شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 05 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 2,276
بازدید دیروز: 25,397
بازدید کل: 157,708,573
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 42
کاربران حاضر: 42
کدخبر: 9707 زمان ارسال: چهار شنبه 15 آبان 1392 - 11:32 تعداد بازدید: 2170
چگونه خلاقیت پرسنل را به حرکت در آوریم ؟!

شرکت شما پر از کارمندان خلاق است ؛ کسانی که در زندگی و یا امور خود خلاقیت هایی دارند که اگر شما بدانید و در جریان باشید ؛بی تردید شگفت زده خواهید شد .
محدودی از آنها این خلاقیت را نشان داده و از نظر شما انسانهایی خلاق و صاحب ایده هستند ؛امّا تعداد بیشتری از آنها سکوت می کنند و درنهایت صرفاًفقط همان را که از آنها خواسته شده است انجام خواهند داد.
در این مقاله می آموزیم چطور سکوت پرسنل خودرا شکسته و با استفاده از خلاقیت خفته آنها مزایای رقابتی ویژه ای برای مجموعه ی خود ایجاد کنیم .
راهی که برای برخورد و رفتار مناسب به خلاقیت درپیش می گیرید ؛ در سازمان شما مانند گوله برف عمل خواهد کرد .
جیمز بریJames berry -از استاتید برجسته ی لندن بیان می کند : " شرکت ها فراموش می کنند که کارمندان با یکدیگر صحبت می کنند. "
فرهنگ ارزش آفرینی برای خلاقیت دقیقا ً همان چیزی است که ایده را به سمت و سوی مجموعه شما جاری می سازد . دراین مقاله با بیان4 نکته به ظاهر ساده به همین موضوع و چگونگی آن می پردازیم .

1) برای ایده های جدید بازخورد بدهید :
مطرح کردن ایده های جدید زمان و فکر زیادی می گیرد ،پس قطعاً پرسنل شما نیازمند اطلاع از نظر شما هستند و اینکه بدانند که ایده شان ارزشمند بوده است ."شما از پرسنل خود می خواهید به شما نظر و ایده بدهند ،در حالیکه این خواسته یک جاده دوطرفه است و آنها نیز می خواهند بدانند نظر شما نسبت به موارد مطرح شده چیست؟!"
و بعد از آن برایشان مهم است که به چه دلیل و یا دلایلی نظرات و ایده های آنان اجرایی نشده است .
 
2) پاداش همکاری :
خلاقیت یک فعالیت ادامه دار است ،که در آن ایده ای مطرح شده و تیمی به سوی تکامل و اجرایی کردن آن پیش می روند اگر شما پاداشی به صاحب ایده بدهید حس رقابت را زنده کرده اید تا احساس همکاری. لذا لازم است در مراحل پرورش ایده و پس از اجرایی شدن آن همواره تیم را در نظر داشته اید باشید.بدین ترتیب می توانید با پرورش روحیه همکاری شاهد اتفاقاتمثبت فراوانی باشید .
 
3) خلاقیت در کار را توضیح دهید :
وقتی مدیران ارشد مجموعه شما به خلاقیت و ایده ای نو فکر می کنند، همواره اثر بخشی این ایده ها و فکرها را در بازه زمانی  5تا 10سال می بینند، و زمانی که پرسنل شما به ایده هایی نو می اندیشند اثر بخشی آنها را در سریع ترین زمان ممکن می بینند شما به کدام یک از این دسته ایده ها و بااثر بخشی چه بازه زمانی نیاز دارید ؟! اساساً هدف شما از این ایده هایی که در خواست کرده اید چیست ؟!
پس بهتر است این موضوع را کاملاً واضح و شفاف بیان کنید و به عبارتی فکرهای کل مجموعه را هم راستا کنید .در واقع بجای اینکه مطرح کنید "ایده هایی در جهت پیشرفت شرکت می خواهیم " بیان کنید "برای اینکه به بازار های جدیدی دست پیدا کنیم و بتوانیم تا 5سال آینده رقیب اصلی خود را کنار بزنیم ایده هایی مطرح کنید "
 
4 )جشن برای شکست پیروزمندانه :
بسیاری از ایده ها به سمت عدم موفقیت یا شکست می روند. حتی شاید قبل از اجرایی شدن این یک حقیقت است که خلاقیت فعالیتی پر از ریسک است و شما این را پذیرفته اید . برای تشویق خلاقیت فارغ از اجرایی شدن ایده ها پاداش بدهید و تشویق کنید.
در واقع جشن تلاش وجسارت نو آوری برای مجموعه ی خود بگیرید ؛ می توانید به پرسنل خود القاء کنید که همین که بفکر بهتر کردن مجموعه بوده اند برای شما ارزشمند است و اقدام برای خلاقیت و نو آوری خود قابل تقدیر است .
 
نویسنده : حمیدرضا نادربیگی
modir.ir


 

منبع : مدیر  
نظرات کاربران

نام شما (ضروری)

ایمیل (ضروری)