شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 27 اسفند 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 4,068
بازدید دیروز: 32,757
بازدید کل: 161,235,006
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 143
کاربران حاضر: 144
کدخبر: 7972 زمان ارسال: دوشنبه 13 شهریور 1391 - 10:07 تعداد بازدید: 20172
شیوه نمره دهی در دانشگاهها تغییر می‌کند/ کف نمره دانشجویان 9 می‌شود
معاون آموزشی وزیر علوم اعلام کرد که با بازنگری در آیین نامه 3 مقطع تحصیلی و در صورت تایید وزیر علوم، شیوه نمره دهی در دانشگاه تغییر می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین نادری منش اضافه کرد: نمرات درسی دانشجویان از شیوه نمره دهی صفر تا 20 به شیوه نمره دهی از 9 تا 20  در صورتیکه وزیر علوم تایید کند، تغییر خواهد کرد.

وی گفت: در بازنگری آئین نامه مقاطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته، برای کاهش اضطراب دانشجویان پیشنهاد دادیم کف نمره ای که به دانشجو داده می شود 9 باشد.

به گفته نادری منش برخی دانشجویان با گرفتن نمره 1 یا 2 از یک درس با وجود موفقیت در دیگر درسها، دچار مشکلاتی همچون افت معدل و یا مشروطی می شوند.

وی ادامه داد: در صورت تصویب کف نمره 9، درعین حال که دانشجو از آن درس نمره نگرفته و مجبور است آن درس را بار دیگر بگذراند لطمه زیادی به معدل او وارد نمی شود.

منبع : خبرگزاری مهر  
نظرات کاربران
علی : 1391/06/07

واقعا که. یعنی استاد کشک!! یعنی استاد نمی فهمه دانشجو در حد 1 بلده یا 9 ؟ دانشجویی که در حد 1 بلده چرا باید 9 بشه؟

احسان : 1391/06/07

کاملا مخالفم!! این قوانین چیه میذارن!!!!! این قانون ی توهین به اساتید و حتی دانشجواس

یه نفر : 1391/06/07

الان رفتن به کاردانی یا حتی کاردانی به کارشناسی بعضی رشته ها تقریبا بدون کنکور شده دیگه. تنها راهی که دانشجویی که لیاقت نداره لیسانس نگیره همین نمره های پایین بود که البته به حق به یه سری دانشجویان داده می شد. الان با این قانون دیگه می شه گفت مدرک کاردانی به طور 100 درصد و مدرک لیسانس به بسیاری افراد بدون هیچ لیاقتی داده می شه و هر کسی دلش بخواد این مدارک رو می گیره. البته الان که ارشد هم داره بی ارزش می شه ممکنه بگن خب حالا همه لیسانس بگیرن چی میشه؟ یه زمانی می گفتن دانشگاه باید شبیه قیف باشه ورود بهش آسون و خروج ازش سخت باشه. الان شبیه لوله پلیکا شده. هم ورودش آسونه هم خروجش !!!

رادا : 1391/06/07

واقعا که!!! دانشجویی کع هیچی بلد نیس 9 بشه بعد سر 1 نمره با استاد چونه بزنه، بعدشم بگه استاد بخاطر 1 نمره منو انداخت!!!! با این کارا دارن آبروی آموزش عالی رو می برن

ندا : 1391/06/07

معلم نیس دارن تو سیستم اموزشی چیکار میکنن سیستمشون بدرد خودشون میخوره به جای اینکه کیفیت و بالا ببرن همش دنبال کمیتن . ما که مردیم بس که درس خوندیم جدیدا هم که انقد مدرک گرفتن راحت شده که لیانس و فوق لیسانس اصلا به چشم نمیاد

دانشجوی انصرافی دکتری : 1391/06/07

وا خدااااااااااااایا یعنی چی این آخه؟؟؟ روظ به روظ ارضش مدارکهای تهسیلی کمطر اض دیروذ !!!! به همه متولدین دهه 60 که جمع عظیمی از مادران و پدران فعلی یا آینده هستند اکیدا توصیه میکنم در صورتی که شرایط دارید فرزندان خود را برای تحصیلات روانه هرجایی جز اینجا بکنید، اگر هم ندارید بفرستید بره دنبال یه کاسبی تجارتی چیزی خیییییییییییییلی بهتره... بنده پس از 20 و اندی سال درس خوندن وارد مقطع دکتری در یکی از دانشگا ه های تقریبا مطرح کشور شدم اما چیزهایی دیدم که انصراف دادم و حالا بسیار پشیمانم که عمرم را صرف درس خواندن کرده ام .... موید باشید

ئ : 1391/06/07

کاملا موافقم آخه کسی که نمره 1 بگیره با کسی که 9 بگیره چه فرقی می کنه دوتاشون افتادند حالا بیاد بگه من 9 شدم !!!!! دیگری 1 شده ؟؟؟؟ !!!! دوتاشون باید دروس را دوباره بگزرانند خصوصا در دانشگاه آزاد که به این راحتی ها کسی را اخراج نمی کند

محمد : 1391/06/07

بنده هم به عنوان یک دانشجو با این قانون مخالفم امیدوارم تصویب نشه! این قانون فقط برای دانشجویی خوبه که دانشجوی خوب و درس خونیه ولی زمان امتحان یا ... اتفاقی براش افتاده و نتونه قبول بشه که استاد اینجا میتونه کمکش کنه... ولی برای دانشجویانی مثل پیام نور که سیستم متمرکز استاد نمیتونه کمک کنه ولی خب بازم یه تبعیض!!! اصلا حقشون نیست که نمره الکی بگیرن

hasti : 1391/06/08

نظر خاصی ندارم ولی متاسفم با این خلاقیتها جهان روز به روز از نظر تکنولوِ‍ژی رو به سرعته اونوقت آقایون تصمیم می گیرن که نمره 1 با 9 برابر بشه 

