شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
یکشنبه 30 آذر 1404
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 23,230
بازدید دیروز: 89,735
بازدید کل: 171,563,255
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 145
کاربران حاضر: 145
کدخبر: 7564 زمان ارسال: دوشنبه 22 خرداد 1391 - 21:35 تعداد بازدید: 12192
حذف آزمون زبان و استعداد تحصیلی از کنکور دکتری سراسری (نیمه متمرکز) / برگزاری آزمون ملی زبان

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از طراحی یک آزمون ملی و واحد زبان انگلیسی و تجمیع آزمونهای مربوط به آن، خبر داد و گفت: آزمون زبان انگلیسی از آزمون نیمه متمرکز دکتری حذف و از این پس آزمون دکتری در یک نوبت برگزار می شود.

دکتر محمدحسین سرورالدین در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: ما از برگزاری آزمون های زبان انگلیسی که در دانشگاه آزاد اسلامی و معاونت دانشجویی وزارت علوم و همچنین آزمون تولیمو سازمان سنجش برگزار می شد، گزارشی تهیه کردیم و پیشنهادی برای تجمیع این آزمون ها به وزارت علوم ارائه کردیم.

طراحی یک آزمون زبان واحد برای آزمون دکتری

وی افزود: به وزارت علوم پیشنهاد دادیم که یک آزمون ملی برای تعیین سطح زبان انگلیسی مورد نیاز داوطلبان طراحی شود که بتوانند نمره آن را در آزمون های معتبر و از جمله آزمون دکتری ارائه کنند.

سرورالدین اظهار داشت: در حال حاضر دانشگاه آزاد یک آزمون، سازمان دانشجویان برای بورسیه یک آزمون و سازمان سنجش هم یک آزمون جداگانه زبان برگزار می کنند.

وی اضافه کرد: وزارت علوم و ریاست دانشگاه آزاد اسلامی با این موضوع موافقت کرده اند و البته در حال رایزنی با وزارت بهداشت هم هستیم که بتوانیم آنها را در این آزمون ملی وارد کنیم اما تا زمان اعلام نظر وزارت بهداشت، طرح آزمون ملی زبان انگلیسی در سطح غیر پزشکی نهایی می شود.

برگزاری چند نوبتی آزمون زبان در یک سال

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: این موضوع مطمئناً موجب رفاه حال داوطلبان است چرا که علاوه بر اینکه هزینه های ثبت نام آنها کاهش می یابد این امکان را هم دارند که در سال در چند نوبت این آزمون شرکت کنند و نمره آن را به آزمون های مورد نیاز ارائه کنند. از سوی دیگر سطوح آزمون ها هم همسان می شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به طراحی آزمون ملی زبان، از حذف بخش آزمون زبان انگلیسی از آزمون دکتری خبر داد و گفت: با توجه به گلایه هایی که از سوی داوطلبان آزمون نیمه متمرکز دکتری مطرح شده بود که زمان آزمون طولانی و خسته کننده است، راهکاری برای این آزمون در نظر گرفته شد.

حذف آزمون زبان و استعداد تحصیلی در آزمون دکتری

وی افزود: به همین منظور تصمیم گرفته شد که آزمون زبان از آزمون دکتری حذف شود و داوطلبان می توانند به صورت جداگانه نمره زبان را بدست بیاورند. در واقع با حذف آزمون زبان و استعداد تحصیلی از آزمون دکتری، کنکور دکتری تنها در یک نوبت روز برگزار می شود.

سرورالدین یادآور شد: این موضوع موجب می شود که نمره زبان قابل جبران باشد و فرد بتواند در نوبت های مختلف آزمون زبان، نمره مطلوب خود را بدست بیاورد.

منبع : خبرگزاری مهر  
نظرات کاربران
سپیده : 1391/03/22

این شد یه تصمیم خوب، خیلی عالیه

نازی : 1391/03/22

سلام خسته نباشید.مدیر سایت ،یعنی از سال دیگه اینطوری میشه؟تکلیف ما چیه که سال دیگه آزمون داریم؟

سعید : 1391/03/22

متاسفم که دانشجوی دکترا لازم نیست زبان بدونه و زبان ملاکی برای پذیرش نیست.. اینا اصلا نمیدونن دکترا چیه!!

سپیده : 1391/03/22

هر دانشجویی که تا این مرحله اومده مطمئنا سواد زبانش اون اندازه هست که لازمشه الزاما نباید بتونه روان صحبت کنه که بگند زبانش خوبه

مجید : 1391/03/22

استعداد رو چرا حذف می کنن؟؟؟؟!!!!!!

صالح : 1391/03/22

حذف زبان و استعدادتحصیلی راه رو برای دانشجویان بی سواد به مقطع دکتری هموارتر می کند.

علی : 1391/03/22

سلام به همه . اولا : نگفته که زبان لازم نیست بلکه گفته آزمون ملی زبان برگزار بشه یعنی باید مدرک اونو داشته باشی یه چیزی مثه تافل هست . ثانیا : از مدیر سایت میخوام بپرسم منبع این خبر از کجاست /؟؟؟/ اگه صحت داشته باشه واقعا عالیه ه ه ه
منبع خبر در انتها و داخل متن خبر ذکر شده است

علی : 1391/03/23

مگه بی سواد یا باسواد بودن به زبانه ؟؟؟؟؟؟؟؟ هرکی باید توزمینه رشته خودش باسواد باشه

لیلاا : 1391/03/23

یک دفعه هم که این عزیزان تصمیم درست میگرن ملت متوجه نیستند، گفتن آزمون زبان ملی شده نه حذف!!سپیده خانم در ثانی آقا صالح باسواد اون سوالات استعداد تحصیلی مثلا جواب بدیم یعنی خیلی با سوادیم یه نگاهی به سوال ها بکن

حسن : 1391/03/23

ایا اول باید زبان قبول شد بعد مجاز شد ازمون دکترا شرکت کرد؟

سعید : 1391/03/23

الان واقعا من موندم فرق منی که علامه میخونم با اونی که دانشگاه پیام نور و آزاد میخونه چیه؟!! اینهمه رفرنس انگلیسی و ارائه و مقاله من کجا به درد میخوره؟!! اصلا" من چرا اینا رو خوندم؟!! من چرا تئوری و رفتار نمیخونم؟!! و ... این انصاف نیست..

