شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 23 مهر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 10,666
بازدید دیروز: 29,189
بازدید کل: 156,315,974
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 86
کاربران حاضر: 87
کدخبر: 19508 زمان ارسال: جمعه 06 مهر 1403 - 11:06 تعداد بازدید: 91
دلیل تاخیر در انتشار فراخوان جذب اعضای هیات‌علمی وزارت علوم

فراخوان جذب اعضای هیات‌علمی از سال گذشته با تایید دو سازمان برنامه و بودجه و امور اداری و استخدامی انجام می شود و اکنون مرکز جذب برای اعلام فراخوان در انتظار مجوز سازمان اداری استخدامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، فراخوان جذب اعضای هیات علمی دانشگاه ها بنا به اعلام نیاز دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی جذب اعضای هیات علمی، سالیانه دو بار معمولا، شهریور و بهمن ماه برگزار می شود و برای فارغ التحصیلان دانشگاهی و حوزوی علاقه مند به فعالیت در حیطه دانشگاهی به عنوان عضو هیات علمی این فرصت را فراهم می کند تا برای جذب ثبت نام کنند.

فراخوان جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم سال گذشته، اوایل شهریور ۱۴۰۲ برگزار شد.

این در حالی است که فراخوان نوبت اول جذب اعضای هیات علمی در سال جاری هنوز اعلام نشده و مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم برای انتشار فراخوان در انتظار دریافت مجوز از سازمان اداری و استخدامی است.

ضمن اینکه یکی از مشکلات اساتیدی که در فراخوان ها جذب می شدند این بود که صدور حکمشان توسط دانشگاه ها به دلیل عدم صدور کد استخدامی توسط سازمان امور استخدامی صادر نمی شد، از سوی دیگر طولانی شدن صدور کد استخدامی در وضعیت پرداخت حقوق این اساتید نیز مشکل ایجاد می کرد برای همین از سال گذشته رییس سازمان اداری استخدامی و رییس سازمان برنامه بودجه امضا کردند که ردیف استخدامی قبل از فرایند جذب اخذ شود. طی ۳ سال گذشته ۵ هزار و ۴۰۰ ردیف استخدامی جذب، اخذ شده است.

براساس اعلام مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم، این مرکز صرفا نظارت کلی بر روند کلی کار جذب را انجام می‌دهد و دانشگاه‌ها خودشان فرایند مصاحبه علمی و عمومی جذب هیات علمی را انجام می‌دهند و این امر در هیات اجرایی تصویب و در نهایت به مرکز جذب ارسال می‌شود. این مرکز استعلام‌های قانونی افراد را دریافت می‌کند در نهایت پروند افراد به این شیوه تکمیل و در هیات مرکزی جذب تصویب می‌شود.

منبع : مهر  
نظرات کاربران

نام شما (ضروری)  

ایمیل (ضروری)