خسته از همه دنیا : 1391/06/08

وقتی ما میخواستیم لیسانس بگیریم ،کنکور دو مرحله ای و هزار شرط و شروط دیگه....نظام جدید نظام قدیم و . . . .اون موقع اگر میگفتیم دانشگاه آزاد ،پدر مادرا میخواستن سر ما را بذارن لب باغچه و با تبر قطع کنن،و بالاخره ما لیسانسمان را از دانشگاه سراسری معتبر گرفتیم ولی وقتی درسمان تمام شد تا اومدیم بگیم از فلان دانشگاه سراسری معتبر لیسانس گرفتیم دیدیم که دانشگاه آزاد رفتن شد باکلاس بودن و این قصه همچنان ادامه داشت تا فوق لیسانس گرفتیم باز هم از همان دانشگاه معتبر ،اما چون باز هم دانشگاه آزاد زرنگتر بود تقریبا کاردانی و لیسانس و یه جورایی فوق لیسانس را هم به نوعی آسان و رها و بدون کنکور کرد به نوعی که حتی کسی که هیچ چیزی هم نخونده باشه از در دانشگاه آزاد ناامید برنمیگرده، حالا ما رسیدیم به دکترا و جناب سازمان سنجش 3 ساله که داره برای ما برنامه آزمون و خطا اجرا میکنه و عمرمون داره میره، اما باز هم یه روزی به زودی دانشگاه آزاد دکترا را هم بدون کنکور درست میکنه و باز هم ما می مانیم و ........................ در مورد ورود به بازار کار هم همینه بقیه سرنوشت درس و دانشگاه و کار ما را هم شما خود بخوان از این مجمل.

مونا : 1391/06/08

یعنی چه این قانونهای مسخره میخوان بگن سطح سواد بالاست و همه تحصیل کرده اند به چه قیمتی دائم به دانشگاههای غیر معتبرشون اضافه میکنن بدشم میرن مذاکره میکنن تا فلان کشوری دانشگاهشون از نظر اعتبار قبول کننه خودم تو یکی از دانشگاها ی بیخود درس خوندم به خدا از مدرسه هم سطح سوادم کم شد اگه این دانشگاها نبود حداقل دوباره میرفتم کنکور میدادیم اینم یکی دیگه به دانشجو سخت بگیرین تا با سواد بیاد بیرون

فوق لیسانس بیکار : 1391/06/08

این چه وضعشه ما با هزارجون کندن وشب بیدارموندن هامون با معدل الف مدرک گرفتیم حالا میخواند با یه آیین نامه سرماهارو بکنند زیر آب .واقعا که مادهه 60ها بدبخیتم ب خدا.فقط عمرو پولمون رو هدر دادیم آب حوض میکشیدیم بهترازدرس خوندن بود

Abolfazl : 1391/06/08

آخه این قانونا چیه میزارن نمره یک با نمره 9 خیلی فرق میکنه یک یعنی دانشجو با درس بیگانه بوده اما کسی که 9 میشه،بالاخره درس رو یه مقداری خونده پس این دوتا اصلا یکسان نیستن.چرا باید کمترین 9 باشه؟ به نظر من هرکسی باید به میزان خودش نمره بگیره

به خسته از همه دنیا : 1391/06/08

دوست عزیز حرف دل منو زدید، واقعا این همه زحمت کشیدیم با چه مصیبت و بدبختی رفتیم دانشگاه اونم دانشگاه های معتبر بدون کمترین هزینه ای اما حالا چی ... یه زمانی میگفتن فلانی دیپلم داره کلی باعث افتخار بود اما الان چی دکتری هم بی ارزش شده... سر کار هم که میخواهیم بریم بنده حقیر با مدرک فوق لیسانس عمران از دانشگاه شهیدبهشتی درآمدم یک دهم این دلال های عزیز هم نیست که احتمال زیاد حتی سواد خواندن نوشتن هم ندارند ... واقعا متاسفم ... این قانون های کذایی آدمو یاد بدبختی های زندگیش میندازه ...

هومن از خوزستان : 1391/06/08

سلام خسته نباشید اولا دستتون درد نکنه که این قانون رو گذاشتین یا می خواین بررسیش کنین. دوما من در تعجبم از این عزیزانی که میگن این چه قانونیه که میارین یا اینجوری به استاید بی احترامی می کنیین ، اصلا اینجوری نیست به نظر من اگه این قانون تایید بشه به سود دانشجویانه و من مطمئن هستم دانشجو با خیال راحت میتونه امتحان رو با موفقیت بگذرونه یعنی استرس مشروطی رو دیگه نداره خودمو مثال میزنم لیسانس حسابداری رو گرفتم و دروس تخصصی در هر ترمم رو بالای 16 گرفتم ولی متاسفانه گاهی اوقات موقع امتحانات دچار مشکلاتی می شدم که باعث می شد اون تمرکز لازم رو نداشته باشم و مقع امتحان دستم به قلم نمی رفت و نمره پایینی می گرفتم یکی از اون نمرات که تو این وضعیت گرفتم نمره 2 بود و من از 20 وهحی که گرفته بودم 17 واحد بالای 15 گرفتم و یه درس 3 واحدی 2 گرفتم و این نمره تمام تلاش ترمم رو به هدر داد چون معدلم رو حدود 2 نمره پایین آورد. در کل اینو می خوام بگم به این عزیزانی که میگن این قانون خوبی نیست به خودشون نگاه نکنن با خیال راحت و بدون هیچ مشکلی میرن رو جلسه امتحان این قانون استرس مشروطی رو تا حدود زیادی کم میکنه یعنی دانشجو خیالش راحتتره من و دوستانم که الان کنارم ایستاده هستن تا من این نظرمون رو بنویسم با این قانون موافقیم. با تشکر

