و داشتن پایه ریاضی کفایت می کند. کتاب احمد صداقت جامع و کامل است. شنیدم کتاب عرفانیان هم خوب است. بستگی به خود شما دارد که با کتاب یا کلاس رفتن یادگیری بهتری داشته باشید. میتونم این امیدواری رو بهتون بدم که با کمی تلاش و جدیت در این درس میتونید حداقل 35 تا 40 درصد بزنید. اما چون رشته شما بازرگانی بوده میتونین درصد کم در جیمت رو با درصدهای بالاتر در تئوری و دانش مسایل روز جبران کنید. من خودم نسبت به بقیه رتبه های خوب مدیریت اجرایی، جیمت رو خیلی کم زدم اما مجموع دو درس تئوری و دانش روز با ضریب 2 رو 111.11 درصد زدم که درصد کم جیمت رو جبران کرد. جیمت رو میتونستم بالاتر بزنم اما وقت آزمون اجازه نداد به بعضی از سوالات آن فکر کنم چه برسه به اینکه بخوام جواب بدم. شما باید ابتدا اطلاعات خود رو نسبت به رشته و گرایشی که می خواهید امتحان بدید، بالا ببرید. ظرفیت اجرایی خیلی پایین تر از ظرفیت مجموعه مدیریت است. چون شما تصمیم دارین دانشگاه دولتی قبول بشید ( روزانه و شبانه ) با توجه به ظرفیت ها، رتبتون باید زیر 180 یا 190 باشه درس دانش مسایل روز خیلی سخت نیست اما آسان هم نیست. ترکیب و نوع سوالات آسان به نظر میرسه اما باید خیلی خوب قوانین ( ذکر شده در مصاحبه ) رو مطالعه کرده باشین. دروس کارشناسی مدیریت مثل اقتصاد ( مباحث کشش و تقاضا، بیکاری و تورم ... ) مدیریت مالی ( صورت سود و زیان، نسبت های نقدینگی / فعالیت / بدهی / سود آوری، اهرم عملیاتی، نقطه سر به سر، EPS ... )، بازاریابی ( انواع تقاضاها، استراتژی مارک گذاری، انواع روش های قیمت گذاری ... ) رو تسلط داشته باشید ( البته نوع سوالات مطرح شده از این مباحث به سختی و پیچیدگی رشته مجموعه مدیریت (1142) نیست و خیلی ساده مطرح میشه ) در آخر باید بگم هیچ تضمینی وجود نداره که همه سوالات دانش مسائل روز در ارشد 92 از منابع بالا مطرح بشه... امیدوارم با تلاش هدفمند به خواستتون برسین و همیشه موفق باشین

saeede : 1391/05/02

سلام ممنون که با دقت سوالمو جواب دادین.یعنی به نظر شما شانسم برا قبولی خیلی کمه ؟تعداد شرکت کنندگان اجرایی چند نفر هستن? و برای جیمت یه کتاب ریاضی که هم سطحش اسون باشه وهم تمام مباحثی که تو جیمت ازشون سوال میشه معرفی کنید به نظر شما برا ارشد کدوم موسسه بهتره و اینکه امسال منابع تیوری مدیریت تغییر کرده؟ ممنونم موفق وموید باشید.

بهروز خادم : 1391/05/02

با سلام.وعرض تبریک.من رشته مدیریت صنعتی خوندم ایا رشته مدیریت اجرایی از بقیه مدیریت ها بازار کار بهتری داره که شما انتخاب کردید وبازار کارش در ایران چه طوره؟وسوال دوم این که ایا شما در یک روز چند تا درس رو میخوندید یا یک درس ؟3- لطفاچه طوری می توان با تمرکز بالا درس بخونیم؟

معین سالاری به saeede : 1391/05/02

سلام خواهش میکنم. من نمی دونم سطح علمی شما چطور هست که بگم چقدر شانس قبولی دارید. هرقدر بیشتر تلاش کنید، شانس بیشتری هم برای قبولی خواهید داشت. کل شرکت کنندگان مجموعه مدیریت اجرایی در هر سه گرایش ( اجرایی - MBA - شهری ) امسال حدود 25000 تا 30000 بود که احتمالا حدود نیمی از این تعداد در گرایش اجرایی امتحان میدند ( با استناد به نمونه کارنامه ها ) که شما باید برای دانشگاه دولتی حداکثر رتبه 200 بیارید. برای درس جیمت کتاب های صداقت و عرفانیان مناسب هستند. شما نگران دانش ریاضی برای جیمت نباشید. چون ریاضی به معنای خاص در جیمت مطرح نیست. اگه میبینید بعضی از سوالاتش سخت هست به این دلیله که پیچیده مطرح میشه که برای جواب دادن علاوه بر دانش پایه ریاضی، به هوش و خلاقیت و راه حل های ابتکاری هم بستگی داره. من نمیتونم بگم کدوم موسسه بهتره چون با هیچ موسسه ای همکاری نداشته ام. منابع تئوری کامل در سایت مدیر معرفی شده. به نظرم امسال سبک سوالات تغییر کرده بود و به غیر از تعداد بسیار کمی از سوالات بقیه از همان منابع معروف بود. شما سعی کنید تلاش خود رو معطوف به همان منابع معروف کنید ( مدیریت الوانی - مدیریت و رفتار رضاییان ) + منابع کمکی ( منابع انسانی سعادت - تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم ها - رفتار رابینز ... ) واقعا حیف هست که شما وقت و انرژی تون روی منبعی بذارید که اصلا سوالی ازش نیاد. مثلا من امسال تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم ها رضاییان رو خوندم و متاسفانه سوالی ازش نیومد! در صورتی که هر ساله حداقل 2 الی 3 سوال میومد. در آخر باید بگم اگه شما با اعتماد به نفس و علاقه درس بخونین و در روز آزمون آرامش داشته باشین به امید خدا نتیجه خوبی میگیرین. در حال حاضر تنها کاری که باید انجام بدید اینه که شک و تردیدها رو از خودتون دور کنین و عمیق و مفهومی درس بخونین.

معین سالاری به بهروز خادم : 1391/05/02

سلام ممنون. در ابتدا لازم است با رشته مدیریت اجرایی بیشتر آشنا شویم. هدف مدیریت اجرایی، تربیت مدیرانی است که کارکردهای کلان مدیریتی را در سطوح مختلف (پستهای مدیریتی واحدهای تولیدی- صنعتی، سازمانها و وزارتخانه ها ... ) به اجرا درآورند. تحلیل مسائل و ارائه راه حل های قابل اجرا برای انواع واحدهای تولیدی و خدماتی، سیستمهای اطلاعاتی مدیریت (MIS) ، مباحث رفتار سازمانی و مدیریت موثر منابع انسانی و برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک از موضوعات مورد بحث در مدیریت اجرایی هستند. طبق تعریف ارائه شده رشته مدیریت اجرایی در پایگاه اینترنتی دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه علم و صنعت ایران، دوره کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی به منظور پرورش کادر مدیریت اجرایی بنگاههای تولیدی و خدماتی خصوصی، تعاونی و دولتی و نیز تأمین مدیر برای طرحهای بزرگ عمرانی طراحی و ایجاد شده است. عموما رشته مدیریت بازار کار خوبی دارد. نمیدونم کدوم گرایش بازار کار بهتری دارد. شاید بازرگانی، مالی، دولتی، صنعتی، اجرایی و MBA بهتر از بقیه باشند. من علاوه بر کار، به تدریس علاقه دارم. اگه خدا بخواد و شرایط فراهم بشه دوست دارم ادامه تحصیل بدم. در یک روز چند درس رو با هم میخوندم. تئوری مدیریت و زبان هر روز - دانش مسایل روز هر دو روز یک بار - جیمت هر روز - فارسی هر دو روز یک بار برای تمرکز بالا داشتن می توانید از روش های زیر استفاده کنید: 1- از یادداشت برداری و نکته برداری در حین درس خوندن استفاده کنید 2- ارتباطات خود رو کم کنید (حضوری - اینترنتی ) فقط با چند تا دوست که مثل شما برای ارشد میخونه با هم تبادل نظر داشته باشید 3- همیشه الویت اول کارهایتان درس باشد 4- پراکنده درس نخونید ( بخصوص در درس تئوری و دانش روز ) 5- در طول این چند ماه درس خوندن نوسان نداشته باشید! ( از نظر کمیت و کیفیت )

behrooz321 : 1391/05/04

با سلام و عرض ارادت. ازمون های ازمایشی سازمان سنجش از نظر کیفیت سوال ها و جامعه اماری از بقیه موسسات بهتره؟من میخوام هر 6 مرحله سنجش رو شرکت کنم چه طوره؟ایا این رشته در ایران دکتری داره ؟شما دانشگاه بهشتی رو اولویت 2 زدید ایا از علم و صنعت بهتره؟ ممنون

ali 32 : 1391/05/04

سلام وتبریک. من مدیریت خوندم و ریاضیم قوی نیست ایا کتاب صداقتgmat رو فقط بخونم کافیه؟ به نظر شما من چه درسهایی رو تا اخر تابستان کامل بخونم؟

معین سالاری به behrooz 321 : 1391/05/04

سلام. بطور میانگین تعداد شرکت کنندگان در هر مرحله آزمون جامع شرکت تعاونی خدمات آموزشی سازمان سنجش در مجموعه مدیریت اجرایی ( اجرایی و MBA ) 330 نفر بود ( آزمون اول جامع 278 نفر و آزمون دوم جامع 382 نفر ) کیفیت سوال ها قابل قبول بود. فقط یک موردی که میشه ازش ایراد گرفت نوع طراحی سوالات تئوری بود بطوریکه سوالات تکراری و گلچین شده از آزمون ارشد سال های قبل زیاد مطرح میشد. از نظر تعداد شرکت کننده ها احتمالا از بقیه موسسات کمتر هست. اما در کل آزمون های سازمان سنجش رو قبول دارم. اگه برای شما تعداد شرکت کننده ها مهم نباشه و سنجش میزان پیشرفت تحصیلی و آشنایی با جو کنکور دادن و 3 ساعت به سوالات فکر کردن اهمیت داشته باشه میتونه گزینه خوبی باشه ( نمیدونم این موضوع چقدر تاثیر داره اما نوع دفترچه و فونت سوالات با آزمون اصلی یکی بود! ) برای اطلاعات بیشتر در مورد رشته و گرایش های دکتری شما دفترچه های ثبت نام ( شماره 1 ) و انتخاب رشته ( شماره 2 ) دکتری 91 رو از سایت سنجش دانلود کنید. تا آنجایی که من اطلاع دارم دکتری مدیریت گرایش اجرایی وجود نداره اما گرایش مدیریت استرتژیک که مرتبط با اجرایی هست وجود داره. در ضمن با کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی میشه در آزمون دکتری مدیریت شرکت کرد و در انتخاب رشته گرایش های مختلف رو انتخاب کرد. مهم اینه مصاحبه خوبی داشته باشید! دانشگاه علم و صنعت در رتبه بندی دانشگاه های تحت پوشش وزارت علوم در سال 90 در رتبه 5 قرار داره ( سومین دانشگاه صنعتی کشور ) و دانشگاه شهید بهشتی در رتبه 9 هست. معلومه که علم و صنعت بالاتر از بهشتی قرار داره. مدیریت اجرایی دانشگاه علم و صنعت در دانشکده مهندسی صنایع و مدیریت اجرایی دانشگاه شهیدبهشتی در دانشکده مدیریت و حسابداری تدریس میشه اما برای من که کارشناسی مدیریت خوندم فضای مدیریتی شهیدبهشتی الویت داره به فضای مهندسی علم و صنعت. حالا معلوم نیست با این رتبه و کم شدن ظرفیت ها میتونم بهشتی قبول بشم؟؟؟

معین سالاری به ali 32 : 1391/05/04

سلام. شما برای یادگیری بیشتر علاوه بر کتاب صداقت، کتاب عرفانیان رو هم بخونید. شما که ریاضیتون قوی نیست پیشنهاد میکنم کتاب ((( درک عمومی ریاضی و فیزیک مخصوص دانشجویان رشته ی هنر - مهندس مجید ضیایی ))) رو مطالعه کنید. خیلی کتاب خوبی هست. از الان تئوری و زبان و جیمت رو بخونید تا روز کنکور ( 5 الی 6 مرتبه کامل بخونید ). تا پایان تابستان تئوری و جیمت رو کامل بخونید و پیشنهاد میکنم خیلی عمیق مطالعه داشته باشید و سطحی نخونید. فارسی رو از مهر شروع کنید. برای دانش مسائل روز شاید کمی زود باشه از الان بخونیدش اما اگه در تابستان مطالب رو به طور موضوعی جمع آوری و دسته بندی کنید خیلی کارتون راحت میشه. بعد میتوانید مطالب جمع آوری شده رو از مهر تا روز کنکور بخونید. یادتون باشه حدود 20 تا 30 درصد سوالات دانش روز از تئوری ها مطرح میشه. موفق باشید

معین سالاری به saeede : 1391/05/04

سلام. شما برای تسلط بیشتر روی مباحث ریاضی جیمت، کتاب درک عمومی ریاضی و فیزیک مخصوص دانشجویان رشته ی هنر - مهندس مجید ضیایی رو حتما بخونید.

احسان : 1391/05/06

با سلام و تبریک. میخواستم بپرسم در آزمون امسال بالاترین درصد دانش مسائل روز به شما اختصاص داره؟ آیا در سال های پیش هم کسی تونسته به درصد 71.11 و بالاتر برسه؟

معین سالاری به احسان : 1391/05/07

سلام ممنون. این موضوع رو نمیشه فهمید که در هر درسی بالاترین درصد چقدر هست. اما با مقایسه نمونه کارنامه ها و میانگین درصد دانش مسائل روز نفرات برتر در آزمون امسال که حدود 50 هست، میشه گفت به احتمال خیلی زیاد بالاترین درصد رو زده باشم. نمونه کارنامه سال های قبل مدیریت اجرایی در سایت مدیر وجود داره. شما میتونید مقایسه رو انجام بدید. اما خیلی بعیده کسی تونسته باشه به درصد 71.11 برسه. درس دانش مسائل روز خیلی منبع مشخصی نداره و ممکنه هر سال از مباحث جدیدی سوال طرح بشه. باید مطالعه زیاد داشته باشین. من برای این درس زحمت زیادی کشیدم و مطمئن باشید مباحثی رو مطالعه کردم که هیچکسی مطالعه نکرده. مثل قانون جدید راهنمایی و رانندگی، قانون جدید بیمه بیکاری، قانون هدفمند کردن یارانه ها، قانون بیمه اجباری کارگران ساختمانی، قانون حفاظت در برابر اشعه، قانون دورکاری و ...

