پیشرفت سریع و شگرف تکنولوژی همراه با افزایش روز افزون رقابت در بازارهای جهانی، مدیران سازمانهای خدماتی و صنعتی را ناگزیر به ارائه خدمات مطلوب به مشتریان و با کمترین بهای تمام شده نموده است و مدیریت هزینه راهکاری جهت نیل به اهداف فوق الذکر می باشد. در مدیریت هزینه، هزینه هر یک از فعالیتها، اندازه گیری شده و هزینه فعالیت های بدون ارزش افزوده مشخص و زمینه تقلیل و حذف آنها با تکنیک های مرتبط با این مبحث فراهم می گردد. تاکید بر مدیریت هزینه موجب می شود محصول / خدمت با کیفیت برتر و بهای تمام شده کمتر به مشتری ارائه گردد. این موضوع سازمان را به سودآوری، رشد سهم بازار، خودکفایی مالی، حداقل کردن بهای تمام شده، تنوع در ارائه محصول / خدمت و افزایش کیفیت محصول / خدمت رهنمون می کند.
مدیریت هزینه اهداف زیر را دنبال می کند:
اندازه گیری بهای تمام شده منابعی که در راه انجام فعالیت های اساسی مورد استفاده قرار می گیرد.
تشخیص و حذف اقلامی از هزینه که ارزش افزوده ایجاد نمی کند.
تعیین کارایی و اثر بخشی فعالیت های اصلی انجام شده.
تشخیص و ارزیابی فعالیت های جدیدی که می تواند عملکرد آتی سازمان را بهبود بخشد.
محورهای کنفرانس:
مدیریت هزینه و هدف مند سازی یارانه
مدیریت هزینه در سازمانهای دولتی
مدیریت هزینه در سازمانهای خدماتی
مدیرت هزینه و ارتباط با نظامهای مدیریتی نوین
مدیریت هزینه محصول
مدیریت هزینه فرایند
مدیریت هزینه منابع
تکنیکهای مدیریت هزینه
نظرات کاربران