شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 10 فروردین 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 14,304
بازدید دیروز: 33,526
بازدید کل: 151,150,512
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 123
کاربران حاضر: 124
کدخبر: 18987 زمان ارسال: جمعه 25 فروردین 1402 - 13:34 تعداد بازدید: 385
تسهیلات دانشگاه تربیت مدرس برای دانشجویان دکتری ۱۴۰۲

دانشگاه تربیت مدرس ضوابط و تسهیلات این دانشگاه برای دانشجویان دکتری ۱۴۰۲ در مقطع دکتری (رشته های تابع وزارت علوم) را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، بر این اساس، به دانشجویان دارای رتبه اول دوره روزانه در آزمون ورودی دکتری (در رشته‌هایی که حداقل ۳ دانشگاه دولتی در آنها پذیرش دانشجو دارند)، مبلغ ۱۸ میلیون تومان به عنوان هدیه تعلق می گیرد. این رتبه، رتبه کشوری آزمون کتبی (مرحله اول) بدون در نظر گرفتن سهمیه است، مشروط بر آنکه در مرحله مصاحبه نیز رتبه اول بدون در نظر گرفتن سهمیه کسب شود.

تبصره ۱ :در رشته‌هایی که دو دانشگاه دولتی در آنها پذیرش دانشجو دارند، به رتبه اول آزمون مبلغ ۱۵ میلیون تومان پرداخت می شود.

تبصره ۲ :یک سوم مبلغ هدیه تا پایان نیمسال دوم تحصیلی و الباقی در نیمسالهای بعدی و براساس پیشرفت تحصیلی دانشجو در طول تحصیل پرداخت می شود.

همچنین به منظور حمایت از رساله کلیه دانشجویان دوره روزانه، برای رساله نظری حداقل ۵ میلیون تومان و رساله تجربی حداقل ۱۶ میلیون تومان اعتبار پژوهشی در نظر گرفته شده است.

به دانشجویان دارای رتبه های ۱ تا ۳ دوره روزانه در آزمون ورودی دکتری(در رشته‌هایی که حداقل ۳ دانشگاه دولتی در آن رشته در سال جاری پذیرش دانشجو دارند)، اعتبار ویژه پژوهشی (گرانت)، علاوه بر اعتبار پژوهشی رساله (ردیف۲)، به شرح زیر با رعایت تبصره های مربوط تعلق می گیرد:

- دانشجویان رتبه اول آزمون دکتری، ۱۰/۵ میلیون تومان گرانت.

- دانشجویان رتبه دوم آزمون دکتری، ۷/۵ میلیون تومان گرانت.

- دانشجویان رتبه سوم آزمون دکتری، ۶ میلیون تومان گرانت.

تبصره: این رتبه‌ها، رتبه کشوری آزمون کتبی (مرحله اول) بدون در نظر گرفتن سهمیه است، مشروط بر آنکه در مرحله مصاحبه نیز رتبه‌های اول تا سوم بدون در نظر گرفتن سهمیه کسب شود.

با اعلام دانشگاه تربیت مدرس، به دانشجویان رتبه اول آزمون دکتری در رشته‌هایی که حداقل ۴ دانشگاه در آن رشته در سال جاری پذیرش دانشجو دارند، مبلغ ۷ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه بلند مدت با شرایط و ضوابط معاونت دانشجویی دانشگاه پرداخت می‌شود.

به کلیه دانشجویان دوره‌های روزانه و نوبت دوم، براساس تبصره ۶ ماده ۵۵ آیین نامه استخدامی اعضای هیأت علمی، (در صورت گذراندن دروس مربوط و شرکت در جلسه صلاحیت مدرسی)، گواهی صلاحیت مدرسی اعطا خواهد شد.

دانشگاه تربیت مدرس تمهیدات لازم را به منظور استفاده دانشجویان دوره‌های دکتری از فرصت مطالعاتی خارج از کشور (بورس کوتاه مدت) با توجه به شرایط و ضوابط موجود فراهم نموده و در این راستا نهایت همکاری را به عمل خواهد آورد.