مریم وحیدی : 1391/05/07

با سلام و خسته نباشید خدمت شما. من قصد دارم رشته ی مدیریت اجرایی رو انتخاب کنم و می دونم که یکی از دروس این رشته درس "تئوری مدیریت" هستش. کتاب های زیادی راجع به این درس توی بازار دیدم مثل : اصول و مبانی مدیریت ، مدیریت رفتار سازمان و چندین کتاب دیگه. دقیقا نمی دونم کدومشو باید بدونم. میشه لطفا اسم کتاباشو نام ببرید؟

معین سالاری به خانم وحیدی : 1391/05/08

سلام. منابع اصلی درس تئوری مدیریت عبارتند از: مدیریت عمومی الوانی – مبانی سازمان و مدیریت رضاییان – مبانی مدیریت رفتار سازمانی رضاییان – مدیریت منابع انسانی سعادت منابع کمکی: تجزیه و تحلیل طراحی سیستم رضاییان – مجموعه سوالات طبقه بندی شده ارشد نظریه های عمومی مدیریت از داور ونوس و مهرداد پرچ ( حاوی نکته های بسیار مفیدی می باشد و باعث تسلط بیشتر می شود ) – رفتار رابینز ( اعرابی و پارساییان ) – تئوری سازمان رابینز ( الوانی و دانایی فرد )

مهدی ناظری : 1391/05/09

معین جان بازم بهت تبریک میگم ، ان شاا... همیشه موفق و موید باشی . مصاحبه خوبی بود . از نظراتت استفاده میکنم برای کنکور امسال

معین سالاری : 1391/05/10

ممنون مهدی جان. امیدوارم در تمام مراحل زندگی موفق و سربلند باشی.

behnam : 1391/05/10

با سلام .ببخشید من روش درست یادداشت برداری رو بلد نیستم میشه توضیح بدید ؟ و ایا مثلا ایا از یک کتاب500 صفحه ای چند صفحه یادداشت بردارم و یادداشت های هر کتابی رو تو یک دفتر جدا بنویسم؟

saeed : 1391/05/10

با سلام.من لیسانس مکانیک دارم و مدت زمان زیادی میشه که از درس و کتاب به دورم و ضمنا" شاغل هستم و بیشتر اوقات زندگیم تو محل کارم میگذره یعنی از 7 صبح تا 8 شب و میشه گفت زمان کافی بدلیل مشغله کاری و ذهنی ندارم.چندی پیش با این سایت آشنا شدم و به این رشته علاقمند و تصمصم رو هم گرفتم که هر طوری شده بخونم و امتحان بدم و فوق لیسانس رو بگیرم اگه خدا بخواد.چه باید بکنم با این شرایط؟از کجا شروع کنم؟چطوری شروع کنم؟ضمنا"فلش کارت DLM اصلا" چی هست و چه باید بکنم باهاش؟؟ممنونم و روز خوبی داشته باشید.

معین سالاری : 1391/05/10

سلام آقا بهنام. یادداشت برداری فقط برای تئوری و دانش روز خیلی موثره. من عادت داشتم درس تئوری رو همراه با خوندن بنویسم. یعنی چند بار کتاب رو خوب میخوندم و مطالب مهم هر صفحه کتاب رو توی همون صفحه (در حین خوندن) مینوشتم (بالا، پایین، کناره های صفحه که فضای خالی وجود داره) و در آخر برای انسجام مطالب روی نصف برگه A4 (به هر اندازه که نیاز باشه) مطالب هر بخش کتاب رو (همراه با ایجاد رابطه بین مطالب) مرتب می نوشتم ( مطالبی که یادگیری شون کمی سخته و نیاز به تکرار داره ). مثال براتون میزنم. در مدیریت رفتار سازمانی رضاییان صفحه 416 ( الگوی ماهواره ای عملکرد سازمانی ) واقعا نیاز به یادداشت برداری داره. منظورم این نیست که عین کتاب کپی برداری کنی. باید جوری مطالب رو بنویسی که یادگیریش آسون تر بشه. و یا در صفحه 400 مدل سبک - ساختار - توان رو باید روی یک برگه بنویسی بعد حالت های ساختار کار و ظرفیت کارکنان رو برای خودت رابطه سازی کنی ( جوری که بتونی حالت های مختلف این رابطه ها رو راحت بیان کنی ) یا برای یادگیری بهتر جدول صفحه 184 میتونی این روش رو بکار ببری که مثلا با استفاده از حرف اول کلمات (نقادی - ارشادی - سایه ای) کلمه ناس رو ایجاد کنی. در درس تئوری کمی مطالب پراکنده هست. مثلا مبحث رهبری در چندین کتاب اومده اگه بتونی مطالبش رو تجمیع کنی خیلی خوب میشه. تئوری ها علاوه بر پراکندگی، مطالب شبیه به هم زیاد داره. آقا بهنام، مطمئن باشید اگه صرفا فقط از روی کتاب بخونید و مطالبش رو تجزیه و تحلیل نکنید و خیلی مسلط نباشید، در روز آزمون با تعداد زیادی سوال روبرو میشید که مطالبش برات آشنا هستن اما بین گزینه ها شک داری و مثل آزمون امسال بدجور به دردسر می افتید. امسال درصدهای بد در تئوری زیاد داشتیم به خاطر اینکه خیلی ها تسلط کافی نداشتن. در مورد دانش روز هم در مصاحبه و نظرات توضیح دادم. امیدوارم تونسته باشم راهنماییت کنم.شاید روش های بهتری در مورد یادداشت برداری و نکته برداری وجود داشته باشه. اینو یادت باشه که یادداشت برداری که کردید، از حود کتاب غافل نشو و هر دو رو با هم بخونید. جالبه بدونید که با یادداشت هایی که انجام دادم و الان که 6 ماه از آزمون میگذره میتونم با یک ماه خوندن به شرایط آرمانی و خوب قبل از آزمون برسم!

معین سالاری : 1391/05/10

سلام آقا سعید. با این شرایط خیلی سخته اما با تلاش و جدیت میشه موفق بود. فکر میکنم شرایط شما شبیه شرایط آقای مسیب جعفری رتبه 12 اجرایی باشه. ایشان هم شاغل هستن هم متاهل. اگه از آقای جعفری بپرسید بهتر میتونن شما رو راهنمایی کنن. اما وظیفه خودم میدونم در حد توان راهنماییتون کنم. اگه کار شما دفتری هست و در فضاهای کاری پر سر و صدا و فیزیکی نیستید میتونین در محل کار مطالعه داشته باشین. با توجه به شرایط شما استفاده از فلش کارت های زبان و تئوری در محل کار بسیار مفید هست. چون مکانیک خوندین شاید جیمت براتون سخت نباشه و فقط باید تست کار کنین. هر شب که بعد از ساعت 8 خونه هستید، 30 تا 60 دقیقه رو به خوندن جیمت و تست کار کردن ( با توجه به پایه خوب ریاضی ) اختصاص بدید. در مورد فارسی هم که فکر نکنم جای نگرانی وجود داشته باشه. مشکل اصلی تئوری و دانش روز هست. فلش کارت هایی مثل فلش کارت تئوری به این صورت هست که مطالب منابع اصلی و کمکی تئوری روی کارت هایی مرتب و فصل به فصل نوشته شده. از بقیه که شنیدم میگن خوبه و تقریبا تمام مطالب رو پوشش میده ( تا حالا ازش استفاده نکردم ). مزیت این فلش کارت ها اینه که قابل حمله و در هر جایی که باشید و در هر زمانی قابل استفاده هستن (در منزل، مسیر رفت و آمد به سر کار رفتن، مترو، تاکسی، اتوبوس، محل کار ...) چون رشته شما مدیریت نبوده و آشنایی با تئوری ها ندارید پیشنهاد میکنم علاوه بر فلش کارت، از یک کتاب جامع تئوری که تمام منابع رو پوشش بده استفاده کنید. در آخر آرزوی موفقیت برای شما دارم.

باران : 1391/05/12

باسلام و تبریک رتبه عالی اتون. در مورد قانونهایی که برای دانش مسائل خوندید....مثلا قانون جدید بیمه بیکاری و ..اینا را از کجا پیدا کردید؟؟ممنون

معین سالاری به باران : 1391/05/12

سلام ممنون. کل قوانین مورد نیاز رو از گوگل یا سایت های دولتی مثل سازمان بورس، تامین اجتماعی، مجلس ... جستجو میکردم. من اعتمادی به کتابهایی که در مورد دانش روز وجود داشت نداشتم چون میدونستم کامل نیستن و خیلی خلاصه شده هستن. من همیشه اخبار روز رو دنبال میکنم و در جریان تغییر قوانین کشور هستم مثلا قانون جدید کار و بیمه بیکاری چند ماه قبل از آزمون ارشد در مجلس به تصویب رسیده بود و مواد آن عوض شده بود. به همین دلیل معلوم نبود در آزمون از کدوم قانون ( جدید یا قدیم ) سوال طرح میشه. به همین دلیل هر دوی آنرا مطالعه داشتم. من غیر از دانلود قوانین از اینترنت، قوانینی که توی کتاب های مختلف بود رو مطالعه داشتم. مثلا در رابطه با حقوق تجارت، برای یادگیری و درک بیشتر، کتاب حقوق تجارت شرکت های تجاری ( 2 جلدی از ربیعا اسکینی ) رو میخوندم. موفق باشین

بهناز از مشهد : 1391/05/14

با سلام. ایا شما خودتون برنامه ریزی برای درس خوندن می کردید یا مشاور ؟چون من هر وقت بر نامه ریزی کردم نتونستم عمل کنم. مثلا گفتم فردا هر درس رو 2 ساعت و از ساعت چند تا چند بخونم و نتونستم؟ لطفا راهنماییم کنید.

معین سالاری به بهناز : 1391/05/14

سلام. مشاور نداشتم. خودم برنامه ریزی میکردم. برنامه ریزی نوعی تعهد به درس خوندن هست. یک برنامه ریزی خوب باید دارای 2 ویژگی مهم باشه: 1- قابل اجرا باشه 2- انعطاف داشته باشه در تابستان برنامه ریزی دقیقی نداشتم اما منظم درس میخوندم. روی این موضوع متمرکز بودم که خیلی عمیق و مفهومی درس بخونم. از مهر ماه برنامه روزانه به مدت 40 روز تنظیم میکردم و خودم رو ملزم میدونستم بهش عمل کنم. روی یک برگه A4 تعداد 40 سطر به منزله چهل روز درست میکردم و برای هر روز یک برنامه درسی متنوع از دروس مختلف می نوشتم بطوری که تمام منابع رو پوشش بده. ساعت و مدت درس خوندن تعیین نمی کردم. چون تابستان تئوری رو خوب خونده بودم و یادداشت برداری های لازم رو انجام و مطالبی درباره ( قوانین دانش روز – لغات و گرامر زبان – تاریخ ادبیات و آرایه ها ) جمع آوری کرده بودم، کارم نسبتا راحت بود. یک مثال از برنامه درسی ام برای یک روز برای شما میزنم: رفتار رضاییان از صفحه 411 تا 450 + مبحث کنترل از کتابهای مدیریت رضاییان از 495 تا 514 و مدیریت الوانی از 119 تا 139 + قانون تامین اجتماعی + یک مبحث از جیمت + مرور تعدادی از لغات زبان و دو بخش گرامر زبان با این حساب هر هفته 1 بار کل قوانین دانش روز خونده میشه. در طول دوره 2 بار کل گرامر زبان خونده میشه و منابع اصلی تئوری در چهل روز کامل مرور میشه. البته خارج از برنامه ریزی، تست های سال های قبل رو تجزیه و تحلیل میکردم و ازشون نکته برداری میکردم. شما برنامه ریزی و درس خوندن رو از الان شروع کنید و به فردا یا اول هفته یا اول ماه موکول نکنید. کیفیت درس خوندن برای شما مهم باشه. یک مطلب رو خوب بخونین و یاد بگیرین. مهم نیست چقدر طول بکشه. برنامه ریزی شما انعطاف داشته باشه یعنی اگه یک روز به هر دلیل نتونستین درس بخونین برنامه ریزی شما بهم نخوره و اجازه بدین دوره مثلا 40 روزه به 41 یا 42 روز ادامه پیدا کنه. برنامه سنگین برای خودتون تنظیم نکنید که خسته بشین. مباحث یکسان از کتابهای مختلف در درس تئوری رو در یک روز بخونید مثلا مبحث کنترل از رضاییان و الوانی یا مبحث رهبری یا سازماندهی. بعد که دوره برنامه 40 روزه تموم شد میتونین یک دوره کوتاه تر مثلا 30 روزه برنامه ریزی کنید. نزدیک کنکور این دوره رو به 20 روز کاهش بدین و حجم مطالب رو بیشتر کنین. اینجوری مطالب بیشتر تکرار میشه. موفق باشین

behrooz321 : 1391/05/15

با سلام . به نظر شما فرق مدیریت اجرایی با mba چیه و کدوم بازار کار بهتری داره؟

معین سالاری به behrooz 321 : 1391/05/16

سلام. تفاوت دو گرایش در رویکرد کمی و کیفی آنها به موضوعات کلان مدیریتی در سازمانهاست. گرایش MBA با جذب دانش آموختگان رشته های فنی و با تاکید بر مباحث کمی سعی بر آن دارد تا راهکارهایی نو برای تلفیق بازاریابی بین الملل، تجارت الکترونیک و روشهای رو به رشد کسب و کار برای ارتقاء سازمان ارائه نماید. اما مدیریت اجرایی با نگاهی کیفی و با بهره گرفتن از ابزارهای مالی و اقتصادی، سیستمهای اطلاعات مدیریت و توسعه نوآوری، سعی بر آن دارد تا سازمان را در جهت دستیابی به اهداف خود یاری نماید. هر دو گرایش بازار کار خوبی دارند.

ali32 : 1391/05/16

سلام وخسته نباشید..رتبه بندی دانشگاه که اومده شهید بهشتی بعد از فردوسی مشهد است و اصلن علامه تو رتبه بندی نیست والی علم و صنعت رتبه 4 است حیف رتبه شما نیست که بر اساس رتبه بندی دانشگاه می زدید؟ البته ببخشید واسم سوال بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟

معین سالاری به ali32 : 1391/05/17

سلام. در انتخاب رشته شرایط و علاقه و برنامه فرد برای آینده در اولویت بندی گزینه ها تاثیر گذار هست. درسته که از نظر رتبه بندی فردوسی مشهد بالاتر از شهید بهشتی و علامه قرار داره اما عموما داوطلبان بهشتی و علامه رو زودتر انتخاب می کنند. درباره علم و صنعت قبلا توضیح دادم برای من فضای مدیریتی شهیدبهشتی به فضای مهندسی علم و صنعت الویت داره.

