شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
پنجشنبه 30 اسفند 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 16,417
بازدید دیروز: 28,682
بازدید کل: 161,349,441
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 109
کاربران حاضر: 110
کدخبر: 7279 زمان ارسال: دوشنبه 28 فروردین 1391 - 23:51 تعداد بازدید: 3485
سختی نامتعارف آزمون زبان برای داوطلبان آزمون دکتری / ناهار پر دردسر کنکور دکتری

دومین آزمون دکتری که به صورت نیمه متمرکز در روز جمعه 25 فروردین ماه 91 برگزار شد، با حاشیه هایی همراه بود که از مهمترین آنها می توان به سیاست های مختلف دانشگاه ها برای تامین ناهار داوطلبان، سختی زیاد آزمون زبان و ... اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آزمون دکتری نیمه متمرکز سال 91 با رقابت 178 هزار و 427 داوطلب برگزار شد که این تعداد داوطلب در 94 حوزه امتحانی در 32 شهر حضور یافتند.

پیش از برگزاری آزمون، مسئولان از برگزاری منظم و دقیق و برقراری امنیت کامل آزمون خبر داده بودند، همچنین برای اولین بار سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرده بود که دانشگاهها تدارک ناهار را برای داوطلبان ببینند این در حالی است که این آزمون روز گذشته با حاشیه هایی همراه بود.

به عنوان مثال، داوطلبان آزمون دکتری در حوزه امتحانی علوم اجتماعی دانشگاه تهران، از سر و صدای محل برگزاری آزمون شکایت داشتند و در این حوزه از ناهار خبری نبود.

عمده گلایه و شکایت داوطلبان این دوره از آزمون دکتری سال 91، سخت و طولانی بودن آزمون زبان انگلیسی و نامتناسب بودن آن با میزان مورد نیاز برای آزمون و کم آوردن زمان برای پاسخ دادن به سئوالات این آزمون بوده است.

یکی از داوطلبان در این باره توضیح داد: آزمون زبان انگلیسی با 100 سئوال و زمان 120دقیقه بسیار طولانی و خسته کننده بود به طوری که با توجه به اینکه آزمون عمومی در بعدازظهر بود انرژی داوطلبان در این بخش تحلیل رفته بود. 4 ساعت زمان برای آزمون بعدازظهر بسیار طولانی بود.

موضوع ناهار اما به موضوع جالبی در آزمون دکتری امسال بدل شده بود. در حوزه امتحانی تربیت معلم ژتون ناهار بین داوطلبان توزیع شده و به صورت رایگان به داوطلبان ناهار داده شده بود. اما در حوزه امتحانی دیگری از جمله دانشگاه شهیدبهشتی 2500 تومان از هر داوطلب اخذ شده و ناهار داده شده.

در بسیاری دیگر از حوزه های امتحانی مانند دانشگاه امیرکبیر، دانشگاه اصفهان و برخی دانشکده های دانشگاه تهران ناهاری به داوطلبان داده نشده بود. 

از سوی دیگر بی نظمی یکی از حوزه های امتحانی در دانشگاه اصفهان نیز خبرساز شد و این بی نظمی داوطلبان را کلافه کرده بود.

نکته دیگری که بسیاری از داوطلبان آزمون دکتری را گلایه مند کرده، نحوه تعیین مکان برای قرار گرفتن وسایل اضافی همراه داوطلب بود.

ایجاد گیت های امنیتی در حوزه امتحانی تربیت معلم و قرارگرفتن تنها 2 نفر برای ساماندهی اوضاع بخش وسایل اضافی و گرفتن 500 تومان برای نگهداری از وسایل داوطلب در دانشگاه اصفهان از دیگر مشکلات و حاشیه های آزمون بود.

تبلیغات گسترده موسسات آموزش عالی آزاد برگزار کننده کلاسهای آمادگی کنکور دکتری در اطراف حوزه های برگزاری آزمون دکتری نیز یکی دیگر از حاشیه های مهم برگزاری آزمون دکتری بود.

