شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 05 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 6,395
بازدید دیروز: 25,397
بازدید کل: 157,712,692
کاربران عضو: 2
کاربران مهمان: 68
کاربران حاضر: 70
کدخبر: 8487 زمان ارسال: شنبه 02 دی 1391 - 08:33 تعداد بازدید: 1919
مصاحبه با دکتر حامد پادری ثانی بنیانگذار علوم بازار هدف در دنیا در خصوص رفتار مدیران بازار

 دکتر حامد پادری ثانی در ادامه سخنان خود در جمع خبرنگاران اعلام کردند : مدیران عالی تولیدی و صنعتی باید بدانند که بازار یعنی هدف و هدف یعنی CZKیا همان حفظ منافع مشتریان در بازار ، اما گویی بعضی از مدیران عالی تولیدی و صنعتی آنقدر در مباحث تولید و مالی غرق شده اند که حتی در انتخاب مدیران فروش و بازار خود دقت عالیه را بخرج نمی دهند .
مدیر فروش ، بازاریابی و توزیع می بایست از میان کسانی انتخاب شوند که صلاحیت کامل رفتاری ، صداقت بازاری ، و علم فروش و بازاریابی را داشته باشند .
مدیران فروش ، بازاریابی ، توزیع و حتی کارمندان و پرسنل های این مجموعه ها باید بر اساس CCDو بعد از آنالیز به روش های مختلف ، مثلا NLPاستخدام گردند که ضربه ای به پیکره بازار و صداقت شرکت ها نزد مشتریان نزنند. بعنوان مثال بنده در حال حاضر در جمع شرکت لبنیات با برند معروف ( آ......پ ) هستم ، که در زمان ورود خود سعی کردم تمام مدیران و پرسنل را بعد از آنالیز به خدمت بگیرم . چرا باید چنین بی توجهی های را بعضی از مدیران انجام دهند که به پیکره بازار ضربه خورد .
مدیران سعی کنند الگوی خود را همچون حضرت علی و مقام معظم رهبری قرار دهند تا بتنوانند سلامت کاری و صداقت بازار را در خود پرورش داده و خدمتگذاری صادق برای ملت شریف ایران باشند.
ایشان در ادامه سخنان خود در خصوص مباحث بازار بیان داشتند:  ارتقای کیفیت فروش در ایران سودای بازاریان پرتجربه و فروشندگان حرفه ای است. اینان دوست دارند در فضایی آمیخته از اطلاعات صحیح که در اختیار خریداران قرار می گیرد، فروش به انجام رسد. به این طریق است که هم خریدار و هم فروشنده، با شناخت دقیق از حقوق و وظایف خود، فعالیت «خرید و فروش» را به انجام می رسانند; فضایی اعتمادانگیز پدید می آید، کالا یا خدمات در کیفیت مطلوب عرضه می شود، قیمت گذاری ها منطقی و متعادل است، خدمات پس از فروش معنادار است، به شکایت مشتریان رسیدگی می شود و...
آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده اید که روزانه چه حجمی از آگهی های تبلیغاتی را از طریق روزنامه ها، بروشورها، رادیو، تلویزیون و یا حتی پشت رسید خرید از فروشگاه ها و نیز ده ها روش دیگر بر سرشما می ریزند؟ چه تعداد از این آگهی ها در فهرست شما هستند؟
آری خیلی چیزها در مورد بازاریابی تغییر پیدا کرده است. مشتریان بسیار دانا و فهیم هستند و خبرهای مربوط به کیفیت و یا عدم کیفیت محصولات و خدمات یک شغل به سرعت حیرت آوری در بین آنان رد و بدل می شود. تنها کاری که ارزش اجرایی دارد آن است که سخت کوشی و سرمایه را برای ایجاد یک شغل و حرفه عالی به کار گیرید و بگذارید تا مشتریان به جای شما و برای شما تبلیغ کنند.
با چنین نگاهی، تعریف بازاریابی متفاوت از آن چیزی است که از برخی بزرگان و صاحب نظران شنیده شده است. بازاریابی یعنی اداره یک حرفه در حد عالی و اطلاع رسانی صادقانه به مردم در مورد آن شرکت. شما هر فعالیتی که انجام دهید، حامل یک پیام است. ایجاد یک تصویر تجاری کاری نیست که توسط یک مدیر اختراع شود بلکه انعکاسی است از فعالیت صادقانه شما و این که چگونه آن فعالیت را به ثمر می رسانیدمهم و ضروری است.
«ما در مورد تبلیغات سالم و صادقانه بسیار زیاد و در مورد بازاریابی سالم و صادقانه بسیار کم می دانیم.» شاید این موضوع باعث تعجب شما شود که بسیاری از مشاغل و فعالیت های تجاری کوچک دریافته اند نیازی به تبلیغات و آگهی ندارند. آماری قابل توجه است که یک اکثریت قابل توجه (بیش از دو سوم در کشور های جهان) از مشاغل کوچک، فعالیت خود را بدون تبلیغات به گونه ای موفقیت آمیز اداره می کنند و اصل اول خود را رفتار صادقانه قرار می دهند.
همین طور است. چهار دلیل عمده را برای عدم تناسب و نیاز سلامت کاری برای بیش تر مشاغل برمی شمرد که در جای خود متقاعدکننده است. این چهار دلیل چنین اند:
1- تبلیغات جزو هزینه های اثرگذار نبوده و این ادعا معمولاً غلط از آب در می آید که (تبلیغات)، موجب بازگشت بخشی از سرمایه هزینه شده است. اگر می خواهیم این هزینه باز گردان شود صداقت و اعتماد را در بازار گسترش دهیم.
