شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 05 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 14,276
بازدید دیروز: 25,397
بازدید کل: 157,720,573
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 69
کاربران حاضر: 69
کدخبر: 6438 زمان ارسال: سه شنبه 08 آذر 1390 - 09:29 تعداد بازدید: 1599
حرکت خودجوش یک دستفروش؛ چتری برای تجارت الکترونیکی

دستفروشی از خطه گیلان به دنبال فرهنگ‌سازی استفاده از تکنولوژی است تا به همگان بگوید که تکنولوژی باید در خدمت انسان باشد نه انسان در اختیار تکنولوژی.

به گزارش خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فن‌آوری اطلاعات که شاید طی سالهای گذشته چندان در ایران معنایی نداشت اما امروز به صراحت می‌توان گفت که این صنعت به صورت جد وارد ایران شده و در حال خدمات‌دهی به مردمان این مرز و بوم است.

شاید بخشی از این موضوع را مرهون همین بلیت‌های الکترونیکی مترو و اتوبوس دانست که مردم را با فرهنگ شهروند الکترونیکی آشنا کردند و با اطلاع‌رسانی‌های مکرر به شکل‌گیری نوعی سمبل اجتماعی در این حوزه منجر شدند.

در این میان خودپرداز بانک‌ها علیرغم این‌که تاریخچه‌ای نسبتا طولانی در حوزه خدمات نوین دارند اما آنچنان که باید تا پنج و شش سال گذشته به رسالت خود نرسیده و نتوانستند جایگاه خود را در میان مردم پیدا کنند اما خود این پرداخت‌کننده‌های الکترونیک که شاید حدود 15 سال زمان برای اعتمادسازی صرف کردند باعث این بوده که این امروز با تصاویر جالبی روبرو شویم.

تصویری که در یک آن مفهوم واقعی شهروند الکترونیکی بودن را به رخ مردم یک شهر می‌کشاند چیزی نبود جز این‌که در یک روز بارانی شاهد باشیم که چترفروشی در گوشه‌ای از پیاده‌روی یکی از خیابان‌های بزرگ شهر شلوغ تهران، بساط کرده باشد و تمامی چترهای خود را به حراج گذاشته باشد.

حراج نه از این جهت که تغییری در کارش باشد بلکه تقاضای بالا شکست قیمت را برای رسیدن به سود بیش‌تر برایش به همراه داشته است و جذابیت کار زمانی است که مردم با دیدن هوای ابری به این دست فروش برای خرید چتر مراجعه می‌کردند و برای پرداخت مجبور بودند که از کارت بانکی و از دستگاه POS یکی از بانک‌های خصوصی استفاده کنند.

در نگاه اول تمامی خریداران انگشت به دهان می‌ماندند که این چه حرکتی است اما شاید با دیدن قیمت خیره‌کننده چترها راضی به خرید می‌شدند.

گپی با چترفروشی که POS سیار داشت زدیم و او تنها گفت من جوان امروزم و از دستگاه‌های الکترونیکی برای سهولت کار خودم استفاده می‌کنم و با این کار قصد دارم به همگان بگویم که دیجیتالی شوند و در کسب و کارهای خود شیوه‌های جدیدی برگزینند حتی اگر در سطح اول سودی برایشان نداشته باشد.

وی که از حدود دو ماه گذشته چنین کاری را شروع کرده اما به گفته خودش با استقبالی روبرو نشد معتقد است که مردم فکر می‌کردند کلاهبردار است اما چیزی نگذشت که با کاهشی قیمت تا سطح خرید توجه مردم به وی جلب شد و در 25 روز اخیر روزانه حدود 50 چتر به فروش رسانده است.

این دست فروش که با خوش رویی به گپ و گفت نشسته بود هدفش را از انجام این کار گذراندن زندگی و معیشت عنوان کرد و درباره آرزوی خود گفت که قصد دارد با پس‌انداز کردن در آینده صاحب مغازه‌ای الکترونیکی باشد و تمام اجناسش را با تکنولوژی‌های روز دنیا به فروش برساند.

این کار کوچک اما بزرگ به قدری توجه مردم را به خود جلب کرده بود که اکثرا بعد از خرید وی را تحسین می‌کردند و او هم از فرصت استفاده و فعالیت‌های دیگرش را که در طول فصل‌های مختلف انجام می‌دهد به مردم اطلاع‌رسانی می‌کرد.

منبع : ایسنا  
نظرات کاربران

نام شما (ضروری)

ایمیل (ضروری)


کرمانشاه گشت - اولین سامانه جامع گردشگری استان کرمانشاه