هومن از ایذه : 1391/06/08

سلام من موافقم چون به شرطی که یه قانون دیگه هم کنارش بیارین که چنانچه دانشجو تمام درساش رو زیر 9 بگیره این قانون براش منظور نمیشه منظورم اینه که 1 یا 2 درس رو تو این قانون لحاظ کنین نه همه درس ها رو

هومن از ایذه : 1391/06/08

سلام یه پیشنهاد به مدیر این سایت داشتم ترتیب گذاشتن نظرات کاربرانتون رو تغییر بدین یعنی کسی که 8/6/91 نظر میده بالاتر از کسی باشه که 7/6/91 نظر داده
تقریبا در تمام سایتهای خبری به همین شکل فعلی سایت مدیر است

سمان : 1391/06/08

به به دیگه شورشو در آوردن من مدرس دانشگاهم دانشجوهای من به زور نمره از یک تا 15 میگیرن بعدم کلی التماس که نمره بهشون بدیم اصلا واسه چی بیان سر کلاس یه مغازه واسه ما بزنن ما بریم توش اخر ترم هم یه نمره به اینا بدیم این که نشد درس خوندن هرچی میگذره بیسوادتر میشن مدرک دارن ولی بیسوادن

الهه : 1391/06/08

کاملا موافقم،واقعا 1 با 9 فرقی نداره،من خودم یه درسیو 7.5 شدم در کارنامم درج شد در صورتی که اگه 9 می شدم مشروط نمی شدم،آخه فرقی نداره که مثلا این طور نمره دهی که به طرف 1 یا 3 بدن انصافه استادو می رسونه؟؟؟؟

هادی : 1391/06/08

سلام استاد هم دیگه نمره 9 به کسی نمیده استاد هم به کسایی که افتادن نمره 8میده به نظرم وضعیت دانشجوها بدترم میشه

علی به الهام : 1391/06/08

خانم الهام چرا 1 با 9 فرق نداره؟ 1 یکه، یعنی به اندازه یک از 20 بلدید. 9 نهه یعنی به اندازه 9 از 20 بلدید. اینکه 7.5 شدید و مشروط شدید کاملا منصفانه بوده. شما باید به اندازه 1.5 نمره بیشتر درس می خوندید که مشروط نشید نه اینکه استاد وظیفه اش باشه 1.5 نمره به شما اضافه بر حقتون بده که مشروط نشید!

یک مدرس دانشگاه : 1391/06/08

همینجوریش دانشجوها کم مونده برخورد فیزیکی با ما کنن، با این قانون دیگه دانشجو برا استادش تره هم خورد نمی کنه. باز اقلا محدودش می کردن به یکی دو بار در کل تحصیل یه چیزی. یعنی در طول تحصیل دانشجو می تونست یک یا 2 بار درخواست بده که نمره کمتر از 9 اون رو به 9 تبدیل کنن. یا اینکه این 9 رو می کردن 6 یا 7. نمی شه که دانشجویی که صفره هم بشه 9. اونی که 9 هست هم بشه 9 من خودم همیشه زیر 7 رو می دادم 7.

استاد : 1391/06/08

واقعا چه فکری کردن که این طرح رو دادن!!!!!!!!! من فکر میکنم خود دانشجو ها هم میفهن که واقعا طرح مزخرفیه!!!! با نظر دوستان هم که گفتند با این طرح اعتبار استاد رو مخدوش و توقع دانشجوهایی که دنبال نمره هستن رو بالا مبره کاملا موافقم. بعبارتی کسیکه نمره اش بشه 2 در مقابل کسیکه نمره اش بشه 1 توقع نمره 10 قبولی رو داره که البته با طرح آقایون کاملا توقع بجاییه!!!!!!!!!

mousa : 1391/06/08

سلام بر عزیزان به نطر من طرح خوب و عالیه ای دیگه باید واسه نمره درس خوندن برچیده بشه و دانشجوها خیالشون از بابت نمره و مشروطی راحت باشه وبرن دنبال منابع بیشتر و به روز در ودر اصطلاح مثل طوطی نباشن چند منبع ناب و به درد به خور صرفا برای اضافه کردن دانششون بخون نه نمره. با تشکر

سعید محمدپور : 1391/06/09

با سلام هر چند نمره هنوز به عنوان یک معضل اساسی در تعیین دانش افراد محسوب می شه اما جان عزیزتون دیگه انقدر مسخره بازی در نیارید. . یک سوال ساده دارم. می شه عزیزان بفرمایند اونوقت فرق بین کسی که 9 شده و کسی که 10 می شه چیه؟ اونوقت کسانی که تلاش کردند و نمرات بهتری گرفتند تکلیف معدلشون با اونایی که از نمره کف استفاده کردند چی می شه؟ اصلا از اینها گذشته تکلیف اون بنده خداهایی که سال های قبل دانشجو بودن و با همین نمرات پایین فارغ التحصیل شدن و معدل چندان خوبی هم ندارند چی می شه؟ پیامبر گرامی ما چه نیکو فرمودند که بیم من بر امتم از فقر نیست از سوء تدبیر است. واقعا متأسفم

سپهر : 1391/06/09

به نظر من این طرح بسیار عالی است. واقعن جای تعجب داره که دوستان در بالا اینقدر موضع مخالف و تند گرفتن. متاسفانه عدم تمایل به تغییر و بروز شدن و رسیدن به استانداردهای جهانی در قشر تحصیل کرده ی ما بشدت موج میزند. با خیلی از کارهای وزارت علوم شاید موافق نباشم ولی این طرح، طرح بسیار خوب و لازمی برای سیستم آموزشی به شدت استاد محور ماست و اجرای آن باعث میشود که برآیند دانشجو سنجیده شود نه در بعضی موارد برخی اساتید بتوانند نظرات شخصی خود و عقده های درونی شان را سر دانشجو پیاده کنند.

