شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
پنجشنبه 20 دی 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 29,222
بازدید دیروز: 38,717
بازدید کل: 158,967,846
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 61
کاربران حاضر: 62
کدخبر: 611 زمان ارسال: سه شنبه 09 تیر 1388 - 21:47 تعداد بازدید: 1868
اولین همایش ملی مدریت رسانه کشور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند برگزار می شود.
با توجه به اهمیت و ضرورت بحث مدیریت و اقتصاد رسانه و کمبود منابع فارسی در این زمینه معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند با همکاری باشگاه پژوهشگران این واحد اقدام به برگزاری اولین همایش ملی مدیریت و اقتصاد رسانه در کشور نموده است.
چنین همایشی با این عنوان نخستین بار است ک در کشور برگزار می شود.قبل از این سازمان صدا و سیما نیز اقدام به برگزاری همایش رسانه و اقتصاد نموده است با این تفاوت که در آن همایش به بررسی نقش و عملکرد رسانه ملی در پیشبرد اهداف اقتصادی دولت پرداخته شده بود اما در این همایش فعالیت های اقتصادی و سازمانی رسانه ها مورد بحث وبررسی قرار می گیرد.از طرف دیگر در همایش صدا و سیمـا بیشتر برنـامه رسانه ملی و رتبه بندی آنها مورد مطالعه قرار گرفته بود در حالی که در این همایش بحث آکادمیک و مطالعاتی مورد نظر می باشد.
دکتر حمید رضا حسین معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند و دبیر این همایش گفت: جهت برگزاری این همایش جلسات مداوم و کمیته هایی تشکیل شده است که این کمیته ها شامل :1-کمیته اجرایی2-کمیته پشتیبانی و تدارکات مالی 3- کمیته امنیت و حراست4-کمیته آموزش5-کمیته نمایشگاه ها و کارگاه ها6-کمیته اطلاع رسانی، تبلیغات، مستند سازی و وب سایت7- کمیته علمی، می شوند.
وی افزود : همچنین دکتر محمود صفری بعنوان رئیس، دکتر حمیدرضا حسین به عنوان دبیر، پروفسور علی اکبر فرهنگی به عنوان دبیر علمی و خانم بی بی سادات میر اسماعیلی در جایگاه دبیر اجرایی ، هدایت این همایش ملی را بر عهده دارند.به گزارش ایسکانیوز، معاون پژوهشی دانشگاه ادامه داد:نوپایی رشته مدیریت رسانه در کشور و کمبود منابع آموزشی در این رشته از جمله ضرورت های برگزاری این همایش ملی است که با برگزاری این همایش می توان جریان پژوهش در رشته مدیریت و اقتصاد رسانه را تقویت و هدایت نمود و از این طریق بین محققان و مراکز علمی همکار ارتباط برقرار نمود. تهیه محتوای علمی و آموزشی جهت هدایت تحقیقات در هسته تحقیقاتی مدیریت و اقتصاد رسانه ای، پایه گزاری تخصصی شدن رشته ارتباطات در واحد و ایجاد کانون علمی- پژوهشی کشوری جهت جذب دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی و محققان رشته مدیریت رسانه ، ایجاد سنگ بنای مشاوره و اطلاع رسانی تخصصی در حوزه سیاست گزاری فرهنگی و تقویت فعالیت های رسانه ای کشور و معرفی دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین نهاد علمی که از بیشترین تعداد رسانه برخوردار است و نیازمند تفکر جدی در این زمینه می باشد از جمله دلایل دیگر برگزاری این همایش به شمار می آیند.
دکتر حسین همچنین در زمینه ویژگی های برگزاری این همایش گفت: بحث برگزاری همایش مدیریت و اقتصاد رسانه از دو سال و نیم پیش در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند مطرح گردید.به این ترتیب که ابتدا فعالیت های مطالعاتی در زمینه مدیریت و اقتصاد رسانه به صورت یک هسته تحقیقاتی آغاز به کار نمود.پس از آن انجمن و سپس تیم تخصصی مدیریت و اقتصاد رسانه در این هسته تحقیقاتی شکل گرفت و در نهایت منجر به تشکیل هسته پژوهشی گردید.از جمله فعالیت هایی که در این هسته پژوهشی انجام شده است می توان به تشکیل وب سایت تخصصی www.IME.ir ، مجله(فصلنامه تخصصی مدیریت و اقتصاد رسانه) ، ترجمه کتاب، خرید کتاب و راه اندازی کتابخانه تخصصی اشاره نمود. دستاوردهای فعالیت های پژوهشی این هسته تحقیقاتی منجر به برگزاری همایش ملی اقتصاد رسانه شد. به گزارش ایسکانیوز، این همایش در روزهای هفتم و هشتم آبان ماه سال جاری برگزار می شود و در سه محور فرهنگ رسانه ، اقتصاد رسانه و مدیریت رسانه به مطالعه می پردازد
نظرات کاربران

نام شما (ضروری)

ایمیل (ضروری)


کرمانشاه گشت - اولین سامانه جامع گردشگری استان کرمانشاه