به گزارش واحد روابط عمومی دبیرخانه نخستین همایش بازار هدف و مدیریت بازار داخلی متمرکز ، اردیبهشت ماه سال 1391 با سخنرانی دکتر حامد پادری ثانی در تهران با حضور اساتید دانشگاه و مدیران عالی رتبه دستگاه های دولتی و خصوصی و مدیران صنعت کشور در سالن همایش های برج میلاد برگزار میگردد.
دکتر حامد پادری ثانی در خصوص مبحث همایش بازار هدف اعلام داشتند: یکی از وظایف مدیریت بازار هدف، برآورد تقاضای موجود است. مدیران فروش و بازاریابی ایران باید درباره سطوح مختلف بازار ، همچون بازار بالقوه ، بازار در دسترس ، بازار در دسترس واجد شرایط ، بازار هدف و بازار تسخیر شده آگاهی داشته باشد.
مدیران بازاریابی در ایفای نقش خود به اندازه گیری میزان تقاضای فعلی و آتی بازار نیازمندند. بازار به عنوان مجموعه ای از مصرف کنندگان بالقوه و واقعی یک کالا تعریف شده است. در یک بازار ، مصرف کنندگان به کالا علاقه مندند ، صاحب درآمدند و به کالا نیز دسترسی دارند . مدیران فروش و بازاریابی ایران باید درباره سطوح مختلف بازار ، همچون بازار بالقوه ، بازار در دسترس ، بازار در دسترس واجد شرایط ، بازار هدف و بازار تسخیر شده آگاهی داشته باشد.
مدیران فروش و بازاریابی ایران برای برآورد فروش آینده، یک سازمان و یا شرکت می توانند از یک یا ترکیبی از چند روش پیش بینی فروش استفاده کند. این روش ها بر اساس الگوی فازی CZKپاسخ به این سوالات متفاوت اند: مصرف کنندگان چه می گویند، چه می کنند یا چه کرده اند؟ برای بررسی این که مردم چه می گویند از روش های بررسی قصد خریدار، ترکیب نظرات فروشندگان و نظریه کارشناسی باید استفاده کنند. برای دست یافتن به اینکه مردم چه می کنند از آزمون های بازار استفاده می شود و برای دست یافتن به این که مردم چه کرده اند، باید به روش های تحلیل سری های زمانی، شاخص های راهنما و تجزیه و تحلیل آماری مدیریت بازار و مدیریت تقاضا روی آورد. انتخاب بهترین روش بستگی دارد به هدف شرکت از پیش بینی، نوع کالا و موجود بودن اطلاعات و میزان اطمینان به آن ها از لحاظ فروش و یازار سازی و بازار داری دارد.
دکتر حامد پادری ثانی در ادامه سخنان خود در مورد مباحث این همایش اعلام داشتند : مباحث این همایش که در اصل اهداف همایش است به 10 بخش تبدیل می شود که عبارتند از :
-
چگونگی ایجتد بازار هدف
-
پیش بینی تقاضای آینده
-
پیش بینی بر پایه نقطه قوت صنعت
-
پیش بینی بر پایه تجزیه و تحلیل رفتار گذشته خریداران
-
پیش بینی بر پایه مدلهای شبکه عصبی مصنوعی
-
روش تقاضای آخرین دوران
-
روش میانگین متحرکهای بازار هدف
-
نگرش شرکت در بازار هدف ، برند (Brand)
-
عوامل نوین در آمیخته بازار ، ترکیب بازار و تلفیق ذهنیت های بازار هدف
-
تمرکز بر مشتری بازار هدف (Customer Focus)
ایشان در پایان سخنان خود به اهمیت بازار هدف و تمرکز بر اهداف بازار تاکیید کرده و فرمودند : اینها همه آمارهایی است که چراغ سبز ورود به فضای بازار هدف و بازاریابی نوین است . یک باکس کاملا تعاملی و خالی از حضور بسیاری از اندیشه های غیر علمی و عملی و می توان بازار هدف را اینگونه تعریف نمود:اداره ارتباط متقابل مشتری در یک محیط پیشرفته علمی به منظور کسب سود برای شخص یا سازمان مربوطه.
نظرات کاربران