از لحاظ مفهومی مدیریت استراتژیک با تحول در تئوریهای مدیریت همگامی دارد. مکاتب کلاسیک رفتاری و کمی مدیریت بر جنبههایی از سازمان و عملکرد آن تأکید میکردند که توسط مدیریت قابل کنترل بود. مسایلی از قبیل برنامهریزی تولید، رفتار زیردستان، بهبود محیط کار، نقش گروههای غیررسمی در بازدهی کار، مدلهای کمی تصمیمگیری و غیره. لیکن هرگز فضای سیاسی جامعه ، احساس افراد و نهادهای خارج از سازمان، مسأله اصلی آنها نبود. چرا که محیط از ثباتی نسبی برخوردار بود و چنین نیازی هم احساس نمی شد. به تدریج با رشد مستمر اقتصادی، اوضاع قابل اطمینان محیطی از میان رفت و تغییرات و حوادث شتابنده ای در جهان اتفاق افتاد. لذا تغییرات و دگرگونی های سریع و پیچیده جامعه و تأثیر آن بر رشد و توسعه شرکتها موجب شد که مدیران توجه خود را به محیط سازمان معطوف گردانند و مفاهیمی مانند سیستم، اقتصاد، برنامهریزی بلند مدت، استراتژی و فرایند مدیریت استراتژیک مورد توجه صاحبنظران مدیریت قرار گیرد. این مفاهیم و نظریات پاسخ علم مدیریت به دگرگونی و تغییرات وسیع اقتصادی واجتماعی بود.
توجه به محیط، آگاهی از تاثیر متغیرهای محیطی و ارائه چشم اندازی از فعالیت آینده برای سازمانها، لزوم آمادگی برای برخورد با تغییرات مداوم را توجیه می کند. وجود عدم قطعیت های محیطی در مسایل سازمانی به لحاظ مبهم بودن و طبیعت احتمالی رخدادهای آتی و آمادگی سازمانها جهت تغییر، برخوردی متفاوت با تغییر، نوع تصمیمات، عوامل جدید مؤثر بر تصمیمگیری و قطعیت در مورد تغییرات آینده، توجه به استفاده از مدل مدیریت استراتژیک را افزون تر می کند.
اهداف کنفرانس:
• نشر و گسترش دانش مدیریت استراتژیک
• توسعه و ترویج نگرش تخصصی و علمی به مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک
• معرفی آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی مدیریت استراتژیک و کاربرد آنها در سازمانهای پیشرو و آینده نگر
• تبادل تجربه پیرامون دستاوردهای توسعه مدیریت استراتژیک در بنگاههای کسب و کار
• برگزاری کنفرانس
برنامه های مختلف کنفرانس در یک سالن اصلی و سالنهای جنبی طبق برنامه ای که در اختیار شرکت کنندگان قرار خواهد گرفت برگزار میشود.
• سخنرانی اساتید میهمان از دانشگاههای داخلی و خارجی
در کنفرانس مدیریت استراتژیک اساتید بر جسته دانشگاههای داخلی وخارجی به ارائه مطالب اختصاصی خود برای کنفرانس در قاب سخنرانیهای کلیدی خواهند پرداخت.
• ارایه مقالات برگزیده
پس از انجام ارزیابی و داوری مقالات رسیده به دبیرخانه کنفرانس، تعدادی از این مقالات که توسط کمیته علمی کنفرانس انتخاب شدهاند، در یکی از سالنهای کنفرانس ارایه خواهند گردید. در پایان ارایه مقالات، شرکت کنندگان به پرسش و پاسخ در خصوص موارد مطرح شده در مقاله میپردازند. علاوه بر مقالات شفاهی تعدادی مقاله نیز به صورت پوستر ارایه خواهد شد.
• برگزاری کارگاه ها و سمینارهای آموزشی
تعدادی کارگاه و سمینار آموزشی توسط اساتید داخلی و خارجی مدعو در سالن های کنفراس با موضوعات تخصصی ارایه خواهد گردید.