به گزارش مهر، فرم نظرخواهی که امسال در آزمون دکتری میان داوطلبان توزیع شده بود نیز حاوی نکته جالبی بود. در آزمون دکتری سال 90 آزمون کتبی تاثیری در نتیجه پذیرش نهایی داوطلب در دوره دکتری نداشت اما امسال در آستانه کنکور مشخص شد که آزمون کتبی به همراه معدل دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد با ضریب یک در پذیرش نهایی داوطلب تاثیر دارد. نکته جالب در فرم نظرخواهی امسال این بود که موضوع میزان تاثیر آزمون کتبی در پذیرش نهایی دوره دکتری از داوطلبان مورد پرسش قرار گرفت.

همچنین در این فرم تاثیر موضوع مهاجرت نخبگان و میزان انگیزه های فردی و اجتماعی داوطلب برای شرکت در آزمون دکتری مورد پرسش قرار گرفته بود.

آزمون کتبی کنکور دکتری سال 91 در ساعت 19 بعدازظهر روز جمعه 25 فروردین پایان یافت و داوطلبان باید در انتظار هفته اول خردادماه برای اعلام نتیجه اولیه بمانند.

_________________________________________________________________________________

مطالب مرتبط:
دانلود دفترچه سوالات کنکور دکتری تخصصی سراسری (نیمه متمرکز) سال 1391



 

منبع : خبرگزاری مهر  
نظرات کاربران
حسین : 1391/01/26

من لیسانس ریاضی دارم . به این خدای بالای سر بجز سه تا از سئوالات بقیه سئوالات ریاضی و آمار رو بلد بودم . بعضیها رو فقط به خاطر یک مثبت یا منفی در جواب آخر به مشکل برخوردم که گذاشتم تا آخر سر حل کنم . ولی زمان به پایان رسید. مطمئنم بقیه داوطلبان گرامی نیز که در درسهایی که قوی بودند وقت کم آوردند .

تشنه علم : 1391/01/26

به طراح( طراحهای ) ریاضی و آمار آزمون دکتری مدیریت 91 همان سئوالات خودشونو بدین ببینم میتونن در مدت 30 دقیقه جواب بدن ؟ من که لیسانس ریاضی دارم وقت کم آوردم .

سمیه : 1391/01/26

به نظر شما چرا باید بچه های mba ، صنعتی، بازرگانی و.... تئوری های رفتار سازمانی و منابع انسانی سوالات تخصصی آزمون دکترایشان باشد!!!!! سوالات ریاضی برای بچه های مدیریت سخت بود.حتی یکی از سوالات از هندسه فضایی بود ( پیدا کردن نقطه تقاطه دو صفحه در فضا با یک خط!!!)

داوطلب : 1391/01/26

من حوزه شهرکرد امتحان دادم.قرار بود ناهار مهمان سازمان سنجش باشیم ولی در عوض مهمان جیب مبارک شدیم. جالب این بود که دانشگاه شهرکرد 4 نوع غذا واسه داوطلبا تدارک داده بود . که پتونش بین 2000 تا 4000 متغیر بود. ولی بهتر بود به جای این همه تدارک یه ناهار ساده اما رایگان به همه میدادن.

سروناز : 1391/01/26

به نظر من که ناهار موضوع مهمی نیست.مهمتر از ناهار وقت و انرژی بود که برای خوندن کتابایی گذاشتیم که ازشون حتی یه سوال هم نیومده بود.در کل آزمون بسیار غیراستاندارد بود.من از دیروز توی شوکم باورم نمیشه که اینطوری با سرنوشتمون بازی کردن.

یک خسته : 1391/01/26

به خدا خیلی خونده بودم ولی فکر نکنم قبول بشم.واسه زبان که 30 تا از سئوال ها رو اصلا" نتونستم نگاه کنم وقت کم بود،اخه یکی بگه این همه سوال زبان واسه چیه،این استعداد تحصیلی با این سوال های قلمبه سلمبه بعد از آن خستگی زبان آخه این انصاف،خدا شاهد خودتون نمی تونید اون ها رو جواب بدید ،یک چیز دیگه توی این دانشگاه هایی که اصلا" عملی کار نمی کنند فقط تئوری و تئوری حالا شما می خواهید ما چجوری به 15 سوال تحلیلی از 60 سوال جواب بدیم، به خدا استاد هامون هم بلد نیستند این ها را جواب بدهند شرط می بندم سخخخخخخخخخخختتتتتتتتتتتت بود.

