شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 10 فروردین 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 12,265
بازدید دیروز: 33,526
بازدید کل: 151,148,473
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 55
کاربران حاضر: 55
کدخبر: 18612 زمان ارسال: دوشنبه 26 اردیبهشت 1401 - 06:20 تعداد بازدید: 701
نحوه جذب مدرسان خبره در دانشگاه جامع علمی کاربردی

سرپرست معاونت آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی نحوه پذیرش مدرسان خبره دراین دانشگاه را تشریح کرد.

اصغر کشتکار در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مدرسان خبره دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: در دانشگاه جامع علمی کاربردی آموزش توسط مدرسان انجام می‌شود، مدرسان با دانشگاه قرارداد استخدامی ندارند و به عنوان حق التدریس با دانشگاه همکاری می‌کنند، اما صلاحیت علمی و عمومی آنها طبق آئین نامه جذب باید بررسی شود در صورت تأیید و دریافت مجوز تدریس مشغول به فعالیت می‌شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۳۳ الی ۳۴ هزار مدرس در ۹۱۷ رشته و ۵۷۰ مرکز دانشگاه جامع علمی کاربردی در حال فعالیت هستند، از تعداد ۳۳ الی ۳۴ هزار مدرس دانشگاه، حدود ۲ هزار نفر مدرس خبره هستند، خبره یعنی ممکن است مدرک کارشناسی ارشد و یا دکتری نداشته باشند ولی در رشته خود متبحر هستند.

سرپرست معاونت آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: این مدرسان از طریق غیر فراخوان مدرسان، جذب می‌شوند خود دانشگاه این مدرسان را شناسایی و جذب می‌کند.

وی افزود: با این حال اگر متقاضیان مراجعه کنند و دانشگاه به آنها نیاز داشته باشد، پرونده آنها تشکیل شده و فعالیت‌های مربوط به ارزیابی آنها شروع می‌شود و سپس برای تأیید به هیأت ممیزه دانشگاه ارسال می‌شود تا به عنوان استاد و یا مدرس خبره نظام علمی کاربردی وارد سیستم شوند.

منبع : مهر  
نظرات کاربران

نام شما (ضروری)  

ایمیل (ضروری)