مریم : 1391/03/23

سلام به همگی. فکر می کنم یه کم بهتر شد. گرفتن مدرک زبان در یک ازمون جداگانه باعث دادن اختصاص بیشتر وقت به دروس تخصصی می شه اما قطعا داشتن مدرک زبان برای دکترا یه الزامه. ضمنا من فکر می کنم که مهم نیست کی کجا درس می خونه اما مهمه که کی با چه کیفیتی درس می خونه.

گیج از تصمیمات یک شبه!!!!!! : 1391/03/23

اینقدر خوشحال نباشین!!!!! استعداد که حذفه.....پس بازم منابع عوض کردن!!!!!! احتمالا ضرایب هم عوض میشن!!!! 3 ساله دکتری سراسری میشه هر سال منابع عوض شد.......سال چهارم هم همینه!!!! تا کی باید فک نکنیم اول بعد اجرا کنیم؟؟؟؟؟ چرا همیشه باید یه عده قربانی بشن؟؟؟؟؟؟/ من دو سال کنکور دادم!!!! بازم باید منابع جدید بخونم یا لا اقل استعدادی که خوندم شده کشک.....اگه عوض نمیشد بار دوم رتبم خوب میشد.......ولی...... :-((((

ندا : 1391/03/23

حالا این امتحان زبان ملی تاثیری هم در رتبه های داوطلبین داره ؟یا طرف 4 تا کتاب تئوری میخونه مجازمیشه بعدم قبول میشه حالا کی مدرک زبان بیاره خدا می دونه .بالاخره برا امتحان دکتری باید یه فرق بین کسی که زبان می دونه با بقیه باشه .

به همه دوستان،مخصوصا به آقای سعید : 1391/03/23

چرا شما اینطوری میگی،برادر من یه کم هم ما آسون در یک مقطع بالاتر قبول بشیم،زمان لیسانس و فوق لیسانس ما اینهمه سختگیری کردن و ما خودمونو کشتیم برای قبول شدن اما حالا دیگه برای لیسانس هم دارن کنکور را حذف میکنن، نگران نباش چند سال دیگه برای ارشد و دکترا هم همین اتفاق میفته اما این عمر ماست که داریم از دست میدیم و اینهمه حرص میخوریم.(من خودم لیسانس و ارشدم در یکی از 5 تا دانشگاه اول کشور بوده اما حالا دیگه کسی نمیپرسه لیسانست کجا بود چون یه نفر که دانشگاه .. . آباد خونده در یک موقعیت شغلی نشسته و داره میلیونی حقوق میگیره)

صالح : 1391/03/23

به علی و لیلا: رشته هایی مثل اقتصاد و مدیریت ماهیتی تکاملی دارند.کافیه موضوعات جدیدترین ژورنال های معتبر بین المللی رو با مباحثی که در کتاب های فارسی به عنوان رفرنس اصلی داره تدریس میشه مقایسه کنید تا اختلاف و عقب موندگی رو حس کنید.ما همچنان داریم توی مباحث بیست سال پیش که الان منسوخ شده یا دیگه کمتر بهش پرداخته میشه دست و پا میزنیم.مسلط بودن به زبان انگلیسی حداقل پیشنیاز برای آشنایی با مباحث روز و عقب نماندن از جریان علمی غالب در دنیاست. در ضمن لیلا خانوم کسی که توانایی حل سوالات استعداد تحصیلی رو داره نشون میده که از حداقل هوش و فراست برای ارائه ی یک مدل و الگوی جدید و نه تقلیدی و تکراری در رشته ی خودش برخورداره.دکترا جای کسانی که فقط دنبال مدرک و واحدپاس کردن هستند نباید باشه.

داوطلب دکتری : 1391/03/23

فرقت اینه که وقتی برای مصاحبه رفتی دانشگاه علامه همه استادا میشناسنت و یه نمره توپ بهت میدن ولی اون دانشجوی پیام نور و آزاد 10 تا هم مقاله داشته باشه ردش میکنن.

سپیده : 1391/03/23

لیلاا خانم من کی گفتم زبان حذف شده ؟؟؟؟؟ لطفا آفا رو با دقت بخون و همینطوری قضاوت نکن اون آف دومم در جواب سعید بود

دانشجو : 1391/03/23

کاشکی آزمون تخصصی هم واقعا تخصصی بشه و مصاحبه رو هم کلا حذف کنند اینجوری واقعا دیگه عادلانه میشه یا حداقل ضریب مصاحبه و کتبی یکی بشه.

niki : 1391/03/23

آقای سعید واقعا برداشت شما از این خبر اینه که دیگه لازم نیست زبان بدونیم؟ فقط شما "علامه" این و میدونین دکترا یعنی چی؟ معنی این خبر اینه که اون مدرک زبان تبدل به 1 پیش نیاز میشه برای آزمون دکتری!!! واقعا برام جالبه تو مقطعی که میخایم دکترا شرکت کنیم هنوز مثل دوران مدرسه مون بلدیم به هر تصمیمی اعتراض کنیم!! من خودم نمره زبان عمومی دکتری دانشگاه تهران رو 85 دارم، آزمون امسال رو زدم 30 . خودتون که تو سایت میاین میدونین همه رشته ها به زبان دکتری امسال به غیر استاندارد بودنش، زمان طولانیش، بعد از خستگی از آزمون صبح و...معترض بودند! آیا بهتر نیست آزمون زبان رو جدا بدیم. هم تمرکزمون رو بعدش میزازیم رو دروس تخصصی، هم وقتی این آزمون متولیش فقط سازمان سنجش نباشه، قطعا بهتر برگزار میشه. ضمنا ارائه و مقاله به درد مصاحبه میخوره که اهمیتش همچنان بالاست.

