شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
سه شنبه 06 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 18,297
بازدید دیروز: 22,643
بازدید کل: 157,747,237
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 45
کاربران حاضر: 46
کدخبر: 194 زمان ارسال: دوشنبه 04 آذر 1387 - 02:07 تعداد بازدید: 1763
مفتح در همایش تجارت الکترونیک: به شدت در زمینه بازار اطلاعات فقیر هستیم
نگاه ما به تجارت الکترونیک رویکرد به بستر نوین و شبکه نوین توزیع است به این معنا که با استفاده از تجارت الکترونیک بهره‌وری را بالا برده و در کنار آن به عنوان فراهم شدن بستر برای ایجاد شبکه نوین توزیع نیز توجه داریم.

به گزارش خبرنگار بازرگانی ایسنا محمد صادق مفتح ـ معاون بازرگانی داخلی وزیر بازرگانی ـ در همایش ملی تجارت الکترونیک به تقسیم‌بندی انواع این تجارت پرداخت و افزود: در زمینه پرداخت وجه پروژه موفقی داشته‌ایم و خرید و فروش الکترونیکی که بزرگترین آن خودرو به ارزش 30 میلیارد تومان بوده که شامل 28 هزار دستگاه خودرو بوده است.

وی گفت: تجارت الکترونیک تسهیل کننده نقل و انتقال و فروش در نظام توزیع است که یکی از مولفه‌های آن لجستیک کالا و گردش اطلاعات است.

مفتح تاکید کرد: گردش سریع اطلاعات برای استفاده کنندگان از آن باید فراهم شود و برنامه‌ریزی و مدیریت‌های آینده هم بر اساس تجارت الکترونیک انجام بگیرد و هر دو حوزه در بستر امنی قرار گیرند.

معاون وزیر بازرگانی با بیان اینکه پروژه 10گانه طرح تحول در نظام توزیع با رویکرد استفاده از تجارت الکترونیک و ابزارهای نوین است، خاطرنشان کرد: در زمینه مدیریت و برنامه‌ریزی باید اجزای فعال در بازار را که شامل عرضه‌کنندگان، فروشندگان و تولید کنندگان هستند ونیز شرکت‌های پخش را برای ورود به این حوزه آماده کنند.

مفتح در ادامه بر لزوم نظارت تاکید کرد و گفت: در آزادترین اقتصاد‌ها هم هنوز ابزار نظارتی وجود دارد و حتی اقتصاد‌هایی که از مکانیزم‌ عرضه و تقاضا داشته‌اند آن را دارند البته سوال اصلی این است که چه کسی و چگونه این نظارت‌ها را باید انجام دهد؟

وی با بیان اهمیت گردش اطلاعات ادامه داد: در حال حاضر به شدت در زمینه بازار اطلاعات فقیر هستیم البته در همایش قبلی هم گفتم که نظام بازرگانی ما یک نظام روستایی است که برداشت اشتباهی شد باید بگویم که معتقدم تفاوت نظام بازرگانی توسعه یافته با توسعه نیافته ارائه اطلاعات است.

معاون وزیر بازرگانی ادامه داد: نیاز داریم تا اطلاعات مربوط به توزیع کالا را در شبکه مویرگی توزیع کالا داشته باشیم که یکی از محورهای پروژه‌ 10 گانه تحول در نظام توزیع است.

مفتح ادامه داد: در زمینه شناسایی فعالان اقتصادی یکی از مهمترین عوامل اصنافند که کمترین اطلاعات را داشته‌ایم ذات اطلاعات آنها مواج و متغیر است به این معنا که نمی‌توانیم برای پنج سال آمار قابل تکیه به دست آوریم.

وی عنوان کرد: به ناچار فعالیت بربسترهای صنفی را باز تعریف کرده و بر اساس آن در بانک اطلاعاتی برای برنامه‌ریزی‌های مختلف داشته باشیم که تا تکمیل آن تا پایان سال در دسترس عموم قرار گیرد.

معاون وزیر بازرگانی با اشاره به ایجاد زیرساخت کارت اصناف عنوان کرد: این زیرساخت برای کاهش هزینه‌ها برای به روز کردن اطلاعات است در واقع برای هر صنفی هویت الکترونیکی ایجاد شده است تا بر آن اساس در یک نظام الکترونیک کاملا قابل رهیابی خواهد بود که یکی از پروژه‌های آن بحث سامانه املاک و مستغلات است.

معاون وزیر بازرگانی گفت: دسترسی به آمار توزیع در شبکه مویرگی توزیع هم از زیرساخت‌های اصلی محسوب می‌شود که در حال انجام است.

مفتح ادامه داد: شرکت‌های پخش در اصلاح نظام توزیع از نقاط موثرند. البته میزان حضور شرکت‌هایی پخش شناسنامه‌دار در این نظام بسیار ضعیف است که کار را به شدت مختل و عرصه را برای عرضه کالای قاچاق فراهم کرده است؛، بنابراین با استفاده از ملت کارت اصناف شرکت‌های پخش را پایه‌گذاری کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: بر اساس پروژه زمان‌بندی کلیه شرکت‌ها، پخش کالاها را از این طریق باید انجام دهند و هر تامین کننده می‌تواند نظام پخش خود را تامین کند و در غیر این صورت حق توزیع در خارج از شبکه موجود نخواهد بود.

وی گفت: در حال حاضر سه شرکت پخش بزرگ در تهران این امر را آغاز کرده‌اند که امیدواریم از ابتدای بهمن ماه نهایی شود.

معاون وزیر بازرگانی همچنین از موفقیت پروژه پایلوت توزیع شیر یارانه‌ای تحت شبکه اظهار خرسندی کرد و افزود: در تلاشیم تا برای کل کالاها فعالیت کنیم و اطلاعات آن را در شبکه ارائه دهیم و بستر را برای تجارت الکترونیکی فراهم کنیم تا خرید و فروش کالا راحت‌ ‌تر ودقیق‌تر و امن‌تر انجام شود.
منبع : isna.ir  
نظرات کاربران

نام شما (ضروری)

ایمیل (ضروری)


کرمانشاه گشت - اولین سامانه جامع گردشگری استان کرمانشاه