همچنین دانشگاه برای تأمین خوابگاه دانشجویی در دوره‌های روزانه دکتری، تعهد واگذاری خوابگاه ندارد، لیکن اولویت استفاده از خوابگاه (با توجه به امکانات محدود دانشگاه) بر حسب رتبه قبولی متقاضیان، به تدریج و براساس ظرفیت خالی دانشگاه خواهد بود.

درصورت امکان تأمین خوابگاه، دانشجویان دکتری حداکثر ۸ نیمسال تحصیلی (با پرداخت نقدی اجاره بها با نرخ مصوب صندوق رفاه دانشجویان در ابتدای هر نمیسال)، حق استفاده از خوابگاه را خواهند داشت.

دانشگاه تربیت مدرس اعلام کرده که امکان تأمین خوابگاه برای دوره‌های نوبت دوم، پردیس دانشگاهی، دانشجویان شاغل، بورسیه، غیر روزانه و بومی(استانهای تهران و البرز) را ندارد و فاقد خوابگاه متأهلی است. متقاضیان متأهل واجد شرایط دریافت کمک ودیعه مسکن، صرفاً براساس ضوابط صندوق رفاه دانشجویان وزارت عتف مجاز به درخواست وام مذکور می باشند.

به کلیه دانشجویان روزانه و نوبت دوم، در سنوات مجاز تحصیلی، وعده ناهار بر اساس اعتبار تأمینی از سوی صندوق رفاه دانشجویان و قیمت‌های مصوب این صندوق، در روزهای غیرتعطیل از شنبه تا چهارشنبه ارائه میشود. شایان ذکر است که به دانشجویان روزانه ساکن خوابگاه‌های دانشگاه، علاوه بر وعده ناهار، وعده‌های صبحانه و شام نیز طبق قیمت‌های مصوب صندوق رفاه ارائه می‌شود.

تبصره: به کلیه دانشجویان نوبت دوم و پردیس صرفاً وعده ناهار (مطابق تعرفه مصوب) تخصیص می‌یابد.

دانشگاه تربیت مدرس همه ساله در تابستان در بازه زمانی اول مرداد ماه الی بیست شهریور ماه امکان ارائه وعده‌های غذایی را ندارد.

پرداخت هر گونه وام به‌صورت محدود و براساس اعتبار تأمینی از سوی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات وفناوری می‌باشد.

داوطلبان دوره نوبت دوم و پردیس، ضروری است قبل از انتخاب رشته برای آگاهی از میزان شهریه به پورتال معاونت آموزشی دانشگاه تربیت مدرس مراجعه نمایند. در ضمن این شهریه صرفا بابت ارائه خدمات آموزشی بوده و شامل خدمات رفاهی نمی‌باشد.

محل تحصیل دانشجویان دورههای پردیس، در واحد پردیس خودگردان دانشگاه است. در صورت برگزاری دوره با تعداد دانشجوی کمتر از ۳ نفر، برنامه ریزی تشکیل کلاس ها برای روزهای مشخصی در هفته و با هماهنگی گروه آموزشی مربوط در محل پردیس مرکزی دانشگاه امکان پذیر می باشد.

تبصره: رشتههای دایر در دانشکدههای کشاورزی و منابع طبیعی در محل پردیسهای دانشکده کشاورزی (واقع در بزرگراه تهران- کرج) و دانشکده منابع طبیعی و علوم دریایی واقع در شهرستان نور برگزار می شود. ۱۵ -دانشجویان پردیس از کلیه امکانات و تسهیالت آموزشی، پژوهشی و سالن های ورزشی بهره مند خواهند بود.

مشوق‌ها و جوایز دانشجویان دورههای پردیس: به منظور تشویق دانشجویان دوره دکتری پردیس، مشوق ها و جوایزی به شرح زیر به آنان اعطا خواهد شد:

-مشوق‌های کل دوره تحصیل:

اعطای مشوق تحصیلی به میزان ۱۰ درصد شهریه تحصیلی به دانشجوی پذیرفته شدهای که عضو دیگری از خانواده او (شامل: برادر، خواهر، همسر، والدین و فرزند) به طور همزمان در یکی از دوره های شهریه پرداز دانشگاه مشغول به تحصیل باشد.