فروز : 1391/03/23

سلام . سعید اقا. حرف شما اساسا صحیح نیست. من کارشناسیم رو پیام نور بودم و ارشدم رو چمران . اصلا پیام نور اونجور که شما فکر می کنید نیست. الان که چمرانم می بینم چه جور بچه ها از استادا نمره می گیرن. و اصلا ارائه مقاله و نحوه کنفرانس برای خیلی از اساتید مهم نیست. در حالیکه ما تو کارشناسی استادی نمی دیدیم و شب و روز خودت باید درس بخونی . پدرت در میاد. بعدش می خوای ارشد بدی نمی دونی منابع چین؟ دوباره می شینی می خونی از صفر!! بچه های پیام نور البته در س خوناشون از بچه های دولتی خیلی بهترن. خود من تو ارشد فهمیدم. از هر لحاظ از بچه های دیگه بهتر بودم. اون وقت تفاوتو دیدم. البته منکر بچه های سطح پایین این دانشگاه ها نیستم. مخصوصا آزاد. ولی توی همون دانشگاه های خوب می خواین یه کوه آدم بی سواد نام ببرم.پس فکرتونو اصلاح کنین. دوم اینکه به نظرم دکتری امسال واقعا مضخرف بود و 90 درصد اونایی که قبول شدن به جرات می تونم بگم شانس یارشون بوده.و البته بچه های با سواد خوبی هم قبول شدن در کنار اینکه خیلی از بچه های با سواد متاسفانه قبول نشدن. سوم در مورد زبان به نظرم باید بی خیال آزمون ملی شن و تافل رو ملاک زبان برای دکتری بدونن.در کنار آزمون علمی تخصصی گرایش خودمون. برای مثال من گرایشم بازاریابی یک امتحان سنگین در مورد بازاریابی باید از من گرفته شه و ... . با این بساطی که راه افتاده دکتری خیلی عمومی شده هر کی تو هر رشته ای . در کل امتحان دکتری باید این طوری باشه:( البته به نظر من) تافل - درس تخصصی مربوط به گرایش ارشد- روش تحقیق - ریاضی و آمار - اینجوری کاملا شکاف بی سواد و با سواد مشخص میشه.

Saeid : 1391/03/23

با سلام به نظر می رسد که منظور از حذف زیان از آزمون دکتری به مفهوم مطلق آن نیست بلکه بازگشت سازمان ستجش پس از دو سال آزمون و خطا به نقطه اول است یعنی روال سابق آزمون های دکتری بدین نحو که زبان جاگانه آزمون گرفته می شود سپس آزمون تخصصی برگزار می شود و احیانا شرط ورود به آزمون طبق روال قدیم نمره زبان خواهد بود البته این یک فرضیه است.(که در اینجا به نظر می رسد نمره زبان در نمره کل باید موثر باشد و الا...) متاسفانه طی دو سال آزمون دکتری مبنای خوبی برای سنجش سطح سواد دانشجویان نبوده و صد البته برای موسسات آموزشی مطلوب!نکته ای که در اینجا همچنان مغفول مانده (علاوه بر مطالب فوق) آن است که شیوه طراحی سولات تخصصی چگونه است؟ آیا بازهم منابع ناشناخته ملاک است یا منابع مرسوم و معتبر؟!

سعید : 1391/03/23

سوالات اسنعداد تحصیلی برای دانشجویان کم استعداد سخته و دوستان ما نمیدونن که هدف از تحصیل در مقطع دکترا یادگیری خلق و تولید علمه. واقعا" کسی که استعداد و آمادگی تحصیلی نداره چجوری میخواد تولید علم کنه؟!! در ثانی پیش از این هم دانشجویان دکترا می بایست مدرک رسمی زبان رو در طی تحصیلشون ارائه می کردن.. چیزی که من رو ناراحت کرده اینه که زبان دیگه ملاکی برای ارزیابی نیست

ایراندخت : 1391/03/23

با سلام .. آقای سعید که فکر می کنی سوادت از بچه های آزاد و پیام نور بیشتره.. بهتره اگه راست می گی بری امتحانهای ارشد پیام نور رو بدی و بعد اگه معدلت بالای 15 شد بیای حرف بزنی.. چرا کسایی که دانشگاه های روزانه درس خوندن فکر می کنن اونایی که آزاد یا پیام نور خوندن بی سوادن و هیچی حالیشون نیست؟ خیلی از کسایی که توی این دانشگاهها ارشدشون رو خوندن صرفا به خاطر موقعیت شغلی و خانوادگیشون بوده. بهتر یاد بگیریم درست تر در مورد دیگران قضاوت کنیم.

تنها : 1391/03/23

زبان این جوری خیلی بهتره، فقط تکلیف استعداد تحصیلی چی میشه؟ یعنی کلا از کنکور دکتری حذف میشه؟

رادا : 1391/03/23

کاش یه فکری به حال ریاضی کنن. آخه چرا باید بچه های مدیریت ریاضی امتحان بدند!!!

سارا : 1391/03/23

با حذف این دو درس از آزمون دکتری قراره توانایی و سواد داوطلبان رو با چی بسنجن ؟ با 60 تا سوال تخصصی !؟ به نظر من که دروس تخصصی رو هم حذف کنن چون وقتش زیاده واقعا خسته میشیم سر امتحان !!! جالبه که اینهمه اعتراض شد که ریاضی درس تخصصی مدیریت نیست ودلیلی نداره این درس ضریب 4 داشته باشه هیچ کس توجه نمیکنه بجاش زبانو حذف می کنن . کلا فکر میکنم سیاستشون اینه که درس زبان خارجی رو حذف کنن مطمئن باشید که یه سال این امتحان زبان ملی رو میگیرن بعد دوباره اعتراض میشه دیگه کلا زبان بی زبان . اصلا چه معنی میده دکتر زبان بلد باشه!

ترانه : 1391/03/23

تصمیم منطقی هستش بجاش درس تخصصی مثل مالی بزارن

saba : 1391/03/23

زبان باید پیش نیاز باشه مثل قبلا ها. فهم و درک از مسائل تخصصی و کارهای پژوهشی می بایست ملاک قرار بگیرد. به نظر من که تصمیم سازمان سنجش تصمیم بسیار خوبی است. هر چند من که امیدوارم همین امسال قبول شم. من هم تهران خوندم هم پیام نور دانشجویان پیام نور هیچی کم ندارند از بقیه دانشجوها به علاوه این که ادعاشون گوش فلکو کر نکرده

علی به صالح : 1391/03/23

دوست عزیز من نگفتم زبان لازم نیست .... چرا فکر میکنی زبان حذف شده ؟؟؟ فقط آزمونش رو جدا کردن و جداگونه برگزار میشه نه اینکه حذف شده

لیلا : 1391/03/24

در جواب صالح: برادر من گیرم شما مدل هم بدین. کدوم مدل؟ کدوم خلاقیت؟؟؟ همچین می فرمایید یک مدل بده که انگار تا شما یک مدل بدی مدیران میزارن و سرشون و پیگیر اجرا میشن

غلط گیر : 1391/03/24

آقا فروز که خیلی کارت درسته دقت کن مضخرف غلطه مزخرف درسته با تشکر پارسی را ...

