شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
پنجشنبه 09 فروردین 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 25,361
بازدید دیروز: 43,706
بازدید کل: 151,128,043
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 98
کاربران حاضر: 99
کدخبر: 18901 زمان ارسال: جمعه 23 دی 1401 - 10:19 تعداد بازدید: 382
رفع محدودیت اعزام دانشجویان دکتری به فرصت مطالعاتی

مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان به خارج وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره اعزام دانشجویان برای فرصت تحقیقاتی کوتاه‌مدت گفت: محدودیت‌ها در ارتباط با این موضوع به طور کامل برداشته شده و اعزام دانشجویان مقطع دکتری با عنوان «فرصت‌های تحقیقاتی کوتاه‌مدت» صورت خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد محمدی مسعودی درباره اعزام دانشجویان مقطع دکتری برای فرصت تحقیقاتی به خارج از کشور توضیح داد: دانشجویان پس از مصوب شدن پروپزال خود می‌توانند برای برخورداری از فرصت‌های تحقیقاتی کوتاه‌مدت با توجه به سنوات مجاز تحصیلی اقدام‌کنند. مدت‌زمان هر فرصت تحقیقاتی کوتاه‌مدت، ۶ ماه است.

وی با بیان اینکه سقف حمایت مالی برای فرصت‌های تحقیقاتی افزایش یافته است، اظهار کرد: سقف حمایت مالی برای این فرصت تحقیقاتی حدود ۳۰۰ میلیون تومان به همراه بلیت رفت‌وبرگشت است. برخی از موضوعات به عنوان موضوع هدف درنظر گرفته شده‌اند که به اطلاع دانشجویان می‌رسد. اغلب اساتید دانشگاه‌های کشور موضوعاتی را که برای فرصت مطالعاتی تعریف می‌کنند به صورت هدفمند و در راستای منافع کشور است. 

مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان به خارج وزارت علوم در تلویزیون اینترنتی دانشگاه تهران درباره جامعه آماری دانشجویانی که از فرصت تحقیقاتی کوتاه‌مدت برخوردار می‌شوند، گفت:  قریب به ۶۰ درصد افرادی که برای این فرصت اقدام می‌کنند،پذیرش می‌شوند. طیف موضوعاتی که بر مبنای منافع کشور تعریف می‌شود بسیار گسترده است و علاوه بر این موضوع‌ها به دانش‌های بنیادین، علوم‌پایه، علوم‌فنی‌مهندسی و علوم نوظهور توجه می‌کنیم.

وی ادامه داد: همچنین دیدگاه بازی نسبت به موضوع‌های رشته‌های علوم‌انسانی و هنر داریم.

دکتر محمدی مسعوی در پایان خاطرنشان کرد: به دنبال ایجاد شرایطی هستیم که دانشگاه‌های سراسر کشور بتوانند از ظرفیت‌های یکدیگر استفاده کنند و همکاری مشترک میان اساتید دانشگاه‌ها شکل بگیرد. همچنین دانشجویان مقطع دکتری در هر دانشگاهی که حضور دارند، بتوانند از ظرفیت‌ها و امکانات سایر دانشگاه‌های کشور استفاده کنند.

منبع : ایسنا  
نظرات کاربران

نام شما (ضروری)  

ایمیل (ضروری)