کیوان : 1391/01/26

به نظر من این آزمون (دکترا) نسبت به آزمون مقطع کارشناسی ارشد در گروه مدیریت دارای اعتبار پائین تری است. نه جامعیت آن را دارد نه تخصصی بودن

ali : 1391/01/26

از مدیران سایت مدیر خواهشمندم که صدای ما دانشجویانی که ماه ها برای امتحان دکتری وقت گذاشتیم را به تصمیم گیرندگان سازمان سنجش برسانند. آزمون امسال بسیار غیر استاندارد بود . چرا وقتی میگن در حد کارشناسی از حد کارشناسی ارشد هم سختتر سوال میدن؟ آیا برای مثال برای رشته ی حسابداری دروس تحصصی که هفت سال خوندیم باید 30 سوال بیاد و ریاضی و آمار 30 سوال. سوالات ریاضی و آمار به حدی سخت بود که به هیچ عنوان فرق بین کسی که مطالعه کرده و کسی که مطالعه نکرده روشن نمی شود. آیا ریاضی تا این حد برای رشته ی حسابداری اهمیت دارد؟ من بعد هفت سال تحصیل در این رشته هیچ نیازی به ریاضی به این سختی در این رشته احساس نکردم. آیا واقعا خواندن چند ماه درس تخصصی برای 30 سوال عادلانه است.؟ آیا زبان به این سختی فرق کسی که مطالعه نکرده و کسی که مطالعه کرده را روشن می کند؟ آیا تمام رشته باید از هوش یکسانی برخوردار باشند؟ آزمون تست هوش به این سختی برای ارزیابی چه چیزی است؟ آیا هیئت علمی های حال حاضر دانشگاه ها می توانند به این سوالان زبان و هوش در زمان تعیین شده پاسخ دهند؟ شما را به خدا قسم می دهم در هر رشته با متخصصان همان رشته مشورت شود که چه تعداد سوال و با کدام سختی برای ارزیابی مناسب است. با تشکر

معترض : 1391/01/26

من خیلی بزای درسای تخصصیم وقت گذاشتم.لیسانسم هم مدیریت بوده اما بعضی از سوالاش حتی برام آشنا هم نبود.واقعا این آزمون روایی نداشت نتونست اون چیزی رو بسنجه که باید بسنجه.من ار دیروز تا حالا تو شوکم.خدایا چرا اینطوری شد؟

طوبی : 1391/01/26

سلام به همگی من چهار ساله دارم بصورت کاملا حرفه ای فقط برای دکتری مدیریت میخونم به نظر من هممون سر کاریم

احسان : 1391/01/26

تو رشته مدیریت واقعا سئوالات ریاضی ، در اینکه بدونی چه راه حلی داره آسون بود ولی در جواب آخر مشکل داشت ، سئوالای آمار هم که خیل سخت بود .

hadi : 1391/01/26

ناهار تو دانشگاه عباسپور 4000 تومان بود !!! منم واقعا تو شوکم. برای دکترای کارآفرینی فقط 15 تا تست نظریه کارآفرینی !!! واقعا سوالات تئوری مدیریت از کجا اومده بود!!! درس جی مت باید اولین درس و صبح باشه تا ذهن توانایی پاسخگویی به سوالاتش رو داشته باشد.نه آخرین درس اونم بعد از اون زبان بسیار سخت .... واقعا از دست جاکفشی که جز اخرین سوالات جی مت بود و 7،8 تا سوال ازش اومده بود بد جوری کلافه شدم ...