لیلا : 1391/03/24

در جواب سعید: برادر من اگر رفتن به علامه اینقدر اذیتت کرده که همش به دنبال فرقی خوب نمب رفتی شما هم درس نمی خوندی مثل من می رفتی آزاد و در عرض دو سال هفت هشت ده تومان پیاده می شدی فرقت همینه که با آسودگی خاطر درس خوندی خیلی خوبه همین یعنی یک عالمه

لیلا : 1391/03/24

در جواب ایراندخت: آخه چرا جوش میاریم ما آزادی ها همین که می گن بالای چشمتون ابروه؟؟؟؟ چرا؟؟ خوب می خواد فرق خودشو با دیگران بدونه

لیلا : 1391/03/24

سعید آقا خودتون رو کنترل کنید و اینقدر نگران تولید علم نباشید تولید هم که بشه بی مصرف می مونه

لیلا : 1391/03/24

با این کلمه سواد خودتون رو کشتین بچه ها این بی خبران در طلبش گمشدگانند آن را که خبر شد ،خبری باز نیامد

ehsan : 1391/03/24

akh bemiram ke cheghadram madrake alame motabare jadidan! rotbeye 760parsal shabaneye amuzesh mehvar ghabul shod ghabele tavajohe saeid

ندا : 1391/03/24

جناب فروز شما خودت به آقای سعید اعتراض می کنی که چرا میگی علامه بهتر از پیام نوره و باید فکرمون رو اصلاح کنیم بعد خودتون میگید"البته منکر بچه های سطح پایین این دانشگاه ها نیستم. مخصوصا آزاد" ! حالا کی گفته که بچه های آزاد بی سوادن . برچه اساس این حرفو میزنی ؟ چرا ما عادت داریم همیشه برتری خودمونو با تحقیر کردن دیگران ثابت کنیم . اسم دانشگاه نشون دهنده سواد و توانایی های افرادی که توی اون دانشگاه تحصیل کردن نیست . خواهش میکنم اینو بفهمین .

ج : 1391/03/24

قرار نیست زبان حذف بشه بلکه از آزمون اصلی جدا میشه و به صورت مجزا چند نوبت در سال برگزار میشه. به نظر میاد زبان بازهم نقش تعیین کننده را داشته باشه چرا که اگر تصمیم بر این باشه که کسانی که زبان قبول شوند حق شرکت در آزمون تخصصی را داشته باشند بازهم کسانی که زبان نسبتا خوبی دارند می‌تونند امتحان بدن. پس زبان حذف نشده بلکه جایگاهش مهم تر هم شده. از طرفی دیگر با این سیاست می‌توان جلوی متقاضی زیاد را برای آزمون دکترا گرفت چرا که اکثر داوطلبان زبان ضعیفی دارند. در مورد بحث دانشگاه پیام نور باید بگویم من چهار سال است که به عنوان مدرس مدعو و به صورت حق التدریس در دانشگاه پیام نور کار می‌کنم. باید بگویم که اکثر دانشجویان پیام نور ضعیف هستند (مخصوصا در سطح لیسانس). در طی این چهار سال سابقه تدریس در دانشگاه پیام نور بیشتر از 5-6 دانشجوی خوب نداشتم. یکی از دانشجویانم امسال با رتبه خوب کارشناسی ارشد دانشگاه دولتی قبول شد.

علیرضا : 1391/03/24

سلام اینجا جای چت کردن نیست. ولی واقعاً بعضی از ما قضاوتهای عجیب و غریبی می کنیم. بنده کارشناسی علامه خوانده ام و ارشد را پیام نور. نمی دانم چرا بعضی ها فکر می کنند دانشجویان پیام نور به دانشجویانی می گویند که الکی مدرک می گیرند. دوستان عزیز، در دانشگاه علامه هم داشتیم دانشجویانی که فقط درس ها را پاس می کردند. در پیام نور هم همینطور. ولی واقعاً سواد آدم ها به نام دانشگاه شان نیست. بنده در همین پیام نور که برای بعضی صاحب نام نیست برای هر درس هم ارائه داشتم ،‌هم ترجمه و هم مقاله . تاسف بیبشتر من از این است که بعضی اساتید هم موقع بررسی مقاله برای نشریات و مصاحبه دکترا ظاهرا ترجیح می دهند از دانشگاه خودشان قبول کنند تا دانشگاه های دیگر ( این مشکل حال حاضر مقاله بنده است.) برای خود تحصیل کرده مان خیلی متاسفم.

فروز : 1391/03/24

من نگفتم همه بی سوادن . اگه با دقت بخونی متوجه می شی.توی هر دانشگاهی ( آزاد، پیام نور و دولتی و ...) بی سواد هست. با سواد هم هست. بستگی به تلاش خود آدم داره. ندا خانوم من حرفتون رو قبول دارم و اگه با دقت نگاه کنید نظرمون یکیه!! آقا یا خانوم غلط گیر درست می گید.ببخشید. در آخر من آقا نیستم !!!!فروز یعنی روشنایی!

سمیه : 1391/03/24

خیلی عالیه اگه اینطوری باشه. اتفاقا باعث میشه زبان رو در سطح بالا و قابل قبول امتحان بگیرن. اینطوری بهتره. زبان لازمه ی ادامه تحصیله اما وقتی صبح نشستی سر جلسه دروس تخصصی و بعد مجبوری بشینی تو حوزه امتحانی تا امتحان بعدیت ساعت 2 شروع شه که البته سروقت هم شروع نشد، بعدش تا ساعت 6 بشینی زبان و استعداد جواب بدی خیلی بی انصافیه. من که خودم انقدر خسته شدم پاشدم برگه خودم رو دادم. خیلی راهکار قشنگی پیشنهاد دادن. من میکم عالیه.امیدوارم همین امسال ترتیب اثر بدن.

