نخستین همایش " الگوبرداری از بهترین تجربیات در زمینه نگهداری و تعمیرات " برگزار می شود
الگوبرداری از بهترین تجربیات ، روشی سیستماتیک است که سازمانها به وسیله آن میتوانند فعالیتهای خود را براساس بهترین صنعت یا سازمان اندازه گیری و اصلاح نمایند.
در این روش ، با شناخت سازمان یا سازمانهایی به عنوان بهترین ، میتوان به کمک تکنیکهایی شکاف موجود بین یک سازمان تا سازمان پیشرو را پرکرد یا به حداقل رساند .
سازمانهای ایرانی نیز برای کاهش فاصله خود از صنایع موفق داخلی و خارجی نیازمند الگوبرداری میباشند.
شرایط بازار امروز فرصت تکرار اشتباهات دیگران و تجربه اندوزی را به سازمانهای ایرانی نمیدهد. ما نیاز به حرکت سریع برای بهبود وضعیت داریم.
دست اندرکاران همایش سه روزه " الگوبرداری از بهترین تجربیات در زمینه نگهداری و تعمیرات " تلاش دارند تا با ارائه تجربیات برتر داخلی و خارجی در زمینه هر یک از اجزاء چرخه نگهداری و تعمیرات (تصویر فوق)، زمینه را برای آغاز ارتقاء وضعیت نت در سازمانهای ایرانی فراهم سازند.
در این راستا روز اول به ارائه تجربیات بین المللی ، روز دوم به تشریح تجربیات سازمانهای ایرانی اختصاص یافته است .
آقای دکتر شاهین در روز اول همایش به تشریح فرایند الگوبرداری خواهد پرداخت تا شرکت کنندگان در همایش آمادگی لازم را برای استفاده صحیح از تجربیات ارائه شده کسب نمایند.
در روز سوم همایش نیز 10 کارگاه آموزشی در زمینه مباحث کاربردی نت توسط متخصصین نگهداری و تعمیرات در صنایع مختلف کشور ، برگزار خواهد شد .
اهداف همایش
آقای تری وایرمن در کتاب الگوبرداری از بهترین تجربیات در مدیریت نگهداری و تعمیرات ، الگوبرداری را اینچنین تعریف می نماید:
" الگوبرداری یعنی مقایسه و ارزیابی خود با دیگران با هدف کشف تجربیات برتر آنها و جبران فاصله موجود.
در الگوبرداری از بهترین تجربیات با شناخت سازمان یا سازمانهایی به عنوان بهترینها ، تکنیکهای معرفی میشود که میتوان به کمک آنها شکاف موجود بین یک سازمان تا سازمان پیشرو را پرکرد و یا به حداقل رساند.
برگزار کنندگان نخستین همایش " الگوبرداری از بهترین تجربیات در زمینه نگهداری و تعمیرات " نیز شناسایی سازمانهای برتر ایرانی در زمینه مباحث مختلف نت و ایجاد بستری مناسب جهت الگوبرداری از تجربیات این سازمانها برای حاضرین در همایش را بعنوان هدف اصلی خود برگزیده اند.
محورهای تخصصی
متخصصین امور نگهداری و تعمیرات میتوانند تجربیات خود را در زمینه محورهای مشروحه زیر تدوین نموده و برای ارائه در همایش ارسال نمایند:
1-استقرار سیستمهای PM و TPM
2- پیاده سازی روشهای نگهداری و تعمیرات بویژه CBM
3- انتخاب و بکارگیری سیستم مکانیزه مدیریت نگهداری و تعمیرات (CMMS)
4- محاسبه شاخصهای کنترل عملکرد در نگهداری و تعمیرات (KPI)
5- روش برنامه ریزی و اجرای موفق تعمیرات اساسی
6-برون سپاری نگهداری و تعمیرات
توجه :
درصورتیکه تجربیات مفیدی در زمینه مباحث دیگری از نگهداری و تعمیرات دارا میباشید را نیز میتوانید جهت بررسی در کمیته فنی و مهندسی ارسال فرمائید .
نظرات کاربران