معترض : 1391/01/26

مگه به غیر از اینه که آزمون دکترا باید سطح دانش تخصصی داوطلب رو توی رشته ی خودش بسنجه؟واقعا با 60 سوال که نصفش ریاضی و آماره و 30 تای دیگش از منابع عجیب و غریب طرح شده میشه اینکارو کرد؟با این روش فقط میشه یه مشت آدم بیگناهو اذیت و ناامید کرد.

saba : 1391/01/26

سلام. با نظر کیوان موافقم

احسان : 1391/01/26

من به شخصه از فرم و مدل آزمون رضایت دارم. قرار نیست برای دکتری هم هر کی بهتر منابع رو حفظ کرده موفق بشه...سؤالای ریاضی و آمارم واقعا سخت نبود اتفاقا تو زمان کمم می شد زد چند تا از سؤالاشو می شد از راه ابتکاری خیلی سریعتر حل کرد...ازین که زبان و استعدادم سنگین بود راضیم خیر سرمون قراره دکتر بشیم...سؤالا استاندارد برای دکتری بود...

مرتضی : 1391/01/26

کاش سوالات استعداد تحصیلی را به رییس سازمان سنجش بدهند اگر توانست جواب بدهد من مدرک دکترا خود را اتش میزنم اما اگه نتونست با چه رویی از ما این ازمون را گرفته است؟

مجید : 1391/01/26

سلام بنظرم سوالات آمار و ریاضی متوسط، اختصاصی ها بسیار ظریف و محتوایی ، زبان کاملا زیبا و استعداد بسیار آسان طرح شده بود. من عالی آزمون را به پایان رساندم..ناهار هم به ما دادند(رایگان)

ارسلان : 1391/01/26

یکی به من بگه نفری که ارشد مدیریت مالی است این حقه به این سوالات که ربطی به رشته ما نداره پاسخ بده از سایت مدیر میخواهم صدای دانشجویان ارشد مدیریت مالی را به گوش مسئولان برسونه

امید : 1391/01/26

من 6 ماه سخت خوندم نمره تافل 95 هم دارم همچنین 550 تولمیو خدای لغت بودم اما 30 -40 درصد لغت ها رو اصلا تا حالا ندیده بودم- 2 متن 55 خطی داده بودن با لغات عجیب . غریب واسه 6 تا سوال اخه مگه میشه با اون همه خستگی از امتحان صبح و تحلیل رفتن 4 ساعته در انتظار امتحان بعد از ظهر . یه 30 تا سوال اصلا نرسیدم جواب بدم. واقعا غیر استاندارد. باید مثل پارسال معادل سازی می کردند. این نمره هر چی باشه توانایی در زبان نشان نمیده. اما امتحانgmat اخه مگه میشه 60 تاسوال که چند متن هم داره و واسه سایر سوالها حد اقل 4 دقیقه وقت لازم هست پس از 7 ساعت تحلیل و خستگی ذهن جواب داد. قسم به خدا خود طراح سوال هم نمیتونه در 2 ساعت بهشون جواب بدند. خواستند خوب کنند داغونش کردند.پارسال که هر کی از قبا نمره زبان داشت قبول شد اکثرا شبانه های پولدار که از بچگی رفته بودند . امسال؟ یه امتحان کاملا بی معنی ما که به فکر خارجیم.

ارسلان : 1391/01/27

به ما گفتن سوالات در سطح کارشناسی و ارشد میاد . من شرط میبندم هیچ استادی نمیتونی در این محدودیت زمان که داشتیم و در این شرایط امتحانی دروس تخصصی را 40 درصد بزنه . زبانم فک کنم اگه بدی به یه خارجی نمیتونی 60 بزنه

سارا : 1391/01/27

سلام ما حوزه پیام نور تبریز ازمون دادیم ناهار رایگان بود سوالای ریاضی و امار انصافا خوب بود و اگر کسی کمی سرعت عمل داشت می تونست به همشون جواب بده مدیریت هم جالب و محتوایی بود ولی زبان سوالاتش کسل کننده بود و مفهومی شانسی نمی شد زد و سوالات استعداد عالی در کل خوب بود امیدوارم هر کس به میزان تلاشش نتیجه بگیره

امید : 1391/01/27

با سلام.. فقط یک نکته: چجوریاست!؟ سوالات تخصصی اکثر رشته ها 40 سوال و 40سوال(آمار و یا... مربوط به آن رشته) اونوقت دقیق یادم نیست زبان+استعداد تحصیلی 180 سوال!!! من نمیدونم چجوری و به قول دوستان در بالا مسئولین چیو و اونم چطوری سنجیدن!!!؟

هادی : 1391/01/27

با درود امتحان بسیار سختی بود امارو ریاضی و هوش و زبان . اگر امتحان زبان و هوش صبح انجام می شد بهتر بود 4ساعت زمان برای من که دیسک کمر دارم بسیار درد ناک بود .