پریس : 1391/03/24

دکتر ناصحی فرد همیشه می گفتن (یعنی زمانی که ما دانشجوشون بودیم) اول رفتارتونو اون طوری بکنید که می خواهید در آینده باشید، خود بخود همونی می شید که دوست دارید. یعنی اگه می خواید بیزینس من بشید از فردا ژست یک بیزینس منو به خودتون بگیرید، در راه رفتن، صحبت کردن و ... بیایید ما هم در حد یک دانشجوی دکتری یا داوطلب دکتری رفتار و فکر کنیم.

سمیه : 1391/03/24

اگر منابع مهم دکتری مدیریت رو می دونید به ما هم بگید هر سال عوض میشه ، الان بخوایم شروع به خوندن کنیم چی بخونیم؟

به ehsan : 1391/03/24

ظرفیت بالابردن دلیل بر معتبر بودن یا نبودن دانشگاه نیست که!!!شما خودت اول یذره فکر کن بعد حرف بزن!!!

فروز : 1391/03/24

سمیه جان. من خودم امسال مجاز نشدم.با اینکه 6 کتاب دکتر رضاییان و رفتار سازمانی رابینز رو خونده بودم. همینطور تست های کنکور کارشناسی ارشد 15 سال گذشته رو. چون گفته بودن در حد کارشناسی. امسال تصمیم دارم زبانم را خیلی قوی کنم.به نظر من تنها کاری که می تونی بکنی اینکه از الان زبانو خیلی عالی بخونی تا آذر و دی که ببینی منابع چی اعلام میشه. فکر کنم با امسال فرق زیادی کنه.در ضمن مقاله هم کار کن که اگه قبول شدی رزومت خوب باشه.

رحیم خالقی : 1391/03/24

تصمیم از این بدتر جا نداره معلومه که هر کسی تو چند نوبت می تونه نمره کشکی ملی رو بگیره اینجوری جامعه دکتری فوقالعاده بی سواد خواهد شد تور ور خدا اگه دستتون میرسه این رو حذف کنید نگذارید بی سواد بیان بالا

سمیرا : 1391/03/24

بنظر شما دوستان اگر من ارشدم را در یه موسسه غیر انتفاعی بخونم - تأثیر منفی در قبولی دکترا نداره ؟ نوع دانشگاه چقدر مهم میتونه باشه؟

سارا : 1391/03/24

با سلام به همه دوستان. موضوعی که ما باید بدونیم اینه که حقیقتا میانگین ضریب هوشی بچه هایی که تو دانشگاه های سراسری تاپ ایران درس میخونن از بچه های دانشگاه های دیگه بیشتر است. حتی مثلا اونی که تو دانشگاه شریف یا تهران درس می خونه با اونی که مثلا تو خواجه نصیر درس میخونه متفاوته چون حداقلش اینه که رتبه اش خیلی بهتر شده. البته باز تاکید می کنم که میانگینشون و نه تک تکشون. پس بیاین واقع بین باشیم. حذف کردن استعداد تحصیلی از آزمون دکترا واقعا کار نادرستیه. به هر حال حداقل تو این مقطع به سوالات این درس برای سنجش توانایی های داوطلبان به شدت احتیاج است.

مریم : 1391/03/24

به نظرم این کار منطقی است. چون احتمالا آزمون زبان استانداردتری برگزار خواهد شد نه اینکه مثل آزمون امسال نمرات اینقدر پایین و عجیب باشد. ولی بهر حال به نظر من زبان در کنار دروس تخصصی باید در قبولی داوطلبان تاثیر زیادی داشته باشد

سعید از علامه : 1391/03/25

من هیچ وقت نگفتم بچه هایی که پیام نور و آزاد میخونن بیسواد هستن. جواب دوستانی رو که خطاب به من کامنت گذاشتن رو میدم: 1- معلومه که استاد مصاحبه کننده اولویت رو به کسی که باهاش کار کرده میده. باز هم میگم تو دکترا قراره تولید علم بشه نه اینکه چیز جدیدی یاد بگیریم. 2- بچه های پیام نور و آزادی که از حرف من ناراحت شدن.. شما سر کلاس چندتا استاد خوب نشستید.. من نمیگم و نگفتم شما بیسوادید ولی شما خداییش سر کلاس درخشان،دانش جعفری، رحمانی، شاکری، ابطحی، شریعت پناهی، بزرگ اصل، حساس یگانه، ثقفی، ناصحی فر، الوانی و...( فقط تعداد کمی از اساتید علامه) و... نشستید؟! آیا خوندن یک کتاب برای یه درس اون هم تو مقطع ارشد کافیه؟!! یه ذره واقع بین باشید دیگه.. 3- اون دوستی هم که گفتن یه نفر با رتیه 760 علامه شده، وقتی یه نفر با 760 علامه قبول شده به نظرت تو همون رشته رتیه چند رفته پیام نور و آزاد؟! اصلا کسی رو میشناسی پیام نور رو بالاتر از شبانه علامه بزنه. در کل هم به نظرم برگزاری آزمون سراسری تو مقطع دکترا کار اشتباهیه و باید به روال قبل برگردیم

شاهد : 1391/03/25

ما مردم ایران به این نوع تصمیمات عادت کردیم! اصلا اهمیتی نداره در آزمونهای قبلی چه کسایی قربانی شدن باید این سوال رو از خودشون بپرسن که اگر شیوه قبلی درست بود چرا عوضش کردن؟ اگه درست نبود چرا با اینکه بنی و بشر، زمین و آسمون بهش معترض بود برقرارش کردن؟! واقعا اینه کار کارشناسی؟! من خودم از قبول شدگان آزمون امسال هستم ولی اصلا تفاوتی بین آزمون دکتری و ارشد احساس نکردم باور کنید من برای این آزمون فقط 40روز خوندم آیا باید آزمون طوری باشه که آدم احساس نکنه مرحله ای سخت تر از مقطع قبلی رو داره می گذرونه؟! آیا می خوایم با چهار تا تست phD ؛ یه مجتهد و تئوریستین علمی به جامعه معرفی کنیم؟! فقط باید به حال این تصمیمات یه شبه و . . . تاسف خورد! "اللهم عجل لولیک الفرج"

