شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
یکشنبه 04 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 16,565
بازدید دیروز: 26,897
بازدید کل: 157,697,466
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 48
کاربران حاضر: 48
کدخبر: 19207 زمان ارسال: پنجشنبه 04 آبان 1402 - 12:50 تعداد بازدید: 599
اعلام شرایط و ضوابط، تاریخ و نحوه ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد سال 1403

به اطلاع متقاضیان ثبت‌نام و شرکت در آزمون کارشناسی‌ارشد ناپیوسته سال 1403 در تمامی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی و بیست و نهمین المپیاد علمی- دانشجویی کشور می‌رساند با توجه به نکات زیر و همچنین در نظر داشتن شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنمای شرکت در آزمون، می‌توانند در آزمون مذکور ثبت‌نام و شرکت نمایند.
شرایط ثبت‌نام‌:
ثبت‌نام برای آزمون کارشناسی‌ارشد ناپیوسته سال 1403 از روز یکشنبه به تاریخ 1402/08/07 آغاز و در روز شنبه به تاریخ 1402/08/13پایان می‌پذیرد. ثبت‌نام منحصراً به صورت اینترنتی و از طریق درگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی: www.sanjesh.org انجام می‌شود.
متقاضیان ضمن اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی، مقررات وظیفه عمومی، مقررات مربوط به ضوابط ثبت‌نام اتباع غیرایرانی و توضیحات مربوط به سهمیه رزمندگان و ایثارگران (مندرج در دفترچه راهنمای شرکت در آزمون)، در صورتی که واجد شرایط هستند، می‌توانند حداکثر در دو رشته امتحانی (یک رشته اصلی و یک رشته شناور مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام) متقاضی ثبت‌نام در این آزمون شوند. 
دفترچه راهنمای ثبت نام، هم زمان با شروع ثبت نام، در درگاه اطلاع رسانی این سازمان در دسترس خواهد بود.
مراحلی که متقاضی باید برای ثبت‌نام اقدام کند:
1- مراجعه به درگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی فوق برای خرید کارت اعتباری ثبت‌نام (سریال 12 رقمی) و دریافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام (دفترچه شماره 1).
2- تهیه فایل عکس اسکن شده متقاضی بر اساس توضیحات مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام.
3- آماده نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز جهت ثبت‌نام.
4- خرید کارت اعتباری ثبت‌نام به مبلغ 3/680/000 ریال (سه میلیون و ششصد و هشتاد هزار ریال) از سامانه خرید کارت اعتباری در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان.
5- پرداخت هزینه خدمات ارسال پیام کوتاه به متقاضیان به مبلغ 100/000 (یکصد هزار) ریال.
6- متقاضیانی که علاوه بر رشته‌ انتخابی‌ یا امتحانی‌ اصلی (رشته‌ اول‌) علاقه‌مند به‌ شرکت در رشته‌ امتحانی‌ شناور (رشته دوم) هستند، ضرورت‌ دارد که‌ کدرشته‌ امتحانی دوم را نیز در بند مربوط در تقاضانامه درج ‌نمایند. این دسته از متقاضیان می‌بایست برای رشته امتحانی‌ دوم یک‌ کارت اعتباری دیگر، به مبلغ 3/680/000 ریال (سه میلیون و ششصد و هشتاد هزار ریال) علاوه بر کارت اعتباری اول خریداری نمایند.
دستورالعمل و نحوه تکمیل تقاضانامه ثبت نام اینترنتی:
به متقاضیان توصیه می‌شود که مطابق دستورالعمل مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام، ابتدا فرم پیش نویس تقاضانامه مندرج در دفترچه مذکور را تکمیل نموده و سپس بر اساس فرم پیش‌نویس با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی این سازمان، اطلاعات لازم را براساس بندهای برنامه ‌نرم‌افزاری ثبت‌نام وارد نمایند. ضمناً متقاضیان لازم است در درج اطلاعات ثبت‌نام دقت نمایند. بدیهی است در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در موارد قید شده در تقاضانامه ثبت‌نام با مدارک متقاضی در زمان قبولی در آزمون، بر اساس ضوابط و مقررات رفتار خواهد شد.
زمان توزیع کارت اینترنتی و محل آزمون:
بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده آزمون کارشناسی‌ارشد ناپیوسته سال 1403 در روز جمعه به تاریخ 1402/12/04برگزار خواهد شد و متقاضیان لازم است از روز سه شنبه به تاریخ 1402/12/01 لغایت روز پنج‌شنبه به تاریخ 1402/12/03 با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی این سازمان نسبت به تهیه پرینت کارت شرکت در آزمون و برگ راهنمای شرکت در آزمون اقدام نمایند. محل آزمون متقاضیان بر اساس استان و شهرستان مندرج در بند 36 تقاضانامه تعیین خواهد شد. لذا مقتضی است متقاضیان با مراجعه به جدول شماره 2 دفترچه راهنمای ثبت‌نام و درج کد مربوط به استان و شهر مورد نظر در تقاضانامه ثبت‌نام اقدام نمایند.
برگزاری‌ المپیاد علمی ‌- دانشجویی‌ کشور:
متقاضیان علاقه‌مند می‌توانند هم زمان ‌با برگزاری‌ امتحانات‌ آزمون کارشناسی‌ارشد ناپیوسته سال 1403، در اولین ‌مرحله دوره بیست و نهمین آزمون المپیاد علمی - دانشجویی‌ کشور بر اساس شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام در آزمون شرکت نمایند. 

