شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
یکشنبه 26 اسفند 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 14,600
بازدید دیروز: 25,822
بازدید کل: 161,212,781
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 205
کاربران حاضر: 205
کدخبر: 8028 زمان ارسال: شنبه 25 شهریور 1391 - 00:24 تعداد بازدید: 3478
احتمال تغییرات در روند پذیرش دانشجوی دکتری

وزیر علوم،‌ تحقیقات و فناوری گفت: تعدادی از گروه‌های آموزشی برخی از دانشگاه‌ها در پذیرش دانشجوی دکتری اعمال سلیقه می‌کنند این مورد بررسی می‌شود و نتیجه نهایی کنکور دکتری 91 پس از بررسی اعلام می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشست خبری در حاشیه برگزاری نشست رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور در دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به ارائه گزارشی درباره نمرات صفر تعدادی از داوطلبان آزمون دکتری گفت: گزارشی به بنده رسیده است که بر اساس آن نمره مصاحبه تعدادی از داوطلبان آزمون دکتری صفر اعلام شده است. تعداد این افراد در آزمون دکتری 91 قابل توجه است.

به گفته وی، برای پذیرش دانشجوی دکتری نیمه متمرکز ضریب یک برای آزمون و ضریب 2 برای مصاحبه در نظر گرفته شده بود. با توجه به گزارش‌های رسیده نتایج مصاحبه‌ها مجدد بررسی می‌شود. در صورتی که مشخص شود پذیرش این گونه دانشجو رویه شده است، قطعا تغییراتی در روند پذیرش دانشجوی دکتری لحاظ می‌شود.

وزیر علوم تاکید کرد که این وزارتخانه خواستار عدالت آموزشی است اما اگر برخی از اساتید در گروه‌های مختلف بخواهند فقط دانشجوی خود را پذیرش کنند با آنها برخورد می‌کنیم.

منبع : فارس  
نظرات کاربران
سپیده : 1391/06/21

درود بر شما، اما این حرفها رو عملی کنید هر چه سریعتر خواهشا

رضا : 1391/06/21

کاملا صحیحه، اعمال سلیقه می شه، می بایست جلوش را گرفت.

kk : 1391/06/21

نمی دونم هر چی خدا بخواد

تنها : 1391/06/21

حالا چند ماه هم باید ملت منتظر تغییرات جدید باشند، یه روز تغییر منابع یه روز زبان ملی، یه روز مصاحبه.

فرهاد : 1391/06/21

اگه واقعا انجام بشه درود برشما .واقعا در مقطع دکترا خیلی بی عدالتی وجود داره

احسان : 1391/06/22

اگر دانشجویی از هر دانشگاهی با رزومه قوی می آمد امتحان رو هم خوب می داد حتما قبول می شد. رزومه قوی : حداقل 4 مقاله خوب

