شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 10 فروردین 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 9,917
بازدید دیروز: 33,526
بازدید کل: 151,146,125
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 80
کاربران حاضر: 81
کدخبر: 7742 زمان ارسال: دوشنبه 26 تیر 1391 - 07:41 تعداد بازدید: 18954
مصاحبه سایت مدیر با محمدحسین اختراع رتبه 22 کنکور کارشناسی ارشد سال 1391 رشته مدیریت اجرایی

سایت مدیر به روال سالهای گذشته گفتگوهایی با نفرات برتر گرایشهای مختلف رشته مدیریت ترتیب داده است. در این بخش گفتگوی سایت مدیر با آقای محمدحسین اختراع، رتبه 22 رشته مدیریت اجرایی را می خوانید.

 ضمن تبریک به شما در ابتدا لطفا درصدهای خود در دروس مختلف کنکور و رتبه خود را بیان کنید؟
ممنونم از سایت modir.ir  .... درصد های من در آزمون کارشناسی ارشد 91 عبارت است از : زبان عمومی و تخصصی انگلیسی 53.33%  استعداد و آمادگی تحصیلی ویژه رشته مدیریت 50%  دانش مسائل روز 54.44%  نظریه های عمومی مدیریت 25.56%  زبان فارسی 21.33%.
  رتبه من در کنکور کارشناسی ارشد 91 رشته مدیریت اجرایی: 22

رشته و دانشگاه محل تحصیل شما در مقطع لیسانس چه بوده است و با چه معدلی فارغ التحصیل شده اید؟
بنده درمقطع  کارشناسی در رشته مهندسی نساجی (گرایش شیمی) در دانشگاه صنعتی امیرکبیر مشغول به تحصیل هستم و شهریور 91  فارغ التحصیل خواهم شد .معدل لحاظ شده من برای کنکور ارشد 14.75 بوده است.

آیا در کلاسهای کنکور و آزمونهای آزمایشی موسسات آمادگی کنکور شرکت داشتید؟ این آزمونها و کلاسها را تا چه در موفقیت خود موثر می دانید؟
بله من در کلاس ها و آزمون های آمادگی کنکور کارشناسی ارشد شرکت کردم. به نظرم تاثیر آن بسیار زیاد بستگی دارد به موسسه ای که انتخاب می کنید بعضی موسسه ها در زمینه کلاس های آمادگی کنکور و بعضی ها در آزمون های آزمایشی خدمات بهتری ارائه می کنند و حتما توصیه می کنم با استاد های شناخته شده و ماهر کلاس ها را ثبت نام کنید صرف نظر از نام موسسه، چون استاد  بیشترین نقش را درموفقیت شما ایفا می کند. و در مورد آزمون ها سعی کنید آزمونی که بالاترین جامعه آماری را در رشته مدیریت اجرایی دارد ثبت نام نمایید صرف نظر از کیفیت سوال ها...

از چه زمانی شروع به مطالعه دروس نمودید و به طور متوسط روزانه چه مقدار مطالعه داشتید؟
بنده حدودا از اواسط  مهر ماه 90 شروع  به مطالعه برنامه ریزی شده کردم. در این ماه روزی به طور متوسط 4 الی 4.5 ساعت مطالعه داشتم در ماه های آبان و آذر به طور متوسط 6 الی 6.5 ساعت  و در ماه های دی و بهمن به طور متوسط 8.5 الی 10 ساعت در روز.

کدام دانشگاه و گرایش را برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد انتخاب کرده اید؟
به ترتیب روزانه  تهران، شبانه تهران ، روزانه شهید بهشتی ، شبانه شهید بهشتی ، روزانه علم و صنعت (فقط مرد ) را در رشته مدیریت اجرایی انتخاب کردم ( انتخاب های مهم و تاثیر گذار برای بنده)

کتابها و منابع پیشنهادی شما در هر یک از دروس رشته مدیریت کدامها هستند و در هر درس چه توصیه های خاصی به داوطلبان دارید؟
در رشته مدیریت اجرایی کاملا بستگی به این دارد که زمینه و پیشینه شما در علوم انسانی قوی تر است  یا علوم فنی و مهندسی .
اگر در زمینه علوم انسانی قوی تر باشید ابتدا وقت بیشتری را برای درس GMATوثانیا جالب اینکه برای درس تئوری مدیریت باید بگذارید زیرا اگر اولی را جدی بگیرید و در آن مهارت کسب کنید از بسیاری از شرکت کنندگان جلو خواهید افتاد و اگر دومی را رها کنید بسیاری از شرکت کنندگان از شما جلو خواهند زد. در دروس دیگر اگر به نحو متعادل مطالعه و تلاش کرده باشید ضرری نصیب شما نخواهد شد.
در مورد کسانی که در علوم فنی و مهندسی قوی تر هستند بهتر است ابتدا در درس تئوری مدیریت و ثانیا در دروس دیگر به طور موازی وقت بگذارند چون که رقیب های سرسخت با زمینه علوم انسانی در تئوری مدیریت منتظر لغزش شما هستند...

منابع درس تئوری مدیریت: جزوه استاد سپندار زیرا خلاصه بسیار کامل و جامعی از 4 منابع اصلی این درس است...حدود 390 صفحه....با توجه با کنکور سال 91 کتاب رابینز و سید جوادین و .... هم جز منابع اصلی باید قرار بگیرد همان کتاب هایی که اکثر شرکت کننده ها به آن در کنکور 91 بهایی ندادند و درصد های پایین خود را نظاره گر بودند اما به هیچ وجه این بدان معنا نیست که کنکور 92 باز هم این کتاب ها نقش مهمی ایفا کنند بنابراین 4 منبع اصلی و این دو منبع حتما باید مطالعه بشوند...البته باز هم ممکن است از منابعی ناشناخته سوال مطرح شود که در این صورت این شرایط برای همه یکسان خواهد بود.

منابع GMAT: کتاب استاد عرفانیان و کلاس های نکته و تست ایشان لازم و کافی خواهد بود.
منابع دانش مسائل روز: کتاب استاد مسیح خواه و محسنین ( منبعی فوق العاده برای کنکور 91 )  بسیار کامل و کافی است و کتاب سید جوادین  برای اطمینان خاطر کامل
منابع زبان عمومی و تخصصی : فقط لغت یاد بگیرید دامنه لغت بیشتر درصد بالاتر ...لغت های زبان عمومی  در هر رشته ای ، کلاس با استاد ماهر هم بسیار موثر است.
منابع زبان فارسی : کتاب استاد زینلی و مهمتر از آن کلاس درس با استاد ماهر....در این درس هنوز منبع جامع و کاملی که برای کنکور ارشد کافی باشد در بازار وجود ندارد.

در آخر به چند نکته که برای من کاملا موثر بود اشاره می کنم:
1-    شرکت در آزمون های آزمایشی با تعداد دفعات بالا و جامعه آماری بالا بسیار مفید خواهد بود زیرا خود این آزمون ها محرکی برای مطالعه بیشتر و بهتر و همچنین عامل نظم در برنامه ریزی شما خواهد بود.
2-    در فاصله بین آزمون های آزمایشی با برنامه ریزی برای آزمون بعدی مطالعه کنید فرض کنید این آزمون همان کنکور شما خواهد بود....درچند آزمون جامع پایانی با تمام توان خود مطالعه کنید و آن را مانند انتهای زمان مطالعه خود برای کنکور بدانید.
3-    حداقل 5 بار تا روز کنکور مرور کنید این مقدار که مرور خوب مهم است مطالعه مطالب جدید مهم نیست. تا می توانید مرور کنید چون سوال های کنکور طوری طراحی نشده اند که شما با خواندن یکی دو بار از مطالب بتوانید جواب بدهید. چون کاملا غیر مستقیم و با روش مفهومی باید سوال را حل کرد و باید ذهنی پویا داشته باشید.
4-    مطمئن باشید اگر برنامه ریزی مناسبی داشته باشید و منابع کنکور را درست انتخاب کرده باشید حتما جای خوبی قبول خواهید شد زیرا خوشبختانه یا متاسفانه رقیب های شما جزء نخبه ها ی کشور نیستند. یعنی برای جنگیدن با رقیب های خود در کنکور کار سختی پیش رو ندارید.

در آخر آرزو دارم هرکس به اندازه تلاش خودش نتیجه بگیرد ...
با تشکر
منبع: Modir.ir


مصاحبه با سایر نفرات برتر کنکور کارشناسی ارشد سال 1391 (گرایشهای مختلف رشته مدیریت) را از اینجا ببینید
 

در صورتی که سوالی از آقای محمدحسین اختراع دارید می توانید در بخش نظرات این خبر ارسال نمایید تا ایشان پاسخگوی شما باشند.


 

نظرات کاربران
مریم وحیدی : 1391/04/24

سلام خسته نباشید بهتون تبریک می گم. من دانشجوی کارشناسی رشته نرم افزار هستم و 9واحد دیگه تا اتمام درسم باقی مونده. قصد دارم برای ارشد یکی از رشته های مدیریت رو ادامه بدم اما برای این کار استرس زیادی دارم چون باید همه ی دروس رو از صفر شروع کنم. اگه از اول مرداد شروع کنم چقد باید تلاش کنم تا از رقبایی که کارشناسی رو در رشته ی مدیریت فارغ التحصیل شدند جلو بزنم؟ آیا شما کلاس کنکور خاصی رو پیشنهاد می کنید؟ به نظر شما از کدوم دروس شروع کنم و برای ابتدای کار(مرداد و شهریور) چه کتابایی رو پیشنهاد می کنید؟ به نظر شما ابتدا کتب درسی رو مطالعه کنم یا کتابهای کنکور (مثلا مدرسان و ...) رو مطالعه کنم؟ با تشکر

جواد : 1391/04/25

سلام خداقوت بهتون تبریک میگم . من سال 84 با کارشناسی مهندسی شیمی فارغ التحصیل شدم دارم خودم واسه ارشد مدیریت اجرایی 92 آماده میکنم و کارمند شیفت هستم یه کم با زبان مشکل دارم در واقع نمیدونم سوالات ارشد چطور مطرح میشه تا مطالعه مو تنظیم کنم اگه راهنماییم کنین واقعا ممنون میشم .

اختراع به مریم وحیدی : 1391/04/25

اگر رشته مدیریت اجرایی را انتخاب میکنید نگران دروسی که در کارشناسی نداشتید نباشید چون که تقریبا یکی دو درس برای شما جدید خواهد بود همچنین شما در درس gmat می توانید از اکثر رقبا پیشی بگیرید ( به علت رشته فنی ) ماه مرداد زمان کاملا مناسبی می باشد. به نظر من با توجه به حضور اساتید مطرحی (عرفانیان، پرچ و...) در موسسه پژوهش می تواند انتخاب مناسبی باشد یا اگر اساتید ممتاز برای دیگر دروس را شناسایی کردید با آنها کلاس بردارید بسیار مفید خواهد بود....قطعا شما باید از درس تئوری مدیریت شروع کنید به نظر من جزوه تئوری مدیریت استاد سپندارند می تواند مفید باشد ولی اگر می خواهید فرصت زیادی برای مطالعه در تابستان بگذارید می توانید از همان 4 منبع معروف تئوری مدیریت شروع کنید....قطعا بهتر است از کتب درسی شروع کنید و بعد تست و....یعنی برای خواندن خود مطالب اصلی سعی کنید از کتاب های موسسه خاصی استفاده نکنید و از منابع اصلی آن درس یا کتاب های شناخته شده بعضی اساتید استفاده کنید.

اختراع به جواد : 1391/04/25

اگر منظورتان سوالات ارشد زبان مدیریت اجرایی می باشد باید تا می توانید لغت یاد بگیرید و گرامر سهم کمی یعنی 5 سوال از 30 سوال را دارد....نصف سوالات زبان به صورت متن طرح می شود که شما باید به سوالات مربوط به آن پاسخ دهید که این مورد هم نیاز به دانستن لغات تخصصی رشته مدیریت و لغات عمومی می باشد در کل برای زبان بهتر است از همین الان شروع کنید همچنین هر هفته باید لغات یادگیری شده مرور شود ....10 سوال دیگر زبان هم که ابتدای دفترچه هم می باشد سخت ترین بخش قسمت زبان می باشد...اما در این درس درصد بین 35 تا 50 مناسب می باشد برای قبولی در تهران ( البته بر خلاف کنکور 91 )....

nazanin : 1391/04/25

سلام وخسته نباشید. خیلی ممنون میشم این سوالاتم رو ج بدید 1-برایه زبان از جه کتابی خوندید که 50 زدید؟ 2-ایا باید لغات داخل متن کتاب 504 و تافل رو هم بخونیم یا همون 12 و 15 تا لغت هر درس ؟ 3-از کتاب 504 باید 125 لغت اضافی رو هم بخونیم؟ 4- برایه یادگیری لغات زبان چه روشی رو توصیه می کنید ؟

سارا امینی : 1391/04/25

سلام. خسته نباشید. بهتون تبریک میگم. من دانشجوی سال سوم کارشناسی مدیریت دولتی هستم .از اون جایی که تو دبیرستان انسانی بودم پایه ی ریاضیم ضعیفه . نمیدونم میتونم سوالای gmat رو جواب بدم. میخواستم بدونم درس gmat چقدر تو کنکور اجرایی مهمه؟

moein : 1391/04/25

سلام و تبریک خدمت آقای اختراع. ببخشید این سوالو میپرسم. شما که رشتتون فنی هست چرا دانشگاه علم و صنعت رو زودتر انتخاب نکردین؟ حتی شبانه بهشتی رو ارجح دونستید. یعنی علم و صنعت از شبانه بهشتی هم کمتره؟

اختراع به nazanin : 1391/04/25

من برای زبان جزوه سر کلاس استاد نتاج در ماهان ( عمومی و تخصصی) کتاب 504 ، لغت های کتاب زبان عمومی و تخصصی ماهان و دفترچه ماهان ( لغات عمومی برای همه رشته ها) را خواندم که آخری با توجه به حجم بالای لغت بسیار مفید بود و بسیاری از لغات را برای کنکور در بر می گیرد...تقریبا به جز یکی دو تا لغت همه لغات کنکور را می دانستم و من یک متن را کامل گذاشتم کنار...وگرنه درصد بهتری به راحتی بدست می آمد....لغات داخل متن 504 در صورت خواندن موارد بالا در مرحله بعد می تواند مفید باشد و گرنه دروس اصلی 504 کافی خواهد بود....آن 125 لغت رو بهتر است حفظ کنید زیرا پرکاربرد می باشد....بهتر است از جزوه زبان عمومی و 504 شروع کنید سپس آن دفترچه....بهترین روش این می باشد که هر هفته تعدادی لغت یاد بگیرید و در همان هفته مرور کنید در آخر هفته بعد لغت های هفته قبل را هم دوره کنید بهتر است لغات را در دفتر و یا روی فلش کارت بنویسید اما حتما لغت را خودتان بنویسید....

