شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 10 فروردین 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 12,681
بازدید دیروز: 33,526
بازدید کل: 151,148,889
کاربران عضو: 2
کاربران مهمان: 97
کاربران حاضر: 99
کدخبر: 18903 زمان ارسال: یکشنبه 25 دی 1401 - 14:14 تعداد بازدید: 329
زمان ثبت نام وام های دانشجویی برای نیمسال دوم تحصیلی اعلام شد

رئیس صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم اعلام کرد: ثبت نام وام های دانشجویی برای نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ بهمن ماه آغاز می شود.

مسعود گنجی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وام‌های دانشجویی افزود: ثبت نام وام‌های دانشجویی از ۲۱ مهر ماه آغاز شد و دانشجویان تا ۱۶ آذر ماه سال جاری فرصت داشتند برای ثبت نام اقدام کنند.

وی ادامه داد: دانشجویانی که تا ۱۶ آذرماه نسبت به ثبت نام اقدام کرده بودند حدود ۵۵۰ میلیارد تومان در چارچوب قوانین و مقررات تقاضای وام داشتند این وام‌ها شامل وام‌های تحصیلی، شهریه، ضروری و ودیعه مسکن می‌شود که بالای ۹۰ درصد آن پرداخت شده است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم افزود: فقط مقدار کمی از پرداخت وام‌ها باقی مانده که مربوط به وام شهریه است که به حساب دانشگاه‌ها واریز خواهد شد، امیدواریم با پولی که سازمان برنامه و بودجه در اختیار ما قرار داده وام شهریه باقی مانده دانشجویان را نیز پرداخت کرده و خودمان را برای ثبت نام وام‌های نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ آماده کنیم.

رئیس صندوق رفاه گفت: ثبت نام وام‌های دانشجویی برای نیم سال دوم بهمن ماه آغاز می‌شود.

وی با اشاره به تأمین بودجه تغذیه دانشگاه‌ها گفت: تغذیه دانشگاه‌ها از نظر مالی زیر نظر صندوق رفاه دانشجویان نیست، بودجه تغذیه به حساب خود دانشگاه‌ها واریز می‌شود ما هم تلاش می‌کنیم اگر دانشگاه‌ها مشکلی در این زمینه داشته باشند با سازمان برنامه و بودجه هماهنگ می‌کنیم تا مشکل‌ حل شود، و گرنه به صورت مستقیم ما هیچ تعهد تغذیه‌ای در مقابل تغذیه دانشجویان برای دانشگاه‌ها نداریم.

وی تاکید کرد: سیاستگذاری تغذیه با صندوق رفاه دانشجویان است ولی اینکه سازمان برنامه بودجه اعتبار تغذیه را هم به حساب صندوق رفاه واریز کند، اینگونه نیست بلکه این اعتبار به حساب خود دانشگاه‌ها واریز می‌شود و دانشگاه‌ها براساس طرح صندوق آن را هزینه می‌کنند.

منبع : مهر  
نظرات کاربران

نام شما (ضروری)  

ایمیل (ضروری)