2- مشتریانی که بر اثر آگهی تبلیغاتی جذب می شوند، غالباً مشتریان دایمی نیستند. به عبارت دیگر، آگهی مشتریان دایمی را که برای خریدهای مجدد مراجعه می کنند، تامین نمی کند بلکه رفتار و عملکرد صادقانه و اعتماد سازی در بازار مشتریان را برای خرید مجدد ترقیب می کند.
3- وابستگی به تبلیغات ، شغل را در برابر تغییراتی که طبق ذائقه مشتری انجام می شود، صدمه پذیر می کند و در نتیجه امکان شکست را بیش تر می کند. جلوگیری از شکست در دست عملکرد ، کیفیت ، و صداقت در بازار است .
4- از آن جایی که درصد بالایی از تبلیغات اغوا کننده اند، به این رو عوامل تبلیغات از نظر عامه عواملی ناصادق و گاه فریبکار تلقی می شوند. مشاغلی که شدیداً برای محصولات و خدمات خود تبلیغات و چاپلوسی می کنند، عموماً در معرض این سوءظن قرار دارند که محصولاتشان از کیفیت مناسبی برخوردار نیست ولی آنان که مشتریان را درک می کنند و به آنان اعتماد عرضه می دارند موفق ترین برند ها هستند.
به موضوع اصلی بازگردیم و آن افسانه کارآیی صداقت است. اگرچه شواهد پیچیده ای از اثربخشی عملکرد صادقانه به دست است، این حقیقت آشکار نیز به قوت خود باقی است که شما می توانید شاخصی برای ارتباط بین افزایش روابط بازار و افزایش فروش ارایه کنید.    
در ایران ، داستان موفقیت های بزرگ عملکردی زیادی وجود دارد که همه واقعی می باشند و عموماً ژورنالیست های بازار  و گاهی حتی رسانه های عمومی به آن می پردازند و در نتیجه عده ای افراد کم تجربه در می توانند آن را سرلوحه ی کار خود قرار دهند .
اگر کار شما ارزش صداقت را ارزش دهید ، پاسخ شما به سوالات زیر مثبت خواهد بود:
آیا اداره و گزارش کار شما روان و روز به روز است؟
آیا قسمت مالی و حسابداری شما منظم و به روز است؟
آیا کارکنان شما در مورد محصول یا خدمات تولید شده، تخصص و آگاهی دارند و به همکاری با شما علاقه مندند؟
آیا مشتریان شما از پشتیبانی شما در صورتی که اشکالی در ارتباط با محصولات و یا خدمات ارایه شده به وجود آید، مطمئن هستند؟
آیا سایت اینترنتی شما به روز است؟
سعی کنید موارد زیر را ضرورت کار خود قرار دهید .
باید در حد هم صنفی هایتان و یا بالاتر باشید.
باید بسیار تمیز و سالم در بازار قدم بگذارید.
عطر و رایحه صداقت خوبی داشته باشید.
در بازار و وعده هایتان به مشتریان مرتب و منظم باشید.
درباره قیمت گذاری، نحوه برخورد با اطرافیان، زمینه ایجاد اعتماد، برنامه ریزی برای تعیین روش اطلاع رسانی به مشتریان و... جزء به جزء توضیحاتکوشا باشید.
آداب چیزی بیش از مجموعه ای از رفتار های مناسب و خوب نیست. در واقع زبانی است که توسط آن احترام و توجه خود را بدیگران بیان میکنیم. مشتریان در حالت معمول نه کمتر و نه بیشتر از افراد دیگر در زندگی شما تاثیر دارند، تا زمانی که نوبت آنان نیز برسد و آنوقت نظر آنها از همه کس مهمتر خواهد شد.
بنابراین، بازار و مشتری شما بازیچه نیست که بخواهید نا مرتب باشد و با بی احترامی و بی توجهی رفتار کنید. این اتیکت ها را رعایت کنید و موفق خواهید شد.
دکتر حامد پادری ثانی در ادامه سخنان خو چنین اعلام داشتند : نشان دهید که زمان مشتریان نیز برای شما ارزشمند است. از این گذشته، مگر آنها نیز به شما احترام نگذاشته اند که وقتشان را در اختیارتان قرار داده اند و به شما فرصتی داده اند که خودتان را نشان دهید؟
اگر صادق نباشید ، محصول با کیفیت ندهید ، دیر برسید، دیگران تصور خواهند کرد که فردی خودخواه، بی نظم و گستاخ هستید. پس زمانتان را تنظیم کرده تا از قطار بازار جا نمانید.
ایشان در پایان سخنان و مباحث خود اعلام کردند : تصویری مثبت از خود ارایه دهید . در حین حضور در بازار ، زمان های کمی شما دارید پس به استفاده از آداب و اتیکت ها بپردازید. و اگر آنها را درست و بجا استفاده کنید، تصویری خوب و مطمین در ذهن بازار از خود و برندتان ایجاد خواهید کرد. صادق با اعتماد ، محکم و با قوت در بازار قدم بگذارید. نباید بگذارید مشتریان از شما بخواهد که تماس دیگر برقرار نشود و تکرار کنند یا شک کنند که حرفتان را درست ، سالم و صادقانه نمی دانند . پس سعی کنید روش های خود را تغییر دهید تا بواسته عملکرد ضعیف شما بازار رقبایتان آسیب پذیر نگردد. آرزو میکنم که همه ی ما الگوی خوبی برای مدیران آینده ایران اسلامی باشیم و سعی برآن داشته باشیم که وظیفه خود را نسبت به ایران و مسئولان زحمت کش نظام و از همه مهمتر مقام معظم رهبری ادا کنیم.

 
منبع : انجمن مدیران فروش و بازاریابی ایران  اخبار ارسالی توسط کاربران
نظرات کاربران
شاهین : 1392/05/20

که چی ؟

نام شما (ضروری)

ایمیل (ضروری)