اختراع به سارا امینی : 1391/04/25

این موضوع نگران کننده نیست زیرا تعداد داوطلبان که پایه علوم انسانی دارند زیاد می باشد...اگر به دنبال رتبه زیر 100 هستید قطعا gmat یکی از عوامل رسیدن به آن است...زیرا اکثر داوطلبان در آن ضعیف هستند بنابراین اگر در درس gmat پیشرفت داشته باشید و به حد خوبی برسید این درس نسبت به دروس دیگر، شما رو بسیار جلو خواهد برد...اما اگر در حد بالایی هم در این درس نباشید ضرر زیادی نخواهید کرد چون درصد بین 35 تا 40 هم برای این درس کافی می باشد...اما gmat درس بسیار شیرینی می باشد ( به گفته همکلاسی های علوم انسانی سال گذشته من) بنابراین توصیه می کنم با توجه به پیچیده و سخت نبودن این درس حتما در آن به مهارت بالایی دست پیدا کنید تا به رتبه شما کمک زیادی کند

اختراع به moein : 1391/04/26

چون که دانشگاه علم و صنعت در رشته های فنی معتبرتر می باشد و در رشته های دیگری مثل مدیریت دانشگاه شهید بهشتی قطعا بهتر است...روزانه و شبانه هم از نظر تدریس مطالب فرقی با هم ندارند..

nazanin : 1391/04/26

مرسی از راهنماییتونننننننننننننننننن الان من 504 و تافل رو خوندم . برایه تست از کتاب اشراقی بزنم یا کتاب ماهان؟ اسم این دفترچه لغت رو که گفتید باید از کجا تهیش کنیم و اسمش جیست؟

پریسا : 1391/04/26

سلام کتاب زبان عمومی و تخصصی ماهان رو دارم منطورتون از دفترچه ماهان چیه و امکان تهییه اش هز نمایندکی های ماهان هست با تشکر.

Ie : 1391/04/26

سلام وخسته نباشید..رتبه بندی دانشگاه که اومده شهید بهشتی بعد از فردوسی مشهد است و اصلن علامه تو رتبه بندی نیست والی علم و صنعت رتبه 4 است حیف رتبه شما نیست که بر اساس رتبه بندی دانشگاه می زدید؟ البته ببخشید واسم سوال بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟

اختراع به nazanin : 1391/04/26

خواهش می کنم. بهتر است برای تست از کتاب اشراقی استفاده کنید. اما کتاب ماهان در قسمتی که لغات را جمع آوری کرده( عمومی و تخصصی ) بسیار مفید می باشد و لغات آن را حتما بخوانید.....این دفترچه را ماهان در یکی از روز های آزمون در محل آزمون توزیع می کرد....به نام واژگان سطح بندی شده زبان عمومی (تمام رشته ها) رنگ آن هم بنفش است...اگر بتوانید زودتر آن را از موسسه ماهان تهیه کنید خیلی جلو خواهید افتاد.

اختراع به پریسا : 1391/04/26

اون دفترچه ماهان با کتاب زبان عمومی و تخصصی فرق دارد...می توانید به ماهان زنگ بزنید چون من هم در جریان آن نبودم امیدوارم بتوانید تهیه کنید ( توضیحات بیشتر را در مورد دفترچه در جواب nazanin دادم )

اختراع به Ie : 1391/04/26

رتبه بندی دانشگاه ها بر اساس معیار های دیگری هم هست که ممکن است برای ما ها مهم نباشد....همچنین بالاتر بودن یک دانشگاه در رتبه بندی به هیچ وجه دلیل بر آن نیست که آن دانشگاه در تمامی رشته ها از دانشگاه های پایین تر خود بالاتر است ...مثلا در رشته های علوم انسانی قطعا دانشگاه شهید بهشتی بالاتر از علم و صنعت است و همچنین عوامل مهم دیگری...

جواد : 1391/04/28

دوست عزیز واسه حل تمرین و تست تو درس جیمت از چه منبعی استفاده کردین ؟ آیا منبعی هست که به صورت موضوعی تفکیک شده باشه و مفید باشه ؟ ازتون ممنونم

اختراع به جواد : 1391/04/28

همان کتاب استاد عرفانیان ( سفید رنگ ) بسیار کامل و عالی می باشد سوالات همه کنکور ها رو هم شامل می شود و موضوعات به صورت کاملا ریزی تفکیک شده هستند...اگر کلاس های نکته و تست ایشان که معمولا پاییز برگزار می شود هم شرکت کنید واقعا می توانید به حد بالایی از مهارت در درس جی مت برسید.

مریم وحیدی : 1391/04/28

با سلام و خسته نباشید. من دانشجوی کارشناسی نرم افزار هستم و قصد دارم رشته ی مدیریت اجرایی رو برای ارشد بخونم اما امروز از چند نفر شنیدم که قبولی در آزمون کارشناسی ارشد برای رشته ی مدیریت اجرایی کافی نیست و در صورت قبولی احتیاج به مصاحبه هم داره. آیا این مطلب صحت داره یا خیر؟ اگر صحت داره مصاحبه در چه زمینه ای هستش؟ باتشکر

اختراع به مریم وحیدی : 1391/04/28

همچین چیزی من تا حالا نشنیده بودم...و اصلا همچین صحبتی نمی تواند درست باشد...شاید منظورشان MBA هایی که بعضی دانشگاه ها دارند ( که از راه کنکور دانشجو نمی گیرند) باشد.

مریم وحیدی : 1391/04/29

جزوه ی استاد سپندار رو از کجا باید تهیه کنم؟

حسام : 1391/04/29

با سلام و تبریک به خاطر رتبه خیلی خوبتون، میخواستم بپرسم منبع شما برای درس دانش مسائل چی بوده و شما چه توصیه ای یرای این درس دارید؟

اختراع به مریم وحیدی : 1391/04/29

می توانید از سایت خود ایشان دانلود کنید که به صورت فصل به فصل هست( باید عضو سایت شوید)...یا با موسسه نگاره تماس بگیرید....

اختراع به حسام : 1391/04/30

ممنونم. من چندتا منبع طی خواندن این درس عوض کردم...با توجه به روندی که کنکور اجرایی داشته...کتاب محسنین و مسیح خواه بسیار کامل و جامع می باشد من هم از ماه آذر ( متاسفانه) این کتاب را شروع کردم....کنکور 91 بالای 21 سوال آن در این کتاب بوده است...اما سال های پیش بدین صورت نبوده است...بنابراین می توانید از همین منابعی هم که سایت مدیر ذکر کرده برای اطمینان بیشتر در کنار کتابی که گفتم استفاده کنید(گرچه همه این کتاب ها کم و بیش مطالب معینی دارند)

سپیده : 1391/04/30

ببخشید من ساکن مشهد میباشم و امکان شرکت در کلاس های استاد عرفانیان راندارم،باید برای gmat چه کار کنم تا بتونم درصد خوبی بزنم؟ 

اختراع به سپیده : 1391/04/31

شما می توانید همان کتاب ایشان را مطالعه کنید و تست های آن را کامل بزنید...همچنین کتاب 2000 تست ایشان که گویا وارد بازار شده را تهیه کنید که در آن نکات هم گنجانده شده است...بهتر است تا می توانید تمرین حل کنید و ابتدا خودتان وقت بگذارید برای حل یک سوال ( زمان آن مهم نیست) مهم این است که شما با سوال وارد چالش بشوید....

بهروز خادم : 1391/04/31

با سلام.وعرض تبریک.من رشته مدیریت صنعتی خوندم ایا رشته مدیریت اجرایی از بقیه مدیریت ها بازار کار بهتری داره که شما انتخاب کردید وبازار کارش در ایران چه طوره؟وسوال دوم این که ایا شما در یک روز چند تا درس رو میخوندید یا یک درس ؟

اختراع به بهروز خادم : 1391/04/31

سلام.ممنونم. در ایران متاسفانه این که کدام رشته یقینا بازار کار بهتری دارد مشخص نیست و کاملا به زمان و شرایط آن دوره بستگی دارد اما خوشبختانه به طور کلی بازار کار رشته های مدیریتی( گرایش های شناخته شده) مناسب است....و همچنین رشته MBA و EMBA بازار کار مناسب تری دارند اما این تفاوت با دیگر رشته های مدیریت زیاد محسوس نیست...بنابراین در این صورت موضوع علاقه نقش پر رنگ تری خواهد داشت... بنده در یک روز 3،4 درس را مطالعه می کردم و این توصیه ای بود که از اساتیدم داشتم و قطعا هم کار معقول و درستی به نظر می آمد. البته این مورد در روزهای ابتدایی مطالعه مثلا شهریور ، مهر می تواند حتی به 2 درس در روز هم کاهش پیدا کند زیرا شما در حال یادگیری هستید نه مرور...

عاطفه : 1391/05/01

با عرض سلام و تبریک بخاطر رتبه ی خوبتون.من نساجی دانشگا یزد میخونم وترم دیگه که ترم آخرم هم هست (ترم9)میخواسم کنکور اجرایی بدم و از الانم تقریبا منابع مهمی که اکثرا معرفی کردنا تهیه کردم و میخوام شروع بخوندن کنم ولی واقعا دودلم که اگه تلاش کنم موفق میشم یانه نمیدونم میزان رقابت تو کنکور این رشته چقدره.اگه میشه کمکم کنین؟ میترسم بد از 7ماه خوندن رتبه ی خوبی نیارم و کنکور رشته خودمم از دست داده باشم و بره تا سال بعدش.پیشاپیش از راهنماییتون ممنونم

اختراع به عاطفه : 1391/05/01

سلام.ممنونم.امیدوارم منابع را به درستی انتخاب کرده باشین چون 50% قبولی مربوط به این موضوع هست. خود بنده ترم فرد سال پیش را مرخصی گرفتم...اما با توجه به این که در پاییز روزی 6-7 ساعت به طور میانگین مطالعه لازم است اگر ترم سبکی در ترم 9 دارید و مطمئن هستید که این مقدار ساعت در روز را برای کنکور می توانید خالی بگذارید شرکت در کنکور اجرایی به نفع شما خواهد بود و با توجه به این که رقیب های شما جزء نخبه ها نخواهند بود ان شاء الله می توانید به رتبه خوبی دست پیدا کنید...به طور مثال من که نساجی خوندم و از مهر درس خواندن را شروع کردم در آزمون آزمایشی ماهان در آبان رتبه ام 56 شد... اگر از مرداد به طور جدی شروع کنید در پاییز روزی 5 ساعت هم کافی خواهد بود...امیدوارم موفق باشید.

اختراع به عاطفه : 1391/05/01

سلام.ممنونم. امیدوارم منابع واقعی کنکور را انتخاب کرده باشید زیرا همین موضوع بیش از 50% در قبولی شما سهم دارد...اگر ترم بعدیتان سبک باشد و بتوانید حدود 6-7 ساعت در روز در فصل پاییز برای مطالعه وقت بگذارید می توانید به رتبه زیر 100 امیدوار باشید و همچنین با مطالعه در تابستان ،فصل پاییز کار سبکتری برای مطالعه منابع اجرایی خواهید داشت و چون که رقیب های شما در کنکور اجرایی نخبه های کشور نخواهند بود می توانید با یک برنامه کاملا دقیق به قبولی خود در دانشگاه های خوب برسید... تعداد شرکت کننده این رشته بسیار بالاست اما رقیب های اصلی حدود 500 نفر هستند.ان شاء الله به هدف خود خواهید رسید....

عاطفه : 1391/05/02

سلام به شما و همه ی دوستان... من دانشجوی آمار هستم و دوترم دیگر به اتمام تحصیلم باقی است,ولی هنوز نمیدانم برای ارشد در رشته ی خودم ادامه دهم یا زمان را صرف رشته ی دیگری کنم,لطفا راهنمایی بفرمایید که در این راه چه مسایلی را باید مد نظر قراردهم و بازار کار رشته ها به چه صورت است و ادامه تحصیل در کدام رشته بهتر است؟ با سپاس

اختراع به عاطفه : 1391/05/03

سلام. به نظر من رشته های مدیریتی البته چند گرایش مرسوم آنها مانند MBA ، EMBA ، بازرگانی و...دارای بازار کار خوبی حتی در ایران می باشند..البته کاملا به خود شخص بستگی دارد که بتواند شغل مناسب و پر درآمدی برای خود مهیا کند ( موضوع ثابت شده در ایران ) اما با این حال کشور ما و سازمان های ما به مدیر های واقعا مدیر احتیاج دارد...و این رشته ها نسبت به سایر رشته های دیگر بازار کار تقریبا بهتری دارد زیرا شما در زمینه خاصی از لحاظ فنی و یا...فعالیت ندارید ،بنابراین در بسیاری از زمینه ها و رشته ها به فردی که تحصیل کرده رشته های مدیریتی باشد نیاز می باشد...بازار کار MBA در درجه اول و سپس مدیریت بازرگانی، اجرایی،مالی...بازار کار مناسبی می باشد..

