شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
شنبه 08 دی 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 12,994
بازدید دیروز: 28,973
بازدید کل: 158,653,685
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 104
کاربران حاضر: 104
کدخبر: 5250 زمان ارسال: دوشنبه 24 مرداد 1390 - 10:22 تعداد بازدید: 2886
هشتمین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک 19 و 20 مهر 1390 برگزار می شود
از لحاظ مفهومی مدیریت استراتژیک با تحول در تئوری‌های مدیریت همگامی دارد. مکاتب کلاسیک رفتاری و کمی مدیریت بر جنبه‌هایی از سازمان و عملکرد آن تأکید می‌کردند که توسط مدیریت قابل کنترل بود. مسایلی از قبیل برنامه‌ریزی تولید، رفتار زیردستان، بهبود محیط کار، نقش گروههای غیررسمی در بازدهی کار، مدل‌های کمی تصمیم‌گیری و غیره. لیکن هرگز فضای سیاسی جامعه ، احساس افراد و نهادهای خارج از سازمان، مسأله اصلی آنها نبود. چرا که محیط از ثباتی نسبی برخوردار بود و چنین نیازی هم احساس نمی شد. به تدریج با رشد مستمر اقتصادی، اوضاع قابل اطمینان محیطی از میان رفت و تغییرات و حوادث شتابنده ای در جهان اتفاق افتاد. لذا تغییرات و دگرگونی های سریع و پیچیده‌ جامعه و تأثیر آن بر رشد و توسعه‌ شرکت‌ها موجب رشد که مدیران توجه خود را به محیط سازمان معطوف گردانند و مفاهیمی مانند سیستم، اقتصاد، برنامه‌ریزی بلند مدت، استراتژی و فرایند مدیریت استراتژیک مورد توجه صاحب‌نظران مدیریت قرار گیرد. این مفاهیم و نظریات پاسخ علم مدیریت به دگرگونی و تغییرات وسیع اقتصادی واجتماعی بود.

توجه به محیط، آگاهی از تاثیر متغیرهای محیطی و ارائه‌ چشم اندازی از فعالیت آینده برای سازمان‌ها، لزوم آمادگی برای برخورد با تغییرات مداوم را توجیه می کند. وجود عدم قطعیت های محیطی  در مسایل سازمانی به لحاظ مبهم بودن و طبیعت احتمالی رخدادهای آتی و آمادگی سازمان‌ها جهت تغییر، برخوردی متفاوت با تغییر، نوع تصمیمات‌، عوامل جدید مؤثر بر تصمیم‌گیری و قطعیت در مورد تغییرات آینده، توجه به استفاده از مدل مدیریت استراتژیک را افزون تر می کند.

 

اهداف کنفرانس:
• نشر و گسترش دانش مدیریت استراتژیک
• توسعه و ترویج نگرش تخصصی و علمی به مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک
• معرفی آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی مدیریت استراتژیک و کاربرد آنها در سازمانهای پیشرو و آینده نگر
• تبادل تجربه پیرامون دستاوردهای توسعه مدیریت استراتژیک در بنگاه‌های کسب و کار

مدیریت استراتژیک در شرایط ویژه
• مدیریت استراتژیک در شرایط بحران و رکود
• تصمیم گیری و برنامه ریزی استراتژیک در شرایط عدم قطعیت
• تصمیم گیری و برنامه ریزی استراتژیک با اطلاعات محدود (عدم وجود اطلاعات کامل)
• تصمیم گیری و برنامه ریزی استراتژیک در شرایط تعدد و تضاد ذینفعان ذینفوذ

 مدیریت استراتژیک، مدیران ارشد و سرمایه های انسانی
• توسعه ارتباطات استراتژی با کارکنان و سایر ذینفعان با محوریت رهبران
• فنون تضمین محوریت و جلب مشارکت و حمایت مدیریت ارشد
• نیروی انسانی و بدنه سازمان از بی تفاوتی و تعارض به مشارکت و تفاهم

تکنیک ها و تجارب استراتژیک:
• تجارب مرتبط با تصریح و تدوین استراتژی¬های نانوشته به صورت یک سند استراتژیک مدون
• تکنیک‌ها و تجارب انتخاب و تعامل با مشاوران مدیریت استراتژیک
• تجارب موفق و ناموفق جاری سازی استراتژی ها
• تجارب و تکنیک های سرعت بخشی به فرآیند برنامه ریزی استراتژیک   
• تجارب و تکنیک های بودجه بندی و تخصیص استراتژیک منابع
• تجارب و تکنیک¬های تدوین اقدامات ضربتی پاسخگو به اضطرارهای جاری(Quick win)
• چگونگی انتخاب مناسب ترین مدل برنامه¬ریزی استراتژیک از بین مدل های برنامه ریزی استراتژیک (موقعیت یابی، اقیانوس آبی، پورتفولیو، مبتنی بر منابع و ...)
 
محورهای عمومی:
1- تفکر استراتژیک
2- آینده نگاری وآینده پژوهی
3- مدیریت استراتژیک سازمانهای هولدینگ
4- مدیریت استراتژیک منابع انسانی
5- مدیریت استراتژیک دانش
6- مدیریت استراتژیک بازار
7- مدیریت استراتژیک برند
8- مدیریت استراتژیک فناوری اطلاعات
9-  مدیریت استراتژیک پروژه
10- مدیریت پیمانهای استراتژیک
11- مدیریت استرتژیک ریسک
12- جاری سازی (پیاده سازی) استراتژی و همسوسازی استراتژیک
13- کنترل استراتژیک و کنترل استراتژی
14-  کارت امتیازی متوازن (BSC)
15-  مدیریت استراتژیک و عملکرد
16- هوشمندی کسب وکار
17- مدیریت تحولات استراتژیک
18- مدل های کسب وکار  (نمای جریان ارزش)
19- یادگیری سازمانی
20- استراتژی اقیانوس آبی

مزایایی ارائه مقالات و تجربیات عملی با توجه به محورهای ویژه:
1- مقالات و تجربیات عملی در راستای محورهای ویژه در اولویت پذیرش قرارخواهند گرفت.
2- مقالات و تجربیات عملی که براساس محورهای ویژه ارائه گردد و مورد تایید کمیته داوران قرار گیرد ،جهت چاپ در مجموعه مقالات از امتیازات ویژه ای برخوردار خواهد بود.


ثبت نام و پرداخت آنلاین در کنفرانس


 

منبع : سایت کنفرانس  
نظرات کاربران

نام شما (ضروری)

ایمیل (ضروری)


کرمانشاه گشت - اولین سامانه جامع گردشگری استان کرمانشاه