مصطفی : 1391/05/17

با سلام.من رشته ی کارشناسیم برقه.چند وقتی میشه که تصمیم گرفتم واسه ارشد اجرایی شرکت کنم.می خواستم بدونم تا چه حد احتماله قبولیه بچه های فنی تو این رشته هست.چون مثلا من بعضی از دروسی که شما گفتین که واسه رشته ی مدیریت هم هست نخوندم.البته اینم بگم که وقت زیاد دارم.چون هنوز ترم 6 تموم کردم.میتونم واسه کنکور 93 هم شرکت کنم.پایه ی ریاضیمم بد نیست.ولی در کل امیدی هست یا نه.ممنون میشم اگه کمکم کنید

مصطفی : 1391/05/17

بازم سلام.فقط ببخشید یه سوال دیگه هم داشتم.من شنیدم واسه توری مدیریت فلش کارتهای DLM خیلی خوبه.و با خوندن اینا دیگه تقریبا نیازی به خوندن مرجع نیست.می خواستم نظر شما رو هم بدونم.ممنون

sheyda : 1391/05/17

سلام .. من خیلی سر در گم هستم برای درس مدیریت کتاب مبانی رضاییان و الوانی گرفتم و برای تستش هم کتاب پرچ رو ولی به نظرم نمیرسم همه رو بخونم .. چی کار کنم؟ و اینکه من برنامه ریز ندارم خودم دارم هر روز یه سری مباحث رو می خونم میترسم راهی که میرم غلط باشه ... برای زبان دو کتاب اقای اشراقی گرفتم .. کافیه /؟

sheyda : 1391/05/17

سلام .. من خیلی سر در گم هستم برای درس مدیریت کتاب مبانی رضاییان و الوانی گرفتم و برای تستش هم کتاب پرچ رو ولی به نظرم نمیرسم همه رو بخونم .. چی کار کنم؟ و اینکه من برنامه ریز ندارم خودم دارم هر روز یه سری مباحث رو می خونم میترسم راهی که میرم غلط باشه ... برای زبان دو کتاب اقای اشراقی گرفتم .. کافیه /؟

معین سالاری به مصطفی : 1391/05/17

سلام. در رشته مدیریت اجرایی نوع مدرک کارشناسی تعیین کننده نیست. قبولی شما بستگی به تلاش شما داره. خیلی ها با مدرک مهندسی قبول شده اند. امسال رتبه های خوب مدرک فنی داشتند. فکر نکنم با زبان، فارسی و جیمت مشکلی داشته باشید. شما که وقت زیادی دارید تئوری ها و دانش روز رو خوب بخونید. منابع هم که مشخصه. تلاش کنید و امیدوار باشید. چون فنی هستید به نظرم ابتدا شما منابع اصلی رو بخونید و بعدا از فلش کارت تئوری استفاده کنید. استفاده از فلش کارت به عنوان مکمل منابع اصلی میتونه مناسب باشه. موفق باشید

معین سالاری به sheyda : 1391/05/17

سلام. برای خوندن تئوری نیازی به برنامه ریز نیست. شما باید با توجه به شرایط و استعداد خودتون مطالعه داشته باشید. اگه رشته شما مدیریت نبوده و اولین بار هست که این کتاب ها رو میخونید، ابتدا کتاب مدیریت الوانی رو به دلیل ساده و روان بودن بخونید ( ابتدا روزنامه وار بخونید و به فصول و عناوین و تیتر ها توجه کنید بعدا بطور جدی خوندنش رو شروع کنید چون ذهن شما باید با مطالب آشنایی داشته باشه ) بعد کتاب مدیریت رضاییان رو شروع کنید چون مطالب خیلی ریز و تخصصی بیان شده است. کمی که به مطالب آشنایی پیدا کردید مباحث یکسان دو کتاب رو با هم مطالعه داشته باشید. مثلا مبحث (کنترل) یا (انگیزش) این کتاب رو همزمان بخونید. حتما رفتار رضاییان رو هم بخونید. برای منظم خوندن سعی کنید فصل به فصل مطالعه داشته باشید. نکته برداری کنید. شاید اوایل براتون کمی مطالب و این نوع خوندن سخته باشه اما بعدا تسلط پیدا می کنید. برای موفقیت باید به این درس علاقه نشون بدید و حوصله داشته باشید. فقط تلاش و تمرکز و صبر و گذشت زمان هست که نتیجه کارتون رو تعیین میکنه. یک روش خوندن دیگه هم وجود داره. استفاده از روش جزء به کل که میشه همراه با روش بالا استفاده کرد. یعنی شما ابتدا تست های سال های پیش رو یه بررسی اجمالی می کنید بعد جواب سوال رو از منبع اصلی پیدا میکنید ( توی خود کتاب تست صفحه مورد نظر منبع اصلی رو ذکر کرده ). استفاده از این روش باعث میشه شما بدونید چطوری سوال طرح میشه و چطوری باید کتاب رو بخونید. من خودم اوایل که منابع اصلی رو میخوندم از بعضی مطالب (سهوا یا عمدا) رد میشدم. اما وقتی تست ها رو بررسی میکردم متوجه اشتباهاتم میشدم و در نتیجه روش خوندنم رو اصلاح میکردم. در مورد زبان، کتاب تخصصی اشراقی خوبه و تقریبا کامل اما پیشنهاد میکنم قبل از اینکه از گرامر زبان عمومی اشراقی استفاده کنید، گرامر کتاب زبان عمومی (مهرداد امیری) رو بخونید. گرامر رو از پایه و فصل به فصل با مثال های زیاد توضیح داده. در کل سعی کنید برای زبان خصوصا لغت از کتاب های مختلف استفاده کنید. کتاب 1500 واژه حیاتی تافل از حمیدرضا خدایاری ( انتشارات پردازش ) هم خیلی خوبه. موفق باشین.

sheyda : 1391/05/18

مرسی ..یه سوال دیگه هم داشتم . الان که دارم کتاب الوانی و رضاییان می خونم مطالب هر صفحه رو به طور نمودار درختی یا .. گوشه کنار صفحه مینویسم .. این مطالب تقریبا کامل هستند ..شما لازم می دونید که من اینا رو به صفحه های آ چهار تبدیل کنم یا همین جوری بمونه ؟ در مورد دانش مسایل چه طور؟ مطالب و از کتاب جمع آوری کنم و بیرون بکشم ؟ یا وقتمو می گیره ؟ مرسی

معین سالاری به sheyda : 1391/05/18

سلام. کاملا بستگی به خودتون داره که با کدوم روش یادگیری بهتری دارید. اگه با روش کنونی بعد از مطالعه و پس از گذشت مدت زمانی تونستید مطالب رو خوب به خاطر بیارید و تست های مربوط رو درست جواب بدید، همین راه رو ادامه دهید. اگه وقت و حوصله دست نویس کردن مطالب مهم خونده شده رو دارید، خیلی به تثبیت مطالب و یادگیری بهتر کمک میکنه (حداقل مطالبی رو که به صورت جدول و شکل ... هستند، روی یک برگه بنویسید برای مثال صفحه 23 کتاب الوانی مدل تلفیقی مکاتب مدیریت یا صفحه 52 و 44 الوانی) در مورد دانش روز مطالب جمع آوری بشه بهتره چون اینگونه قوانین خشک هستند و زود فراموش می شوند و مطالب تفکیک شده و با دستخط خودتون یادگیری آسان تری دارند. این کار وقت زیادی نمیگیره. کل قوانین رو میشه یک ماهه جمع آوری کرد. در ضمن بعضی از مواد قانون های مختلف قابلیت مطرح شدن در آزمون ندارند و نیازی به خوندشون نیست.

sheyda : 1391/05/19

منظور از مواد قانون های مختلف کدوم هست ؟ و یه سوال دیگه اینکه ضمایم کتاب اقای الوانی باید خونده بشه؟ راستی از سایت اقای مسیح خواه نمیشه چیزی دانلود کرد ..وقتی دانلود می شه خونده نمیشه ..برای دانش همین کتاب آقای اشراقی کافیه ؟ ببخشید من انقدر سوال می کنم .. من کسی رو ندارم که ازش بپرسم.. مرسیی

معین سالاری به sheyda : 1391/05/19

سلام خواهش میکنم. منظورم این بود که همه مواد و تبصره های قانون های مختلف مثل قانون تجارت یا قانون کار یا بیمه بیکاری ... رو نیازی نیست بخونید. باید مواد و تبصره هایی از قوانین رو مطالعه کنید که احتمال میدید در آزمون بیاد. ضمائم کتاب الوانی خیلی مهمه و حتما باید خونده بشه. همیشه از این ضمائم سوال میاد. آشنایی با سایت مسیح خواه ندارم. کتاب دانش روز اشراقی خوبه چون تمام منابع و مواردی که باید خونده بشه رو ذکر کرده اما کامل نیست. شما باید به دنبال تکمیل مباحث باشید. من خودم کتاب اشراقی رو داشتم و مباحث تکمیلی رو که از منابع مختلف پیدا میکردم علاوه بر نوشتن روی کاغذ، توی خود کتاب هم مینوشتم. مثلا برنامه پنجم توسعه کمی ناقص بود و موارد تکمیلی رو به متن کتاب اضافه میکردم.

sheyda : 1391/05/22

بله مرسی.. من رشتم اقتصاد بوده .. واسه همین تیوری مدیریت رو قبلا نداشتیم اما تقریبا خوندنیه به نظر شما لازمه من کلاس برم ؟ کلاس اقای پرچ رو؟ یا خودم بخونم کافیه؟

معین سالاری به sheyda : 1391/05/22

سلام. به نظرم تئوری مدیریت درسی نیست که نیاز به کلاس داشته باشه. کلاس رفتن وقت شما رو میگیره. تئوری یک درس کاملا حفظی و خوندنی هست که حجم مطالب زیادی داره اما نسبتا آسان هست. فقط باید تمرکز و دقت زیادی داشته باشین. کتاب پرچ رو بخونید بهتره تا اینکه کلاسش برید.

محسن : 1391/05/25

با سلام اگه میشه خلاصه ای که خودتون از درس مسائل روز جمع آوری کردید و برامون تو سایت بگذارید

معین سالاری به محسن : 1391/05/25

سلام. مواردی رو که خوندم به تفکیک بیان میکنم ( مطالبی رو که در کتاب اشراقی هست ذکر نمیکنم ) * بازاریابی = انواع تخفیفات ( ترفیعی - نقدی - تجاری - مقداری - ( وضعیت وفاداری خریداران ) بسیار وفادار - وفادار نسبی و موقت - وفادار بی ثبات - بی وفا - ( انواع قیمت گذاری ) تنبیهی و تخریبی - فرصت طلبانه - انطباقی - پرمایه و گران - نفوذی - تشخصی یا پرستیژی - با اعداد خرده - پس رو - جمعی - بر اساس منحنی تجربه - موضع یابی - رهبر یا محصول ارزان برای جلب مشتریان - تحویل یکسان( - استراتژی مارک گذاری - گروه مشاوره بوستون - آمیخته بازایابی - اینکوترمز@ * بیمه جدید بیکاری = (ماده 5) - حق بیمه بیکاری به میزان چهار درصد مزد بیمه است که سه درصد توسط کارفرما و یک درصد توسط دولت تامین و پرداخت خواهد شد. (ماده 8) - مدت پرداخت مقرری بیمه بیکاری و میزان آن به شرح زیر است: الف- مجموع مدت پرداخت مقرری از زمان برخورداری از مزایای بیمه بیکاری با احتساب دریافتی‌های قبلی براساس سابقه پرداخت حق بیمه بیکاری برای مجردان حداقل شش ماه و حداکثر سی‌ماه و متاهلان یا متکفلان حداقل 9 ماه و حداکثر 36 ماه براساس جدول زیر محاسبه می‌شود:‏ سابقه پرداخت حق بیمه بیکاری از 12 ماه تا 24 ماه، از 25 ماه تا 60 ماه، از 61 ماه تا 90 ماه، از 91 ماه تا 120 ماه، از 121 ماه تا 150 ماه، از 151 ماه تا 180 ماه، از 181 ماه تا 210 ماه، از 211 ماه تا 252 ماه و از 253 ماه به بالا است که به ترتیب حداکثر استفاده از مقرری با احتساب دوره‌های قبلی برای مجردان 6، 9، 12، ‌15، 18، 21، 24، 27 و 30 ماه و برای متاهلان یا متکفلان به ترتیب 9، 12، 15، 18، 21، 24، 28، 32 و 36 ماه است. ب- میزان مقرری بیمه بیکاری براساس میانگین حقوق و مزایای مبنای کسر حق بیمه ظرف شش ماه قبل از وقوع بیکاری به شرح جدول زیر قابل پرداخت است:‌ دوره دریافت مقرری در سه مرحله شش ماه اول و شش ماه دوم و شش ماه سوم تعیین شده که به ترتیب برای متاهلان و متکفلان 80، 70 و 60 درصد میانگین حقوق و مزایا در نظر گرفته شده و برای مجردان به ترتیب 70، 60 و 50 درصد میانگین حقوق و مزایا در نظر گرفته شده است@‏ * قانون جدید راهنمایی و رانندگی = تهیه، نصب و نگهداری تجهیزات الکترونیکی از قبیل عکسبرداری، فیلمبرداری و سامانه‌های ماهواره ای و نظایر آن برای ثبت تخلف و کنترل عبور و مرور در شهرها، به عهده شهرداری ها و در خارج از شهرها به عهده وزارت راه و ترابری (سازمان راهداری و حمل و نقل پایانه‌های کشور) است -- مسؤولیت صدور پروانه و نظارت بر اجراء مقررات مربوط به قایقرانی در آبراهها، دریاچه های داخل شهرها و سواحل دریاها (به استثناء محدوده بنادر) با شهرداری و در خارج از محدوده شهرها بر عهده فرمانداری است@ * قانون هدفمند کردن یارانه ها = قیمت فروش داخلی بنزین، نفت گاز، نفت کوره و گاز مایع به تدریج تا پایان برنامه پنجم توسعه ( سال 1393) کمتر از 90% قیمت تحویل روی کشتی (FOB ) در خلیج فارس نباشد -- قیمت فروش نفت خام و میعانات گازی به پالایشگاه های داخلی 95% قیمت FOB خلیج فارس تعیین می شود -- میانگین قیمت فروش داخلی گاز طبیعی تا پایان برنامه پنجم توسعه معادل حداقل 75% متوسط قیمت گاز طبیعی صادراتی شود -- میانگین قیمت فروش داخلی برق و میانگین قیمت آب برای مصارف مختلف تا پایان برنامه باید برابر با قیمت تمام شده باشد -- تا پایان برنامه پنجم توسعه، تلفات شبکه های انتقال و توزیع برق باید به 14% کاهش یابد -- دولت مکلف است یارانه آرد و نان را به میزانی که در بودجه مشخص می شود در اختیار مصرف کننده بگذارد. سرانه یارانه نان روستاییان و شهرهای زیر بیست هزار نفر جمعیت و اقشار آسیب پذیر در سایر شهرها حداقل 50% یشتر از متوسط یارانه خواهد بود -- دولت مجاز است تا 20% خالص وجوه حاصل از اجرای این قانون را به منظور جبران آثار آن بر اعتبارات هزینه ای و تملک دارایی های سرمایه ای هزینه کند@ * محورهای ( نظام کلیدی ) هفت گانه طرح تحول اقتصادی = اصلاح نظام یارانه ها – اصلاح نظام مالیاتی – اصلاح نظام گمرکی – اصلاح نظام بانکی – اصلاح نظام توزیع کالا و خدمات – اصلاح نظام ارزش گذاری پول ملی – اصلاح نظام بهره وری@ * قانون بیمه اجباری کارگران ساختمانی = میزان حق بیمه، بیمه اجباری کارگران ساختمانی به شرح زیر تعیین می گردد. 1- تا 100 متر مربع سطح زیر بنا به ازای هر متر معادل 3% حداقل مزد روزانه کارگر ساده شهری زمان درخواست پروانه 2- از 100 متر مربع سطح زیر بنا به بالا به ازای هر متر مربع معادل 4% حداقل مزد روزانه کارگر ساده شهری زمان درخواست پروانه@ * قانون دورکاری = حداقل زمان هر دوره دورکاری برای هر کارمند دور کار 6 ماه می باشد. در صورت وجود چند کارمند واجد شرایط متقاضی دورکاری، افراد زیر دارای اولویت خواهند بود: افراد معلول – زنان باردار – زنان دارای فرزند کمتر از 6 سال@ * شورای عالی تامین اجتماعی = جلسات عادی شورای عالی تامین اجتماعی هر ماه یک بار تشکیل می گردد. جلسات شورا با حضور 9 نفر از اعضا رسمیت می یابد. اخذ رای در جلسات علنی بوده و تصمیمات آن با اکثریت آرا مشروط بر اینکه از هفت رای کمتر نباشد اتخاذ می گردد@ * قانون حفاظت در برابر اشعه = پرتو کار به شخص حقیقی گفته می شود که حسب وظیفه با منابع مولد اشعه بطور مستمر و فیزیکی در ارتباط باشد که شامل پرتوکاران گروه الف و گروه ب می گردد. پرتو کار گروه الف شخصی است که در شرایطی کار می کند که دز سالیانه آن می تواند از 3% حد دز معادل سالانه تجاوز نماید. پرتو کار گروه ب شخصی است که در شرایطی کار می کند که معمولا دز دریافتی سالانه وی از 3% حد دز معادل سالانه تجاوز نمی نماید. از پرتو کاران گروه الف لازم است حداکثر هر 6 ماه یکبار و از پرتو کاران گروه ب حداکثر هر سال یک بار آزمایش و معاینه های پزشکی به عمل آید@ * ارجاع کار به پیمانکاران = ارجاع کار به پیمانکاران شامل مراحل زیر می‌باشد: 1- فراخوان نخست 2- دعوت به ارزیابی توان اجرای کار 3- بررسی توان اجرای کار و تهیه فهرست پیمانکاران منتخب برای دعوت به مناقصه 4- برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار@ * قانون بورس و اوراق بهادار = هیئت ‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار دارای 5 عضو است که از میان افراد امین و با تجربه در رشته مالی منحصراً از کارشناسان بخش غیردولتی به پیشنهاد رئیس شورا و با تصویب شورا انتخاب می‌شوند. مدت عضویت هر یک از اعضای هیئت ‌مدیره 5 ‌سال است و انتخاب مجدد آنان برای یک دوره دیگر بلامانع است. رییس هیئت‌ مدیره ( رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ) از بین اعضای هیئت ‌مدیره برای مدت 30 ‌ماه تعیین خواهد شد -- هیچ سهامدار حقیقی یا حقوقی نمی‌تواند بیش از دو و نیم درصد (5/2%) از سهام بورس را به‌ طور مستقیم یا غیرمستقیم در مالکیت داشته باشد -- هیچ سهامدار حقیقی یا حقوقی نمی‌تواند بیش از پنج درصد (5%) از سهام ( شرکت سپرده ‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه ) را به ‌طور مستقیم یا غیرمستقیم در مالکیت داشته باشد -- اشخاص زیر به عنوان اشخاص دارای اطلاعات نهانی شرکت شناخته می‎شوند: مدیران شرکت شامل اعضای هیئت ‎مدیره، مدیرعامل و ... + بازرسان، مشاوران، حسابداران، حسابرسان و وکلای شرکت + سهامدارانی که به تنهایی و یا به همراه افراد تحت ‌تکفل خود، بیش‌ از ده‎ درصد ( 10%) سهام شرکت را در اختیار دارند + مدیرعامل و اعضای هیئت‌ مدیره و مدیران ذیربط یا نمایندگان شرکت‌های مادر (هلدینگ) که مالک حداقل ده درصد سهام یا دارای حداقل یک عضو در هیئت ‌مدیره شرکت سرمایه ‌پذیر باشند@ * مدیریت مالی = در نظرات قبلی ذکر کردم@ * اقتصاد = بخش های تعریفی کتاب محسن نظری + کتاب اشراقی@ * شاخص های نابرابری توزیع درآمد = شاخص های عینی ( تیل - ضریب جینی - هرفیندال - اتتو فریگی ) و شاخص های قیاسی ( اتکینسون - دالتون - بنتزل )@ * شاخص توسعه انسانی ( HDI ) = میانگین وزنی سه شاخص ( امید به زندگی - نرخ باسوادی - قدرت خرید واقعی ) است. قانون کار، تجارت، قانون اساسی و ... رو به دلیل حجم بالای مطالب نمیتونم براتون ذکر کنم اما دو مثال از قانون کار براتون میزنم: 1- بر طبق قانون کار، چنانچه خاتمه کار به لحاظ از کارافتادگی کلی و یا بازنشستگی کارگر باشد، کارفرما باید بر اساس آخرین مزد کارگر به نسبت هر سال سابقه خدمت حقوقی به میزان 30 روز مزد به وی پرداخت نماید. 2- اگر خاتمه کار در نتیجه کاهش توانایی های جسمی و فکری ناشی از کار کارگر باشد، کارفرما مکلف است به نسبت هر سال سابقه خدمت، معادل 2 ماه آخرین حقوق به وی پرداخت نماید. در آخر باید بگم که از 2 مبحث مهم که به احتمال زیاد در آزمون امسال میاد غافل نشید : نتایج سرشماری سال 90 + سازمان جنبش عدم تعهد. موفق باشید.

