بسمه تعالی با سلام قبل از هر چیز از دست اندرکاران سایت مدیر و تلاشهایشان در راستای ارتقای سطح کیفی تحصیلی مدیریت و اطلاع رسانی به علاقمندان به این حرفه سپاسگذارم. تحصیلات دوره کارشناسی ام را در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز در رشته علوم ارتباطات اجتماعی گذراندم وبا اینکه سهمیه رتبه یک ورودی ارشد برای ادامه تحصیل در گرایش تحقیق در مطالعات ارتباطی دانشگاه خودم را داشتم ولی گرایش حرفه ای ام در شغل مدیریت روابط عمومی سازمانی با توجه به سه گرایش تحقیق در علوم ارتباطات اجتماعی، روزنامه نگاری و مدیریت رسانه و ساختار مدیریتی این رشته و علاقمندی فردی ام به مطالعات مدیریتی بالطبع در انتخاب رشته مقطع کارشناسی ارشدم تاثیرگذار بود و هم اکنون دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت رسانه دانشکده مدیریت تهران هستم. بعد از فارغ التحصیلی کارشناسی با توجه به تعداد زیاد منابع کنکور در این گرایش به کلاس های آمادگی کنکور جهاد دانشگاهی تهران رفته ودر دو کلاس حضوری آمار و روش تحقیق و همچنین مبانی ارتباطات شرکت کردم. بعد از گذشت چند جلسه از کلاس ها متوجه شدم که اکتفا نمودن به جزوات کلاسی با توجه به تغییر هر ساله فرم سوالات در کنکور اشتباه است و تصمیم گرفتم تمام منابعی را که از دانشگاه تهران و علامه جمع آوری کرده بودم در برنامه درسی ام قرار بدهم. پس در اینجا توصیه من به علاقمندان به این گرایش این است که به فکر معجزه در این کلاس ها نباشند هرچند که خط فکری که برای خواندن مطالب از این کلاس ها می گیرید بسیار مهم است و در واقع تلفیق رفتن به کلاس های آمادگی کنکور و خواندن منابع است که به شما کمک می کند. دوستان زیادی در این کلاس ها شرکت کردند ولی با توجه به اکتفا نمودن به جزوات کلاسی و سرگرم شدن با تست های کنکور نتوانستند موفقیتی کسب کنند. اولین قدم برای موفقیت در این رشته توکل بر خداوندی است که سرچشمه تمامی علوم است و داشتن هدف آرمانی الهی برای خدمت به هموطنان عزیز بعد از فارغ التحصیلی و داشتن علاقه و انگیزه است. حکیم بزرگ ایرانی ابن سینا به هنگام برخورد به مشکلات علمی دو رکعت نماز می خواندند و این نشانه محکم ارتباط علوم با منبع قدرتمند پروردگاری است . همچنین بسیاری از شرکت کنندگان رشته های کارشناسی غیر مربوط شایعه آسان بودن پذیرش در رشته های ارشد ارتباطات را باور کرده و وقتشان را هدر می دهند و نتیجه نمی گیرند. برای مثال سوالات مدیریت ارشد رسانه 90 از فرم کلاسیک مدیریت عمومی به فرم مفهومی مدیریت ارتباطات و تلفیقی از دانسته های ارتباط انسانی و دانش مدیریت تغییر یافته بودند و نیاز به استدلال ذهنی بالایی داشتند .اگر دانشجوی مرتبط با این رشته نیستید و یا سابقه حرفه ای در این زمینه ندارید کار شما بسیار مشکل است. قدم دوم شرکت در کلاس های آمادگی کنکور در حد دروسی است که اطلاعات کمتری نسبت به آن ها دارید می باشد.همچنین یادگیری روش اصولی مطالعه بدون فراموشی تا کنکور بسیار مهم است.