شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 11,019
بازدید دیروز: 19,379
بازدید کل: 151,864,563
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 116
کاربران حاضر: 116
کدخبر: 19362 زمان ارسال: سه شنبه 29 اسفند 1402 - 21:46 تعداد بازدید: 183
جزییات پذیرش دکتری با آزمون مدرسه عالی حکمرانی دانشگاه شهید بهشتی اعلام شد

جزییات دوره دکتری تخصصی حکمرانی با آزمون مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی در چهار رشته تخصصی اعلام شد.

به گزارش ایسنا؛ مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ از طریق آزمون کتبی و مصاحبه علمی (سنجش عملی و ارزیابی سوابق آموزشی و پژوهشی) در چهار رشته؛ دکتری تخصصی حکمرانی اجتماعی، دکتری تخصصی حکمرانی فرهنگی، دکتری تخصصی حکمرانی اقتصادی دکتری تخصصی حکمرانی تربیتی (مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) به شیوه آموزشی - پژوهشی دانشجو می‌ پذیرد.

مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ از طریق آزمون کتبی و مصاحبه علمی (سنجش عملی و ارزیابی سوابق آموزشی و پژوهشی) در چهار رشته؛ دکتری تخصصی حکمرانی اجتماعی، دکتری تخصصی حکمرانی فرهنگی، دکتری تخصصی حکمرانی اقتصادی، دکتری تخصصی حکمرانی تربیتی (مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) به شیوه آموزشی - پژوهشی با ظرفیت پذیرش مشخص دانشجو می‌پذیرد.

ظرفیت پذیرش در رشته حکمرانی اجتماعی ۷ نفر (زن و مرد)، رشته حکمرانی فرهنگی ۷ نفر (زن و مرد)، رشته حکمرانی اقتصادی ۷ نفر (زن و مرد) و رشته حکمرانی تربیتی ۷ نفر (زن و مرد) اعلام شده است.

دوره دکتری تخصصی حکمرانی در گرایش‌های تخصصی از تلفیق دو میان‌رشته حکمرانی و قلمروهای علمی تخصصی شکل می‌گیرد و در راستای نگاهی نو و کارآمد به مسائل و موضوعات حکمرانی در این قلمروهای علمی به کار گرفته می‌شود. این رشته علمی، مساله محور، کل نگر، ارزش مدار و چند کارکردی است که با استفاده از دستاوردهای علوم مختلف به صورت بندی، تحلیل و توسعه مبانی و توسعه دانش حکمرانی در قلمروهای تخصصی برای تقویت و توسعه نظام حکمرانی اجتماعی کشور در این قلمروها را دنبال می‌کند.

این سازوکار ناظر به حکمرانی تخصصی در معنای عام خود می‌باشد که عرصه‌های خرد هر یک از قلمروها را دربر می‌گیرد.

منبع : ایسنا  
نظرات کاربران

نام شما (ضروری)

ایمیل (ضروری)