شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 10 فروردین 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 2,983
بازدید دیروز: 33,526
بازدید کل: 151,139,191
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 118
کاربران حاضر: 118
کدخبر: 18888 زمان ارسال: شنبه 03 دی 1401 - 15:13 تعداد بازدید: 884
حمایت از دانشجویان کارآفرین با رویداد نانواستارت‌آپ

ستاد توسعه فناوری نانو در نظر دارد با برگزاری ششمین دوره نانواستارت‌آپ، از کسب و کارهای نانویی و از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان مستعدی حمایت مادی و معنوی کند که به دنبال کارآفرینی، راه‌اندازی استارت‌آپ و حل چالش‌های موجود در کشور هستند.

به گزارش ایسنا، افرادی که در مرحله اول یازدهمین دوره مسابقه ملی فناوری نانو شرکت کرده‌اند، می‌توانند در دی‌ماه ۱۴۰۱ با ثبت ایده در ششمین دوره نانواستارت‌آپ، شانس خود را برای بهره‌مندی از حمایت‌های این برنامه امتحان کنند.

مخاطبان این دوره، تمامی شرکت‌کنندگان در مرحله اول یازدهمین مسابقه ملی فناوری نانو در مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی هستند که درصدی بالاتر از صفر را در این آزمون کسب‌ کرده و دارای ایده نانویی و کاربردی هستند و امکان ارائه ایده از طریق درگاه ثبت مشخصات به نشانی https://nef.nano.ir/sl/ncs6 تا ۳۰ دی‌ماه ۱۴۰۱ برای آنها فراهم شده است.

نانواستارت‌آپ، برنامه حمایت از کسب و کارهای نانویی در ایران ذیل ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، به دنبال حمایت مادی و معنوی از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان مستعدی است که به دنبال کارآفرینی، راه‌اندازی استارت‌آپ و حل چالش‌های موجود در کشور هستند.

مرحله اول یازدهمین مسابقه ملی فناوری نانو نیز به صورت مجازی در تابستان  ۱۴۰۱ برگزار شد. تمام افراد، اعم از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی که در این آزمون شرکت کرده و درصدی بالاتر از صفر را کسب کرده‌اند، به شرط ارائه ایده نانویی و کاربردی، مجاز به ثبت‌نام در ششمین دوره نانواستارت‌آپ هستند.

بلوغ طرح‌های ارسالی باید در حد یک ایده فناورانه دارای حداقل سطح آمادگی فناوری ۲ باشد، ضمن آنکه نمونه آزمایشگاهی یا نمونه اولیه می‌تواند ناقص باشد، به‌ شرط آنکه نیاز به تحقیق‌وتوسعه برای ساخت محصول بهینه و عاری از نقص (MVP) باشند.

پذیرفته‌شدگان در جلسات داوری نهایی از حمایت‌های ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در قالب برنامه نانواستارت‌آپ بهره‌مند خواهند شد.

به نقل از ستاد نانو، محورهای رویداد نانو استارت آپ حوزه‌های "تصفیه آب و پساب"، "بازیافت و مدیریت پسماند"، "پاکسازی و تصفیه هوا"، "نانو مواد صعتی"، "رفع آلودگی صوتی"، "رنگ و پوشش"، "تجهیزات آزمایشگاهی سنتز و آنالیز مواد"، "تجهیزات و وسایل پزشکی ملزومات پزشکی و دامپزشکی"، "باتری و ذخیره ساز"، "مواد پیشرفته برای کاربری نظامی و دفاعی"، "حسگر و ابزار دقیق" و "دیود و ال ای دی" تعیین شده است.

منبع : ایسنا  
نظرات کاربران

نام شما (ضروری)  

ایمیل (ضروری)