داوطلب دکتری : 1391/03/25

در جواب سعید: خوب اول سوال کردی فرقت با دانشجویان پیام نور و آزاد چیه، فرقت همینه که سر کلاس این اساتید نشستی (احتمالا). ولی یک سوال: حالا دانشجویان علامه با نشستن سر کلاس این اساتید چه گلی به سر کشور زدند که دانشجویان جاهای دیگر نزدند؟

پریس به سعید : 1391/03/25

دوست عزیز، شما که مدیریت علامه خوندید در واقع مزد خوب درس خوندن برای ارشدتونو گرفتین؛ شاید کسی اون موقع به هر علتی نتونسته خوب درس بخونه و رفته پیام نور خونده ولی استعداد داره و حالا حقشه برای دکتری اگه خوب درس بخونه به فرض جای یکی از بچه های علامه رو بگیره که تلاشی نداشته (البته نه با این فرآیند کنکور که اصلا ملاک مناسبی نیست). جامعه سالم هم جامعه ایه که مردم بتونن با تلاش خودشونو به طبقات بالاتر برسونن نه اینکه طبقه بالا در انحصار عده ای باشه که یه روز اتفاقی یا با صلاحیت به اونجا رسیدن. هر کسی یک روز در اوجه و یک روز افت می کنه، به چه حسابی باید تا ابد در جایگاه قبلی خودش (چه خوب و چه بد) باقی بمونه؟ اما در مورد دانشگاه محترم علامه باید بگم که طی چند سال اخیر مدام در حال افت کیفبیت بوده، و کاملا مشخصه که کیفیت و نام و اعتبار خودشو به ظرفیت بالا فروخته. و بدترین نوع رفتار رو با دانشجوهاش داره. دانشکده کوچکی که شاید پنج برابر ظرفیتش دانشجو گرفته و اغلب هم خبری از این اساتیدی که نام بردید در دوره ارشد نیست. دکتر الوانی و سایر اساتید نامدار فقط در دوره دکتری تدریس می کنند. بعضی از اساتیدی که نام بزرگی هم دارند با جرأت می گم که حرفی برای گفتن ندارند. چون سر کلاساشون بودم اینو میگم. حتی ابایی از نام بردن از ایشان ندارم.

دانشجو : 1391/03/25

اوای دهل از دور شنیدن خوش است ، عزیزان من اسم دانشگاه اصلا مهم نیس فقط تلاش و پشتکار دانشجوهاس که اسم یه دانشگاهو پر آوازه میکنه

علی : 1391/03/25

سلام من هم با سعید از عامه موافقم ........ شاید بچه های پیام نور یا آزاد یا غیر انتفاعی آدمهای خوب و سخت کوشی باشن ولی اگر بخواهیم واقع بینانه نگاه کنیم از نظر سواد و ضریب هوشی به پای بچه های دانشگاهایی مثل تهران و شهید بهشتی و علامه و دیگر دانشگاهای تاپ نمیرسن ...... همین آقایون و یا خانوما که میگن فرقی بین بچه های پیام نور و دانشگاههای خوب نیس ... میشه 1سوال بپرسم ازشون ؟؟؟/ اگر تو کنکور ارشد رتبه برتر شده بودن کجا رو انتخاب میکردن بازم پیام نور میزدن واقعا اگر به نظرشون فرقی نداره پس چرا رتبه برتر ها همیشه دانشگاههای خوب رو انتخاب میکنن .....اگه فکر میکنید بخاطر شهریه هست یه مثال دیگه میزنم یه نگاهی به مقایسه قبولی ها در همین سایت بندازین اونوقت خواهید دید که شبانه دانشگاهای تاپ حتی زودتر از روزانه شهرستانها پر میشه ... فکر میکنید دلیلش چیه ..... یعنی من خودم که حتی از شیراز هستم شبانه دانشگاههای تاپ تهران رو به دانشگاه روزانه شیراز ترجیح میدم

در جواب سعید : 1391/03/25

سر کلاس بزرگان نشستن به خودی خود ارزشی ندارد. ممکن است کسی مثل سیب زمینی سر این کلاس ها بنشیند و بعد هم با یک 12 همه چیز تمام شود. مهم افزایش درک و فهم است.

فروز : 1391/03/25

علی عزیز! شما یا متوجه نمی شید یا متوجه میشید و نمی خواید قبول کنید! بحث اینه اسم دانشگاه مهم نیست. بحث زرنگی و تنبلی نیست. بحث هوش و ... نیست. بحث اینه که خوب به هر دلیلی یه جایی خوب یا بد قبول شدی. از این به بعد تلاش تو که مهم و تاثیر گذاره . با این حرفتونم مخالفم . من رتبه ارشدم شبانه تهران می خورد. با این حال روزانه چمران رو انتخاب کردم!و الانم خیلی راضیم. بحث اسم دانشگاه نیست. چیزی که تعیین کننده است تلاش آدمه! درک این مطلب خیلی ساده است.

علی به فروز : 1391/03/25

من متوجه موضوع هستم این کاری که شما کردین و رفتین اهواز به خودتون ربط داره شاید شما خاص باشید من در مورد عام گفتم .در جواب اون دوستمون هم که فکر میکنه دانشجویان دانشگاههای تهران مثه سیب زمینی هستن باید بگم اینا همون کسایی هستن که رتبشون توی کنکور از شما خیلی بهتر بوده حتی دانشجویان تنبل دانشگاههای تهران ..... ثانیا این یه چیز طبیعی که دانشجویان دانشگاههای تهران نسبت به شهرستانها و پیام نور باید حداقل توی دانشگاه خودشون اولویت داشته باشن این یه حق طبیعی .......... به نظر من باید مثل سابق هر دانشگاهی برای خودش امتحان دکتری برگزار کنه البته الان هم زیاد فرقی نمیکنه از بچه هایی که دعوت به مصاحبه میشن دانشگاههای تهران بچه های خوشو میگیره و بقیه رو رد میکنه این کنکور سازمان سنجش هم فقط برای بستن دهان دانشجویان جاهای دیگه هست

fafa : 1391/03/25

آیا منظور از امتحان ملی تولیمو هست ؟ یا یک آزمون چدید؟

امید : 1391/03/26

ای دوستان عزیز....... خیلی زشته سر دانشگاه با هم بحث میکنین...ناسلامتی باسوادین.ن و سالی ازتون گذشته......من 2 بار کنکور دادم بار سوم هم بخوام بدم بازم منابع داره عوض میشه....الان مجاز شدم....اگه جایی نخوام مصاحبه نمیرم.....دلتون بحال خودتون بسوزه که هر سال تصمیم جدید میگیرن.......وقت و سرنوشت ما مثل اینکه اصلا مهم نیست!!!!!دوستان به جای بحث علمی کل کل دانشگاه راه انداختن.....هر دوگروه دارین درست میگین.....من خودم کارشناسی و ارشد روزانه خوندم.....ولی همه جورش رو دیدم....پس عزیزان برای ه یچی بحث نکنین......مهم عمرمونه که داره تلف میشه