بهروز خادم : 1391/05/03

با سلام مجدد. من موقع درس خواندن زیاد دچار بی تمرکزی می شوم به نظر شما چه طور با تمرکز بالا درس بخوانم. زمانی که شما دچار این وضعیت می شدید چه می کردید؟

اختراع به بهروز خادم : 1391/05/03

کاملا طبیعی است چون بعد از کنکور کارشناسی به طور جدی کسی درس نخوانده...اول این که ارتباطاتتان با دوستانتان را بسیار کم کنید( از پاییز به بعد) همینطور استفاده از اینترنت را....باز هم اگر تمرکز نداشتید فقط به موفقیت تان فکر کنید با این چند ماه درس خواندن می توانید آینده تان را بسازید...یکی دیگر از راه های بدست آوردن تمرکز انگیزه هست...من وقتی تمرکز درس خواندن نداشتم با یک هدف کوتاه مدت مثلا رتبه تک رقمی در آزمون های آزمایشی که دلچسب هم هست انگیزه ام را بدست می آوردم اگر هدف کوتاه مدت تر باشد انگیزه تان زودتر بر میگردد...از این 5 تا درس زمانی که واقعا بی حوصله بودید آن درسی که علاقه به آن دارید را مطالعه کنید...به زمان مرور هم برسید دیگه درس خواندن لذت هم دارد پس زودتر به این لذت برسید...

ali 32 : 1391/05/04

با سلام . من مدیریت خوندم و ریاضیم ضعیفه و دسترسی به کلاس هم ندارم در درس gmat ایا همین کتاب رو بخونم می تونم درصد بالا بزنم؟تا اخر تابستان چه درسهایی رو کامل بخونم؟ممنون

اختراع به ali 32 : 1391/05/04

سلام. این کتاب به جز در قسمت تصحیح جملات کتاب بسیار عالی ای می باشد می توانید برای تکمیل مطالعه یک نگاه بسیار اجمالی مخصوصا در مباحث غیر ریاضیاتی به کتاب آقای صداقت بیاندازید...برای تست زدن اضافه اگر کتاب 2000 تست آقای عرفانیان وارد بازار شده باشد را هم بهتر است تهیه بفرمایید...این سه مورد می تواند gmat را به درصد 50-65 برای شما برساند که البته درصدهای بسیار خوبی برای gmat طی چند سال اخیر می باشد و گرنه منبع اصلی شما همان کتاب سفید رنگ عرفانیان برای یک درصد معقول ( 30-45 %) می باشد. هیچ درسی را لازم نیست تا آخر تابستان کامل بخوانید فقط در بعضی دروس مانند تئوری مدیریت و gmat بهتر است نسبت به بقیه دروس حجم بیشتری و نسبت به حجم خود درس 60-70% آن را مطالعه کرده باشید...زبان را هم از همین امروز تا 1 روز مونده به کنکور ولو 1 ساعت در روز مطالعه بفرمایید

behrooz321 : 1391/05/05

با سلام من میخوام در 6 مرحله ازمون ازمایشی سازمان سنجش شرکت کنم به نظر شما خوبه؟ چون شنیدم میانگین شرکت کندگان تو این رشته در هر ازمون 300 نفره؟ تعداد شرکت کنندگان ماهان چند نفره؟

اختراع به behrooz321 : 1391/05/06

سلام. اکثر دوستانم که رتبه های 2 رقمی داشتند در ماهان شرکت کردند تعداد شرکت کننده ها اگر 300 تا باشد که بسیار تعداد کمی است در ماهان میانگین 2800تا3000 شرکت کننده داشت که البته تعداد حاضرین 1600 تا 1700 نفر بود ( طبق اطلاعات کارنامه ام) در کل هم من ماهان را توصیه می کنم چون ماهان حداقل برا اینکه بخواد اسم خودشو بالا نگه داره روی آزمون ها که یکی از مهمترین قسمت ها برای آمادگی کنکور است سرمایه گذاری خاصی انجام می دهد و می توان گفت رتبه ای که به شما می دهد به کنکورتان نزدیک است ( رتبه خود ماهانتان * ضریبی)

فرشته : 1391/05/06

با سلام و خسته نباشید من فارق التحصیل رشته مدیریت دولتی هستم و رشته دیپلمم ریاضی بوده یعنی نه فکر نکنم در دروس تیوری مدیریت و gmat مشکلی داشته باشم یعنی به نظرم هر دو شیرین هستن درس زبان رو همونطور که توضیح دادید روزانه چندین لغت رو به همراه مرور لغات قبل انجام میدم ولی در درس دانش مسایل رورز احساس میکنم یکم کم میارم.میخواستم بدونم برای شروع اگه از مرداد ماه روزی 6 ساعت درس بخونم و هر ماه یک ساعت اضافه کنم برای رتبه زیر 100 کافیه؟ و اینکه جزوات ماهان رو اگه خوب بخونم برای رتبه ای که مد نظر دارم کافیه؟

behrooz321 : 1391/05/06

با سلام مجدد.شما رتبه هاتون توی ازمون ها ازمایشی ماهان چند میشد؟ میانگین وزنی به چه معناست و برای شما چه طور بود؟وایا دوستاتون که 2 رقمی شدند و در ماهان بودند رشتشون اجرایی بود؟

اختراع به فرشته : 1391/05/06

سلام.خوب این برای شما حسن است اگر در درس دانش مسائل روز هم به مهارت برسید دروس 2 واحدی که 75% کنکور را شامل می شود برای شما آسان به نظر خواهد آمد...دانش مسائل روز همان کتاب آقای محسنین و مسیح خواه به نظر کافی می رسد و خواندن آن هم زیاد وقتی از شما نمی گیرد برای اطمینان خاطراضافی! از بقیه کتاب های ذکر شده استفاده کنید...جزوات ماهان اگر منظورتان جزوات سر کلاس ها که اساتید می گویند به جز درس تئوری مدیریت جزوات خوبی است و بهتر است مطالعه شود اما اگر منظورتان درس های درون کتاب های ماهان است من به آنها زیاد اعتمادی ندارم....اگر از مرداد روزی 6 ساعت بخوانید و همینطور اضافه کنید به رتبه زیر 5 فکر کنید:) اما همه چی بستگی به رتبه های آزمون های آزمایشی دارد با آن رتبه ها میزان درس خواندن تان را برای هدفی که دارید تنظیم کنید...

اختراع به behrooz321 : 1391/05/07

من رتبه هایی مثل 56،78،6،9،10،120 داشتم....یعنی همان میانگین درصد هایی که در 5 درس زده اید با احتساب ضریب شان ....میانگین وزنی امسال نسبت به سال پیش بسیار پایین تر بود به علت سختی کنکور برای من نزدیک 42% اما به طور کلی برای رتبه زیر 50 میانگین وزنی باید بالای 50 باشد به طور میانگین طی سال های اخیر....بله آن دوستانم همگی در رشته مدیریت اجرایی شرکت کرده اند ( رتبه های 5،29،38،46و....)

فرشته : 1391/05/07

با سلام و خسته نباشید از توضیحات امیدوار کننده تون متشکرم ولی اینکه گفتید کتاب های ماهان رو زیاد قبول ندارید یکم دلسردم کرد چون من همین کتابهارو گرفتم و درحال خوندن هستم و طبق برنامه ریزی ام تا بهمن ماه سه دور دوره اشون میکنم اگر بخوام علاوه بر این کتابها کتب رفرنس هم بخونم دوره ی کتابهام کمتر از سه دور میشه و به نظرم این کافی نیست نظر شما در این مورد چیه؟

اختراع به فرشته : 1391/05/07

خواهش می کنم....دروس زبان و دانش مسائل روز( اگر تالیف مسیح خواه باشد) می تواند کتاب های مناسبی باشد و بهتر است مطالعه کنید در درس تئوری مدیریت هم از تست های کنکور درون کتاب می توانید استفاده کنید اما حتما در این درس باید رفرنس ها را مطالعه کنید( با وجود شباهت آن ها با کتاب ماهان) یا همان جزوه خلاصه شده سپندارند....درس زبان فارسی هم بهتر است در کنار کتاب ماهان کتاب زینلی یا کتاب مناسب دیگری مطالعه کنید...اما در درس GMAT حتما و یقینا کتاب عرفانیان بهتر است شک نکنید....

مریم وحیدی : 1391/05/07

با سلام و خسته نباشید خدمت شما. من قصد دارم رشته ی مدیریت اجرایی رو انتخاب کنم و می دونم که یکی از دروس این رشته درس "تئوری مدیریت" هستش. کتاب های زیادی راجع به این درس توی بازار دیدم مثل : اصول و مبانی مدیریت ، مدیریت رفتار سازمان و چندین کتاب دیگه. دقیقا نمی دونم کدومشو باید بدونم. میشه لطفا اسم کتاباشو نام ببرید؟

اختراع به مریم وحیدی : 1391/05/07

سلام ممنون. دقیقا همان 4 کتابی که در همین سایت در بخش کارشناسی ارشد...مدیریت اجرایی....منابع پیشنهادی.....با علامت ستاره مشخص شده اند منابع اصلی هستند اما سال 91 از منابع دیگری هم سوال آمده بود که در مصاحبه ذکر کرده ام اما باز بهتر است از اساتید این درس در رابطه با منابعی که کنکور 91 از آن سوال داشتیم مشورت بگیرید....به جای این 4 منبع در صورت کمبود وقت می توانید از جزوه سپندارند که خلاصه شده اینها هست استفاده کنید...

عاطفه : 1391/05/07

سلام خدمت شما باعرض معذرت من یک سؤال درباره ی رشته های شناور داشتم چه رشته هایی هستند؟و چه شرایطی برای انتخابشان است؟و همینطور میتوان در یک رشته ی اصلی و یک رشته ی شناور در واقع دو رشته تحصیل کرد؟ با سپاس و آرزوی موفقیت برای شما

اختراع به عاطفه : 1391/05/07

سلام.در دفترچه سازمان سنجش برای ارشد 91 ...64 رشته شناور وجود داشت بدین معنی که شما می توانید در دو رشته کنکور بدهید به شرطی که دقیقا یک رشته امتحانی در این لیست 64 تایی باشد و نمیتوانید 2 رشته مورد نظرتان را از این 64 تا انتخاب کنید یعنی یک انتخاب اصلی از بین تمام رشته ها(به جز این 64 تا) و انتخاب دوم دقیقا یکی از این 64 تا....که رشته مدیریت اجرایی هم جز این 64 تا بود...اما اطلاعی درباره تحصیل همزمان ندارم چون خودم فقط کنکور یک رشته را دادم.

مریم وحیدی : 1391/05/07

آقای اختراع من توی سایت استاد سپندارد هم عضو شدم اما لینک دانلودش باز هم واسم غیرفعاله. از جای دیگه ای می تونم تهیه کنمش؟ با تشکر

اختراع به مریم وحیدی : 1391/05/08

اگر عضویت شما مورد تایید قرار گرفته و باز هم نمی توانید دانلود کنید مشکل از سایت می باشد....می توانید به موسسه نگاره مراجعه بفرمایید

behnam : 1391/05/10

با سلام .ببخشید من روش درست یادداشت برداری رو بلد نیستم میشه توضیح بدید ؟ و ایا مثلا ایا از یک کتاب500 صفحه ای چند صفحه یادداشت بردارم و یادداشت های هر کتابی رو تو یک دفتر جدا بنویسم؟

saeed : 1391/05/10

با سلام.من لیسانس مکانیک دارم و مدت زمان زیادی میشه که از درس و کتاب به دورم و ضمنا" شاغل هستم و بیشتر اوقات زندگیم تو محل کارم میگذره یعنی از 7 صبح تا 8 شب و میشه گفت زمان کافی بدلیل مشغله کاری و ذهنی ندارم.چندی پیش با این سایت آشنا شدم و به این رشته علاقمند و تصمصم رو هم گرفتم که هر طوری شده بخونم و امتحان بدم و فوق لیسانس رو بگیرم اگه خدا بخواد.چه باید بکنم با این شرایط؟از کجا شروع کنم؟چطوری شروع کنم؟ضمنا"فلش کارت DLM اصلا" چی هست و چه باید بکنم باهاش؟؟ممنونم و روز خوبی داشته باشید.

اختراع به behnam : 1391/05/10

سلام. یادداشت برداری کامل در واقع نوشتن همان مطالبی از یک کتاب یا جزوه هست که شما فکر می کنید ممکن است در امتحان از آن سوال بیاید بهتر است ماژیک روی این مطالب درون کتاب یا جزوه بکشید سپس بعد از یک بار مرور کل ماژیک کشیده شده ها همین مطالب را روی مقوا هایی که سایز آنها مشخص است بنویسید با فونت ریزتر ...سعی کنید از تمام مقوا استفاده کنید زیرا تعداد کارت های کمتر شما را از لحاظ روانی مشتاق تر برای خواندن آنها می کند...حال دیگر با کتاب یا جزوه کاری ندارید....و بالای 4،5 بار باید این کارت ها را مرور کنید مهمترین بخش این کار همان اول آن است باید با وسواس مطالب را جدا کنید و فقط به لغات کلیدی اکتفا نکنید اما بعد از این کار دیگر مطمئن هستید مطالبی که شما درون کتاب یا جزوه به آن توجه نکردید واقعا مهم نیستند و ارزش خواندن ندارند....اگر هم دوست داشتید می توانید درون دفتر این مطالب انتخاب شده را بنویسید مهم این است که دست خط خودتان را بخوانید( بهتر از فونت کتاب یا جزوه دست نویس دیگری) این که از یک کتاب چقدر کارت دربیاید کاملا بستگی به مهم بودن مطالب آن کتاب دارد برای مثال از یک کتاب 500 صفحه ای 40 تا 60 کارت پشت و رو ( سایز کارت 1/8 یک صفحه A4) مناسب می باشد اما تاکید می کنم کاملا بستگی به خودتان دارد و تعداد آن مهم نیست.

