شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 24 اسفند 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 25,965
بازدید دیروز: 44,629
بازدید کل: 161,156,779
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 134
کاربران حاضر: 134
کدخبر: 8409 زمان ارسال: چهار شنبه 15 آذر 1391 - 10:55 تعداد بازدید: 919
پنجاهمین سالروز پذیرش زنان در رشته مدیریت بازرگانی

پنجاهمین سالگرد بزرگداشت پذیرش زنان در رشته مدیریت بازرگانی در دانشگاه هاروارد برگزار شد.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، 50 سال پیش یعنی در دسامبر 1962هیئت علمی مدرسه عالی بازرگانی هاروارد با پذیرش زنان در دوره کامل دو ساله مدیریت بازرگانی این دانشکده موافقت کردند که در آگوست همان سال هشت دانشجوی زن در این رشته پذیرفته شده و آماده به تحصیل شدند.

بنا به گزارش پایگاه خبری "ایندیا اجوکیشن دایری"، صدها دانشجوی زن که در مدرسه بازرگانی هاروارد در رشته مدیریت بازرگانی تحصیل می‌کنند و هزاران زن که راه این هشت دانشجو را ادامه داده‌اند به افتخار آنها سال تحصیلی 2013-2012 را جهت بزرگداشت این رویداد مهم برگزیدند.

این هشت دانشجوی زن شاغل به تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی دانشگاه هاروارد در سال 1962 تنها تشکیل‌دهنده کمتر از یک درصد کل این کلاس بودند. در حالی که در سال تحصیلی جاری 40 درصد جمعیت این رشته را زنان تشکیل می‌دهند. این زنان نه تنها در تشکیل بدنه دانشجویی این دانشگاه نقش مهمی ایفا می‌کنند، بلکه در هیئت علمی و مدیریت این دانشگاه نیز حائز جایگاه ویژه‌ای هستند.

گفتنی است شمار فارغ‌التحصیلان این دانشکده در رشته‌های مختلف از قبیل رشته‌های مدیریت بازرگانی و مدیریت اجرایی از 11هزار تن فراتر می‌رود.

سال آینده و در آستانه پنجاهمین سالگرد گرامیداشت دانشجویان زن پیشگام رشته مدیریت بازرگانی، دانشگاه هاروارد برنامه‌های متنوعی شامل ارزیابی جامع فارغ‌التحصیلان و مقایسه جامعه فارغ‌التحصیل مرد با فارغ‌التحصیلان زن در انتخاب حرفه‌شان، در نظر گرفته است. ضمنا بخش اصلی برنامه بزرگداشت دانشگاه هاروارد متقارن با روز جهانی زن برگزار خواهد شد.

مدرسه عالی بازرگانی هاروارد به همراه گروهی از استادان این مدرسه در حال بررسی موانع پیش روی زنان در این رشته جهت فراهم آوردن شرایط موردنیاز آنها و مشارکت کامل در زندگی تجاری و سازماندهی و آموزش در تمام رده‌ها هستند.

منبع : ایسنا  
نظرات کاربران

نام شما (ضروری)

ایمیل (ضروری)