شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
یکشنبه 04 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 13,101
بازدید دیروز: 26,897
بازدید کل: 157,694,001
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 60
کاربران حاضر: 61
کدخبر: 93 زمان ارسال: دوشنبه 01 مهر 1387 - 21:15 تعداد بازدید: 1822
راهبردهای ملی صادرات بزودی نهایی می‌شوند
تدوین راهبردهای ملی صادرات با هماهنگی دستگاه‌های تخصصی و کارگروه‌های توسعه صادرات استان‌ها در دست تهیه بوده و در مراحل نهایی است.

مهدی غضنفری ـ معاون وزیر بازرگانی و رییس سازمان توسعه تجارت ـ در گفت‌وگو با خبرنگار بازرگانی (ایسنا) با بیان اینکه روابط سازمان توسعه تجارت با مجامع بین‌المللی عمدتا در جهت بهره‌مندی از کمک‌های فنی، آموزشی و مشاوره‌ای این سازمان‌هاست، عنوان کرد: استفاده از کمک‌های مجامع بین‌المللی با هدف بهبود روند تجارت خارجی کشور و تمرینات دیپلماسی تجاری است لذا روابط سازمان توسعه تجارت با سازمان‌های بین‌المللی، منحصر به سازمان‌هایی است که در حوزه‌های تجارت بین‌المللی یا روابط میان TPOها متمرکزند که شامل تجارت بین‌المللی (IIC)، انکتاد، سازمان همکاری‌های اقتصادی (ECO) و سایر سازمان‌ها می‌شوند.

وی گفت: در سال جاری برنامه‌ روابط با سازمان‌های همتا TPO ها را در دستور کار خود قرار داده است و اخیرا نیز از نمایندگان سازمان‌های توسعه تجارت عضو اکو بویژه ترکیه، افغانستان و هندوستان دعوت شده است.

معاون وزیر بازرگانی همچنین درباره آخرین وضعیت تدوین راهبردهای ملی صادرات اظهار کرد: در حال حاضر هماهنگی دستگاه‌های مختلف برای ارائه راهبردهای بخش و تدوین راهبردهای ملی برای توسعه صادرات در دستور کار قرار دارد و این راهبردها در سطح استانی از سوی کارگروه‌های توسعه صادرات استان‌ها و در سطح فرااستانی از سوی دستگاه‌های تخصصی (وزارت صنایع، جهاد کشاورزی، وزارت تعاون، اتاق بازرگانی ایران، وزارت بهداشت و درمان و سایر دستگاه‌ها) تهیه شده و نهایتا از سوی سازمان توسعه تجارت به راهبردهای ملی توسعه صادرات تبدیل خواهند شد که در مراحل نهایی است.

معاون وزیر بازرگانی درباره اقدامات جدید سازمان توسعه تجارت برای ارائه خدمات پشتیبانی و کمک‌های تجاری صادرات، از تشکیل نوع جدیدی از میزهای تخصصی هر گروه از محصولات صادراتی کشور خبر داد و افزود: در تلاشیم تا در کنار تشکیل میزهای تخصصی، توان علمی و عملی بنگاه‌های تجاری کشور در سطح کلاس جهانی تقویت شده و روش‌های نوین تجاری به طور کامل در بین تجار کشورمان ترویج و مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اهمیت برقراری ارتباط تجاری بین خریداران خارجی و صادرکنندگان داخلی گفت: اطلاع رسانی تخصصی به تشکل‌های تجاری و بنگاه‌های اقتصادی داخل کشور با هدف تسریع در تولید و صدور کالا برای تغییر بازارهای جهانی یکی از برنامه‌های اصولی است که برای این امر منظور بسترسازی در جهت ایجاد تنوع در کالاهای صادراتی و تشویق صادرکنندگان برای صدور کالاها در بسته‌بندی‌هایی با ارزش افزوده بالاتر مورد حمایت قرار گرفته‌ است.

غضنفری همچنین هدف از هدفمند کردن یارانه‌ها را تقویت بنیه رقابتی محصولات و خدمات صادراتی ایران در بازارهای هدف و تحقق اهداف تجارت خارجی کشور عنوان کرد.
منبع : ایسنا  
نظرات کاربران

نام شما (ضروری)

ایمیل (ضروری)