در جواب علی : 1391/03/26

من نمیدونم چرا هر کی هر چی میگه شما به خودتون میگیرین. هیچ کس نگفته که دانشجوهای دانشگاهای تهران سیب زمینی هستن. منظور اینه که همه دانشگاه ها دانشجوی خوب دارن دانشجوی بد هم دارن و صرف اینکه کسی در دانشگاه خوب درس میخونه نمیشه گفت دانشجوی خوبیه. در مورد اینکه دانشجوهای تهران حق طبیعی دارند در دانشگاه خودشون پذیرش بشن اصلا موافق نیستم و نمیدونم این حق از کجا اومده.

ستاره : 1391/03/26

در جواب علی : اینقدر خودخواهی!!!!!تعجب اوره. من با این شیوه کنکور مخالفم. ولی شیوه قدیم هم فقط پارتی بازی بود و نا عادلانه. مگه این حقو خدا بتون داده؟؟

سعید : 1391/03/26

عزیزم شما چون سر کلاس استاد سطح بالا ننشستی نمیدونی استاد چیه!! شما سرکلاس استاد سطح بالا میشینی اصلا نمیتونی سیب زمینی باشی.. چون استاد هم ازت مقاله میخواد و هم ارائه.. چجوری میتونی بیکار بشینی؟!!

اسماعیل : 1391/03/26

به نظر من خود دانشجوها باید دنبال دانش و علم بروند و محل تحصیل هم تا یک حدی تاثیر داره نه 100 درصد.خود من کارشناسی را در دانشگاههای تهران بودم ولی ارشد را در دانشگاه آزاد بودم.زمانی که من در دانشگاه آزاد بودم دوستم تو دانشگاه علامه بود،و منابع درسی ما خیلی با هم فرقی نمی کرد حتی پایان نامه اش هم زیاد فرقی با مال من نداشت.در آخر می خولستم بگم که هر کجا که درس می خونید خود دانشجو باید تلاششو زیاد کنه.

رعنا : 1391/03/26

دوستان خوبم شما که همگی فارغ التحصیل ارشدین لطفا یک راهنمایی به من بکنید . رتبه من در آزمون ارشد امسال 1900 شده و میدونم که رتبه خوبی نیست. ولی مشاورم احتمال داد که پیام نور و مجازی قبولم اما دلم میخواد صادقانه به من جواب بدین اگر شما به جای من بودید دوباره برای امسال شرکت میکردید یا پیام نور و مجازی رو میرفتید؟ راستش من دلم نمیخواد 2سال دیگه از انتخابی که کردم پشیمون باشم. لطفا جواب منو بدین چون خیلی برام مهمه با توجه به این که همه شما این مرحله رو پشت سر گذاشتین.

رضا : 1391/03/26

سلام. من دانشجوی ترم 4 کارشناسی ارشد بازرگانی بین الملل دانشگاه شهید بهشتی ام و رتبه کنکور ارشدم 27 بود. بابا یکم بشینید فکر کنید ببینید که ماها چقدر باید بیکار باشیم که اینجوری تو این سایت هی می پریم به هم. من فکر نمی کنم درک اینکه آزمونه زبان قراره ملی شه خیلی سخت باشه که بعضیا فکر کردن زبان دیگه کلأ حذف شده. دوستان عزیزی که هیچی از مدیریت بارتون نیست و تا اینجایی ام که رسیدید واسه اینه که یکم زبانتون خوبه مخاطب من شمایید. آقا والا بلا زبان حذف نشده پس نگران نباشید. فقط آزمون دکترا یکم تخصصی تر شده (که درستشم همینه). تا کی قراره یه عده آدم بی سواد فقط چون زبانشون خوبه از رشته های فنی یا زبان بیان و از طریق بالا زدن زبان تو کنکور خودشونو تحمیل کنن به رشته ی مدیریت. بابا اسم این رشته مدیریته  زبان نیست. تویی که داری جلزو ولز می کنی واسه ملی شدن زبان و حذفش از آزمون دکترا همه مشکلت اینه که می دونی اگه زبان تأثیرش کم شه دیگه رتبه های یک یا دورقمی کنکور مدیریت ماله تو نیست. داری می سوزی چون می دونی که اونایی که پایه مدیریتیشون قویه و 1 حداقل سوادی تو مدیریت دارن میان و جای تورو می گیرن. منی که دارم این حرفارو می زنم خودم زبانم خوبه و تو همین کنکوره امثال 42 درصد زدم ولی اقلا می تونم 4ساعت واسه تویی که 2ماه قبل کنکور 4تا کتاب از رضاییان (که استاده دانشگاه خودمونه) یا الوانی خونی درباره مدیریت صحبت علمی کنم. عزیزم برو یکم پایه مدیریتت رو قوی کن تا انقد وابسته به زبان نباشی. امیدوارم روزی برسه که همه کنکورا اونقدر تخصصی شه که کسی نتونه با توانایی زبانش (که هیچ ربطی به مدیریت نداره) وارد رشته هایی مثل مدیریت بشه.

داوطلب دکتری : 1391/03/26

در جواب رعنا: اگه همه تلاشتو کردی و این رتبه ات هست که هر جا قبول شدی برو. ولی اگه حس می کنی واقعا حقت بیشتر از اینه یک سال دیگه بخون. چون گاهی وقتا صرف می کنه که ادم یه سال درس بخونه ولی یه عمر یه مدرک خوب داشته باشه.