sheyda : 1391/05/25

من می خوام ازمونای ماهان رو شرکت کنم .. یه پکیج هست که ۳ تا ازمون جامع داره و یه پکیج هست که ۲۰ تا ازمون داره ..۸ تا حضوری ۸ تا خود سنجی و ۴ تا هم اینتر نتی.. کدوم پکیج رو برم؟؟؟ و اینکه من کتاب جی مت عرفانیان گرفتم دارم می خونم و کتاب احمد صداقت رو مال سال ۸۶ دارم ایا لازمه برم چاپ جدید احمد صداقت بگیرم ؟ یا همین کتاب کفایت میکنه ؟ در ضمن من سوالای کنکور سال ۸۶ به بعد رو دارم ..مرسی که وقت می ذارید و جواب میدید..

معین سالاری به sheyda : 1391/05/26

سلام. من ماهان شرکت نکرده بودم اما سوالات زبان و تئوری آزمون های آزمایشی ماهان رو از همکلاسیم می گرفتم. به نظرم آزمون های سازمان سنجش مفیدتر بود. آزمون های سنجش در 6 مرحله برگزار میشد و هزینه ثبت نام، زمانبندی و تاریخ برگزاری آزمون هاش خیلی خوب بود. موردی که خیلی جالب بود این بود که سیستم ثبت نام، توزیع کارت، برگزاری، نوع دفترچه، فونت سوالات، سختی و آسانی سوالات و اعلام نتایج دقیقا مثل آزمون اصلی بود. درسته که تعداد شرکت کننده ها کم بود اما سنجش یک رتبه معادل در آزمون ارشد 91 برای داوطلبان تخمین میزد که به نظرم تخمین درستی بود. رتبه آزمون بنده 10 و 16 شد و سنجش رتبه معادل در ارشد رو 16 و 82 تعیین کرده بود. این نظر شخصی من بود. تصمیم با خودتونه. اگه دوست دارید ماهان شرکت کنید پکیج 3 آزمون جامع خوبه. به نظرم تعداد آزمون های آزمایشی نباید زیاد باشه. فکر نمیکنم از نظر محتوای آموزشی چاپ 86 و 91 تفاوتی داشته باشه اما قطعا چاپ 91 بهتر هست چون سوالات و جواب آزمون چند سال اخیر رو همراه با نکات و ... رو داره. موفق باشید

saeede : 1391/05/27

سلام خسته نباشید طاعات وعبادادتون قبول درگاه حق.بازم شرمنده که مزاحم شدم چند سوال داشتم از خدمتتون من اول ماه رمضون خیلی مصمم بودم تو خوندن همون اول هم 5 درس تقریبا از زبان تافل خوندم فقط کلمه+یه کمی هم از جی مت راستش خیلی احساس ضعف داشتم نمیتونستم قشنگ درسو بفهمم الانم واقعا غصه روزای از دست رفته رو میخورم و اینکه من تو شهریور یه 15 روز+آبان یه 10-12 روزی نمیتونم درس بخونم یعنی شاید 2-3 ساعتو بتونم می خواستم ببینم الان من روزی چند ساعت درسو بخونم البته از اول شهریور واینکه برا دانش مسایل روز که میگن از سایت استاد مسیح خواه دانلود کنیم بعضی مطالبو خیلی پراکندس یه سایت دیگه میشه شما معرفی کنید من برا تیوری و زبان می خوام تو این 1 ماه باقیمانده از تابستون دی ال ام بخونم بعدا هم فقط جزوی پارسه خوبه یا نه برا آزمونم واقعا نمیدونم کجا ثبت نام کنم؟ممنونم

معین سالاری به saeede : 1391/05/27

سلام مرسی. برای تابستون و شروع درس ها نباید مدت زمان درس خوندن مهم باشه. قبلا هم گفتم کیفیت درس خوندن مهمه. این مصمم بودن برای شروع خیلی خوبه اما نباید زود ناامید و خسته بشید. همه ما ضعف هایی داریم. قرار نیست با یه بار خوندن همه مطالب رو کامل بفهمید. الان زمان ارزیابی از خودتون نیست. چون باید چند بار این منابع و مطالب خونده بشه. فرایند یادگیری زمانبره. الان هم اتفاقی نیافتاده و نباید با افسوس خوردن روحیه و انگیزه خودتون رو خراب کنید. از اول شهریور هرچی بیشتر بخونید به نفع خودتون هست. اگه وقت زیاد دارید در روز حداقل 6 ساعت بخونید. قبلا در مورد دانش روز گفتم با توجه به پراکندگی مطالب و منابع، بهتره خودتون مطالب رو موضوعی دسته بندی کنید و روی چند تا کاغذ بنویسید. از سایت مسیح خواه یا هر سایت دیگه ( توی گوگل جستجو کنید ) یا کتابهای مختلف، مطالب رو تا پایان شهریور جمع آوری کنید و اینجوری تکلیف خودتون رو با این درس میدونید. فلش کارت ها تقریبا تمام منابع رو پوشش میدن اما موثر بودن استفاده از آنها خصوصا تئوری بستگی به خودتون داره. امسال بعضی ها با خوندن این فلش کارت ها 40 زدند. بعضی ها 20 و بقیه کمتر یا بیشتر. جزوه پارسه رو نمیدونم خوبه یا نه اما خودم شخصا منابع اصلی رو به هر جزوه ای ترجیح میدم. برای آزمون آزمایشی خیلی ها ماهان رو پیشنهاد میکنن اما من آزمون های سازمان سنجش رو مفیدتر میدونم. انتخاب با خودتونه. موفق باشین

sana : 1391/05/30

میخواستم نظرتون رو درباره ی فرصت شغلی و همچنین شرایط تحصیل خارج کشور را بدونم

معین سالاری به sana : 1391/06/02

اطلاعی از شرایط ادامه تحصیل در خارج از کشور ندارم. قبلا در نظرات گفتم که دوره کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی به منظور پرورش کادر مدیریت اجرایی بنگاههای تولیدی و خدماتی خصوصی، تعاونی و دولتی و نیز تأمین مدیر برای طرحهای بزرگ عمرانی طراحی و ایجاد شده است. به نظرم فرصت های شغلی زیادی برای این رشته وجود داره و خیلی به این موضوع خوشبین هستم.

مونا : 1391/06/04

سلام.بهتون تبریک می گم بابت رتبه عالیتون!!! یه سوال حیاتی ازتون دارم:شما از سایت خاصی قانونها رو در آوردید؟یا همین جوری سرچ کنیم؟؟؟از کجا می دونستید کدوم قانونا مهم تره؟؟؟ در جوابی که مختصر به محسن دادید باید در مورد هر مورد مفصل مطالعه کنیم یا همین میزان کافیست؟؟؟ در آخر خدا خیرتون بده که اطلاعات رو کامل در اختیار ما قرار می دید!!!!!!!

معین سالاری به مونا : 1391/06/04

سلام مرسی. این قوانین به صورت کتاب یا کتابچه هم در بازار وجود داره اما من توی گوگل جستجو کردم و یه فایل پی دی اف دانلود کردم با عنوان (( قانون تامین اجتماعی همراه با قوانین و مقررات مربوط و قانون برنامه پنجم توسعه )) (تهیه و تنظیم: دفتر قوانین و مقررات معاونت حقوقی و امور مجلس سازمان تامین اجتماعی - بهار 1390 - انتشارات جنگل) که جامع بود و خیلی از قوانین رو داشت. از نظر خودم قانون اساسی و قوانین کار، بیمه بیکاری، تجارت، تامین اجتماعی، بورس و برنامه پنجم مهم بودند و قوانین دیگر رو برای احتیاط خوندم. بیشتر مواردی رو که به محسن گفتم کامل بودند. این موارد رو گفتم تا بدونید چه مباحثی رو خوندم. سوال دیگه ای داشتید در خدمت شما هستم. موفق باشید

مونا : 1391/06/05

بازم سلام من همین مواردی که گفتید رو سرچ کردم ولی به قدری ماده ها زیاده که داشتم خل می شدم!اصلن نمی دونم کدومو بخونم! از سایت مسیح خواه هم دانلود کردم قانونا رو ولی بازم همون مشکل!!! راستی کتاب مسیح خواه بهتره یا اشراقی(واسه دانش روز)؟؟؟

معین سالاری به مونا : 1391/06/06

سلام. نیازی نیست که همه مواد قانون های مختلف خونده بشه. شما سوالات سه سال اخیر رو نگاه کنید متوجه میشید چطور سوال طرح شده و کدوم مواد مهم تره. هر دو کتاب خونده بشه بهتره. در ضمن دانش روز همش که قوانین نیست. امسال از قوانین زیاد سوال اومده بود. شاید در ارشد 92 از قوانین کمتر سوال بیاد و مباحث مدیریتی بیشتر بیاد. از دروس مهمی مثل اقتصاد خرد و کلان، بازاریابی و مدیریت مالی و مالیه عمومی و بودجه غافل نشید. آزمون ارشد غیر قابل پیش بینی هست. برای خوندن قوانین هم بهترین روش، خلاصه نویسی مواد مهم هست که بیشتر از 6 برگه A4 نمیشه و از سردرگمی بین قوانین مختلف نجات پیدا میکنید.

مونا : 1391/06/06

بازم ممنون! ولی واسه یه کتاب وقت واسه خوندن هست!نظر بعضی ها ایته کتاب مسیح خواه بیش از حد زیادیه!!! فک نمی کنم مثل شما بشه این درسو خوب جواب داد، عالی مطالبو غربال کردید!!! بازم شرمنده

مونا : 1391/06/06

این نظر تایید نمی شه واسه همین خواستم عذر بخوام ازتون کمک بیشتر خواستم تا همین جا هم ممنون اونقد ابهام زیاده تو کنکور که خدا باید کمک کنه!!! من کارشناسی دانشکاه تهران مدیریت خوندم واسه همین صد سال هم بشت کنکور بمونم باید سراسری بهشتی یا تهران قبول شم واسه هنین انقد استرس دانش روزو دارم و شما رو اذیت کردم بازم ممنون

سینا : 1391/06/06

سلام ، بهتون تبریک میگم ، خواستم ببینم تئوری مدیریتو میشه از روی راهیان ارشد یا پوران پژوهش خوند؟؟؟اگه میشه کدوم بهتره؟

معین سالاری به مونا : 1391/06/06

سلام. شما هنوز تلاش خودتون نکردین میگین نمیشه!؟؟؟ من شنیدم کتاب مسیح خواه از لحاظ قوانین خیلی خوبه و کتاب اشراقی از لحظ دروس و مباحث مدیریتی. باور کنید خیلی از این قوانین رو نیازی نیست بخونید. قبلا هم گفتم من کل این قوانین رو در حدود 6 تا 8 برگه جمع آوری کردم. متاسفانه ظرفیت تهران و شهید بهشتی هر سال کمتر میشه. پارسال 27 نفر روزانه میگرفتن اما امسال شد 16 نفر. از ظرفیت این دو دانشگاه کم میکنن، بعد ظرفیت علامه رو میبرن بالا که خوابگاه نمیده یا ظرفیت خود دانشگاه تهران رو میبرن پردیس قم که به نظرم با دانشکده مدیریت تهران قابل قیاس نیست. شما که قصد قبولی در تهران یا بهشتی دارید، درصد بالای دانش روز شما رو در رسیدن به هدفتون کمک میکنه و به نظرم تراز بالایی داره. پس تلاش کنید. خواهش میکنم. بازم سوال داشتید در خدمت شما هستم.

