شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
یکشنبه 09 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 15,359
بازدید دیروز: 22,189
بازدید کل: 151,849,524
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 99
کاربران حاضر: 99
کدخبر: 19144 زمان ارسال: دوشنبه 23 مرداد 1402 - 17:52 تعداد بازدید: 508
جذب ۲ هزار عضو هیات علمی دانشگاه آزاد در تهران

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران اعلام کرد: امسال بیش از ۱۰ هزار دستیار آموزشی جذب خواهیم کرد که ۲ هزار نفر اعضای هیأت علمی وابسته در استان تهران جذب خواهند شد.

به گزارش ایسنا، دکتر جواد محمدی در نشستی با اصحاب رسانه اظهار کرد: ما در دانشگاه آزاد اسلامی یک سند تحول و تعالی داریم که بومی‌سازی شده نقشه جامع علمی کشور است تا بتوانیم به اسناد بالا دستی پایبند باشیم و این امر از اولویت‌های ما است. 

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت بالایی از نظر منابع انسانی از جمله اعضای هیأت علمی و دانشجو دارد، ادامه داد: اساتید خوبی در این دانشگاه تدریس می‌کنند و می‌توانند نقش آفرین باشند. ما به دانشجویان دانشگاه آزاد نگاهی کاربردی داریم و به دنبال این هستیم که اشتغال پیدا کنند. اگر نگاهی به وضعیت اشتغال دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی داشته باشیم، متوجه می‌شویم که اتفاقا این دانشجویان در کشور خودمان شغل پیدا می‌کنند که این جزو افتخارات ماست.

دکتر محمدی با اشاره به جذب استاد وابسته در دانشگاه آزاد افزود: ما ظرفیت‌های متعددی داریم از جمله استاد وابسته. بر این اساس تمام کسانی که دکتری دارند و عضو هیات علمی در دانشگاه‌های دیگر هستند و توان تدریس و کار علمی پژوهشی در دانشگاه آزاد دارند، می‌توانند برای طرح استاد وابسته ثبت‌نام کنند. امسال بیش از ۱۰ هزار دستیار آموزشی جذب خواهیم کرد که ۲ هزار نفر اعضای هیأت علمی وابسته در استان تهران جذب خواهند شد.

وی در این رابطه اضافه کرد: جذب دستیار آموزشی از دیگر اقدامات دانشگاه آزاد است که از طریق آن، دانشجویان دکتری می‌توانند به پیشبرد نظام آموزشی کمک کنند. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در خصوص فعالیت‌های واحدهای استان تهران گفت: ماموریت گرایی از جمله فعالیت‌های ما در استان تهران است به این معنا که در این مسیر، بر نقاط قوت واحدها تکیه می‌شود. مثلا اگر واحدی، در حوزه اقتصادی توانمد است، از توانمندی آن واحد استفاده می‌شود تا در نهایت به حل مسائل ملی کشور ختم شود. 

دکتر محمدی با بیان اینکه هم افزایی میان مراکز آموزش عالی در حوزه‌های علمی، فناوری، پژوهش و فرهنگی یکی دیگر از محورهایی است که ما در دانشگاه آزاد استان تهران پیگیری خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: حرکت در مرزهای دانش و پاسخگویی به نیازهای جامعه به مرجعیت علمی کمک می‌کند و هر دو در اسناد بالادستی ذکر شده است. اقتصاد دانش بنیان از دیگر اولویت‌های ماست که در همکاری با سایر واحدها پیگیری می‌شود. ما زیرساخت‌ها و منابع انسانی قوی داریم و زمینه بسیار خوبی برای مشارکت با بخش خصوصی و دیگر مراکز آموزش عالی برای تحقق اقتصاد دانش بنیان فراهم است.

وی با تاکید بر توجه به اقتصاد دانش بنیان اظهار کرد: به کمک دانشجوها و املاک و سایر ظرفیت‌هایمان باید با مولدسازی بتوانیم در اقتصاد و تولید و اشتغال دانش بنیان موثر واقع شویم و با استفاده از درآمدزایی از شهریه‌ها فاصله بگیریم. در بحث اقتصاد دانش بنیان و مولدسازی یکی از رویکردها همکاری با شرکت‌های بزرگ دانش بنیان است و سندیکاهایی که وجود دارد به همکاری با دانشگاه آزاد علاقه دارند. ما می‌توانیم در مرزهای دانش و بر اساس نیازهای کشور محصولاتی تولید کنیم که در وهله اول وارد جامعه کنیم و پس از آن به فکر صادرات آن‌ها باشیم. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در خصوص تعداد دانشجویان خارجی این دانشگاه گفت: در کل کشور ۱۰۰ هزار دانشجوی خارجی داریم و می‌خواهیم خدمات به این دانشجویان را از فرودگاه تا فرودگاه تامین کنیم تا از نظر علمی و خدماتی وضعیت آن‌ها ارتقا یابد. هم اکنون ۱۰ هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه آزاد استان تهران درس می‌خوانند. عمده دانشجویان خارجی ما از کشورهای عراق، افغانستان، سوریه، یمن، لبنان، ترکیه، ژاپن و… هستند.

وی در پایان افزود: ما نیاز به تکنسین‌های کارخانه‌ای داریم. باید هنرستان‌هایی داخل کارخانه‌ها داشته باشیم و تکنسین تربیت کنیم و فارغ التحصیلان این هنرستان‌ها از نظر اشتغال و آینده خیالشان راحت باشد. چه لزومی دارد همه دانش آموزان به دانشگاه بروند و با لیسانس و فوق لیسانس و دکتری بعد از فارع التحصیلی دنبال شغل بگردند. می‌توانیم دانش آموزان هنرستان‌های داخل کارخانه را به عنوان تکنسین وارد کارخانه‌ها کنیم. همچنین دانشجویان نیز نباید فکر کنند اگر فارغ التحصیل شدند حتما باید در دانشگاه تدریس کنند؛ این نگاه غلط است. در کشورهای خارجی هم درصد کمی از فارغ التحصیلان دنبال تدریس در دانشگاه هستند و بیشتر می‌خواهند در شغلی متناسب با رشته خود قرار بگیرند.

منبع : ایسنا  
نظرات کاربران

نام شما (ضروری)

ایمیل (ضروری)