داوطلب منتقد : 1391/01/27

با سلام من هم تو رشته حسابداری آزمون دادم اما اینقدر مثل بچه ها از کمی وقت یا زیاد بودن سوالات گلایه مند نیستم! شوخی نیست که آزمون دکتراست و شما دادوطلبین باید استقامت و مدیریت زمان را تا حالا یاد گرفته باشین یا نه؟! قرار نیست که ادم همه سوالات رو جواب بده! آدم باید در این مرحله توان تشخیص سوالات سخت و آسون رو داشته باشه یانه!؟ البته این هم درست هست که خیلی از سوالات سخت بودن. تنها گله مندی من کم بون سوالات تخصصی در مقابل سایر سوالات بخصوص ریاضی و آمار بود و نیز ضریب یکسان داشتن سوالات ریاضی و امار و دروس تخصصی. در آخر درسته قبول نمیشم ولی از بچه ها خواهش دارم ادای دیپلمه ها که کنکور ندیدن رو درنیارن که سوالات سخت بود یا زیاد بود! پس معلومه شما هنوز مدیریت و کنترل بر آزمون که مهترین قسمت یه کنکوره رو از یاد بردین. ضمنا از بعضی بچه ها که با نوشتن رتبه اول دانشگاه تهران و ... نظرات خودشون رو نسبت به سایرین ارجح میدونن تقاضا دارم یه کم از غرور خود بکاهند.

سردرگم : 1391/01/27

درس ریاضی نباید اصلا جزو امتحان می بود، در سوالات زبان تفاوت فردی با سطح متوسط و ضعیف کاملا یکسان بود، زمان و تعداد سوالات هر درس نیز کاملا غیر منصفانه و غیر منطقی تعیین شده بود، واقعا متاسفم...

خسته دل : 1391/01/27

@ به احسان: درسته با شما موافقم که هرکسی نباید آزمون دکتری قبول بشه اما قبول کنید سوالای امسال هم استاندارد نبود خصوصاً از لحاظ زمان. از اون گذشته من از این ناراحتم که آزمون دکتری هیچ روند منطقی طی نمی کند فی المثل پارسال با خواندن یک کتاب می شد تئوری را بالای 80 زد اما امسال هنوز من کسی رو تو این سایت ندیدم که بگه فی المثل 4 تا سوال تئوری از فلان کتاب بود درصورتی که پارسال کسایی که خوب زده بودند منابع مورد مطالعشون رو دقیقاً اعلام کرده بودند. ضمناً دوست گرامی شمایی که راه های میانبر ریاضی را حفظ کزدین هم کمی از سایر دوستانی که خط به خط کتابهای تئوری رو حفظ کردن ندارین. قرار نیست همه مثل هم بخونن یکی حفظی می خونه یکی تحلیلی یکی هم...

aa : 1391/01/27

سوالها واقعا غیر استاندارد بود من نمی دونم کسی بخواد از این آزمون نتیجه بگیره برای سال بعد، سال بعد باید چه منابعی را بخواند

ش : 1391/01/27

آیا نمره زیان نمره منفی داشت?

ش : 1391/01/27

آیا نمره زیان نمره منفی داشت?

سعید : 1391/01/27

به نظر من برگزاری آزمون در این مقطع کار اشتباهیه و حالا که آزمون برگزار میشه پس همون سختش خوبه.