آرش : 1391/06/22

به نظر من بهترین کار این که 100% نمره رو به آزمون بدن

فرزند ایران : 1391/06/22

ولی به نظر من نمره مصاحبه ضروری و باید اهمیت بیشتری داشته باشه چون فردی که باید در مقطع دکتری انتخاب میشه باید اولا مقاله نویس باشه باید رزومه قوی و فن بیان داشته باشه و قدرت استدلال که لازمه انتقال دانشش به دانشجویان و یا دانشپژوهانی که در سالهای آتی با او ارتباط خواهند داشت. داشتن یکسریی محفوظات یا پاسخ به سوالات هرچند ملاکی خوب برای سنجش هست ولی اصلا کافی نیست و به نظر من وزن مصاحبه اهمیت دو چندان داره که بهترین ملاک اثبات توانایی های علمی یک فرد مقالات چاپ شده اش است. اصلا در تمام دنیا هم ملاک انتخاب بررسی رزومه فرد است و مصاحبه صورت گرفته + حد مشخصی از نمره زبان ... به نظر من اگر سخت گیری و نظارت وزارت علوم بر مصاحبه ها و بررسی آن دقیق تر صورت بگیره قطعا نتایج دقیق تر و درست تری برای صلاحیت افراد خواهد داشت. مثلا ریز نمراتی که به مصاحبه ها داده شده را بخواهد که اساسش مشخص و وزن نمره تالیفات (مقالات ISI و کتب و مقالات علمی پژوهشی) را بالاتر ببرد و سهم نظرات فردی را پایین تر بیاورد. ما در مورد مقطع دکتری بحث میکنیم نه کارشناسی. داشتن یکسری محفوظات و ارزیابی آن از روی معدل کارشناسی و کارشناس ارشد قابل حصول ولی حالا اگه فردی معدل 19 رتبه تک رقم هم داشته باشه ولی 1 مقاله isi هم نداشته باشه آیا واقعا سزاوار مقطع دکتری هست در حالی که ممکن یک نفر رتبه 30 آورده باشه ولی 4 تا isi داشته باشه.هیشکی نمیتونه ادعا بکنه که اون صلاحیت نداره چون در شطح بین المللی با داوری مقالاتش چاپ شده و ممکن منابع طراحها رو نداشته یا سوالات مطرح شده در زمینه تخصصش نبوده یا حتی شب امتحان مشکلی واسش پیش آمده ...من مواردی از این دست را زیاد میشناسم و برای همین فکر میکنم که باید شیوه گزینش دکتری کاملا علمی و پژوهش باشه نه مثل دانش آمزان دبیرستانی!

حمید : 1391/06/22

مصاحبه حضوری یعنی پارتی!!به نظر من آزمون دکتری رو فقط باید با آزمون (کنکور) تشریحی سنجید و رزومه هم میتونه تو اون نقش داشته باشه.اما من با مصاحبه حضوری بنا به قانون بند پ کاملا مخالفم

sharif rai : 1391/06/22

آقای آرش با نظرت 100%موافقم الان تو دانشگاه یک سری دلالی مقاله میکنن یک سری پول خرج میکنن تا مقاله بخرن .بعد تومصاحبه میگن 4تا ISA داریم ولی خدا میدونه چطوری.

فرزند ایران : 1391/06/22

جناب sharif rai معلومه که شما اینکاره نیستین مگرنه با چند سوال ساده در مورد مقاله دست اون طرف اگه با دلالی مقاله ای تهیه کرده باشه رو میشه خیلی ساده.به علاوه جهت اطلاع عرض کنم که ناشر خیلی مهم و IF .واسه همین گفتم که باید وزارت خانه ههمیت این بخش رو پررنگ ومشخص کنه ناشرهای مطرح در دنیا و مجلاتی که IF اصلا جای بحث ندارن و ادعای واهی که با دلالی توش مقاله ای چاپ شه!!!!!!!!!!!توهم واسه کسایی که اینکاره نیستن. تازه کسی که مقاله رو ننوشته اگه اساتید چند تا سوال از مقالش بپرسن قشنگ دستش رو میشه. من که خودم یک دانشجو هستم به سادگی در زمینه تخصص خودم میتونم تشخیص بدم که این کار اون فرد یا نه و یا داده سازی. تازه با دنیا تو علم شوخی نمیشه کرد و اگه کار ساختگی باشه مجلات معتبر که در هر رشته ای مشخص هستند و توسط سایت تامسون قابل شناسایی هستند به راحتی کار رو رد میکنن بدون تعارف. لطفا دیگه سطح دکتری رو هم تا این حد پست نکنید که مثل ارشد خریداری نداشته باشه. هر چیزی حدی داره. اگه کسی فکر میکنه و ادعای علمی داره باید خودشو با مقالاتش اثبات کنه اونم تو ژورنال های معتبر که تو لیست تامسون باشه و هر چه IF تر سطح اون مقاله اهمیت بیشتر. این چیزی که تو دنیا در تمام دانشگاههای بزرگ و صاحب نام مطرح و رایج و هیچکس نمیتونه روش اما بگذاره!کمی وسعت دیدتون رو بالا ببرید و به روز باشید.