• نمایشگاه کتب مدیریت
در حاشیه کنفرانس نمایشگاه کتب تخصصی مدیریت با حضور ناشران برتر کتب مدیریت برگزار خواهد شد.
• پنلها و میزگردهای تخصصی
میزگردهای تخصصی در خصوص مسائل مختلف با حضور مدیران صنایع و صاحبنظران و اساتید دانشگاه ها برگزار میشود از مهمترینهای ویژگیهای این نشستها پرسش و پاسخ حاضرین میباشد.
• نمایشگاه مدل ها و تئوری های نوین مدیریت استراتژیک
از برنامههای ویژه کنفرانس برگزاری نمایشگاهی از استندهای مدلهای نوین مدیریت استراتژیک در یکی از سالنهای کنفرانس میباشد.
• انتشار مجموعه مقالات، لوح فشرده کنفرانس و ویژهنامهها
• ارایه تجارب مدیریتی موفق سازمانهای کشور در حوزه مدیریت استراتژیک
تعدادی از تجارب موفق مدیران که مستند سازی شده است به صورت شفاهی و تعدادی نیز به صورت پوستری ارایه خواهد گردید.
• برگزاری نمایشگاه تخصصی
در حاشیه کنفرانس نمایشگاه جنبی با هدف برقراری امکان معرفی تجارب دستاورد ها و توانمندی سازمانها و شرکتها به مخاطبان کنفرانس برگزار خواهد شد.
فرصت ارسال مقالات
مهلت ارسال مقالات اول شهریور ماه 1388 می باشد.
نحوه ارسال مقاله
به منظور حفظ هماهمنگی ظاهری و همچنین جلوگیری از بروز مشکلاتی از قبیل آشفتگی فایل مقاله در مجموعه مقالات، لازم است در تهیه و ارسال مقاله کامل به نکات مطرح شده در راهنمای تهیه مقاله کامل توجه شود. فایل مقاله را حتماً به فرمت WORD ارسال نمایید. برای سادگی میتوانید از فایل راهنما به عنوان قالب استفاده کنید.
ارسال الکترونیکی مقالات :
کلیه امور مربوط به ارسال ، پیگیری و نتایج مقالات در کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک به صورت الکترونیکی و از طریق سیستم مدیریت کنفرانس صورت خواهد گرفت. لذا از علاقمندان شرکت در کنفرانس درخواست می شود جهت ثبت نام در سایت و ارسال مقالات به نکات زیر توجه فرمایند.
1- جهت ارسال، پیگیری و یا اطلاع از نتایج داوری مقالات، ابتدا باید در سایت عضو شوید. (ورود به قسمت عضویت سایت)
2- پس از عضویت در سایت، با وارد نمودن نام کاربر و کلمه عبور وارد سایت شده و می توانید مقالات خود را ارسال نمایید. (ورود به قسمت ارسال مقالات)
3- همچنین پس از ورود به سایت با کلیک بر روی لینک پیگیری می توانید از وضعیت مقاله خود مطلع شوید. لازم به ذکر می باشد که مقاله ارسالی شما ظرف مدت حداکثر 10 روز کاری توسط دبیرخانه بررسی شده و در صورت بروز هرگونه مشکلی از طریق این قسمت به شما اعلام می شود. (ورود به قسمت پیگیری مقالات)
ارائه به صورت سخنرانی : توسط ویدئوپروژکتور انجام میشود. زمان ارائه شامل سخنرانی به علاوه پاسخگویی به سوالات حداکثر 25 دقیقه میباشد. لازم است ارائهدهندگان محترم 10 روز قبل از برگزاری کنفرانس، فایل ارائه خود را، که در محیط Powerpoint تهیه شده است، به دبیرخانه کنفرانس از طریق پست الکترونیکی strategicmanagement.ir@gmail.com و یا info@strategicmanagement.ir ارسال نمایند.
تقویم کنفرانس
مهلت ارسال مقالات: اول شهریور ماه 1388
اعلام پذیرش مقالات: سی ام شهریور ماه 1388
مهلت ارائه دستاوردهای تجربی: پانزدهم شهریور 1388
نظرات کاربران