سومین کنگره رویکردهای نوین مدیریت بیمارستانی
با تمرکز بر
اعتباربخشی- حاکمیت بالینی-بیمارستان سبز-بهداشت بیمارستانی
پنجم و ششم مرداد 1390
تهران - هتل المپیک
· کلیات
دهه گذشته در مدیریت بیمارستانی، دهه تغییر پارادایم نام دارد، چرا که در دهه گذشته هدف سیستم خدمات درمانی که همانا مراقبت از بیماران بود، به بهبود سلامتی کل جامعه تغییر یافته است. باز طراحی فرایندها، تغییراتی را در نوع ارائه مراقبتها ارائه کرده است. از جمله آنها ایجاد زیر ساخت لازم برای میزان فعالیت بیمار به عنوان شرکت کننده در طرح درمانی است و اطلاعات مربوط به سلامتی بطور فزانیده ای بصورت الکترونیکی در دسترس است و تقاضاهای عمومی و قانون گذاری( تنظیم مقررات) به بیماران امکان داده اند که به اطلاعات در باره هزینه ها و نتایج دسترسی داشته باشند.
بسیاری از نوآوری هادر خط مشی هایبیمارمحور و سازمان محوردر جهت تلاش برای اندازهگیری، کنترل و بهبود ارزش مراقبت، کاهش هزینه مراقبت و افزایش میزان پاسخگویی ارائهکنندگان خدمات مراقبت از سلامت به عموم و بیمه گرها است. در همین راستا است که برای یک سیستم مراقبت از سلامت،5 اصل به به مدیران بیمارستانی و مراکز ارائه کننده بهداشت و درمان توصیه می گردد:1- پوشش مراقبت از سلامت برای همه جامعه 2- مدیریت هزینه3- بهبود کیفیت و ایمنی مراقبت از سلامت4- مدیریت منطقی مالی5- مدیریت بیمارستان(تاسیسات –ارتباطات –رهبری-نظارت- آموزش و ...) وبا توجه به اینکه عملکرد سازمانارائه کننده مراقبت از سلامت و بهداشتبشدتتحت تاثیر توانمندی منابع انسانی (کادر پزشکی- درمانی و پرستاری و...) است، برای کاهش هزینه های کیفیت ضعیف عملکرد فرایند ها و ارتقا اثربخشی آنان، سومین دوره کنگره مدیریت بیمارستانی با رویکردی نوین باز طراحی شده است. سومین کنگره مدیریت بیمارستان با تمرکز بر اعتباربخشی- حاکمیت بالینی و بیمارستان سبز طرح ریزی شده است. از آنجا که این کنگره بر اساس تجربیات بیمارستان های موفق بین المللی و همچنین بطور عملیاتی و کاربردی طرح ریزی شده است، دارای بار ارزشی بسیاری برای مدیران و کارشناسان نظام بهداشت و درمان کشور می باشد.بنابراین از کلیه مدیران و کارشناسان، اساتید دانشگاه و دانشجویان برای حضور در این کنگره دعوت بعمل می آید
· اهداف سومین کنگره مدیریت بیمارستانی با تمرکز بر اعتباربخشی،حاکمیت بالینی و بیمارستان سبز
· شناسائی چالشهای پیشروی صنعت مراقبت از سلامت برای مثال، بهبود خروجی ها، کاهش هزینههای مراقبت، کاهش گلو گاههای تحویل خدمات، سیستم های ضعیف اندازه گیری، فقدان مشارکت کارکنان و پیچیدگی سیستم که همگی جزعوامل مهم برای پیشرفت کیفیت محسوب می گردند.
· درک ابزارهای مدیریت برای کیفیت و ایمنی در سیستم خدمات درمانی.
· توسعه برنامه سرآمدی عملکرد با استفاده از روشها و ابزارهای نوین به جهت بهبود فرایندهای کلینیکی، مدیریت منابع انسانی و عملکرد سازمان
· ارتقا سیستمهای سلامتی از روش های تحلیل علت ریشهای برای ایجاد محرکی منظم در راستای تامین بهبود کیفیت خدمات
· ایجاد فرهنگ سازمانی که از طریق ماموریت، چشم انداز، ارزشها، پزشکان و تعهد رهبری آن سازمان شرح داده شود تا ایمنی برای بیمار فراهم شده و برای کاهش آسیب و پایدار سازی آن پاسخگویی وجود داشته باشد.
· سیستم های مراقبت از سلامتی در مسیر کسب و ارایه بهترین روش های عملی عملکردgoodPractices)
بروشور
نظرات کاربران