شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 05 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 15,493
بازدید دیروز: 25,397
بازدید کل: 157,721,790
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 58
کاربران حاضر: 59
کدخبر: 6307 زمان ارسال: سه شنبه 24 آبان 1390 - 22:14 تعداد بازدید: 1731
معرفی 10 بازار مهم در حال رشد جهان

موسسه مشاوره مدیریتی ATKearney اخیرا گزارشی درباره بررسی شاخص توسعه فروش جهانی منتشر کرده که مناطق در حال رشد برتر جهان در زمینه توسعه فروش را شامل می شود. این شاخص فرصت های موجود برای سرمایه گذاری برند های جهانی در بازار های در حال توسعه را به تصویر می کشد. این شاخص همچنین داغ ترین و مساعد ترین بازارهای دنیا را معین می کند.
به گزارش ام بی ای نیوز و به نقل از سایت www.atkearney.com، در زیر به 10 کشور برتر در این حوزه اشاره شده است:
رتبه دهم: ترکیه
این کشور با هشت پله رشد از سال 2010 تاکنون از جایگاه هجدهم به جایگاه دهم ارتقا پیدا کرده است. این امتیاز ها بر اساس بحران اقتصادی و سیاسی، جذابیت بازار، اشباع بازار و فشار زمانی ( اختلاف بین تولید ناخالص داخلی و رشد حوزه فروش مدرن ) به کشورها داده می شود.
رتبه نهم: امرات متحده عربی
این کشور با دو پله سقوط نسبت به سال 2010 از رتبه هفتم به رتبه نهم نزول پیدا کرده است. کشورهای منطقه خاورمیانه رتبه های بالایی در فهرست امسال دارند. اگرچه ناآرامی های سیاسی ممکن است تاثیری فوری بر روی ورود به کشور هایی مانند مصر و تونس گذاشته باشد اما جمعیت فوق العاده جوان این منطقه از رشد ثبات اقتصادی و تعامل با اقتصاد جهانی در طولانی مدت خبر می دهد.
رتبه هشتم: پرو
این کشور نسبت به سال 2010 یک رتبه پیشرفت داشته است. رشد دائم کشور های آمریکای جنوبی با وجود بحران اقتصادی جهانی نقش عمده ای در این موفقیت داشته است.
رتبه هفتم: عربستان سعودی
این کشور چهار پله سقوط نسبت به سال 2010 در خود دیده است. شاخص GRDI بر روی فرصت های عمده فروشی و ارائه محصولات غذایی تمرکز کرده و به طور نمونه برترین گزینه را برای افزایش فروش در دنیای مدرن انتخاب کرده است.
رتبه ششم: چین
این کشور پنج پله نزول نسبت به سال 2020 پیدا کرده است. 10 سال تحقیق در این زمینه ثابت کرده است که توسعه فروش جهانی نقشی مهم در موفقیت یک برند داشته و شرکت ها باید بهترین ترکیب از کشور ها، قالب ها و مدل های عملیاتی را برای نیل به این هدف به کار گیرند.
رتبه پنجم: کویت
این کشور نسبت به پارسال دو پله نزول یافته است. کویت، عربستان سعودی و امارات متحده عربی آشفتگی های کشورهای همسایه را تجربه نکرده و پیش بینی می شود که به روند رو به رشد خود ادامه خواهند داد.
رتبه چهارم: هند
این کشور نسبت به سال 2010 یک پله پایین آمده است. کاهش جایگاه آسیا در این رتبه بندی فضا را برای آمریکای جنوبی به وجود آورده است، حتی اگر هند و چین عواقب بحران جهانی را از خود دور کرده باشند.
رتبه سوم: شیلی
این کشور نسبت به سال 2010 سه رتبه پیشرفت داشته است. این موفقیت در پی یک بازاریابی قوی پس از بحران سال 2009 روی داده است. این کشور هم اکنون یکی از رقابت آمیز ترین بازار های آمریکای لاتین به شمار می رود. دولت مشوق هایی برای بالا بردن انگیزه خرید در مردم به وجود آورده و در نتیجه رشد پنج و دو دهم درصدی تولید ناخالص داخلی در سال 2010 و پیش بینی رشد شش و یک دهم درصدی در سال 2011 را در پی داشته است.
رتبه دوم: اروگوئه
این کشور نسبت به سال 2010 شش رتبه بالا رفته و تولید ناخالص داخلی آن هشت و نیم درصد رشد قابل توجه در سال 2010 مشاهده کرده است. مقیاس محدود اروگوئه در ترکیب با وضعیت مثبت اقتصاد کلان آن یک گزینه جالب برای برند های مشتاق به توسعه در بازار های موجود به شمار می رود.
رتبه اول: برزیل
این کشور چهار پله صعود نسبت به سال 2010 پیدا کرده و با پیش بینی رشد پنج درصدی تولید ناخالص داخلی سالانه در پنج سال آینده، جمعیت بالای شهر نشین و رشد فروش برند ها یک بازار هدف بزرگ جذاب محسوب می شود. علاوه بر تصمیم دولت مبنی بر سرمایه گذاری فراوان زیر ساختی، ورود سرمایه خارجی نیز به طور چشمگیری افزایش می یابد.

منبع : ام بی ای نیوز  
نظرات کاربران

نام شما (ضروری)

ایمیل (ضروری)


کرمانشاه گشت - اولین سامانه جامع گردشگری استان کرمانشاه