شراره : 1391/06/09

سلام فقط باید بابت اینجور تصمیم ها آه افسوس کشید.که با این کارا کلی بیسواد تحویل جامعه میدن.

غلامرضا : 1391/06/09

من با این طرح موافقم چون من معدلم 13.96 شده به خاطر اینکه یکی از درسام 2 شدم و حالا هر جا می خوام برم سر کار معدل بالای 14 می خوان و معدل 13.96 را قبول نمی کنن .شاید بعضیا بگن بیشتر از معدل 13.96 زحمت نکشیدی و همین معدل حقته .ولی الان این معدل 13.96 من با معدل 13 هیچ فرقی نمی کنه اینجاست که حق من ضایع شده . من از اون درس انتظار نمره 10 را نداشتم ولی اگه 9 شده بودم الان معدلم بالای 14 بود و بیکار نبودم با 4 صدم کم و زیاد تواناییهای یک شخص سنجیده نمی شه و از انصاف به دوره که به خاطر 4 صدم شخصی بیکار باشه.

yeganeh : 1391/06/09

وقتی یادم میاد که ما 15 سال پیش چطوری در دانشگاه درس می خوندیم و الان چطوری خیلی دلم میگیره.

حدیث : 1391/06/09

ماباید هممون جوری درس بخونیم که اصلا کاری نداشته باشیم به اینکه کف نمره چنده..

امنه : 1391/06/09

یعنی چی اونوقت فرق کسی که خودش نه گرفته با کسی که استاد بهش نه داده چطور معلوم میشه .واقعا که . جالبتر از این زمانیکه همین افراد که با قوانین مضحک به معدل های بالاتر میرسن جز افراد شاغل در ادارات در سال های اینده میشن و سر افراد دیگه بی کلاه می مونه.

نیما : 1391/06/09

بچه های دهه 60 کلا نسل سوختن......همه میخوان ادامه تحصیل بدن دکتری بگیرن واستاد دانشگاهبشن ولی جالبیش اینه معلوم نیس می خوان به کی درس بدن )

محمود : 1391/06/09

کلی درس خوندمو زحمت کشیدم تا تونستم لیسانسمو از دانشگاه معتبر دولتی بگیرم...... برای چندتا آزمون استخدامی رفتم دیدم ماشاا.. پیام نور و غیرانتفاعی و علمی کاربردیو و ... و جالبش اینه که هیچ تفاوتی بین من که دانشگاه سراسری خونده با بقیه نمیذاشتن و اولویتی قایل نبودن!!! گفتم ارشد شرکت کنم با مدرک بالاتر راحتتر کار گیرم میاد کنکور مدیریت شرکت کردم و دورقمی شدم تا 2 روز دیگه نتایج میاد ولی من از همینجا رسما اعلام میکنم درس خوندن درحال حاضر فقط وقت تلف کنیه..... با این قوانین دیگه نه برای ارشد ثبت نام میکنم و نه ادامه تحصیل میدم

داود : 1391/06/10

این کار بی عدالتی محضه.باید فرقی بکنه بین کسی که 1 شده با کسی که 9 شده.شاید الا هم اساتید اکثر کسانی که افتادند 9 می دند ولی این قانون -قانونی کردن بی عدالتیه(بی عدالتی قانونی)

حسین : 1391/06/10

واقعاً که چقدر فکر کردن!!!!!!!!!!!!!!!!!! خنده داره خیلی هم خنده داره

ساسان : 1391/06/11

چرا چانه می زنید ؟ این دوستان هرکاری بخوان میکنن........ مگه آزمون دکتری رو هر جور دلشون خواست برگزار نکردن ؟ مگه ... ؟ مگه .....؟ و هزار تا سوال دیگه . دنبال یه لقمه نون باشید، اعصاب خودتونم خورد نکنید الکی.

حمید : 1391/06/11

منم زندگیم رو بخاطر یک نمره - 4 - از دست دادم و معدلم شد 13.94 !!! حالا که از ما گذشت میخواین 1 تا 9 رو بردارین !!! اگه اون زمان بر میداشتین من الان 7 سال سابقه کار داشتم !!! این عدالته!!!!!!!!!

فاطیما : 1391/06/12

تا الان دانشجو ها از ترس معدل و مشروطی درس خوندن با این حال وضع سواد اینه و!!! با این طرح که دیگه همین انگیزه هم واسه درس خوندن ندارن!!! به قول دوستان هم ورود به خیلی دانشگاه ها هم که بدون کنکور شده! میشه گفت با این اوصاف دانش کسی که مدرک داره با کسی که دانشگاه نرفته هیچ فرقی نداره! 90 درصد نسل جدید اصلا نمیدونن کتاب خوندن چیه! یعنی با این قانونا میخوان ازونا حمایت کنن و بی سوادی رو رواج بدن ؟!!