به فرزند ایران : 1391/06/22

به نظر من هم آنهایی که رتبه های بالایی توی آزمون آوردن و هم افرادی که رتبه های معمولی و رزومه های قوی دارن ، باید این حق رو داشته باشن که سر کلاس دکتری بشینن

حمید : 1391/06/22

لیسانس که تقریبا همه دارن. هر کی هم وارد بشه (که ورودش دیگه همگانی شده) سیستم نمره دهی رو کردن 9 تا 20. یعنی استاد زیر 9 نمی تونه بده. در نتیجه هر کی وارد بشه لیسانسو می گیره. نتیجه اینکه هر کی اراده کنه لیسانسه است. تو همین نظرات سایتها ببینید 2000 تا غلط املایی دارن. همه هم لیسانس و فوق لیسانس. ارشدم که ماشالله ظرفیتشو ببنید. انواع و اقسام دانشگاهها. من فکر کنم الان 50 درصد ملت دانشجو هستند. نوبت دکتری هم دو سه سال دیگه میشه. دکتری مجازی که تو راهه. نیمه حضوری و آموزش محور و ... هم اختراع می کنن به زودی.

به حمید : 1391/06/23

آخ گفتی حمید آقا، هر چی آزمایش و امتحان و آزمون و خطاست مربوط به ماهاست،بعدش از ما که گذشت همه چیز میشه آسون، تا حالا که هر مرحله زندگی را خواستیم بیاییم بالا همینجوری بود، در مدرسه ابتدایی زمان ما در مورد 25/. میخواستن ما را بکشن (بچه های الان را فقط تشویق میکنن و مردود و تجدیدی هم ندارن و توی کارنامه هاشون فقط می نویسن خوب،عالی و. . . )..... زمان گذشت تا رسیدیم به دبیرستان،نظام جدید و نظام قدیم و کنکور یه مرحله ای کنکور دو مرحله ای، پیش دانشگاهی .... و رسیدیم به لیسانس( رتبه های ماها را برای قبولی با رتبه های بچه های الان مقایسه کنین)از لیسانس ما که گذشت دیگه الان لیسانس خوندن آسانتر از درس مدرسه شده(با همان نمره 9 که گفتی) دیگه سرتونو درد نیارم،رسیدیم به فوق لیسانس هم شرایط تکرار شد و حالا هم دکترا ............این سریال ادامه دارد. اینا از مبحث تحصیلی بود،کار هم که همینجوری بود، ازدواج هم که ماشاالله،در مورد نسل ما میگن که زمان شما تعداد دخترا و پسرای زنده در کشور متناسب نبود و ..................دیگه الی آخر

hamed : 1391/06/23

به نام خدا باید عرض کنم هیچ جای دنیا با پارتی های این چنینی تو مصاحبه دانشجوی تخصص نمیپذیرن (فرزند ایران عزیز) ب نظرم آزمون باید فقط کتبی باشه فقط رزومه را خود سنجش توی نتیجه نهایی وارد کنه مثلا"70%آزمون کتبی و 30%رزومه(و نه ارزیابی رزومه توسط اساتید منصف) دوستان عزیز موافقید؟خواهشا"نظرتان را در این خصوص بدهید آرزوی توفیق تک تک شما گرامیان و ایران زمین(دوستدار شما حامد)