معین سالاری به سینا : 1391/06/08

سلام. با کتابهایی که ذکر کردید آشنایی ندارم. نمیتونم بگم کدوم بهتره. هر کتابی که جامعیت بیشتری داشته باشه و خوندنش برای شما راحت تر باشه رو بخونید. شما مصاحبه همه نفرات برتر رو بخونید ببینید برای تئوری بیشتر چه منابعی مطالعه کردن. موفق باشید.

vian : 1391/06/14

سلام بهتون تبریک میگم آقای سالاری،من مدیریت امور بانکی خوندم تئوری های مدیریت رو چون جزو دروس دانشگاهم بوده خوندم کلا هم کتاب های آقای رضاییان رو خوندم از لحاظ اقتصاد ومدیریت مالی هم مشکلی ندارم تاحد خوبی هم به قانون تجارت واساسی وکار هم آشنایی دارم.مشکل من در مورد درس جیمت نمیدونم چه جوری بخونمش خواهش میکنم منو راهنمایی کنید .به نظرتون از الان شروع کنم میتونم رتبه خوبی به دست بیارم؟؟

معین سالاری : 1391/06/14

به vian : سلام. خیلی خوبه که با دروس مدیریتی مشکلی ندارید. شما خوندن جیمت رو شروع کنید متوجه میشید چطوری باید بخونیدش. به نظرم رمز موفقیت در این درس تمرین و تکرار و زدن تست های زیاد هست که من این کار رو نکردم. شرمنده بیشتر از این نمیتونم در مورد جیمت نظر بدم. شما از آقای جعفری و اختراع بپرسید بهتر میتونن شما رو راهنمایی کنن. در نظرات قبلی گفتم که تمرکز من روی تئوری و دانش روز بود. چون احساس میکردم نمیتونم جیمت رو خوب بزنم. با آگاهی به این موضوع، خیلی وقت و انرژیم رو روی این دو درس گذاشتم تا درصد کم جیمت رو جبران کنم.... بله که میشه. شما از الان تا روز آزمون حدود 160 روز وقت دارید. اگه نهایت تلاشتون رو بکنید و مطالعه درست داشته باشین به امید خدا میتونید یک رتبه خوب کسب کنید. بهتره شما از الان تا روز آزمون به فکر رتبه نباشید. هدفتون درس خوندن و یادگیری باشه. قدر فرصت ها رو بدونید. موفقیت با تلاش و پشتکار بدست میاد...

مونا : 1391/06/15

سلام اقای سالاری کدوم یونی قبول شدید؟تبریک

معین سالاری به مونا : 1391/06/15

سلام. شهیدبهشتی قبول شدم. ممنون

مونا : 1391/06/15

وای مبارک! شاید همه اول تهرانو بزنن ولی انصافا اول سطح علامه تو دانشکاه ها واسه مدیریت خوبه بعد شهید بهشتی بعد تهران! واقعا خوش به حال شما!!!!!!!!

مونا : 1391/06/15

ببخشید روزانه با شبانه؟

vian : 1391/06/16

مرسی آقای سالاری از راهنماییتون

معین سالاری : 1391/06/16

روزانه قبول شدم. شبانه ها رو اصلا انتخاب نکرده بودم.

غلامرضا : 1391/06/20

با سلام من فارالتحصیل رشته مهندسی مکانیک هستم و برای شرکت در کنکور ارشد بین اجرایی و mba مردد هستم ریاضی و زبانم خیلی خوب نیست ولی به mba هم علاقمند هستم ضمنا بازار کار هم خیلی برایم اهمیت دارد لطفا کمکم کنید. با تشکر.

معین سالاری : 1391/06/21

به غلامرضا: سلام. علاقه باید همراه با توانایی باشه. برای MBA تسلط زیاد روی زبان و ریاضی برای کسب رتبه خوب لازمه. اگه شما به خودتون مطمئن هستید که میتونید تا اواخر بهمن ماه به تسلط کافی روی این دو درس برسید، همین گرایش رو امتحان بدید... اجرایی هم گرایش خوبیه و لازمه که حفظیات خوبی داشته باشید. هیچکسی غیر از خودتون به توانایی های شما آگاهی نداره. در نتیجه نمیتونم بگم کدوم گرایش رو امتحان بدید. اما به نظرم شما دنبال علاقتون باشید و نهایت سعی و تلاش خودتون رو در این راه به کار بگیرید.

سارینا : 1391/06/26

سلام تبریک بخاطر رتبه خوبتون باتوجه به توضیحات شما در درس دانش من نمیدونم چطوری اون مباحثی که گفتید رو از اینترنت در بیارم میشه اگه براتون زحمتی نیست کپی تعدادی از اون برگه آچارارو که فرمودید بذارین تو سایت تا ما هم بفهمیم مباحث رو دقیقا چه جوری باید مطالعه کنیم ممنون

معین سالاری : 1391/06/27

به سارینا: سلام. من تمام برگه ها رو به دوستم دادم. برام مقدور نیست نمونه ای از اونها رو براتون بذارم. مطالبی رو که به محسن گفتم نمونه ای از نوشته هام بود... قوانین مورد نیاز به صورت کتاب یا کتابچه هم وجود داره. برای خوندن این قوانین هرکسی یک روشی رو می پسنده. یکی ممکنه از روی کتاب بخونه و روی موارد مهم highlight کنه. یا یکی مثل من حوصله و وقت زیادی داشته باشه و بخش هایی از قوانین رو بنویسه... اگه من این روش رو به کار بردم به خاطر شناختی بود که از خودم داشتم. توی این درس نمیتوان مطمئن بود که با زحمت زیاد میشه به اندازه تلاشی که کردید نتیجه بگیرید ( برخلاف تئوری ها ). شانس هم خیلی موثره. شانس از این منظر که مطالبی رو که خوندید ازش سوال بیاد.... موفق باشید

kh.jafari : 1391/06/27

با سلام و عرض تبریک خواستم بپرسم با این رتبه کدوم دانشگاه قبول شدید؟با تشکر

sarina : 1391/06/27

سلام آقای سالاری ممنون که به سوالا ج میدین من قانون اساسی-قوانین کار-تجارت- بورس- پنجم توسعه رو بصورت فایل پی دی اف دانلود کردم مواد هرکدومشون خیلی زیاده بنظرتون من چه جوری شروع به خوندن اینا بکنم تازه من هیچ پیش زمینه قبلی هم درمورد اینا ندارم بعدش بفرمایین ازکجا بفهمم کدوم مواد مهم تره تا اونارو یادداشت کنم و یه چکیده از همه قوانین تهیه کنم؟درضمن بفرمایین بعد اینا کدوم قوانین مهم تره تا اونارم به این سبک پیدا کنم و یخونم و یادداشت بردارم؟واقعااز لطفتون ممنونم

معین سالاری : 1391/06/27

به جعفری: سلام. روزانه شهیدبهشتی

معین سالاری : 1391/06/28

به سارینا: سلام. ابتدا بخش ها یا فصل های یک قانون رو تفکیک کنید و مواد مهم ( از نظر اعداد و ارقام و محتوا ) هر فصل یا بخش رو خیلی ساده و خلاصه شده بنویسید .............. *قانون کار* (( تعاریف کلی و اصولی - تعریف قرارداد کار و شرایط اساسی انعقاد آن - تعلیق قرارداد کار - خاتمه قرارداد کار - جبران خسارت و پرداخت مزایای پایان کار - حق السعی - مدت قرارداد - تعطیلات و مرخصی ها - شرایط کار زنان - شرایط کار نوجوانان - حفاظت فنی و بهداشت کار - بازرسی کار - آموزش و اشتغال - اشتغال اتباع بیگانه - تشکل های کارگری و کارفرمایی - مذاکرات و پیمانهای دسته جمعی کار - خدمات رفاهی کارگران - شورای عالی کار ))..................... *قانون تامین اجتماعی* (( حوادث و بیماری ها و بارداری - ازکارافتادگی - بازنشستگی - مرگ - ازدواج و عائله مندی )) ......................... *قانون تجارت* (( مصوب سال 1311 ** مواد 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 20 )) + (( مصوب سال 1347 ** مواد 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 11 - 12 - 16 - 24 - 28 - 29 - 30 - 43 - 44 - 47 - 53 - 54 - 55 - 56 - 72 - 73 - 74 - 75 - 84 - 85 - 88 - 90 - 94 - 95 - 97 - 98 - 101 - 104 - 107 - 108 - 109 - 119 - 121 - 122 - 124 - 137 - 139 - 140 - 141 - 144 - 145 - 147 - 150 و ... )) ............................... *قانون بورس* (( شورای عالی بورس و اوراق بهادار - بورس اوراق بهادر - هیئت داوری - کانون - تشکل خودانتظام - شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه - بازارهای خارج از بورس - بازار اولیه - بازار ثانویه - بازار مشتقه - ناشر - کارگزار - کارگزار/معامله گر - بازارگردان - اوراق بهادار - مشاور سرمایه گذاری - سبدگردان - شرکت تامین سرمایه - شرکت مادر (هلدینگ) - انتشار - عرضه عمومی - عرضه خصوصی - پذیره نویسی - تعهد پذیره نویسی - اعلامیه پذیره نویسی - بیانه ثبت - اطلاعات نهانی - سبد )) ...................... *قانون اساسی* (( همه مواد قانون اساسی مهم هستند. هم متن مواد و هم شماره بعضی مواد )) ....................... *بیمه جدید بیکاری* (( حق بیمه بیکاری به میزان چهار درصد مزد بیمه است که سه درصد توسط کارفرما و یک درصد توسط دولت تامین و پرداخت خواهد شد --- مدت پرداخت مقرری بیمه بیکاری و میزان آن به شرح زیر است: الف- مجموع مدت پرداخت مقرری از زمان برخورداری از مزایای بیمه بیکاری با احتساب دریافتی‌های قبلی براساس سابقه پرداخت حق بیمه بیکاری برای مجردان حداقل شش ماه و حداکثر سی‌ماه و متاهلان یا متکفلان حداقل 9 ماه و حداکثر 36 ماه براساس جدول زیر محاسبه می‌شود:‏ سابقه پرداخت حق بیمه بیکاری از 12 ماه تا 24 ماه، از 25 ماه تا 60 ماه، از 61 ماه تا 90 ماه، از 91 ماه تا 120 ماه، از 121 ماه تا 150 ماه، از 151 ماه تا 180 ماه، از 181 ماه تا 210 ماه، از 211 ماه تا 252 ماه و از 253 ماه به بالا است که به ترتیب حداکثر استفاده از مقرری با احتساب دوره‌های قبلی برای مجردان 6، 9، 12، ‌15، 18، 21، 24، 27 و 30 ماه و برای متاهلان یا متکفلان به ترتیب 9، 12، 15، 18، 21، 24، 28، 32 و 36 ماه است. ب- میزان مقرری بیمه بیکاری براساس میانگین حقوق و مزایای مبنای کسر حق بیمه ظرف شش ماه قبل از وقوع بیکاری به شرح جدول زیر قابل پرداخت است:‌ دوره دریافت مقرری در سه مرحله شش ماه اول و شش ماه دوم و شش ماه سوم تعیین شده که به ترتیب برای متاهلان و متکفلان 80، 70 و 60 درصد میانگین حقوق و مزایا در نظر گرفته شده و برای مجردان به ترتیب 70، 60 و 50 درصد میانگین حقوق و مزایا در نظر گرفته شده است )) ................................ غیر از قوانین، مباحث زیر هم باید مطالعه شود: منابع و مصارف بودجه (( منابع بودجه = دولت درآمدهای خود را از منابع گوناگون کسب می کند. منابع بودجه کشور شامل بودجه عمومی و بودجه شرکت های دولتی است@ بودجه عمومی : درآمدهای عمومی - واگذاری دارایی های سرمایه ای - واگذاری دارایی های مالی - درآمدهای اختصاصی@ بودجه شرکت های دولتی : منابع شرکت های دولتی، بانک ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت@ واگذاری دارایی های مالی : اگر منابع درآمدی تکافوی هزینه ها را نکند، دولت ممکن است استقراض کند، پس واگذاری دارایی های مالی که بیشتر از جنس پول و اعتبارند ( گونه ای استقراض است ) عبارتند از: فروش اوراق مشارکت - استفاده از تسهیلات خارجی - دریافت وام طرح های عمرانی انتفاعی - واگذاری سهام شرکت های دولتی - برگشتی از پرداخت های سال قبل - پیش فروش حج تمتع - استفاده از موجودی حساب ذخیره ارزی@ واگذاری دارایی های سرمایه ای : دارایی های سرمایه ای، دارایی هایی که بیش از یکسال در فرایند تولید کالا و خدمات بکار می روند. واگذاری دارایی های سرمایه ای، درآمد ناشی از فروش اموال سرمایه ای و دارایی های ثابت است که عبارتند از: درآمد حاصل از فروش نفت خام و صدور گاز - فروش ساختمان ها و تاسیسات دولتی - فروش و واگذاری اراضی دولتی - فروش و واگذاری ماشین آلات و تجهیزات - فروش و واگذاری اموال منقول و غیرمنقول / اسقاطی / تملیکی / ضبطی / قاچاقی @ **فروش نفت و گاز جزو درآمدهای عمومی دولت محسوب نمی شود بلکه واگذاری دارایی های سرمایه ای است** @ درآمدهای اختصاصی : این درآمدها توسط دستگاه های دولتی وصول و به خزانه واریز می شود. ویژگی این درآمد آن است که معادل آن درآمدهای وصولی به مصرف هزینه های خاص دستگاه وصول کننده اختصاص می یابد. به همین جهت به آن درآمد اختصاصی گفته می شود. در واقع در این نوع درآمدها منابع و مصارف مشخص است. مازاد درآمدهای اختصاصی به حساب درآمد عمومی منظور می گردد )) -----.....----- (( مصارف بودجه = مصارف بودجه عمومی دولت : هزینه های جاری - تملک دارایی های سرمایه ای ( بودجه عمرانی ) - تملک دارایی های مالی@ هزینه های جاری : این هزینه ها به منظور حفظ و نگهداری ظرفیت های موجود مصرف می شود. ویژگی این هزینه ها عدم دوام آن است. که عبارتند از: جبران خدمت ( حقوق ) کارکنان دولت - استفاده از کالا و خدمات - هزینه های اموال و دارایی ها ( مانند اجاره و بهره پرداختنی ) - یارانه ها و کمک های بلاعوض - رفاه اجتماعی ( بیمه، بازنشستگی ) و سایر هزینه ها@. تملک دارایی های سرمایه ای ( بوجه عمرانی ) : بخشی از هزینه ها که به صورت ایجاد و توسعه ظرفیت ها یا تثبیت و عمر ظرفیت ها در یک برنامه زمان بندی شده ( معمولا بیشتر از یکسال ) مصرف می شود. این نوع هزینه ها به بودجه عمرانی مشهور است. تولید ملی، رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال در این بخش شکل می گیرد. اقلام تملک دارایی های سرمایه ای عبارتند از: ایجاد ساختمان - تولید یا خرید ماشین آلات و تجهیزات - استفاده از موجودی انبار - اقلام گرانبها - زمین و سایر دارایی های ثابت@ تملک دارایی های مالی : قسمتی از مصارف بودجه عمومی دولت که به صورت منابع پولی و مالی، تامین کننده سیاست های دولت در بازپرداخت دیون و یا سرمایه گذاری هاست. اقلام آن عبارتند از: بازپرداخت به سیستم بانکی - بازپرداخت اصل تسهیلات خارجی - بازپرداخت اصل اوراق مشارکت - تعهدات پرداخت نشده سال های قبل - انتقال سهام شرکت های دولتی - پرداخت تعهدات زائران حج تمتع@ ...................................... (( انواع سیستم های استاندارد مرتبط با کیفیت: ISO 14000 : استانداردهای مدیریت زیست محیطی@ ISO 14001 : سیستم مدیریت زیست محیط@ ISO 14024 : نشانه گذاری زیست محیطی@ موضوع استانداردهای ISO 14000 : ارزیابی سازمان و ارزیابی محصول@ ISO 9000: سیستم های مدیریت و تضمین کیفیت@ استانداردهای سری 9000 در راستای مدیریت کیفیت فراگیر ( TQM ) تدوین شده اند. این استاندارد به یک محصول خاص داده نمی شود بلکه فرایند تولید کالا و خدمات را در یک واحد تجاری مورد ارزیابی قرار می دهد@ ISO 9001 : استانداردهای الزامی برای ارزیابی توانایی خدمت رسانی صحیح و اصولی یک سازمان@ ISO 9004 : استانداردهای اصولی برای بهبود پیوسته سیستم مدیریت کیفیت@ ISO 22000 : استاندارد ایمنی غذا وابسته به بروز مخاطرات بیماری زای غذایی در هنگام مصرف ( کنترل کافی و مناسب در طول زنجیره غذایی )@ ISO 18001 OHSAS : Occupational Health & Safety Assessment سری ارزیابی ایمنی بهداشت شغلی@ سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی@ TE 9000 : این استاندارد مخفف Tools & Equipment است به معنی ابزار و تجهیزات@ HACCP : تجزیه و تحلیل خطر و نقاط کنترل بحرانی@ HA – تجزیه و تحلیل خطر : یک سیستم برای تععین خطرات بالقوه ایمنی غذا@ CCP – نقاط کنترل بحرانی : نقطه ای که باید در آن کنترل های لازم به منظور پیشگیری یا حذف خطرات مربوط به ایمنی غذا یا کاهش آنها به سطح قابل قبول صورت گیرد@ اصول HACCP : تجزیه و تحلیل خطرات – مشخص کردن نقاط کنترل بحرانی – تعیین حد یا حدود بحرانی – برقراری سیستمی برای پایش و کنترل نقاط بحرانی – انجام اقدامات اصلاحی – ممیزی سیستم – مستند سازی )) ............................ امیدوارم براتون مفید باشه. کار دیگه ای داشتید در خدمتم.

