رئیس پژوهشگاه علومانسانی و مطالعات فرهنگی وزارت علوم گفت: در بازنگری سرفصلهای علوم انسانی علاوه بر پرداختن به جنبههای نظری، جنبههای کاربردی دانش نظری و به طبع آن توسعه وجوه مهارتی و کارآفرینی نیز مورد توجه قرار گرفته است.

حمیدرضا آیتاللهی رئیس پژوهشگاه علومانسانی و مطالعات فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به مأموریتی که وزارت علوم به این پژوهشگاه مبنی بر بازنگری سرفصلها و منابع دروس کارشناسی 38 رشته داده بود، گفت: در بازنگری این رشتهها سعی شده است سرفصلها و اجزاء آن متناسب با آخرین تحولات در رشتههای علومانسانی در جهان باشد.
به گفته وی در بازنگری دروس علوم انسانی سعی شده است محتوای اصلی هر سرفصل، حوزه علمی مشخصی را پوشش دهد و در قالب مجموعه دروس اصلی تشکیل دهنده آن برنامه نمود پیدا کند.
رئیس پژوهشگاه علومانسانی و مطالعات فرهنگی وزارت علوم هدف کلی بازنگری دروس علوم انسانی را روزآمدسازی سرفصلها و منابع برخی دروس کارشناسی در طرح و تناسب آنها با فرهنگ اسلامی ایران مطرح کرد.
وی افزود: اهتمام لازم در بازنگری دروس به عمل آمده تا سرفصلها در بعضی از دروس علاوه بر پرداختن به جنبههای نظری، جنبههای کاربردی دانش نظری و به طبع آن توسعه وجوه مهارتی و کارآفرینی نیز مورد توجه قرار گیرد. سعی شده است سرفصلها به گونهای تنظیم شوند که زمینه شکوفایی استعدادها، ایجاد خلاقیت، ابتکار، فراگیری مداوم و اندیشهورزی دانشجویان را فراهم آورد.
به گفته وی سرفصلهای بازنگری شده در حال حاضر در وزارت علوم در حال طی مراحل نهایی است.
نظرات کاربران