عماد : 1391/06/23

کی گفته همه چی رزومه هست؟ این صحبت کسیه که خودش مقاله زیاد داره و فکر میکنه شاه کلید همه درا دستشه. اصلاً معیار دانش فرد رو گذاشتن کنار ایشون. دوره دکتری قرار نیست در همه رشته ها مقاله نویس بده بیرون... ممکنه بعضی رشته ها پژوهش محور باشن یا اصولاً کارشون تحقیقاتی باشه ولی خیلی از رشته ها به توانایی عملی فرد ارتباط دارن و دانش تخصصی خیلی مهم تر از تعداد مقاله هست. در خیلی از رشته ها دادن 4 دونه مقاله با IF بالا از دست بیشتر اساتیدش ساخته نیست مخصوصاً با امکانات که تو ایران وجود داره. شما به رشته های علوم پایه زیستی مثل ایمونولوژی، فیزیولوژی، پاتولوژی، جنین‌شناسی، یه نگاه بکنی متوجه میشی که چه دربدربازاریه بازار نوشتن مقاله. نه خیر دوست عزیز شما گویا همه چیز رو از روزنه تنگ مقالاتتون دارین نگاه میکنین. مسئولیت حوادث ناگوار متوجه کسی نیست اگه به بی مبالاتی خود داوطلب بر نگرده. فرمودن که "اگه کسی فکر میکنه و ادعای علمی داره باید خودشو با مقالاتش اثبات کنه اونم تو ژورنال های معتبر که تو لیست تامسون باشه و هر چه IF تر سطح اون مقاله اهمیت بیشتر." در پاسخ به ایشون عرض میکنم که ادعای علمی هیچ ربطی به مقالاتی که این قدر سنگش رو به سینه میزنید نداره. شما 120 مقاله هم داشته باشین از نظر من چیزی بلد نیستین. کار کردن مقاله نشون دهنده توان پژوهشی شماست نه دانش تخصصی شما. معیار دانش تخصصی آزمون علمی هست و اگه اطلاعاتتون قد نمیده دیگران رو به تنگ نگری متهم نکنید. برید و آزمون دکتری تخصصی در استرالیا و امریکا رو ببینید و ببینید رشته های بالینی چجور ارزیابی میشن و تست های غربالگری اونها به چه صورت هست. جای دیگه گفتن "اگه فردی معدل 19 رتبه تک رقم هم داشته باشه ولی 1 مقاله isi هم نداشته باشه آیا واقعا سزاوار مقطع دکتری هست در حالی که ممکن یک نفر رتبه 30 آورده باشه ولی 4 تا isi داشته باشه". من پاسخ شما رو میدم... فردی که رتبه 30 اورده حداقل امسال نمیتونه وارد مرحله بعدی پذیرش بشه. آزمون کتبی شوخی نیست. آزمون کتبی شرط لازم هست. داشتن رزومه که تنها یکی از مواردش مقاله چاپ شده در مجلات معتبر خارجی هست + مصاحبه، شرط کافی. مسائل رو با هم قاطی نکنید. شما باید دانش تخصصی تون رو ثابت کنید، با حوادث طبیعی که نمیشه جنگید.  آزمون امسال و سال قبل ایرادات زیادی داره، اون جای خودشه و بحثی هم توش نیست. بی عدالتی معرفی شدگان به مصاحبه هم درجای خودش قابل توجهه، زمون زبان و استعداد تحصیلی هم که دیگه نوبر بود، اونهم از تاریخ مصاحبه و نحوه مصاحبهها که سلیقه‌ای‌ترین چیزی بود که میتونست باشه. ولی اینها نباید باعث بشه هرکسی بیاد و توانایی خودش رو ملاک و معیار سنجش داوطلبان قرار بده. این آزمون و مصاحبه اش برای تعداد خیلی زیادی از رشته ها که هیچ ارتباطی با هم ندارن طراحی شده و نسبت به سال قبل انصافاً پیشرفت داشته، من امیدوارم سال دیگه این نقایص باقی مانده هم رفع بشه.

sharif razi : 1391/06/24

عماد جان ،حامد خان ،حمید آقا وآرش بزرگوار توفیق رفیق راهتان امیدوارم در رشته و دانشگاه مورد نظرتان قبول بشوید ودر رشته تحصیلیتان نفر اول اگر نشدید جز 10نفر اول باشید.فرزند ایران امیدوارم شما فقط نفر اول باشید سلام شما را در حوزه مورد بحث 3تا 4سال دیگه جواب میدم.