استاد دانشگاه : 1391/06/12

سلام خدمت همه دوستان فرض کنید دانشجویی برگه سفید به استاد تحویل می دهد حال به نظر شما چه نمره ای باید به این دانشجو داد؟

یک مدرس دانشگاه : 1391/06/13

استاد دانشگاه، اتفاقا دیروز داشتم با خودم می گفتم از این به بعد دانشجوها مثل نقل و نبات برگه سفید تحویل می دن و یه پوزخند هم می زنن به من و از کلاس می رن بیرون و آخرش یه 9 می گیرن و با پررویی شماره منو از از آبدارچی و راننده دانشگاه می گیرن زنگ می زنن می گن استاد تورو خدا من که 9 شدم حالا 1 نمره هم بهم بده بشم 10 / یه نمره که چیزی نیست

mehran : 1391/06/14

استادی که نتونه از دانشجو نمره قبولی در بیاره(تمرین،پروژه،آزمون و ...)به درد نمی خوره.اما اگه این بین یکی 3 گرفت، 4دادن به اون ظلم به خود دانشجو، به علم و خیانت به کشوره چون این دانشجو قراره فردا یه مسئولیتی به عهده بگیره(اگه گیرش بیاد) پس منم با این قانون مخالفم.

Dark : 1391/06/14

با اینکه من خودم دانشجو هستم این نظریه بیخودیه . و فقط یه سری ازش سود میبرن . ولی یه چیز دیگه هم هست اینه که بعضی از استادا حالا نمیدونم چرا اینجوری میکنن با داشنجوهاشون. فقط به خاطر مسائل شخصی میاد نمره ی اصلیه دانشجو رو ثبت نمیکنه و یه نمره ی پایین تر بهش میده . اگه قرار باشه هرچی که حقشه بهش بده چه 1 باشه چه 20 باید استاد همون نمره رو بده بهش . نه اینجور که برگه ی سفید بشه 9 بعد کسی که در حد 20 نوشته به خاطر مسائل شخصی که استاد داره با دانشجوهاش بیاد اون 20 رو بکنه 10 . در کل سیستم آموزشی ما از همه جهت مشکل داره

رویا : 1391/07/08

منم استاد دانشگاهمواین طرح رو واقعا مسخره میدونم با نظر دوستمان که گفت اگر فردی همه نمراتش بالای 15 بود اما فقط در یک درس نمره خیلی پایین گرفته بود موافقم باید هر تصمیمی میگیریم همه جوانب رو ببینیم اینجوری هم مشکل اساتید عقده ای حل میشه هم استرس های شدید برخی دانشجویان

Azadeh : 1391/08/30

وا من نمی دونم چرا بعضی ها می گن این طرح مسخره اس من تو دوره ی لیسانس یه بار سر لجبازی با یه استاد بهم نمره ی 0/25 داد باورتون میشه ؟ با وجود اینکه نمرات دیگه ام خوب بود ولی اون ترم مشروط شدم و الان معدل کلم بخاطر همون یه ترم پایینه و واسه ارشد مشکل دارم بنطرم این طرح واسه بعضی از استادای بی جنبه خیلی هم خوبه

جلال : 1391/10/26

به نظر بنده طرح بسیار خوبی است . چون یکی از استاد های ادبیات برای ما که رشتمون فنی بود چنان ریز برگه ها را تصحیح کرده بود که کلال در کلاس فقط چند نفری با نمره 10 تا 13 پاس شدند. بقیه هم اکثرا 2 و 3 شدند یا یکی از دوستانم ریاضی پیش با نمره خیلی کمی افتاد و ان ترم مشروط شد . به امید خدا که تصویبب بشود

aaazzz : 1391/11/08

حسادت نکنید به نظر من فکر خوبیه اگه خیلی زرنگید نمرتونو بالاتر ببرید کسی که بنا بر مشکلاتی یه درسو نتونسته بخونه با نمره 9 میوفته دل شما خنک میشه لااقل به درسای دیگه که خونده لطمه وارد نمیشه .پس اگه جای کسایی بودید که قدیما حسابی درس میخوندن جمعیت شرکت کنندگان کنکور خیلی زیاد بود وفقط دانشگاه دولتی وبا تعداد انک وجود داشت ویک عده با داشتن استعداد زیاد از تحصیل دانشگاهی باز ماندن وسوختن وساختن چکار میکردید؟دل خودتونو دریا کنید.هر چند به شما ربطی نداره این باید در دولت تصویب بشه.از ناراحتی دیگران خوشحال نشید.

علی : 1391/11/08

اقا این قانون تصویب نشد. بیخود دعوا نکنید. به جاش یه قانون گذاشتن اگه کسی درسی رو افتاد و ترم بعد با 15 یا بالاتر پاس کرد نمره قبلیش از کارنامه اش حذف می شه. تصویب شد و به دانشگاهها ابلاغ شد و از این ترم هم اجرایی شده. این قانون کف نمره 9 هم کلا منتفیه