توصیه‌های‌ مهم‌:
1- متقاضیان برای اطلاع از مقررات وظیفه عمومی، شرایط و ضوابط استفاده از سهمیه ایثارگران و همچنین شرایط و ضوابط اتباع خارجی به دفترچه راهنمای ثبت‌نام ‌مراجعه نمایند.
2- متقاضیان باید در انتخاب کدرشته‌های امتحانی (اول و دوم) و همچنین شهرستان محل حوزه امتحانی خود، دقت نمایند؛ لذا پس از پایان مهلت ثبت نام، در این خصوص به درخواست‌های متقاضیان مبنی بر اصلاح و یا جابجایی، ترتیب اثر داده نخواهد شد.
3- متقاضیان پس از تکمیل تقاضانامه، دریافت شماره پرونده 6 رقمی و کدپیگیری 16 رقمی یک نسخه پرینت از تقاضانامه تهیه و نزد خود نگهداری نمایند.
4- هر ساله تعدادی از متقاضیان در درج معدل خود در زمان ثبت‌نام دقت لازم را بعمل نیاورده و پس از قبولی در دانشگاه به دلیل مغایرت معدل قبولی آنها لغو می‌شود. لذا تاکید می‌شود در درج معدل خود دقت لازم را بعمل آورند و حتی اگر ثبت‌نام آنها توسط خودشان انجام نمی‌پذیرد با مشاهده پرینت تقاضانامه نسبت به کنترل دقیق موارد درج شده در آن اقدام نموده و در مراحل بعدی که امکان ویرایش اطلاعات (در زمان پرینت کارت شرکت در آزمون و یا انتخاب رشته) برای آنها وجود دارد نسبت به اصلاح اطلاعات خود اقدام نمایند.
5- با توجه به مشکلات بوجود آمده در آزمون های قبلی، در خصوص اشتباه در ارسال عکس متقاضیان، که این موضوع اکثراً برای متقاضیانی که ثبت نام آنان از سوی دیگران یا کافی‌نت انجام می‌شود رخ داده است، تاکید می شود که علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت‌نامی، حتماً نسبت به کنترل عکس ارسالی خود دقت نمایید تا اشتباهاً عکس متقاضی دیگری به جای عکس شما ارسال نشود. بدیهی است که در صورت ارسال عکس اشتباهی از طرف متقاضی، فرد به عنوان متخلف تلقی شده و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.
6- هرگونه‌ تغییری‌ از طریق‌ نشریه پیک‌ سنجش‌ (هفته‌نامه خبری‌ و اطلاع‌رسانی‌ سازمان ‌سنجش‌)، درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش و در صورت لزوم ‌از طریق رسانه‌های جمعی ‌اعلام ‌خواهد شد. 

منبع : سازمان سنجش  
نظرات کاربران

نام شما (ضروری)

ایمیل (ضروری)