فرزند ایران : 1391/06/24

جنای آقای عماد. دوست عزیز. جهت اطلاع باید به عرض برسونم من از دور واینستادم بگم لنگش کن!من رتبم تو آزمون دکتری امسال 7 شد!توجه کن 7 شد! ولی مجاز نشدم!!!چون تنها یک دانشگاه کشور با حداقل ظرفیت 2 دعوت به مصاحبه کرد که تا 6 مجاز شد! و 3 نفر اول رتبه 1-3 حتی یک مقاله علمی پژوهشی هم نداشتن... من معدلم خیلی بالاست ... در این رشته ها هم که میفرمایید من اقواممم هستن فرمایش صحیح ولی علمی پژوهشی که میتونن بدن !!که در رشته هایی که به عنوان مثال ذکر فرمودید خیلی ها رو میشناسم که مقاله دارن. + مقطع دکتری مقطعی است که بنیانش بر اساس پژوهشهای یک فرد متخصص باید شکل بگیره وگرنه اگر صرفا قرار باشه که فرد در کارش متخصص باشه یک تکنسین که سوابق کاری و تجربه بالایی داره قطعا 7 تا دکتری داره که البته به نظر من کمتر از یک دکتر هم نیست ولی این مقطع برای شکل گیری و سازندگی اساتید آتی در دانشگاهها و یا گردانندگان یک مجموعه بزرگ خواهد بود این افراد باید به روز و مطابق استاندارد های بین الممللی تربیت بشن نه اینکه فقط مشتی محفوظات داشته باشن!کسی که مقاله مینویسه خودش باید اولا دانش تخصصی رو داشته باشه مگه نه اصلا نمیتونه یک بحث خوب یا مقدمه بنویسه+ باید عملا هم خودش کار کرده باشه تا بتونه بخش روش کار و نتایج رو بنویسه. اگه گفتم مقالات ISI که تو لیست تامسون هست تا معتبر باشه به این جهت بود که با داوریهایی که میشه سوالات ظریفی میپرسن که اگه این کار خودت نباشه خیلس راحت مشخص میشه..+ برای گرفتن پذیرش در بهترین دانشگاههای دنیا داشتن یک cv خوب به علاوه نمره زبان کفایت میکنه و در برخی کشورها ازمون GRE که مشابه تقریبا امتحان پارسال بود و تنها توجه کن تنها داشتن یک حد نمره مشخص به بالا واسش کافی هست... آنچه که در سایر دانشگاههای کشورهای بزرگ دنیا جلب توجه میکنه و باعث میشه که بتونی گرنت بگیری CV هست. تمامی دانشجویان ایران ما به لحاظ هوش و توانایی هیچ چیزی کم ندارن و من عاشق تمام هموطنان عزیزم هم هستم و قصد کوچک شمردن کسی رو ندارم اصلا ولی ما نباید در مورد دانش و تحصیل علم اینقدر بسته نگاه کنیم برادر عزیز

hamed : 1391/06/24

فرزند ایران عزیز خوب شد خودت گفتی قریب تحلیلات مبتنی بر نتیجه امسالت هس.جالبه بدونی من 2تا مقاله دارم مدرس زبان تافل هم هسم ولی معتقدم باید آزمون تخصصی باشه ولی مثلا"پژوهش محورها میتونن دانشجوهای پژوهشی را بگیرن.در مجموع هر کدوم محاسن و معایبی دارن ب تناسب شرایط باید دانشجو بپذیرن عزیزم(نگاه یک وصفر نداشته باش) میشود خاکستری هم نگاه کرد.