علی : 1391/11/18

من بعضی مواقع دردم میگیرد و واقعآ متاسف می شوم که چرا نظام آموزش عالی ما اینطور منابع ملت را تلف می کند استادی که باید با تمام وجود تدریس کند بی خیال ...دانشجو بی خیال ...(چون دانشگاه آزاد پول می گیره و مدرک میده)آیا تا به حال آماری گرفته اید که چند درصد از دانشجویان آزاد بعد از فاغ التحصیلی صاحب مهارت وزمینه ودرکی از رشته تحصیلی خود شده اند من پس از برخورد با هر کدام از آنها این سوال را ازشون می پرسم که آیا در دوران تحصیلات دانشگاه و پس از فارغ التحصلی آیا واقعآ چیزی یاد گرفتی وهمیشه اینو میشنوم که نه واقعآ هیچی ...آیا واقعآ این نشانه خطر نیست دانشجو پولشو میده وقتشو میده جوونیشو میده ودست آخر هم هیچی ... من خودم دانشجوی دانشگاه پیام نورم و واقعآ کتابهامون سنگینه خدارو شکر راضیم که اگر چه خیلی سخته ولی در عوض وقت و هزینم تلف نمیشه به خدا قسم اگر در سیستم آموزشی ما فقط فکرمان گرفتن مدرک باشه هم به خودمان خیانت کرده ایم وهم به مملکتمان و فقط کمی فکر لازمه و دقیقه ای تامل که آینده این روند به چه ناکجاآبادی ختم میشود من خودم دوستانی دارم که دانشجوی دانشگاه آزادند اکثر نمرات آنها هم بیست شده و صددر صد واحدهای خود راپاس نموده اند !!!!!!!!!!! اما من خودم در دانشگاه پیام نور با تمام تلاشی که کردم و با آن کتابهای بسیار حجیم به سختی معدل خودم رو به 16رسوندم لازم به توضیح میدانم که بنده در سال 79 در رشته ریاضی فیزیک دیپلم گرفته ام و خدا راشاهد میگیرم که اگر الآن مدرک لیسانس و فوق لیسانس رو هم بگیرم باز هم به اندازه مدرک دیپلمی که سالها پیش گرفته ام برای این مدارج و مدارک ارزش قائل نیستم چرا ....چون منظم و مرتب و به صورت زمینه ای درس میخوندیم وفقط به فکر گرفتن مدرک نبودیم البته باز هم بیشتر این مسائل و مشکلات مربوط به دانشگاهها میشود که سیستم نمره دهی درستی ندارند و بیشتر نمراتی که به دانشجویان میدهند متناسب با تلاش وزحمت وبار علمی آنها نیست به امید روزی که سیاستهای سیستم آموزش عالی کشورمان به سویی پیش برود که موجب تولید علم وعمل بشود ونه تولید مدرک ...

هلنا : 1391/11/29

به نظرم ای کار فقط واسه دانشجو های پیام نور خوبه

امیر : 1392/02/31

بهترین کار دستتان درد نکند ولی اگه 10 کنید بهتره 10 تا20

مریم : 1392/03/08

سلام.من دانشجوی ارشد نقاشی هستم ..در درس روش تحقیق نمره ی 10 گرفتم و بقیه ی درسهایم را نمره های 20 و 19.75 گرفتم و این 10 روی معدلم تاثیر گذاشته است ..آیا امکانش هست که این درس را سیستم حذف کند؟یا اگر ترم بعد این درس را بگیرم و نمره ی خوب بگیرم خودبه خود حذف شود؟با تشکر

آرش : 1392/03/23

خیلی قانون خوبی هست چون من یکی از امتحانام جزرو درسیشو اشتباه خوندم نمره خیلی پایینی گرفتم در صورتی که بقیه درسام نمره بالای گرفته بودم معدلم خیلی خیلی پایین آمد همان درس ترم بعد گرفتم شدم 15.

دهه هفتادی : 1392/03/29

واقعا جون بکن نمره بگیر آخرشم اینجوری ارزش نمره رو بیارن پایین.....کاهش ارزش پول شنیده بودیم اما کاهش ارزش نمره رو نه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

یگانه : 1392/04/05

واقعا خوبه! من خیلی خیلی موافقم! واسه بعضی از استادا که انقدر عقده ای هستن لازمه این قانون...

دانشجوی کارشناسی : 1392/04/05

سلام من با این قانون موافق هستم ولی همان طور که یکی از دوستان عزیزمان گفت اگر این قانون برای افرادی لحاظ شود که همه نمرات را بالای 10 گرفته و فقط یک درس افتاده این قانون میتونه مفید باشه و اون دانشجو را از مشروطی در بیاورد ،بعد این کسانی که ادعای این میکنند که با تلاش زیاد درس میخوند و این قانون میتونه به این ها صدمه بزنه این طور نیست ،ببینید کسی که درس را با هدف میخواند همیشه نمره اش از کسی که با ارفاق استاد قبول شده فرق میکند و حتی معدلشان هم فرق میکنه موفق باشید

behnam : 1392/04/26

سلام.متاسفم برای اساتیدی که به دانشجو به هر دلیلی نمره نمیدن.خب یه عده که عقده ای هستن. یه سری از اساتید هم به خاطره 2زار حقوقی که می گیرن دانشجو رو میندازن.مثلا می خوان خودشون رو شیرین کنن.خدا بالای سر هست و میدونه که یه سری از دانشجوها با چه بدبختی پول دانشگاه رو درمی ارن.چی مون درسته که این کارمون درست باشه.مراقب امتحان خودش هزارتا خلاف میکنه ولی از دانشجو تقلب میگیره.متاسفم

علی به بهنام : 1392/04/26

دانشجو چون پول دانشگاهشو با هزار بدبختی در می آره استاد باید الکی بهش نمره بده؟ شما به عنوان دانشجو وظیفه داری تقلب نکنی. مراقب هم هر کار اشتباهی می کنه اینکه از دانشجو تقلب بگیره کار درستی می کنه. لیاقت این جور دانشجو همینه. از سرتونم زیاده. استاد درست حسابی رو می گید عقده ای. استادی که باهاتون بگه بخنده پول بگیره نمره بده لابد خوبه.