حسن : 1391/01/27

با سلام من واسه امتحان دکتری سراسری تربیت بدنی کتابی نمونده بود که نخونده باشم. من برای سه درس 60 کتاب مطالعه کرده بودم و فکر می کردک که حداقل 80 درصد می زنم. ولی بعد از امتحان دیدم که در کشور ما حرف مسولان و اساتید با واقعیت ها خیلی فاصله دارد. سوالات تخصصی فیزیولوژی و سنجش و آمار از کجا طرح شده بود. به خدا شما این سولات را به یکی از این اساتید دانشگاه بدید نمی تونه 20 درصد جواب بده...... اخه یکی نیست به این مسولین بگه با اینجور سوالات دنبال چه هستید؟ به خاطر همین مغایرتهاست که خیلی از ایران می روند. واقعا یکی به طراحان سوالات درس سنجش و آمار تربیت بدنی بگه توی کدام یک از کلاسهای تربیت بدنی این موضاعات تدریس میشه. و بعد سازمان سنجش اعلام می کنه که سولات در حد کارشناسی است. یه خدا فردای قیامت باید جواب گو باشید. چرا با احساسات مردم بازی می کنید و مردم را بازیچه خود قرار می دهید. انصاف داشته باشید دیگه چی بگم از سوالات زبان، که کشنده و شوک آور بود. استعداد تحصیلی هم همینور. مسولین محترم سازمان سنجش آیا اینگونه می خواستید عدالت را رعایت کنید؟ خواهشمندم که در گفته هایتان تجدید نظر کنید.

کوچولو : 1391/01/27

احسان جان من کاملا با نظرت موافقم

جاوید : 1391/01/27

سلام.مگر ما رشته مدیریت نیستیم پس چرا از همه دروس تخصصی مدیریت فقط 30 سوال اومد اونوقت از ریاضی و امار که ما اصلا ریاضی را توی فوق هم نخوندیم این سی سوال برابر اومد؟ این آزمون برای این بود که بچه های مهندسی که از رشته های غیرمدیریتی ارشد گرفتنذ زبان و ریاضی خوب بزنند قبول شوند

کیوان : 1391/01/27

سلام به همگی . با توجه به ازمون نیمه متمرکز دکترا در 2 سال اخیر به این سبک و سیاق . بنده معتقدم که شیوه قبلی گزینش بسیار مناسبتر بوده است زیرا اولا هر کسی جرات نداشت در آزمون دکترا به دلیل تشریجی بودن شرکت کند .ثانیا ازمون ملاک مناسبی جهت ارزیابی سطح علمی دانشجویان بود

جواب ش : 1391/01/27

پَ نَ پَ میخواستی شانسی بزنی 25% اقلاً دربیاری!!

farhad : 1391/01/27

منم با نظرامید کاملا موافقم و با انتهای نظر احسان کاملا مخالف ام.احسان جان بحث ما استاندارد بودن سوالات است نه اینکه الزاما راحت باشه.همون اساتیدی که سوالات زبان یا جی مت رو طرح کردن یک بار بشینن ببینن میتونن خودشون جواب بدن. سوالات ریاضی نمیشه گفت خفن سخت بود نه استاندارد بود سختاش 10تا بود ولی 20 تاشم متوسط و بعضی هاشم راحت بود اگه خونده بودی میشد حل کنی اما اون 10تایی که لابلاش انداختن وقتتو میسوزوند در کل وقت ریاضی وآمار 30 دقیقه کم بود اما سوالات متناسب و استاندارد بود.اما سوالات زبان نه زمان مناسب داشت نه استاندارد.هم لغات فوق سخت بودن هم درک مطلب های طولانی... سوالات جی مت هم یا نباید اضافخ میشد یا زمانو باید میبردن بالا البته از اون تست هوش های وقت گیر و یا متنهای طولانیش نباید بگذریم که واقعا بجای 120 دقیقه باید حداقل 180 دقیقه وقت میگذاشتن اما واقعا سوالاتی که سوای از کیفیت سوالات مطرحه اینه: اولا چرا اینقد زمانبندی افتضاح؟! چرا4ساعته عصر رو در صبح برگزار نمیکنند؟ چرا سوالاتی زبان رو اول میدن ؟چرا اینقد زیاد100 تا !! ؟ واقعا یکی بیاد یه دلیل علمی بگه مارو مسخره کردن با این شیوه و سیستم کنکور..مسخره تر اینکه بفرض قبول میشی اما مصاحبه رد میشی چرا ؟ چون دانشگاه ارمنابع خودش ازت مصاحبه میگیره و ثانیا رو دانشجویان خودشونم سمپاتی دارن ...پس اولا بهتره این کنکور برداشته بشه و هرکسی بره باتوجه به منابع هردانشگاه خودشو آماده کنه ...ثانیا اگه مرغ یه پا داره براشون و اونم کنکور لا اقل یه پای سالم داشته باشه نه کنکوری که نصف سوالات و زمان دهیش و حتی زمان برگذاریشم ایرادداره کی هست که بشنوه !!

