پیش از آنکه تعریفی از بازاریابی ارائه دهیم، مهم این است که بدانیم نمی شود در دنیای مدرن امروز بدون بازاریابی به فعالیت اقتصادی ادامه داد و مهم تر این که: بازاریابی همان تبلیغات نیست! بازاریابی ارائه محصول یا خدمت مناسب با قیمت مناسب است. ضمن اینکه اقدامات تبلیغاتی کوتاه مدت را نباید با بازاریابی اشتباه گرفت. در مورد بازاریابی "پیتر دراکر" یکی از متفکرین بنام مدیریت بر این باور است که:" هدف بازاریابی، فروش فراوان است. هدف این است که مشتری را شناخته و نیازهای او را درک نموده، به طریقی که کالا یا خدمات، با نیازهای او منطبق گردد و کالای خود را به فروش برساند." بازاریابی به تلاش برای ارتباط بین ارزش محصول( کالا ها یا خدمات) و مشتری گفته می شود. بازاریابی موفق مستلزم برخورداری از محصول مناسب در زمان مناسب و مکان مناسب است از اینکه مشتری از وجود محصول مطلع است، از این رو موجب سفارش های آینده می شود. مدرسه کار و کسب قانع سومین همایش خود را تحت عنوان "بازاریابی موفق به زبان آدمیزاد" در تاریخ 10/11/92 برگزار خواهد کرد. در این همایش به بررسی تجربیات و مطالعه موردی موضوعات بازاریابی متناسب با بازار ایران پرداخته خواهد شد.
نام شما (ضروری) *
ایمیل (ضروری) * *
*