چی بگم : 1392/10/18

دوستان شما باید به این فکر کنید که بامدرک پیام نور جایی نمی رسیم پس اگه این قانون اجرا بشه مشروطی کم میشه وزود تر مدر ک را میگیریم ومعدل پایین نمی آید (خود من از ترس مشروط شدن حدود 753000تومان پولم رفته+وقت)حالا شمابگید این قانون خوب است یا بد ((به امید گرفتن مدرک کارشناسی ارشد))

سولین : 1392/11/27

کاملا مخالف!!!!!!!!!!!! اینطوری حق اون یکی دانشجوها ضایع میشه. دانشجویی که خودش درس نخونه وتلاش نکنه لیاقتش همون معدل پایینه پس چرا باید بیخودی بهش نمره داده بشه!!!!!!!!!!1

ارمان : 1392/12/07

با سلام من موافقم شرایطی که ذکر شده همش مربوط به بلد بودن یه دانشجو در مورد یک درس نیست دانشجویی هست که هم فعال و هم درس خون ولی برای شب امتحان دچار مشکل میشه و در دروس دیگه نمره نسبتا خوبی داره حالا اگه اون درس افتاده سه واحدی باشه به نظر شما این انصافه که مشروط بشه بهترین راه برای ارزیابی یک دانشجو دادن عالی خوب متوسط وضعیف میباشد که بستگی به سیستم اموزشی دارد

واقع بین : 1392/12/08

شما ها که اینقدر نظرات مخالف دادید حتما تو دانشگاه بجز پیام نور درس خوانید بله انجا استاد در دوره کارشناسی نمره کمتر از 9.5 و ارشد 11.5 نمی دهد ولی در پیام نور بدون نمره میان ترم اگر دانشچو 2 یا 3 بشه در چهار سوم ضرب میشه در صورتی که شما یک جزوه 20 صفحه ای که استاد می هد می خوانید کنارش کلی پروژه سمینار و کار کلاسی ولی در پیام نور از این خبرها نیست یک منبع یا دو منبع لاتین معرفی می شود بدون حل تمرین کلاسها هم فقط رفع اشکال است اساتید درس که نمی دهند و سوالات هم سراسری است خیلی وقت ها یک استاد درس می دهد ولی اخر کار استاد دیگر تصحیح می کند عمرا شما که اینقدر ادعا دارید درس خوانید با معدل بالا بیاید یک ترم هم با شرایط ما درس بخوانید انوقت می فهمید دنیا دست کیست

استاد دانشگاه : 1393/03/21

بنده همیشه به دانشجوها احترام وارزش قائل هستم وبه هیچ دانشجو کمتراز12 نمیدم -الان با این وضع بعضی دانشجوها واقعا وقت نمی کنن بخونن .بنده خودم چون در دوران دانشجویی رنج های زیادی کشیدم و به خاطرکارنمیدونستم زیاد درس بخونم وباید کار میکردم تا هزینه تحصیلم دربیاد واون که میدم استاد منو با نماره 9 میندازه متنفر میشدم به همین خاطر به دانشجوهام هیچ وقت کمتراز12 نمیدم.

سارا : 1393/04/09

با سلام ..ایا این قانون تصویب شده؟

exam : 1393/07/28

من خودم درسم خوب بود، ولی این قانون باید تصویب می شد و اجرا می شد. ما می خوایم بدونیم یکی تو یه درس مهارت کافی داره یا نه و اگه داره چقدر مهارت داره تو درس، نمره زیر 9.75 یعنی این دانشجو کم، یه ذره، یکم بیشتر مهارت نداره، خوب چه کاریه خیلی بهتره فقط 9.75 داده بشه و طرفم می فهمه این یکبار این درس رو افتاده کل دنیا سیستم نمره دهی داره میره اینوری با تجربه هایی که بدست آوردن ما الانم... خیلا رو می شناسم تویه مدتی نتوستن درس بخونن بعد که اومدن درس شن با 5و6 تا نمره زیر 5 هر چقدر 20 بگیرن دیگه هیچی درس نمیشه، فقط نمرات بالای 10 باید جدی گرفته بشن و اگه کسی افتاد با هر نمره ای باید 9.75 داده بشه

رضا : 1393/08/07

وزارت علوم اصلا میخواد خیال خودشو راحت کنه و مدرک بفروشه هر چی پول بیشتر مدرک بهتر و معتبرتر... حالا میگن مملکت چرا پیشرفت نمیکنه؟!!!!!!!!!!!!!!

قنبری احمد : 1393/10/11

خدا وزیر نگهش داره اگر تصویب بش من به یدانشگاه شیرینی میدم به فکر ما پیام نوری هستش چی دولتی همچیش مفت ی خورد ضرب روحی بخورید خخخخخخخخخخخخخخخخخهخ

ساناز : 1393/10/16

به نظر من که خوبه. به فکر اونایی هم باشید که تمام نمراتشون خوبه ولی تو یه درس ضعف دارن میدونید چقدر معدلش میاد پایین؟؟؟باید یه شانس دوباره بهشون داد،اگه ترم بعد بازم نتونستن پاس کنن نمره ی واقعی شون رو اعمال کنن تو کارنامه،اینجوری حق بچه درس خونا هم ضایع نمیشه.