اختراع به saeed : 1391/05/10

سلام. برای شما بهتر است از چکیده منابع مخصوصا در درس تئوری مدیریت استفاده کنید....پس بهتر است جزوه سپندارند را تهیه کنید و به روش بالا در توضیح به آقا بهنام...کارت یا یادداشت تهیه کنید تا با حجم کمتری سر وکار داشته باشید...همین جزوه حداقل درصد لازم در تئوری مدیریت برای قبول شدن را فراهم می کند اما برای درصد های بهتر باید منابع دیگری که اساتید با توجه به تغییراتی که در درس تئوری مدیریت در سال 91 اتفاق افتاد پیشنهاد می کنند را هم به طور خلاصه مطالعه کنید...در دانش مسائل روز کتاب محسنین و مسیح خواه را تهیه کنید و فقط ماژیک بکشید ( مطالب مهم از نظر خودتون) زمان کمی از شما خواهد گرفت اما بازده بسیار بالایی دارد با توجه به این که رشته تان فنی بوده همان کتاب gmat استاد عرفانیان برای شما کافی است و چون مطالب زیاد سخت نیست وقت زیادی از شما نخواهد گرفت اما به علت کمبود وقت ...در درس زبان، 504 و کتاب ماهان را فقط مطالعه کنید( گرچه در این درس فوق العاده باید لغت یاد گرفت) برای ادبیات هم که معمولا منبع خوبی در بازار برای آن نیست ناچارا کتاب زینلی را مطالعه بفرمایید...من از این فلش کارت ها استفاده نکردم اما می توانید توضیحات کامل چگونگی استفاده از آن و نمونه رایگان آن را از سایت آن تهیه کنید...که در بالای همین صفحه تبلیغ آن مشاهده می شود....با توجه به وقت کمی که در روز دارید بهتر است از همین مرداد ماه شروع کنید در این صورت می توانید به امید خدا به موفقیت برسید زیرا قبولی در این کنکور بسیار سخت نیست!

فرشته : 1391/05/11

با سلام و خسته نباشید کتاب 504 عمون کتاب سبز رنگی هستش که برای هر درس یه سری لغات نوشته بعد در قالب متن اورده؟ من روی نظر شما در مورد منابعی که باید بخونم فکر کردم.ایا بهتر نست همون کتب ماهان رو بخونم و چند دور دوره کنم تا اینکه بخوام چندین کتاب رو یک بار بخونم؟

فرشته : 1391/05/11

میشه تعداد سوالات زبان رو به تفکیک عمومی ، تخصصی ، گرمر و لغت توضیح بدید؟ و میخواستم بدونم جزوه استاد سپندار برای درس تثوری مدیریت رو به راحتی میشه درک کرد؟و این جزوه رو باید از کجا تهیه کرد"؟آیا خوندن این جزوه کافیه؟آخه کتاب تیوری مدیریت ماهان یکم سنگینه ممنون از راهنماییهای بی دریغتون

فرشته : 1391/05/11

میشه تعداد سوالات زبان رو به تفکیک عمومی ، تخصصی ، گرمر و لغت توضیح بدید؟ و میخواستم بدونم جزوه استاد سپندار برای درس تثوری مدیریت رو به راحتی میشه درک کرد؟و این جزوه رو باید از کجا تهیه کرد"؟آیا خوندن این جزوه کافیه؟آخه کتاب تیوری مدیریت ماهان یکم سنگینه ممنون از راهنماییهای بی دریغتون

اختراع به فرشته : 1391/05/11

سلام ممنون. کتاب 504 را انتشارات زیادی چاپ می کنند و لغات ثابتی هم هستند بله احتمال زیاد همان کتاب هست معمولا در 42 درس این 504 لغت را گردآوری می کنند. این که یک کتاب را چندین بار بخوانید تا چندین کتاب را یک بار حرف کاملا درستی هست...اما آیا آن کتابی که می خواهید منبع اصلی تان قرار دهید و فقط همان را بخوانید نباید بهترین در آن درس باشد؟ بنابراین در انتخاب تان دقت کنید. برای تئوری مدیریت جزوه سپندارند در واقع چکیده ای از همان 4 منبع اصلی هست و چیز دیگری نیست قابل فهم هم هست می توانید از موسسه نگاره تهیه بفرمایید یا اگر سایت استاد سپندارند درست شده باشد با عضویت در آن از آنجا تهیه کنید خواندن این جزوه اگر سال 91 را کنار بگذاریم تقریبا برای یک درصد خوب کافی هست اما سال 91 همه معادلات را به هم ریخت برای اطمینان خاطر و کسب درصد بسیار خوب بهتر است با اساتید این درس در رابطه با منابع جدید مشورت کنید...در درس تئوری و gmat قطعا بهتر است کتاب ماهان را منبع اصلی خود قرار ندهید و از همان کتاب های ذکر شده استفاده کنید...در درس دانش مسائل روز هم کتاب محسنین مسیح خواه حداقل برای کنکور 91 عالی بود.... درس زبان دارای 30 سوال است که 15 سوال اول آن زبان عمومی و 15 سوال دوم آن زبان تخصصی می باشد از 15 سوال اول 10 سوال کاملا مربوط به لغت است و معمولا سخت ترین قسمت این درس در آزمون هست و دایره لغت بسیار بالایی هم می خواهد ( به جز کنکور 91) 5 سوال بعدی هم گرامر هست که در قالب Cloze test مطرح می شود...15 سوال بعدی ( زبان تخصصی) معمولا دارای 3 متن ( بعضی اوقات 2 متن) می باشد که باید به سوالات مربوط به آن پاسخ بدهید.

بهناز از مشهد : 1391/05/14

با سلام. ایا شما خودتون برنامه ریزی برای درس خوندن می کردید یا مشاور ؟چون من هر وقت بر نامه ریزی کردم نتونستم عمل کنم. مثلا گفتم فردا هر درس رو 2 ساعت و از ساعت چند تا چند بخونم و نتونستم؟ لطفا راهنماییم کنید.

بهناز از مشهد : 1391/05/14

با سلام . ایا همه دوستاتون که 2 رقمی شدند در ازمون های ماهان شرکت داشتند؟

اختراع به بهناز : 1391/05/14

سلام. بله خودم برنامه ریزی کردم. بهتر است برنامه ای که برای خود می چینید برایتان جذاب باشد یعنی یک یا چند درسی را که دوست دارید از آن شروع کنید مقدار ساعت مطالعه را کم کنید تا علاقه برای خواندن آنها بیشتر شود این که حتما از این ساعت تا آن ساعت بخوانید را امری واجب ندانید در این اوایل درس خواندن فقط مهم این است که رو دور درس خواندن بیفتید بعد از این دوران ( معمولا تا شهریور) از اول مهر باید برنامه مدون و دقیق و حساب شده ای را چیده باشید و کسب رتبه یک رقمی یا دو رقمی در آزمون های آزمایشی را هدف کوتاه مدت خود قرار دهید همین موضوع باعث انگیزه و عمل کردن به برنامه های درسی تان خواهد شد بله تمام آن دوستانم در ماهان شرکت کردند گرچه از لحاظ محتوای علمی و تکراری نبودن سوالات در بعضی از دروس، آزمون های ماهان مشکل دارد اما به خاطر مقایسه ای که می شود و نوع سوالات خاص آن معیار خوبی از این که در چه سطحی قرار دارید به شما می دهد.

behrooz321 : 1391/05/15

با سلام . به نظر شما فرق مدیریت اجرایی با mba چیه و کدوم بازار کار بهتری داره؟

اختراع به behrooz321 : 1391/05/16

سلام.مدیریت اجرایی بیشتر مدیریت کلان برای سازمان های بزرگ صنعتی و تولیدی و....می باشد که بحث منابع انسانی و اهداف استراتژیک و....از موضوعات اصلی آن می باشد mba شبیه همین مدیریت اجرایی است اما تخصصی تر و ریز تر به مسائل سازمان نگاه می کند و می تواند مدیریت کلان نباشد...در کل بازار کار mba کمی بهتر است مخصوصا در خارج از کشور ....در کشور ما زیاد مشخص نمی کند و همه چی به خودتان بستگی دارد یعنی شاید شما به اسم مدیر اجرایی یا...فعالیت کنید اما فعالیت تان زیاد مرتبط به آن نباشد....اما از لحاظ قبولی در کنکور قطعا کار سخت تری را در رشته MBA پیش رو دارید.

sheyda : 1391/05/17

.سلام .. من خیلی سر در گمم .. برای مدیریت کتاب الوانی و رضاییان و گرفتم و برای تستش هم پرچ گرفتم .. اما خیلییی زیاده میرسم بخونم؟ خود تست پرچ به تنهایی زیاده دیگه چه برسه به دو تا کتاب دیگه ..چی کار کنم ؟ .. کلاس جی مت اقای عرفانیان رو برم ؟ اخه کتاب ایشون گرفتم و من هیج کس ندارم ازش بپرسم که باید چی کار کنم .. حتی دوستام هم واسه ارشد نمی خونن ..خواهشا شما جواب بدید ..مرسی .میخوام ازمون شرکت کنم.. ماهان ؟ یا سنجش؟

sheyda : 1391/05/17

.سلام .. من خیلی سر در گمم .. برای مدیریت کتاب الوانی و رضاییان و گرفتم و برای تستش هم پرچ گرفتم .. اما خیلییی زیاده میرسم بخونم؟ خود تست پرچ به تنهایی زیاده دیگه چه برسه به دو تا کتاب دیگه ..چی کار کنم ؟ .. کلاس جی مت اقای عرفانیان رو برم ؟ اخه کتاب ایشون گرفتم و من هیج کس ندارم ازش بپرسم که باید چی کار کنم .. حتی دوستام هم واسه ارشد نمی خونن ..خواهشا شما جواب بدید ..مرسی .میخوام ازمون شرکت کنم.. ماهان ؟ یا سنجش؟

اختراع به sheyda : 1391/05/17

سلام. رسیدنش که میرسین اگر از الان وقت بگذارین...روزی 4-5 ساعت تا مهر...از مهر به بعد ماهی 1 ساعت اضافه کنین ....اما می توانید هم جزوه استاد سپندارند را تهیه کنید( با عضویت در سایت ایشان) که خلاصه خوب و کاملی از آن دو کتابی که گفتید به علاوه 2 کتاب مفید دیگر هست...حدود 390 صفحه هست...تست هم کتاب پرچ مناسب هست ( بعد از خواندن جزوه سپندارند) بله کلاس آقای عرفانیان واقعا مفید هست و کلاس نکته و تست شان هم که در پاییز هست مفید تر...و واقعا کارشان را بلد هستند... بله در آزمون های آزمایشی در همه آنها شرکت کنید واقعا تاثیر گذار هست و کاملا تلاش برای درس خواندن تان را می توانید با این آزمون ها تنظیم کنید و قطعا ماهان خیلی بهتر از سنجش در آزمون ها هست

sheyda : 1391/05/22

بله مرسی.. من رشتم اقتصاد بوده .. واسه همین تیوری مدیریت رو قبلا نداشتیم اما تقریبا خوندنیه به نظر شما لازمه من کلاس برم ؟ کلاس اقای پرچ رو؟ یا خودم بخونم کافیه؟

اختراع به sheyda : 1391/05/22

زیاد کلاس رفتن در درس تئوری مدیریت واجب نیست...ممکن است فقط بعضی نکات شاید مهم را در حین کلاس یاد بگیرید..اما رفتنش به هر حال دارای سود هست ...اما واجب و لازم نیست

sheyda : 1391/05/26

من می خوام ازمونای ماهان رو شرکت کنم .. یه پکیج هست که ۳ تا ازمون جامع داره و یه پکیج هست که ۲۰ تا ازمون داره ..۸ تا حضوری ۸ تا خود سنجی و ۴ تا هم اینتر نتی.. کدوم پکیج رو برم؟؟؟ در مورد ازمونای سنجش چطور فکر می کنید؟ و اینکه من کتاب جی مت عرفانیان گرفتم دارم می خونم و کتاب احمد صداقت رو مال سال ۸۶ دارم ایا لازمه برم چاپ جدید احمد صداقت بگیرم ؟ یا همین کتاب کفایت میکنه ؟ در ضمن من سوالای کنکور سال ۸۶ به بعد رو دارم ..مرسی که وقت می ذارید و جواب میدید..

saeede : 1391/05/27

سلام خسته نباشید طاعات وعبادادتون قبول درگاه حق.تبریک عرض میکنم چند سوال داشتم از خدمتتون من اول ماه رمضون خیلی مصمم بودم تو خوندن همون اول هم 5 درس تقریبا از زبان تافل خوندم فقط کلمه+یه کمی هم از جی مت راستش خیلی احساس ضعف داشتم نمیتونستم قشنگ درسو بفهمم الانم واقعا غصه روزای از دست رفته رو میخورم و اینکه من تو شهریور یه 15 روز+آبان یه 10-12 روزی نمیتونم درس بخونم یعنی شاید 2-3 ساعتو بتونم می خواستم ببینم الان من روزی چند ساعت درسو بخونم البته از اول شهریور واینکه برا دانش مسایل روز که میگن از سایت استاد مسیح خواه دانلود کنیم بعضی مطالبو خیلی پراکندس یه سایت دیگه میشه شما معرفی کنید من برا تیوری و زبان می خوام تو این 1 ماه باقیمانده از تابستون دی ال ام بخونم بعدا هم فقط جزوی پارسه خوبه یا نه برا آزمونم واقعا نمیدونم کجا ثبت نام کنم؟ کلا یه راهنمایی در مورد نحوه خوندن بفرمایید واینکه من لیسانس بازرگانی دارم و می خوام طوری تلاش کنم که بتونم نتیجه بگیرم و روزانه قبول بشم واینکه تلاشم بیهوده نباشه و از رشته ی خودمم جا بمونم پیشاپیش ممنونم

اختراع به sheyda : 1391/05/27

سعی کنید در تمام آزمون ها شرکت کنید مخصوصا آزمون های حضوری چون رتبه ای که به شما ماهان می دهد ارزشمند است وگرنه کیفیت سوالات در حد عالی نیست...آزمون های سنجش تقریبا سودی برای شما نخواهد داشت و بهتر هم است در آزمون های یک موسسه شرکت کنید و با برنامه های آزمون آن جلو بروید...همین دو کتاب بسیار عالی و مفید هستند و کافی می باشند....سوالات کنکور رو بهتر است از سال 80 تهیه کنید چون تست زدن بیشتر سوالات کنکور دید بهتری از روند کنکور به شما خواهد داد و این را هم بدانید هرچه می گذرد سوالات کنکور سخت تر خواهد بود زیرا سازمان سنجش به رقابت بین شرکت کنندگان آگاه است اما این سختی اصلا دلیل بر این نیست که قبول نخواهید شد اتفاقا برعکس...