عماد : 1391/06/24

ببینید دوست عزیز... بنده درباره آزمون نظرم رو صریحاً گفتم. هرگز هم نگفتم از دور میگی لنگش کن. این آزمون ایرادات زیادی داره... در مورد رشته شما که اطلاعی ازش ندارم اما گویا 3 برابر طرفیت رعایت شده. دانشگاه و اساتید هم خودشون اگه افراد معرفی شده رو خوب تشخیص ندن پذیرش نمیکنن همونطور که خیلی از دانشگاه ها یه حداقل امتیاز دارن که داوطلب باید بتونه اون رو کسب کنه. مثلاً سال گذشته دانشگاه شیراز در رشته بنده مرحله اول پذیرش نداشت، در مرحله دوم هم دو نفر گرفت. من خودم هم معدل قابل قبولی دارم هم رتبه آزمون کتبی 6 رو دارم خدا رو شکر رزومه ام هم به اندازه کافی قابل توجه هست. و میدونم که در رشته های مثل رشته ای که ذکر کردید وقتی ظرفیت پذیرش انقدر پایین هست چه رقابت سختی وجود داره. من هم دوستی دارم که رتبه هشت اورده و معرفی نشده. اتفاقاً CV خیلی درخشانی هم نداره. انتظار هم نداشت که با رتبه ای که اورده بود به مصاحبه معرفی بشه. بحث نوشتن مقاله بحث دانش عمیق نقطه ای هست. یعنی شما مثلاً در مبحث سلول بنیادین، وارد میشین بعد یک بخشی مثل ترمیم با استفاده از رده خاصی از سلول ها رو انتخاب میکنین و در مورد اثر فلان ماده بر فلان رده سلولی در ترمیم فلان نقیصه مطلب میدین. تحقیقتون رو هم ضمیمه میکنین. با توجه به این که کارهای تحقیقاتی فرد میتونه هدفمند یا پراکنده باشه، بترتیب به معنی مهارت بالای اون شخص در یک زمینه خاص یا آشنایی اون با موارد مختلف تحقیقی در حد متوسط هست. روال اصولی این هست که مقالات فرد خیلی پراکنده و دور نباشن. در مورد دانشگاه ها هم که می فرمایید فرمایش شما فقط در دوره Ph.D صدق میکنه، و باید هم این جور باشه چون اصل و هدف در اون کشورها از چنین مدرکی پژوهش هست و بعضاً تدریس. اما در ایران این آزمون فقط اسم Ph.D رو یدک میکشه و رشته های زیادی داره که عملیات به اندازه پژوهش و بلکه بیشتر مورد توجه قرار می گیره. شما با دوره رزیدنسی یا دستیاری آشنا هستید، خوب در رشته ما این آزمون به هدف پذیرش دانشجوی دوره دستیاری برگزار میشه. آیا میشه برای این دو یه نسخه پیچید و گفت که همه با هم یه قالب امتحان بدید و یه جور مصاحبه بشید؟ متخصص بیماریهای گوارشی قراره فقط مقاله بده؟ بله مقاله باید بده ولی باید متخصص هم بشه در زمینه خودش. اگه به استدلال شما باشه که دیگه متخصص قلب و اعصاب و اینها هیچ به درد نمیخوره باید به عمومی 7 تا دکترای تخصصی بدن. فرمایشات شما کاملاً صحیحه ولی فقط در رشته هایی که پژوهشی هستند نه رشته هایی که بالینی‌اند. این آزمون هم باید سازوکارهای دیگه ای برای انواع رشته ها تعبیه کنه، با برداشتن یا گذاشتن آزمون زبان و استعداد تحصیلی هیچ مشکلی حل نمیشه. باید آزمونها تخصصی و طولانی مدت بشه. تا ارزیابی کاملی از نقاط قوت و ضعف داوطلبین بدست بیاد و اونوقت تازه معلوم بشه که نمره کی چنده. ببخشید که سرتون رو درد اوردم.

فرزند ایران : 1391/06/24

عماد عزیز فرمایشتون درست و با شما موافقم ولی حمید جان من هم چون میگم باید توازنی باشه با نظرتون مخالف بودم من هم موافق خاکستری دیدن هستم ولی اینکه آزمون کتبی تنها معیار سنجش باشه و یا وزن بیشتری داشته باشه که عزیز خاکستری نیست!:-)