sarina : 1391/06/28

واقعا از توضیحات کاملتون ممنونم خدا خیرتون بده یه سوال دیگه می خوام بدونم خود شما اطلاعات قبلی راجع به این مباحث داشتین؟بعد چند دور مطالب رو مرور کردین؟من که اطلاعاتم خیلی بالا نیست و رشته ام هم کاملا بی ربط با مدیریته می تونم تو این مدت اطلاعاتم و بالا ببرم؟آخه خیلی بابت این موضوع نگرانم. بازم ازتون ممنونم آرزوی موفقیت دارم براتون

معین سالاری : 1391/06/28

به سارینا: چون رشتم مدیریت بود آشنایی نسبی با قانون اساسی و تجارت و اینکوترمز و دیوان عدالت اداری و سازمان بازرسی و مجلس و سازمان های بین المللی داشتم. البته از سالهای قبل هم دنبال یادگیری اطلاعات عمومی مثل حفظ کردن پایتخت کشورها و لغات زبان و اطلاعات سیاسی اجتماعی بودم. به همین دلیل این سبک یادگیری رو دوست دارم و در این زمینه عملکرد بسیار خوبی دارم. شاید باورتون نشه ولی من این قوانین و مباحث دانش روز رو با علاقه خاصی میخوندم..... وقتی مباحث اینطوری جمع آوری بشه، بازدهی بالایی داره چون در ابتدا یکبار کل قوانین رو برای خلاصه کردن مرور میکردم. قسمت های مهم رو معلوم میکردم. روی کاغذ می نوشتم. خب تا این مرحله تمام مواردی رو که نوشتم یاد گرفتم! از اینجا به بعد تا روز کنکور فقط مرور میکردم...... بله. با تلاش و ممارست میشه....... نگرانی سودی به حال شما نداره. باید تلاش درست داشته باشید و امیدوار باشید. یادتون باشه در آزمون امسال از 30 سوال حدود 9 سوال از قوانین اومده بود و 18 سوال از تئوری و اقتصاد و بازاریابی و مالی اومده بود. پس دروس مدیریتی هم خیلی مهمه...... ممنون. شما هم موفق باشید.

sarina : 1391/06/29

ببخشید باز مزاحم شدم توضیحاتتونو که دقیق تر خوندم یه چندتا سوال برام پیش اومد قانون تجارت 600تا ماده داره شما تا مواد 150رو ذکر کردین یعنی از مواد 150 به بعد مهم نیست؟مواد قانون بورس چی شما فقط تعاریف و اصطلاحاتش رو گفتین 60تا ماده هم داره اونارو چی باید کامل بخونم؟همین موادی که واسه بیمه جدید بیکاری رو ذکر کردین یادداشت کردم همینا کافیه؟شماره ی اصول قانون اساسی هر127تاشو باید حفظ کنم؟درمورد قانون پنجم توسعه چیزی نگفتین میشه در این مورد هم راهنماییم بکنین؟ واقعا از فرمایشاتون استفاده می کنم ببخشید انقدر سوال می پرسم آخه نسبت به بقیه خیلی بهتر جواب سوالامو می دین خیلی خیلی ممنون

معین سالاری : 1391/06/29

بیمه جدید بیکاری کامل هست...... قانون اساسی 177 تا ماده داره. نه همش نیازی نیست. شاید چند مورد کافی باشه. چون نمیشه همه رو حفظ کرد. واقعا سوال های سختی میشه از قانون اساسی داد. من چند نمونه سوال مطرح میکنم. (( اصل 129 قانون اساسی به چه موضوعی اشاره دارد؟ 1- عدم عضویت فرد خارجی در ارتش و نیروهای انتظامی کشور 2- وظایف رئیس قوه قضاییه 3- اعطای نشان های دولتی توسط رئیس جمهور 4- تبیین سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران @)) --- (( کدام اصل از قانون اساسی به ممنوعیت دادن امتیاز تشکیل شرکت و موسسات در امور تجارتی و صنعتی و کشاورزی و خدمات به خارجیان اشاره دارد؟@)) ..................... در مورد قانون تجارت، توی این چند سال بیشتر از ماهیت انواع شرکت تجارتی و قواعد راجع به آنها سوال طرح شده. مباحثی مثل سهام / مجامع عمومی / هیئت مدیره / بازرسان / سرمایه شرکت های سهامی. از بقیه مواد قانون تجارت سوالی نیومده. مباحثی مثل ورشکستگی. شاید نیازی نباشه خونده بشه همانطور که من نخوندم........... تعاریف قانون بورس + هیئت ‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار دارای 5 عضو است که از میان افراد امین و با تجربه در رشته مالی منحصراً از کارشناسان بخش غیردولتی به پیشنهاد رئیس شورا و با تصویب شورا انتخاب می‌شوند. مدت عضویت هر یک از اعضای هیئت ‌مدیره 5 ‌سال است و انتخاب مجدد آنان برای یک دوره دیگر بلامانع است. رییس هیئت‌ مدیره ( رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ) از بین اعضای هیئت ‌مدیره برای مدت 30 ‌ماه تعیین خواهد شد -- هیچ سهامدار حقیقی یا حقوقی نمی‌تواند بیش از دو و نیم درصد (5/2%) از سهام بورس را به‌ طور مستقیم یا غیرمستقیم در مالکیت داشته باشد -- هیچ سهامدار حقیقی یا حقوقی نمی‌تواند بیش از پنج درصد (5%) از سهام ( شرکت سپرده ‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه ) را به ‌طور مستقیم یا غیرمستقیم در مالکیت داشته باشد -- اشخاص زیر به عنوان اشخاص دارای اطلاعات نهانی شرکت شناخته می‎شوند: مدیران شرکت شامل اعضای هیئت ‎مدیره، مدیرعامل و ... + بازرسان، مشاوران، حسابداران، حسابرسان و وکلای شرکت + سهامدارانی که به تنهایی و یا به همراه افراد تحت ‌تکفل خود، بیش‌ از ده‎ درصد ( 10%) سهام شرکت را در اختیار دارند + مدیرعامل و اعضای هیئت‌ مدیره و مدیران ذیربط یا نمایندگان شرکت‌های مادر (هلدینگ) که مالک حداقل ده درصد سهام یا دارای حداقل یک عضو در هیئت ‌مدیره شرکت سرمایه ‌پذیر باشند@............ برنامه پنجم توسعه: برنامه رو به صورت فصل به فصل مطالعه کنید ( فرهنگ اسلامی ایرانی - علم و فناوری - اجتماعی - نظام اداری و مدیریت - اقتصادی ) برنامه در بعضی موارد دارای چشم انداز در قالب اهداف کمی داره. اعداد و ارقام حفظ بشه. مواد برنامه هم مطالعه بشه و قسمت های مهم رو hightlight کنید......... خواهش میکنم.

sarina : 1391/06/31

سلام آقای سالاری روزتون بخیر به نظر شما الان که روزهای ابتدایی واسه مطالعه کنکور هست از همین ابتدا باید بیشتر روی نقاط ضعف کار کرد یا روی نقاط قوت؟من تقریبا تودرس جی مت قوی هستم پارسال کلاس های آقای مسیح خواه رو شرکت کردم برای درس نظریه های مدیریت هم هر4تا کتاب اصلی رو میخوام بخونم ومیدونم اگه با دقت بخونم می تونم درصد بالا بزنم اما دانش و زبانم ضعیفه حالا نمی دونم بیشتر وقتم رو بذارم رو جی مت و نظریه یا دانش و زبان؟ من تو تابستون با وجود اینکه 30 درس از 504 رو خوندم ولی باز نمی تونم تست بزنم مخصوصا سوالای کنکور که اصلا لغتای 504 رو ندیدم حالا نمی دونم واسه زبان باید چیکار کنم میشه راهنماییم بکنین؟ممنون.

معین سالاری : 1391/07/01

به سارینا: سلام. هر دو با هم. 504 کتاب جالبی نیست. کتاب های زبان انگلیسی حمیدرضا خدایاری - انتشارات پردازش خوبه. ( 1500 واژه حیاتی + زبان انگلیسی رشته مدیریت + زبان انگلیسی کلیه رشته ها ). لغات جمع آوری شده خانم مجدمی هم خوبه. از سایت مدیر دانلودش کنید. موفق باشید

احد : 1391/07/02

با سلام و عرض تبریک.بنده دانشجوی ترم اخر حسایداری از پیام نورم و تا کنکور 3ماه مهر ابان و اذر رو میتونم برا ارشد بخونم و این سه ماه رو وقتم ازاده و تا 12 ساعت در روز cpuمغزم کار میکنه.میخواستم بدونم تو این 3 ماه میشه نتیجه خوب گرفت؟لطفا یک سیاستگیری فشرده و پربازدهی برام بفرمایین در مورد نحوه مطالعه دروس.با تشکر پیشاپیش.

به احد : 1391/07/04

سلام ممنون. ببخشید متوجه سوال شما نشدم. یعنی یک برنامه فشرده برای رشته حسابداری میخواید یا مدیریت اجرایی؟؟؟ اگه اجرایی مد نظرتونه، چرا همون حسابداری رو ادامه نمیدید!؟ اگه منظورتون رشته خودتون باشه خب نمیتونم نظری بدم.

کریم محمدی : 1391/07/05

سلام به آقا معین و عرض تبریک. من همین امروز خبر قبولیتو فهمیدم! خواستم ازت تشکر کنم که بچه های گمرک دانشگاه هرمزگان رو رو سفید کردی. دمت گرم. ایشالا تو مراحل بعدی زندگی هم همینجور موفق باشی

sarina : 1391/07/05

سلام آقای سالاری ببخشید که مزاحمتون میشم می خواستم بپرسم که من کتاب دانش مسایل آرمان اشراقی و 3تانویسنده رو واسه سال 87دارم 3فصل اولو تموم کردم فکر نمی کنم تغییر چندانی کرده باشه ولی فصل 4ام (نگاهی به ایران )نمی دونم به نظرتون نیازه که کتاب جدید رو بگیرم یا میشه از همین کتاب خوند و مواردی رو که تغییر کرده رو وارد کرد؟بعد یه سوال دیگه اینکه واسه سازمان های منطقه ای و...باید سال تاسیس و کشورهای عضو و اهدا فشونو کامل حفظ کرد؟

به سارینا : 1391/07/08

سلام. اگه دوستی یا آشنایی چاپ جدید رو داشته باشه ازش بگیرید و مطابقت بدید.... سال تاسیس نیازی نیست. کشورهای عضو تا حدودی مهمه. در سازمان هایی که ایران در آن عضو هست یا عنوان ناظر حضور دارد دقت شود. اهداف سازمانها هم مهمه.

به کریم محمدی : 1391/07/08

سلام کریم جان. ممنونم ازت. کوچک همه گمرکی ها هستم. به امید موفقیت برای همه

lمرضیه : 1391/07/08

سلام آقای سالاری عزیز.من از اول مهر شروع به خوندن جدی درسای اجرایی کردم ودو درس مبانی سازمان رضاییان و عمومی الوانی رو هم میخونم ودر کنارش DLM ولی مشکلی که هست اینه که من این دو درسو همزمان خلاصه برداری میکنم و این کلی از وقت منو میگیره و همیشه تو خوندن درسای دیگه وقت کم میارم. از طرفی تا حالا هر چی که از تعوری مدیریت خوندم سریع یادم میره و احساس میکنم هیچی بلد نیستم این حالت از دو ساعت بعد از خوندن شروع میشه واصلا انگار هیچی نخوندم چون چیزی یادم نمیمونه(رشته کارشناسیم صنایع بود)ومن مصرم امسال قبول بشم ولی وقتی این حالتو میبینم کلی نا امید میشم.تورو خدا راهناییم کنید که چی کار کنم مطالبو فراموش نکنم و اینقدر وقت کم نیارم.ممنون

زهرا هزاره از مشهد : 1391/07/09

سلام خسته نباشید. دانشجوی اقتصادنظری فردوسی هستم با معدل15/30والان 14 واحد دارم برنامه امم هرکار کردم نتونستم جوری دربیارم که منسجم بشه والان فقط روز1شنبه و5شنبه رو فرصت مطالعه دارم واین خیلی نگران کننده است واسم. من ازشهریورشروع کردم به درس خوندن اما نه به صورت جدی. کل نتیجه من از تابستون 2فصل ازتئوری مدرسان شریف و250 صفحه از مدیریت رضاییان.اما الان هیچی یادم نمیاد.و2فصل از دانش مسائل روزدکتر صرفی روخوندم.وجی مت هم طبق کلاس جلو میرم وکتابی هم نخوندم هنوز. زبان هم طبق کلاسای دکتر قاسمی جلو میرم. آزمون هم سازمان سنجش شرکت کردم. الان خیلی سردر گم هستم ونمیدونم چکارکنم واز کجا دوباره شروع کنم ونا امید هستم. شما کلاس واسه دانش مسائل روز و زبان فارسی رو توصیه میکنیدتوی این زمان کم وبا وجود دانشجو بودنم و محدودیت زمانی که دارم؟ واسه خلاصه تئوری من DLM رو دارم بازم خلاصه کنم کتابهایی رو که میخونم یا همونا کافیه؟

نرگس : 1391/07/09

سلام.بهتون تبریک میگم.تلاشتون برای قبولی در کنکور به ویژه درس دانش مسایل عالیه.