اختراع به saeede : 1391/05/27

سلام ممنون. شما هیچ روزی رو از دست ندادید چون وقت کافی را دارید در شهریور در روز های درس خواندن تان روزی 5 ساعت مفید کافی است اما از ماه مهر 1 ساعت باید هر ماه که جلو می روید اضافه کنید...من برای دانش مسائل روز سایت ایشان را پیشنهاد نکردم سایت استاد سپندارند را برای تئوری مدیریت معرفی کردم، در درس دانش مسائل روز بهتر است کتاب آقای مسیح خواه و محسنین را تهیه کنید زیرا واقعا کامل است...در ماه تابستان بهتر است روی یادگیری لغت زبان وقت بگذارید و در درس تئوری مدیریت هم می توانید جزوه سپندارند را تهیه کنید و هم با مشورت از کسانی که DLM خواندند این کارت ها را تهیه کنید...در رابطه با جزوه پارسه اطلاعات زیادی ندارم اما معمولا برای رشته های فنی موسسه پارسه خدمات مناسب تری را ارائه می کند. برای آزمون با توجه به جامعه آماری موسسه ماهان مناسب است، بهتر است در 8 مرحله آزمون آزمایشی آن شرکت کنید و رتبه ای که به شما میدهد به کنکور تان نزدیک خواهد بود سعی کنید در یک روز 3 الی 4 درس را بخوانید و وقفه بین مطالب یک درس نیفتد تا می توانید لغت برای درس زبان یاد بگیرید و هر هفته همان ها را مرور کنید....در کنار زبان سپس برای جی مت و تئوری مدیریت وقت بگذارید ( درصد بیشتری از وقت تان در طول یک روز) با برنامه آزمون تان جلو بروید ( در هر آزمون مشخص شده است از چه مطالبی سوال طرح می شود) هدف اولیه تان را کسب رتبه دو رقمی و بهتر در همین آزمون ها بگذارید و به کنکور فکر نکنید زیرا اگر به این مورد رسیدید با حواس جمع و تمرکز کافی در روز کنکور هر نوع سوال هم تو کنکور بیاید باز شما همان رتبه دو رقمی یا بهتر را کسب می کنید و حتی شاید از آزمون هایتان بهتر...پس با آزمون ها بجنگید و تمام توان تان را برای کسب رتبه عالی در این آزمون ها بگذارید.

احسان : 1391/05/28

با سلام. تبریک و عرض ارادت. ببخشید یه سوال داشتم. شما با رتبه 22 فکر می کنید کدوم دانشگاه قبول میشید؟ روزانه یا شبانه؟ شما در نظرات گفتید که بهشتی در مقایسه با علم و صنعت در رشته های مدیریت معتبرتر هست، خب اگه کسی اجرایی علم و صنعت باشه مدرکش اعتبار کمی داره؟ یعنی در موقع استخدام، پذیرش دکتری، ارزشیابی مدرک علم و صنعت رو پایین تر از بهشتی در نظر می گیرن؟؟؟

اختراع به احسان : 1391/05/28

سلام ممنون. به نظر خودم یا روزانه بهشتی یا شبانه تهران با این حال هیچ چیزی معلوم نیست...در رابطه با استخدام در ایران مدرک علم و صنعت هم معتبر است و در کل هم اختلاف زیادی در رشته های مدیریت بین شهید بهشتی و علم و صنعت نیست اما خوب در طول تحصیل و کیفیت یادگیری شهید بهشتی و تهران بهتر هستند و برای پذیرش دکتری در خارج از کشور به جز دانشگاه تهران، اعتبار شهید بهشتی و علم و صنعت زیاد تفاوتی ندارند

فاطمه : 1391/06/19

سلام، خسته نباشید. تبریک میگم بهتون.ببخشید من می خواستم ازتون بپرسم که برای منی که فارغ التحصیل رشته آمار بودم و الان 3 سال است که از درس و کتاب کلاً فاصله گرفتم اگه بخوام که تو کنکور تو رشته مدیریت اجرایی که شرکت کردم موفق بشم ، این شانس رو دارم که یکی از کتابهام رو کنار بزارم مثلاً کتاب زبان انگلیسی رو که اصلاً به کل زبان از یادم رفته چه برسد به زبان تخصصی این رشته ! می تونم با حذف یک کتاب به کل امکام موفقیت رو داشته باشم یا نه؟ ضمناً به نظر شما در آموزن اگه بین دو گزینه گیر کردم یکی از اونها رو انتخاب کنم یا نه؟

مهرناز : 1391/06/20

سلام تبریک می گم به شما دانشجوی رشته مدیریت صنعتی دانشگاه پیام نور هستم می خواستم در آزمون ارشد شرکت کنم متاسفانه راهنمایی ندارم بهترین گرایش در این رشته کدام هست و اینکه از کجابفهمم منابع غیر درسی کدام است اصلآ از کجا شروع کنم می خوام حتمآدانشگاه دولتی قبول بشم اگه راهنماییم کنید خیلی ممنون میشم

اختراع به فاطمه : 1391/06/20

سلام ممنون. هر چند که رتبه 12 امسال اجرایی زبان را کنار گذاشته بود...اما بسیار کار پر ریسک و خطرناکی هست و فوق العاده کار مشکلی است کسب رتبه زیر 100 با نادیده گرفتن یکی از درس ها....توصیه می کنم تمام دروس را جدی بگیرید اگر از همین اول مهر هم شروع کنید وقت کافی را برای قبولیه خوب دارید اول سوالات آن درس را تا آخر جواب بدهید اگر حس می کنید زیاد تست ها رو خوب نزدید آنوقت به آن تست های 50 50 حتما جواب دهید.

اختراع به مهرناز : 1391/06/20

سلام ممنون. اگر منظورتان نوع رشته مدیریتی هست ، مدیریت صنعتی (چون رشته خودتان بوده) و مدیریت اجرایی رشته هایی خوبی برای آزمون هستند...اما اگر گرایش های مدیریت اجرایی را میگید وقتی وارد ارشد بشوید گرایش ها را می توانید انتخاب کنید...که بازاریابی کمی بهتر است...در رابطه با منابع بنده در مصاحبه و همچنین توضیحات چجوری خوندن و شروع کردن در جواب سوالات به saeed و saeede پیشنهاداتی دادم...اگر مایل بودید ملاحظه کنید.

fereshte : 1391/06/27

سلام و عرض تبریک . من ترم آخرمهندسی فناوری اطلاعات هستم وتازه بارشته مدیریت اجرایی آشنا شدم.هنوز منابع تهیه نکردم.و استرس دارم که هنوز منابع که ندارم ونخوندم به نظر شما دیر نیست؟من میتونم موفق بشم در این رشته؟ من بودجه فقط در حد تهیه منابع دارم و نمیتونم آزمون ها و کلاس های آموزشی شرکت کنم. با تشکر

اختراع به fereshte : 1391/06/28

سلام ممنون. قطعا دیر نشده ...منم از مهر شروع کردم، بهتر است وقت تان را در حال حاضر صرف تهیه کردن منابع درست بکنید( در مصاحبه و جواب به دوستان پیشنهاداتی در رابطه با منابع داشتم) و چون رشته تان فنی است زیاد کار سختی برای قبولی ندارید...آینده این رشته هم حداقل فعلا بسیار عالی است و دارای شغل های مناسب با حقوق عالی می باشد....سعی کنید بودجه مورد نظر تان را برای شرکت در آزمون ها بگذارید چون واقعا شرکت در این آزمون ها کمک زیادی به شما خواهد کرد...به امید خدا حتما موفق خواهید شد.

fereshte : 1391/06/28

با چند نفر مشاوره کردم گفتن چون میخواهی منابع این رشته از صفر شروع کنی زیاد امیدی به قبولی نیست.نظر شما هم همینطور هست؟با توجه به اینکه ترم آخرم و درسهای دانشگاه و پروژه پایان ترم هم دارم؟ با کمال تشکر

اختراع به fereshte : 1391/06/29

درس تئوری مدیریت و دانش مسائل روز درس های جدیدی برای داوطلبان کنکور اجرایی است پس 3 درس دیگر کاملا ناشناخته نیست...من ترم قبل کنکور رو ( که از مهر شروع می شد) مرخصی گرفتم...خوب اگرمرخصی بتوانید بگیرید می توانید به احتمال زیادی قبول شوید...اما با درس و پروژه ی تو دانشگاه کار خیلی سختی خواهد بود!!

samira : 1391/07/01

salam ba arze tabrik man karshenasi modiriat bazargani daram bara arshad hamin bazargani ro emtehan bedam ya ejraee ya mba ?gij shodam nemidunam kodum behtare?

اختراع به samira : 1391/07/01

سلام ممنون. اگر کارشناسی مدیریت بازرگانی را در دانشگاه معتبری گرفته اید بهتر است در کنکور همان مدیریت بازرگانی شرکت کنید زیرا شما به دروس این رشته نسبت به بیشتر داوطلبان تسلط بیشتری دارید و این در کنکور تاثیر گذار است....و آینده کاری این رشته هم مناسب می باشد، اما اگر عکس مطلب بالا صادق بود می توانید در کنکور اجرایی شرکت کنید چون باز هم تقریبا درس جدیدی برای شما وجود ندارد و با برنامه ریزی دقیق می توانید نتیجه خوبی بگیرید ،از لحاظ موقعیت های شغلی و آینده کاری هم این رشته در سطح بالایی قرار دارد...اما MBA با این که از هر لحاظ رشته خوبی است اما قبول شدن در کنکور آن و هم چنین در دانشگاه خوب کار سختی است و نیاز به زمینه قوی در درس ریاضی و زبان می باشد

اکرم : 1391/07/01

سلام تبریک صمیمانه ام رابپذیرید من کارمندم تاساعت 6برمیگردم منزل میخوام از اول مهر خوب بخونم میترسم زمان کم بیارم رشته خودم مدیریت بازرگانی است لطفا بگویید روزی چندساعت بایستی درس بخونم تاموفق شوم متشکرم

احد : 1391/07/02

با سلام و عرض تبریک.بنده دانشجوی ترم اخر حسابداری پیام نورم و از مهر میخوام برا ارشد بخونم و فقط 3 ماه مهر- ابان و اذر رو میتونم برا ارشد بخونم و تو این مدت هم تا روزی 12 ساعت ساپورت میکنم.لطفا بفرمایین چه سیاستی پیش رو بگیرم در نحوه مطالعه دروس تا بتونم نتیجه خوبی بگیرم.با تشکر پیشاپیش.

اختراع به اکرم : 1391/07/02

سلام ممنون. اگر منابع را به درستی انتخاب کرده باشید در ماه مهر و آبان میانگین روزی 4-5 ساعت کافی است اما برای ماه های بعدی باید به ترتیب هر ماه 1.5 تا 2 ساعت اضافه کنید اما این زمان بندی واجب و لازم نیست و همه چی به خود شما بستگی دارد و در آزمون های آزمایشی حتما شرکت کنید، بسیار تاثیر گذار در روند مطالعه تان خواهد بود...

اختراع به احد : 1391/07/02

سلام ممنون. اگر به هیج وجه در ماه دی و بهمن نمی توانید مطالعه داشته باشید بهتر است در شرکت در کنکور تجدید نظر نمایید...زیرا آن دوران نیاز به دوره کردن های قوی و با دقت دارد و اصل ثبت شدن نهایی مطالب و تجربه پیدا کردن در تست زنی در آن دوران قابل حصول است...اما اگر روزی 4-5 ساعت هم بتوانید در دی و بهمن وقت بگذارید می توانید نتیجه خوبی بگیرید به شرط مطالعه کامل همه دروس در 3 ماه قبلی...زبان و تئوری مدیریت را از همین الان شروع کنید و 1.5 الی 1.75 برابر زمان یکی از آن 3 درس دیگر برای هر کدام از این 2 درس وقت بگذارید...تا اواسط آذر به طور کامل درس ها را خوانده باشید و سپس دوره و تست زنی را شروع کنید( با احتساب مطالعه در ماه دی و بهمن)...در آزمون های آزمایشی حتما شرکت کنید....

احد : 1391/07/03

با سلام دوباره.ممنون از راهنماییتون.تو ازمونهای آزمایشی هم ثبتنام کردم.تا 15 اذر تمومشون میکنم انشالا.براتون آرزوی موفقیتهای روزافزون دارم.

اختراع به احد : 1391/07/04

سلام.ممنون، انشاالله نتیجه خوبی می گیرید...