حجم زیاد دروس و به یادآوری مطالب کار مهمی است که تکنیک خاص خودش را دارد. من مهر ماه 89 به یکی از کلاس های تندخوانی و روش های صحیح مطالعه رفتم که هم اکنون این کلاس ها در جهاد دانشگاهی تهران با هزینه ای بسیار اندک برگزار می شود. سومین قدم تکمیل منابع درسی است که به طور کامل آن ها را با توجه به تجربه ام در ذیل می آورم و خواندن کامل آن ها را برای کسب نتیجه مطلوب توصیه می کنم: مبانی ارتباطات جمعی: ضریب 4 1- وسایل ارتباط جمعی دکتر معتمد نژاد 2- ارتباط شناسی دکتر محسنیان راد 3- نظریه های ارتباطات دکتر علیرضا دهقان 4- مبانی ارتباط جمعی دکتر دادگران 5- مبانی ارتباط جمعی دکتر زارعیان 6- ارتباطات انسانی دکتر فرهنگی 7- جامعه شناسی ارتباطات دکتر باقر ساروخانی 8- جامعه شناسی وسایل ارتباط جمعی ژان کازنو 9- نظریات و مفاهیم ارتباط جمعی دکتر هرمز مهرداد 10- افکار عمومی ژودیت لازار 11- نظریه های جامعه اطلاعاتی فرانک وبستر 12- درآمدی بر مطالعات ارتباطی جان فیسک 13- درآمدی بر نظریه های ارتباط جمعی دنیس مک کوئیل دانش مدیریت: ضریب 4 1- مدیریت ترجمه دکتر فرهنگی (2 جلدی) بسیار بسیار مهم 2- مدیریت عمومی دکتر الوانی 3- مدیریت عمومی دکتر رضائیان 4- رفتار سازمانی دکتر رضائیان 5- رفتار سازمانی رابینز 6- تئوری سازمانی رابینز 7- مدیریت منابع انسانی دکتر اسفندیار سعادت زبان انگلیسی: ضریب 3 1- واژه نامه ارتباطات دکتر یونس شکرخواه 2- زبان تخصصی علوم اجتماعی دکتر علی بابایی- دکتر جمشیدیها (انتشارات جهاد) 3- زبان عمومی ( کلیه کتاب های عمومی ارشد را می توانید استفاده کنید) 4- فراگیری تکنیک های تست زنی متون آیلس و تافل در موسسات مربوطه معارف اسلامی : ضریب 2 1- کلیه کتاب های دین و زندگی دوران دبیرستان و پیش دانشگاهی 2- کتاب معارف اسلامی 1 و 2 دانشگاه (انتشارات سمت و جمعی از نویسندگان) آمار و روش تحقیق: ضریب 2 1- احتمالات و آمار کاربردی دکتر علی دلاور 2- پژوهش در علوم رفتاری دکتر علی دلاور 3- کند و کاوها و پنداشته ها دکتر رفیع پور 4- تست روش تحقیق دکتر میرزایی (انتشارات جهاد) 5- تست آمار حبیبی (انتشارات جهاد) چهارمین قدم حفظ آرامش و دوری از استرس و رقابت است. کنکور یک بازی است که بین تعداد زیادی داوطلب که همگی دانش کافی دارند برگزار می شود و کسی برنده است که ایمان به خداوند و اعتماد به نفس و آرامش خود را تا روز کنکور حفظ کند. برای این کار نسبت به توانایی های خودتان مثبت فکر کنید و روزی پنج دقیقه را به نوشتن و تصور موفقیت و رتبه دلخواهتان صرف کنید. ورزش حلقه گمشده این مسیر است که به خصوص اگر شاغل نیستید و تمام مدت درس می خوانید باید برنامه منظم ورزشی را در ماه های قبل از کنکور بگنجانید. در خصوص برنامه ریزی هم چون امری نسبی است دوستان می توانند با حضور من در روزهای یکشنبه و سه شنبه، به جهاد دانشگاهی تهران مراجعه کنند و مشاوره رایگان دریافت کنند. کم من فئة القلیلة غلبت فئة الکثیرة چه بسیار گروه اندکی که بر گروه کثیری پیروز شدند برای همه داوطلبان و به خصوص رشته مدیریت رسانه آرزوی موفقیت دارم
به خانم منا کاتبی تبریک می گویم و سلامتی و موفقیت روزافزون ایشان را از خداوند خواستارم.
خانم کاتبی به شما تبریک می گویم.باعث سرافرازی جامعه بانوان هستید.با آرزوی موفقیت های بیشتر برای شما.
واقعأ با خوندن مصاحبه شما تحت تأثیر قرار گرفتم . احسنت به شما بانوی نمونه ایرانی
احسنت . به امید سربلندی تمام خادمان خدا و شما خانم کاتبی بنده از مصاحبه شما درس گرفتم که بایستی با تمام وجود به خدا توکل نمود و با تمام وجود برای رضای او تلاش کرد. و اگر هدف این باشد به بالاترین قله ی افتخار و عزت و معرفت... خواهیم رسید. التماس دعا
دانشجوی مدیریت رسانه دانشگاه تهران هستم. برای درس مدیریت کتاب 2 جلدی رفتار سازمانی رابینز ترجمه دکتر فرهنگی تقریباً برای 60درصد سوالات ارشد جاوبگو هست.
سلام.ببخشینا اما خود شمام این همه کتابو نخوندین.اونایی ک خوندینو بگین .مرسی.من خودم کنکورشو دادم
نام شما (ضروری) *
ایمیل (ضروری) * *
*