شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 05 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 18,916
بازدید دیروز: 25,397
بازدید کل: 157,725,213
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 171
کاربران حاضر: 171
کدخبر: 5431 زمان ارسال: یکشنبه 09 مرداد 1390 - 09:27 تعداد بازدید: 2786
کتاب تکنیکهای تحلیلی در تحقیقات بازاریابی تألیف سیدسعید میرواحدی و رقیه نوراله اوغلی منتشر شد

کتاب "تکنیک های تحلیلی در تحقیقات بازاریابی" اثر سید سعید میرواحدی و رقیه نوراله اوغلی به تازگی از سوی انتشارات آییژ چاپ و منتشر شد.

"تکنیک های تحلیلی در تحقیقات بازاریابی" مخاطب خود را مدیران ارشد بازاریابی سازمانها، و مدیران و کارشناسان واحدهای بازاریابی و فروش شرکتها بویژه واحدهای تحقیقات بازار و دانشجویان علاقه مند به حوزه ی تحقیقات کاربردی بازاریابی می داند.

هدف این کتاب- تکنیک های تحلیلی در تحقیقات بازاریابی - بیان اصول تحقیقات بازاریابی نیست بلکه، هدف ارائه ی مدلهای جدیدی است که قادر باشد تحلیلهای مناسبی را در حوزه های مختلف تحقیق بازار به سادگی و روشنی بیان کند.

شیوه نگارش کتاب، بیان روشها ، کاربردها، ارائه مثالهای مرتبط و حل مدلها با استفاده از نرم افزار معرفی شده است.

دکتر احمد روستا، عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی، استاد و پیشکسوت بازاریابی ایران نیز بر این کتاب پیشگفتاری نوشته اند.
 

این کتاب در سه فصل به رشته تحریر درآمده است. فصل اول کتاب به بررسی تکنیکهای نگاشت ادراکی می‌پردازد. در این فصل روشهای مفیدی برای بخش‌بندی بازار و بررسی رفتار‌های خرید، ترجیحات مشتریان و شناخت نیاز بازار (یافتن جای خالی بازار) ارائه شده است.

فصل دوم کتاب به بررسی تکنیکهای محاسباتی نظیر محاسبه احتمالات خرید مشتریان و انتخاب بهترین روش فروش پرداخته شده است.

فصل سوم کتاب نیز به بررسی روشهای قیمت‌گذاری بر اساس خواست بازار پرداخته است.

فهرست اهم موضوعات مطرح شده در این کتاب عبارتند از:

 فصل اول: تکنیکهای نگاشت ادراکی 
نگاشت‌های ادراکی در تحلیل‌ داده‌های تحقیقات بازاریابی     
انواع نگاشت ادراکی  
مدل CA، تحلیل تناظر ساده        
منطق روشهای نگاشت ادراکی      
مدل MCA، مدلی برای بخش‌بندی بازار
مدل MDPREF، مدل نمایش ترجیحات مشتریان
مدل شناخت نیاز بازار
مدل PREFMAP مدل مقایسه ویژگی محصولات مختلف           
موضع‌یابی محصولات   

 فصل دوم: تکنیکهای محاسباتی       
طرح‌ آزمایش تحقیقات بازاریابی     
تحلیل همپیوند،  ابزار انتخاب بهتهرین روش فروش
پیش‌بینی احتمالات، تکنیک بررسی احتمال خرید 

 فصل سوم: تکنیکهای قیمت‌گذاری     
مدلهای تعیین قیمت کالا و خدمات در تحقیقات بازاریابی      
روش قیمت گذاری بر اساس مدل ون وستندورپ 
تست مفهومی
روش تحلیل همپیوند     
انتخاب گسسته

منبع : http://www.modir.ir  
نظرات کاربران

نام شما (ضروری)

ایمیل (ضروری)


کرمانشاه گشت - اولین سامانه جامع گردشگری استان کرمانشاه