مهسا : 1391/07/11

با سلام و عرض تبریک،من تازه می خوام شروع کنم و می خواستم بپرسم به نظر شما نیازی به مطالعه ی سه کتاب تئوری سازمان و مبانی رفتار سازمانی رابینز و کتاب تئوری سازمان دفت هست یا نه؟

اختراع به مهسا : 1391/07/11

سلام ممنون. با توجه به کنکور 91 اگر هدف تان کسب درصد بالایی در درس تئوری مدیریت است بهتر است این سه کتاب را هم برای احتیاط مطالعه کنید اما قطعا خلاصه هایی باید موجود باشد آنها را تهیه کنید تا وقت کمتری از شما بگیرد...

zara : 1391/07/15

سلام . برای ادبیات چه کتابی رو بخونم؟ من از درس ادبیات خیلی میترسم. برای جی مت کلاس آقای عرفانیان رو میخواهم شرکت کنم. آیا برای ادبیات هم در کلاس شرکت کنم خوب است؟اگه آره با چه استادی؟ با تشکر فراوان

اختراع به zara : 1391/07/16

سلام.برای ادبیات کتابی که کافی و لازم باشد تا چند ماه پیش که وجود نداشت...اما کتاب زینلی ( نگاه دانش) یا کتاب علیزاده کتاب های بدی نیستند....حضور در کلاس استاد عرفانیان واقعا تاثیر گذار خواهد بود...اما برای ادبیات کلاس زیاد واجب نیست چون هرچقدر هم درس یا نکته گفته شود پوشش این همه مطلب را ندارد و این درس کلا به خودتان بستگی دارد...

maryam : 1391/07/18

باسلام به نظر شما در درس تئوری مدیریت خلاصه برداری از کتابهای رضاییان والوانی روش درستی است باتوجه به اینکه کل مطالب مهم هستند ولی از طرفی حجم زیاد کتابها درمن ایجاد استرس و نگرانی می کند

اختراع به مریم : 1391/07/19

سلام. با توجه به حجم زیاد این کتاب ها بهتر است از خلاصه آنها استفاده کنید اما خلاصه ای که معتبر باشد و کارشناسی شده...پس بهتر است از خلاصه های موجود مثل سایت آقای سپندارند و....استفاده کنید

شادی : 1391/07/21

سلام.تبریک عرض میکنم.من برق الکترونیک خوندم و کتابهای ماهان رو مطالعه میکنم و هدفم رتبه خیلی خوبیه اما حس میکنم این کتاب ها کافی نیست و چون شهرستان هستم اینجا کلاس برگزار نمیشه.لطفا راهنماییم کنید چون انگیزه و وقت زیاد واسه خوندن دارم.ممنون

اختراع به شادی : 1391/07/22

سلام.ممنون. کتاب های ماهان در درس زبان انگلیسی و تا حدودی تئوری مدیریت خوب هستند بهتر است برای درس GMAT از کتاب سفید رنگ آقای عرفانیان استفاده کنید و برای درس دانش مسائل روز از کتاب آقای محسنین ، مسیح خواه....برای درس ادبیات کتاب علیزاده و زینلی بد نیستند...در درس تئوری باید نگاهی به جز 4 منبع اصلی به خلاصه ای از 2و3 کتابی که مهسا در بالا اشاره کرده بیاندازید...در درس GMAT اگر کتاب 2000 تست عرفانیان رو هم بتوانید تهیه کنید بسیار مفید خواهد بود ( در بخش تصحیح جملات و درک مطلب به کتاب احمد صداقت بیشتر مراجعه کنید) برای زبان تا می توانید لغت یاد بگیرید...در ضمن در تمامی آزمون های آزمایشی موسسه ای که جامعه آماری بالایی داشته باشد حتما شرکت کنید.

Azadeh : 1391/08/06

سلام ببخشید در مورد درس دانش میخواستم بدونم آیا مواد مربوط به قوانین رو باید دقیق خوند و خلاصه برداری کرد یا مطالعه ی روزنامه وار هم کفایت می کنه؟

اختراع به Azadeh : 1391/08/10

سلام. مطالب مهم آنها مثلا قانون شرکت ها و مطالبی که در جزوه ها و کتاب ها به آن اشاره شده است را بهتر است دقیق بخوانید چون در کنکور 91 از آنها سوال طرح شده بود...اما این که هر مبحثی را بخوانید لازم نیست سعی کنید مباحث مهم را خوب بخوانید...

فرزاد : 1391/08/18

محمدحسین عزیز سلام میخواستم بپرسم برای زبان عمومی کلاس رفتی؟ (من زبان تخصصی رو تابستون با استاد فرید تو پژوهش گذروندم الانم دارم زبان رو با DLM میرم جلو با لایتنر) لطفا در مورد زبان عمومی راهنماییم کن ممنون

maryam : 1391/08/20

باسلام خدمت شما ایامیتونم به خوندن جزوات دکتر سپندار ومجموعه سوالات تئوری مدیریت مهرداد پرچ اکتفاکنم وکتابهای رضاییان رو نخونم

اختراع به فرزاد : 1391/08/20

سلام. بله من کلاس زبان عمومی ماهان را رفت با استاد نتاج...برای زبان خواندن تنها راه اشتباهی که ممکن است پیش بیاید یادگیری تعداد کم لغت و مرور کم است پس شما هر جا که کلاس بروید و هر جزوه ای بخوانید به شما کمک می کند به شرطی که این کلاس ها و جزوه ها با هم همپوشانی زیادی نداشته باشند و تا حدی مکمل هم باشند...کتاب زبان عمومی و تخصصی ماهان، دفترچه واژگان سطح بندی شده زبان عمومی ماهان هم مفید هستند...504 هم که جزو ضروریات اولیه می باشد به راه خود هم ادامه بدهید و مرور زیاد را یادتان نرود.

اختراع به maryam : 1391/08/20

سلام. اگر سال 91 را کنار بگذاریم تقریبا از سال 86 تا 90 جزوات دکتر سپندار برای درصد حدود 70 کفایت می کرد اما باید منابعی که در سال 91 از آنها سوال طرح شده بود را بیابید و در کنار دو موردی که خود گفتید به صورت اجمالی مطالعه کنید تا با خیال راحت در سر جلسه کنکور 92 حضور داشته باشید.

maryam : 1391/08/21

باسلام مجدد . ایاشما ازاین منابع اطلاعی دارید که به من معرفی کنید؟

اختراع به maryam : 1391/08/21

سلام. تا جایی که بچه ها گفتن کتاب رابینز و دفت بوده...اما برای اطمینان به موسسه ای معتبر مراجعه کنید و از استاد مربوطه سوال کنید.

faezea : 1392/05/15

با عرض سلام من هدفم فقط دانش گاه تهران و روزانه است ازتون خواهش میکنم برای آزمون سال 93 یه راهنمایی کلی کنید.من نمیدونم gmatو منابع دیگرو از کجا بدست بیارم یا جزوه آقای سپندار تو رو خدا کمکم کنید مسییییییییییییی

اختراع به faezea : 1392/05/20

سلام. به احتمال زیاد منابعی را که معرفی کردم همه در موسسه موحود می باشد...فلش کارت های DLM هم برای دروس تئوری مدیریت و زبان می تواند مناسب باشد. جزوه آقای سپندارند در سایت اینترنتی ایشان موجود می باشد که با عضویت در آنجا می توانید دانلود کنید. برای GMAT حتما از کلاس های آقای عرفانیان استفاده کنید. از مهر ماه حتما شروع کنید و در آزمون های آزمایشی در موسسه ای که جامعه آماری بالایی داشته باشد شرکت کنید برای زبان تا می توانید لغت یاد بگیرید و گرامر آنچنان نیاز به گذاشتن وقت زیاد ندارد. برای هر 2 هفته برنامه ریزی درسی کنید ...

امیر : 1392/05/25

سلام خسته نباشید. من دانشجوی ترم 7 ادبیات انگلیسی هستم.میخواستم ارشد اجرایی شرکت کنم کمی در دروس محاسباتی جیمت مشکل دارم میتونم بیشتر وقتم رو به استدلال منطقی و درک مطلب و تصحیح جملات بزارم؟؟؟؟؟ و دوم اینکه به نظر شما میتونم با این تغییر رشته موفق شم هم از لحاظ قبولی در دانشگاه و هم بازار کار؟؟؟؟به نظر شما تصمیم درستیه ک از زبان میخوام برم سمت مدیریت؟؟؟؟؟؟ چون واقعا تمایلی به خوندن ارشد زبان ندارم.مرسی برامون دعا کنین بتونیم مثه شما رتبه ی خوبی بیاریم خیییییییییلی ممنووووووووووووووووون

اختراع به امیر : 1392/05/25

سلام ممنون. اینکه کاملا قسمت محاسباتی GMAT را کنار بگذارید کار درستی به نظر نمی رسد، چون شما یا هر نفر دیگری در بهترین حالت می تواند به 16و17 سوال از 20 سوال طرح شده از مباحثی که گفتید جواب درست بدهد که این هم باید جز افراد کم نظیر باشید( زیرا همه سوالات را با منطق نمی شود جواب داد) که در این شرایط هم به درصد 42.5 در کل می رسید که خیلی عالی نیست...پس حتما قسمت محاسباتی را در مطالعات خود بگنجانید. بله ان شاء الله که می توانید موفق شوید زیرا که قبولی در این کنکور و کسب رتبه 2 رقمی جز کارهای شق القمر نمی باشد و کاری در حد کسب رتبه 4 رقمی(بین 2000تا 5000) در کنکور کارشناسی در رشته ریاضی می باشد. از لحاظ بازار کار هم نسبت به اکثر رشته های دیگر از برتری نسبی برخوردار است...به نظر من هم کار درستی می تواند باشد به شرطی که برنامه ریزی شده مطالعه کنید و کمی این 6 ماه را سخت بگذرانید...امیدوارم که موفق باشید

امیر : 1392/05/27

سلام آقای اختراع ببخشید دوباره مزاحم شدم میخواستم بگم با درنظر گرفتن این که کارشناسیم زبان بوده.برای زبان اجرایی دارم از 2 پک dlm و زبان تخصصی ناصرزاده(با تاکید بر استراتژی های درک مطلب) استفاده میکنم و پک هارو شروع کردم به خوندن ب نظر شما با این دو منبع و اطلاعات زبان خودم میتونم به درصد بالای 70 برسم؟؟؟؟؟؟ چون واقعا میخوام زبان کنکور و بترکووووونم......... مر30 زیاااااااااد

اختراع به امیر : 1392/05/29

سلام. اگر احساس می کنید دایره لغات بسیار خوبی در ذهن دارید می توانید با این مواردی که گفتید ایشالا به درصد 70 برسید...اما توجه کنید درصد 70 نیاز به دایره لغات بسیار بالا و سرعت بالای درک مطلب برای متون آزمون می باشد با این دو مورد به این مهم دست پیدا خواهید کرد. برای تست کردن دایره لغات خود آزمون های سال 85 تا 92 را نگاه کرده و ارزیابی کنید که معنی چند لغت را به طور کامل نمی دانید، اگر این تعداد زیر 15 عدد بود..به احتمال خیلی زیاد در کنکور 93 در درس زبان به درصد بالایی خواهید رسید به شرطی که سرعت خواندن و درک متون بالا باشد.

دینا : 1392/06/05

سلام آقای اختراع من لیسانس زبان فرانسه دارم میخواستم ازتون سوال کنم ظرفیت اجرایی خیلی کمه به نظر شما ارشد اجرایی شرکت کنم یا بازرگانی؟؟؟؟؟؟؟ با در نظر گرفتن اینکه ظرفیت بازرگانی بیشتره.اجرایی واقعا کنکورش سخته و ظرفیتش روزانه و شبانه اش واقعا خیلی کمه. نمیدونم سردرگم شدم کدومشو انتخاب کنم میشه راهنماییم کنین؟؟؟؟ ممنون

اختراع به دینا : 1392/06/06

سلام. رشته مدیریت اجرایی از لحاظ تعداد دروس نا آشنا( برای داوطلبانی که در لیسانس رشته ای غیر مرتبط با مدیریت خوانده اند) بسیار مناسب است طوری که تقریبا 1 درس کاملا نا شناخته هست اما این موضوع برای مدیریت بازرگانی به حدود 4 الی 5 درس می رسد...به این دلیل است که حتی با ظرفیت پذیرش کمتر مدیریت اجرایی باز این رشته محبوبیت خود را دارد. حال تصمیم با خودتان هست...اگر توانایی خواندن این تعداد دروس نا آشنا را در طی حدود 6 ماه دارید می توانید در کنکور بازرگانی شرکت کنید در غیر این صورت توصیه من همان کنکور مدیریت اجرایی است. از لحاظ شرایط کاری در آینده هم تقریبا دو رشته در یک سطح قرار دارند.

سدنا : 1392/06/10

سلام.ببخشید شما گرایش انتخاب کردین تو دانشگاه تهران؟؟؟؟ کدوم گرایش از مدیریت اجرایی بهتره؟؟؟؟؟

اختراع به سدنا : 1392/06/11

سلام.گرایش را تقریبا خود دانشگاه با توجه به علاقه دانشجویان انتخاب می کند ....و گرایش بازاریابی معمولا گرایش پرطرفدار و شاید بهتری باشد...بعد از آن، گرایش استراتژیک می تواند گزینه خوبی باشد.

مهدی : 1392/06/11

باسلام واحترام خدمت شما من مهندسی برق خوندم شاغل هستم علاقه زیادی به تجارت وکسب کار آزاد دارم چون کارمندی نوعی فسیل شدن هست میخواهم رشته مدیریت اجرایی شرکت کنم چه پیشنهادی می کنید آیا میتوان درآن موفق وثروتمند بود؟چه باید کرد؟انگیزه زیادی برای مطالعه دارم اما میتوانم با ادامه تحصیل در مقطع دکتری یک تاجر موفق وثرونمدی شوم یا نه ؟به چه چیزی بستگی دارد؟البته من اهل مشهد هستم MBAدر دانشگاه فردوسی نداره ولی ارشد اجرایی دارد خواهش میکنم مرا در انتخاب ورقم زدن آینده وسرنوشتم راهنمایی بفرمایید...متشکرم باآرزوی موفقیت برای شما از خدای

اختراع به مهدی : 1392/06/12

سلام ممنون. در کشور عزیزمان لزوما به مقداری که تحصیل کرده باشید به همان میزان موفق نخواهید بود....فقط با گرفتن مدرک فوق لیسانس یا دکتری از دانشگاه معتبر حتی در رشته ای مثل مدیریت اجرایی نمی توان فردی کاملا موفق شد. باید روابط اجتماعی بسیار قوی ای داشته باشید حتی از نوع غیر مناسب آن...زیرا برای پول دار شدن در این جامعه ،انسان کاملا دانشمند و یا با سطح تحصیلات بسیار بالا لزوما به جایی نمی رسد...فقط می توانم به شما بگویم که خواندن این رشته و گرفتن مدرک آن فقط و فقط می تواند به شما برای رسیدن به آینده ای مطلوب کمک کند و به نظر من حدود 30 الی 50 درصد می تواند به شما برای رسیدن به هدفتان کمک کند.( بستگی به شرایط دارد) پس با کمک دیگران ویژگی های خود را کاملا شناسایی کنید و بعد تصمیم بگیرید.