محمد : 1391/01/27

برای ما بچه های مدیریت مالی واقعا جالبه آزمون دکترایی دادیم که یک درسش هم در دوره ارشد نخونده بودیم. حالا کی می خواد جوابگوی منی باشه که سربازیم برای آزمون امسال دو ماه عقب انداختم و سر همین قضیه پنج ماه اضافه خدمت خوردم؟واقعا تاسف آوره!سی تست ریاضی و آمار و سی تست نمیدونم از کجا آباد؟

تهمینه : 1391/01/27

سلام شما را به خدا قسم برای آزمون تا این حد مهم ، امکان آن وجود ندارد با چند روانشناس در رابطه با زمان آزمون هوش مشورت شود ؟ آیا با هوش ترین افراد هم می توانند بعد از 2 ساعت امتهان مزخرف زبان که معلوم نیست طراح به دنبال چه بوده ، سنجش زبان دانشجویان یا ابراز وجود خود ، به این سوالات نا متعارف پاسخ دهند ؟

ناهید : 1391/01/27

من از داوطلبان رشته زبان و ادبیات فارسی در محل دانشگاه تهران واقع در امیر آباد شمالی بودم نظم و انضباط افتضاح بود نهار چهار نوع بود دو نوع خورش قیمه یا قورمه سبزی با کیفیت فوق العاده بد و مقدار بسیار کم به قیمت 2000 تومان و کوبیده و جوجه باز با کیفیت بسیار بد و خیلی کم در حد یک کفگیر با قیمت 2500 تومان که بچه ها برای دریافت همون غذای افتضاح هم با صف طولانی و خستگی بعد از امتحان و علافی مواجه بودن برای تحویل دادن کیف و موبایل هم با ید در صف طولانی می ایستادیم و برخورد مسئولان با داوطلبان مثل زندانیان بود. واقعا جا ی تاسفه آزمون زبان هم وحشناک سخت بود.

امید : 1391/01/27

در پاسخ به جواب (ش) : بله تمامی سوالات آزمون دارای نمره منفی مانند تمامی آزمون های دیگر تستی سازمان سنجشه. قبلا که توضیح داده شده بود حتی در همین سایت از جانب معاون وزارت خبرش هم درج شده بود: http://www.modir.ir/News/7218.aspx

سهیل : 1391/01/28

من فکر میکنم کسی که سوالای زبان و تست هوش طرح کرد جوابا رو خودش نمی دونست میخواست ببینه کسی میتونه بهشون جواب بده؟ من که میگم دمت گرم سازمان سنجش خوب مخ 200000 نفر کار گرفتی

محمود : 1391/01/28

سارا خانم از پیام نور تبریز که گفتین ((سوالات مدیریت هم جالب و محتوایی بود ولی زبان سوالاتش ...)) به عرضتون برسونم که تمام سئوالات از متن کتابها داده شده بود . اصولاً اساتید ایران سواد سوال مفهومی طرح کردن ندارند. مثلاً سوال ((فرق جو با فرهنگ)) دقیقاً توی کتاب منابع انسانی آرمسترانگ اومده . پس شما نفرمایین که سوالات مفهومی بود . سوالات بین منابع مختلف پخش شده بود .

