شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 10 فروردین 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 16,827
بازدید دیروز: 33,526
بازدید کل: 151,153,035
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 78
کاربران حاضر: 78
کدخبر: 18862 زمان ارسال: شنبه 12 آذر 1401 - 12:46 تعداد بازدید: 822
اجرای فاز اول طرح ترویج کارآفرینی در دانشگاه ها تا پایان سال

مدیر کل سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم از اجرای فاز اول طرح ترویج کارآفرینی در دانشگاه ها تا پایان سال خبر داد و گفت: در فاز اول به هر دانشجو یک میلیون تومان اعطا می شود.

بهنام طالبی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به طرح ملی ترویج کارآفرینی در دانشگاه‌ها اظهار کرد: مأموریت این طرح ایجاد عدالت آموزشی به ویژه در حوزه کارآفرینی و تسهیل دسترسی دانشجویان به دانش و مهارت‌های مرتبط با کارآفرینی است.

مدیر کل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم افزود: در فاز اول این طرح یک میلیون تومان اعتبار به هر دانشجو جهت شرکت در دوره‌های آموزشی و مهارت آموزی کارآفرینی مقدماتی پرداخت می‌شود و بر اساس برنامه ریزی ها بنا داریم این طرح را برای حدود ۳۰ هزار دانشجو در سال اجرایی کنیم.

طالبی ادامه داد: در فاز دوم طرح نیز دانشجو می‌تواند تا سقف ۵ میلیون تومان از تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان جهت شرکت در دوره‌های آموزشی و مهارت آموزی کارآفرینی پیشرفته بهره‌مند شود.

این مقام مسول وزارت علوم در توضیح بیشتر گفت: این دانشجویان پس از ثبت نام در برنامه و اعلام آمادگی، می‌توانند از این اعتبار استفاده کرده و به صورت رایگان در برنامه‌های آموزشی ترویجی که در پارک‌های علم و فناوری و دانشگاه‌هایی که به این منظور انتخاب شده‌اند، شرکت کنند.

سرپرست دفتر سیاستگذاری، برنامه ریزی و توسعه فناوری و نوآوری وزارت علوم تصریح کرد: بعد از اینکه اعتبار اشاره شده تمام شد، دانشجویان مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و اگر مایل به ادامه حضور در برنامه و آموزش باشند و مراحل پیشرفته‌تر آموزش را طی کنند، اگر برنامه کاری داشته باشند و بر اساس ارزیابی‌هایی که در دوره‌های آموزشی قبلی اتفاق افتاده حائز سطح مطلوبی شده باشند، می‌توانند از یک وام صندوق رفاه دانشجویان هم استفاده کنند که طبق مذاکراتی که داشته ایم این میزان تا سقف ۵ میلیون تومان به اعتبار اولیه شأن افزوده خواهد شد.

وی با بیان اینکه آئین اجرایی این طرح تدوین شده و به زودی ابلاغ می‌شود، گفت: دبیرخانه اجرایی طرح پارک علم و فناوری دانشگاه امیرکبیر است و امیدواریم تا پایان سال فاز اول این طرح را اجرایی کنیم.

مدیر کل سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم افزود: برای اجرای این طرح به اغلب دانشگاه‌ها ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار و به برخی دانشگاه‌های کوچک‌تر ۵۰ میلیون تومان اختصاص داده ایم.

منبع : مهر  
نظرات کاربران

نام شما (ضروری)  

ایمیل (ضروری)