ویدا : 1392/06/12

با سلام. من رشته برق خوندم. برای درس تئوری کتاب مدرسان شریف و تهیه کردم، از اونجایی که تو سایت دیدم جزو منابع اصلی نیست به شک افتادم.بنظر شما برم کتاب الوانی یا ... رو تهیه کنم؟

اختراع به ویدا : 1392/06/13

سلام. ممکن است کتاب مدرسان شریف کافی و لازم نباشد بهتر است به جای تهیه آن 4 منبع اصلی...خلاصه ی کاملی از این منابع که در سایت آقای سپندارند موجود است را تهیه کنید

ویدا : 1392/06/13

ممنون از شما .من جزوه تئوری آقای پرچ رو هم دانلود کردم از سایتشون .فک میکنین کدوم کاملتره برای درصد بالاتر؟

شیما : 1392/06/13

سلام من برق خوندم قصد دارم واسه ارشد مدیریت بخونم. بنظر شما امکان قبولی هست؟ زبانم خوبه و با توجه به اینکه ریاضیات ام بد نیست، اما از دروسی مثل gmat استرس گرفتم و اینکه کلا ارشد این رشته خوندن بغیر از خوندن سخت است؟

اختراع به ویدا : 1392/06/14

آگر تمام مطالبی که آقای پرچ رو سایتشان گذاشتند را تهیه کنید( منظور اینکه نکات تکمیلی ای که قرار داده می شود را کاملا گردآوری کنید) به نظر مناسب تر می آید و می تواند به شما کمک زیادی بکند.

اختراع به شیما : 1392/06/14

سلام. بله با توجه به اینکه زمینه مطالعه ریاضیات در لیسانس را دارید و در درس زبان هم تسلط دارید بسیار کار شایسته ای است که در این کنکور شرکت کنید به شرطی که تحمل خواندن یکی دو درس حفظی را داشته باشید...در این صورت قطعا به نتیجه ی مناسبی دست پیدا خواهید کرد.... تا این جایی که بنده خود گذراندم به هیج وجه شرایط، سخت تر از گذراندن دروس رشته های مهندسی حتی لیسانس نمی باشد...البته کاملا به این بستگی دارد که لیسانس را در چه دانشگاهی و با چه سطح علمی ای گذرانده اید...اما در کل دروس مدیریت فقط به ذهنی پویا حول مسائل واقعی و بیرونی احتیاج دارد...

سما : 1392/06/20

سلام اقای اختراع خسته نباشید. میخواستم بپرسم شما بعد از 2 ترم ک از ارشد مدیریت اجراییتون گذشت آیا از این رشته راضی هستین؟؟؟ سر کار میرین؟؟

اختراع به سما : 1392/06/20

سلام. البته بنده با توجه به اینکه شبانه قبول شدم تا الان یک ترم را گذراندم و تا به اینجا هم راضی بودم اما هنوز نظر قطعی نمی توان داد، بنده از طریق دیگری در محیط صنعتی کوچکی و به عنوان سرپرست تولید مشغول می باشم یعنی به طور مستقیم فقط به خاطر خواندن این رشته مشغول به کار نشدم. البته خیلی امیدوارم که بعد از فارغ التحصیل شدن به شغل های حتی بهتری دست پیدا کنم.

مریم : 1392/06/21

با سلام و عرض تبریک میخواستم بپرسم جزوه ی استاد سپندارو از کجا باید تهیه کرد واینکه دیگه چه منابعی رو پیشنهاد میکنید ،ممنون

مریم : 1392/06/21

با سلام و عرض تبریک میخواستم بپرسم جزوه ی استاد سپندارو از کجا باید تهیه کرد واینکه دیگه چه منابعی رو پیشنهاد میکنید ،ممنون

اختراع به مریم : 1392/06/21

سلام ممنون. از سایت شخصی ایشان می توانید تهیه کنید البته ابتدا باید عضو شوید و بعد از این که عضویت شما مورد تایید قرار گرفت می توانید جزوه تئوری را در چند فصل تهیه کنید. هم چنین جزوه آقای پرچ که در سایت ایشان موجود می باشد هم جزوه قابل قبولی است.

امیر : 1392/06/23

سلام خسته نباشید من لیسانس زبان اسپانیایی از دانشگاه تهران هستم علاقه زیادی ب بازرگانی دارم امسال قصد کنکور دادن ندارم برای سال دیگه میخوام اقدام کنم مشکلم در دروس محاسباتیه من ریاضیم خیلی ضعیفه ب نظر شما ارشد بازرگانی بخونم یا اجرایی؟؟؟؟؟؟ بعد ی سوال دیگه اینکه برای دکترا در ایران رشته اجرایی نداره اگه بخوام بازرگانی بخونم ارشدم بازرگانی باشه و دکترام بازرگانی باشه موفق میشم یا ارشدم اجرایی و دکترام بازرگانی؟؟؟؟؟ با توجه ب اینکه من اصلا محاسباتم قوی نیست ولی ب بازرگانی علاقه دارم چیکااااااااار کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟ کمکم کنییییییییید. ممنوووووووووون واقعا گیج شدم

اختراع به امیر : 1392/06/24

سلام. به دلیل دخیل بودن ریاضیات در آزمون ارشد در هر دو رشته و مخصوصا مدیریت بازرگانی باید کمی علاقه به ریاضیات در شما باشد یا شاید با مطالعه یه جوری یه نسبتی از سوالات ریاضی را باید پاسخگو باشید مخصوصا در مدیریت بازرگانی.... از لحاظ واحد های درسی این دو رشته ، کمی نقش ریاضیات در مدیریت بازرگانی پر رنگ تر است اما در کل سهم ریاضیات در هر دو به نسبت کل واحد ها اندک است در حد 10% کل. این دو رشته بسیار به هم نزدیک می باشند این که فوق اجرایی بخوانید و دکترا بازرگانی تقریبا فرقی با این که در هر دو مرحله بازرگانی بخوانید ندارد، مگر اینکه گرایش خاصی از بازرگانی مد نظرتان باشد....

امیر : 1392/06/24

ممنون ک جواب دادین من از درس تحلیل اماری و پژوهش عملیاتی پیشرفته ک در دروس ارشد بازرگانی هست میترسم از طرفی رشته اجرایی ارایش ترمی اش رو دیدم این کتابا ک نیاز ب تحلیل ریاضی دارند نبود. نمیدونم فکر کنم با این تفاسیر فعلا مدیریت اجرایی برام بهتر باشه.من عاشق بازرگانی بین الملل هستم چون ب رشت کارشناسیم نزدیکتر هست....... ب نظر شما چیکار کنم؟؟؟

اختراع به امیر : 1392/06/24

بله از لحاظ محتواهایی که شامل ریاضیات باشد در رشته مدیریت اجرایی کمتر از مدیریت بازرگانی این مورد به چشم می خورد. به نظر بنده با توجه به این که در دکترا هم می توانید مدیریت بازرگانی بخوانید و از طرف دیگر پیش شرط همه این مواردی که گفتید ابتدا قبول شدن در آزمون ارشد ترجیحا در دانشگا های دولتی می باشد بهتر است اول راهی را انتخاب کنید که ابتدا در آزمون موفق باشید و چون که ریاضیات در آزمون اجرایی نقش کمتری دارد طبیعتا راه هموار تری به نظر می رسد به این شرط که در خواندن دروس دیگر فرقی بین اجرایی و بازرگانی برای شما نباشد....ان شاء الله موفق باشید

امیر : 1392/06/25

خیییییییییییلی ممنون از اینکه وقت گذاشتین و جوابمو دادین خیلی متشکرم

امیر : 1392/06/25

ارشد اجرایی میخونمو دکترا انشاالله بازرگانی.ممنووووووووووووووووونم بابت کمکتون

اختراع به امیر : 1392/06/25

خواهش می کنم. در آزمون های آزمایشی حتما شرکت کنید ، از تابستان سال آینده هم شروع به مطالعه کنید انشاء الله به سادگی می توانید رتبه 2 رقمی کسب کنید...موفق باشید.

صبا : 1392/06/27

ضمن خسته نباشی خدمت شما از حضورتون سوالی دارم : من متولد 65 هستم و قصد ادامه تحصیل در مقطع ارشد را دارم . به نظر شما سنم برای ادامه تحصیل آن هم در رشته اجرایی که رشته پرکاریه زیاد نیست ؟ میتونم بپرسم خود شما متولد چه سالی هستید ؟ و اینکه بلافاصله وارد ارشد شدید ؟ ممنون میشم راهنماییم کنید چون نگرانیم از اینه که سنم و فاصله ای که بین درسم افتاده مانع پیشرفتم بشه .

اختراع به صبا : 1392/06/27

ممنون. نه اصلا سن شما زیاد نیست اتفاقا یکی از همکلاسی های بنده در همین رشته متولد 65 هست...و کاملا طبیعی است که حتی تا متولد های 63 هم در آزمون شرک کنند و نتیجه خوبی کسب کنند ...من اما به دلیل سربازی پشت سر لیسانس در کنکور ارشد شرکت کردم، متولد 68 هستم ، و حتی بسیاری از دوستان همکلاسی بنده از من بزرگتر هستند.

صبا : 1392/06/28

خیلی ممنون بابت پاسخگوییتون ... من را تا حدود زیادی از نگرانی درآوردید چون فاصله ای که بین درسم افتاده واقعا منو نگران کرده بود که باتوجه به جواب شما سنم مشکل ساز نیست. به امید خدا از مهر شروع میکنم به درس خوندن برای کنکور اجرایی. و انشالا تا مقطع دکترا هم ادامه میدم فقط سوالی که دارم اینه که باتوجه به اینکه تعداد محدودی از دانشگاههای سراسری رشته مدیریت اجرایی را میگیرن . احتمال قبولی من خیلی پایین نیست؟ و اینکه پذیرش دکترای این رشته چه جوریه ؟ چه رشته هایی رو میشه ادامه داد ؟باتوجه به گذشت 3 ترم از شروع ارشد شما هم به فکر دکترا و درپی نوشتن مقاله هم هستید ؟و اگه میشه از جو دانشگاه تهران و کلاسها و دانشجویان واساتید بگید.چون شنیدم جو ارشد در اغلب دانشگاهها سنگینه...

اختراع به صبا : 1392/06/28

خواهش می کنم. چون دروس آزمون اجرایی، دروس خیلی تخصصی به غیر از یک درس نمی باشد، مطالعه آنها کار سختی نیست...احتمال قبولی به نظر بنده در رشته های دیگر با توجه به اینکه دروس آزمونشان تخصصی است( به جز MBA) کار سخت تری است ...درسته که ظرفیت این رشته در دانشگاه ها کم می باشد بجاش از طرف دیگر خواندن مطالب آسان تر است....خود اجرایی دقیقا دکترا ندارد و با توجه به علاقه تان می توانید در هر رشته ای در دکترا شرکت کنید...بنده ورودی بهمن هستم و یک ترم من تا بدین جا سپری شده است...این ترم برای موضوع مقاله ام تصمیم می گیرم. بله در ارشد اکثر زمان حضور در دانشگاه صرف شرکت در کلاس ها می شود و به موارد دیگر زمان خیلی کمی اختصاص پیدا می کند....البته جو دانشگاه تهران جو خوبی نسبت به سایر دانشگاه های دولتی می باشد

دلسا : 1392/07/22

سلام.خسته نباشید.من دانشجوی ترم 5 زبان و ادبیات انگلیسی هستم.میخوام برای کنکور ارشد مدیریت اجرایی شرکت کنم.فقط هم میخوام یکی از دانشگاه های تهرانو قبول شم روزانه و شبانش برام مهم نیست فقط تهران باشه.ب نظر شما از کی باید شروع کنم؟؟؟؟؟؟ ممنون

اختراع به دلسا : 1392/07/23

سلام. مدت زمان کافی برای خواندن مطالب کنکور اجرایی بین 5 ماه تا 8 ماه متغیر است. بستگی دارد که چه زمانی لیسانس تان را تمام کنید به هر حال در ترمی که 1 ماه مانده به کنکور ارشد تمام می شود بهتر است حضور نداشته باشید ، یعنی یا فارغ التحصیل شده باشید یا مرخصی بگیرید.

دلسا : 1392/07/24

ممنون از جوابتون.درسمو 9 ترمه تموم میکنم میتونم کنکور 95 شرکت کنم اما نیمسال اولو مرخصی بگیرم از تابستون شروع کنم ب خوندن و ترم 9 رو در نیمسال دومش بخونم.نظر شما چیه؟؟؟؟؟

اختراع به دلسا : 1392/07/25

بنده هم دقیقا همین کار رو کردم. فکر خوبیه، پس می توانید در کنکور بهمن سال 94 ( که اسمش کنکور ارشد 95 هست) شرکت کنید.

دلسا : 1392/07/27

ممنون آقای اختراع خیلی لطف کردین...