سعید : 1391/01/28

من با اون دوستانی که مدیرت مالی میخونن موافقم. واقعن در حق ما بچه های مالی ظلم میشه. الان از 4نفر ورودی 90 دکترای مالی علامه یکی صنایع خونده، یکی مکانیک، و با اون دوستانی که با شیوه قدیم پذیرش رو تایید میکنم موافقم. چون در شیوه قدیم بچه های دانشگاه های الف و کسایی که تو همون رشته بودن شانس بیشتری برای قبولی داشتن

سنا : 1391/01/28

این آقای مجید که اینقدر شاعرانه عاشقانه در مورد زیبایی و آسانی سوالات صحبت می کنه،راست میگه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟حداقل منابعی را که خونده به ما هم بگه

negin : 1391/01/28

با سلام..حوزه امتحانی من دانشگاه الزهرا(س)بود..ولی برخلاف خیلی از حوزه ها مهمان سازمان سنجش به صرف سه نوع غذای انتخابی بودیم...دستشون درد نکنه... فکر کنم رئیس سازمان سنجش بی اطلاع بود

مهدی : 1391/01/28

من ارشد ام.بی.ا میخونم به نظرم اینطور که میگن سوالات فضایی بوده صحیح نیست سوالات زبان ارشد ام.بی.ا تقریبا در همین حده و با 90 دقیقه وقت! جی مت هم تقریبا در همین حد!! من که هیچی نخونده بودم این دوتا رو خوب زدم. ریاضیات هم از ارشد ام.بی.ا اسونتر بود فقط تئوری های مدیریت رو قبول دارم سخت بود.

عجیـــــــــــب : 1391/01/28

من صنایع بودم واقعا آمارش از کجا اومده بود؟ فقط ناراحتیم اینه که هیــــــــــــــــــــــــــــتچ فرقی بین خونده ها و نخونده ها نبود آخه این درسته؟ غذا هم ندادن راستی :)

تشنه علم : 1391/01/30

نزدیک 10 تا ا ز سئوالات مدیریت عیناً از کتاب مدیریت عمومی الوانی بود . پارسال که کتاب سازمان رضاییان و امسال کتاب الوانی !!!! سال بعد نوبت کدوم یک از بزرگوارانه! که کتابش مورد سوال قرار بگیره . دیگه دو کتاب بالا رو بخونیم یا نه ؟ کتابهای اساتید برتر مدیریت دنیا مثل رابینز ، دفت ، هچ ، استونر و ... رو بخونیم یا کتابهای پرفسورهای ایرانی رو ؟

شاهد : 1391/01/30

خدمت اون دوستی که نخونده استعدادو جواب دادن عرض شود که معمولا همین جوریه چون اونایی که نخوندن اصلا نمیدونن پاسخ صحیح تو این درس یعنی چی هر گزینه ای که انتخاب می کنن تصور کردن که درسته علاوه بر اینکه این افراد می خوان درس نخوندنشونو با توهم باهوش بودن جبران کنن پس دلیلی برای سخت بودنش ندارن!

فرهاد : 1391/01/30

من 83 ارشد مدیریت از دانشگاه تهران گرفتم و رفتم پی ازدواج و کار . تو این 7 سال تقریبا با 100 ساعت مطالعه 2 بار دکتری امتحان دادم 85 اصفهان هفتم و علامه 86 30 شدم و دعوت به مصاحبه نشدم... اینبار 3 ساعت خوندم و امیدوارم رتبه بیارم! ریاضی آمار که از بیخ عرب بودم 15 تاشو شانسی و با راه میانبر زدم احساس کردم اسونه ولی بعدا" فهمیدم نه بابا خیلی سخت بوده و ریاضی دانهاش توش مونده بودند... مدیریت رو رو استباط و تجربه مدیریتی خودم زدم . زبان گرامرش اسون لغاتش متوسط و درک مطلبش طولانی بود ...استعداد رو با نظر شاهد مخالفم...ذهنی که در گیر روش حل مشخصی نبود راحتر از پسش بر میاد...من فکر می کنم ریاضی آمار صفر می شم یا منفی مدیریت 50% زبان 75% و استعداد 50%.. فکر کنم سال بعد بخونم

سپیده : 1391/02/02

اونایی که میگن امتحان آسون بوده وقتی نتایج میاد تازه می فهمند که نه بابا اونطور هم که فکر میکردن نبوده

نام شما (ضروری)

ایمیل (ضروری)