به خانم هزاره : 1391/07/10

سلام. چرا رشته خودتون رو ادامه نمیدید؟ 2 روز مطالعه در هفته خیلی کمه و شما رو به نتیجه مطلوب نمیرسونه. بهتر بود از اول تابستون شروع میکردید. گفتین از شهریور اما چرا جدی نبودید؟ توی تابستون فرصت عالی بود برای درس خوندن و جمع اوری مطالب. اما بازم دیر نشده. ناامید نشید. اینقدر تلاش کنید تا بعد آزمون حسرت روزهای از دست رفته رو نخورید. تئوری جوریه که با یکبار خوندن توی ذهن نمی مونه. باید چندین بار خونده بشه تا جایی که به تسلط کافی برسید. قبلا هم گفتم من برای خوندن تئوری از روش یادداشت نویسی هم استفاده میکردم. چون با خوندن کتاب هیچی یادم نمی موند! فارسی و دانش روز نیازی به کلاس نداره. DLM استفاده نکردم. مطالبی که در فلش کارت هست رو نیازی نیست از کتاب هم خلاصه کنید. دانش روز رو اگه از روش هایی که گفتم استفاده کنید و تمرکز کافی داشته باشید نتیجه خوبی میگیرید. موفق باشید

به امرضیه : 1391/07/10

سلام. به نظرم الان زمان ارزیابی از خودتون نیست. خوندن تئوری باید همراه با تمرکز و در صورت نیاز خلاصه برداری باشه. به خانم هزاره هم گفتم وقتی تئوری میخوندم خیلی یادم نمی موند و مجبور بودم مطالبی رو که میخونم جوری بنویسم که بفهمم. از نظر انگیزشی خودتون رو تقویت کنید. روش های مطالعه صحیح در اینترنت هم وجود داره. تحقیق کنید. اشکال نداره که رشته شما صنایع بوده. الان توی کلاس ما 4 دانشجوی کارشناسی صنایع داریم و از 14 نفر فقط 3 نفر هستن که کارشناسی مدیریت بودن. پس امیدوار باشید. روی جیمت سرمایه گذاری زیادی انجام بدین. موفق باشید.

محسن : 1391/07/11

سلام به نظرتون کسی که رشته زیست شناسی باشه میتونه در این رشته رتبه خوبی کسب کنه.؟تاحالا هم هیچ کدوم از کتاباشو نخونده.یعنی سخته ؟

مهسا : 1391/07/11

با سلام و عرض تبریک،من تازه می خوام شروع کنم و می خواستم بپرسم به نظر شما نیازی به مطالعه ی سه کتاب تئوری سازمان و مبانی رفتار سازمانی رابینز و کتاب تئوری سازمان دفت هست یا نه؟

به محسن : 1391/07/12

سلام. بله میشه رتبه خوب آورد. زبان و فارسی و جیمت که مربوط به رشته خاصی نمیشه. هرکسی میتونه توی این 3 درس عملکرد خوبی داشته باشه. برای تئوری و دانش روز کتابهای جامع و خوبی وجود داره که یادگیریشون بستگی به خودتون داره. چند نفری رو میشناسم که با رشته های غیرمرتبط رتبه خوب آوردند. رشته هایی مثل مهندسی نساجی. مترجمی زبان. مهندسی کشاورزی. پس امیدوار باشید و تلاش آگاهانه داشته باشید. موفق باشید

به مهسا : 1391/07/12

سلام. من فقط رفتار رابینز خوندم. احتمال اینکه ازشون سوال بیاد هست ولی قطعیتی وجود نداره. اگه خلاصه ای از مباحث مهم این سه کتاب موجود باشه حتما بخونیدش. خصوصا کتاب رابینز مهم تره. مباحث مهمی مثل تنوع فرهنگ ها، تحقیق هافستد و ... توی کتاب رفتار رابینز هست که چندین مرتبه ازش سوال اومده. موفق باشید

Azadeh : 1391/07/12

سلام آقای سالاری شما گفتین واسه زبان بجای 504 لغات جمع آوری شده ی خانوم مجدمی رو بخونم ایشون خودشون گفتن این لغات بیشتر واسه رشته های کد 1142(بازرگانی و مالی و...)خوبه چون واسه کنکورای سال گذشته ی این رشته هاست حالا نمی دونم اگه من این لغاتو بخونم تو اجرایی نتیجه می گیرم یا برم سراغ یه کتاب ذیگه ؟آخه کتاب 2900واژه رو هم دارم اما حجمش خیلی زیاده بهرحال نمی دونم چیکار کنم راستی من همون سارینام بخاطر یه مشکل مجبور شدم نام کاربریمو عوض کنم.

maryam : 1391/07/12

باسلام خدمت شما ایا خلاصه برداری از کتابهای رضاییان والوانی روش درستی است؟ با توجه به اینکه مرور دوباره این کتابهابا حجم زیادشان در من ایجاد استرس ونگرانی میکند

Azadeh : 1391/07/14

سلام ببخشید یه سوال دیگه می خواستم بپرسم برنامه ی پنجم توسعه نیازی نیست فصل 6تا9 رو بخونیم؟

به آزاده : 1391/07/16

سلام. این لغات برای تمام گرایش های مدیریت هستند. اون کتابهایی رو هم که معرفی کردم بخونید.

به آزاده : 1391/07/16

دسترسی به برنامه پنجم توسعه ندارم. متاسفانه نمیتونم کمکتون کنم.

به مریم : 1391/07/16

سلام. مطالبی از این 2 کتاب که یادگیریش زمانبره یا فرار هست و زود فراموش میشه اگه بنویسیدش راحت تر یاد میگیرید. بصورت خیلی خلاصه و قابل فهم. موفق باشید.

Azadeh : 1391/08/02

سلام آقای سالاری خواستم بخاطر کمک هایی که تو درس دانش مسایل روز بهم کردین تشکر کنم تا الان نسبت به وضعیت قبلم خیلی پیشرفت کردم باورم نمیشد این درس انقدر برام شیرین بشه بین مطالب زیادی که دوروبرم بود گیج شده بودم شما راه درست و بهم نشون دادین امیدوارم در تمام مراحل زندگیتون موفق باشین

مجید : 1391/08/04

با سلام و خسته نباشید به شما...می خواستم بپرسم برای درس زبان خوندن 504 واجبه؟به نظر شما کتابش رو تهیه کنم بهتره یا فلش کارشو ؟ ممنون میشم راهنماییم کنید..اگه لطف کنید بگید کدوم مترجم و ناشر بهتره لطف بزرگی کردید.....با تشکر

طاهر پادیز : 1391/08/06

با عرض سلام وتبریک به مناسبت عید سعید قربان من کتاب دانش مسایل روز را یکبار مطالعه کرده ام و نیازمند خلاصه منابع دیگری را که شما مطالعه نمودید می باشم آنها را چطوری پیدا کنم؟

طاهر پاذیز : 1391/08/06

با عرض سلام وتهنیت به مناسبت عید سعید قربان من کتاب دانش مسایل روز را یکبار مطالعه نموده ام و نیازمندخلاصه جزوات منابع دیگری که در رابطه با این کتاب مطالعه نمودید میباشم. آنها را چطوری و از کجا پیدا کنم؟

طاهر پاذیز : 1391/08/06

با عرض سلام وتهنیت به مناسبت عید سعید قربان من کتاب دانش مسایل روز را یکبار مطالعه نموده ام و نیازمندخلاصه جزوات منابع دیگری که در رابطه با این کتاب مطالعه نمودید میباشم. آنها را چطوری و از کجا پیدا کنم؟

به مجید : 1391/08/06

سلام. شما باید لغات عمومی زیادی بلد باشین. فرقی نمی کنه از کدوم منبع باشه. لغات کتاب 504 رو هم بخونید. به نظرم فلش کارت کافی هست.

معین سالاری به طاهر پادیز : 1391/08/06

سلام. عید شما هم مبارک. کدوم کتاب دانش روز؟ اشراقی یا مسیح خواه؟ یکبار مطالعه کردن کتاب دانش روز کافی نیست. باید بطور مستمر تا بهمن ماه مرور بشه. من علاوه بر کتاب، مطالب رو بطور موضوعی خلاصه می کردم و مطالب و موضوعاتش چیزی بیشتر از این کتاب ها بود. من این خلاصه ها رو به دوستم دادم و متاسفانه دسترسی بهش ندارم. شما باید برای خودتون یک جزوه جامع و خلاصه شده از مطالب دانش روز تهیه کنید. منابع هم در نظرات قبلی گفتم. این کار وقت زیادی نمیگیره و نتیجه بسیار خوبی برای شما خواهد داشت. موفق باشید.

طاهربادیز : 1391/08/08

مجددا سلام منابعی که فرمودیدیعنی(قانون اساسی، قانون کار ( قدیم و جدید )، بیمه بیکاری ( قدیم و جدید )، تجارت، تامین اجتماعی ( ازدواج و عائله مندی – فوت – بازنشستگی – بیماری )، بورس و اوراق بهادار، برنامه پنجم توسعه)بصورت بی دی اف روسایت هست منظورتون همینه؟

به طاهر : 1391/08/09

سلام. فرقی نمی کنه. این مطالب هم به صورت کتاب وجود داره و هم به صورت پی دی اف. یک فایلش اینه: قانون تامین اجتماعی همراه با قوانین و مقررات مربوط و قانون برنامه پنجم توسعه - تهیه و تنظیم: دفتر قوانین و مقررات معاونت حقوقی و امور مجلس سازمان تامین اجتماعی - بهار 1390 - انتشارات جنگل. توی اینترنت سرچ کنید.

Azadeh : 1391/08/09

سلام ببخشید آقای سالاری این کتابی که به آقای طاهر معرفی کردین و من تو اینترنت سرچ کردم چاپ 87موجود بود آیا کفایت می کنه یا باید همون چاپی که گفتین باشه؟

به Azadeh : 1391/08/10

سلام. اگه عوض نشده باشه همون چاپ 87 کافیه.

Azadeh : 1391/08/16

سلام ببخشید آقای سالاری در قانون کار گفته شده مرخصی بارداری 90 روزه ولی خیلی ها می گن که 6ماهه؟می خواستم بدونم که چرا تو قانون کار 90روز ذکر کرده؟

به Azadeh : 1391/08/17

سلام. خوبه که اینقدر دقیق هستید. فکر می کنم اون 6 ماه برای کارمندان دولت باشه نه کسانی که با کارفرما قرارداد دارند. یعنی خانم هایی که طبق قرارداد کار با یک کارفرما قرارداد دارند مشمول 90 روز می شوند. کارمندان دولت مثل دستگاه های اجرایی، آموزش و پرورش، بانک ها و ... چون در استخدام دولت هستند ( رابطه کارگری و کارفرمایی نیست ) مرخصی 6 ماهه دارند.

Azadeh : 1391/08/18

سلام ممنون که به سوالم جواب دادین آقای سالاری اون 60تا ماده ای که تو قانون تجارت گفتین حفظ کنیم و فقط بخونیم ؟یعنی بقیه رو نگاه نکنیم ؟آخه من الان دارم تجارتو میخونم همش فکر می کنم باید همه رو بخونم گرچه خوندن همشون خیلی برام مشکله چون موادش مثل قانون کار آسون نیست.

elnaz : 1391/08/19

salam..behetun tabrik mgam..omidvaram hamishe movafagh bashid..man reshtam fzik va taze mikham shoru konam va modiriat ejrayi vase aghabuli tu arshad bekhunam...vaghtam kamelan azade...b nazaretun omidi hast?ya kheyliii diire?,,,,negaranam ama bayad ghabul sham,,,jaye khub,,,ketabaro bar asase goftehaye shoma amade kardam..dar hale hazer moshklam ine k midunam tu hefziat zaiifam..chon karshenasim va ghablesh reshtam estedlali bude,,,mibakhshid fingilish type kardam,,,mamnun misham komakam konid..bazam mozahem misham..chon be komaketun niaz daram..mamnun

به Azadeh : 1391/08/20

سلام. قانون تجارت خیلی مواد و تبصره داره. توی این چند سال بیشتر از ماهیت انواع شرکت تجارتی و قواعد راجع به آنها سوال طرح شده. مباحثی مثل سهام / مجامع عمومی / هیئت مدیره / بازرسان / سرمایه شرکت های سهامی. از بقیه مواد قانون تجارت سوالی نیومده. مباحثی مثل ورشکستگی. حالا معلوم نیست امسال چطوری سوال بیاد. خوندن و نخوندن بقیه مواد قانون تجارت ریسکه. تصمیم با خودتونه. اگه من بودم یک نگاه سطحی مینداختم و موادی رو که قابلیت مطرح شدن ( از لحاظ آمار و ارقام ) داشتن، میخوندم.

به Elnaz : 1391/08/20

سلام. ممنونم از شما. بله امید هست چون دروس زبان و جیمت و فارسی رو می تونید راحت بخونید چون مربوط به رشته خاصی نمیشه. درس دانش مسائل روز رو هم اگه از روش هایی که گفتم بخونیدش + 2 کتاب اشراقی و مسیح خواه میتونید نتیجه خوبی بگیرید. اگه توی حفظیات ضعیف هستید پیشنهاد میکنم از روی مطالب به صورت خلاصه بنویسید. چون از طریق تصویرسازی و خوندن دستخط خودتون راحت تر یاد می گیرید. در آخر باید بگم که هیچوقت بدون تلاش امری رو غیر ممکن تصور نکنید.

maryam : 1391/08/20

باسلام خدمت شما . ایا خوندن جزوات استاد سپندار وکتاب مجموعه سوالات طبقه بندی شده تئوری مدیریت مهرداد پرچ اکتفا میکند ومیتونم کتابهای رضاییان و...رو نخونم؟

به maryam : 1391/08/21

سلام. این جزوات تمام منابع رو پوشش میده. اما خیلی مهمه که چطور این جزوات رو بخونید. حسن خود کتاب اینه که اگه هر سوالی ازش اومد میتونید تشخیص بدید از کدوم بخش کتاب هست. اما در کل، کتاب پرچ خیلی خوبه و حتما بخونیدش.

Azadeh : 1391/08/25

سلام ببخشید آقای سالاری باز مزاحمتون میشم .یه سوال در مورد تیوری داشتم .تو کتاب مبانی سازمان رضاییان گفته شده تلاقی فرصتهای محیطی با ضعفهای سازمان وجود نوعی آسیب پذیری رو نشون میده درصورتیکه تو کتاب پرچ نوشته این تلاقی محدودیت رو نشون میده میخوام بدونم آیا اشتباه چاپی بوده اگه نه کدوم درسته به نظر شما؟اگه به کتاب دسترسی دارین ص 247

به Azadeh : 1391/08/27

سلام. مراحمین. کتاب رضاییان درسته. تلاقی فرصت های محیطی با ضعف های سازمان = آسیب پذیری .... تلاقی تهدیدهای محیطی علیه قوت های سازمان = محدودیت.

Azadeh : 1391/08/27

بله درسته ممنونم.ببخشید آقای سالاری تو مطالبی که برای محسن توضیح دادین مباحث مربوط به انواع تخفیفات-وضعیت وفاداری-انواع قیمت گذاری و استراژی مارک گذاری رو از کدوم منبع مطالعه کردین؟من که کتاب علیرضا صرفی واشراقی رو میخونم این مطالب و پیدا نکردم.یه سوال دیگه هم اینکه حق استفاده ازفناوری چه فرقی با حق ثبت(پتنت)داره؟ممنون میشم اگه جواب بدین.

سالاری : 1391/08/28

به آزاده: این مباحث رو از کتاب بازاریابی احمد روستا و دو نویسنده دیگه خوندم. سوال دومتون رو متاسفانه یادم رفته.

Azadeh : 1391/08/28

بازم ممنون یه کم روحیه ام رفت بالا آخه فکر میکردم نفرات برتر کنکور هیچ وقت هیچی یادشون نمی ره اینطوری خیالم راحت شد.