مجتبی : 1392/07/29

با سلام .من لیسانسم رو رشته مهندسی مواد خوندم و الان مشغول به خدمت هستم البته اخرشه دیگه. حالا میخواستم امسال کنکور ارشد رشته مدیریت شرکت کنم . 1- اینکه بین مدیریت اجرایی و بازرگانی و دولتی موندم که کدوم رو انتخاب کنم که آینده شغلی بهتری رو داشته باشه. 2- اینکه با توجه به اینکه من بخوام از این هفته شروع بکنم نتیجه خوبی میگیرم یا نه؟.بسته های آموزشی مثل مدرسان شریف کفایت میکنه یا نه؟ممنون میشم از راهنمایی شما

اختراع به مجتبی : 1392/07/29

سلام. به طور متوسط آینده شغلی بازرگانی و اجرایی کمی بهتر از دولتی است. بستگی به تسلط تان به دروس کنکور دارد مخصوصا که مهندسی مواد خواندید بهتر است در کنکور اجرایی شرکت کنید چون بازرگانی دروس تخصصی تری دارد که با این زمان باقی مانده خیلی سخت می توان نتیجه مطلوب بدست آورد. بهتر است منابعی که اکثر پذیرفته شدگان دانشگاه های خوب در سال های اخیر معرفی کرده اند را با کمی تحلیل خودتان انتخاب کنید تا اینکه صرفا از یک موسسه خاص منابع را تهیه کنید. موفق باشید.

ساره : 1392/08/02

سلام خوبستین تبریک خسته نباشیدمن دانشجوی ترم اول مدیریت بازرگانی هستم برای من جای سوال است چراارشدرامدیریت اجرایی خواندین شاخه های شیمی نرفتین وایامدیریت رشته خوبی هست بازارکارش خوبه ومن دوستدارم درزمینه زیست اختراع کنم بایدتغیررشته بدم یاهمین رشته روبخونم ازمدیریت بدم نمیاد

اختراع به ساره : 1392/08/03

سلام زیرا این رشته بسیار ارتباط خوبی با کسب و کار دارد و ملموس تر از رشته های دیگر در محیط واقعی می باشد و همچنین خودم مدیریت را دوست داشتم و دارم. 100 بار دیگر هم بخواهم کنکور ارشد بدهم مدیریت را انتخاب می کنم. اگر دنبال ثبت اختراع و ... هستین و فقط محیط آزمایشگاهی برایتان جذاب است بهتر است تغییر رشته بدهید...

عرفان : 1392/10/15

سلام بر جناب اختراع عزیز من لیسانس عمران دارم ومیخوام اجرایی شرکت کنم. طبیعتا پایه درسیم تواجرایی کاملا صفرصفرهست واینوهم بگم تودرس ریاضی زیاد تسلط ندارم حالاباتوجه به این شرایط نظرشماچیه که بتونم تواجرایی شرکت کنم وقبول بشم؟ بنظرشماشدنی هست؟ ممنون 

اختراع به عرفان : 1392/10/16

سلام بر شما، بسیاری از شرکت کنندگان کنکور اجرایی از رشته های فنی می آیند و درصد قابل توجهی هم از آنان در این کنکور موفق می شوند. ریاضی این کنکور با ریاضی هایی که در لیسانس خواندید متفاوت هست و بیشتر پایه ریاضیات شما را در کل می سنجد. در دروس دیگر مثل تئوری مدیریت و زبان فارسی و حتی دانش مسائل روز هم می توان با صرف وقت بر مطالب آنان مسلط شد. فقط درس زبان نیاز به پایه نسبتا خوبی دارد که البته با گسترش دایره لغات خود با هر پایه ای از زبان، می توان به درصد رضایت بخشی در این کنکور رسد. به نظر بنده کار شدنی ای است اگر وقت کافی را صرف مطالعه(مخصوصا سه درس ذکر شده) کنید

حمید قاین : 1392/11/01

سلام خدا قوت سوال داشتم من الان دانشجوی برق قدرت هستم کارشناسی ناپیوسته ریاضیم هم ضعفیه عاشق صنعتم ودوست دارم در اینده یک کارافرین وتولید کننده بشوم نمیدانم بروم رشته اجرایی یا مدیریت صنعتی؟ راهنمائیم میکنید؟ ممنون

اختراع به حمید قاین : 1392/11/01

سلام. شما می توانید در هر دو رشته ای که گفتید ادامه تحصیل بدهید. البته قبول شدن در کنکور ارشد صنعتی با توجه به این که شاید درس های کنکور برایتان نا آشنا تر باشد کمی سخت تر به نظر می آید به هر حال برای یک کارآفرین موفق شدن ،نیاز به ادامه تحصیل در مقطع دکتری هم احساس می شود. در نتیجه مهم قبولی شما در رشته ای مدیریتی در کارشناسی ارشد است و سپس بعد از آن می توانید در رشته مدیریت کارآفرینی در مقطع دکتری ادامه تحصیل بدهید و موفق شوید . پس سعی کنید به هر شکلی که میسرتر است در کنکور ارشد و در دانشگاه خوبی قبول بشوید و سپس به راه خود ادامه بدهید. که با فرضیات گفته شده، شرکت در کنکور اجرایی عاقلانه تر به نظر می رسد.

mohammad : 1393/04/17

سلام اقای اختراع میشه منابع کنکور رو برام ایمیل کنید.من لیسانس برق خوندم بنظرشما بااینکه به برق علاقه ندارم mba بخونم راهم درسته

مهدی : 1393/04/20

سلام محمد حسین جان من مهدی فوق لیسانس مهندسی صنایع هستم و میخام امسال مجددا فوق شرکت کنم و این بار هدفم رشته مدیریته.با توجه به اینکه باید ترم اخر فوق لیسانس باشی و یا احتمالا تا الان هم باید درست تموم شده باشه وتو دانشگاه تهران که آرزوی بسیاری از پشت کنکوری هاست درس خوندی من چنتا سوال ازت دارم،اول اینکه جو دانشگاه و استادا وهم دوره هات از نظر علمی و اخلاقیی چه جوری بود،چون واسه من خیلی جو کلاس مهمه،سطح علمی دانشجوها چه طور بود؟از دوره ای که گذروندی راضی بودی؟اگر باز زمان برگرده همین رشته و دانشگاهو انتخاب میکنی؟و اینکه تعداد نفرات کلاس زیاد بود یا نه؟و سوال آخر برای رتبه برتر شدن شما روزی چند ساعت درس خوندی؟ممنون.

اختراع به mohammad : 1393/04/21

سلام، من ایمیل شما را ندارم، می توانید از همین سایت برخی منابع را دانلود کنید. بله در صورت وجود علاقه به مدیریت می تواند راه درستی باشد

اختراع به مهدی : 1393/04/21

سلام. جو دانشگاه جو خوبیه، در رابطه با اساتید مانند بقیه دانشگاه ها دو نوع گرایش رفتاری وجود دارد. از نظر علمی کلا علوم انسانی را با فنی مهندسی نمی شود مقایسه کرد. ولی در سطح علوم انسانی، جز بهترین دانشگاه ها است. من از نیمی از اساتید راضی بودم. اما چون آینده خوبی را برای خودم تصور می کنم. اگر زمان برگردد هم، دوباره این تصمیم را می گیرم. ما 8 نفر بودیم در دوره شبانه، روزی میانگین 6-7 ساعت

سپیده ش : 1393/09/17

سلام. من الان برای ارشد در حال مطالعه هستم. ولی هنوز دانش رو شروع نکردم. ازین درس بسیار وحشت دارم و پارسال هم که کنکور شرکت کردم ١٠ درصد بیشتر نتونستم بزنم. نمیدونم باید چیکار کنم؟ میشه بجاش روی زبان و زبان فارسی سرمایه گذاری کرد؟ جیمت را هم ٤٠/٤٥ درصد حدودا میتونم بزنم. ممنون میشم از راهنماییتون

اختراع به سپیده ش : 1393/09/19

سلام. در کنکور ارشد اگر درصد یک درس 0 باشد برای رسیدن به رتبه های برتر باید حداقل در یکی دو درس دیگر درصد بالای 65% داشت( با فرض اینکه درصدهای دروس دیگرتان متناسب با رتبه های برتر است) بنابراین کارتان به نظر سخت تر می شود. بنده پیشنهاد می کنم به دنبال درصد حداقلی در دانش مسائل روز حدود 20-30% باشید. برای مطالعه آن به منابع حاشیه ای مثل روزنامه و مجلات مراجعه نکنید و فقط کتاب هایی که در دو سه سال اخیر از آنان سوال مطرح شده است را مورد مطالعه قرار دهید مانند کتاب دانش مسائل روزی که در مصاحبه ذکر کرده ام. در این صورت احتمال موفقیت شما بیشتر خواهد بود.

سامان نتاج : 1393/10/24

سلام و عرض ادب.خواهش میکنم به سوال جواب بدهید. برای سال بعد کنکور دارم ارشد. جیمت کتاب صداقت تئوری کلاس رفتم.بقیه درسها دانش و زبان ها چه کتابی معرفی بکنید ؟ رشته لیسانسم مهندسی صنایع.

اختراع به سامان نتاج : 1393/10/27

سلام. برای تئوری فقط کلاس کافی نیست بهتر است منابع ذکر شده در بالا( سپندارند) را مطالعه کنید. برای دانش کتاب مسیح خواه، محسنین مناسب است. برای زبان تمامی کتاب ها در یک سطح هستند، بهتر است تا می توانید لغت بیاموزید. دابره لغات بالایی در کنکور ارشد نیاز است. ولی دفترچه بنفش کوچک ماهان به اسم لغت های زبان عمومی ( تمامی رشته ها) در سطح بالاتری قرار دارد.

سامان نتاج : 1393/11/06

سلامی دوباره...برای زبان خارجه اجرایی باید غیر از 504 لغات باز چه کتابی بخونیم؟؟و سوال بعدی اینکه کدام کتاب را برای متن خوانی(یادآوری لغات) پیشنهاد میکنید؟

مژگان حیدری : 1393/12/13

سلام من ترم هشت مهندسی شیمی هستم میخوام ارشد اجرایی شرکت کنم. از الآن خوندن زبانو شروع کردم. آیا بدون کلاس رفتن هم میشه موفق بود؟بود؟

یوسف : 1394/01/07

سلام. آقای اختراع واقعا لذت بردم از ایتکه حتی بعد از تمام شدن درستون تو ارشد باز هم به بچه ها جواب دادین. خیلی خوب بود برام کلی اطلاعات بدست اوردم. چند تا سوال برام پیش اومده 1) من ریاضی پایه ام از 100 درصد 30 درصده و شدیدا عاشق MBA هستم. اما زبانم از 100 حدود 70 هست و با وقت گذاشتن میتونم حتی تا 90 هم برسونمش جیمت هم هیچ حضور ذهنی درموردش ندارم. حالا به نظر شما با وجود ضعف من تو ریاضی میتونم تو MBA میتونم رتبه 2 رقمی یا تک رقمی بیارم؟ 2)با وجود اینکه من ادبیات تو کنکور کارشناسی 60 زدم و الان 3 ساله که شرکت تاسیس کردم و با مسائل شرکت و مدیریت و مالیات اینا تقریبا تسلز دارم آیا تو اجرایی شرکت کنم بهتر نیست؟ 3) من اگه از اردیبهشت شروع کنم آیا زوده و کسل کننده میشه کنکور برام یا نه به نفعمه که زودتر شروع کنم؟ ممنون میشم جوابمو بدین

اختراع به مژگان حیدری : 1394/01/28

سلام. بله بدون کلاس رفتن هم میشه موفق بود اما به شرطی که در اکثر دروس اجرایی پایه قوی ای داشته باشید و با توجه اینکه در رشته فنی مشغول به تحصیل هستید، کلاس های دروس تخصصی مدیریت و حتی زبان ( به دلیل گستردگی منابع زبان) بسیار تاثیر گذار در روند یادگیری درست شما خواهد داشت. می توان از فصل تابستان جهت انجام این امر استفاده کرد

اختراع به یوسف : 1394/01/28

سلام ممنون. برای کسب رتبه دو رقمی و یا یک رقمی در کنکور MBA داشتن درصد بالای ریاضی از ضروریات است. زیرا به دلیل رقابت بسیار زیاد و وجود فقط 3 درس در سوالات کنکور نمی توان درسی را نادیده گرفت یا اهمیت کمی برای آن قائل شد. اگر می توانید زمان بسیار زیادی برای ریاضیات گذاشته و اگر حس می کنید استعداد متوسطی در این درس دارید، می شود به شرکت در کنکور MBA و کسب رتبه دو رقمی تا حدی امیدوار بود. اما با اطلاعاتی که برای من ذکر کردید تا حدی رشته مدیریت اجرایی برای شما بهتر خواهد بود. همچنین کسب رتبه دو رقمی در این رشته با وجود 5 درس و داشتن تا حدی استعداد متوسط در ریاضیات ، مورد غیر قابل دسترسی نیست و می شود گفت در این رشته راحت تر به دانشگاه های برتر انشا الله خواهید رسید تا در شرایط برایر در رشته MBA . معمولا فصل شروع مطالعه برای کنکور ارشد اجرایی فصل تابستان و یا پاییز است . اگر به ضریب هوشی خود اطمینان کافی را دارید ، اولین روز مهر روز مناسبی برای شروع مطالعه تان خواهد بود.

گلزار : 1394/07/12

با سلام آقای اختراع آیا شرکت در کلاس زبان الزامی است یا با مطالعه و بالا بردن دایره لغات میتوان به نتیجه مطلوب رسید؟ لطفا جواب بدید

اختراع به گلزار : 1394/07/22

سلام. نه لزوما کلاس رفتن برای درس زبان انگلیسی واجب نیست. مهمترین موضوع برای تسلط به این درس در کنکور ارشد، دایره لغات است. گرچه اگر کلاسی با استاد ماهری برگزار گردد می تواند لغات مهمتر و پرکاربردتر در کنکور را به شما گوشزد کند، اما اگر خودتان از چندین منبع ذکر شده در سایت مدیر تمامی لغات را جمع آوری کنید، همچنین از منابع دیگر ارشد که اینجا ذکر نشده است. می توان تا حد زیادی مطمئن بود که موفقیت در این درس حاصل خواهد شد.

نام شما (ضروری)  

ایمیل (ضروری)