شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
پنجشنبه 09 فروردین 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 22,330
بازدید دیروز: 43,706
بازدید کل: 151,125,012
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 163
کاربران حاضر: 163
کدخبر: 19024 زمان ارسال: دوشنبه 25 اردیبهشت 1402 - 09:31 تعداد بازدید: 568
راه‌اندازی مقطع دکتری مدیریت رسانه در دانشگاه علامه طباطبائی

مقطع دکتری رشته «مدیریت رسانه» با هدف تربیت نیروهای کارآمد و متخصص، در دانشگاه علامه طباطبائی راه اندازی می شود.

به گزارش ایسنا، دکتر علی اصغر کیا، رئیس دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی از راه اندازی رشته «مدیریت رسانه» در مقطع دکتری در این دانشگاه خبر داد و گفت: در جهت ماموریت‌های دانشکده بر اساس برنامه راهبردی دانشگاه و با تصویب و ابلاغ شورای گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی، نخستین دوره دکتری رشته مدیریت رسانه در دانشکده علوم ارتباطات راه اندازی شد.

وی با اشاره به اینکه رشته مدیریت رسانه، رشته بین رشته ای و کاربردی است، بیان کرد: با توجه به تغییر ماهیت رسانه و ظهور رسانه های نوین و نیاز بازار به توسعه این رشته، باید بتوانیم نیروهای کارآمد و متخصص را تربیت کنیم و از این ظرفیت برای پاسخگویی به نیاز جامعه در حوزه های فناوری اطلاعات، رسانه و مدیریت و مرتفع کردن مشکلات سازمان رسانه‌ای کشور بهره ببریم.

دکتر کیا با اعلام اینکه متقاضیان می توانند از آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در مقطع دکتری این رشته تحصیل کنند، افزود: با تدابیر اندیشیده شده و انجام مصاحبه های این رشته در اواخر خردادماه سال جاری، نخستین دوره رشته مدیریت رسانه در دانشگاه علامه طباطبائی با ظرفیت ۱۰ نفر در دو دوره روزانه و پردیس برگزار می شود که دانشجویان دوره روزانه از مهرماه و دوره پردیس از بهمن ماه می توانند در کلاس ها حاضر شوند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبائی، وی اظهار کرد: رشته مدیریت رسانه از لحاظ موضوعی با بخش اقتصاد، ارتباطات، مدیریت و جامعه شناسی مرتبط است. بر همین اساس درس هایی مانند «مسائل سازمانی»، «مدیریت شبکه های اجتماعی»، «مدیریت منابع انسانی» و موضوعاتی مانند ارتباط اقناعی و نظریه‌های اقتصادی رسانه در حوزه تبلیغات در ۱۸ واحد درسی برای این رشته پیش بینی شده است. همچنین ۱۸ واحد رساله نیز در این دوره طراحی شده است.

رئیس دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی در ادامه از طراحی و تصویب رشته های «روزنامه نگاری رادیو و تلویزیون» و «ژورنالیسم پزشکی» با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد و گفت: به زودی جزئیات کامل و نحوه اجرا و پذیرش در این رشته ها اعلام می شود.

منبع : ایسنا  
نظرات کاربران

نام شما (ضروری)  

ایمیل (ضروری)