شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
پنجشنبه 09 فروردین 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 31,482
بازدید دیروز: 43,706
بازدید کل: 151,134,164
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 111
کاربران حاضر: 111
کدخبر: 18661 زمان ارسال: سه شنبه 31 خرداد 1401 - 22:50 تعداد بازدید: 402
دفترچه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ منتشر شد

دفترچه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (شماره ۲) آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ شامل شرایط، ضوابط و ظرفیت پذیرش رشته‌ها امروز سه شنبه ۳۱ خردادماه ۱۴۰۱ در سایت سازمان سنجش منتشر شد.

نتایج اولیه به همراه کارنامه آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ یکشنبه ۲۹ خرداد در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است.

آن دسته از افرادی که براساس محتوای کارنامه مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی در این آزمون شده‌اند، لازم است براساس مفاد این اطلاعیه نسبت به دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (شماره ۲) و همچنین تکمیل فرم انتخاب رشته‌های اینترنتی خود در موعد مقرر به ترتیب زیر اقدام کنند.

به متقاضیان مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی توصیه می‌شود ابتدا نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (دفترچه شماره ۲) اقدام کرده و با توجه به نتیجه اعلام شده در کارنامه اعلام نتایج اولیه، کدرشته محل‌های مورد نظر خود را استخراج و به ترتیب علاقه مرتب کرده و پس از آن در فرم پیش‌نویس درج کنند.

داوطلبان پس از اطمینان از صحت رشته محل‌های انتخابی خود، می توانند از روز چهارشنبه اول تیر تا ساعت ۲۴ شنبه ۴ تیر ۱۴۰۱ با وارد کردن اطلاعات کارت اعتباری، شماره شناسنامه و یا کد رهگیری که در پایان ثبت‌نام اولیه توسط سیستم به متقاضی داده شده است (درج این اطلاعات برای ورود به برنامه انتخاب رشته ضروری است) نسبت به ثبت کد رشته محل های انتخابی (حداکثر تا ۱۰۰ کدرشته‌محل) و تکمیل فرم مذکور اقدام کنند.

پس از تایید نهایی رشته‌های انتخابی توسط متقاضی، رسید توسط سیستم در اختیار وی قرار داده خواهد شد، در غیر این صورت انتخاب رشته آنان تکمیل نشده است.

آن دسته از متقاضیانی که در تقاضانامه ثبت‌نامی برای انتخاب رشته‌های دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و دانشگاه پیام‌نور، اعلام علاقمندی نکرده‌اند، در صورتی که حداقل نمره علمی لازم را برای انتخاب رشته‌های این دانشگاه‌ها کسب کرده باشند، در ذیل بند «مشخصات ثبت‌نامی» پیغامی را مبنی بر امکان انتخاب این رشته‌ها در کارنامه اعلام نتایج اولیه مشاهده می کنند.

انتخاب رشته برای رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی با استفاده از کد دسترسی مندرج در کارنامه اعلام نتایج اولیه آزمون بطور مجزا و از طریق دانشگاه مذکور انجام می‌پذیرد.

به گزارش مهر، آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ در روزهای ۲۸، ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ با حضور ۶۴۷ هزار و ۲۰۹ داوطلب با احتساب علاقه‌مندی به شرکت در مجموعه امتحانی دوم برگزار شد.

از تعداد ۶۴۷ هزار و ۲۰۹ داوطلب شرکت کننده در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ تعداد ۴۵۰ هزار و ۴۲۲ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند.

مجموع ظرفیت پذیرش کارشناسی ارشد ناپیوسته ۱۴۰۱ در دوره‌های مختلف (دوره‌های روزانه و غیرروزانه) ۱۳۶ هزار و ۷۸۶ نفر است.

منبع : مهر  
نظرات کاربران

نام شما (ضروری)  

ایمیل (ضروری)