کتاب "باز اندیشی بازاریابی" اثر فیلیپ کاتلر و همکاران با ترجمه پرویز احمدی، مریم ولی لو و میلاد هادی زاده به همت نشر نی منتشر شد. این کتاب با دیدی نو به بازار و بازاریابی و ارائه نمونه های متعدد برای موارد ارائه شده دید مناسبی را در اختیار دانشجویان مدیریت بازرگانی و همچنین فعالان حوزه بازاریابی قرار می دهد. در معرفی کتاب آمده: مدل بنگاه بازاریابی پایدار، یک بازتعریف بازاریابی است. بازاریابی قبلاً به داشتن فقط یک وظیفهٔ کاربردی شناخته میشد و امروزه این نقش بازاریابی در حال افول است و باید نقش آن به راهبردی تجاری تبدیل و هدف آن کسب رضایت پایدار سه گروه ذینفع (مشتریان، کارکنان سازمان، و سهامداران) شود. در این صورت، بازاریابی روح سازمان، و نه فقط بخشی از بدنهٔ سازمان، میشود. در این مفهوم گسترده، بازاریابی ابعاد سه فعالیت راهبردی «دورنما»، «معماری»، و «کارت امتیاز» را در بر میگیرد. به علاوه، در محیط پرتلاطم امروز و پویایی بازار میبایست «پرداختن به بازار»، با سه بازار تجاری، شایستگی، و سرمایه نیز تعامل داشته باشد. این مدل در عین حال که کلیهٔ ابعاد راهبردی بنگاه را پوشش میدهد ترکیبی از تمام مکاتب فکری راهبردهای کسب و کار نیست، بلکه راهبردی جامع است که میتوان آن را برای تبدیل کسبوکار به یک بنگاه پایدار و پویا در بازار مدام در حال تغییر، به کار گرفت.
نام شما (ضروری) *
ایمیل (ضروری) * *
*