نیلو : 1391/08/30

سلام خسته نباشید آقای سالاری. من رشتم برق بوده الانم شاغلم. قبل ار اینکه واسه کنکور شروع کنم برنامم این بود حتما سراسری قبول بشم اما فکر کنم عقبم ارتون زاسه این مدت باقیمانده راهنمایی می خواستم. مدیریت 2بار ماهانو خووندم دارم dlm هم می خوونم. جیمت وضعیتم بد نیست زبانم دارم می خوونم اما دانش و ادبیاتو هنوز شروع نکردم!!! راستی شما و سایر بچه هایی که رتبه خوب آوردید واقعا شق اقمر کردین. خیلیییییییییی سخته.

به نیلو : 1391/09/01

سلام. شما که رشته برق هستید ازتون انتظار میره جیمت رو خیلی خوب بلد باشی نه اینکه بگید وضعیتم بد نیست... خوندن دانش روز رو با دو کتاب اشراقی و مسیح خواه شروع کنید. هنوز دیر نیست... خوندن ادبیات که سخت نیست!!! ... اگه تلاش و زحمت نباشه هر کاری سخت و غیر ممکن به نظر میرسه...

سمیه : 1391/09/01

با سلام من رشتم مهندسی همه منابع دارم تو این 2 ماه میتونم شرو کنم .پارسال آزمایشی شرکت کردم تورو خدا راهنماییم کنین.با تشکر

به سمیه : 1391/09/03

سلام. چرا اینقدر دیر تصمیم گرفتید شروع کنید!؟ از تابستون یا حداقل مهر فرصت طلایی برای خوندن بود. اگه زبانتون خوب باشه زمان 2 ماه کفایت میکنه... برای ادبیات فارسی هم 2 ماه کافیه.... اکثر مهندسی ها جیمت رو حداقل 50 میزنند. از شما انتظار میره که این درس رو خوب بزنید. پس امید زیادی به این درس داشته باشید و در مدت 2 ماه میتونید به تسلط بالا برسید... در مورد دانش روز اگه از روش هایی که به بقیه گفتم استفاده کنید نتیجه میگیرید به شرط اینکه تلاش مداوم داشته باشید و ناامید نشید. حدود 15 روز وقت روی جمع آوری مطالب بذارید و همزمان 2 کتاب اشراقی و مسیح خواه رو هم بخونید... در مورد تئوری از یک کتاب جامع مثل ماهان یا مدرسان شریف استفاده کنید و ساعات مطالعه رو بالا ببرید و چندین بار مرورش کنید... در کل روزی حدود 10 ساعت درس بخونید و اگه احساس میکنید در درسی ضعیف تر هستید، روی درس دیگه که قوی تر هستید سرمایه گذاری کنید. مثلا من جیمت رو کم زدم اما با درس دانش و تئوری جبرانش کردم... اینکه مهندسی هستید جای نگرانی نیست توی کلاس ما از 14 نفر، 10 مهندسی هستن! اگه بازم راهنمایی خواستین تا روز آزمون در خدمت شما و سایر دوستان هستم. موفق باشید.

Azadeh : 1391/09/03

سلام آقای سالاری میخواستم بگم من امروز داشتم تستای بخش ساختار حکومت ایران و از کتاب صرفی میزدم همه سوالاتش مال کنکور بود اما تقریبا از 50تا هیچ کدومو نتونستم بزنم جز 3-4تا از سوالا هیچ کدوم برام آشنا نبود و تا الانم تو هیچ کدوم از مطالبی که مطالعه کردم هم نبوده اعصابم کلی خورد شد مثلا یکی از تستاش (تدوین نقشه جامع علمی کشور بعهده چه ارگانیه)یا سوالاتی مربوط به ساخت و ساز مسکن روستایی و بنیاد ملی نخبگان و شاهراه عملیاتی و طول شبکه راه آهن کشور و مشارکت در بازسازی افغانستان و اختلاف نظر ایران و فرانسه در مورد اردویف و ....کلی سوال دیگه که حتی تو متن درس هم راجع به اش توضیحی نداده بود میخواستم بگم آخه ما که اطلاعات عمومی بالایی نداریم این سوالات و چه جوری جواب بدیم من کتاب مسیح خواه رو ندارم آیا توش این مطالبو توضیح داده؟می ترسم این درس و 30هم نتونم بزنم زبانمم که خوب نیست دیگه هیچی دیگه فکر کنم قبولی بی قبولی

به Azadeh : 1391/09/04

سلام. قرار نشد ناامید بشید! این مباحثی رو که گفتید قدیمی شده و منم جدی نگرفتم و فقط مرور سطحی کردم. اون مباحثی رو که قبلا گفتم بخونید و امیدوار باشید. چون هیچ تضمینی وجود نداره ازشون سوال بیاد. شما باید تحمل ابهام بالایی داشته باشی. توی این برهه از زمان باید خوب درس بخونید و امیدوار باشید. ملاک ارزیابی از خودتون، جواب دادن به سوالات ارشد 90 و 91 باشه نه اون 50 سوال که مال چند سال پیش هست. در ضمن کتاب مسیح خواه رو حتما بخرید.... برای درس زبان، میگیم گرامرش سخته اما 10 سوال لغت و 15 سوال درک مطلب داریم و در هر سطحی که باشید میتونید حداقل 30% بزنید. فقط با کمی تلاش و امیدواری.

ali rezaaaa : 1391/09/07

salsm man ta hala gmat va teeori ro khondam. yani gmat ro kamel vs teeori ro tabestoni , az mahan khondam va neveshtam jahat aashnayi ba ba mabahes. va az aval mehr dlm ro khondam ke 7 dey tamom mishe .masaeel roz ro hanoz shoro nakardam . adabiat ro ham 50 darsad ro khondam. vase rotbeye 100 ke to shahre kgodam ghabol besham be nazare shoma chi kar konsm va masaeel ro roz ro che jori bekhonam,? age ghavsnin va mavared in chenini ro kamel bekhonsm , niazi be motaleeye ketab haye aghaye eshraghi ya masih khah va ya seyed javsdin hast ya na? msmnon va sepas gozar 

به علیرضا : 1391/09/08

سلام. برای دانش روز چرا اینقدر دیر!؟ در نظرات قبلی روشی رو که برای دانش روز به کار بردم کامل گفتم. فقط دست نوشته هام + اشراقی رو خوندم. شما موقعی به کتاب مسیح خواه و جوادین نیازی ندارید که خیلی کامل مباحث دانش روز رو خونده باشید. البته خوندن این دو کتاب به عنوان مکمل میتونه مفید باشه. چرا برای رتبه 100 میخونید؟ شما بخون برای رتبه بهتر. همانطور که میدونید اختلاف بین رتبه 1 تا 100 فقط در چند تست هست. درباره زبان چیزی نگفتی. اگه زبانت خوبه و جیمت و تئوری رو که خوب خوندی و در فرصت باقی مونده دانش روز + ادبیات رو خوب بخونی میتونی به هدفت برسی. امیدوارم نتیجه زحماتت رو بگیری.

Azadeh : 1391/09/09

سلام آقای سالاری من کتاب دانش مسایل روز هادی مسیح خواه رو تهیه کردم تقریبا مسایل اصلیش رو تا دهم دی تموم می کنم اما خودتون می دونین که یه بار خوندن جواب نمی ده میخواستم بدونم دقیقا شما چه جوری خلاصه نویسی می کردین چون من تو خلاصه نویسی خیلی وسواس دارم تقریبا همه چی رو می نویسم واسه همین برای تیوری dlm می خونم تا دیگه خلاصه نویسی نکنم اما واسه دانش مسیح خواه با اون حجمش دقیقا نمی دونم که چه جوری مطالب رو تو ذهنم تثبیت کنم ؟

ali rezaaa : 1391/09/10

bebakhshid aghaye salari. migam kodom ketab aghaye eshragh monaseb tare? man ketabi az ishon daram ke ba aghayan behroz va dargahi neveshtand. ba tavajoh be kami vaght mabahes hesabdari va eghtesad ro hazf kardam va tamarjozam ro gozashtam roye mavared dige az in ketab va mavaredi ke to ketab nayomade vali rajee be asnad o ghavanin hast. doroste karam? 

به آزاده : 1391/09/10

سلام. خلاصه نویسی باید در حدی باشه که به مطلب اصلی خدشه ای وارد نکنه. اما بهتره روی مطالب مهم hightlight کنید. چون وقتی برای خلاصه کردن نیست. به هر حال باید زحمت خودت رو بکشی. در ضمن خیلی از مباحثش رو شما قبلا خوندی مثل قوانین.

به علیرضا : 1391/09/12

سلام. اون کتابی که اشراقی و دو نویسنده دیگه ( بنفش رنگ ) هست. شما نگفتی رشته کارشناسیت چی بوده. اگه مدیریتی بوده بهتر بود حسابداری و اقتصاد رو میخوندی. به هر حال، باید قوانین رو مسلط باشی و تئوری رو خوب خونده باشی و نمیدونم بازاریابی و مدیریت مالی و مالیه رو خوندی یا نه. از قوانین بین 6 تا 9 سوال میاد. از تئوری بین 5 تا 7 سوال. بازاریابی بین 2 تا 4. حسابداری و مدیریت مالی 2 تا 3 سوال. اقتصاد خرد و کلان 2 تا 3 سوال. حدود 5 سوال هم از منابع مختلف و متفرقه. در زمان 2 ماه مونده به ارشد، عملکرد افراد با هم فرق داره. شما میگی وقت نیست اما من تجزیه و تحلیل سیستم رضاییان رو یک ماه مونده به آزمون خوندم. بازایابی احمد روستا رو در 2 هفته مونده به آزمون خوندم... هر چقدر بیشتر تلاش کنی شانس قبولی هم بیشتر میشه. موفق باشی

ali rezaaaa : 1391/09/14

salam aghaye salari. mishe ye tahlili bokonid azmon sal90 va 89 ro? man darsad haye doros mokhtalef ro to rotbehaye moshabeh moghayese kardam , ekhtelaf ziad bod va darsad haye 89 kheili behtar bode nesbat be 90. in be in dalil bode ke soala kheili sakht tar bode ya sal konkori haye sal 90 kamtar dars khondan. mamnon az shoma 

به علیرضا : 1391/09/18

سلام. معلومه آزمون اگه سخت باشه میانگین میاد پایین. میانگین من 42.59 شد اما یک نفر در سال 90 با همین میانگین، رتبه 300 شده بود. پس کم شدن میانگین صرفا به خاطر سختی آزمون هست.

زهرا : 1391/10/03

سلام خسته نباشین راجع به مقایسه سوالای تسلط با کنکور سرارسری ومیزان مشابهت وسختیش نظرتون چیه. من تئوری مدیریت رفتارسازمانی رو نخوندم اصلا امادارم با فلش کارت والان کتاب تست پرچ رو میخونم وحدودا300 صفحه ایشو خوندم و رفرنساروگذاشتم کنار اماتوی فهم مطالب مشکلی ندارم(رفتارسازمانی) ادبیات هم هنوز تموم نکردم معانی وابیاتم مونده اما هیچی تست کارنکردم به جز آزمون تسلط الان بااین زمان به نظرتون بشینم تستای چندسال قبل روبزنم یاخودکتاب واشعاررو بخونم؟ قبلا درباره درصدای تسلط گفتم بهتون که این آزمونم رو خراب کردواسه همین یکم نگرانم کرد امادارم با امید وتلاش جلومیرم. یک سوال دیگه اینکه مگه رتبه رشته مدیریت اجرایی با بقیه گرایشهای مدیرت یکجاحساب میشه؟چون توی مقایسه رتبه وقبولی دانشگاه واسه اجرایی از رتبه 5دیدم .12 و20 و23و...ورتبه 1 اجرایی روندیدم که کجاقبول شده و... از دانش هم همه مباحث رو از کتاب مسیح خواه خوندم به جز قوانین و مباحث تکیمیلی والان فقط دارم تئوری میخونم تاکتاب تستو تموم کنم بعد برم سراغ مروردانش وجی مت وخوندن ادبیات شمانظرتون چیه میرسم بخونم؟آیابرنامه ی اینجوری جواب میده؟چون اکثرا میگن نباید فقط یک درسو بخونی بایدباهم مطالبو بخونی و... مرسی

سالاری : 1392/03/07

سلام خانم مریم. شما کتابهایی رو که سایت مدیر گفته بخونید. تئوری = منابع اصلی + کتاب پرچ** دانش روز = اشراقی + مسیح خواه + روشی که من بکار بردم!!!** جیمت = عرفانیان + صداقت** زبان = اشراقی** از کتابهای پارسه فقط و فقط به عنوان منابع کمکی استفاده کنید نه اصلی !!

امیر حسین : 1392/03/31

سلام خسته نباشید من لیسانس ادبیات انگلیسی هستم میخواستم ارشد 93 اجرایی شرکت کنم میخواستم بپرسم از کی باید شروع کنم؟؟؟ برای تابستون از چه درسایی شروع کنم؟؟؟ مرسی از شما

فرید : 1392/05/19

سلام خسته نباشید. اگه اشتباه نکنم برای MBA باید ریاضی عمومی هم امتحان بدید... شما ولی این درس رو انگار جواب ندادید... چطوریه؟!

به فرید : 1392/05/25

شما اگه یه نگا به ضرایب دروس اجرایی بزنید ریاضی عمومی شامل اجرایی نمیشه و برای داوطلبان mba هست و آقای سالاری هم رتبه 20 اجرایی هستن.

محمد حسین : 1392/06/01

با سلام به معین سالاری برات آرزوی موفقیت میکنم: به نظرت اگر کسی فقط کتاب اشراقی رو بخونه و در کنارش قوانین رو هم بخونه میتونه از درس دانش درصد قابل توجهی رو بیاره؟ و دیگه اینکه بعد از گذشت 2 ترم از اینکه داری مدیریت اجرایی میخونی از این رشته راضی هستی؟ سر کارم میری؟

atefe : 1392/06/03

سلام،آقای سالاری من هفته هستش ک دارم شروع میکنم برای خوندن، رشته لیسانسم حسابداری بوده.اطلاع دقیق از این رشته ندارم فقط مشاورم گفته اینو بخونم با توجه به علایقم.مشاورم گفته فقط بسته اونارو بخنم قبولم. به نظر شما میشه؟اگه یه آدرس آی دی بدین ک من بیشتر ازتون بپرسم واقعا ممنون میشم.سوالاتم زیاده. خواهشا درین مورد کمک کنین ممنون میشم.

سالاری : 1392/06/31

با سلام به امیرحسین و عاطفه... امیرحسین من که کامل در مورد دانش روز توضیح دادم، کتاب بازاریابی، اقتصاد و مالی و... رو که مرتبط با رشته ام هم بود رو خوندم. خدا رو شکر، راضی هستم...... عاطفه، نمیدونم چی بگم! نمیشه که دیگران برای شما نسخه بپیچن، شما با توجه به شناخت و توانایی هات باید بفهمی چطور بخونی. شرمنده آی دی نمیتونم بدم! شما مصاحبه رو از اول تا آخر کامل بخون، انشاالله به جواب سوالات میرسی... موفق باشید

شاهرخ : 1393/08/04

سلام.........الان دانشگاه شهیدبهشتی تشریف دارین؟وضعیته خوابگاه وکلاس واستادها چجوره؟باتشکر...........

نیما : 1393/09/11

با سلام من کارمند شهرداری هستم و رشته کارشناسیم بهداشته میخواستم بپرسم برای ارشد مدیریت دولتی بخونم بهتره یا اجرایی؟

یه دوست : 1395/09/12

هیچ تلاشی از چشم خدا مخفی نمیمونه ... با لبخند به دنبال آرزوهات برو و چیزی رو که دوستش داری بدست بیار آقای معین سالاری. موفق باشی همیشه.

نام شما (ضروری)

ایمیل (ضروری)