سروش : 1393/10/16

فوق العادس! عالیه عالى..واقعا ما از نظر روحى(دانشگاه آزاد) خیلى تحت فشاریم..واقعا به این طرح احتیاج داریم...نه اینکه درسمون بد باشه،اخه نه اینکه پول میدیم هى میخوان مارو نگه دارن..😂

raham : 1393/10/27

salam 1 soal age darseyo beyoftim va term bad hamoon darso 14 begirim nomrehe ghableyo tasir namidan 2 karname lotfan rahnamayeem konid

مینا یوسفی : 1393/11/11

اگرکسی واقعا نمره میانترم داشته باشد ونمره را اشتباه بگذارند وارد سیستم گلستان باتوجه به مشکلی که داشته باشد نتواند از مهلت ثبت نمذات باخبر شود نمره فارسیی عمومی من 12 می شده است اما انها 9 گذاشته اند

نازنین : 1393/11/17

نباید این کار رو کرد چون حقوق سایر دانشجویان سابق پایمال میشه همینطوریشم اکثر اساتید حق پایمال میکنن . من وجمعی از دوستان موافق این امر نیستیم.

محمود : 1393/11/29

واقعا جای تاسف دارد دانشجویی که درس خوانده ولی به دلایلی نتوانسته نمره بیاورد با دانشجویی که درس را نفهمیده و نخوانده و اصلا دقدقه درس نخواندن نداشته باشد هردو نمره 9 بیاورند . دیگر چه رقابتی برای معدل بالا میماند .

کیوان : 1393/12/03

همه گفتن کاردانی راحته بله راحته اما برای دانشگاههای غیر دولتی و آزادو.......ما دولتی ها سر همین کاردانی پیر شدیم حتی 0.25 هم استاد میداد این قضیه مال سال 1392هستش نه قدیم قابل توجه افراد همه چیز دون..........

یه عاقل : 1394/03/03

واقعا واسه افرادی که میگن مخافم متاسفم اهای فردی که میگی اینکار بده فکر اون دانشجویی رو که ترمی خدا تومن واسه شهریه میده کردی و به دلایلی نتونسته بخونه هر جفتشون افتادن باید دوباره پاس کنن چه فرقی داره

جواد : 1394/03/09

کار درستی است دانشجویی که یک درس را 2 بگیرد این نمره معدلش را خیلی کم میکند . بعضی وقتها دانشجو باید بیشتر غصه معدلش را بخورد تا درس افتاده . فرض کنیم بیماری فشار خونش بالا باشد این فشار خون می تواند کلیه او را از کار بیندازد . البته در دانشگاها در عمل استادان نمره 2 به کسی نمدهند و بیشتر 8و9 میدهند دانشجو هم می داند نمره او کمتر از 9 بوده حداقل تا 12 خیلی کم نیست .

مهدی : 1394/03/19

چرا بد؟ از خداتونم باشه حداقل ۹ رو گرفتید

Asa : 1394/06/13

سلام..نمره ی قبولی برای دروس ٣واحدی تا چنده؟

پوریا : 1394/06/29

دانشجو میاد سر کلاس باید 10 رو بگیره. دیگه امتحانای دانشگاه هاروارد هم به سختی امتحانای دانشگاه های سراسری ایران نیست

مریم : 1394/08/11

سلام به همگی این قانزن حذف نمره مردودی برای چه کسانی

ahmad : 1394/10/23

سلام من نمی دونم مشروط میشم خدا بهتون هر چی میخواد بده الهی برام دعا کنید گناه دارم پسر بدی نیستم خیلی

یه نفر : 1394/11/14

سلام به همگی ابجی ها و داداشا استاد درس 3 واحدی بهم داده 2 معدلم زیر 9 اومده میگین چکار کنم؟؟؟؟

دارم از استرس میمیرم : 1395/03/26

من یه ترم مشروط شدم قبلن زیر ده اونم ناخواسته بدلیل مشکلات الانم دوباره مشروط شدم مشکل داشتم الان دارم از استرس میمیرم که نکنه اخراجم کنن خود کشی میکنم معدلم دوباره زیر ده شد

زهرا : 1395/08/19

پیشنهاد وزیر خوبه من خودم مشروطی هستم به دلیل غیبت امتحانی دودرس سه واحدی اونم نظری که کلی خوندم و حداقل ۱۵میشدم اونم صفر گرفتم که الان باید بالا ۱۴بگیرم که قبول شم چطور جبران کنم یا استاد بوده با من لج کرده ۱۲میشدم داده ۴این انصافه کلی هزینه و زحمت خ استرس به ما وارد میکنن و ما رو از درس و زندگی نا امید میکنن همش باید غصه واحد های افتاده رو بخریم وزیر خ پیشنهاد خوب دادن وقتی خودت تو شرایط مشروطی باشی میفهمی وزیر پیشنهادش بیراه نیس

دانشجو : 1397/03/29

بنظرم اولا شب امتحان اصلا نباید درس خواند و صرفا یک مرور چشمی سریع داشت! ضمنا بنظرم اساتید در دروس اصلی و تخصصی که در آینده علمی دانشجو تاثیر دارند باید در حد مرررررگ سخت گیر باشند به طوری که دانشجویانی که نمره ای در بازه(13-10)گرفتند را زیر ده بدهند و تا دانشجو مهارت و توانایی خود را ثابت نکرد در ترمهای بعد هم همین ماجرا باشد و در مقابل در دروس عمومی و مشترک و آن درسهایی که اهمیت چندانی ندارند و صرفا بجهت بروکراسی های موجود باید توسط دانشجو گذرانده شوند، تا حد امکان تسامح بخرج دهند (به بیان دانشجویان : همه رو پاس کنن) و درواقع بنظرم دراینصورت یک دانشجو پس از گذراندن یک مقطع (کارشناسی یا…) کمی سواد گیرش می آید نه صرفا یک کاغذ پاره به اسم مدرک! در کل حرف من اینست که در دروس تخصصی و مهم نمره ندهید.

نام شما (ضروری)

ایمیل (ضروری)