ارزش برند منچستر یونایتد که هم اکنون به عنوان با ارزش ترین تیم ورزشی در جهان شناخته می شود ،تحت مالکیت خانواده مالکوم گلیزر تاجر آمریکایی و صاحب بعضی از تیم های ورزشی در دنیا، دوبرابر شده و حتی به رقمی بالاتر از آن نیز رسیده است. به گزارش ام بی ای نیوز و به نقل از سایت www.marketingweek.co.uk، با توجه به گزارش های دریافتی از شرکت مشاوره Brand Finance، ارزش این برند باشگاهی حاضر در لیگ برتر انگلستان با 109 درصد رشد نسبت به سال 2005 به 634 میلیون دلار در سال 2011 رسید. به گفته Brand Finance، خانواده گلیزر با استفاده از سیاست " پشتیبانی مالی موفق در زمینه عملکرد " برای رشد باشگاه، از تجربه بازاریابی در لیگ فوتبال داخلی آمریکا بهره برده و از مالکیت تیم فوتبال آمریکایی Tampa Bay Buccaneers تا منچستر یونیاتد این اندوخته را به کار می برد. در فصل 2011-2010، منچستر یونایتد با 19 بار قهرمانی در لیگ برتر انگلیس تبدیل به موفق ترین تیم در تاریخ فوتبال این کشور شد. منچستر یونایتد با تاکید بر روی پشنهاد خود مبنی بر شناور شدن در بورس سنگاپور، گزارشی از سود عملیاتی سالیانه این باشگاه به رقم 170 میلیون دلار در سال جاری منتشر کرد. این اقدام خانواده گلیزر ،یک سری از بدهی های 470 میلیون دلاری باشگاه در سال جاری را تسویه خواهد کرد. در شش سال مالکیت این باشگاه، خانواده گلیزر یک سری قرارداد های تجاری را امضا کرده است. منچستر یونایتد هم اکنون بیش از 20 شریک جهانی ( شامل نایک، Aon، Audi و DHL ) دارد که با یکدیگر 170 میلیون دلار برای برقراری ارتباط تجاری با باشگاه پرداخت کرده اند. رسانه ها نیز با رشد 150 درصدی امضای قرارداد های داخلی و بین المللی در دوره مالکیت خانواده گلیزر و رسیدن آن به رقم 184 میلیون دلار، جریان رو به رشدی از درآمد برای منچستر یونایتد به وجود می آورند.
نام شما (ضروری) *
ایمیل (ضروری) * *
*