رامین : 1391/06/25

سلام دوستان. جناب فرزند ایران و عماد خان. شما چه بحثی با هم دارین. من تا اونجا که فهمیدم شما تو رشته مدیریت نیستین شیادم گرایشهای دیگش باشین ولی تو گرایش من که همون کل مدیریت تا 218 واسه روزانه دعوت کردن. تو همین سایت درصد و رتبه ها است 170 150 به مصاحبه. تو بحث مصاحبه من میگم یکی که دانشجو ارشده و از تابستون شروع به خوندن واسه دکترا کرده ترم سه که کتابا و مقالات درسیشم هست باید پایان نامه کار کنه کتابای ازمون دکترا از تابستون باید شروع کنه خوندن چون تو رشته مدیریت هر درسی 10 تا کتاب داره که حداقلش 400 صفحه هستن. این 2 سال نشون داده که منابع پدر و مادرم ناده من خودم هر سری به سایت مدیر میل میزنم جواب میدن هنوز نمیدونن منابع انسانی پیشرفته از چه کتابایی اومده فقط نزدیک 7 8 کتاب گذاشتن به عنوان منبع که بخونیم. حالا فرزند ایران عزیز به نظر تو وقت نوشتن مقالات isi میمونه؟ شما میگی رتبه زیاد مهم نیست رتبه 30 ممکنه قوی تر باشه اگه قویتر بود پس چرا 30 اورد 1 نیاورد. مگه بازی فوتبال که بهونه بیاریم من خسته بودم شب امتحان سرم درد میکرد این چیزا 1 سال درس میخونی رتبه میاری پس زحت کشیده ترف. جدی به نظرت بی انصافی نیست یکی این من که از تابستون شروع کردم به خوندن ترم 2 به امید شروع کردم وقت ندارم مقاله کار کنم حرچند استادم بهم گفته سعی کن جور کنی حتما ولی باید تو مصاحبه رد شم؟پس زحمتم چی؟ اصلا مقاله چه مفهومی دااره؟من مثلا میرم دکترا شک نکن انقدر استادا گسر میدن مقالات ازت میخوان که وقت نمیکنی کار دیگه کنی. برو از بچه هایی که دانشگاه اصفهان قبول شدن بپرس. پس این مصاحبه واسه چیه؟ کسی که دانش داره یعنی تونسه درس بخونه نمره بیاره سوالات جواب بده. دوست عزیز تو خودت بهتر میدونی چه خبره. منم قبول دارم باید عوض بشه این شیوه ولی نه اینجوری که طرف درس میخونه رتبه میاره یکی 5 سال از مدرک ارشدش گذشته ماشالا بیکاریم زیاده مقاله نوشته چون مقالاه داره اون میگیرن. به نظرت انصافه؟ پس تکلیف امسال مه به نظرت چه؟ این سیستم ما از پایه مشکل داره. بچه های پزشکی مگه مصاحبه میدن قبلش که فلانی تو از خون مرده میترسی یا نه. وقتی شما قبول شدی تو ازمون میری دانشگاه وظیفه استاد اینه که یه دکترا مدیریت تحویل جامعه بده. وظیفه استاد ارشد نیست که هست؟ من تو رشته خودم دارم میگم مدیریت. بچه های دیگه همشون میدونن چی دارم میگم چقدر خوندن واسه دکترا مدیریت سخته. هرکی از حرچی دلش بخواد سوال میده هیچ منبعی هم کسی از طرف سنجش وزارت علوم معرفی نمیکنه تو رشته های علوم انسانی که اقا این کتابارو بخوننین سوال میاد. ما اونوقت اون کتابارو میخوندیم میرفتم موقع استراحت دنبال مقاله نویسی. مشکل از پایه هستش از سیستم غلط

صادق : 1391/06/25

ماشالله اینجا چقدر بعضی ها مینویسن معلومه همه برای دکتری خوب خوندن و دل پری برای نوشتن دارند

کتی : 1391/06/28

واقعا یه دانشجوی ترم آخری، مخصوصا تو رشته مدیریت با این حجم زیاد مطالب و منابع آزمون دکتری،که پایان نامه هم باید کار کنه ، واقعا وقتی برای نوشتن مقاله براش میمونه؟!

رسول : 1391/06/28

به نظر من بهتره نمره رزومه و مقاله های علمی رو هم سازمان سنجش محاسبه کنه و مثلا 20درصد نمره رو به مصاحبه دانشگاه ها اختصاص بدن اینطوری به عدالت نزدیکتره.

فروغ : 1391/07/12

فقط باید براساس نمره باشه فقط و فقط. وقتی دارن پایان نامه رو می خرن.خرید مقاله کاری نداره

صدری : 1391/08/20

باسلام متاسفانه درایران آزمون کتبی برای دکتری برگزار می شود که روش صحیحی نیست. درسایر دانشگاههای دنیا اگر مطالعه کنید براساس نمره زبان انگلیسی + رزومه علمی پژوهشی+ و انگیزه داوطلب برای تحصیل درمقطع دکتری پذیرش وی صادر می شود مقطع دکتری که مدرسه نیست امتحان کتبی بگیرند یا پارتی بازی نمایند- امیدوارم مدیران! دانشگاههای کشور توجه و تمرکز نمایند

نام شما (ضروری)

ایمیل (ضروری)