علی به رعنا : 1391/03/26

به نظر من یه سال دیگه بخونید و یه دانشگاه خوب ( دانشگاهای روزانه تهران ) قبول بشید وگرنه بعداز 2 سال مجبورید مثه بعضی از دوستان که توی مصاحبه دکتری رد میشن فکر کنید حقتون خورده شده ...... اگر الان برید پیام نور یا غیر انتفاعی یا هرجای دیگه از همین الان فکر قبول شدن تو دکتری روزانه رو از ذهن خارج کنید

ستاره : 1391/03/26

ما سر کلاس استادای سطح بالا به قول شما ننشستیم ولی هم ارائه داشتیم . هم مقاله باید می نوشتیم تازه وقتی نمره می دادن که توی یه مجله اکسپت گرفته باشیم. هم کتاب ترجمه می کردیم.هم همه ی این کارا رو حتی بیشتر. رعنا جونم بستگی به خودت داره تو خونه موندن و درس خوندن یکمی سخته و ادم اعصابش خورد می شه.اگه حوصلشو داری بمون. اگه فکر می کنی خسته ای و حوصله نداری ، درس خوندن برات سخت میشه و شاید بی خیالش بشی.به هدفتم بستگی داره. اینکه می خوای در نهایت چه کار کنی. به هر صورت، این تصمیمی که باید با توجه به شرایط زندگی ، روحیت و ... گرفته شه.

رعنا : 1391/03/27

دوستان خوبم از همتون ممنونم به خاطر اینکه جوابمو دادید. باید بگم که قصد من از شرکت توی آزمون ارشد این بود که یه مدرک خوب از یک دانشگاه دولتی داشته باشم و اگر خواستم ادامه تحصیل بدم با مشکلی مواجه نشم. من حتی دانشگاه آزاد هم ثبت نام نکردم و مطمئنم اگه شرکت کرده بودم حتما قبول بودم ولی چون کارشناسیم رو دانشگاه آزاد خوندم دلم میخواست اینبار دولتی قبول بشم. خواهش میکنم دوستان خوبی که ارشدشون آزاد بوده از این حرفم ناراحت نشن اما واقعا مساله هزینه برام اهمیت نداره . اینم میدونم که خیلی از بهترین و تحصیلکرده ترین افراد دانشجوی دانشگاه آزادن و در این هیچ شکی نیست که هر دانشگاهی دانشجوی قوی و ضعیف داره.من خودم توی دانشگاه استادای خوبی داشتم که همزمان توی علامه و بهشتی هم تدریس میکردن اما اینطوری که من متوجه شدم اولویت در مصاحبه با فارغ التحصیل های دانشگاه دولتیه. امیدوارم روزی بشه که همه بتونن توی هر دانشگاهی که میخوان قبول بشن ولی فقط کسانی که با انگیزن و تلاش کافی میکنن فارغ التحصیل بشن .

ستاره : 1391/03/27

ای ول آقا رضا، گل گفتی ...

رعنا : 1391/03/27

من با آقای رضا موافقم چون کارشناسیم رو مدیریت بازرگانی خوندم و امسال کنکور ارشد اجرایی شرکت کردم . من فکر میکنم بی عدالتی از این بالاتر نیست که امسال یک نفر که لیسانس زبان داشت رتبه 10 اجرایی شد با اینکه درصدهای درس تئوریش زیر 30 بود. اگر این آدم زرنگ بود چرا تو رشته خودش شرکت نکرد تا قبول بشه؟ اصلا چرا من 4 سال رفتم مدیریت بازرگانی خوندم؟ احتمالا باید کارشناسیم رو زبان میخوندم و پارسال تازه اجرایی شرکت میکردم.

نا اشنا : 1391/03/31

واقعا" صحیح است که زبان نباید سد راه ورود به دکتری باشد بلکه هر فرد جداگانه نمره ای که کسب کرده ارایه دهد نه اینکه نمره حد نصاب زبان شرط شرکت در دکتری باشد پس ارزش دروس تخصصی کجا رفته؟؟؟؟؟

نا اشنا : 1391/04/02

منم رتبه ی یک ارشد و دکتری هستم. اصلا این طوری نیست که زبان همه تصمیم رو بگیره. و تازه هم اگر می خواید تو مقاطع بالاتر موفق باشید باید زبان بدونید.

عاقل : 1391/04/28

سلام من هم با تخصصی ترشدن آزمون دکتراموافقم.اینکه آزمون در یک نوبت صبح با تعداد سوالات بیشتر تخصصی هر گرایش (نه اینکه منی که فیزیولوژی هستم سیستماتیک هم بلد باشم در حالیکه حتی یک واحد در ارشدم از آن گرایش نداشتم)،که دانشجوحدود3سال خوانده برکزار بشه عالیه.لااقل دانشجویی که در تخصصش ماهر است از نا عدالتی آزمون وخستگی مفرطش بهم نمی ریزد.این در حالیکه نمره زبان راجدا ارائه میده و در آزمون تخصصی گرایشش هم نمره می گیره.به نطرم کسیکه ارشد خوانده مخصوصا در رشته های پایه که با مقالات روز سروکار داشته،مطمئنا زبان علمی رو می فهمیده،ضمنا در آزمون زبان علمی هم آن رتبه قابل قبول را که برای فهمیدن ونوشتن مقالات علمی به زبان انگلیسی در مقطع دکترا نیاز است را به دست می آره. آزمون هماهنگ با نمره ای کلی که برای زبان هم داده می شود حق متخصصین هر رشته را ضایع می کند.مگر اینکه در رشته زبان انگلیسی شرکت کرده باشد که خوب زبان تخصص رشته اش هست.

پریسا : 1391/08/01

سلام. ای بابا یعنی هر چی از تابستون واسه استعداد خوندیم کشک؟ باز برنامه عوض شده! تا کی باید صیر کنیم که منابه رو معرفی کنن؟؟!!! از بچه ها کسی رشتش آموزش زبات اتگلیسی نیست و یا اطلاعی از منابعش نداره؟

تارا : 1391/08/03

سلام چه وضعیتی اعصاب واسه ما نگذاشتن آخه حداقل بگذارید 2 سال این روش اجرا بشه بعد تغییر بدید اخه این چه کاری که ما باید به جای اینکه تمرکزمون به درس باشه وایسادیم ببینیم چی میشه.

محسن : 1402/04/13

سلام اگه آزمون زبان ملی برای هررشته بصورت زبان تخصصی طراحی بشه،کاملا کارشناسی و لازم وعادلانه است

نام شما (ضروری)

ایمیل (ضروری)