- مشوق‌های نیمسال اول ورود به دانشگاه:

- اعطای مشوق تحصیلی به میزان ۳۰ درصد شهریه نیمسال اول به دانشجوی پذیرفته شدهای که مقطع کارشناسیارشد خود را در دانشگاه تربیت مدرس با معدل ۱۸ و باالتر گذرانده باشد. در صورتی که معدل مقطع قبل دانشجوی پذیرفته شده با این شرایط (بین ۱۶ تا ۱۸ )باشد اعطای مشوق به میزان بیست درصد خواهد بود.

- اعطای مشوق تحصیلی به میزان ۳۰ درصد شهریه تحصیلی نیمسال اول به دانشجویان پذیرفته شدهای که دارای رتبه‌های اول تا سوم در مقطع تحصیلی کارشناسی‌ارشد از یکی از دانشگاههای اصفهان، تبریز، تهران، شهید بهشتی، شیراز، صنعتی اصفهان، صنعتی امیرکبیر، صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، صنعتی شریف، علامه طباطبایی، علم و صنعت، فردوسی مشهد، هنر اصفهان، هنر اسلامی تبریز، هنر تهران، علوم پزشکی اصفهان، علوم پزشکی ارومیه، علوم پزشکی بقیه الله(عج)، علوم پزشکی تبریز، علوم پزشکی تهران، علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، علوم پزشکی زاهدان، علوم پزشکی شهید بهشتی، علوم پزشکی شیراز، علوم پزشکی کاشان، علوم پزشکی کرمان، علوم پزشکی کرمانشاه، علوم پزشکی مازندران، علوم پزشکی مشهد، علوم پزشکی یزد (شهید صدوقی) باشد.

- مشوق های حین تحصیل در دانشگاه :

-اعطای مشوق تحصیلی به میزان ۵۰ درصد شهریه ثابت یک نیمسال به دانشجوی رتبه اول در هر رشته، مشروط به کسب حداقل معدل ۱۹ در مقطع دکتری (صرفاً در مرحله آموزشی) در نیمسال تحصیلی ماقبل، مشروط به اینکه این معدل طبق برنامه مصوب رشته و گروه آموزشی بوده و دانشجو کلیه واحدهای تحصیلی ارایه شده را در آن رشته مقطع گذرانده باشد.

- اعطای مشوق تحصیلی به میزان ۵۰ درصد شهریه ثابت یک نیمسال، به منظور ترغیب و تشویق دانشجویان دوره دکتری که بتوانند در مدت کمتر از ۸ نیمسال از رساله خود با کیفیت الزم دفاع نموده و تسویه حساب کنند.

 - به دانشجویان شاهد و ایثارگر پذیرفته شده در دوره‌های (پردیس) کمک هزینه مطابق با ضوابط و مقررات دفتر امور شاهد و ایثارگران، پس از بررسی و تأیید دفتر مذکور از طریق مراجع قانونی مربوط به آنها تعلق می گیرد.

- تقویم آموزشی دوره کاملا مطابق با تقویم آموزشی دانشگاه تربیت مدرس بوده و از طریق تارنمای  https://calendar.modares.ac.ir قابل دسترس می‌باشد.

- کلیه پذیرفته شدگان، ملزم به ارایه گواهی قبولی زبان انگلیسی مورد تأیید دانشگاه حداکثر تا قبل از برگزاری آزمون جامع میباشند. در غیر این صورت از ادامه تحصیل محروم خواهند شد.

- داوطلبان به منظور آگاهی از زمینه‌های تحقیقاتی اعضای هیأت علمی دانشگاه و ضوابط پرداخت اعتبار ویژه پژوهشی، به سایت دانشگاه مراجعه نمایند.

منبع : ایسنا  
نظرات کاربران

نام شما (ضروری)  

ایمیل (ضروری)