شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 15,781
بازدید دیروز: 19,379
بازدید کل: 151,869,325
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 87
کاربران حاضر: 87
کدخبر: 19160 زمان ارسال: شنبه 11 شهریور 1402 - 12:41 تعداد بازدید: 615
جزئیات تحصیل در دوره دکتری دانشگاه علامه اعلام شد/ زمان آغاز ثبت‌نام دانشجویان

نحوه ثبت‌نام از پذیرفته‌شدگان مقطع دکتری دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه) و پردیس خودگردان سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ دانشگاه علامه‌ طباطبائی اعلام شد.

به گزارش ایسنا، بر این اساس ثبت‌نام همه پذیرفته‌شدگان مقطع دکتری سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ دانشگاه علامه‌طباطبائی در دو مرحله الکترونیکی و تشکیل پرونده انجام می‌شود. بنابراین، ضروری است پذیرفته‌شدگان قبل از هرگونه اقدام، موارد مندرج در شیوه‌نامه را به دقت مطالعه و بر اساس زمان‌بندی اعلام‌شده اقدام کنند.

مرحله ثبت‌نام الکترونیکی در بازه زمانی ساعت ۱۰ صبح فردا، شنبه ۱۱ شهریورماه ۱۴۰۲ تا ساعت ۲۴ روز سه‌شنبه ۱۴ شهریورماه ۱۴۰۲ تعیین شده است. از این رو همه پذیرفته‌شدگان باید با ورود به سامانه آموزشی گلستان به نشانی ems.atu.ac.ir، نسبت به ثبت‌نام در این بازه زمانی اقدام کنند.

جهت ادامه تحصیل در مقطع دکتری، دارا بودن مدرک رسمی پایان دوره کارشناسی ارشد یا دکترای حرفه‌ای مورد تایید وزارت علوم الزامی است. تحصیل همزمان دانشجوی این دوره در همان دوره با سایر دوره‌های تحصیلی در کلیه دانشگاه‌ها (دولتی و غیر دولتی) ممنوع است.

تعداد واحدهای درسی دوره دکتری تخصصی ۳۶ واحد است که از این تعداد، ۱۲ تا ۱۸ واحد آموزشی و ۱۸ تا ۲۴ واحد پژوهشی (رساله) است. همچنین سقف تعداد واحدهای دروس پیش نیاز و جبرانی حسب سرفصل مصوب و به تشخیص گروه آموزشی حداکثر ۶ واحد است.

دانشجو در هر مرحله آموزشی، موظف است در هر نیم‌سال حداقل ۶ واحد انتخاب کند و حداکثر واحد انتخابی هر نیم‌سال (با احتساب واحدهای دروس پیش نیاز و جبرانی) ۱۰ واحد درسی است. به ازای گذراندن ۶ واحد دروس جبرانی و پیش نیاز، یک نیم‌سال به طول سنوات تحصیلی مجاز دانشجو افزوده می‌شود.

حضور دانشجو در تمام جلسات کلاس درس الزامی است و اگر دانشجو به هر دلیلی در درسی بیش از ۳ جلسه از ۱۶ جلسه کلاس غبیت کند و یا در جلسه امتحان پایان نیم‌سال همان درس غیبت کند، نمره آن درس صفر خواهد شد.

نمره ارزشیابی از هر درس به صورت عددی از صفر تا ۲۰ محاسبه می‌شود و حداقل نمره قبولی در هر درس که دانشجو اخذ کرده (اعم از اصلی، تخصصی، پایه، اختیاری، پیش‌نیاز و جبرانی) ۱۴ است. نمره تمام دروس به جز پیش‌نیاز و جبرانی و رساله در میانگین نیم‌سال و کل محاسبه می‌شود.

منبع : ایسنا  
نظرات کاربران

نام شما (ضروری)

ایمیل (ضروری)